• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какво налягане за гумите на диференциала?

Започната от ivopifeca, Неделя, 13 Януари, 2013, 15:39:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

На какво налягане,или на колко атмосфери карате гумите на диференциала?Питам,защото във фирмата ,в която работя в момента има таблица за налягането на гумите,тоест на колко трябва да са напомомпани,и дават 7.5атмосфери за диференциала.На мене ми се струва малко ???

ivopifeca


American

При нас предните, кормилните 110 pound/square inch = 7.4 atmosphere
Всички останали 100 pound/square inch = 6.8 atmosphere
smoking gun

American

smoking gun

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

На гумата пише максимално допустимо налягане!По принцип е обозначено с PSI.

loshdancho

Максимално налягане на студена гума.
Ти ако искаш ги карай и на 6.5бbar.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Януари, 2013, 17:22:46
Максимално налягане на студена гума.
Ти ако искаш ги карай и на 6.5бbar.

Не,аз не искам да карам на 6.5,попитах защото ,както казах ми се струва малко 7.5бар.,а тази таблица щом посочва това налягане.... ???Аз винаги съм ги поддържал на 8.7-9бара.Може и в PSI да го посоча-от около 125 до около 131 PSI-горе долу,не помня точното съотношение...

dimich87

Налягането на гумите е много важно за икономичността на всеки един автомобил и за неговата устойчивост (сцепление). Двете обаче са пълна противоположност. Колкото са по напомпени е и по-икономичен автомобила (до определена стойност), но пък сцеплението започва да се губи. На леките автомобили има определена средна стойност с която се постига компромис. За товарните автомобили не може да се даде такава стойност, понеже пълен като е са натоварени и гумата има голми деформации, необходимо е по-високо налягане за да ги компенсира. При празен с восоко налягане се губи сцеплението и е необходимо да се понижи. Някъде гледах таблица при определено натоварване какво налягане да се ползва, но не мога да я намеря.

ivopifeca

Цитат на: dimich87 - Неделя, 13 Януари, 2013, 17:34:56
Налягането на гумите е много важно за икономичността на всеки един автомобил и за неговата устойчивост (сцепление). Двете обаче са пълна противоположност. Колкото са по напомпени е и по-икономичен автомобила (до определена стойност), но пък сцеплението започва да се губи. На леките автомобили има определена средна стойност с която се постига компромис. За товарните автомобили не може да се даде такава стойност, понеже пълен като е са натоварени и гумата има голми деформации, необходимо е по-високо налягане за да ги компенсира. При празен с восоко налягане се губи сцеплението и е необходимо да се понижи. Някъде гледах таблица при определено натоварване какво налягане да се ползва, но не мога да я намеря.

Е то не може,всеки път,като разтовариш,да спадаш гумите и после да ги помпаш,при товарене...

loshdancho

Ако товариш по много... В смисъл на над разрешеното 0.5-1.0 бар подобрява носимоста на гумата, но влошава износването.
Ако си с по леки товари си перкаш с  7.5-8.5bar измерени сутрин на студена гума.
Като спреш и ги пипнеш най-топли трябва да са предните гуми.
Ако имаш по-топла от тях значи е мека(или има друг проблем). Прави ли корем от долу по-голям от другите гуми пак е мека.
Опират ли се двете, пак е мека.
Ако всичко си е нормално си ги карай на минимум 7.5бар.
На 8.5бар(125PSI) имаш резерв ако омекне и да я видиш... ако е на 7.5бар много по-малко време имаш да я видиш......
Още повече , че това 125PSI (8.5бар) е максималното налягане на студена гума... като загрее може да стигне до 9.0-10.0бар.
Карай на максимално налягане за да ти прави икономия..... меката гума харчи инафта.  
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

znamc

Аз карам бетоновоз на четири моста с гуми 315/80 R22.5 и ги помпам на 8,5 бара. Като го натоваря (35-38 тона обща маса) правят лек корем ,но не се допират една до друга ,а като е празен лягат плътно на пътя (празен съм 15тона). Гърмяли са ми гуми ,но само износени и стари ,читава гума на това налягане с моя товар не е гърмяла. НО да отбележа че аз се движа с по-ниска скорост от тировете ,на извънградско пълен карам с 70-75км/ч.

dimich87

Баща ми началото на 90-те караше шкода мадара. Гумите имаха грайфер, но бяха стари и го беше изстрах да не гръмнат от високо налягане. Тогава ги помпеше от компресора на камиона и като избие балансьора ги спираше и изпускаше на 7атм. В началото не караше много натоварен. Направи камиона зърновоз и товареше към 10-тина тона. На първия курс пълен е правил 4 гуми. Един комшия, стар шофьор му каза да ги помпи с компресора и да не ги изпуска. Ако не се лъжа беше на 8атм шкодата. Така на следващите курсове не се налагаше да прави гуми. Курсовите му бяха пълен 300км и празен 300км. Като разтовари камиона спускаше гумите на 7 атм и разлика в горенето имаше около 10л по-малко за целия курс в сравнение с напомпени гуми.

МИНКО ИЛЧЕВ

     На които камиони пише, съм виждал по 8,5 атмосфери. А на двигателния по 7,5 атмосфери, може би защото са двойни. На камиона който карам (влекач МАН) пише на гумите 830 кПа, което е около 8,2 атмосфери.

Цитат на: dimich87 - Понеделник, 14 Януари, 2013, 11:32:40
....
Направи камиона зърновоз и товареше към 10-тина тона. На първия курс пълен е правил 4 гуми. Един комшия, стар шофьор му каза да ги помпи с компресора и да не ги изпуска. Ако не се лъжа беше на 8атм шкодата. Така на следващите курсове не се налагаше да прави гуми. Курсовите му бяха пълен 300км и празен 300км. Като разтовари камиона спускаше гумите на 7 атм и разлика в горенето имаше около 10л по-малко за целия курс в сравнение с напомпени гуми.

     Нормално е с мека гума да "гърми".

     Като е празен, с по-ниско налягане гори по-малко. Достатъчно опити ли е правил и двата варианта?

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

Достатъчно опити е правил. С надути гуми като за пълен се е пребирал празен около месец. След това му казаха че може малко да спуска гумите като е празен. Още на първите курсове се усети разликата в горенето. За 300км празен икономията беше около 10л. Което са около 3л/100км по-малко. Тогава не се гледаше колко е икономията, щото караше с нафта за отопление и беше стотинки.

boby1105

 ;) Високо налягане - нисък разход ! Правилно.

sush1978

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 13 Януари, 2013, 15:39:45
На какво налягане,или на колко атмосфери карате гумите на диференциала?Питам,защото във фирмата ,в която работя в момента има таблица за налягането на гумите,тоест на колко трябва да са напомомпани,и дават 7.5атмосфери за диференциала.На мене ми се струва малко ???

То на гумите си пише колко.
Умирай трудно

sush1978

Умирай трудно