Искам да благодаря на Админа,че отвори този раздел,идеята ми беше всеки който търси нещо точно определено да се ориентира по-бързо и да се внесе малко подреждане.
Сега по темичката ,момци да Ви запитам какви правила спазвате при товарене?
Някога беше зимата отпред назад,лятото отзад напред ;) сега вече има кантари мантари и това умре.
Питам Ви поради факта,че днес гледах как един колега си подреди товара имаше 12 да ги наречем палета по 2 тона и той ги нареди по 3 между всяка греда или ако беше примерно с капаци на ремарке с 4 капака той сложи по 3 палета на капак или с други думи ги натовари да му е абсолютно равномерно разпределен товара.
Темата е тъпичка ма ........
Баце, аз товаря до краката 4,5т до краката, но ако имам групаж. На възглавниците на влекача имах закачен манометър който много ми помагаше. Товарил съм и 6т до краката, но при условие, че знам какъв ми е останалия товар.
Мене ми е много интересно как се товари така наречения ,,точков товар"? Имахме един път един камък който беше около 19-20т. Колегата как и да го сложеше винаги даваше претоварване. Накрая нещата се разминаха с ,,чорба".
Много интересна тема,аз в началото да си призная,а все още и сега понякога ;D,се случва да объркам начина на товарене.Имах случай,когато на цистерна бях натоварил само последната клетка и естествено гумите на диферинциала бяха във въздуха,и въпреки това успах да измина така цял 1 километър ;D.Сега преценявам нещата на момента,според товара и реда на разтоварване.
Наистина интересна тема БРАВО.
Аз товаря до краката 5т до 5,5т от там назад колкото хване нямал съм проблеми никъде.На хенгер люлка в ремаркето 12т на влекача 10 пак няма проблем(на ремаркето отпред слагам по малко).
Мисля че това може да се приложи към темата като пример какво става ако не се разпредели равномерно товара ;)
Цитат на: trenti - Петък, 08 Юли, 2011, 17:41:19
Мисля че това може да се приложи към темата като пример какво става ако не се разпредели равномерно товара ;)
Е този е сложил всичките палета най-отпред и откачил влекача. Ами как няма да се преобърне ремаркето?
Х-мъ ! А защо не го гресираха ?
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: SOLAR - Събота, 09 Юли, 2011, 11:17:45
Х-мъ ! А защо не го гресираха ?
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Дискови спирачки баце нема кво да се гресира,сешаш ли се.
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 09 Юли, 2011, 11:39:50
Цитат на: SOLAR - Събота, 09 Юли, 2011, 11:17:45
Х-мъ ! А защо не го гресираха ?
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Дискови спирачки баце нема кво да се гресира,сешаш ли се.
Е можеха да сменят феродото тогава.
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/321222_10150255749006572_97796961571_7945890_4157673_n.jpg)
Баце защо тия буклуци карат ремъркета без дъски за връзване на колани да не говорим? До кога тия закони ще важат с пълна сила само за камионите с БГ регистрация. Или задължителното укрепване важи само за нас
15 000 кг. един метър дължина и 2.00метра диаметър само този рулон, другия от пред 9.200 кг. общо 8колана и пак не ми е сигурна работата.
Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Ноември, 2011, 14:41:50
15 000 кг. един метър дължина и 2.00метра диаметър само този рулон, другия от пред 9.200 кг. общо 8колана и пак не ми е сигурна работата.
Този товар , май си е за укрепване със синджири само !!! И аз съм возил подобни - ама иначе ги товарят - отвора е настрани към дъските гледа.
При това укрепване проблемът може да се окаже липсата на ъгълчета за защита от острите ръбове на рулона. Иначе като носимост всеки колан издържа на около 5 т. товар и броя им е достатъчен.
Цитат на: driver1 - Петък, 18 Ноември, 2011, 16:00:11
При това укрепване проблемът може да се окаже липсата на ъгълчета за защита от острите ръбове на рулона. Иначе като носимост всеки колан издържа на около 5 т. товар и броя им е достатъчен.
Да , издържат , но в горната част кое го крепи ? При едно по рязко спиране и коланите ще се накъсат като конци. Мое виждане е и според мен , така не е правилно да се товари. Дори и извънгабаритни съм виждал с подобни рулони , ама винаги отвора е настрани и ги вържат здраво със синджири с тресчотки за опъване на синджира! А за коланите си прав , че трябват ъгли за предпазване от срязване . За всяко подобно желязо което се вози , винаги трябва да помислите и затова , защото коланите малко или много се разпъват ( тоест имат си тяхно движение ) , което може да доведе до протриване и скъсване!!!!!
Сега да уточня: остри ръбове няма (ламарината е дебела-10мм. и е горещо валцована)
По-стабилни са като са натоварени така,защото самото сцепление със скарите ги предпазва от хлъзгане и преобръщане.ако ги натовариш по посока на движението ,от постоянното лашкане при тръгване и спиране скарата се разковава (даже моите бяха счупени още преди да натоваря)! Също няма какво да ги крепи от странично преобръщане.
За коланите и двамата не сте прави!!
На колана си пише колко издържа. Но там никъде не пише килограми или тонове, а е написано Нютони(тоест сила , Момент на усилие) в случая 350 единичен и 500 двоен. Тази сила може да се достигне при удар и при опън (часовете по физика и механика ) . Енергията (в случая силата ) е равна на масата по квадрата на скоростта.
