"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Форум на българските шофьори
Петък, 14 Юни, 2024, 06:23:46 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 4   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: "Малки", "големи" и конфликтни маневри!  (Прочетена 12198 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2317/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2156
Теми: 138



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32 »
ОтговорОтговор

     Забелязал съм някои маневри от по-големите са особено дразнещи за тези с леки коли! Например: Завиване надясно, наляво когато се извършва от съседна лента. По Правилник, "голямото" е длъжно да пропусне по тази лента която "затваря", ама как? Правилника е приложим за слабо или средно интензивно движение. И "малкия" се "навира", защото е с предимство!

     Друго, престрояване наляво, когато е заета лентата, естествено е с предимство леката кола, която е там. Обаче, когато са в една и съща лента и голямото МПС, тръгне да се престроява (след сигнализация) и леката кола в ролята на "дребно и вредно", поради маневреността си иска да се набута първо. И започва с аргументите, ама аз съм в тази лента и ме засичаш. А при условие, че предното превозно средство е подало сигнал за престрояване, задния е длъжен да изчака. Това и не се осмисля, а и не им изнася!

     При включване в главен път и при наличие на 2-3 ленти, никакъв проблем да заеме съседната лява лента. Но не, дори и намалява да пречи

     Стандартна ситуация: Приближава се кръстовище с три ленти, средната е за направо и там е голямото МПС, лека кола е за надясно през трета лента към най-дясната. Обикновено само леки спирачки и е леко дразнещо. До завиване за десен завой от трета лента и съответно преди кръстовището, рязко намаляване до подходяща скорост за завоя. А голямото МПС, ако може. Той вече е отзад и е негов проблем, ако се удари!


     Никой не твърди, че само малките пречат, а при големите всичко е наред. Ето кои неща ме дразнят:  При движение с невисока скорост по двупосочен път, плътно в лявата част на лентата и дори застъпване на осевата линия. Което прави особено трудно изпреварването. Това го правят и много от леките коли, това също пречи, но не в такава степен.  Също има и по Закон изисквания, при движение в колона да се оставя достатъчно място между „големите” МПС-та, за да могат да бъдат изпреварвани и заемане място между тях! Някои от „големите” не ги интересува!

     Споделете какво ви дразни в противоположната „големина”?! Понякога има лесно решение, стига да има желание!

     Има много неясноти при движението на тролейбуси и градски автобуси. Питайте, стига да не е за разположението на мрежата, преди онова колело в Плевен!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32 »

 Активен
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #1 -: Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48 »
ОтговорОтговор

Сега се сещам за две неща, които ме дразнят у "големите":
- Изпреварват се двама "големи" по наклон на магистрала (Витиня примерно) и единият кара с 85 км/ч, а другият с 88 км/ч... Следва едно изпреварване от порядъка на 2-3-4-5 мин., а тези дето си пердашат с 130-140 да се оправят отзад...
- Карат 5-6 "големи" в колона с 1-2 метра разстояние между тях, и това на двупосочен път... Колко псувни отнесят турските "големи" в Сърбия между Калотина и Ниш само аз си знам  Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48 »

 Активен
JoseCuervo
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 15
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #2 -: Понеделник, 21 Октомври, 2013, 21:49:17 »
ОтговорОтговор

....- Карат 5-6 "големи" в колона с 1-2 метра разстояние между тях, и това на двупосочен път... Колко псувни отнесят турските "големи" в Сърбия между Калотина и Ниш само аз си знам  Ухилен
В Германия за каране без достатъчна дистанция, особено мпс с ремарке, прибират книжката за 6м. ако не ме лъже паметта.. Мен също много ме дразнят "турците" като се наредят 2-3 композиции без дистанция, пък ти се опитай да ги изпривариш ако ще и със самолет да си....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2317/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2156
Теми: 138



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Понеделник, 21 Октомври, 2013, 23:58:53 »
ОтговорОтговор

Сега се сещам за две неща, които ме дразнят у "големите":
- Изпреварват се двама "големи" по наклон на магистрала (Витиня примерно) и единият кара с 85 км/ч, а другият с 88 км/ч... Следва едно изпреварване от порядъка на 2-3-4-5 мин.,...

