• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Има ли значение

Започната от !na, Неделя, 29 Април, 2012, 11:53:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Шефовете ви взимат ли под внимание вашето мнение при избора на нов камион?

Да. Моето мнение има значение.
Никога. Аз съм безгласна буква.
Понякога

!na

В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

bad_kras

Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 11:53:04
В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
Поне при мен имаше един такъв случай преди доста години , но така или иначе , шефа повече се допитваше до своите си колеги и реши че , повече може да се довери на тях. Той се убеди в това , но уви!  Дори и за употребявани камиони , мнението на шофьора е от малко значение за нашите работодатели!  ;)
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

imter

Ина,повдигаш много добра тема,но мисля че в България собствениците на такива фирми се броят на пръсти.Специално до сега мен никога не са ме питали какъв камион да купят,даже в една от фирмите се опитах да си дам предпочитанията,но бях отрязан ;D.

loshdancho

А мен ме водиха да си го избирам....Естествено марката се подразбира.
Но беше много отдавна.
В друга фирма и по друго време .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

pumix

Никога досега,но се надявам някой ден и това да стане.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

!na

Цитат на: loshdancho - Неделя, 29 Април, 2012, 12:34:34
А мен ме водиха да си го избирам....Естествено марката се подразбира.
Но беше много отдавна.
В друга фирма и по друго време .

Дане, разкажи повече.
Предполагам за всички ще бъде интересно.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

godji

Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 11:53:04
В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
Има , но когато съвпада с тяхното :)

Специално при моите шефове , няма как да съвпаднат предпочитанията ни за марка камион!Всички собственици на фирми гледат колко струва камиона и в последствие поддръжката по време на експлоатацията да е за по-малко пари ! Различни са гледните точки ! Аз обичам да карам Волво и Ман , но когато и да похваля Волво-то  на колегата пред Мерцедеса ,шефа изпада в истерия и започва да говори в цени - съединителя на единия струвал еди колко си пък на другия бил не знам си колко (вярно че разликата е двойна , ама мен това не ме интересува :) нали не ги плащам аз ) и разговора свършва ! Ако си купува камион който той ще кара едва ли ще мисли по този начин , но .....!  Може да се вслуша в съвет за шасито или композицията , но пак ще е на неговата !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

!na

Цитат на: godji - Неделя, 29 Април, 2012, 13:04:34
Има , но когато съвпада с тяхното :)

:D със сигурност


Цитат на: godji - Неделя, 29 Април, 2012, 13:04:34
...Всички собственици на фирми гледат колко струва камиона и в последствие поддръжката по време на експлоатацията да е за по-малко пари ! Различни са гледните точки ! Аз обичам да карам Волво и Ман , но когато и да похваля Волво-то  на колегата пред Мерцедеса ,шефа изпада в истерия и започва да говори в цени - съединителя на единия струвал еди колко си пък на другия бил не знам си колко (вярно че разликата е двойна , ама мен това не ме интересува :) нали не ги плащам аз ) и разговора свършва...

Това може би не е пряко свързано с темата, но все пак искам да коментирам.
Стойността на един камион не е просто цена на придобиване и след това сервизна поддръжка, ремонти и цена на части и консумативи взети на парче. Има значение и на какви интервали се правят тези неща, колко дълъг е живота на отделните компоненти и не на последно място разхода на гориво. Всички тези фактори, взети заедно, определят стойност на км., която заедно с цената при препродажба би трябвало да са определящи при вземането на решение.

Затова си мисля и че мнението на шофьора би трябвало да се има предвид, защото той кара един автомобил, докато собственика в общия случай има общ поглед върху целия автопарк.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

bad_kras

Значи въпросите които едно време ,с един мой бивш шеф обсъждахме бяха : 
той: Бе гледам тука два Дафа "по 360 коня са (за хенгери става въпрос с контейнери - тежат 19 т празни!!! ) - какво ще кажеш?!!
аз: Абе шефе , слаби са тези камиони за тези контейнери, трябва поне 430 коня да са!
той: Да , ама тези горят по малко!
аз: Е горят по малко , лъжеш се !  По баирите като се мъчи камиона , другите минават и заминават , аз по 1 кутия цигари пуша по баирите. С по силния камион се работи по лесно!
той: Да , ама 430 ще гори повече. Знаеш ли каква разлика става?!!

И т.н.
Горе долу такъв диалог се заформяше с искането на моето мнение!
После се убеди , че за такива композици е по добре да са с по яки и по мощни двигатели!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Бриги Магнито

Ина ако всички гледаха разхода на гориво във всички фирми щеше да има марката и модела на най-икономичният камион.
По принцип един умен шеф гледа за какво и къде ще използва дръгела и подбира дръгел ,който е максимално най-добър за работата за която се купува.
Тъпо е със Скания да влизаш по черен път ,но ..........за там има по-добри дръгелчета(тва за пример)
Но според мен всички колеги бъркат ,за да има който и да е шеф мнение за даден камион ,то това мнение е изградено от общото мнение не на диспонетките по спедициите,а от вас гУспода шофери.Шеф от офис от де мое да знае кой колко гори,кой колко дяни и т.н.
Тва мойто мнение е тъпня,но с много истина въпроса е да погледнете малко по мащабно.