При опън няма удар и е равно на 350Нютона. А при удар умножаваме на квадрат скоростта по масата и трябва да получим 350Нютона. Така че колкото по- силен е удара(момента на опъване) толкова по слаб ще изглежда колана.
П.П . Едно време ги карах без да ги връзвам.
Този рулон с неговите 15 тона ми се струват доста рисков товар. Просто масата е много голяма и коланите са доста несигурно закрепване. Когато превозвах хартия, се е случвало да ми товарят ролки по около 3 тона едната. Когато мотокара влизаше с такава ролка, пода на ремаркето направо скърцаше от тежестта. Даже съм чувал от колеги, че е имало случаи на пропаднали подове.
Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Ноември, 2011, 17:17:04
Сега да уточня: остри ръбове няма (ламарината е дебела-10мм. и е горещо валцована)
По-стабилни са като са натоварени така,защото самото сцепление със скарите ги предпазва от хлъзгане и преобръщане.ако ги натовариш по посока на движението ,от постоянното лашкане при тръгване и спиране скарата се разковава (даже моите бяха счупени още преди да натоваря)! Също няма какво да ги крепи от странично преобръщане.
За коланите и двамата не сте прави!!
На колана си пише колко издържа. Но там никъде не пише килограми или тонове, а е написано Нютони(тоест сила , Момент на усилие) в случая 350 единичен и 500 двоен. Тази сила може да се достигне при удар и при опън (часовете по физика и механика ) . Енергията (в случая силата ) е равна на масата по квадрата на скоростта.
При опън няма удар и е равно на 350Нютона. А при удар умножаваме на квадрат скоростта по масата и трябва да получим 350Нютона. Така че колкото по- силен е удара(момента на опъване) толкова по слаб ще изглежда колана.
П.П . Едно време ги карах без да ги връзвам.
Колега не съм убеден от твоите часове по физика , по скоро съм убеден в това което съм виждал и това което съм возил.
Ами рисков си е. Но си има тънкости. Като погледнеш двете бичмета, на които лежи рулона ,трябва да са върху надлъжните греди на ремаркето (в моя случай една идея в ляво но пак върху гредите на шасито).
Ако го завъртиш по посока на движението има опасност да изкривиш малките напречни гредички на шасито или да пропадне между тях ако скарата легне само на дъските. Кара се много внимателно по завоите и трябва да познаваш пътя , дупките и виражите. На коланите не се разчита , не могат да те спасят . И никакви резки спирачки независимо от случая.
ЦитатКолега не съм убеден от твоите часове по физика , по скоро съм убеден в това което съм виждал и това което съм возил.
Ако колана е 10 тона при удар с 80км.ч. колко тона реално ще поеме????
Тази голямата ролка аз бих я вързал с верига , коланите имат степен на разтягане и с времето трябва да се дозатягат.Ако се изпусне този момент и се кара по-агресивно това търкалце може да се изхлузи от скарата.А още утежняващ фактор е и височината на товара.Аз съм виждал поражения от ротор тежащ 12 тона , но вързан с 4 колана , бяха се скъсали като нищо.
При това укрепване не бих тръгнал. Смятам, че бад крас разсъждава по-отговорно и практично. Каква ще да е ламарината, бива да има подложки, укрепване около па най-добре и над центъра на тежестта, па що да не сложа и дубъл колани. С долните колани създаваме натиск върху пода за по-голяма сила на триене - 15 те тона с колко ще се увеличат от два колана? Затова коланите над центъра на тежестта са по-съществени.
Па и коланите бива да са по ячки. Колегата ако не знае, вече да знае че кг и нютон са единици мерки за сила. Теглото също е сила, и 1 кг = 9.81 нютона. Може да бъркам в стотните ама е там някъде. Аз деля на 10 за да знам килограмите, после се сещам колко тежи едно циментово торбе ;D и си правя пак сметката.
А ако се стигне до удар при такъв товар, спукана ми е работата! ;D
Цитат на: Boroman21 - Петък, 18 Ноември, 2011, 19:00:25
Тази голямата ролка аз бих я вързал с верига , коланите имат степен на разтягане и с времето трябва да се дозатягат.Ако се изпусне този момент и се кара по-агресивно това търкалце може да се изхлузи от скарата.А още утежняващ фактор е и височината на товара.Аз съм виждал поражения от ротор тежащ 12 тона , но вързан с 4 колана , бяха се скъсали като нищо.
Напълно съм съгласен с мнението , но както се казва те не растат по дърветата .
Но и с верига да го вържеш пак има вероятност да го изсипеш при неправилно шофиране (вече е разтоварен -днес сутринта). Мога да дам един пример от моята патила глава:
Карах една фадрома с платформа и бях вързал 4 бр. вериги спирах 6-7 пъти да ги опъвам първите 20-30 км. толкова бях сигурен в товара, че си го джитках на ограничител и въобще не се съобразявах със завой и други работи.
закарах я на обекта и при маневра(пресичане на прелез) видях как едната верига се скъса!!! Краката ми омекнаха като знаех как съм карал и какво е можело да стане.
ЦитатПри това укрепване не бих тръгнал. Смятам, че бад крас разсъждава по-отговорно и практично. Каква ще да е ламарината, бива да има подложки, укрепване около па най-добре и над центъра на тежестта, па що да не сложа и дубъл колани. С долните колани създаваме натиск върху пода за по-голяма сила на триене - 15 те тона с колко ще се увеличат от два колана? Затова коланите над центъра на тежестта са по-съществени.
