Колеги всички знаем , че новите шофьори ,които токущо са взели книжки обикновенно ги прикрепват към някой стар с опит за да му покажат всъщност за какво става дума в реалността . Та въпроса ми е как бихте реагирали ,ако ви прикрепът някой като "Скания Волво" човекът , който възнамерява да сложи в ред транспорта . ;D
Първия ден сигурно ще го изтърпя,ама втория докато проверява светлините на ремъркето,ще види повече пепелак.
Дано курса да е до Швеция или Норвегия - разтоваря ли, изритвам го с шутове от кабината. Тогава ще си отдъхна, а и цялата гилдия...
Ще се наложи да си довърши курса на стоп или с друг вид транспорт.
Цитат на: Don_Bazilio - Неделя, 15 Април, 2012, 18:16:58
Дано курса да е до Швеция или Норвегия - разтоваря ли, изритвам го с шутове от кабината. Тогава ще си отдъхна, а и цялата гилдия...
Ааааа съмнявам се да го изтърпиш чак до там.....освем ако нямаш железни нерви . ;D
В такъв случай съм много краен и изобретателен.
1. парите при мен.
2.Щом има мерак да кара да кара но какво ще е викане по него ще стигне до сълзи.
3. Сами е сещате ,че ще вземе пари на куково лято от курса като дам отчета и сме на минус, а парите са в мен....
4.Ще ми яде опинците(като не знае къде и какво и защо да си купи) а и нали някой трябва да му спре където има магазин..
5. Оставям го да товари и отивам да си оправям док. пък после викане...
6. Ако има граница се предполага кой ще я минава.... и на кой ще са му свършили часовете...
Глупости мога да измисля много, но защо, обикновено ги превъзпитавам много бързо, ако имат желание да се учат стават като пружинки само да им смигна и не чакат вече щото има викане..
Ако ми го качат в кабината,не знам дали и Румъния ще изтрая с него,но виж пък с тези нонстоп приказки за почтеност може и да излезе някои читав работодател от него.Дето като му кажеш: шефе дай заплата и две нови гуми и отговора да е ОК ;D
За началник става за шофьор не.
Представяш ли си ги на някоя митница да трябва да дава бакшиш или го спрат на Надлаг за износена гума , пак трябва да се дават пари....
А пък после да ги осчетоводи....
Шефа ще му каже да купи нафта от някъде на черно и той ще каже не не е законно....
Е,неее,ако го митничарчетата на Надлак го застъпят искам да присъствам.Страшно шоу ще бъде,отсега чувам виковете за справедливост.
brutto:
Ааааа съмнявам се да го изтърпиш чак до там.....освен ако нямаш железни нерви . ;D
Имам, имам...То при нас без железни нерви не става! Все ми се струва, че това момче не е кандидат за колега, а предрешен калпав работодател...
Цитат на: exon - Неделя, 15 Април, 2012, 19:13:22
Е,неее,ако го митничарчетата на Надлак го застъпят искам да присъствам.Страшно шоу ще бъде,отсега чувам виковете за справедливост.
Може и полицайчетата на А1. Страшно шоу ще бъде,отсега чувам виковете за справедливост. :D
Цитат на: Don_Bazilio - Неделя, 15 Април, 2012, 19:27:21
brutto:
Ааааа съмнявам се да го изтърпиш чак до там.....освен ако нямаш железни нерви . ;D
Имам, имам...То при нас без железни нерви не става! Все ми се струва, че това момче не е кандидат за колега, а предрешен калпав работодател...
Оооопс а стига бе....реално всичко е възможно . Обаче най-много ми хареса това със светлините на ремаркето...с жената се смяхме на глас а на мен ми тръгнаха чак сълзи от очите .
