• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Най-икономичния влекач ?

Започната от juli76, Неделя, 13 Ноември, 2011, 17:59:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

juli76

Здравейте,интересува ме кой е най-икономичния влекач от гледна точка на разход и поддръжка.Чувал съм добри отзиви за DAF,някой казват че Iveco са икономични но знам че те създават доста проблеми.Повишената мощност фактор ли е в икономията на гориво при дълги преходи или по скоро не,автоматичната скоростна кутия влияе ли негативно на разхода  ?

juli76


loshdancho

 За момента това е MERCEDES. Ako искащ още инфо защо е така мога да продължа но става досадно .
http://www.motoavangard.com/2008/06/04/actros-a-aeian-eaoi-iae-eeiiiieai-oedh/
Това е до момента а новите модификации са още по икономични.Ще печелим ли с новия Actros
Колкото и да е добро едно превозно средство, въпросът, който вълнува превозвачите, е: колко ще струва и ще мога ли да спечеля с него. Да, новият модел ще е по-скъп от предишния, което всъщност не е изненада за никого. Цените се определят от различните пазари, но общо повишаването на цените ще е в рамките на 4–6% за Евро-5 версия и около 10% за Евро-6.
Остава вторият въпрос – ще можем ли да печелим с него? Най-вероятно отговорът и на този въпрос е да, защото производителят обещава по-нисък разход на гориво при новия Actros в сравнение със сегашния Actros – 6–7% при Евро-5 и 3–4% при Евро-6. Не трябва да пропуснем и факта, че разходът на AdBlue също се очаква да е по-нисък – 5% при Евро-5 версията и 40% при Евро-6. За да се ориентирате сами за степента и възвращаемостта на инвестицията, погледнете сметките в таблицата.
И тъй като са убедени в това, което казват, от Mercedes-Benz провеждат тест от 26 юни до 2 юли, в който Actros 1844 Евро-5, нов Actros 1845 Евро-5 и нов Actros 1845 Евро-6 ще изминат 10 000 км. Резултатите от теста можете да видите на http://www.record-run.com.

                                                          Източник сп.Камиони
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

        Аз, предпочитам по-мощни. Ще цитирам, мнение с което съм съгласен, ако караш по-мощния като слабия, ще е с по-малко гориво. Но, ако го караш с пълна газ по-мощния, харчи повече. Например, тръгват от място и двата след 700-800 метра завой, ще се движат с 40 км/ч. Мощния, ще стигне 90, след това на 40, а по-слабия, 60 и от там на 40. Автоматичната кутия, по-скоро автоматизираната смяна на предавки, за мен изисква повече майсторство. За съжаление, рядко можеш да се довериш, електрониката да я превключва. Когато карам автоматик, минавам на ръчен режим, а и шефа така иска. На магистрала, където се движиш с постоянна скорост и няма смяна е без значение. Обаче, ако приближаваш кръстовище, на ръчен режим, отпуска газта и спира притока на гориво, намаляваш при необходимост с ретардер, спирачки и когато започнеш да ускоряваш започва да изразходва гориво. Ако е на автоматичен режим, след като започне да намалява, на няколко пъти двигателя се форсира, за да мине на по-ниска предавка (с цел моторната да е по-ефективна, дори и когато е с ретардер, пак има моторна). Което е 1-2 литра на 100 км. Ако е поносимо, може на автоматичен режим. В нашата фирма, няма разлика в нормата на автоматична и ръчна, 24 л/100км празен, плюс по 0,4 за тон.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

По-мощният камион харчи по малко на извънградско, в града заради постоянното ускоряване и спиране харчи много повече от по-малко мощния. Но пък си е друго  да разчиташ на мощта при изпреварване и  удоволствието от  скоростта на баира.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Trucker_Boy

Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 19:09:22
По-мощният камион харчи по малко на извънградско, в града заради постоянното ускоряване и спиране харчи много повече от по-малко мощния. Но пък си е друго  да разчиташ на мощта при изпреварване и  удоволствието от  скоростта на баира.


