volvo_euro6
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 8
Теми: 1
Активност
|
|
« -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:45:56 » |
Отговор
|
Здравейте колеги, Карам чисто ново Волво FH 500. Пълно е с различни системи за икономия . Интересуваме някой който кара такъв камиона да каже как го кара. Още несъм му свикнал. Ще се радвам някой да споделят опита си. Лека и безаварийна .
|
|
|
Активен
|
|
|
|
Форум на българските шофьори
|
|
« -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:45:56 » |
|
|
|
|
Активен
|
|
|
|
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
for Life
|
На ,power режим преди байра и така има по-малко превключване. С коя скоростна кутия е двоен/еденичен съединител? Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
|
|
|
Активен
|
|
|
|
Форум на българските шофьори
|
|
« Отговор #1 -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:53:47 » |
|
|
|
|
Активен
|
|
|
|
volvo_euro6
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 8
Теми: 1
Активност
|
С единичен съединител. Ishift
|
|
|
Активен
|
|
|
|
juli76
Пълноправен потребител
Рейтинг: +14/-2
Неактивен
Пол:
Публикации: 101
Теми: 21
Активност
|
Не виждам особена разлика при натиснат "power" бутон освен това че сменя скоростите на 1700-1800 оборота и задържа по дълго момента на превключване при повишаване на предавките. Не вярвам да отключва допълнителен въртящ момент като го рекламират при MB "Actros". Поне при моя скромен опит не съм усетил разлика. Икономия и Volvo са две несъвместими неща говоря за E5 и EVV.
|
|
|
Активен
|
|
|
|
American
Потребител герой
Рейтинг: +190/-111
Неактивен
Пол:
United States
Публикации: 831
Теми: 40
Активност
General Lee
|
Явно POWER е за изкачване на много стръмни наклони, тежко натоварен. Колегите които карат ръчни скорости знаят че при стръмни и породължителни изкачвания, водната помпа и вентилатора трябва да се въртят колкото се може по-бързо, Затова макар и с половин педал газ, но на по високи обороти.
|
|
|
Активен
|
smoking gun
|
|
|
juli76
Пълноправен потребител
Рейтинг: +14/-2
Неактивен
Пол:
Публикации: 101
Теми: 21
Активност
|
Явно POWER е за изкачване на много стръмни наклони, тежко натоварен.
Или маркетингов PR. То затова си има опция manual че понякога в баир се позамисля малко... но пак е по добре от "PowerShift" при немското магаре.
|
|
|
Активен
|
|
|
|
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
for Life
|
Има разлика , power сменя много по-късно и съответно дава повече еластичност на двигателя. А и ми се вижда доста по-бърза от AS Tronic или Power shift . Грешките при превключване на шведа са много малко , при немците с кофа да ги ринеш.
|
|
|
Активен
|
|
|
|
gazibarev
Младши потребител
Рейтинг: +13/-2
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 71
Теми: 4
Активност
|
Видиш ли баир бий един минус надолу както си на А. Ако не ще дръпваш на М и смъкваш една надолу. Знай че баири се катерят на М. Автомата е за равен терен щото ако не ти е калиброван кантара на латентна някой път на баир като си дори и малък ама си натоварен от 7ма слага направо 9та и се замисля да умира ли назад ли да върви. За това баир винаги на М
|
|
|
Активен
|
|
|
|
volvo_euro6
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 8
Теми: 1
Активност
|
Как ползвате моторната . Има автоматичен режим. От Волво били казали възможно най малко да се натиска спирачката , и да се кара само на Автомат. ?
|
|
|
Активен
|
|
|
|
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
for Life
|
Видиш ли баир бий един минус надолу както си на А. Ако не ще дръпваш на М и смъкваш една надолу. Знай че баири се катерят на М. Автомата е за равен терен щото ако не ти е калиброван кантара на латентна някой път на баир като си дори и малък ама си натоварен от 7ма слага направо 9та и се замисля да умира ли назад ли да върви. За това баир винаги на М
Имам около 40хиляди км на е5 еев и около 50х. на е6 освен вродените дефекти на е6 , грижи с избирането на точната предавка не съм имал . Единствено преди байра чуквам един power и волвото си избира много точно кога да свали ако е нужно. Ръчен режим съм ползвал когати го цедя до червения сектор с цел по-бързо ускорение. За моторната , аз винаги ръчно я контролирам защото на авто ако имаш и ретардер директно активира него и става много кофти при хлъзгав път. Иначе като му свикнеш да ползваш моторна и ретардер за спирачките почти забравяш.
|
|
|
Активен
|
|
|
|
volvo_euro6
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 8
Теми: 1
Активност
|
Да ясно . Незнам дали знаеш ама Волвото е само с моторна. Няма ретардер. Иначе си прав ретардера може да направи камиона на прав път в буквата Г
|
|
|
Активен
|
|
|
|
djingov
Младши потребител
Рейтинг: +4/-2
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 78
Теми: 2
Активност
|
Всеки знае,че на Волво силата му е баира и без да пипаш manual върви и сменя скоростите с лекота.Говорите заМерцедес-най-куция камион.Отностно моторната да не го ли спънеш ти сам със сваляне на скорост не става не е като ретардера.FH 12 500 hp за 5 месеца Испания-Англия 29/100.Което не е малко,но не е зле.
|
|
|
Активен
|
|
|
|
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
for Life
|
Да ясно . Незнам дали знаеш ама Волвото е само с моторна. Няма ретардер. Иначе си прав ретардера може да направи камиона на прав път в буквата Г
e5 eev има маторна и ретардер /ако е купен допълнително/ , е6 цата си беше i-veb .
|
|
|
Активен
|
|
|
|
LKW
|
e5 eev има маторна и ретардер /ако е купен допълнително/ , е6 цата си беше i-veb .
Няма Волво ,евро 5 или 6 или еев което да е с моторна спирачка.Всички те са с VEB спирачка (Volvo Engine Brake) три степенен.Напринципа на моторната работи но има малки разлики.
|
|
|
Активен
|
|
|
|
volvo_euro6
Начинаещ
Рейтинг: +0/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 8
Теми: 1
Активност
|
Точно така VEB спирачка на принципа на моторната. НЯМА РЕТАРДЕР!
|
|
|
Активен
|
|
|
|
|
Зареждане...