Па и коланите бива да са по ячки. Колегата ако не знае, вече да знае че кг и нютон са единици мерки за сила. Теглото също е сила, и 1 кг = 9.81 нютона. Може да бъркам в стотните ама е там някъде. Аз деля на 10 за да знам килограмите, после се сещам колко тежи едно циментово торбе Ухилен и си правя пак сметката.
А ако се стигне до удар при такъв товар, спукана ми е работата! Ухилен
Коланите отдолу са да крепят в завои от претъркалване от горе си има два колана .А за сила и килограми напипваш нещата, но забравяш скоростта на движение и и повишаването на нютоните (килограмите) при спиране и завой затова съм писал и формулата не е моя на Айнщайн е .
Техническите данни на коланите се обозначават в нютони [daN] ,сила на опън и сила на натягане на трешчотката.Според това колко [daN] е силата на опън и праволинейно или П-образно се използва колана се определя и за колко тона е ,затова и bad_kras и loshdancho са прави.
Сега по темата ,хубаво е под палето да има гумена подлошка против приплъзване.Има колани който са за по тежки товари (двуконечни) или вериги с трешчодки.Предпазните угли се използват почти винаги имали товара ъгли за да няма претриване на колана и също с помоща на тези предпазни ъгли и предпазните шлаухи колана се натяга равномерно от двете страни (много често в Германия гледат за това) при П-образно стягане на колана.В случая на колагата по добрия вариянт е ползването на предпазни шлаухи.
(http://www.cargobull.com/thumbnail/?src=/website/apache/cargobull.com/files/bg//webpics/448e28a7f2a96698ccf5a87087899a68.jpg&f=jpg&w=575&h=500&aoe=1&fltr[%5D=wmi%7C/admin/dc_pics/icons/small/cross.png%7CTR%7C100&bg=FFFFFF&fltr[%5D=bord%7C5%7C5%7C5%7CFFFFFF)
Ето как най-добре да се транспортират тези ролки.В ремаркето си има отделение дето се слагат тоест ремаркето не е обикновенно.
Колеги ще използвам темата да задам въпрос.
Днес натоварих слънчогледово семе в биг-багове вързах ги с колани през ушите , но за 100км последните 3 двоики климнаха на една страна.Имам още 3 колана как да ги укрепя за да не стане беля?
Мерси предварително
вържи ги през каишките един срещу друг (не един за друг)-левия за дясната страна и десния за лявата страна на шасито, така че взаимно да се натискат към средата.
Цитат
Ето как най-добре да се транспортират тези ролки.В ремаркето си има отделение дето се слагат тоест ремаркето не е обикновенно.
Така и баба може даже не бих ги връзвал
П.П. малко смях .Какво виждате на картинката ???
Цитат на: kickerlike - Петък, 18 Ноември, 2011, 21:29:02
Колеги ще използвам темата да задам въпрос.
Днес натоварих слънчогледово семе в биг-багове вързах ги с колани през ушите , но за 100км последните 3 двоики климнаха на една страна.Имам още 3 колана как да ги укрепя за да не стане беля?
Мерси предварително
Ами колега , да кажа и аз пък колко ще ме разбереш - незнам , карал съм мляко на прах във Биг багове и ги вържех през ушите кръстосано и назад ( става като хикс - нещо подобно) а последната двойка и през тях напреки. Така съм нямал проблем , а и не обичам да карам бавно! Това е от мен , нека и другите да споделят!!!!
Причина за редакция - Коригиран цитат !
Ще пробвам първо по начина на Данчо , като спра на Оряхово и всичко е наред само ще притегна и газ.
Ако няма ефект ще пробвам и по другия начин.Странното е , че само последни 3 двойки се движат ...
Цитат на: bad_kras - Петък, 18 Ноември, 2011, 21:54:50
Цитат на: kickerlike - Петък, 18 Ноември, 2011, 21:29:02
Колеги ще използвам темата да задам въпрос.
Днес натоварих слънчогледово семе в биг-багове вързах ги с колани през ушите , но за 100км последните 3 двоики климнаха на една страна.Имам още 3 колана как да ги укрепя за да не стане беля?
Мерси предварително
Ами колега , да кажа и аз пък колко ще ме разбереш - незнам , карал съм мляко на прах във Биг багове и ги вържех през ушите кръстосано и назад ( става като хикс - нещо подобно) а последната двойка и през тях напреки. Така съм нямал проблем , а и не обичам да карам бавно! Това е от мен , нека и другите да споделят!!!!
Причина за редакция - Коригиран цитат !
Ако не ти е проблем дай някаква схема че"нещо подобно и напреки " не ми стана ясно и аз и човека може да научиме нещо . Може би и моята "схема" е такава ама не ме бива в рисуването с мишка.
Виждал съм да слагат отзад на последната двойка чували по две двойки палета изправени и вързани с колани както обясни колегата по-нагоре.
Карах PVC на прах в бегове от големите и освен на кръст през ушите ги бях вързал на четворки през средата един към друг.Така нямаше мърдане от Унгария до Бг.Но следващото ми товарене беше кошмар-бегчета от малките по около 400кг броиката с смлени бутилки от пвц.То като го ритнеш и тръгва да се изсипва,не е като прахът,да седи плътно и тежко..Натовариха ми ги на два реда(един върху друг),как ли не ги връзвах-никакъв шанс,как не ги изсипах за амен 700км незнам.
