Пътувах снощи по магистралата и ми направи впечатление, че на входа на всеки тунел има по два знака, забраняващи изпреварването, а в тунелите и двете ленти са обозначени със зелени стрелки като отворени за движение. Ако знаците забраняваха изпреварване от товарни автомобили, всичко щеше да е ясно. Въпросът ми е по какъв начин вие възприемате това противоречие?
Поредната идиотщина на органа,който регулира движението по нашите пътища.Може би идеята е била да не сменяш лентата в която се движиш в тунела
Цитат на: lozeto - Неделя, 16 Август, 2015, 12:33:22
Поредната идиотщина на органа,който регулира движението по нашите пътища.Може би идеята е била да не сменяш лентата в която се движиш в тунела
Може би?! В града може да се движиш и в лента освен дясната и не се счита за изпреварване, на магистрала лявата лента е само за изпреварване. В други държави има табели с надписи стой си в лентата (при повече от две ленти), а за постоянно е най-лесно с маркировка (непрекъсната линия).
В ЗДП "Чл. 7.(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали."
Би следвало и в този случай да са с предимство светлинните сигнали. Дали го има ясно указано това?
В града движението с по-голяма скорост в дясната лента не се счита за изпреварване, но на магистралата ще бъде тълкувано като възпрепятстване на изпреварването от страна на изпреварваното превозно средство.
Да видим какво ще кажат АПИ по въпроса. Сигнала е изпратен от мен, но забравих да напиша къде се намира... пред всички тунели по магистралите в България.
Ако иска някой да пише за нередности..... тука е мястото. http://www.api.bg/index.php/bg/signali-za-nerednosti/podaj-signal (http://www.api.bg/index.php/bg/signali-za-nerednosti/podaj-signal)
Останалото са приказки за пазара.
Изпратих им сигнал през страницата, но тъй като не ми изписа някакъв текст за потвърждение, изпратих копие и до signali@api.bg. Би било хубаво от учтивост да ми върнат отговор, тъй като ясно и четливо съм се представил, а също така съм отбелязал и мобилен номер, в случайу че искат да ми се обадят.
По случая ще споделя още, че въпросните светещи в зелен цвят стрелки имат за цел да ориентират водачите, че в тунела и двете ленти са свободни за движение. Знаците обаче според мен забраняват изпреварването и в тази посока не може да имаме приоритет на светлинната сигнализация.
Отговорът на АПИ в приложения файл.
И какво пише в този отговор ? Типично по български са ти "пляснали" закона да четеш.
Та чак и печат сложиха ;D ама немаше нужда
Какво неясно има
Стрелките показват че лентите са отворени, светлинен сигнал са, но той не дава право на изпреварване.
Изпреварването според закона се регулира с знак и с маркировка.
В случая знака забранява, маркировката разрешава.Малко е тъпо, но понеже тъпоумието е характерна черта по нашите ширини, законодателят е съобразил и е описал приоритетите.
Знакът е с предимство пред маркировката.
Освен всичко, имам спомен, че в закона изрично е упоменато че в тунел изпреварването е забранено (това е по спомен само)
Така че не изпреварваш, и това е.
Аиде и тук да се разпиша. Нямаше да го направя ако не бях разгледал снимката (мониторът ми я дава малко отрязана) Като я пуснах на по голям размер всичко стана ясно. Ами имате знак забранено изпреварването. Под него указателна табела 500 м. - действието на знака е за следващите 500 метра!
Какво да умуваме.Има знак има и табела. Изпреварването забранено са следващите 500 м.
Колкото до указателните зелени стрелки в началото на тунела. Ако в дясната лента на движение има повредено ППС вътре в тунела ще свети червена стрелка, която показва, че в тази лента има проблем и трябва да се ползва лявата лента за движение. Но забраната за изпреварване си остава - указана от знака. Действието на знака се отменя само ако има регулировчик на платното за движение.
Аз не виждам нищо нередно на снимката пред тунела.
Зелените стрелки на светофарите показват, че и двете ленти на тунела са отворени за движение, т.е. в която лента си влязъл в тунела, от нея трябва да излезеш от тунела.
За да бъде определена една маневра като изпреварване, трябва мпс-то да напусне лентата в която се движи и да премине покрай друго ППС движещо се в същата посока!
Чл. 41
(1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.
(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.
Италианците като по-изостанали от нас даже не са сложили и знак, който забранява изпреварването в тунел "Фрежус". Вероятно разчитат само на маркировката.
Много нелогично, да не кажа тъпо ми се вижда на първата снимка горе, едва ли не на стената на тунела има знак тунел !!!
Той много добре се вижда вече. По-добре би било там да има табела (свали слънчевите очила) .
После накрая на тунела пак има знак за край на тунела което също е очевадно. Вместо знак за край на тунела можеше там да има табела (check lights)
Ай със здраве :)
Цитат на: hgv_driver - Петък, 28 Август, 2015, 22:52:19
Аз не виждам нищо нередно на снимката пред тунела.
Малко по редно щеше да е, ако в случая и маркировката ставаше непрекъсната, ама нейсе ;D ;D ;D
Такива несъответствия и безумно наредени пътни знаци съм виждал у нашенско, и у сръбско. След това такива неща изведнъж рязко почват да изчезват. Така че лично за мен, казуса смятам че се дължи най вече на географското положение.
Цитат на: American - Събота, 29 Август, 2015, 01:05:10
После накрая на тунела пак има знак за край на тунела което също е очевадно. Вместо знак за край на тунела можеше там да има табела (check lights)
Мисля че повече от 20 години при вас, има изисквания новите автомобили да са с дневни светлини. Правилно е в тунел да са включени още габаритни и къси. Затова ли е знакът да провериш светлините? Има ли знак указващ да се стои в лентата?
Мисля, мисля и не мога да измисля защо инженер Балкански е сложил тези знаци. Разгледах други тунели по Европа и например този на границата между Люксембург и Германия няма никакви знаци, забраняващи изпреварване от каквито и да е моторни превозни средства.
Цитат на: admin - Събота, 29 Август, 2015, 20:07:24
Мисля, мисля и не мога да измисля защо инженер Балкански е сложил тези знаци. Разгледах други тунели по Европа и например този на границата между Люксембург и Германия няма никакви знаци, забраняващи изпреварване от каквито и да е моторни превозни средства.
Няма такова правило при тунелите "забрана за изпреварване". В страни като Италия и Словения, много често е забранено в тунели и задължително указано.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 29 Август, 2015, 19:07:29
Мисля че повече от 20 години при вас, има изисквания новите автомобили да са с дневни светлини. Правилно е в тунел да са включени още габаритни и къси. Затова ли е знакът да провериш светлините? Има ли знак указващ да се стои в лентата?
Да, при нас също има зелените стрелки които показват че лентата е отворена. В тунелите е забранено смяната на лентите, и са разделени с двойна-непрекъсната. В повечето случай има и табела казваща камионите да са в дясната лента.
Цитат на: American - Неделя, 30 Август, 2015, 00:18:48
Да, при нас също има зелените стрелки които показват че лентата е отворена. В тунелите е забранено смяната на лентите, и са разделени с двойна-непрекъсната. В повечето случай има и табела казваща камионите да са в дясната лента.
Тук обаче лентата е прекъсната и това допълнително усложнява нещата. Мисля си какво би станало, ако в резултат на авария спре електрозахранването и стрелките изгаснат за няколко часа? И ако според АПИ е правилно да има такива знаци пред българските тунели, защо няма знаци пред един от тунелите на магистрала "Хемус"?