• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Камион до 12т - избор? Atego, Midlum, lf, Eurocargo...

Започната от glogistics, Вторник, 06 Януари, 2015, 16:31:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

glogistics

Здравейте!
След месец мислим да купим соло камионче до 12т на старо за групажни превози, но ми се струва, че избора е голям и моля за помощ със съвети за поддръжка, издръжливост и разход на гориво.

Ако поставим Мерцедес-а на 1-во място как бихте подредили другите марки след него? Все пак са доста по-евтини!

Mercedes Atego, Daf lf, Reanult Midlum, Iveco Eurocargo(ML) или Nissan Atleon


glogistics


znamc

Във фирмата имаме еврокарго 12т 180к.с. хладилник. Разхода е от 17 до21 л/100 км . Сега се прецака избирачката на скоростната кутия(1900 лв) ,преди време чупихме ресор( беше претоварен с тон) ,изгоря меката връзка на генерацията, сменявахме и съединител. Камиона е купуван нов , в момента е на 150 000км.
Като цяло е ужасен за шофьора ,но за чорбаджията става.

znamc


Тариката

    Кой те излъга, че Мерцедеса е на първо място? Бил е преди години. От Евро 3 нагоре даже бих казал че е във втората половина на класацията.
   Примерите са с Евро 4 и 5 двигатели.
   Renault с DXI технология двигател D7E 240/260/270/280/290/300/320/340к.с.-7146cm³ за мен е най-добрия вариант./Не се шашкайте, ако на блока пише Дойц идентични са и за Рено и за Волво/. Само решетката и волана са Рено,кабината е съвместно производство от три марки(Volvo,DAf и Renault)шведите нямат версия с 270коня всичко друго ти е Волво.
   Volvo FE или FL са най-скъпи като части и потдръжка, защото е Комон Рийл и си иска качествено гориво. Изхода е следния потдържате в сервиз Рено и купуваш части с емблема Дойц. Те са на 40-45% от цената на шведските.
   Daf с много издържливи двигатели стигат милион,ако ги потдържаш както трябва-130/150/170к.с.-3900cm³ или  180/218/250к.с.-5883cm³
   Scania нямат 11990кг. общо тегло в серийно производство.
   Man 220/250/280/330к.с.-6871cm³ е капризен върви само с оригинални филтри и качествена нафта иначе стачкува.  
   Mercedes с 330/360к.с.-7201cm³ са много рядко срещани и употребявани части няма само оригинал с цени като на Волво. С 220/230/240/280/290к.с.-6374cm³ много са го усложнили, много се разбъзикват електрониките мине не мине време и нещо почва да свети на табло. Ако ще го таркаляш в България най-добре 4000 или 6000кубика Мерцедес с Евро 0, 1 или 2.
   Ивеко са на последно място и никой не може да ги измести от там!

   

glogistics

Цитат на: Тариката - Вторник, 06 Януари, 2015, 18:01:42
   Кой те излъга, че Мерцедеса е на първо място? Бил е преди години. От Евро 3 нагоре даже бих казал че е във втората половина на класацията.
   Примерите са с Евро 4 и 5 двигатели.
   Renault с DXI технология двигател D7E 240/260/270/280/290/300/320/340к.с.-7146cm³ за мен е най-добрия вариант./Не се шашкайте, ако на блока пише Дойц идентични са и за Рено и за Волво/. Само решетката и волана са Рено,кабината е съвместно производство от три марки(Volvo,DAf и Renault)шведите нямат версия с 270коня всичко друго ти е Волво.
   Volvo FE или FL са най-скъпи като части и потдръжка, защото е Комон Рийл и си иска качествено гориво. Изхода е следния потдържате в сервиз Рено и купуваш части с емблема Дойц. Те са на 40-45% от цената на шведските.
   Daf с много издържливи двигатели стигат милион,ако ги потдържаш както трябва-130/150/170к.с.-3900cm³ или  180/218/250к.с.-5883cm³
   Scania нямат 11990кг. общо тегло в серийно производство.
   Man 220/250/280/330к.с.-6871cm³ е капризен върви само с оригинални филтри и качествена нафта иначе стачкува.  
   Mercedes с 330/360к.с.-7201cm³ са много рядко срещани и употребявани части няма само оригинал с цени като на Волво. С 220/230/240/280/290к.с.-6374cm³ много са го усложнили, много се разбъзикват електрониките мине не мине време и нещо почва да свети на табло. Ако ще го таркаляш в България най-добре 4000 или 6000кубика Мерцедес с Евро 0, 1 или 2.
   Ивеко са на последно място и никой не може да ги измести от там!

   

Благодаря за мненията също и на колегата znamc .

По последно решение, камиона ще е стар. От 2002 до 2004г.
Като взема предвид вашите коментари, това което чета в интернет по ревюта и цените - Мерцедес, Ман, Волво и Ивеко отпадат.
(Макар че във форума има мнения за Atego и във форума на Ивеко има добри отзиви от еврокарго.)

Остават Рено Midlum и Даф lf.

През тези години двигателите на Рено са DCI не са DXI - някой съвет?

А Даф lf е камион на годината през 2002. Това може ли да наклони везните в полза на DAF или не е от значение?
Намерих следната статия за малките камиони в която пишат така -
http://www.kamioni.bg/bg/menu//post/1912/Pr%D0%B5vozit%D0%B5-s-malki-kamioni-sa-po-gyvkavi
"От Renault сме изключително доволни. Mercedes си е Mercedes – няма какво да говорим. А за мен най-доброто в класа е DAF LF. Невероятен автомобил, здрав, лесен за поддръжка и най-важното – олекотен."