:oБрей, много нервни че излезнете тъдева бре :o.Целият, Ви подход, и мислене до тук е грешно!!! ;)Тръгването, и реализиренето на първия курс остава до гроб!!! ;)Първо, колкото, и въпроси да има на тях Му дължите отговор, и то практически така даден той няма да бъден зададен никога повече! ;)На принципа, като се опариш няма да пипнеш пак с голи ръце :DДо тук се надявам, и съответно съмнявам Данчо и Базилио!? ;)На всяка кафана, или нещо си де сте отсядали трябва да бъде уважена колкото, и да бързате, и да имате някакви задни страхове от бъдеща издънка пред Шефа!-небойте се няма да има! ;)След завръщането Ви, би требвало да бъде окуражен или смъмрен!!!!!! >:( от Вас лично на 4 очи, а не навсеослушание :oАко, е решил, че това е неговият живот то Вие, тогава ще сте неговият идол ;),ако ли пък не ще Ви е благодарен до гроб за правилното напътствие което трудно е приел >:( ;)Сега се сетете кой ,и как Ви показа занаятя, и тогава ръсете мозъци в ефир ;) ??? ;D ;D ;DДАНЧО и БАЗИЛИКАТА най-вече ;) ;D ;D ;D
Цитат на: ET VIT-93 - Неделя, 15 Април, 2012, 19:35:30
:oБрей, много нервни че излезнете тъдева бре :o.Целият, Ви подход, и мислене до тук е грешно!!! ;)Тръгването, и реализиренето на първия курс остава до гроб!!! ;)Първо, колкото, и въпроси да има на тях Му дължите отговор, и то практически така даден той няма да бъден зададен никога повече! ;)На принципа, като се опариш няма да пипнеш пак с голи ръце :DДо тук се надявам, и съответно съмнявам Данчо и Базилио!? ;)На всяка кафана, или нещо си де сте отсядали трябва да бъде уважена колкото, и да бързате, и да имате някакви задни страхове от бъдеща издънка пред Шефа!-небойте се няма да има! ;)След завръщането Ви, би требвало да бъде окуражен или смъмрен!!!!!! >:( от Вас лично на 4 очи, а не навсеослушание :oАко, е решил, че това е неговият живот то Вие, тогава ще сте неговият идол ;),ако ли пък не ще Ви е благодарен до гроб за правилното напътствие което трудно е приел >:( ;)Сега се сетете кой ,и как Ви показа занаятя, и тогава ръсете мозъци в ефир ;) ??? ;D ;D ;DДАНЧО и БАЗИЛИКАТА най-вече ;) ;D ;D ;D
Абе началото беше трудно и знаех с какво се захващам , но никога не съм тръгвал с идеята ,че ще провеням бизнеса . А хората които са ми подали ръка ще ги помня вечно и имат моето уважение .
Еееее, много зависи какъв е новобранката, за да си получи съответното отношение. Ако е, като колегата, дето се обсъжда- нормално да вдиша повече прах, като проверява светлините на ремаркето. Но, ако е някой с моето поведение, мисля, че нема да получи такова отношение. Аз не задавам, постоянно, тъпи въпроси, не мрънкам, не се оплаквам, слушам, като ми се говори и се уча повече с гледане, отколкото с приказване. И най- важното: знам, че справедливост нема. :D Та разни митничари и полицаи не ме плашат. ;D
Абе, чак да го оставя няма да е... но сериозно ще си поговоря с началника като се прибера... В крайна сметка фирми бол. Има хора с които просто не мога да вляза в една кабина. Смрадове, алкохолици и философи. Имаше един караше с тарлъци, кабината няма отмирисване. Върти бе тая врътка за втория шофьор на квадратче... не ще, не трябвало. Това е смрад и философ. Тоя и не виждаше. Колко колега остава до адрес по навигация? А той се навежда... не виждаш ли бе, та се навеждаш? На оная табела кво пише? Чакай, вика, да наближиме...Кьорав, а не ще очила да сложи... колко съм треперал... вместо да дремна, гледам и аз.
Един па друг, за шофьор кара, ама като спрем на пауза 2 литра вино цепи и 1 кутия цигари... бем ти почивка...
