• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Водачът на бъдещето

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 20 Юни, 2011, 23:29:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy

Фактът, че има значителен недостиг на водачи на тежкотоварни автомобили не е нещо ново. За много от по-възрастните шофьори наближава времето за пенсиониране и транспортните оператори възлагат надеждите си на по-млади попълнения. Накратко, има търсене на водачи. В същото време за хората, които работят като водачи на тежкотоварни автомобили, има значителни изисквания. Транспортирането на товари по природосъобразен и безопасен начин е съществен въпрос за съвременното общество.Това изисква добре обучен персонал. Говорихме с трима млади водачи за изискванията, които имат към бъдещите си работодатели и за това какво ги прави добри шофьори.



Павел Ханек.
Възраст: 21. Живее в: Простейов, Чехия


Какво е важно, когато си избирате работодател?
,,Най-важно е компанията да има висококачествени автомобили в своя автопарк, колегите ми да бъдат професионалисти и услужливи и работодателят да може да предложи неща като допълнително обучение и редовни медицински прегледи, както и да поощрява водачите, които карат безопасно и с грижа към околната среда. Заплащането и отпуските също са важни, но в това отношение няма голяма разлика между работодателите."

Какво ви прави добър шофьор?
,,Като цяло смятам, че опитът е решаващ. Колкото повече години си шофирал, толкова си по-добър. Но тук работодателят също може да помогне. Мисля, че всички работодатели би трябвало да предлагат три неща. Първото е подходящо обучение за всички нови водачи, за предпочитане няколко седмици преди те да застанат зад волана. Второто е редовно допълнително обучение за онези неща, които подпомагат безопасното и икономично шофиране. Третото е работно място, на което цари професионализъм и ефективност, но няма стрес. Все пак най-голямата отговорност е в ръцете на водача. Трябва да приема работата си сериозно: да планирам маршрутите както трябва, да работя с товара по подходящ начин и да остана фокусиран на сто процента, когато шофирам."



Вутер Бреммер
Възраст: 26. Живее в: Зьотермеер, Холандия


Как избирате определен работодател?
,,За мен най-важно е да има международна работа, така че компанията трябва да бъде от този тип. Също така бих предпочел да управлявам автомобили Volvo. Това е самата истина! Баща ми също е шофьор на тежкотоварен автомобил, така че първите думи, които се научих да казвам като бебе бяха ,,Volvo" и ,,шофьор на камион".

Какво ви прави добър шофьор?
,,Това е труден въпрос! Предполагам, че е това, че никога не се оплаквам, а вместо това просто се старая да свърша работата. Също така съм отдаден на работата си. Чувствам се влюбен в нея си и обичам свободата, която идва с това да бъдеш водач на тежкотоварен автомобил."




Малин Аспман.
Възраст: 21. Живее в: Гьотеборг, Швеция


Според вас кое е най-важното качество за един работодател?

,,Според мен най-важно е аз да имам добра работна среда, работното време да е добро и работата да не е твърде изтощителна физически. И разбира се, наистина е важно колегите ми да са приятни, като това включва и шефовете. Работата не трябва да бъде прекалено стресираща, би трябвало да има много работа за вършене, но без да е необходимо пренапрежение за нея. Разбира се, добрите тежкотоварни автомобили също са важни, както и екипировката, която е подходящо поддържана и чиста."

Какво ви прави добър шофьор?

,,Запазвам самообладание и не се поддавам на стрес. По един или друг начин стигате за същото време. Стресът е много често срещан в тази професия. Има много работа, но инцидентите се случват, когато си под стрес. Иначе обичам работата си и мисля, че и работодателите, и водачите на тежкотоварни автомобили би трябвало да правят повече, за да привлекат млади хора към тази професия."


www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

trenti

В България може само да си мечтаем някой да ни зададе тези въпроси с цел да се подобрят условията на труд на професионалните шофьори, а какво остава български работодател да наеме 21г. шофьор/ка ......
"Не сме народ, не сме народ, а мърша,
хора, дето нищо не щат да вършат!"

trenti

"Не сме народ, не сме народ, а мърша,
хора, дето нищо не щат да вършат!"

bad_kras

Е този колега може да се каже , че ще е водач на ежедневието. Пък за бъдещето - незнам!  Трудно се намират вече добри водачи особенно на този тип композиция!                                                                              




http://www.vbox7.com/play:c8d7a3d2
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

VOLVO 480

Хахахаха тоя бил голям серсем бре искал пъраво Волво да кара още от малък първата му дума била Волво! ;D А моята първа дума беше ЗИЛ и ГАЗКА после стана и КАМАЗ!Трябва първо някой строшляк да покара и  да направи някой друг основен ремонт по пътя и тогава да покара Волво!!!!! ;D ;D ;D

