• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

От мега полумега

Започната от Тилев, Четвъртък, 18 Февруари, 2016, 18:56:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Тилев

Здравейте колеги камиона е Волво фх13 440 мега с размер на гуми 315/60/22.5 предни 295/55/22.5 Диференциал  какъв размер мога да сложа да стане полумега  и ще мога ли  да закача ремарке с гуми 385/65/22,5

Тилев


Dilyan_Zagorchev

Чини ми се,че ще трябва да се калибрира тахото наново.ако въобще стане смяната де.Иначе е смешка да видиш мега влекач+ремарке на 385/65/22.5 как му стърчи дупарата и е виснало при дифа

Dilyan_Zagorchev


IvanovIvan

315 70 22.5 ама не знам дали ще ти се получи а иначе се подлагат плочи под лафета доколкото знам и се получава .

loshdancho

Слагай гумите, отиди да ти повдигнат и калибрират възглавниците на по-високо.  И да ти сверят тахографа с новите гуми.
Резултата е бърз диференциал, и икономичност до12- 15тона, постоянно ползване на 1-ва предавка на баир и ниски обороти на директна 1100-1150 с 90км/ч
Плоча под лафета ако си перфекционалист,  Два влекача съм карал/м такива. неразличими са освен по резервоарите.
Ето ти го преди и след.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Цитат на: Тилев - Четвъртък, 18 Февруари, 2016, 18:56:57
Здравейте колеги камиона е Волво фх13 440 мега с размер на гуми 315/60/22.5 предни 295/55/22.5 Диференциал  какъв размер мога да сложа да стане полумега  и ще мога ли  да закача ремарке с гуми 385/65/22,5
Каква е идеята от Мега да стане полумега?

pavlik69

На мегата са по къси задните амортесьори.При смяна с по високи гуми трябва да се има на предвит това защото се случва да се късат болтовете на амортесьорите или излизат тампоните от ухата.

loshdancho

Всичко е друго,  шаси, торсиона щанга, възглавници, лястовица. и отпред също няма нищо общо.
А за амортисьорите няма проблем, съобразени са с хода на възглавницата, но не трябва да се прекалява с повдигането. възможният минимум е препоръчително.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Monster

   Може е без плоча,разменяш оригиналния лафет /Йост/ със съветски, може и от Татра. Разликите са от лоулайнера до медиума са 10-14см. От мегавлекач на нормален около 18-23см. От най-ниския до най високия влекач са 30-35см.
   Пробвано е с Камаз влекач резултата при закачане на празно стандартно триосно полуремарке е преден ръб 4,05см и заден 3,95см., при дори лек товар нямаш грижи.
   При лоулайнера също нямаше грижи и си дърпаше нормално полуремарке без много преправяне.

loshdancho

Да и слагаш двигател от Краз, и шофьор от трактор...тинтири минтири.
По-големите гуми добавят 5 см. и повдигането на възглавниците още 5-8см.
Ако е  претенциозен плоча под лафета още колкото ти е кеф.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Сега, аз пак не разбрах, защо от Мега колегата иска да го прави полумега. Аз съм карал полумега с джанти на ремаркето 22.5' и мега с джанти 19.5', но пък мегата вътре ремаркето е високо 3 м, а полумегата  само 2.85м. Каква е идеята от мега да стане полумега?

loshdancho

Ами закупил е влекач мега...щот е по-ефинджос.. обаче няма ремарке и иска да си тегли старото... което обаче не е мега.   
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Monster

 Лоулайнера има лафет височина 15-16см измерен в хоризонтално полужение, а съветския е с дестина сантиметра по-висок и съответно по-тежък. Това е възможно най-евтиния вариянт и с минимално преработване.

цецодебел

Цитат на: Monster - Неделя, 06 Март, 2016, 13:51:39
Лоулайнера има лафет височина 15-16см измерен в хоризонтално полужение, а съветския е с дестина сантиметра по-висок и съответно по-тежък. Това е възможно най-евтиния вариянт и с минимално преработване.
Плочите не са ли по -евтин вариант от цял лафет?
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

Monster

  Не знам какво е това желание да се прави простото сложно?
  Какъв вид желязо-въглеродна сплав ще исползваш/колкото е по-твърда толкова е по-малко ковка и обратното/? Откъде ще вземеш зяготовката? кой ще ти я изчисли на огъване, изкълчване, смачкване, челно и радиално биене и т.н. ? Механичните свойства на метала през зимата намаляват и плочата се напука на минус 15градуса какво правиме? Къде и кой ще тия пробие? Трябва ти чертеж за завод Стинд и т.н.
  От заводското по-хубаво няма!
  Предполагам, че лафет от Лиаз също върши работа-още ги има по моргите за камиони. Тилев може да питаш някой от ГБС.
  Сманата на оригиналния лафет /Йост/ със съветски струваше бутилка евтино Уиски от безмитния.

loshdancho

Монстер.. ебаси глупостите написа. За всеки камион и лафет се продават оригинал плочи.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.