Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 13 Юни, 2024, 15:59:22 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Въртене ,,на пета" - необходимост или знак за лош професионализъм?  (Прочетена 6507 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2446/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7188
Теми: 540



Активност
1.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #15 -: Събота, 12 Октомври, 2013, 22:39:03 »
ОтговорОтговор

    Аз досега не съм чул някой колега да се е оплакал, че му е гръмнала гума докато върти "на пета". Да счупи лагер, това по-го приемам, ама да гръмне гумата?...

Аз пък съм видял с очите си и чул с ушите си как гърмят гуми след дълъг път в топло време. Преди години имах един платен паркинг и близо до него има широко кръстовище, където композиции въртяха в обратна посока. Нямаш представа колко гуми изгърмяха там. Както и да е, възможно е да е било и заради качеството на гумите и това да е останало в миналото. В интерес на истината днес се карат доста по-качествени гуми и подобни сценарии вероятно са рядкост.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Събота, 12 Октомври, 2013, 22:39:03 »

 Активен
Yordan
Младши потребител
**

Рейтинг: +26/-5
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 88
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #16 -: Събота, 12 Октомври, 2013, 23:47:26 »
ОтговорОтговор

Гледам за формя се една хубава темичка и искам да използвам момента да попитам.
 Като съм говорил с познати пък и непознати "тираджи" оставам с мнението, че не обичате да вдигате едната ос на ремаркето когато е пълно. В мята скромна практика с гондола масово ползвахме този похват. Случвало се е с километри по черен път да караме натоварени с вдигната ос за да не за буксуваме. Същото е и при маневри за да се запазят гумите.
 Знам, че някой ремаркета като се натоварят си пускат 3-тата ос автоматично. Но не всички са така. Ако има някаква друга причина моля споделете.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Събота, 12 Октомври, 2013, 23:47:26 »

 Активен
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3048
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #17 -: Събота, 12 Октомври, 2013, 23:56:42 »
ОтговорОтговор

Гледам за формя се една хубава темичка и искам да използвам момента да попитам.
 Като съм говорил с познати пък и непознати "тираджи" оставам с мнението, че не обичате да вдигате едната ос на ремаркето когато е пълно. В мята скромна практика с гондола масово ползвахме този похват. Случвало се е с километри по черен път да караме натоварени с вдигната ос за да не за буксуваме. Същото е и при маневри за да се запазят гумите.
 Знам, че някой ремаркета като се натоварят си пускат 3-тата ос автоматично. Но не всички са така. Ако има някаква друга причина моля споделете.
 

   Та какъв ти е всъщност въпроса?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Yordan
Младши потребител
**

Рейтинг: +26/-5
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 88
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #18 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:16:48 »
ОтговорОтговор

   Та какъв ти е всъщност въпроса?

Защо не вдигате едната ос на ремаркето при въртене на пета?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3048
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #19 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 01:28:02 »
ОтговорОтговор

Защо не вдигате едната ос на ремаркето при въртене на пета?


 

   Причините може да са: автоматично боге, непозволяващо да се вдига в натоварено състояние. 2. На шофьора не му се слиза за да дръпне ръчката за вдигане на оста.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +208/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0%

General Lee


« Отговор #20 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 05:14:33 »
ОтговорОтговор

Знак за лош професионализъм?

Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
MIMO MS
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 44
Теми: 7



Активност
0%


« Отговор #21 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 09:16:46 »
ОтговорОтговор

 

   Причините може да са: автоматично боге, непозволяващо да се вдига в натоварено състояние. 2. На шофьора не му се слиза за да дръпне ръчката за вдигане на оста.
А защо не и липса на БОГЕ

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #22 -: Неделя, 13 Октомври, 2013, 09:19:17 »
ОтговорОтговор

знак за лош професионализъм?

Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.

Заповядай на моя разтоварен адрес утре да разтовариш без да врътнеш на пета  и тогава пак искам да коментираш  професионализма.
ПП.Не забравяй че Европа не са щатите , тук има доста тесни фирми  особено в Италия а и Австрия.
И да добавя че на ремаркето нищо му няма нито на осите нито на лагерите , Става беля ако не е изправно и старо или пък го врътнете върху остри камъни /стърчащи железа.
Друг метод е да мокрите там дето ще въртите , аз съм го правил и това доста улеснява маневрата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +201/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #23 -: Събота, 19 Октомври, 2013, 21:11:45 »
ОтговорОтговор

Знак за лош професионализъм?

Вероятно на опитния шофьор ще му се наложи 5 пъти в годината, докато на неопитния 150.

До преди да пуснат Дунав мост 2 и язе бех от неопитните шафиори оти секи курс го въртех на пета (почти) и то се на едно и също место.Обаче пущия мосто и сега по малко го врътим (оти задобревам Намигване ).А и там де го врътех на пета имаше много шафиори и те все неопитни и те ги врътеаа на пета.Мислим , че тука има от тия неопитните шафиори дето се сештат кое е местото.

Боромане от един път няма нищо да му стане на ремаркето , но при постоянно въртене на пета на пълно ремарке се разказва играта на лагерите.Същото се отнася и за камион с боге.Лично аз имам ли възможност винаги гледам да отппускам композицията(по малко да го кършим) за да може осите на ремаркето и оста на богето(в момента карам хенгер) да се натоварва колко то се може по малко.
При въртене на пета гума може да гръмне ако ремаркето е до тотала , настилката е трошляк , и ГУМИТЕ СА СТАРИ (напукани на цепени).Тогава гумата се цепи по борда.Нови ли са гумите няма проблем.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1885/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #24 -: Събота, 19 Октомври, 2013, 22:05:47 »
ОтговорОтговор

До преди да пуснат Дунав мост 2 и язе бех от неопитните шафиори оти секи курс го въртех на пета (почти) и то се на едно и също место.
E oти не си чакал мъненкото ми ,си се сукал на големио а?
Язека като профи се на мъненкио се метах  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +201/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #25 -: Събота, 19 Октомври, 2013, 23:41:58 »
ОтговорОтговор

Баце язе ходех се на Оряхово.На Видин много редко минавах.Оти на Видин много стръмен брего и докато слезнем или се качим - свали -пусни свали -пусни с хенгера , а и фериботите беха там с разписание "Кога ни е кеф ".Сега минаваме заради моста на Видин.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1885/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #26 -: Понеделник, 04 Ноември, 2013, 13:26:10 »
ОтговорОтговор

.Сега минаваме заради моста на Видин.
Те защо падна моста

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!