За Midlum намерих и това - http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php?ELEMENT_ID=105332&SECTION_ID=4914

Има също още един камион Nissan Atleon - 210к.с., някой да знае нещо за него?

Тариката

   Много ясно форума на Ивеко ще си хвали Ивеко.
   Атлеон не е лош, но са малко специалистите по Нисан-камиони. С частите и специализираните сервизи също ще се озориш-малко са индиянци или поне преди беше така. В момента не мога да се сетя дали беше на Исузу или на Нисан около 200 к.с. двигателя за европейския пазар е Къминс, а не японски.
   Даф 45 или ЛФ е по-масов модел, за разлика от 55, 65 или 75.Тоест потдръжката ще е по-евтина.
   Лечно никога не бих избрал Рено ДЦИ, защото те са много назад с в развитието си. Флагманът Магнум е в 95% от случайте с Мак или Волво двигател, а не с Рено.                                             Прави си сам изводите!!!
   

bo4a

Колега, според мен най-добре да бъде Мерцедес или Ман. Съображенията ми са следните: Колкото по-масов е един автомобил толкова по-лесно се намират и части за него/не трябва да чакаш доставка от 7-15 дни/, а пък и цената им е по-ниска. Погледни, че в даденият сегмент двете марки са водещи. Ивекото го купуват поради ниската цена в ново състояние, но в процеса на експлоатация излиза по-скъпо от Атегото. Мнението си е лично мое и не ангажирам никого.

scaniavolvo

Някой има ли впечатления някакви от Ивеко Еврокарго 98-01,02 година>Един приятел има такова уж е доволен ,ама незнам.

scaniavolvo

Моето мнение за тези 12 тонните камиончета не претендирам,че е правилно,но ще споделя горе-долу какви впечатления имам.Сега работя във фирма ,в която сме и големи и малки камиони(прицепи и соло камиони 12 тонни),аз карм и големите и малките и впечатленията ми са следните:1.Рено-шефа взе да пълни фирмата вече основно с такива-мойте мнения са противоречиви за тях,просто някои са добри,други са дръгели,но явно са изгодни за поддрижка.2.Атего-аз лично като шофьор бях сравнително доволен от него,но не бих си купил(скъпи са).3Даф ЛФ -карал съм такъв чисто нов в предишна фирма-естествено ми харесваше-ново камионче.Сега нашия шеф взе едно такова употребявано,но каза че много не му се иска да купува такива,защото поддръжката му била скъпа.4.МАН-най -много ми харесва от малките камиончета (мое мнение).Еми това е от мен-интересно ми е за Ивеко някой може ли да даде още мнения?

glogistics

За сега май клоним към Даф lf.

Цитат на: scaniavolvo - Събота, 10 Януари, 2015, 14:04:03
3Даф ЛФ -карал съм такъв чисто нов в предишна фирма-естествено ми харесваше-ново камионче.Сега нашия шеф взе едно такова употребявано,но каза че много не му се иска да купува такива,защото поддръжката му била скъпа.4.МАН-най -много ми харесва от малките камиончета (мое мнение).Еми това е от мен-интересно ми е за Ивеко някой може ли да даде още мнения?

MAN не е ли с най-висок разход на гориво от всички?

Също според мен е важен и полезния товар.... Май Нисан е най лек от всички....

glogistics

Цитат на: scaniavolvo - Събота, 10 Януари, 2015, 13:54:38
Някой има ли впечатления някакви от Ивеко Еврокарго 98-01,02 година>Един приятел има такова уж е доволен ,ама незнам.

на този линк има разни мнения за Eurocagro (ML) ,но не са достатъчни...http://www.iveco.org/forum/viewtopic.php?f=18&t=403

Иначе съм съгласен с bo4a,  че първоначалната инвестиция на Ивеко е ниска и поддръжката скъпа....


IvanovIvan

За мене най-приемливия вариант е Ивеко , атегото не става особено Евро 3 то на всичкото отгоре и главата си спука . Не знам дали в този клас има Скания , но казват че тези малките скании харчат много малко а и като цяло е здрава . Иначе Ивекото е най-доброто за мене .

combatbunny

За Ивеко ще кажа "ивеко прее*ба човекО...".. В старата ни фирма се ползваха 5 еврокарго-та и проблемите започнаха след 400 000 км. Камионетките бяха до 7.5т. ЕВРО 4 с АдБлу система, която правеше най-много проблеми, струващи доста соленко. Не съм експерт, споделям само наблюдения.

nasko84

За малко камионче със две ръце съм за Мидлум.От 9 месеца карам такива 180дци,250,150дци най ми допадна 250 много хубав и здрав мотор,навъртях му около 50 хил. км. без никакви съществени ремонти 180дци/17-18/150/16-18/250/19-21/.
180дци има склонност към прегряване както и 150дци,но 250(стария мотор) и чук  ;) това е от мене дано да съм бил полезен :)

rosku

Каргото не създава сериозни проблеми но е кофти /изморително/ за шофьора .
Икономично е ! 10т товар с ремарке 23/100  - соло 18-20/100
Нашето е 2009г. с най-голямата кабина 12т. 250кс
Купих ме го ново , и до сега го обслужваме само в ИВЕКО , само един сериозен проблем до сега - помпа на адблу.
До сега не ми е създавало проблеми на път.
Нон-стоп горят крушки ??? на година сменям поне 30 всякакви.
Много неудобна седалка , кофти разположена спрямо педалите и волана.

rosku