По тази логика , на баир по-мощния ще харчи по-малко ?
Според теб, камионите с автоматична скоростна кутия колко минимум трябва да са мощни за да представят добър разход на гориво ?
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

loshdancho

Ами да по-мощият на баира харчи по-малко заради движението си на по-голяма предавка и по-малкото време за изкачването . На VOLVO  и MAN  съм гледал моментния разход . На Волвото беше 86л/100 на директна.
Една половинка надолу и отиваш на 105 л/100,още една половинка и си на 122л/100  и така до 1 скорост с разход 350л/100 .  На мана беше подобен ,само,че започваше от 82л/100.
За  автоматичните кутии не мога да дам мнение защото не съм карал. за първи път се качих на автоматик на състезанието на VOLVO.
Имам колеги с чипосани SCANIA единия отново смени компа и сега е с 600кс. и за сметка на това му дава разход пълен-празен (гондола за зърно) 32л/100 колкото и да не ти се вярва.Защото по баирите върви на директна или една половинка надолу.
Самото устройство на дизеловия двигател е такова ,че колкото по голям е толкова по малко харчи на тон товар .
погледни кариерните самосвали и корабите .Правят ги все по големи.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

abator

При въпросните автоматици можеш да коригираш предавките. Ако автомата сменя предавките примерно на 1500 оборота, шофьора може да повиши предавката на 1300 оборота. Дори си има и изцяло ръчен режим и камиона нищо не сменя. На мен ми допадат повече такъв вид скоростни кутии, но това си е лично виждане и не ангажирам никого с него.

Trucker_Boy

Благодаря много за информацията , +1 за отговорите.  ;)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 20:33:28
Ами да по-мощият на баира харчи по-малко заради движението си на по-голяма предавка и по-малкото време за изкачването . На VOLVO  и MAN  съм гледал моментния разход . На Волвото беше 86л/100 на директна.
Една половинка надолу и отиваш на 105 л/100,още една половинка и си на 122л/100  и така до 1 скорост с разход 350л/100 .  На мана беше подобен ,само,че започваше от 82л/100.
...


      Мога да се съглася, с много малко неща. Напоследък карам предимно Рено, повечето с Волво двигател. Съгласен съм, какво показва, като максимален, моментен разход. Това, че за по-малко време, качва баирите, със сигурност, прави по малко моточасове и повече пробег за шофьора на километър заплащане. На осма бърза, максималния разход е 86 л/100, ако скоростта започне да пада и се свали половин надолу. Скоростта се запазва или "пада" по-бавно. Така че, по малкия моментен разход се дължи, че кинетичната енергия преминава в потенциална. Иначе казано, скоростта пада на високи предавки, а на по-ниска се запазва като моментния разход е по-голям. Но при укорени/закъснение е некоректен, не можеш да си направиш извод за този малък участък. Ако по баир, освободим газта, моментния разход става 0. Така докато спре. Можеш да сравняваш подобни неща, например при постоянна скорост, при лек наклон, на темпомат. Да кажем с 70 км/ч можеш на осма-бърза, осма-бавна и седма-бърза. Да обобщя до тук, ако например на осма-бърза, при 90 км/ч даден участък харчи 30 л/100, то на 7-бавна, при 40 км/ч ще харчи не повече от 33 л/100. А е възможно да е същото, че и по-малко. Повечето мнения, са повтаряне на нещо което е чуто и прието за чиста монета. Когато работих в София, Градски Транспорт, имах много колеги, с по 10 и 20 годишен стаж. Както им е казал някой, така си кара цял живот. Най-честото, че като изключиш от скорост, правиш икономия. Което е абсолютно недопустимо за автоматици с хидротрансформатори, каквито са автобусите. Във връзка с темата, автобуса ми беше с 4 скорости. И дали ще се кара на втора или четвърта, нямаше голяма разлика. Въпреки, че на четвърта ще стигнеш по-рано, ще го угасиш, по малко моточасове. А защо, в някой случаи по-мощните са по-икономични, не съм сигурен. Може би, защото не са постоянно на товарени на 100%, както е при по-слабите и да кажем на 90%, натоварване КПД-то е по-добро.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

