• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Маневриране на хенгер с ремарке

Започната от imter, Понеделник, 14 Февруари, 2011, 19:26:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иво19667

Шапки долу. Браво на тоя. Май не е само до годинки зад волана, има усет човека.
Чистотата на работното място, израз на порядък в невидимата технология.

Иво19667

Чистотата на работното място, израз на порядък в невидимата технология.

комбайнер

Явно не ще "фигаро тук, фигаро там" /от фирма на фирма и от камион на камион/.  Значи требе и плащане, та да се срастне с камиона.

комбайнер


bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Иво19667

Този сме го гледали, колега. И той е добър.
Чистотата на работното място, израз на порядък в невидимата технология.

Volvo FH16 700

това беше най-първото показно пуснато в темата :)

bad_kras

Цитат на: Volvo FH16 700 - Петък, 02 Септември, 2011, 10:18:54
това беше най-първото показно пуснато в темата :)
Да , видях , само че от ютуб. Е всичко е до усета и най вече в последствие до практика. Аз за първи път с такава композиция тръгнах в чужбина - хенгер с двуосно ремарке с въртящ се преден мост. В интерес на истината много бързо му свикнах да го карам назад. Беше дрехарка и по какви тесни шивашки фирми съм влизал назад , не е истина. Даже ако има някой от Търговище и знае къде се намира фирма "Божур" , там всички колеги карахме около 500-600 метра назад.
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

tirtonev

запомнете!!!винаги ще бъда зад вас:)))))


bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Владимир Ангелов

#69
Гледай борда на ремаркето да не ти бяга. Избяга ли повече от 2 пръста на огледалото, давай напред.

Причина за редакция: Правопис!!!

Бриги Магнито

Цитат на: bad_kras - Петък, 02 Септември, 2011, 13:37:58


А това как ли се кара назад?   :o :o :o
Това се кара като най-обикновенно да кажем 8 тонно ремаркенце малко по-дългичко е,но ако не въртим много волана може да ни се получи.
Не случайно има лаф двойно чупещ се теглич идва от точките на пречупване в този случай също са две тъй че невъзможни работи няма.
По ми е чудно как се кара напред при големите  кръгови,който масово набъцкаха последният хит е кръговото на Симеоновско шосе и Околовръстен път там добре,,че не са високи бордюрите и може да си прегазите и през тревните площи тва май родните пътни инженери са много начетени момчета.
Апропо няма забрани по цялото околовръстно на София тъй че можете да си минавате откъде ви скимне,коварен ден се очертава 20.09 .11г. поради откриване на хипер магазин с не много голям паркинг и не много широко околовръстно тъй че е възможно лекинко затруднен трафик.


dimich87

Интересна е темата за хенгерите. Аз не съм шофьор на камиони. Имам малък опит, имам и С категория. Имам даже книжка от САЩ за любител, но с нея работих с бус 16-местен към един хотел. Там всичките ми колеги едвам се справяха с движението назад.
Аз съм от Русе. На нашата улица има един жп мост висок 3,5м. И когато стане инцидент и отбият пътя Русе-Бяла през селата, много често не виждат знака за височината и се матират. Знака е сложен на около 1 км от моста. Там където имат алтернатива. Не го ли видят единствения начин е връщане назад.
Полуремаркета го правят това на един дъх за около 10-15 мин. Обаче така неречените хенгери се е случвало да го правят по няколко часа, при условие че и движението е доста интензивно и няма възможност от към разстояние в страни. Мостчето е доста коварно, защото някои влизат до средата и след това опират. Преди моста има леко спускане и после започва да се изкачва. Така един румънец се беше нахакал че ни напред, ни назад. Тъкмо минавах и на английски му викам спусни въздуха на гумите и давай. Той вика да викна някой да помогне, щял да плати. Викам давай да спуснем гумите. Спусна гумите на камиона и премина, дойде ред на ремаркето. Напомпи камиона и спусна на ремаркето. Мина от там на косъм. Даде 10 евро за помоща.

Volvo FH16 700

Ее,ти направо си открил нов печеливш бизнес ;D аз ако съм на тебе,ще скатая знака и ще го дам на вторични и само ще чакам наблизо някой да заседне под моста,десет камиона и ей ти на по стотина евро на ден ;D

dimich87

Знак има, но е на километър от този мост. Там е и единствената алтернатива от където може да се мине. Не всеки може да мине по този начин. Късмета с този румънец беше че е много малка разликата.
Преди година един с прицеп се беше засилил и борда на ремаркето се удари в моста. Така се заклещи. Много трудно излезе назад. Не ми се мисли омбашията какво го е направил, като е видял състоянието на прицепа.

dimitar83

Здравейте колеги!
Нов съм и ще ме извините, ако задавам "глупави" въпроси, но предпочитам вас да питам понеже се прдполага, че в този форум има какво да научиш, та минавам направо на въпроса.Значи записах се на шофьорски курс C+E, ама или инструктура ми не е добър, или аз не възприемам толкова бързо, колкото той иска от мен.Камионът е Ман,а ремуркето е с две централни оси една до друга по средата разположени.Онзи ден бях на полигона и от мен се искаше да го дам назад отварям едни скоби (ако някой е ходил скоро на изпит C+E, там искат от теб да дадеш товарният автомобил назад има поставени желони, които очертават периметъра на 2 гаража и от теб се иска да дадеш назад по един коридор колкото камиона широк, да го счупиш по диагонал и да влезеш в друг коридор без да настъпваш линиите и да удряш желоните.Първият път тръгваш от "левия гараж", чупиш го надясно влизаш в другия коридор караш малко по диагонал и го изправяш и прибираш камиона в десния гараж после караш напред от началната точка и правиш същата маневра с ляв).Закъснявам с волана и не спазвам синхрона между ремаркето и камиона.Казаха ми, че този вид ремаркета се карат по-лесно т.к. при тях предния мост не завива, цялата работа е от теглича.Уж както инструктура ми каза като искаш да го дадеш наляво даваш ляв и обратното, е не мога до го карам като "струна" все обирам ту на ляво, ту на дясно, ако има някакъв чалъм помагайте.

dimitar83