А някои връзвал ли е такива кангали с арматура?В ремарке без капаци страшно връзване пада,и установих че е добре да си носиш около половин кубик дървени греди и клинове за подложки.
(http://media.snimka.bg/9687/025630185.jpg?r=0)
Цитат на: exon - Петък, 18 Ноември, 2011, 22:12:44
Карах PVC на прах в бегове от големите и освен на кръст през ушите ги бях вързал на четворки през средата един към друг.Така нямаше мърдане от Унгария до Бг.Но следващото ми товарене беше кошмар-бегчета от малките по около 400кг броиката с смлени бутилки от пвц.То като го ритнеш и тръгва да се изсипва,не е като прахът,да седи плътно и тежко..Натовариха ми ги на два реда(един върху друг),как ли не ги връзвах-никакъв шанс,как не ги изсипах за амен 700км незнам.
А някои връзвал ли е такива кангали с арматура?В ремарке без капаци страшно връзване пада,и установих че е добре да си носиш около половин кубик дървени греди и клинове за подложки.
(http://media.snimka.bg/9687/025630185.jpg?r=0)
Ех колко ми е познато това хале. Ако не се лъжа Базау Ръмъния . Интересно ми е как ще укрепите кангалите с колани в ремарке с 3-странна щора.
Точно това исках да пиша но ме изпревари защото търсех клип или снимка с кангали в ремарке.
Дано само Биг баговете де то колегата ги вози да са от тия със затварящо се гърло , че ако са от тия без гърло лоша работа.То за това Биг багове са си за контейнери.
Да с гърло са и са оребрени отвътре като цистерна в смисъл вътре са с прегради като морски шах.
Не можах да обясня като хората.
;D Каква мислите е реакцията на клиента?
Клиента да го ....... палетата не са добре фолирани, а и това е кенеф-хартия нищо и няма не се е повредила.
Ако бяха стъклени чаши или яйца, да има реакция, ама кенеф-парир е сори няма реакция.
Евалата много си наблюдателен. Даже ме предупредиха,че ще стане така и няма да има проблем...
Цитат на: DeDo Vi - Вторник, 29 Ноември, 2011, 23:38:40
Клиента да го ....... палетата не са добре фолирани, а и това е кенеф-хартия нищо и няма не се е повредила.
Ако бяха стъклени чаши или яйца, да има реакция, ама кенеф-парир е сори няма реакция.
От далече , ако не се вгледаш в снимката внимателно първоначално приличат на пакети със захар. ;D
Ето това е икономичен товар ;D
Или шофьорите които товарят от Калинел възглавници и олекотени завивки ;)
Дане гъз папиро да не от Санитекс,че има убава шефка там ?
От там е.Другия път обещавам да снимам шефката.:)
Цитат на: loshdancho - Сряда, 30 Ноември, 2011, 22:43:24
От там е.Другия път обещавам да снимам шефката.:)
Мани немой,че ше ме апе и от снимката,инак съм си я заплюл не е руса ма важи.
Ако имаш проблеми с нея и фукни ботушките,много помага ;) :D :D :D
Как са та пратили с тоя прицеп да товариш хартия обикновенно товарат по 115-120 кубика
Иначе на товара нищо му нема само дето е много пепела некои път.
Я кажете сега натоварил съм две пирамиди с камък от по 10 тона едната ми е на трите оси другата ми е по средата на краката дълги са некъде по 3 метра дали ше има осово претоварване ремаркето е щора
Ето как ме караха да укрепвам този товар!
Kолега интернационални кярийки ли връткаш,че с по четири дъски у нашенско ше ти се утели вола от махане и редене на дъски?
Цитат на: Илиян - Четвъртък, 01 Декември, 2011, 14:14:30
Как са та пратили с тоя прицеп да товариш хартия обикновенно товарат по 115-120 кубика
Иначе на товара нищо му нема само дето е много пепела некои път.
Я кажете сега натоварил съм две пирамиди с камък от по 10 тона едната ми е на трите оси другата ми е по средата на краката дълги са некъде по 3 метра дали ше има осово претоварване ремаркето е щора
Сигурно вече си го разтоварил ,но всяко ремарке и камион (според мен) са много различни и не може да се каже нищо със сигурност.Зависи от дължината на шасито на влекача , къде е захванат лафета (напред или назад) ,може да има разлики дори в разстоянието от царският до борда, дали има палетоносач, къде са монтирани резервните гуми .
Дори съм имал случаи да си правя сам контролно мерене на FANTY G във Видин за да реша къде да сипя нафта (1000л.) в RO или BG. В твоя случай бих ти препоръчал да си вземеш един манометър за гуми(по възможност хубав) и да си го монтираш на шлауха на възглавницата на диференциала. След няколко опита ще знаеш колко си натоварен .
А ето и от мен тема за размисъл . Как се укрепва този товар?
Не съм го стоварил не съм тръгнал още чакам разрешително.
Лошото е че нема къде да го премера осово а иначе ремаркето нема палетоносач гумите са отзад а иначе за манометър тва е много убаво нещо след време ше сложа даже и на ремаркето.
Отпред на шасито на ремаркето има табели с техническите данни .
Теб те интересува табелата на WABCO там пише ако се загледаш, налягането на възглавниците празен и пълен и налягането на спирачната система според налягането на възглавниците. теб те интересува само първото.
примерно при мен е така (не съм сигурен за правописа)
kg supersesson presure brake presure
4,5ton 0.7 bar 2.0bar
24ton 4.7 bar 5.7bar
Подобна табела има и на влекача обикновено е отдясно покрай вратата или под решетката.