danaqstefanova

 :o :o :o :o :o :o Ха ха според моя скромен опит.Най-икономичния влекач е този дето не движи ;D ;D ;D ;D ;D

driver1

Цитат на: danaqstefanova - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 15:44:40:o :o :o :o :o :o Ха ха според моя скромен опит.Най-икономичния влекач е този дето не движи ;D ;D ;D ;D ;D

Според мен това е най-неикономичния вариант - разходите по лизинга, лиценза, винетки, си вървят, а приходи - нула.

dino412

Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 18:21:51
За момента това е MERCEDES. Ako искащ още инфо защо е така мога да продължа но става досадно .
http://www.motoavangard.com/2008/06/04/actros-a-aeian-eaoi-iae-eeiiiieai-oedh/
Това е до момента а новите модификации са още по икономични.Ще печелим ли с новия Actros
Колкото и да е добро едно превозно средство, въпросът, който вълнува превозвачите, е: колко ще струва и ще мога ли да спечеля с него. Да, новият модел ще е по-скъп от предишния, което всъщност не е изненада за никого. Цените се определят от различните пазари, но общо повишаването на цените ще е в рамките на 4–6% за Евро-5 версия и около 10% за Евро-6.
Остава вторият въпрос – ще можем ли да печелим с него? Най-вероятно отговорът и на този въпрос е да, защото производителят обещава по-нисък разход на гориво при новия Actros в сравнение със сегашния Actros – 6–7% при Евро-5 и 3–4% при Евро-6. Не трябва да пропуснем и факта, че разходът на AdBlue също се очаква да е по-нисък – 5% при Евро-5 версията и 40% при Евро-6. За да се ориентирате сами за степента и възвращаемостта на инвестицията, погледнете сметките в таблицата.
И тъй като са убедени в това, което казват, от Mercedes-Benz провеждат тест от 26 юни до 2 юли, в който Actros 1844 Евро-5, нов Actros 1845 Евро-5 и нов Actros 1845 Евро-6 ще изминат 10 000 км. Резултатите от теста можете да видите на http://www.record-run.com.

                                                          Източник сп.Камиони
Поредния рекламен трик.Я да го пуснат през Шипка или някой друг проход на милата Ни татковина и да видиш 120л/100км разход.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

комбайнер

Като изключим шофьор, товар, терен, състояние на ходовата част, остава трансмисия и двигател.
Ако приемем и трансмисиите 1:1, остава двигателя.
И тогава в темата може да се пита за най икономичния двигател.
А ако разполагаме с характеристиките на тези двигатели, и помислим върху тях, ще открием най-икономичния.

Бриги Магнито

На чист Български:
Момчета прочетох мненията Ви,но за жалост имам едно питане,не чак толкова ме интересува отговора,колкото да дам друга насока на мисълта Ви.
Та ,ако има създаден влекач с 2000 конски сили според ваща логика на байрите би трябвало да спре да харчи  ;) .
Твърдо ли мислите,че мощността в изкачване (байр-турски,сори  ;) )е гаранция за икономичност ?

Аз определено не съм съгласен с такава теория,да има логика,но всяко нещо си има граници .


Mandor

Намери си броевете на сп.Камиони от 2008 (не съм сигурен за годината). Та там правеха "Тест Камиони". Пускаха различни влекачи, с максимален товар по м.Тракия, до края и, и обратно. И даваха доста инфо- разход по етапи, среден разход, скорост по етапи и средно.

http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/4/135
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/4/172
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/232
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/1/184
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/88
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.