!na

Бриги, ако обърнеш внимание какво съм написала, разходът на гориво е един от всички фактори.
И да, напълно прав си, че
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 20:33:19
... за какво и къде ще използва дръгела ...
е сред факторите при вземането на решение. И отново там съзирам и ролята на шофьора.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Бриги Магнито

Ин ако беше вникнала в това което написах горе щеше да ти просветне,та да ти го преведа.Ти знаеш ли колко гори Актрос МП 1 с абсолютна точност,знаеш ли в какви условия важи и в кви не важи .Горе пише ,че шоферите те тез всичките дет са тук и по пътищата си снасят това инфо.
Ин ако дойда в твойта фирма ще ми похвалиш твойта стока,но колкото и да е добра ако общото мнение е че е куца познай колко ще ти повярвам,а общото мнение се базира на шофьори,монтьори и практика.

Навремето много не харесаха Актрос ,защото очакваха да е още по -здрав и добър от каските,но очакванията не се оправдаха и ..... на там е известно кво се случи.

П.П. Това е мое мнение и естественно не е миродавно,тъй че не си губи времето с мойте тъпотий.Също така искам да ти кажа,че разхода е важен само за нов камион,за камион втора употреба са важни другите неща де си ги мъцнала,причиите може и сама да се досетиш.


!na

Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 20:51:58
Ин ако беше вникнала в това което написах горе щеше да ти просветне,та да ти го преведа.Ти знаеш ли колко гори Актрос МП 1 с абсолютна точност,знаеш ли в какви условия важи и в кви не важи .Горе пише ,че шоферите те тез всичките дет са тук и по пътищата си снасят това инфо.
Ин ако дойда в твойта фирма ще ми похвалиш твойта стока,но колкото и да е добра ако общото мнение е че е куца познай колко ще ти повярвам,а общото мнение се базира на шофьори,монтьори и практика.

Ми нали и аз това съм написала  :)

Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 13:17:41
Затова си мисля и че мнението на шофьора би трябвало да се има предвид, защото той кара един автомобил, докато собственика в общия случай има общ поглед върху целия автопарк.

А с това
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 20:51:58
Също така искам да ти кажа,че разхода е важен само за нов камион,за камион втора употреба са важни другите неща де си ги мъцнала,причиите може и сама да се досетиш.
не мога да се съглася.

Не знам защо отново темата заби в тема за разход на гориво. Явно е болна тема.
Но вярваш или не, разходът винаги е важен и няма как да е друго, защото представлява над 50% от разходите в една транспортна фирма.



My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Бриги Магнито

Аз не забивам Ин натам,а точно ти и за да съм откровен ,разхода на дизел е важен за твойте клиенти и политиката на фирмата ти,но това е далеч от истината за едно 40% от шефове на транспортни фирми.Пак ти казвам ако разхода на гориво е толкова важен щеше да се продава само една марка и модел,видно е че това не е така тъй че един съвет преосмислете си мисленето,но тъй като аз греша не го прави.
А всъщност да те питам нещо ,твойта фирма ,както и конкуренцията от другата ви комшийска фирма като страна на произход защо правите състезания за да покажете продукта си на тези който ще работят с него с цел да се хареса на тях  или ги ползвате тез същите за да покажете продукта на техните шефове и ако е второто ,защо се абите с тез състезания бре,Трак шоу с 5 балета и безплатно туй онуй с покани за елита и продукта е представен.

:D :D :D :D Чудим се от си чуруликаш с бацко,кат простеем.
Та кво ,че мъцаме за разхода,като идеята на всичко напоследък е разход на гориво ,мани не ми казвай,че ми било болна тема,да болна е ,но не на мен ,а на други . ;)


loshdancho

Викат ме един ден познати шефчета...щели да купуват гондола с влекач.
Та да съм ходел да я видя дали става. Отиваме заедно в автокъщата  и се спираме на SCANIA 124 400 .
Трябва да е най-хубавата им бяха думите, ама става ли според мен.
-Е как да не става...По-добро от това няма...
Мислих около 5 мин. и попитах :
-Е кой ще я кара?
-Е ти кой мислиш....Щом си я избираш?
После се почнаха едни трапези..., а аз продължавам:
-Ей хора да я огледаме по-хубаво, да я  закараме в сервиза да я тестват какво ще покаже...
-Нема какво да я тестват, взимаме я , после ако има нещо ще се отстранява.
На другият ден отново почваме да обсъждаме.
Аз:
-Дайте да я пробваме  с товар.
Шефовете:
-Кой ще и даде? Та тя няма регистрация.
Аз:
-Е ако искат да я вземете ще извадят.
Отидохме отново при камиона , аз си облякох работните дрехи и се зарових, да видя къде и какво има.
Установих няколко неща , до като шефчетата водят преговори за проба на камиона.
После от ново софри...
На 3-ят ден отново сме при камиона.
Вече е с  временни номера(много бързо реагират продавачите).
И аз отново правя преглед дали е в състояние да пътува.
Изказах си забележките-няма маркуч за хидравликата, а и са охлабени спирачките на гондолата.
Веднага се  взехамерки за оправяне на ззабележките.
И айде на Бошуля за пясък.
Да де ама не ми дават да го карам ... имало си шофьор на фирата...Та се возих като куфар.
Не ми дадоха да го натоваря както и знам , едвам се съгласиха на 30т.  много било!
Оказа се , че седалката и ретардера не работят и ако искат да го вземем няма начин, но трябва а ги оправят.
Шефовете ме чакаха в София да си кажа мнението....пак на софрата.
Хубаво си беше.
ПО същият начин походиха и към моето заплащане.
-Колко искаш да взимаш?
-.....лв. е максимума.
-Добре ще ги взимаш и смятаме въпроса за приключен от утре почваш.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.