Цитат на: ET VIT-93 - Неделя, 15 Април, 2012, 19:35:30
:oБрей, много нервни че излезнете тъдева бре :o.Целият, Ви подход, и мислене до тук е грешно!!! ;)Тръгването, и реализиренето на първия курс остава до гроб!!! ;)Първо, колкото, и въпроси да има на тях Му дължите отговор, и то практически така даден той няма да бъден зададен никога повече! ;)На принципа, като се опариш няма да пипнеш пак с голи ръце :DДо тук се надявам, и съответно съмнявам Данчо и Базилио!? ;)На всяка кафана, или нещо си де сте отсядали трябва да бъде уважена колкото, и да бързате, и да имате някакви задни страхове от бъдеща издънка пред Шефа!-небойте се няма да има! ;)След завръщането Ви, би требвало да бъде окуражен или смъмрен!!!!!! >:( от Вас лично на 4 очи, а не навсеослушание :oАко, е решил, че това е неговият живот то Вие, тогава ще сте неговият идол ;),ако ли пък не ще Ви е благодарен до гроб за правилното напътствие което трудно е приел >:( ;)Сега се сетете кой ,и как Ви показа занаятя, и тогава ръсете мозъци в ефир ;) ??? ;D ;D ;DДАНЧО и БАЗИЛИКАТА най-вече ;) ;D ;D ;D
На занаят се учи тоз, който иска да го научи. А не като този дихател - още не му помирисало дупето нафта и почва да ръси акъли как ще промени бранша. А може би това си ти, ЕТ ВИТ-93? Маскиран...
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Неделя, 15 Април, 2012, 19:57:06
Абе, чак да го оставя няма да е... но сериозно ще си поговоря с началника като се прибера... В крайна сметка фирми бол. Има хора с които просто не мога да вляза в една кабина. Смрадове, алкохолици и философи. Имаше един караше с тарлъци, кабината няма отмирисване. Върти бе тая врътка за втория шофьор на квадратче... не ще, не трябвало. Това е смрад и философ. Тоя и не виждаше. Колко колега остава до адрес по навигация? А той се навежда... не виждаш ли бе, та се навеждаш? На оная табела кво пише? Чакай, вика, да наближиме...Кьорав, а не ще очила да сложи... колко съм треперал... вместо да дремна, гледам и аз.
Един па друг, за шофьор кара, ама като спрем на пауза 2 литра вино цепи и 1 кутия цигари... бем ти почивка...
Лелееееееееееее и твойта не е лесна , как ще ме вози пияница та аз имам семейство .Тоя го изфъргам в движание и ми не мига окото ,ни ме интересува шефа ,ни никой.....после кой ще ми храни децата .
Божее... bruto, да не почна да разправям... че ще си скинеш дреите... тука е така баце, пустиняци колко щеш...
не че аз съм нещо, стока.. ама какви пиандурници има, мани...
И аз обичам като спрем да направим салатката, да пийнеме по една малка.. и по креватите.. то даже си е приятно със свестен колега и е един вид задължително.. Мен от кьоравия по ме страх, пияндето до утре е изтрезнял (почти) ама кьоравия и днеска и утре, и денем и нощем не вижда и тва е. То и аз съм сложил очилата, нема срамно.
Е има и готини и разбрани хора аз лично съм попадал на доста такива ,защото аз отдалече като вида че некой е мърда леко го подминавам ,и не за друго еми за да ми е лесен и спокоен живота .
Много хора на "маса" правят мноого неща ма като дойде момента са по-ниски от тревата.Човека ще иде и ще види , и ще разбере че срещу вятъра се не пикае.Съответно ще се откаже или ще си промени намеренията това е .
