Да коментираме закачане и разкачане на полуремарке и ремарке. Понеже не съм много сигурен, ще кажа моето мнение и да го обсъдим.
Закачане:
1. Подхождаме към полуремаркето, право назад (да е равно от двете огледала), ако се наложи да е под ъгъл, мисля без друг да гледа ще е много сложно.
2. Спираме на разстояние удобно да се закачат, накрайниците. Проверяваме дали правилно е насочен към болта.
3. Закачаме ги, евентуално без червената лула.
4. Вдигаме задния мост, да ,,лепне" хубаво лафета. Евентуално, ако не може да достигне, сваляме на долу, от манивелата на краката (тя има, две предавки, навътре по-бавно и по-голям въртящ момент и навън обратно. Или повдигаме на възглавниците.
5. Вече даваме назад и слушаме щракването.
6. Проверяваме дали е закачено добре, но как?
- Повечето дават напред с влачене на краката. Дали е правилно?
- Бившия ми шев, ,,Съни Ко" – Плевен. Казваше, че по щракането може да го познае, аз понеже не съм музикален, да погледна дръжката на лафета, ако се е върнала, значи е добре заключена. А за пробата напред, смята че, ако е захванало на криво може да издържи на опъването и после в движение да се разкачи, както е станало с негов камион неотдавна. Понеже го смятам за технически много грамотен, предполагам е прав.
7. Вдигаме краката и възглавниците на нормално положение.
8. Хубаво е да се проверят светлини, теч на въздух.
За блокирането на ремаркето:
1. По подразбиране има червен бутон (повечето), при този случай закачаме и двете лули, ,,помпи" въздух през това време. Това е най-добре, в някой фирми е задължително. Росен да каже за ,,Ким Йохансен".
2. Не закачаме червената лула, съответно при разкачане, само нея.
3. С клинове, с тези пластмасовите и като гледам как някой зверски манипулират, може да се използва еднократно. Или камъни.
4. Вчера гледах колега, в Румъния, закачи всичко и ремаркето тръгна назад заедно с камиона докато се удари в бордюра и стана.
Разкачане:
1. Избираме подходящо място.
2. Блокиране – най-често аз, само се пресягам и свалям червената лула.
3. Първото е, издърпване дръжката на лафета, преди да сме вдигнали на възглавниците, инак не може да се освободи. Ако първо сме вдигнали, освобождаваме ръчната за малко (винаги може да се случи, да е под напрежение, при задействане на ръчната и ако не може да се издърпва, освобождаваме за малко)
4. Вдигаме на възглавниците, не е задължително до максимума.
5. Дърпаме половин, най-много един метър. Преди това, може малко да пуснем възглавниците, тежестта да остане на краката.
6. Разкачаме всички накрайници (евентуално се слагат на предвидените, за целта места на влекача.
7. Пускаме възглавниците до нормално, а много често и по-надолу. Да остане достатъчно разстояние, между лафета полуремаркето. Ако остане притиснато нагоре, след като се измъкне лафета, задните гуми, калници ще ударят в полуремаркето.
За ремаркета има много общо. Отдавна съм карал такова, почти нищо не знам. Има разлика между тип ,,люлка" и ,,завиващ мост". Между другото ,,тамдем" на ,,люлката" ли се казва? ,,Завиващия" е важно да се нагласи теглича, по височина, преди го подпирах с пръчка, май нямаше пружини. Струва ми се опасно да го държи някой?
При ,,люката" е важно да се укрепи с краката, реално може да се ,,килне", напред или назад.
Илчев бацин,че ти спамна у темичката само не се сърди.
Та значи,четнох ти закачането и да мъцна кво ме гложди ,значи ако зафане на криво няма шанс ръчката на лафета да се прибере и да се сложи контричката,вервай ми,тва кат първо,второ поне за мен ти гледаш удобството ,а не как е най-удачно имам впредвид поне за мен лично мнение ,много бързичко закачи кабели и лули без червената,тва баце се прави на финала има много ако при едно закачане и няма смисъл да ги жертваш.
Относно влаченето,не се влачи Илчев просто се напъва,освен лапите ако е читаво ремаркето го държат и спирачките
Относно звука трябва да чуеш точно два звука на щракане за да си сигурен ,че е закачило със свето,но ти липсват ,ръка да пипне око да види.
