• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Търся работа за международен шофьор без стаж

Започната от 6umahera, Вторник, 31 Януари, 2012, 13:57:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Zepp44

  Както писах и в друга тема аз съм бил там на този "договор" и си напуснах след няколко курса без да им плащам нищо.Ако някой реши да иде там това не трябва да го притеснява,никой не може да го държи на сила да работи, ако е решил да напуска. Иначе всеки може да стане старши дори и след 3-тия курс зависи колко бързо навлезе в нещата не трябва да се чака 3 години,че тогава да му пратят да обучава новобранец.

Zepp44


Don_Bazilio

Цитат на: O4ilatia - Вторник, 28 Февруари, 2012, 16:59:24
Почти актуална информация от 22.02.2012г. : Фирма ПИМК гр. Пловдив . Вземат и без стаж , но все пак искат да се качиш на камиона и да покажеш , че знаеш къде са педалите , волана , огледалата и най-важното , как да ги използваш.Искат съответните категории, диг.карта,проф.компетентност / ако нямаш май на място можеш да се запишеш в курсовете / АДР , свидетелство за съдимост , медицинско съгл. наредба № 3 от 2011 , валиден международен паспорт . Предлагат : Който е решил да започне искат да подпише три годишен договор за работа при тях , по време на който те водят шофьор стажант или ученик / не знам дали в това няма някаква уловка по отношение на бъдещото заплащане / .При нарушаване на договора от твоя страна си задължен да им заплатиш неустойка в размер на 5000 лв. Някои колеги споделиха по-горе , че се подписва и запис на заповед за посочената сума , но ми се струва , че няма логика , ако това е посочено в договора . Обещават за първите два курса по 15 евро на ден , а за следващите по 30 . При надвишаване пробега от 10 000 км. за първите два курса по 7 ст. на км. , за по-нататък по 10-12 ст. Ако за в бъдеще някой задобрее толкова , че му възложат да обучава друг, тогава дневната надница се увеличава на 35 евро. Удръжки - 10% от месечното възнаграждение , докато се съберат 2000лв. уж за покриване на евентуални повреди по вина на водача / а пък същевременно са застраховани задължително , ама това според мен си е живо дране и безлихвен кредит / които при напускане ти възстановяват. Май имало и някаква твърда заплата от около 260 лв. върху която те осигуряват и ти правят удръжки , но там не съм много наясно !
Това е , което знам , пожелавам ти успех и дано да съм ти бил полезен !


Няколко питанки от името на моя човек:
1. Какви са им камионите?
2. Заплащането в стотинки за км ли е или в евроцентове?
3. Ти колко време изкара там и защо напусна?

Don_Bazilio


O4ilatia

 1 Информацията ми е от човек , който миналата седмица се е явявал там , за да провери точно как стоят нещата . Каза ми че на плаца е видял може би около 70-80 камиона , като някои от тях са се приготвяли за отпътуване / видял е шофьори да товарят личните си вещи /. Не е обърнал внимание на марката им .
2 Цената за пробег над 10 000 км. е в стотинки .
3 Не съм работил там и не мога да ти дам повече подробности .
Относно колегата , който по-горе е написал , че е напуснал преди изтичане срока на подписан договор с дължима неустойка , мога да му пожелая огромен късмет и дано другата страна да не реши да предприеме съответните постъпки за неговото изпълнение .
  Днес между другото по радиото чух , че МС е решил командировъчните над определена сума / мисля , че беше 40 лв. наден/ да се облагат със съответните данъци и то от 01.01.2012г. , тъй като Данъчна администрация са установени много случаи , за изписване на големи командировъчни , вместо допълнителни възнаграждения .Ако това се приложи и за дневните командировъчни на шофьорите , ще бъде голяма тесла !

SEMPER

Някой да ме поправи ако бъркам, но в наредбата за командировките в чужбина си има таблица, която определя точно размера на командировъчните - дневни и нощувки и няма как да се начисляват формално командировъчни в друг размер, освен посочените в наредбата. Имаше и перо други разходи, но те също трябва да са обосновани. Така че пари над посочените не се признават изобщо за командировъчни, така че няма как да се облагат

Освен това в същата наредба категорично се казва, че всяко лице може да се командирова максимум за 180 дни

И последно - при командироване в чужбина на работника трябва да се внасят осигуровки не по малко от минималната заплата за тази дейност в държавата, които обаче можеше да не бъдат над максималното заплащане за същата професия у нас.