     Направо си е проблем, в България не е толкова забележимо. Обаче по другите държави с голям поток на камиони и коли е доста сложно при само две ленти.
     Според мен не е нормално, при разлика в скоростите 1 км/ч и по-малко, да предприемеш изпреварване (по-скоро успоредно движение). Още по-странно е, че изпреварвания не отпусне газта само за секунди. Отпускане на газта има, но когато изпреварването е приключило.
     При подобно поведение, да се учудваме ли, че на много места е забранено изпреварването от камиони?!
     Словакия - по всички магистрали и градските - денонощно. Унгария - от 6.00 до 22.00 часа по магистралите и автомобилните пътища. Италия, Германия с масови часови и постоянни забрани!

     Обаче "малките", при забрана за изпреварване, се движат с 80-75-70 км/ч и надолу. Единствено увеличават при опити за изпреварване (заобикаляне). И какво да правят "големите", в тези случаи? В Унгария, можеш да минеш с 20-40 евро, ама в Италия с 2-3 месеца (парите не са най-важни в случая - да кажем 500 евро).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #4 -: Вторник, 22 Октомври, 2013, 08:27:41 »
ОтговорОтговор

          Обаче "малките", при забрана за изпреварване, се движат с 80-75-70 км/ч и надолу. Единствено увеличават при опити за изпреварване (заобикаляне). И какво да правят "големите", в тези случаи? В Унгария, можеш да минеш с 20-40 евро, ама в Италия с 2-3 месеца (парите не са най-важни в случая - да кажем 500 евро).
Kaто каза това се сетих за друго много дразнещо при "малките" в България.
Кара си нормално човека, но като види патрулка или му присветнат веднага намалява - при ограничение 90 кара с 70 или при ограничение 50-60 кара с 30... Все едно патрулката ще го изяде като мине покрай нея... Защо така се спичат хората не знам...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +792/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #5 -: Събота, 26 Октомври, 2013, 09:17:43 »
ОтговорОтговор

Аз пък се чудя кога най-сетне всеки на пътя ще разпознава сигналите на големите? Десен мигач - автомобилът отзад може да изпревари. Ляв мигач - не изпреварвай. За да се разбираме по-добре, трябва и големи и малки, да започнем да използваме мигачите.
А че турският тираджия е капут е факт. На Хемус на излизане от София на изкачването, изпреварвам го идиота, кабината ми е по средата му и тогава той бие ляв мигач и започва да навърта в моята лента. Свиркам му и когато се изравняваме го питам пиян ли си? Показва ми, че е пуснал мигач...Някои от тях са просто уникални.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-3048
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #6 -: Събота, 26 Октомври, 2013, 10:43:38 »
ОтговорОтговор

Аз пък се чудя кога най-сетне всеки на пътя ще разпознава сигналите на големите? Десен мигач - автомобилът отзад може да изпревари. Ляв мигач - не изпреварвай. За да се разбираме по-добре, трябва и големи и малки, да започнем да използваме мигачите.
А че турският тираджия е капут е факт. На Хемус на излизане от София на изкачването, изпреварвам го идиота, кабината ми е по средата му и тогава той бие ляв мигач и започва да навърта в моята лента. Свиркам му и когато се изравняваме го питам пиян ли си? Показва ми, че е пуснал мигач...Някои от тях са просто уникални.