Цитат на: ET VIT-93 - Неделя, 15 Април, 2012, 19:35:30
:oБрей, много нервни че излезнете тъдева бре :o.Целият, Ви подход, и мислене до тук е грешно!!! ;)Тръгването, и реализиренето на първия курс остава до гроб!!! ;)Първо, колкото, и въпроси да има на тях Му дължите отговор, и то практически така даден той няма да бъден зададен никога повече! ;)На принципа, като се опариш няма да пипнеш пак с голи ръце :DДо тук се надявам, и съответно съмнявам Данчо и Базилио!? ;)На всяка кафана, или нещо си де сте отсядали трябва да бъде уважена колкото, и да бързате, и да имате някакви задни страхове от бъдеща издънка пред Шефа!-небойте се няма да има! ;)След завръщането Ви, би требвало да бъде окуражен или смъмрен!!!!!! >:( от Вас лично на 4 очи, а не навсеослушание :oАко, е решил, че това е неговият живот то Вие, тогава ще сте неговият идол ;),ако ли пък не ще Ви е благодарен до гроб за правилното напътствие което трудно е приел >:( ;)Сега се сетете кой ,и как Ви показа занаятя, и тогава ръсете мозъци в ефир ;) ??? ;D ;D ;DДАНЧО и БАЗИЛИКАТА най-вече ;) ;D ;D ;D
Мисля ,че най-малко с участието ми тука съм помогнал на колегите.
Отделно съм обучавал 2-ма ,3-ма...
До ден днешен сме приятели и се виждаме на по бира...
Но както казах по-горе "защо е нужно" ако ме слуша и иска да научи нещо няма да крия нищо (ако четеш форума сигурно си видял).
Даже на моменти мие приятно да обучавам , когато видя желание да се научи човек.Даже се изненадвам на моменти, когато не е нужно да повтарям нещо (човека си има усет и иска да се докаже).
Отделно и ме на ме учили... Единият беше ДяДо Ти, бяхме стигнали до крайности, защото трябваше да ме чакат постоянно и човека се нави да кара пред мен за да не се загубя или пребия!
После даже съм имал случай на двойка да викат по мен, но си мълча и опитвам да разбера защо сгреших а не да обвинявам човека , който ме учи и се мъчи с мен.
Интересен случай имах преди време - Едно момче беше излъгало ,че е шофьор кат Е с стаж....
Качват ми го на 2-ка, от мен се очаква да го преценя става ли или не?
Условията са такива
1 Камиона е дранголник, не се разчита на него и аз го ремонтирам.
2. Кара се по 12часа.
3. Претоварва се.
Та въпроса ми е как да го науча?
Трябва ли по 12 часа да отделям от времето си да го уча и след това да карам още 12часа(като преди това съм карал 12часа).
Един ден издържах....36часа
Учих го да превключва , да маневрира и то с товар 32-36тона ... даже на моменти слизах аз да изкарам по баира , че той не може. Писах му даже и пътният лист....
На края а седмицата ЧОВЕКА прегря камиона, не можа да го блокира само спрял на сред баира и го угасил....
Колегите с другите камиони му носили вода, когато ги закарал качил Троянова врата на 4 защото не е могъл да включи 5 от притеснение...
По нанадолното към Вакарел го е изпуснал с 110км./ч.!!!
Вестите стигнаха в гаража преди него!
Викнах го на страна и му казах : Не става не мога да де уча и през другото време да карам, камиона е амортизиран , претоварва се , и не ставаш за момента за тази работа, РАЗБЕРИ МЕ отиди да караш нещо соло и когато си готов може пак да опиташ сега няма кой да те учи.
Момчето беше стигнало само (или с помощта на колегите ) до това заключение и същият ден напусна.
Цитат: на, не можа да го блокира само спрял на сред баира и го угасил....
Ето това да го знаят кой не имал такъв проблем. Значи камиона не се гаси в никакъв случай, спираш като е дошло да се спира, но не се гаси, дори не се държи на празен ход (500 оборота), дава се газ и се държат 1000 и нагоре оборота, върнеш ли газта температурата отива нагоре, дадеш ли обороти почва да се връща. Държи се 10-15 или повече минути, докато мотора трайно задържи нормална температура. Угасиш ли мотора, опрасва се. 1 прасенце минимум. Слава богу дотам не съм стигал, макар да ми е умирал мотор в ръцете, по друга причина.