Мисля си че работодателите няма как да са изправни при тези условия за командироване ... и е боза при тях документално относно командировъчните.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Don_Bazilio

Законите са едно, а реалността е коренно различна! Именно за това се заплаща на шофьорите едно, а с "котешки каваци" пред НАП се отчита друго. Някой да е чул за наказан работодател за това, че плаща на километър? Няма и да чуете, заради корупцията в Инспекцията по труда и НАП! Законите у нас са двузначни и докато това не се промени - оправия няма да има!!!

dinko_68

Абе хора, вие луди ли сте и напълно изтрещели или тепърва почвате да полудявате. Спрете с тоя ПИМК, за кой ли път вече чета тук да се предлага като вариант на хора без стаж и опит та дори и не само на такива. Питам ви - колко от вас биха отишли да работят в тази фирма при тези условия и заплащане - мисля, че никой от вас.
Хипократ е казал: "Като не можеш да направиш добро, то поне не прави зло!"
1.Никой от вас ли не се сеща, че това е мечешка услуга да пратиш някой да работи в ПИМК или ви се гледа само сеир...
2.Никой от вас ли се не сеща, че вместо да търсим начин как фирми като ПИМК да бъдат принудени да затворят врати и бъдат унищожени, то по този начин предлагайки им на готово работна ръка вие самите ги въздигате и ги карате да разрастват все повече и стават водещи в транспортния сектор а след това такива фирми диктуват положението на което се сърдите.
3.За бога, мислете когато предлагате на някого нещо какво и да е то и запомнете - Homo ad duas res ad intelligendum et ad agendum natus est - сиреч - Човек е роден за две неща - да мисли и да действа. - а не направо да действа (казали са го още древните римляни)


   Nocet bonis, qui malis parcit. - Вреди на добрите, който щади лошите.

!na

#21
Цитат на: SEMPER - Вторник, 28 Февруари, 2012, 19:30:59
Някой да ме поправи ако бъркам, но в наредбата за командировките в чужбина си има таблица, която определя точно размера на командировъчните - дневни и нощувки и няма как да се начисляват формално командировъчни в друг размер, освен посочените в наредбата. Имаше и перо други разходи, но те също трябва да са обосновани. Така че пари над посочените не се признават изобщо за командировъчни, така че няма как да се облагат

Таблицата определя минимален р-р на командировъчните доколкото съм запозната.
По преценка работодателят може да плаща по-голяма сума.
Тъй като обаче това се използвало като формален повод за неплащане на осигуровки, сега се въвежда цитираното от Очилатия изменение, според което върху разликата над определените в наредбата суми вече ще се плащат осигуровки.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

SEMPER

Възможно е и да са упоменати минималните стойности, не сме счетоводители  :)

Аз пиша малко по спомен, защото преди време се интересувах за нещо, и се запознавах подробно с тази наредба.

За да не се избягва плащане на осигуровки в същата наредба е казано, че на командирования се внасят осигуровки на база минималното заплащане за тази работа в държавата в която е командирован, но не повече от максималното заплащане за тази работа у нас.

Като идея според мен е правилно.

Обаче като механизъм за прилагане не е изпипано - примерно лесно може да се провери минималното заплащане на водач на прицеп у немско - като порядък не вярвам да е по малко от 14 евро на час НЕТО. Обаче като как и от къде ще се провери какво е максималното заплащане за същата работа у нас.

Може би трябва да се направи един фонд синдикален, да се осигурява някой международен шофьор за известно време  на 4 000 лева, това да се ползва като прецедент за доказване на максимална заплата у нас  ;D

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

O4ilatia

Цитат на: dinko_68 - Вторник, 28 Февруари, 2012, 21:08:58
Абе хора, вие луди ли сте и напълно изтрещели или тепърва почвате да полудявате. Спрете с тоя ПИМК, за кой ли път вече чета тук да се предлага като вариант на хора без стаж и опит та дори и не само на такива. Питам ви - колко от вас биха отишли да работят в тази фирма при тези условия и заплащане - мисля, че никой от вас.
Хипократ е казал: "Като не можеш да направиш добро, то поне не прави зло!"
1.Никой от вас ли не се сеща, че това е мечешка услуга да пратиш някой да работи в ПИМК или ви се гледа само сеир...
2.Никой от вас ли се не сеща, че вместо да търсим начин как фирми като ПИМК да бъдат принудени да затворят врати и бъдат унищожени, то по този начин предлагайки им на готово работна ръка вие самите ги въздигате и ги карате да разрастват все повече и стават водещи в транспортния сектор а след това такива фирми диктуват положението на което се сърдите.
3.За бога, мислете когато предлагате на някого нещо какво и да е то и запомнете - Homo ad duas res ad intelligendum et ad agendum natus est - сиреч - Човек е роден за две неща - да мисли и да действа. - а не направо да действа (казали са го още древните римляни)


   Nocet bonis, qui malis parcit. - Вреди на добрите, който щади лошите.