Също е хубаво да се знае,че щракването е важен момент ако не сте чули щракване поне едно ,а те са две, дори и всичко да изглежда добре може нищо да не сте закачили и точно тука идва момента с напването на каруцата.
Туй на първо четене ,ко мернах и нали съм си специалистче нямаше как да не мъцна.
;)
И още : закачане и на контейнери тип BDF.
Причина за редакция: Коригиран линк!
На второ четене баце пак моийта натурка ,ма тоз път с питане,та имаш закачено полуремарке и си съскаш по дарогите бацин ,та задните калници опират ли у полуремаркето?
Аз мислим не,тъй че по същата логика ако не буташ възглавниците,а си пуснеш краката на нормално положение няма кво и къде да опре ,а и по тоз начин ти отпада и дърпането с метър или там колко си с цел да видиш дали ще ти потънат лапичките .Дърпайки напред ако потънат влекача сам ще си спре(тва ако не си светнал ,ко ти мъцам)
Тандема е люлка баце и при него е абсолютна тъпня му пускаш и 4 крака кога е равномерно натоварено или празно ;)за целта в нормално положение като е му откачаш лулите да блокира ,избираш си предни или задни крака и ги пускаш на около 10см преди да опрът асфалта или терена където откачаш,отключваш и отваряш теглича(буфера),надигаш възглавниците на влекача ако си пснал задните крака,или пускаш възглавниците ако си пуснал предните крака,биеш 2 бърза ,бавна коя ти е кеф и лекинко праиш усвет. ;)
При ремарке ,наричано хенгер ,със завиваш преден мост или с дрги думи РЕМАРКЕ(защото,тове е истинското ремарке)е нужно да се подпре по -качествено (ще мъцна защо) та откачаш му лули,кабели,хидравлични маркучи и там квот е навързано,отключваш и отваряш теглича(буфера) и мааш 2-3-5 -та бърза бавна и газ да те нема,при откачан теглича и да не е на ниво не те бърка той ще си увисне или ще се вдигне взависимост от пружините,РЕМАРКЕТО се подпира,защото на болшинството спирачната система освобождава като изчезне въздуха.
И ремаркета и полуремаркета някога имаха и ръчна механична спирачка(са я кръстих)туй е онуй ръчка де мое се върти като на латерната ма у умален вариант,но са скивам не им ръгат вече таквиз екстри.
Бриги Бичкията мъца на второ четене.
Не казвам,че туй де съм писал е така,но определено и написаното не е така тъй че .... ко праим ... ;) (затриваме ремаркето или полуремаркето или трошиме сусе влекачо) :D :D :D :D
Да допълним само:клипчетата не ги гледах тъй че там какво дават не нам ,а и не ми е зор.
Христов, за пробата:
ЦитатБившия ми шев, ,,Съни Ко" – Плевен. Казваше, че по щракането може да го познае, аз понеже не съм музикален, да погледна дръжката на лафета, ако се е върнала, значи е добре заключена. А за пробата напред, смята че, ако е захванало на криво може да издържи на опъването и после в движение да се разкачи, както е станало с негов камион неотдавна. Понеже го смятам за технически много грамотен, предполагам е прав.
Аз не казах ли същото за лафета? До колкото разбирам я потвърждаваш. Много неща знаеш, ама трудно се четеш. Нали, Христов?
Забравих за лулите, обикновено се плюят, за да не се скъсат, за смазка. Дали има някакъв по-културен начин?
Има викат му ,тури си бърза връзка.(недостатък ,само ти мое си теглиш ремаркето/полуремаркето и то само него оти другите са с лули)
;)
(плюс няма начин при квото и да е сецане да се откачи по време на движение)
Тва в кръга на лафа ,иначе варианти бол ,но колко са културни бем ли го у сите ставаш на прасе ,а с плюнка чиста работа.
Баце не знам нищо те тука ти е грешката,не знам защото съм учил за друго,но като гледам пък как училите обясняват,а и кво знаят требе ти каем пич съм си с други думи важим и то доволно .
П.П.Под бърза връзка не разбирайте тез за шлаухките има други едни по -завъртени ма не им знам точното заглавие.
