• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Маневриране на хенгер с ремарке

Започната от imter, Понеделник, 14 Февруари, 2011, 19:26:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: dimich87 - Неделя, 30 Декември, 2012, 10:47:17
Чувал съм че се слагат клечки на тегличите да се не суче, гледах и не видях къде може да е. Ако някой може да каже, ще съм благодарен.
Желая на всички весело посрещане на новата година.

Никога не съм блокирал ремарке,но разгледай .........


Бриги Магнито



SEMPER

Болта всъщност е чоп, който се вкарва в гнездо, с идеята да застопори завиващия мост в право положение.

Тогава маневрирането става по лесно, назад въръи като ремарке люлка.  Естествено това е малко за сметка на натоварването на гумите и окачването, но не е голяма болка.

Ако нямаш такова гнездо за застопоряване, лесно можеш да си направиш с помоща на електрожен ъглослайф, дрелка и малко старание ...
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Люси

Цитат на: dimich87 - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:28:53
Миналата година мислех да карам "Е" категория, но моя познат инструктур има такова ремарке и ме притесняваха маневрите назад. Питах го за прицеп и той ми каза че ако се запиша ще ме научи на това пък на прицепа било лесно, но така и не се записах. Ако усвоя малко материала може да се хвана да изкарам категорията на хенгер.
Аз също съм карал категория Е с такова ремарке и трябва да ти кажа че за полигона е по-добре от прицепа понеже е по-лесно направиш десния завой между конусите и като изправиш композицията ремаркето го "заклинват" и тогава се връщаш назад!!! ;)

Красимир Тодоров

Е, то принципа на блокиране на обръщача е да се имитира едноосно или двуосно ремарке тип "люлка", но понеже  категорията се кара на старо ремарке с голямо междуосно разстояние, ефекта е яко жулене на гумите. С блокиран обръщач можеш леки завойчета да правиш, голям едва ли

dimich87

При мене случая ще е да се кара назад направо около 100м. Няма никакви завои да се правят. Нямам подобен отвор за чоп. Като започна да правя ремаркето ще заваря и подобно приспособление. Не ми се иска всеки път да се мъча. като вкарам ремаркето към нас, ръгам си чопа и назад към двора.
Благодаря много за помоща, снимката най-добре ми изясни ситуацията.
Весело посрещане желая на всички.

loshdancho

Някой хенгерджия ще ми обясни ли, как се задържа само ремаркето в наклона, а после при завоя гумите не му влачеха. Въпреки,че е блокирало успя да го помести без да влачи и да се затормози.
Става дума за последните 2мин.
А иначе колегата е много светнат, направо ми хареса с колко рутина и без излишни маневри и чудене взе точното решение.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

SEMPER

Не че съм големия експерт ...  ;D

Според мен става дума за някакво механично средство под колелата - клин, камък или нещо от сорта.

На 4 мин след като е тръгнало ремаркето един апап с бяла фанела се измъква из зад ремаркето,а после същия след 4:30 минсе появява в кадър между камиона и хенгера заедно с още един. вероятно водача.
Това ме кара да мисля, че въпросния индивид играе някаква роля в запирането на ремаркето.


Иначе си личи че маневрата е добре отработена, и е явно че е необходимо се ползва от всички де товарят от тоя подвоз
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Люси

На мен ми се струва че е направено при махане на лулите за въздуха да блокират само задните две оси а предната да е свободна,защото при такова теглене задните гуми се влачат независимо дали са блокирани или свободни!!! :)

loshdancho

Може да си прав, не съм заглеждал с какво цилиндри е хенгера на предна ос.
Но ремаркето е блокирало през цялото време, защото се вижда когато го закачи  и пусне ръчната как кляка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Лошио бегай бацин залегай под некое ремарке да му гледаш спирачните цилиндри и четни малко литературка да ни ограмотиш този вид ремаркета кога блокират и кога разблокират.


Люси

Блокирано е било ,ей сега забелязах че секунда преди да тръгне как бърка под него да му "врътне кранчето"!!! ;D

loshdancho

Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Януари, 2013, 18:21:12
Лошио бегай бацин залегай под некое ремарке да му гледаш спирачните цилиндри и четни малко литературка да ни ограмотиш този вид ремаркета кога блокират и кога разблокират.
Ти нещо смислено ли каза?
За разлика от теб, не се правя на грамотен за неща, които не знам!
На хенгер имам един курс до Италия и толкова, дори беше на двойка.
Също не ми е попадало за ремонт за да го ровя.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

матадора

Цитат на: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 17:19:00
Може да си прав, не съм заглеждал с какво цилиндри е хенгера на предна ос.
Но ремаркето е блокирало през цялото време, защото се вижда когато го закачи  и пусне ръчната как кляка.

Не съм сигурен,но логиката ми подсказва,че предната управляема ос на ремаркето не би трябвало да е с блокажни спирачни камери/два моста с блокаж са си достатъчни/.Най-малкото,защото при прикачване на ремаркето ако предната ос е блокирала поради падане на въздуха,това би създало допълнителни затруднения.Не винаги ремарке се прикачва на прав път.Показаното в клипа е добър пример.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

MagnuM

И според мен бе трябвало да има ръчна спирачка и на предната ос. На нашите ремаркето нито едно няма ръчна на 1вата ос.  :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

ivopifeca

При блокирало ремарке от този тип,не е никакъв проблем да направиш така,че да му завие предната ос,след това си закача теглича,разблокира и си перка...

ivopifeca