Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => MAN => Темата е започната от: MagnuM - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:07:07

Заглавие: Счупен диференциал
Публикувано от: MagnuM - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:07:07
Ето ви и 1 счупено диференциалче на MAN TGA 18.460 и тежи само около170 кг. :S :D
(http://www2.picturepush.com/photo/a/7602535/800/truck/0322.jpg) (http://picturepush.com/public/7602535)
(http://www5.picturepush.com/photo/a/7602538/800/truck/0323.jpg) (http://picturepush.com/public/7602538)
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:09:56
Екстра 170 килца у Надин що е бира тва нема ти редим.
Баце зор ли се вади туй прасе ?
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: admin - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:14:08
Миналата година закарах на MAN в Дахау едно ремарке, пълно с отливки за диференциали. Товарих ги от една фабрика в Холандия. Доста кооперирано производство има из Европата.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: MagnuM - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:14:22
Цитат на: Бригадира - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:09:56
Екстра 170 килца у Надин що е бира тва нема ти редим.
Баце зор ли се вади туй прасе ?
Ако го приемат в Надин, направо ще има бира за цяло лято  ;D ;D
Според доктора ( баща ми :D) е от блокажа, вместо шофьора да спре и да го включи го е пуснал когато колелата са се въртели и това е въвело до това  ;D
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: admin - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:15:42
Цитат на: MagnuM - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:14:22
Ако го приемат в Надин, направо ще има бира за цяло лято  ;D ;D
Според доктора ( баща ми :D) е от блокажа, вместо шофьора да спре и да го включи го е пуснал когато колелата са се въртели и това е въвело до това  ;D

Е този за пръв път ли включва блокаж?
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: MagnuM - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:20:19
Цитат на: admin - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:15:42
Е този за пръв път ли включва блокаж?
Не, но явно е бързал да разтовари и да си идва към България.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: mylord56 - Неделя, 19 Февруари, 2012, 00:28:19
ЦитатСпоред доктора ( баща ми  :D) е от блокажа, вместо шофьора да спре и да го включи го е пуснал когато колелата са се въртели и това е въвело до това   ;D