Мерси баце като сложа манометри ше вида.
Като ти гледам ремаркето мисла че е като моито кьогел свкт иначе влекача е същия.
Притеснява ме само диференциала че в Украина е по-малко от 10 тона тва е лошото ама ша са опраа некък.
Цитат на: loshdancho - Събота, 03 Декември, 2011, 08:53:34А ето и от мен тема за размисъл . Как се укрепва този товар?
Според мен е много опасно тези кангали да се превозват по този начин. Те дори не са подредени в някакъв ред.
Са принципно съм возил кангали ,ма ги редех у две редици (кога нямаше кантаре) а сега у една редица и метах един коланец на последният никви грижи ни шават ни мават особенно при натоварването ако им намлатим едни спирачки за до наместване,ма за жалост Ви редим за рускио модел де беха по 500 кила,тия са малко по-модерни ми се чинат,ма кой си е играл така да ги реди му свалям шапка за усърдието инак бем ли го я така нечем да ги товарим,но тъй като вече ги е намал некой му предлагам ги навърже сите с 2-3 колана отгоре барлем ако падат да падат сите,нема се излагаме я. ;)
Такова товарене май само в Бъзау правят,аз процедирах по следния начин:половин кубик дървени трупчета и десетина колана.Подпирам отдолу с трупчетата и ги набивам хубаво с един чук,после като слагам коланите подлагам по една дъска под колана за да не влиза между намотките и горе долу се получаваха нещата.Но в Кампия Турзия ги товареха в две успоредни редици и там един колега ми показва как да се връзват-прекарва се колана през дупката на кангалите и се стягат две четворки една към друга.И естествено пак трупчета.
Както и да ги вържа при първата дупка се наместват и са охлабват коланите.Сега ги карам така насипно само с трупчета отдолу.Една спирачка и ставам като бременна циганка. Зора е после ,като се раздуят не мога да отворя брезента.Колеги ги връзват един за друг ,но като се наместят не могат да извадят коланите после....
Цитат на: Бригадира - Събота, 03 Декември, 2011, 06:14:47
Kолега интернационални кярийки ли връткаш,че с по четири дъски у нашенско ше ти се утели вола от махане и редене на дъски?
Да само Белгия,Холандия и Германия! :)
Ето снимка на табелата. Малко съм се заблудил с килограмите но като цяло всичко е вярно.
Показаните стойности на налягането са за празен 0.7bar(без товар е измерен 5130кг.) и пълен като при 4,7 bar в във възглавниците трябва да има натоварване на моста(трите -оси на ремаркето) 24 тона . С един манометър и данните от табелата нещата стават много лесни.
(http://www.picvalley.net/u/2262/667316077190066365113344995705TMhCPZQVhfdd7h0KJ1V.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2262/667316077190066365113344995705TMhCPZQVhfdd7h0KJ1V.JPG)
Ето какво се случва,когато слушаш некадърните мотокаристи как да бъдеш натоварен,и после се разделяте-те у дома си,до топлите дупета на жените си,а ти тръгваш да си е..ш ангелите за Атина.Втората снимка е от другия камион,при който все пак успяхме да убедим товарача,че нашият вариант е по-удачният.Мястото на товарене е Нови Пазар.
Леле не за пожелание човек да е на мястото на първата снимка....
Аз като професионален обръщач на палета знам последствията. Най-малкото е собственоръчното пререждане..
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 14 Май, 2012, 21:28:46
Леле не за пожелание човек да е на мястото на първата снимка....
Аз като професионален обръщач на палета знам последствията. Най-малкото е собственоръчното пререждане..
Щуротий нищо му нема бре грабва се от мотокар кво му е?
Баце аз ги возим у варианто на обърнатите ,но при мен некой вече ги е по накривил и кашона си е улегнал вече и немам грижи,при теб е нов и като са едно над друго и от вибрациите и тежеста и кашона фане див заек у вторио вариант са по читави оти тежеста се по разпределя от две на три ,тоест по -малко налегаш долните,а и караш по завоите кат Лошио да знааш. ;) ;)
П.П.Ей лафим си бре,да се невпрегнете.
Мани това кой се е качил на гондола, после нема стока де да не е обърнал...
Чак и павета возех ама и тях ги попилях....
Интересна работа,тази година имам три обърнати палета,които са първи,единични,веднага след влекача.Затегнати с колани...На ДАФ това никога не ми се е случвало,а на Волвото вече 3 пъти за половин година.Аз си го обяснявам с по-якото влизане в завоите.Ми то вози като лека кола,как да влизам?!
Така е брат за волвата яко газ, тва в завои не мърда ;D. Иначе до сега един път съм разсипвал палета с пликове ама си беше нарочно ;D. Началника на склада ми (няма по кухи хора от склададжиите) ми вика ходи ги качи тия палета и всичките да са по средата, обаче колани не ми дава, викам сигурен ли си така ще паднат, той да бе така ги слагай и след натоварването следователно се караше на ограничител и през всяка дупка за да се наместят както трябва ;D . После ми беше много кеф да го гледам как ги разтоварва. :D
Сега се сетих как превозвах от Германия за Италия 7 ролки хартия по 3 тона и нещо едната. Бяха вързани с по два колана на кръст. През целия път обаче бях на тръни да не стане някоя беля. Дюшемето на ремаркето скърцаше при влизане на мотокара с хартията. А иначе ремаркето беше специално с канали на пода, защото на много места не искат да влизат с мотокарите в ремаркето и трябва да се придърпват ролките в задния край на ремаркето.
