• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какъв камион предпочитате да карате,автоматик или класиката със скоростен лост?

Започната от georgi87, Сряда, 21 Март, 2012, 00:32:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Кое ви харесва повече?

Автоматик
40 (62.5%)
Скоростен лост и 3 педала
24 (37.5%)

Общ брой гласове: 63

godji

Цитат на: !na - Сряда, 21 Март, 2012, 20:37:40
Смее ли някой да каже нещо друго  ;D

Няма да навлизам в подробности, а и темата не е за това кое е по-скъпо, а какво предпочитате.
Но да кажем грубо, че разликата ориентировъчно е от порядъка на 2%.
Знам ли да не яхнеш метлата   :)

Всъщност 2% според мен са малко и  разликата е около 10%   ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

wolves

Автоматик ЗА.Та то и на колата си е най хубавата екстра.Не искам да чувам за ръчки

wolves


georgi87

До колкото знам автоматиците на всичките марки могат да се карат на мануал но пак да се повтора зимата като няма съединител да залашкаш си е гадно,до колкото знам Скания имат автоматик със съединител.Миналата зима като правих първия си курс за Термез имаше колеги на които бяха дали Мерцедеси автоматици и направо си прокълнаха дните.То някой път EPS-а ме изкара извън нерви докато прещрака и включи въпреки че има съединител и го карам на коя си искам скрост.Отделно на това автоматика неможе да го запалиш по никакъв начин освен от ключа.А и с една дума си е инвалиден камион и за мързели.Аз като съм се качил в него за това съм там да натискам тия педали да места тоо лост и да го карам както си преценя а не както правецо прецени.Камиона на който се учих да карам беше автоматик и си мислех че е много сложно да карам обикновен докато не се качих на такъв и от тогава винаги ми е по-кеф да карам такъв особено тия дето буташ лоста на дясно за да мине на бързите.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: godji - Сряда, 21 Март, 2012, 20:59:12
Знам ли да не яхнеш метлата   :)

Всъщност 2% според мен са малко и  разликата е около 10%   ;)

     Сериозно ли мислиш, че 7'000 - 8'000 евро е автоматизираната кутия?!

      Предпочитам автоматиците. И колата ми е автоматик. Ина е права, че противниците обикновено не са опитвали. И се цитират мнения, за автоматици, осемдесет и някоя година.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

bizzart

#19
Лек автомобил автомат никога, но камион автомат винаги + това автомата издържа повече от ръчката.

kkkvd

Цитат на: bizzart - Четвъртък, 22 Март, 2012, 09:20:15
Лек автомобил автомат никога но камион автомат винаги
Колко не типично. Обикновено при автомобилите има излишък от мощност и е по-естествено скоростите да са автоматични. Би трябвало да е точно обратното на това което казваш :)

bizzart

Ами това е мое мнение и няма да го променя колата си я карам за кеф а камиона за пари.
та така повече км минавам с камиона от колкото с колата така,че левия крак се чудя какво да правя с него ;D ;D ;D.

ivopifeca


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Четвъртък, 22 Март, 2012, 09:55:52
Колко не типично. Обикновено при автомобилите има излишък от мощност и е по-естествено скоростите да са автоматични. Би трябвало да е точно обратното на това което казваш :)

     Това са малко от на баба ни времето твърдения. Сегашните автоматизирани кутии, не знам какво може да се загуби. Новите са с два съединителя, смяната на последователни предавки е по-бърза от тези с ръчната.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Rammbon

Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 22 Март, 2012, 14:22:32
Аз съм за автоматик,карал съм такова Volvo,беше си удоволствие :)
Возих се с колега по румънско с такова Волво Евро 5. Като го гледах как кара, вероятно си е голям кеф. Тръгва само със съединител и машинката сама си напасва скоростите. Баири и надолнища, градско е по-леко. Точно за новобранци в занаята, вместо да се чудят на коя скорост да превключат. И аз бих предпочел автоматика, макар че и ръчката си е кеф. Лошото при тях е по-скъпата подръжка. Имаш баварка 5 автомат, след 300 000км по километража почна да бърка скоростите . Както си карам на 5-та с 120км/ч и като отпусна газта и сваляше 2 скорости и забиваше. Не се намери майстор , който да може да го направи. То небяха дискове, масла и разни филтри, компютър на скоростната и други . Сега стои зарината от прахоляци и така вече 10 г.

Don_Bazilio

 За истинските професионалисти няма значение дали е ръчка или автомат. По-важното е да има работа със справедливо заплащане.

kkkvd

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 22 Март, 2012, 17:23:57
     Това са малко от на баба ни времето твърдения. Сегашните автоматизирани кутии, не знам какво може да се загуби. Новите са с два съединителя, смяната на последователни предавки е по-бърза от тези с ръчната.
Колега, това което аз трърдя, че при леките коли съотношението мощност:тегло допуска логично употребата на автоматици и както по нагоре се твърдеше "личната кола я карам за удоволствие", ами че какво удоволствие има в това постоянно да натискаш амбреажа и сменяваш скоростите, лично на мен ми е писнало, моята лична кола е автомат, и от тук натам само такава.
Впрочем, аз разбрах къде са баирите чак като станах професионален шофьор, при колите това почти не е важно.

Карал съм камион оптикруз, 3 педала ръчни и автоматични скорости. Съвсем различно е от при леките коли. Скоростите превключват бавно, на някой много стръмен баир и серпентини докато се сети милата кутия да върне една назад, триосието може да те задържи. За това аз в автоматичен режим почти не карам. Може ако съм празен, ям и говоря по телефона едновременно.

Така, че това което аз съм написал и това което ти - нямат нищо общо.
Идеята ми е, че за камион по-добре са си ръчните скорости, ако караш на по-пресечен път. Автоматика е удоволствие и не случайно скъпа екстра, но има места, на които много псуване отнася.
Не може просто така да се отсече за камионите кое е по-добре. За колите съм твърдо за автоматика.

ivopifeca

Така е,да,но тва VOLVO където го карах,доста прецизно ги сменяваше,а си имаше и балкански режим.

bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

driver1

    Eдна от марките с автоматик на която имам опит е Рено-Премиум 450к.с., евро5. Мога да кажа, че това, за което говори колегата kkkvd не е точно така. В тази марка и модел забавянето на превключването вследствие "мисленето" на компютъра е преодоляно чрез добавянето на опцията да натиснеш по-силно педала на газта, тогава той прещраква и превключва с една скорост надолу. Когато оборотите отново достигнат определен предел скоростната кутия отново автоматично превключва нагоре, независимо, че може да държиш педала все още силно натиснат. По този начин пак се избягват допълнителни действия, като същевременно се избягва и загуба на инерция.

driver1