Имал съм такива случаи 2-3, веднъж загря и го изгасих, ама просто ремъка беше увиснал, една ролка се счупила и водната помпа не върти, нема смисъл да бръмчи при това положение, а и не беше много загрел. Имах късмет че не мотора не рече "укю цветко" какво по нашия край се бъзикаме. Ама Дафин беше як пич.
Това извън темата, но някой нов колега да знае. Вметвам просто. Сори Данчо.
А така колеги давайте примери от ежедневието а не само да си мечтаят някой за "големите пари" .
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Неделя, 15 Април, 2012, 19:57:06
Един па друг, за шофьор кара, ама като спрем на пауза 2 литра вино цепи и 1 кутия цигари... бем ти почивка...
Няма никакъв шанс при мен нито да пие, нито да пуши. Щом аз не пия и не пуша, и той няма да го прави в камиона. Само отвън може. Обаче пък като се замисля, не бих тръгнал никъде с такъв.
Това да се пие, според мен, е голяма тъпотия. Аз също не го одобрявам и не го правя. Ама, аз, по принцип и не пия, затова не ми е проблем.
Ако требе да съм с теб, направо ще припаткам, ако не ми даваш да пуша. Ще ми е криво, ама щом не съм си с мой камион, или кола- съобразявам се. :)
Цитат на: bruto - Неделя, 15 Април, 2012, 22:12:24
А така колеги давайте примери от ежедневието а не само да си мечтаят някой за "големите пари" .
2500 евро са ;D ;D ;D ;D ;D
Да взимам 2500 и да си ги харча в България- става. Немам нищо против. ;D ;D ;D
Цитат на: Slav_305 - Неделя, 15 Април, 2012, 23:18:34
Да взимам 2500 и да си ги харча в България- става. Немам нищо против. ;D ;D ;D
Има доста по приятни места за харчене на 2500 евра ;D ;D
Toя с тия 2500 яко е влезнал във филма!Пък може и да му ги дадат като остане 10мин с шефа насаме знаеш ли какви сини очи има...
Цитат на: milenj - Неделя, 15 Април, 2012, 23:26:46
Пък може и да му ги дадат като остане 10мин с шефа насаме знаеш ли какви сини очи има...
И на кака ви Лиса няма никой и ги даде тези пари ако дойде се пробва в БГ ;D
Мислиш ли?
Между другото колко ли им плащат като "артисти" , дори си мисля , че ако съм аз мога да карам без заплата... само от хонорар.
Нещо интересно, по въпроса с кака Лиса и останалите- тук (http://www.youtube.com/user/ExtremeTruckerDave?feature=g-crec-f). :)
Не помня, дали казва нещо за донгите? ???
При мене двама са качвали да видя могат ли да карат,единият можеше,а другия сто пъти ме пита как така на мястото на 1-ва влиза 5-та на едно ТГА. Ама мене като ме качиха сефте при старо куче помня как ме удряше през ръцете с вестника и ми вика:"Дръж волана с двете ръце бе момче".Иначе аз лично няма да издържа некой малоумник като тоя.За пияници и кьорави пенсии сигурно ще ме е шубе да ме возат.
Абе при двоика е много важно да си паснат двамата ,като характери,да са от една кръвна група,иначе,ако ще да са наи-големите професионалисти,пак ще си намират кусури ;)
То, да намира кусури и да мрънка е основна черта на българина. :D
Па, ако се паднат двойка, баш професионалисти, положението ще е направо трагично. ;D
Ами да бъдеш "двойка" на курс с колега като Scania_and_Volvo ??? Пази, Боже!
Цитат на: mylord56 - Понеделник, 16 Април, 2012, 21:35:33
Ами да бъдеш "двойка" на курс с колега като Scania_and_Volvo ??? Пази, Боже!