     Сигурно пропускаш да ни уведомиш, че турския ти колега е застигал някакво препятствие и колегиалността ти е изисквала да не предприемаш изпреварване, та и той да не се налага да намалява?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +792/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #7 -: Събота, 26 Октомври, 2013, 11:15:22 »
ОтговорОтговор

Нямаше да пиша обиди по негов адрес, ако бе такава ситуацията. 5,30h сутринта, празна магистрала.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
kratun4o
Начинаещ
*

Рейтинг: +15/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 43
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #8 -: Събота, 26 Октомври, 2013, 20:42:43 »
ОтговорОтговор

По принцип турските ни колеги много обичат да са байрактари,да водят колоната па ти върви ги изпреварвай,ша си изядът чалмите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +167/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #9 -: Неделя, 27 Октомври, 2013, 06:05:21 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги,та сега за това как ние големите  пречим на малките в България,ами аз съм на мнение че има доста голям процент малки особенно по междуселски пътища който ни пречат.Сега за магистралата какво толкова ще му стане на някой който лети с 130-140 като те види че изпреварваш от далече да намали все пак хората трябва да знаят че ние имаме ограничение на скоростта и няма как по някога да изпреварим за миг.За светлинните сигнали който е писал има хора които ги разпознават и се възползват и са ни благодарни че сме си направили труда.За турските колеги е не са на 100% така както са описани по горе но по принцип прието е да си имаме едно на ум за тях,но и от тях има стриктни и добри шофьори.Та какво ме дразни по пътищата из родината,ами дразни ме че се имаме за големи а нямаме елементарна култура на пътя,защо немеца не ти свири святка и прочие че си го забавил 1 минута до като си изпреварвал защото си дава ясна сметка че ти си голям.Защо англичанина не те псува свири и други действия че си се объркал и си спрял запушил си пътя да питаш да те опътят,защото хората имат култура примери има много колеги.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
naum4o
Потребител герой
*****

Рейтинг: +792/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 707
Теми: 71



Активност
0%

Cogito ergo sum


Ел. поща
« Отговор #10 -: Неделя, 27 Октомври, 2013, 12:18:33 »
ОтговорОтговор

Далеч съм от мисълта да генерализирам и слагам етикети. Споменах само конкретен случай с конкретен шофьор.Всички сме наясно, че с повече оси мислиш за повече неща. Аз лично съм склонен да се доверявам на големите и дългите, защото ситуациите, в които аз съм попадал, са понякога детска радост в сравнение с техните.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #11 -: Неделя, 27 Октомври, 2013, 13:06:19 »
ОтговорОтговор

Не ми се пишеше точно в тая тема , ама като прочетох че немците били културни шофьори и за миг се изприщих по дупето Ухилен Примери бол , някой безопасни но дразнещи а има и такива граничещи с опит за самоубийство и масово убийство. И ся не почвайте ама това не са немци ами "селяни" или че пък са изключения. Напротив изключения са хората каращи нормално и безопасно с оглед на ситуацията.
А за изпреварването на магистрала и с половин километър да има по-бавен го изпреварвам веднага , независимо дали ще отнеме 2-3-10 минути.Това дали дразня някого зад мен си е негов проблем , аз гоня време а той не /леките коли/.По национал изпреварването в повечето случай е забранено и си го спазвам че си е чисто самоубийство понякога.
Така че малките /съботно-неделните шофьори/ трябва да се научат да ни уважават на пътя и да се пазят сами от нас , а ние съответно трябва не само да пазим нас а съответно и тях защото е очевидно че са по крехки от нас Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #12 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 00:30:39 »
ОтговорОтговор

Карах зад една гондола и на нея имаше надпис на немски "Аз работя. Защо не разбирате?"
Много хитър надпис с голямо послание.
От тогава много мисля да си направя нещо такова и аз на ремаркето отзад, дано помогне.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
drago_pavlov
Старши потребител
****

Рейтинг: +62/-133
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 403
Теми: 11



Активност
0%

« Отговор #13 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:40:44 »
ОтговорОтговор

Карах зад една гондола и на нея имаше надпис на немски "Аз работя. Защо не разбирате?"
Много хитър надпис с голямо послание.
От тогава много мисля да си направя нещо такова и аз на ремаркето отзад, дано помогне.
Винаги ми е било чудно защо си мислите, че само вие работите, а останалите са туристи  Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #14 -: Неделя, 17 Ноември, 2013, 13:21:45 »
ОтговорОтговор

Винаги ми е било чудно защо си мислите, че само вие работите, а останалите са туристи  Ъ?
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2 3 4   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!