Форум на българските шофьори
Четвъртък, 13 Юни, 2024, 15:59:22
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Майстори
>
Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
Страници:
1
[
2
]
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм? (Прочетена 6507 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2446/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7188
Теми: 540
Активност
1.2%
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #15
-:
Събота, 12 Октомври, 2013, 22:39:03 »
Отговор
Цитат на: driver1 в Събота, 12 Октомври, 2013, 22:34:09
Аз досега не съм чул някой колега да се е оплакал, че му е гръмнала гума докато върти "на пета". Да счупи лагер, това по-го приемам, ама да гръмне гумата?...
Аз пък съм видял с очите си и чул с ушите си как гърмят гуми след дълъг път в топло време. Преди години имах един платен паркинг и близо до него има широко кръстовище, където композиции въртяха в обратна посока. Нямаш представа колко гуми изгърмяха там. Както и да е, възможно е да е било и заради качеството на гумите и това да е останало в миналото. В интерес на истината днес се карат доста по-качествени гуми и подобни сценарии вероятно са рядкост.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #15 -:
Събота, 12 Октомври, 2013, 22:39:03 »
Активен
Yordan
Младши потребител
Рейтинг: +26/-5
Неактивен
Spain
Публикации: 88
Теми: 2
Активност
0%
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #16
-:
Събота, 12 Октомври, 2013, 23:47:26 »
Отговор
Гледам за формя се една хубава темичка и искам да използвам момента да попитам.
Като съм говорил с познати пък и непознати "тираджи" оставам с мнението, че не обичате да вдигате едната ос на ремаркето когато е пълно. В мята скромна практика с гондола масово ползвахме този похват. Случвало се е с километри по черен път да караме натоварени с вдигната ос за да не за буксуваме. Същото е и при маневри за да се запазят гумите.
Знам, че някой ремаркета като се натоварят си пускат 3-тата ос автоматично. Но не всички са така. Ако има някаква друга причина моля споделете.
Активен
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...
Форум на българските шофьори
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #16 -:
Събота, 12 Октомври, 2013, 23:47:26 »
Активен
driver1
Потребител герой
Рейтинг: +621/-3048
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 1766
Теми: 26
Активност
0%
JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #17
-:
Събота, 12 Октомври, 2013, 23:56:42 »
Отговор
Цитат на: Yordan в Събота, 12 Октомври, 2013, 23:47:26
Гледам за формя се една хубава темичка и искам да използвам момента да попитам.
Като съм говорил с познати пък и непознати "тираджи" оставам с мнението, че не обичате да вдигате едната ос на ремаркето когато е пълно. В мята скромна практика с гондола масово ползвахме този похват. Случвало се е с километри по черен път да караме натоварени с вдигната ос за да не за буксуваме. Същото е и при маневри за да се запазят гумите.
Знам, че някой ремаркета като се натоварят си пускат 3-тата ос автоматично. Но не всички са така. Ако има някаква друга причина моля споделете.
Та какъв ти е всъщност въпроса?
Активен
Yordan
Младши потребител
Рейтинг: +26/-5
Неактивен
Spain
Публикации: 88
Теми: 2
Активност
0%
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #18
-:
Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:16:48 »
Отговор
Цитат на: driver1 в Събота, 12 Октомври, 2013, 23:56:42
Та какъв ти е всъщност въпроса?
Защо не вдигате едната ос на ремаркето при въртене на пета?
Активен
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...
driver1
Потребител герой
Рейтинг: +621/-3048
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 1766
Теми: 26
Активност
0%
JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #19
-:
Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:28:02 »
Отговор
Цитат на: Yordan в Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:16:48
Защо не вдигате едната ос на ремаркето при въртене на пета?
Причините може да са: автоматично боге, непозволяващо да се вдига в натоварено състояние. 2. На шофьора не му се слиза за да дръпне ръчката за вдигане на оста.