Що бе човек ще води счетоводството . ;D
Ама ако е некой петролен бос ортака му,нема да се разберат мислим. ;DВсе пак нали иска да бута чорбаджията към просперитет.
Абе аз лично мисля,че и от офиса вече са му били шута . ;D
Или е решил,че за има-няма седмица,ще стане тираджия и с гордо вдигната глава е напуснал с думите:"Аз ще преуспея по пътищата на Европа и някой ден ще ми завиждате за това". ;D ;D ;D
Що бе нека се разходи човека малко ,ще си направи и някоя снимка даже .....за спомен , че май това ще му остане от шоферлъка ;D .
Не се водете по акъла на тоя предрешен работодател!!!
На всеки трябва да се даде една възможност.
В случая с Scania_and_Volvo, на първия курс трябва да му се покажат основните правила на тази работа и ако не ги възприеме като водач на камион, значи е само за офиса си. Едно е 8 часа да си клати краката на стола, а друго е 9 часа да върти геврека под физическо и психичесно напрежение.
Цитат на: Don_Bazilio - Сряда, 18 Април, 2012, 06:39:12
Не се водете по акъла на тоя предрешен работодател!!!
А стига бе....мислиш ли .че е така ??? Лелеееееее ако е вярно ,какво принизяване само ....ужас . ;D
Що да е принизяване? Просто ни гледа сеира - като в driverbg.net!
Цитат на: Rammbon - Сряда, 18 Април, 2012, 12:41:53
На всеки трябва да се даде една възможност.
В случая с Scania_and_Volvo, на първия курс трябва да му се покажат основните правила на тази работа и ако не ги възприеме като водач на камион, значи е само за офиса си. Едно е 8 часа да си клати краката на стола, а друго е 9 часа да върти геврека под физическо и психичесно напрежение.
Ако изкара и 3 нощни смени последователно , ще пита дали някъде не търсят "диспечер" в някой офис ;)
Колега, бил съм малко и диспечер.. не е лесна и тяхната. Може би просто не ставам за диспечер, видех се в зор и то с 4 камиона
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Четвъртък, 19 Април, 2012, 10:35:13
Колега, бил съм малко и диспечер.. не е лесна и тяхната. Може би просто не ставам за диспечер, видех се в зор и то с 4 камиона
Знам , че не е лесна и тяхната! ;) По принцип лесна работа - няма! ??? Те там като ти увисне "патрона" на главата :-X , виждал съм как им крещят и на "диспечерите". :o Но , всеки си избира работата която желае да работи! :-\
Цитат на: bad_kras - Четвъртък, 19 Април, 2012, 10:41:10
Знам , че не е лесна и тяхната! ;) По принцип лесна работа - няма! ??? Те там като ти увисне "патрона" на главата :-X , виждал съм как им крещят и на "диспечерите". :o Но , всеки си избира работата която желае да работи! :-\
На никои не му е лесно,но понекога не можеш и да работиш това,което си си избрал ;)
И какво се получава?-Работиш както можеш.За някои неща в живота не бива да се допускат компромиси,за да не изпадаме в кофти ситуации
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 19 Април, 2012, 14:22:45
На никои не му е лесно,но понекога не можеш и да работиш това,което си си избрал ;)
Ако си достатъчно упорит и се съсредоточиш в дадената област която си си избрал , ще намериш начин да продължиш напред. Колкото и да е трудно , най вече се опира до това да си "твърдоглав" ;) и да не се отказва бързо човек! ;)
Така е,но си трябва и доза късмет,то не е само да търсиш и намираш все каръщини и късмета е важен и упорство и търпение,и да не си на зор и....,и....колко още :)
Цитат на: bad_kras - Четвъртък, 19 Април, 2012, 10:32:58
Ако изкара и 3 нощни смени последователно , ще пита дали някъде не търсят "диспечер" в някой офис ;)
А той може и да изкара 3 нощни смени ама аз няма да мога да мигна въобще . ;D