Да кажа и аз ;) Работата ми е с поне по две ремаркета на ден/нощ, та Бриги бързите връзки са на английските ремаркета. Това е кошмар защото идват и без стъкла на стоповете и крушки, всичко редиш сам >:( А по темата: първо го блокирам от червения бутон после се прикарам на поне два метра от борда, закача си всичко спокойно щракна лафета, напъна блокиран щот може и да падне и Атака ;D
Значи освен собственото ще може да се закача и Английско,ех тез Британци с технио стандарт. :(
За полуремаркето,аз когато го закачам,след цялата процедура,клякам зад влекача,за да видя,дали закопчалката на лафета е минала хубаво зад царския болт,не знам точно как се казва-то е,като шиш(ако ,некои знае устроиството,моля нека каже как се нарича),мисля че така съм наи сигурен :),когато е тъмно е хубаво да имаме фенерче да светнеме,за да сме сигурни.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 14:31:48
За полуремаркето,аз когато го закачам,след цялата процедура,клякам зад влекача,за да видя,дали закопчалката на лафета е минала хубаво зад царския болт,не знам точно как се казва-то е,като шиш(ако ,некои знае устроиството,моля нека каже как се нарича),мисля че така съм наи сигурен :),когато е тъмно е хубаво да имаме фенерче да светнеме,за да сме сигурни.
Хитро баце,но вместо да клякаш му мушни задна навърти пълен ляв или десен и го върни назад около метър и си го гледай отстрани и да е откачено неможе да падне не бой се. ;)
Един път така го клатих-напред набиране спирчки,после резко назад пак спирачки,тръгнах,на втория завои след гаража добре,че погледнах почти се беше излундзило де.... >:(
Преди няколко седмици ходих на изпит, имаше и разкачане и закачане на полуремарке. Питах как да пробвам заключването на лафета. Казаха както си знам, само специално искаха да се гаси двигателя при разкачане/закачане кабела на АБС. При закачането, гледах да съм много внимателен да няма "джасане". Изпитващия беше белгиец и ме накара да дръпна напред, задържа. Тъкмо щях да тръгвам и реших да проверя и лафета. Не беше се заключил, въпреки че задържа напред! Върнах още малко и заключи.
Преди няколко дена бях по Гърция. Бях спрял, не на равно и ремаркето се беше усукало, между лафета и ремаркето, от едната страна (лява или дясна) имаше разстояние. Това нормално ли е или не е добре зацепено? Не бях го закачвал аз.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 24 Октомври, 2012, 00:13:20
Преди няколко седмици ходих на изпит, имаше и разкачане и закачане на полуремарке. Питах как да пробвам заключването на лафета. Казаха както си знам, само специално искаха да се гаси двигателя при разкачане/закачане кабела на АБС. При закачането, гледах да съм много внимателен да няма "джасане". Изпитващия беше белгиец и ме накара да дръпна напред, задържа. Тъкмо щях да тръгвам и реших да проверя и лафета. Не беше се заключил, въпреки че задържа напред! Върнах още малко и заключи.
Преди няколко дена бях по Гърция. Бях спрял, не на равно и ремаркето се беше усукало, между лафета и ремаркето, от едната страна (лява или дясна) имаше разстояние. Това нормално ли е или не е добре зацепено? Не бях го закачвал аз.
Нормално е,много пъти съм го забелязвал,когато съм спрял на неравно,ако не е било добре закачено,като си спрял,на лафета нямаше да има нищо ;)
Много често пробата дали е добре закачено ремаркето се прави с тръгване напред и назад, при блокирано ремарке. На хлъзгаво как става, при всички положения (и да не е добре закачено) боксува?
Напоследък проверявам само дали е върнала дръжката на лафета и палеца да е заключил (ако е такава системата).
Случва ми се да карам ремаркета без блокиращи цилиндри и съответно такъв червен бутон. Когато няма въздух, спирачките освобождават. Единствено, има манивела и изтеглящо въже на първия мост.
Единствен сигурен начин, който се сещам, да се закачи червената лула, докато напомпа достатъчно въздух. И после се откача и за времето което има въздух е блокирало, но може и да е кратко. Други идеи?
Наскоро закачвах такова без да "усложнявам". Бях закачил всичко, тръгнах назад и то също, бутнах леко ръчната, като очаквах да "хване" първо ремаркето. Обаче влекача спря и ремаркето леко се плъзна назад и се подпря на краката.
Бих препоръчал, когато се правят каквито и да е манипулации, между ремаркето и влекача, както при закачане/разкачане. Лафета да е "лепнал" за плочата на ремаркето и съответно насочен към болта. В случай, че се задвижи ремаркето, да има големи шансове за оцеляване!
