• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какво налягане за гумите на диференциала?

Започната от ivopifeca, Неделя, 13 Януари, 2013, 15:39:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

voyager


voyager


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: sush1978 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 11:21:25То на гумите си пише колко.


Цитат на: voyager - Петък, 08 Февруари, 2013, 10:59:29Добре напомпена гума не гърми.


     Не лоша тема, въпреки че автора не ми е пръв приятел. Жалко че отива към 2013.02.08!!!


     Други такива велики коментари?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Много са точни коментарите!
Пробано е 11.5 бара  на 60-65 тона тотал  5 оси....не гърми!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Цитат на: loshdancho - Петък, 08 Февруари, 2013, 17:57:47
Много са точни коментарите!
Пробано е 11.5 бара  на 60-65 тона тотал  5 оси....не гърми!
Не е гръмнала за тоя момент при тоя тонаж...колко пъти и в продължение на колко време е товарено така без да гърми?

loshdancho

100 000км! След това гърми но вината не е в помпането, а в износването ... теловете не държат въздух!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Може...никога не съм товарил толко.Но държа да отбележа,че откак съм в тая фирма и карам гумите на диф.на 7.5-возията е много по добра,тоест при празен камиод,нема тва думкане и подскачане,и сякаш сцеплението е по добро,може и да бъркам.Но за мене на 7.5бара е малко...поне 8.2-8.3 ???Аз винаги съм ги карал на 8.7-9.0,но след време си личи как се износват по средата на гумата грайферите,това требва да значи че са били припомпани.

ahil_73


ivopifeca

Цитат на: ahil_73 - Петък, 08 Февруари, 2013, 22:38:41
Цялата композиция на 9 и нямам ядове.
Много е бате за предните на 9,поне за наште пътища...

dino412

8.2 на всички оси и не съм имал проблем.Като тотал нямам кой знае какви рекорди но 15.780т на диферинциал и 23.500 общо на двуоска на 140км растояние месец август при 38градуса на сянка не са никак малко.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

ivopifeca

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 08 Февруари, 2013, 11:15:17


    Не лоша тема, въпреки че автора не ми е пръв приятел. Жалко че отива към 2013.02.08!!!


    Други такива велики коментари?!
Ами излиза,че май около 8 бар е най-добре.Темата незнам,дали е добра,или лоша ???А аз не съм ти пръв приятел-да,ти не си ми даже и последен...съдба ;)

Tihomir78

За всеки камион си има табелка с натоварването и съответно с налягането на гумите. Ако не табелка то в книжката го пише. Ама аз като типично българче не ги гледам тези неща. Товарите са различни , пък и няма как на всеки курс да помпя гуми или да изпускам. Като бях гондоладжия си ги правех на 10, а сега на 8,5. И не само на диференциала а на всички мостове. Специално за диф. гледам да не правят корем и да се търкат една в друга. Даже май имаше по ремаркето  лепенки на всеки мост и си пишеше да се помпят на 8.5атм. Ама нали съм си новобранец да не давам акъл на хората, просто споделям аз как карам. Пък всеки кой как си знае. ;)

shosho

Камионът и ремаркето ги помпя на 9бара.Досега нямам кахъри,и бая си товарим де  ;D ::)Ремаркето изкарва около 150хил.км.,а влекача около 250хил.км ;)

Argos

Всички сте много прави.Налягането е важно за разхода и за сцеплението, и за гумите и за комфорта.И всичко това според,кой колко е натоварен и на какъв път се вози трябва да се променя налягането в гумите.ivopifeca го каза,това е решението :).Не е вярно само,че няма такъв начин и даже много го знаят от Военните машини.Защо никой не го ползва,като удобството е голямо?

ivopifeca

На това ремарке,което карам в момента,над всяка ос е залепена лепенка 8 бара ???Не ли малко,или вече е излязла друга формула за налягането,което е най оптимално?Аз ги направих всичките на 9.

rider777

Аз карам на 9 и за 50 000 км регенерата не е мръднал като съм товарил 25-32 тона товар и яко национали,,,,    А някой помпал ли си е гумите с азот,,,, един колега си ги е напомпал преди 2 години някъде на Околовръстното с азот и ми разправя, че това се отразявало и на износването и на икономията,, ,, някой да сподели ако има опит.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,