Цитат на: матадора - Вторник, 15 Май, 2012, 18:36:12
Интересна работа,тази година имам три обърнати палета,които са първи,единични,веднага след влекача.Затегнати с колани...На ДАФ това никога не ми се е случвало,а на Волвото вече 3 пъти за половин година.Аз си го обяснявам с по-якото влизане в завоите.Ми то вози като лека кола,как да влизам?!
Баце да не ни се поразбило лафетчето ;)
Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 17 Май, 2012, 00:53:02
Баце да не ни се поразбило лафетчето ;)
Каква връзка ще да има разбит лафет?Аз си го обяснявам по-скоро с мекота на возията на възглавниците на заден мост влекач ::)
Цитат на: матадора - Събота, 19 Май, 2012, 16:10:03
Каква връзка ще да има разбит лафет?Аз си го обяснявам по-скоро с мекота на возията на възглавниците на заден мост влекач ::)
А аз си го обяснявам с "мекотата" на сивото вещество у кратуната ти. Продължавай да влизаш у завойте като Айртон Сена па има да събираш не само палета по пъто. :) Можеш ли да ми кажеш защо допускаш мотокариста да ти казва как да си наредиш стоката? Абсолютно недопустимо е друг освен шофьора да казва как да се нареди даден товар.
Имал съм случаи когато отказвам да товаря ако не се подреди товара както аз искам. Даже в германия до бой стигнах с един мотокарист, та висях цял ден в полицията. Но товара се подреди както аз исках.
Веднъж стъпил в ремаркето товара е отговорност на шофьора, склададжията и мотокариста отговарят за товара докато се намира в склада. Ами ако товара се расипе по пътя и не дай си боже нарани някой, кой отговаря а? Мотокариста ли? Ей мислете с главите си. Не го слушайте Лошданчо, той акъл нема грам.
Това е печално известен факт.
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 28 Май, 2012, 01:24:16
А аз си го обяснявам с "мекотата" на сивото вещество у кратуната ти. Продължавай да влизаш у завойте като Айртон Сена па има да събираш не само палета по пъто. :) Можеш ли да ми кажеш защо допускаш мотокариста да ти казва как да си наредиш стоката? Абсолютно недопустимо е друг освен шофьора да казва как да се нареди даден товар.
Имал съм случаи когато отказвам да товаря ако не се подреди товара както аз искам. Даже в германия до бой стигнах с един мотокарист, та висях цял ден в полицията. Но товара се подреди както аз исках.
Веднъж стъпил в ремаркето товара е отговорност на шофьора, склададжията и мотокариста отговарят за товара докато се намира в склада. Ами ако товара се расипе по пътя и не дай си боже нарани някой, кой отговаря а? Мотокариста ли? Ей мислете с главите си. Не го слушайте Лошданчо, той акъл нема грам.
Дедо, както знаем, всяко правило си има и изключение. Миналата година превозвах нова хартия от три фабрики в Германия до други държави. И в трите фабрики мотокаристите си имат листове със схема на подреждане на ролките и я спазват точно както е нарисувано. В този случай моето мнение за някаква друга подредба въобще няма да бъде зачетено. Явно някой е преценил каква е правилната подредба.
Цитат на: admin - Понеделник, 28 Май, 2012, 09:13:29
Дедо, както знаем, всяко правило си има и изключение. Миналата година превозвах нова хартия от три фабрики в Германия до други държави. И в трите фабрики мотокаристите си имат листове със схема на подреждане на ролките и я спазват точно както е нарисувано. В този случай моето мнение за някаква друга подредба въобще няма да бъде зачетено. Явно някой е преценил каква е правилната подредба.
Има го и тоя момент, НО укрепването с колани е лично твое задължение. Мотокариста няма да го глобят ченгетата ако пръснеш ролките по аутобана. Това имах предвид. А и ако знам че минавам през държава където има лимит за осево претоварване, казвам на мотокариста да си завре схемата в..... Той нема да ми плати глобата на Надлак нали?
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 28 Май, 2012, 09:48:38
Има го и тоя момент, НО укрепването с колани е лично твое задължение. Мотокариста няма да го глобят ченгетата ако пръснеш ролките по аутобана. Това имах предвид. А и ако знам че минавам през държава където има лимит за осево претоварване, казвам на мотокариста да си завре схемата в..... Той нема да ми плати глобата на Надлак нали?
Пропуснах да напиша, че и поставянето на коланите също е по неговите указания. Специално ролките се закрепват с по два колана, кръстосани един с друг. Мотокаристът ги товари, и отделно си има друг немец, който казва къде да се хване колана и поставя едни подложки против плъзгане под ролките. В Италия пък съм товарил джанти за трактори и там също мотокариста определяше как да стане закрепването на коланите. Беше също кръстосана схема и в началото се видях в чудо докато схвана какво иска да направя.
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 28 Май, 2012, 01:24:16
А аз си го обяснявам с "мекотата" на сивото вещество у кратуната ти. Продължавай да влизаш у завойте като Айртон Сена па има да събираш не само палета по пъто. :) Можеш ли да ми кажеш защо допускаш мотокариста да ти казва как да си наредиш стоката? Абсолютно недопустимо е друг освен шофьора да казва как да се нареди даден товар.