Аз винги си слагам клинове-"кучки",и съм най-спокоен когато са метални а не пластмасовите!Последно когато блокирах едно полуремърке с червения бутон, за да го пробвам дали е заключило-то си тръгна заедно с влекача!Оказа се че няма никакви спирачки полуремаркето-тресчотките бяха разхлабени докрай!Червения бутон блокира,ама тия със спирачки,тука блокира нищо,затва -"кучките"!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 28 Април, 2013, 23:18:06
Наскоро закачвах такова без да "усложнявам". Бях закачил всичко, тръгнах назад и то също, бутнах леко ръчната, като очаквах да "хване" първо ремаркето. Обаче влекача спря и ремаркето леко се плъзна назад и се подпря на краката.
Минко,опитай в такъв случай да блокираш чрез паркинг спирачката,но не по обичайния начин,а чрез изтеглянето и първо назад,към теб,и тогава да я завъртиш.Карал съм ДАФ и ВОЛВО,и при двете композиции паркинга,задействан по този начин,действа единствено на полуремаркето.Но да отбележа,действието и само върху колелетата на полуремаркето и е докато продължаваш да я дърпаш към себе си.
Цитат на: матадора - Понеделник, 29 Април, 2013, 19:59:03
Минко,опитай в такъв случай да блокираш чрез паркинг спирачката,но не по обичайния начин,а чрез изтеглянето и първо назад,към теб,и тогава да я завъртиш.Карал съм ДАФ и ВОЛВО,и при двете композиции паркинга,задействан по този начин,действа единствено на полуремаркето.Но да отбележа,действието и само върху колелетата на полуремаркето и е докато продължаваш да я дърпаш към себе си.
Много не разбрах. При мен няма възможност, освен леко задействана и напълно. Има Скания, със спирачка само на ремаркето (и изглежда като ръчната). Предполагам е за хлъзгав терен. Има и камиони с такива бутони, за "опъване" на композицията, ако се хлъзне и сгъне.
Повечето нови камиони май нямат. В случая, камиона е MAN TGX.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 01 Май, 2013, 00:14:04
Много не разбрах. При мен няма възможност, освен леко задействана и напълно. Има Скания, със спирачка само на ремаркето (и изглежда като ръчната). Предполагам е за хлъзгав терен. Има и камиони с такива бутони, за "опъване" на композицията, ако се хлъзне и сгъне.
Повечето нови камиони май нямат. В случая, камиона е MAN TGX.
Това е нещо съвсем друго - това е т.нар. ватманка. Спирачка, която действа само на полуремаркето. Много полезно нещо при спускания по завои на хлъзгав път. За съжаление отдавна вече не ги монтират.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 01 Май, 2013, 00:14:04
Много не разбрах. ..
Не знам как е при Ман-а.Ако ти попадне Волво със старите фарове,опитай да изтеглиш паркинга първо с два пръста навън,а после да го завъртиш надолу.Ще разбереш за какво говоря.При Даф XF95 в долния край на паркинга дори има два малки издатъка за двата пръста.За съжаление не съм карал новите модели камиони и не знам как е при тях.Може тази опция да е спестена.
При TGX май се натиска надолу лоста на ръчната. Не съм я ползвал тази екстра де.
Цитат на: матадора - Сряда, 01 Май, 2013, 11:27:58
Не знам как е при Ман-а.Ако ти попадне Волво със старите фарове,опитай да изтеглиш паркинга първо с два пръста навън,а после да го завъртиш надолу.Ще разбереш за какво говоря.При Даф XF95 в долния край на паркинга дори има два малки издатъка за двата пръста.За съжаление не съм карал новите модели камиони и не знам как е при тях.Може тази опция да е спестена.
Всичко зависи от изпълнението на камиона, не може да се каже наизуст...
Цитат на: driver1 - Сряда, 01 Май, 2013, 00:22:17
Това е нещо съвсем друго - това е т.нар. ватманка. Спирачка, която действа само на полуремаркето. Много полезно нещо при спускания по завои на хлъзгав път. За съжаление отдавна вече не ги монтират.
Много шофьори я ползват за спиране при спускане, но само ако ремаркето е поднаем, сещате се че го докарват до пушек от барабаните.