Интересно ми е ако си на стръмен баир зимата по заснежен и хлъзгав път, ако спреш, за да го включиш, после как ще потеглиш? Аз през целият си стаж на товарен автомобил /над 20 + години/ при такава ситуация съм включвал блокажа със съединител. Не съм събарял диференциал, дори и на Скания /известна с проблемния си такъв/.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: bizzart - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:11:27
Цитат на: mylord56 - Неделя, 19 Февруари, 2012, 00:28:19
Интересно ми е ако си на стръмен баир зимата по заснежен и хлъзгав път, ако спреш, за да го включиш, после как ще потеглиш? Аз през целият си стаж на товарен автомобил /над 20 + години/ при такава ситуация съм включвал блокажа със съединител. Не съм събарял диференциал, дори и на Скания /известна с проблемния си такъв/.
Ама колега ти чуваш ли се какви ги дрънкаш кадети е съединитела кадети е деференцияла нямат нищо общо.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Mandor - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:24:45
А какво се очаква- да ръгне блокажа докато боксува ли? Естествено че поне ще натисне съединител, който се явява първата част от силовото предаване.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: bizzart - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:42:37
Цитат на: Mandor - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:24:45
А какво се очаква- да ръгне блокажа докато боксува ли? Естествено че поне ще натисне съединител, който се явява първата част от силовото предаване.
А майстора аз го разбирам,че в движение както си кара натиска съединитела и пуска блокажа в което няма никаква логика в движение му е..ваш майката.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:45:23
Цитат на: bizzart - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:11:27
Ама колега ти чуваш ли се какви ги дрънкаш кадети е съединитела кадети е деференцияла нямат нищо общо.
Е как да няма нищо общо - двете са част от трансмисията, свързани и предаващи усилието и оборотите от мотора посредством кардана. Когато натиснеш съединителя не  са под товар и удъра  е  само до толкова колкото е инерционият момент на кардана и короната в диференциала, А те се  въртят с непроменена скорост преди и след включването на блокаж.
Виж лошо е ако се движиш и боксува и тогава без съединител включиш блокажа. Тогава се получава рязка промяна на скоростта на въртене и съпроводения от това удар.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 19 Февруари, 2012, 10:53:23
От се дръгляте не мое Ви разберем,бацко ке ви мъцне,слаб му материало на туй прасе  ;) от туй страда. ;)
Ма и Надин са ора бре,па и биричка сака се пие,не мое все здрави материали сака и малко лабави да има тук там.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: trenti - Неделя, 19 Февруари, 2012, 12:14:04
Не трябва ли да има някаква защита от подобни ситуации(все пак е сравнително модерен камион, а не някой руски барутник), примерно ти си натискаш копчето но компютъра да не позволява да се включи с цел да предпази от такава авария, а да става само при много-ниска скорост и с натиснат съединител?  ???
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 19 Февруари, 2012, 12:28:05
Цитат на: Road Warrior - Неделя, 19 Февруари, 2012, 12:14:04
Не трябва ли да има някаква защита от подобни ситуации(все пак е сравнително модерен камион, а не някой руски барутник), примерно ти си натискаш копчето но компютъра да не позволява да се включи с цел да предпази от такава авария, а да става само при много-ниска скорост и с натиснат съединител?  ???
Баце те тука ,ти мъцнем при рашън проблемо е решен без Правец ,номеру е у як материал с подходящо изрезени сечения на зъбите ,тоест бумка лумка,но си намира де да увлезе и си преи нема грижи . ;)
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Mystang - Неделя, 19 Февруари, 2012, 13:33:43
Ман ТГА има защита. Включваш блокажа от копчето и докато не натиснеш съединителя не се включва реално.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: mylord56 - Неделя, 19 Февруари, 2012, 13:53:22
ЦитатА майстора аз го разбирам,че в движение както си кара натиска съединитела и пуска блокажа в което няма никаква логика в движение му е..ваш майката.
Правил съм го много пъти, не е имало проблем. Натискайки съединителя, буксуването спира и муфата на блокажа си зацепва явно без "удар". Съдейки от опита си, смятам решението си за правилно.
ЦитатМан ТГА има защита. Включваш блокажа от копчето и докато не натиснеш съединителя не се включва реално.
Защо ли са го направили така?? Явно натискането на съединителя е един вид защита. Макар аз да правя обратно - първо натискам съединителя, държа го натиснат за кратко, включвам блокажа и отпускам съединителя. Не съм оставал никъде досега, пу, пу. И както вече писах преди няколко поста, и диференциал не съм събарял досега.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: kron - Петък, 20 Април, 2012, 06:31:16
колега стига с тея празни приказки :o,отговора за мене е само един блокажа е забравен включен и колегата е продължил да си кара и се чупи кръстачката,тва е,аз лично блокаж в движение никога не сам включвал и не знам кво може да стане от това действие,относно ман на място блокажа се включва само от копчето,а в движение когато скороста падне до толкова че да зацепи муфата,което се постига с натискане на съединитела,но диференциал се чупи от забравен блокаж изключвам гондолите понеже там карат сериозни тонажи и не знам дали някой специалист колега би му въздействал с действията си ;)
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: kkkvd - Петък, 20 Април, 2012, 11:33:50
Аз съм включвал блокаж без да искам на ТГХ, при угасен мотор, докат съм си чистел таблото (може би, незнам как стана), обаче в момента в който потеглих, камиона почна да се държи странно и да не иска да завива, усетих се, спрях, изключих копчето и всичко беше ОК. С това искам да кажа, че да не усетиш включен блокаж и да си караш... требва да си голем темерут.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: pumix - Петък, 20 Април, 2012, 15:00:18
Плюс това има индикация на таблото за включен блокаж.При ТГА е доста забележима.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: admin - Петък, 20 Април, 2012, 15:09:25
Цитат на: pumix - Петък, 20 Април, 2012, 15:00:18
Плюс това има индикация на таблото за включен блокаж.При ТГА е доста забележима.

