Новата EDC трансмисия на Renault намалява разхода със 17%
Форум на българските шофьори
Събота, 20 Април, 2024, 05:15:44 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Новата EDC трансмисия на Renault намалява разхода със 17%  (Прочетена 1985 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
stoan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +48/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 185
Теми: 95



Активност
0%


Ел. поща
« -: Четвъртък, 19 Април, 2012, 21:05:20 »
ОтговорОтговор

Автоматичните скоростни кутии с два съединителя навлизат все повече в автомобилите. Тези трансмисии се характеризират с отлична бързина при смяната на предавките и значително намаляват разхода на гориво. Французите от Renault също извадиха свой вариант на такава скоростна кутия.
 
Едно от техните предложения, оборудвано с въпросната трансмисия, е Renault Fluance dCi. Дизеловият двигател на този автомобил с мощност 110 к.с. работи с въпросната Efficient Dual Clutch (EDC) скоростна кутия. Екипът ни направи обстоен тест на автомобила.
 
Впечатленията ни са, че тази трансмисия действително понижава значително разхода на гориво. Смесеният (градски/извънградски) разход, който отчете бордкомпютърът след изминатите 900 километра, беше 4.8 литра на 100 километра.

Според данните от производителя Efficient Dual Clutch (EDC) намалява разхода на гориво със 17% в сравнение със стандартна автоматична кутия. Трансмисията на Renault има шест предавки и използва двоен сух съединител, комбиниран с електрически задвижващи механизми.
 
Най-общо казано първият от двата съединителя работи с нечетния брой предавки (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият обхваща четните (2-ра, 4-та и 6-та). В трансмисията работят четири вала, като два от тях се наричат първични. Синхронизацията се осъществява посредством електрически задвижвани механизми.
 
Информацията от натискането на педала за газта пък се предава на електронен блок, който мигновено адаптира трансмисията към изискванията на водача. Превключването на предавките става изключително плавно, като наред с това е доста бързо.
 
По този начин от Renault са успели да съчетаят комфорт и удовоствие от шофирането с нисък разход на гориво и емисии на въглероден двуокис (CO2), сравними с тези на механичните скоростни кутии.
 
Цената на тествания от нас автомобил с EDC и най-високо ниво на оборудване започва от 33 000 лева.
http://fakti.bg/technozone/36888-novata-edc-transmisia-na-renault-namalava-razhoda-sas-17

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Форум на българските шофьори
« -: Четвъртък, 19 Април, 2012, 21:05:20 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!