Бобо89

Аз съм на 22 години от 4 месеца карам С+Е.Живея в северен Уелс и като си бях в България за да изкарам Е категория имах предложение за работа от бг фирма с опций за един вид обучение.То се састоеше от каране на 2-ка с по-стар и опитен шофьор.Аз предпочетох да се прибера тук в Уелс и да започна работа в Uk фирма.Започнах работа в доста голяма фирма.Отивам първия ден на работа хората ми дават ключовете,номера на ремаркето,дестинацията и казват оправяй се.До сега никога не бях карал прицеп,както знаете на курсовете се кара хенгер.Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

Уди кълвача

Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

!na

Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.
Затова има школи, обучения и т.н. За да не "блъскаш" сам.
Иначе защо да ходим и на училище например? Все някога и сами ще достигнем до някои азбучни истини...
А по отношение на младите шофьори без опит и това, че почти никой в България не иска такива си има причини - платени категории (не са изключение), ниско ниво на обучението - всичко това поражда недоверие.
Съмнявам се, че в Западна Европа е така.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Boroman21

В България никой не инвестира в младото поколение , гледа се да се изсмуче всичко от старите .Аз лично не съм видял обява която да не изисква 1+ година стаж .Е кажете как аз като млад кадър как да натрупам този стаж като никой не иска да обучава новобранец .Остава само да си купя една композиция и да си се возя из Европа ей така за стаж.Аз се срамувам от отношението на всички родни фирми към младите български шофьори.

bad_kras

Цитат на: Boroman21 - Понеделник, 10 Октомври, 2011, 19:33:36
В България никой не инвестира в младото поколение , гледа се да се изсмуче всичко от старите .Аз лично не съм видял обява която да не изисква 1+ година стаж .Е кажете как аз като млад кадър как да натрупам този стаж като никой не иска да обучава новобранец .Остава само да си купя една композиция и да си се возя из Европа ей така за стаж.Аз се срамувам от отношението на всички родни фирми към младите български шофьори.
Това е вярно , но от старите нема ко да изсмучат , щото нема кой да им върже. А млади търсят , ама за да ги бастисват дока се научат колко старите!!! И тогава колелото пак се върти ли върти.......
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Уди кълвача

Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.

И според мен е така, казах го с малко сарказъм....Белким се сети младежа, ма то ти не се сети че той ли :)

!na

Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 11 Октомври, 2011, 12:22:49
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.
И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D
А според мен точно така не трябва.
И според мен е така, казах го с малко сарказъм....Белким се сети младежа, ма то ти не се сети че той ли :)

Разбрах те много добре, просто използвах твоя пост за цитата :)
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Уди кълвача

Цитат на: !na - Вторник, 11 Октомври, 2011, 14:32:47
Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 11 Октомври, 2011, 12:22:49
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.
И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D
А според мен точно така не трябва.
И според мен е така, казах го с малко сарказъм....Белким се сети младежа, ма то ти не се сети че той ли :)

Разбрах те много добре, просто използвах твоя пост за цитата :)

Аааа, хуу... прощавам ти ;D

Бобо89

Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.
Затова има школи, обучения и т.н. За да не "блъскаш" сам.
Иначе защо да ходим и на училище например? Все някога и сами ще достигнем до някои азбучни истини...
А по отношение на младите шофьори без опит и това, че почти никой в България не иска такива си има причини - платени категории (не са изключение), ниско ниво на обучението - всичко това поражда недоверие.
Съмнявам се, че в Западна Европа е така.
Едва ли вече с тези камери на изпита има платени категорий,защото камерата снима отпред и вътре в кабината на камиона,както и изпитващия снима с мобилна камера упражнението на полигон(закачане,маневра и откачане).Старите шофьори,като не са минали листовки за Е категория това значи ли,че не познават правилата за движение?

antoniyu

Цитат на: Бобо89 - Сряда, 12 Октомври, 2011, 13:19:47
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.
Затова има школи, обучения и т.н. За да не "блъскаш" сам.
Иначе защо да ходим и на училище например? Все някога и сами ще достигнем до някои азбучни истини...
А по отношение на младите шофьори без опит и това, че почти никой в България не иска такива си има причини - платени категории (не са изключение), ниско ниво на обучението - всичко това поражда недоверие.
Съмнявам се, че в Западна Европа е така.
Едва ли вече с тези камери на изпита има платени категорий,защото камерата снима отпред и вътре в кабината на камиона,както и изпитващия снима с мобилна камера упражнението на полигон(закачане,маневра и откачане).Старите шофьори,като не са минали листовки за Е категория това значи ли,че не познават правилата за движение?

Преди нямаше листовки за Е категория,листовките бяха едни за В,С,С+Е,Д,Д+Е едни и същи,а сега е направено за пари всичко.Знаците не са се променили мисля или за Е са други знаци.Преди имаше и изпит на правилника не само листовки.
Мисля,че това отговаря на въпроса ти.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

Бобо89

Каквото и да говорим виждам,че термин,като 'Водач на бъдещето' не съществува в нашата държава.Все по-малко млади хора искат да се занимават с този вид работа поради редица причини.Една от тях е НЕ коректното оношение на шефовете към работниците си.

Бобо89