И на DAF XF105 лампата на таблото за включен блокаж свети доста добре. Но пък има хора, които въобще не гледат там.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Nachinaesht - Петък, 20 Април, 2012, 15:21:16
А ако ТГА-то е пълен автоматик и няма педал за съединителя?  Иначе верно, че на таблото има яка индикация за вкл. блокаж.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: kkkvd - Петък, 20 Април, 2012, 15:28:25
Да кажеме че лампата е изгоряла... ама да не усетиш, то камиона е коренно различен още с потеглянето и се опитва да изправя завоите
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: pumix - Петък, 20 Април, 2012, 15:36:15
Е на то на ТГА си е бая лампа,цял екран,на който показва мостовете и какво точно е включено.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: MagnuM - Петък, 20 Април, 2012, 15:58:43
В този случай който съм пуснал, блокажа е бил пуснат по време на боксуване, и е довело до счупване на планетите и сателитите ( поне така  разбрах). Ако диференциала е все още на сервиза утре ще го снимам и ще го кача тук.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: ИванТ - Петък, 20 Април, 2012, 21:21:25
MagnuM, дали е възможно да Ви помоля да предоставите номера на рамата (VIN), може и чрез системата за лични съобщения, за да си представим схематично диференциала на въпросния товарен автомобил?
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Събота, 26 Май, 2012, 23:29:16
Такаааа, явно проблема със счупването на планети и сателити е изяснено. Колегата kron се е изказал доста точно и крайно....
Но има една причина извън диференциала (неизправност) помагаща много за неговото счупване, по-точно възела
корона-пиньон.
При  много  от вас я има и  така си карат без да  знаят, че това води до друго по-голямо и скъпо вложение.
При тръгване се чувства удар, който се поема от трансмисията(чиито най слаб възел в случая е корона-пиньон).
Да след толкова обяснения имаме ли участник познал "точните килограми"?
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: MagnuM - Неделя, 27 Май, 2012, 00:21:22
Преди 1 месец на "новия" стар диференциал хвърляше много масло, мислехме че е от семерингата, но се оказа пиньона. Както и да е, сменихме го, добре че стария пиньон беше здрав  :D :D
За малко да има смяна на още 1 диференциал  :D :D
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 27 Май, 2012, 00:25:37
А можеш ли да направиш връзка между лафет и диференциал?
::)
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 27 Май, 2012, 08:13:13
Цитат на: loshdancho - Неделя, 27 Май, 2012, 00:25:37
А можеш ли да направиш връзка между лафет и диференциал?
::)

Тази връзка не я прави,че всички цистерни ,трябва да са със счупени диференциали по ваща логика. ;)
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 27 Май, 2012, 08:25:54
Луфта си е луфт. Дали при цистерна или при гондола с времето от постоянните удари в лафета, които се поемат от трансмисията , се чупи  диференциала.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 27 Май, 2012, 08:58:45
Цитат на: loshdancho - Неделя, 27 Май, 2012, 08:25:54
Луфта си е луфт. Дали при цистерна или при гондола с времето от постоянните удари в лафета, които се поемат от трансмисията , се чупи  диференциала.

Туй само при Калдаръмките при Беларусите,тц няма такъв вариант.