Динко , защо не предложиш на Шумахера нещо по-добро , защо не го вземеш при тебе на двойка и да го обучиш , а дай боже и по-късно да го препоръчаш някъде за по-добро заплащане ? Има фирми за специалисти и велики професионалисти , като тебе , има и такива като за Шумахера . И макар да не съм очарован от възнаграждението , предлагано в ПИМК , все пак е добре , че има една единствена фирма в тази област , предлагаща обучение на кадри . Забележи -Българска фирма , обучаваща български кадри , даваща заплати , плащаща данъци и инвестираща в България ! Относно цитатите ти за месленето и дейсвието си прав  , но забравяш или не знаеш един от оснжвнити принципи на чичко Маркс , който все още никой не се е наел да обори : " Битието определя съзнанито " .Не зная , какво е твоето битие , но съзнанието ти не е от най- високите ! Да си жив и здрав !

Alexander

  Лично аз имам познати работили и работещи в ПИМК от години. И са си доволни. Казват "Ако си точен и с теб са точни". Лични впечатления нямам.
И това ще мине.

dinko_68

Цитат на: O4ilatia - Сряда, 29 Февруари, 2012, 20:17:50
Динко , защо не предложиш на Шумахера нещо по-добро , защо не го вземеш при тебе на двойка и да го обучиш , а дай боже и по-късно да го препоръчаш някъде за по-добро заплащане ? Има фирми за специалисти и велики професионалисти , като тебе , има и такива като за Шумахера . И макар да не съм очарован от възнаграждението , предлагано в ПИМК , все пак е добре , че има една единствена фирма в тази област , предлагаща обучение на кадри . Забележи -Българска фирма , обучаваща български кадри , даваща заплати , плащаща данъци и инвестираща в България ! Относно цитатите ти за месленето и дейсвието си прав  , но забравяш или не знаеш един от оснжвнити принципи на чичко Маркс , който все още никой не се е наел да обори : " Битието определя съзнанито " .Не зная , какво е твоето битие , но съзнанието ти не е от най- високите ! Да си жив и здрав !


Към колегата "O4ilatia"

1. За съжаление към  момента наистина не знам сериозна фирма търсеща хора и затова не мога да му предложа иначе бих го направил далеч преди да му се предложи фирма ПИМК, както впрочем не отдавна и то пак тук във форума бях предложил на друг колега. За жалост и двойка не карам (лично съображение),а ако зависи от мен да го препоръчам и само това ще бъде решаващо-повярвай ми бих го направил не по късно а веднага и на момента.
2.Какво означава-обучение на кадри-това се прави ако не се лъжа в училища и школи за шофьори а след като вече си станал такъв то учител вече ти остава само практиката,а това какво, колко и кога ще научиш повярвай ми зависи само и единствено от теб самия, въпреки, че в нашия знаят няма  два абсолютно еднакви курса,случая и т.н.
3.За това какви фирми има не ми се коментира а само ще кажа, че съм работил във фирма в която работеха както колеги с многогодишен опит така и колеги с много малък (1-6 месеца) опит а дори имаше и колега който там за първи път се качи на камион и нека ти кажа и това, че заплащането беше еднакво и никак не малко за всички така както беше еднаква и работата за всички-извода от всичко това е.....фирмите и пазара за труд не може и не трябва да се делят за хора с опит и хора без опит,всеки сам може да се докаже
4.
ЦитатЗабележи -Българска фирма , обучаваща-(по скоро експлоатираща) български кадри , даваща заплати-(да но смешни и жалки) , плащаща данъци и инвестираща в България !- не е сигурно ;D
5. За битието-да, не знаеш какво е моето битие и няма как и да го знаеш понеже не ме познаваш и по тази същата причина не можеш и да определяш какво точно е моето съзнание
6.Ти също бъди жив и здрав


п.п. Съжалявам, че омазахме и променихме същността на темата преди всичко, но нищо лично.

dinko_68