Прав си,дедо.Вече не се опитвам да използвам инерцията на всяка цена,и не обръщам палети.
Що се отнася до мотокариста...Лошото при мен е,че на ново място първоначално възприемам другите за ерудити,дорде преценя кой какво има в главата си.Та и в този случай в Нови пазар преди три години...Вече се карам с мотокаристите,когато се налага.
Ето как товарим авточасти втора употреба от Англия-купуват се два буса,пълнят се с части и хоп в ремаркето.Чиста работа,нищо не се размества,а който е товарил части втора употреба насипно знае за какъв пъзел става въпрос.
(http://media.snimka.bg/s1/0583/027410534.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0583/027410533.jpg?r=0)
Тоя бус задния колко си му бутнал бе колега те гумите са в калниците ;D
Ами..16 двигателя със скоростни кутий комплект и към 20 комплекта предни окачвания(мостове,амортисьори и т.н.).А е клекнал само толкова щото отдолу има наредени задни мостове и гуми с джанти и се е подпрял на тях ;D
Цитат на: Jack77 - Петък, 01 Юни, 2012, 20:19:50
Тоя бус задния колко си му бутнал бе колега те гумите са в калниците ;D
Абе ти не виждаш ли, че буса е буге ;D гумите ги нема, ма моста е на място ;D ;D ;D
Колега между двата буса има още място май.Не сте го уплътнили нещо както трябва. ;D ;D ;D
Е как бе, това дето на теб ти се чини баласт между бусовете, всъшност е пари в брой, като се прибере у нашенско ;D ;D ;D
Аз съм признал врачани и монтанчани как влачат за БГ всякакви боклуци от немско, само отработено масло не съм виждал да товарят ;D
Като може да печелим от тия боклуци ще влачим. ;)
Цитат на: SEMPER - Петък, 01 Юни, 2012, 23:14:15
Е как бе, това дето на теб ти се чини баласт между бусовете, всъшност е пари в брой, като се прибере у нашенско ;D ;D ;D
Аз съм признал врачани и монтанчани как влачат за БГ всякакви боклуци от немско, само отработено масло не съм виждал да товарят ;D
Ма то Ние от северозапада сме си потомци на Плюшкин.Ама си имаме и от врабче мляко.
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 23 Октомври, 2011, 13:27:26
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/321222_10150255749006572_97796961571_7945890_4157673_n.jpg)
Е те тука вече за претоварване и въпрос не може да става даже може още някое друго купе на Москвич-12-к
Тоя ме разби!
http://vbox7.com/play:8689752652
.
Цитат на: R560 - Събота, 19 Октомври, 2013, 09:11:34
.
Tия претоварваници требва да се наказват яко,оня ден пред мене пъплеше една гондола едвам едвам,гумите се беха сплескали,джантите почти опираха в асфалта ???Композицията-стара,какво става,ако се наложи екстремно спиране,или неква друга ситуация,позачезнаха кантарите и пак яко претоварване >:(
Имаме два рулона по около 12000кг единия,къде бихте ги поставили в полуремарке,за да ги транспортирате?
Цитат на: ivopifeca - Събота, 01 Март, 2014, 15:17:03
Имаме два рулона по около 12000кг единия,къде бихте ги поставили в полуремарке,за да ги транспортирате?
Размери? Ако са такива, каквито си ги предствям, првия бих го натоварил така, че предната му част да е наравно с първата колона на ремаркето или малко повече. Втория рулон бих натоварил над трите моста на ремаркето, а може и задната му част да минава на около 50 см. зад последния мост. Возил съм много ламарина на рулони и винаги така товарехме.
НА пода.
driver1 точно това е схемата с малки разлики спрямо размерите .Вече тука е важното долу скарата как е направена /ако си с канал лесно само 2 вериги/ иначе трябва 4 и то от ония по дебелшките-това на калпак.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 01 Март, 2014, 20:32:25
Добре де,не може ли на брезента отгоре?
Ако можеш- да .
Цитат на: loshdancho - Неделя, 02 Март, 2014, 00:31:19
Ако можеш- да .
А не мое ли да не ги качвам и двата,за да ми е по лесно?
Кво ти дреме как се товарят ?
Предполагам се товарят с кран и теб те вълнува да ги сложиш така,че въжетата на крана да минават на известно разстояние от щорицата(бризента) на покрива.
Бригате също така да ги намърдаш та влекачо да не вдигне гъзо,всичко останало е мижи ми да те лажем,вериги,кантаре,щуротии.
У наше село ползваме само колане и то ако има и гледаме товаро да е у ремаркето,всичко останало не ни тресе.
А да питам как се кара глава на фреза,диаметър 1,5м. височина 1м. и тегло 12,5т.
Я отвозих една на солу камионче турната баш преди диферинциало ,ползвайки един колан с две тресчотки и три гредички.
Не е важно как се товари,важно е ти как ще я качнеш и как ще я отвозиш без да си даваш излишни щуротии
Цитат на: loshdancho - Събота, 03 Декември, 2011, 20:05:03
...Колеги ги връзват един за друг ,но като се наместят не могат да извадят коланите после....
На снимката вариант за укрепване на кангали - с листовете материал между тях. Не можах да проследя пътя на прекарване на коланите, но снимката е малка.
В този документ
http://fmcsa.dot.gov/documents/cargo/cargosecurement-16-04.pdf (http://fmcsa.dot.gov/documents/cargo/cargosecurement-16-04.pdf)
има много схеми за укрепване за най-различни материали - от ламарина на рулони до скали и до ламинирани плоскости.