П.П.Викал съм всичко коз ,пак ми влизаш с троен туз,държим три валета и яки пики бре,запри се. ;) :) :) :)
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 22:17:37
Като стана дума за диференциалчета какво ви е мнението за Дафинските. Че имам едно дето и кожуха му се пръсна и се чудех дали са по слаби от другите или не?
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 08 Юли, 2012, 22:38:52
За по-слаби не са .. до колкото знам са производство на ZF...
Просто на DAF са по-бързи и по-трудно потеглят  на баир.
Но за счупен кожух на DAF и аз за пръв път чувам?!?! Какво е теглил преди  сега????
Да не е претоварван или не е във ред въздушното окачване и да е бил на твърдо?
Но дори тогава чупи основите и стойките(конзолите) под основите.Дори криви горните чинии между рамата и възглавницата.
Имаше един с паднала  гондола с 45тона вътре ...изкриви моста, спука 4-те гуми на диференциала, спука възглавниците и откъсна кабината от заключалките, дори таблото в вътре се изскуба от болтовете.
Но не можа да счупи моста.
Другият вариант..ми се струва от хлабави скоби на конзолите за възглавниците...но тогава ще скъса болтовете на скобите първо...
Странна работа, ако не е имал фабрична шупла не мога да си го обясня....

Ха минава ми една мисъл....Ако имам такива?
Дали причината не е  в захващането на диференциала към моста...
При късане на  болт държащ диференциала към моста или различно натягане или каквато и да е разлика в силата предавана през болтовете ще има концентрирано напрежение в една точка предавано от диференциала към моста..
и тогава (според мен) е възможно да се пръсне кожуха...
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 22:59:38
Ехееее колега ти си цяла енциклопедия.
Въпросния камион дърпаше гондола естествено порядъчно натоварена с 40т, а това чупене стана при спускане по стръмен път вътре в самата кариера. От друга страна обекта на който се караше имаше бариера на доста стръмен наклон и там се спира за оправяне на документи. Та мисълта ми беше дали това натоварване от на всеки курс потеглянето е довело до пукнатина на някой зъб и в последствие се е счупил / то реално имаше 3-4 счупени зъба/ , или при самото спускане е станало защото е доста стръмно и на 2 бърза или 2 и половина /всеки различно му казва/. 
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:17:08
Ахааа, счупени 3-4 зъба... с това трябваше да започнеш...
Аз си мислех, че диференциала е напълно здрав!
Да ти е минало през ума ,че в един момент парче от зъбите е останало в мястото на зацепване на короната и пиньона... и го е блокирало.
Тогава , какво се получава ..короната с стреми да се превърти заедно с целият диференциал спрямо моста , нормално е да се отчупи някъде в слаба точка.. дали ще е там или на друго място , божа работа.
Все едно да дръпнеш ръчна и да напъваш да тръгнеш все някъде ще поддаде.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:22:11
Е да де ама сметката на шефа излезе пито платено, колкото искара от претоварването, го даде за диференциал. Но както и да е темата е за МАН-ве а не за Дафинки.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:27:26
Точно за това си има влекачи за тежки товари...най-малкото са на редуктор и трансмисията е разтоварена от към въртящ момент...
Ама нали и тези магистралните вършат работа за момента..щото онези другите за какво са по-скъпи , а то и с по-евтинките става, нищо ,че са на полуоски...
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:32:23
Затова трактросчето е идеално. Не че нямаше дребни недостатъци ама за 2 години с такъв тонаж че и повече само 2 възглавници заминаха.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:45:47
Цитат на: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:22:11
Е да де ама сметката на шефа излезе пито платено, колкото искара от претоварването, го даде за диференциал. Но както и да е темата е за МАН-ве а не за Дафинки.

Имало да става - станало.

А шефа можеше да е напред, ако се беше усетил да удържи диф-а от шофьора  ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Tihomir78 - Неделя, 08 Юли, 2012, 23:59:26
Е той предвидлив, преди това беше купил една 430-ка за части и диференциалчето заспа. Направо стана оргиналдъ. То не че и тая не беше за части ама реши да я пусне да поработи заради по големия мотор.  ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 10 Юли, 2012, 13:35:15
Ето ти едно решение по турски на проблема с чупещите се диференциали...
Марка , модел...SCANIA 1632
Да добавя...и кардана е от нещо друго, ма не можах да позная от какво.
Заглавие: Re:Счупен диференциал
Публикувано от: Tihomir78 - Четвъртък, 12 Юли, 2012, 22:39:51
Това ми хареса вече, ама е рядкост и сигурно ще струва колкото 2 дафини