Активен
American
Потребител герой
Рейтинг: +208/-111
Неактивен
Пол:
United States
Публикации: 834
Теми: 40
Активност
0%
General Lee
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #20
-:
Неделя, 13 Октомври, 2013, 05:14:33 »
Отговор
Знак за лош професионализъм?
Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.
Активен
smoking gun
MIMO MS
Начинаещ
Рейтинг: +4/-0
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 44
Теми: 7
Активност
0%
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #21
-:
Неделя, 13 Октомври, 2013, 09:16:46 »
Отговор
Цитат на: driver1 в Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:28:02
Причините може да са: автоматично боге, непозволяващо да се вдига в натоварено състояние. 2. На шофьора не му се слиза за да дръпне ръчката за вдигане на оста.
А защо не и липса на БОГЕ
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #22
-:
Неделя, 13 Октомври, 2013, 09:19:17 »
Отговор
Цитат на: American в Неделя, 13 Октомври, 2013, 05:14:33
знак за лош професионализъм?
Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.
Заповядай на моя разтоварен адрес утре да разтовариш без да врътнеш на пета и тогава пак искам да коментираш професионализма.
ПП.Не забравяй че Европа не са щатите , тук има доста тесни фирми особено в Италия а и Австрия.
И да добавя че на ремаркето нищо му няма нито на осите нито на лагерите , Става беля ако не е изправно и старо или пък го врътнете върху остри камъни /стърчащи железа.
Друг метод е да мокрите там дето ще въртите , аз съм го правил и това доста улеснява маневрата.
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +201/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #23
-:
Събота, 19 Октомври, 2013, 21:11:45 »
Отговор
Цитат на: American в Неделя, 13 Октомври, 2013, 05:14:33
Знак за лош професионализъм?
Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.
До преди да пуснат Дунав мост 2 и язе бех от неопитните шафиори оти секи курс го въртех на пета (почти) и то се на едно и също место.Обаче пущия мосто и сега по малко го врътим (оти задобревам
).А и там де го врътех на пета имаше много шафиори и те все неопитни и те ги врътеаа на пета.Мислим , че тука има от тия неопитните шафиори дето се сештат кое е местото.
Боромане от един път няма нищо да му стане на ремаркето , но при постоянно въртене на пета на пълно ремарке се разказва играта на лагерите.Същото се отнася и за камион с боге.Лично аз имам ли възможност винаги гледам да отппускам композицията(по малко да го кършим) за да може осите на ремаркето и оста на богето(в момента карам хенгер) да се натоварва колко то се може по малко.
При въртене на пета гума може да гръмне ако ремаркето е до тотала , настилката е трошляк , и ГУМИТЕ СА СТАРИ (напукани на цепени).Тогава гумата се цепи по борда.Нови ли са гумите няма проблем.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1885/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #24
-:
Събота, 19 Октомври, 2013, 22:05:47 »
Отговор
Цитат на: LKW в Събота, 19 Октомври, 2013, 21:11:45
До преди да пуснат Дунав мост 2 и язе бех от неопитните шафиори оти секи курс го въртех на пета (почти) и то се на едно и също место.
E oти не си чакал мъненкото ми ,си се сукал на големио а?
Язека като профи се на мъненкио се метах
Активен
LKW
Потребител герой
Рейтинг: +201/-87
Неактивен
Spain
Публикации: 540
Теми: 15
Активност
0%
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #25
-:
Събота, 19 Октомври, 2013, 23:41:58 »
Отговор
Баце язе ходех се на Оряхово.На Видин много редко минавах.Оти на Видин много стръмен брего и докато слезнем или се качим - свали -пусни свали -пусни с хенгера , а и фериботите беха там с разписание "Кога ни е кеф ".Сега минаваме заради моста на Видин.
Активен
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1885/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
«
Отговор #26
-:
Понеделник, 04 Ноември, 2013, 13:26:10 »
Отговор
Цитат на: LKW в Събота, 19 Октомври, 2013, 23:41:58
.Сега минаваме заради моста на Видин.
Те защо падна моста
Активен
Етикети:
Страници:
1
[
2
]
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...