Рулоните са на 53 страница.
Честно, тук в темата, някои варианти на колеги са много по-удачни от тези в документа.
В 90+% от случайте документа се пише от човек зад бюро никога не сблъсквал се с проблема.А в 120% от случайте правилен съвет се дава от човек препатил и преодолял проблема.
http://prikachi.com/images/689/7307689H.jpg
Как товарите коли на автовоз ? Колани, скоби, тънкости :)
Примерно като на втората снимка, на камиона Рено.
(http://prikachi.com/images/153/7991153S.jpg)
На мен проблема с товаренето ми е малко по–сложен
Товаря стока от лидъл германия и имам винаги около 32 33,5 места палетите са евро или половинки
има води хартя кухненска и така на татък всичко почти е раздуто и фолирано много мука докато си паснат палетите а и на всичкото отгоре взимаме амбалажа като оставим стоката
и трябва да си освобождавам 2 реда за да може да свалям пълно и да качвам амбалаж защото няма място да разтоваря супер малки складчета.
Някои ако може да ми даде акъл за система на товарене.
От колегите със зор научих ,че се товари от ляво на дясно или обратно по лесно влизат палетите и се вадят обаче като имам раздута хартия както по горе в темата тогава става ужас
ето какво става когато не укрепя товара също ;D
Като гледам това е хладилник ,или фургон ? Но както и да е, ти не можеш да го разшириш!
Не е твоя грижа как са направени палетата... Седи си в кабината, укрепи последните ...тури ПЛОМБА ..и не се навирай сам между шамарите!!!
Има хора където взимат заплати за тази работа Момче ;)
Тъпото е че аз сам трябва да товаря.
Товарът е на пътечки и за щастие няма пломба ::)
Хладилник е.
Кой ти каза че ти трябва да товариш ??? Имаш ли квалификация и плаща ли ти някой ?Ако количката / виждам чие е електро / те натисне и ти счупи крак ,кой носи отговорност? Имаш ли документ на ръка че си длъжен да го правиш?
Защото съм сигурен, че недай си боже стане нещо,ще кажат /еми той няма работа там/.....Абе сами се вкарвате в разни филми :D :D
И липсата на пломба не е щастие а отговорност /винаги могат да те обвинят че нещо липсва
Колегата е прав,в хранителните вериги се товари и разтоварва от шофьора.
Аз също го правя това нещо даже със тристранна щора ми е ремаркето.
Това не е самоинициатива на шофьора ,а практика в ALDI,LIDI,METRO,EDEKA.
хубавото при мене е че само разтоварвам,а взимам готово натоварено ремарке с пламба и като има брак,си ги взимам ,но не нося отговорност.
Колега къв съвет мога да ти дам? Гледай по старите колеги как работят и се учи.Друго не знам какво да ти кажа.
Цитат на: micyri - Неделя, 22 Май, 2016, 14:42:48
Колегата е прав,в хранителните вериги се товари и разтоварва от шофьора.
Аз също го правя това нещо даже със тристранна щора ми е ремаркето.
Това не е самоинициатива на шофьора ,а практика в ALDI,LIDI,METRO,EDEKA.
хубавото при мене е че само разтоварвам,а взимам готово натоварено ремарке с пламба и като има брак,си ги взимам ,но не нося отговорност.
Колега къв съвет мога да ти дам? Гледай по старите колеги как работят и се учи.Друго не знам какво да ти кажа.
Това е стар номер ! И тук LIDL - Casalpusterlengo го правят, ама дойдоха двама ненормалници и разтовариха 4 палета минерална вода на земята ;D Да видиш как дотърчаха всички началници !
И аз 4 години работех на хр. вериги ,другите в Италия не го правят...Ама аз питам ако се случи нещо с него ко прайм ..... Нека поне ти даде едно лисче че ти товариш , да видим дали ще се навие? :)Ако се дърпа значи не е читаво
Адаш,знам какво искаш да ми кажеш,но тук в Германия схемата е такава.Въпроса не е само да застанеш на рампа и да чакаш,и щом не те почват ,ти се почваш сам,не.
Тук просто всичко във въпросните фирми е сведено до минимум на раб. ръка от тяхна страна.Всичко е роботизирано.То и да искаш да не разтоварваш ,няма кой да те разтовари.Аз говоря за големите складове на хр.вериги,не за малките магазини.
Потвърждавам казаното от Цури. Товарили сме за Лидъл от район Кобленц, качват ти една транспалетна на ремаркето, палетата и се оправяй. Ако не бяхме двама, нямаше подреждане, толкова бяха разкривени. Като те видят, че се пънкаш, си носят палета за другите камиони и толкоз. А не искам да се сещам в Лидъл логистика България колко палета съм пререждал отначало. Фитнес убийствен. Като щеш, инак вуйната не ти приема товара и това си е. А това на снимката... не ми се мисли какви са последствията, чак такова не съм виждал. Изключително гейска работа.
;D
Привет колега от снимката която си качил се вижда следното . 1 во - Всеки който дърпа хладилник знае че последните му палета винаги понасят най-голямо натоварване т.е подскачане на ремаркето , странични вибраций , не на последно място това е и най-влажната точка от хладилника . Ако вземеш тези критерий и към тях прибавиш и точната скорост при по-остри участъци по пътя ще виждаш по-често такива трудни за подреждане палета , точно такива килвания предлазполагат за много тежки инциденти ,,, умната .