Системи за икономия
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 12:57:29 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Системи за икономия  (Прочетена 9119 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
volvo_euro6
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:45:56 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги,
Карам чисто ново Волво FH 500. Пълно е с различни системи за икономия .
Интересуваме някой който кара такъв камиона да каже как го кара. Още несъм му свикнал. Ще се радвам някой да споделят опита си. Лека и безаварийна .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:45:56 »

 Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
Re:
« Отговор #1 -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:53:47 »
ОтговорОтговор

На ,power режим преди байра и така има по-малко превключване.
С коя скоростна кутия е двоен/еденичен съединител?

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
Re:
« Отговор #1 -: Сряда, 17 Август, 2016, 07:53:47 »

 Активен
volvo_euro6
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #2 -: Сряда, 17 Август, 2016, 10:17:28 »
ОтговорОтговор

С единичен съединител. Ishift

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
juli76
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +14/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 101
Теми: 21



Активност
0%


« Отговор #3 -: Сряда, 17 Август, 2016, 18:29:45 »
ОтговорОтговор

Не виждам особена разлика при натиснат "power" бутон освен това че сменя скоростите на 1700-1800 оборота и задържа по дълго момента на превключване при повишаване на предавките. Не вярвам да отключва допълнителен въртящ момент като го рекламират при MB "Actros". Поне при моя скромен опит не съм усетил разлика. Икономия и Volvo са две несъвместими неща говоря за E5  и EVV.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +190/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 831
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #4 -: Сряда, 17 Август, 2016, 18:34:01 »
ОтговорОтговор

Явно POWER е за изкачване на много стръмни наклони, тежко натоварен.

Колегите които карат ръчни скорости знаят че при стръмни и породължителни изкачвания, водната помпа и вентилатора трябва да се въртят колкото се може по-бързо,
Затова макар и с половин педал газ, но на по високи обороти.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
juli76
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +14/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 101
Теми: 21



Активност
0%


« Отговор #5 -: Сряда, 17 Август, 2016, 18:43:45 »
ОтговорОтговор

Явно POWER е за изкачване на много стръмни наклони, тежко натоварен.
Или маркетингов PR. То затова си има опция manual че понякога в баир се позамисля малко... но пак е по добре от "PowerShift" при немското магаре.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #6 -: Сряда, 17 Август, 2016, 19:53:51 »
ОтговорОтговор

Има разлика , power сменя много по-късно и съответно дава повече еластичност на двигателя. А и ми се вижда доста по-бърза от AS Tronic или Power shift . Грешките при превключване на шведа са много малко , при немците с кофа да ги ринеш.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
gazibarev
Младши потребител
**

Рейтинг: +13/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 71
Теми: 4



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Сряда, 17 Август, 2016, 23:05:02 »
ОтговорОтговор

Видиш ли баир бий един минус надолу както си на А.  Ако не ще дръпваш на М и смъкваш една надолу.  Знай че баири се катерят на М.  Автомата е за равен терен щото ако не ти е калиброван кантара на латентна някой път на баир като си дори и малък ама си натоварен от 7ма слага направо 9та и се замисля да умира ли назад ли да върви.  За това баир винаги на М

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
volvo_euro6
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #8 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 11:58:13 »
ОтговорОтговор

Как ползвате моторната . Има автоматичен режим. От Волво били казали възможно най малко да се натиска спирачката , и да се кара само на Автомат. Ъ??

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #9 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 12:07:12 »
ОтговорОтговор

Видиш ли баир бий един минус надолу както си на А.  Ако не ще дръпваш на М и смъкваш една надолу.  Знай че баири се катерят на М.  Автомата е за равен терен щото ако не ти е калиброван кантара на латентна някой път на баир като си дори и малък ама си натоварен от 7ма слага направо 9та и се замисля да умира ли назад ли да върви.  За това баир винаги на М
Имам около 40хиляди км на е5 еев и около 50х. на е6 освен вродените дефекти на е6 , грижи с избирането на точната предавка не съм имал . Единствено преди байра чуквам един power и волвото си избира много точно кога да свали ако е нужно. Ръчен режим съм ползвал когати го цедя до червения сектор  с цел по-бързо ускорение.

За моторната , аз винаги ръчно я контролирам защото на авто ако имаш и ретардер директно активира него и става много кофти при хлъзгав път. Иначе като му свикнеш да ползваш моторна и ретардер за спирачките почти забравяш.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
volvo_euro6
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #10 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 13:38:25 »
ОтговорОтговор

Да ясно . Незнам дали знаеш ама Волвото е само с моторна. Няма ретардер. Иначе си прав ретардера може да направи камиона на прав път в буквата Г

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
djingov
Младши потребител
**

Рейтинг: +4/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 78
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 15:35:00 »
ОтговорОтговор

Всеки знае,че на Волво силата му е баира и без да пипаш manual върви и сменя скоростите с лекота.Говорите заМерцедес-най-куция камион.Отностно моторната да не го ли спънеш ти сам със сваляне на скорост не става не е като ретардера.FH 12 500 hp за 5 месеца Испания-Англия 29/100.Което не е малко,но не е зле.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #12 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 17:03:50 »
ОтговорОтговор

Да ясно . Незнам дали знаеш ама Волвото е само с моторна. Няма ретардер. Иначе си прав ретардера може да направи камиона на прав път в буквата Г

e5 eev има маторна и ретардер /ако е купен допълнително/ , е6 цата си беше i-veb .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #13 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 17:39:56 »
ОтговорОтговор

e5 eev има маторна и ретардер /ако е купен допълнително/ , е6 цата си беше i-veb .


Няма Волво ,евро 5 или 6 или еев което да е с моторна спирачка.Всички те са с VEB спирачка (Volvo Engine Brake) три степенен.Напринципа на моторната работи но има малки разлики.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
volvo_euro6
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #14 -: Четвъртък, 18 Август, 2016, 19:16:24 »
ОтговорОтговор

Точно така VEB спирачка на принципа на моторната. НЯМА РЕТАРДЕР!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети: каране 
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!