Иначе е предназначена само за да се "слайдват" осите на ремаркето, и не се препоръчва да се ползва за спиране. Още по-малко на хлъзгав път !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Цитат на: abator - Сряда, 01 Май, 2013, 13:31:04
При TGX май се натиска надолу лоста на ръчната. Не съм я ползвал тази екстра де.
Пробвах натисках, не е по-различно. Повечето такива "методи", са подходящи за старите композиции. Новите са предвидени да работят с АБС и явно повечето нямат спирачка само на ремаркето.
Тези ремаркета без блокиращи цилиндри, явно се закачат (по-скоро застопоряват) принципно по-различно. Добре че са на изчезване, някой да каже как е било преди.
Повечето, пробват заключването след закачане с тръгване напред. Както по-горе съм дал примери е ненадеждно. А при, сняг и лед почти неприложимо. Как се "подсигурявате"?!
Цитат на: American - Сряда, 01 Май, 2013, 15:49:59
Много шофьори я ползват за спиране при спускане, но само ако ремаркето е поднаем, сещате се че го докарват до пушек от барабаните.
Иначе е предназначена само за да се "слайдват" осите на ремаркето, и не се препоръчва да се ползва за спиране. Още по-малко на хлъзгав път !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Напротив, точно на хлъзгав път се ползват. Не знам какво означава това - да се "слайдват" осите, (много бързо си забравил българския, а колега?), но предназначението на ватманката е точно това - когато на хлъзгав път, най-вече в завой, ремаркето започне да те "изпреварва", задържайки само неговите оси и газ на влекача, изправяш композицията. Повярвай, правил съм го стотици пъти. Ако това е да се "слайдват осите", значи съм ги слайдвал. Ватманката е полезна и при тръгване от наклон, едно време нямаше специални бутони за тази цел. Та така...
Аз не съм карал камион с ватманка,но съм чувал,че била много полезна точно,както го описва driver1.Знам само че на камион без ватманка,същата функция може да се прави с паркинг спирачката,като не се опъва изцяло,но има и свойте рискове.А и аз не разбирам какво е слайдване,както е задължително да се пише на кирилица,така май трябва да е задължително и употребата само на български думи ;)
ЦитатА и аз не разбирам какво е слайдване
Прицеп-разтегатрелна спирачка, използва се при премествана на лафета или осите на ремаркето (когато са на колесар) сега има много такива контейнеровози.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 02 Май, 2013, 10:11:29
Прицеп-разтегатрелна спирачка, използва се при премествана на лафета или осите на ремаркето (когато са на колесар) сега има много такива контейнеровози.
Само не разбрах,защо го направи този на клипа,защо го премести най отзад,може би защото влекача не е камион-от човешките,от 7-цата,а щатски Краззз ???
Цитат на: American - Събота, 27 Април, 2013, 21:41:18
Да, ще върши работата, но незнам един европейски влекач колко му е дълго ремаркето.
Тук масовите товари са за 53 фита ремарке 16 метра. Тоест много често меже да се намират по-трудно товари за него.
Тука няма ограничение за дължината на влекача, и те ги правят дълги с големи слипери, даже някой са с кампер зад кабината.
Има ограничение обаче в някой щати за разтоянието от царския-болт до последната ос на ремаркето, и то за Калифорния е 40 фита, тук на видеото той показва как.
На видеото той показва как се слайдват осите на ремаркето за Калифорния, после слайдва лафета ако е необходимо.
Незнам при вас но тук е много строго да не се надвишава тежеста въху осите.
Ако ме хванат на weight-station-а че съм претоварен, там оставам. Или трябва да премествам на ръка неща, или трябва да се обадя да дойде празен камион и с палет-джак да се преместят няколко палета в празния камион. Иначе няма мърдане от там.
Как регулирате тежестите там, ако са ви натоварили кофти мотокаристите ?
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 02 Май, 2013, 10:28:27
Само не разбрах,защо го направи този на клипа,защо го премести най отзад,може би защото влекача не е камион-от човешките,от 7-цата,а щатски Краззз ???
Можеби е бил празен и мостовете са били напред за удобство при завиване,сега,когато ще товари ги дърпа назад за разпределяне на тежеста.Не съм карал такова ремарке,само споделям мнение. :-[
Цитат на: driver1 - Четвъртък, 02 Май, 2013, 01:18:09
Напротив, точно на хлъзгав път се ползват. Не знам какво означава това - да се "слайдват" осите, (много бързо си забравил българския, а колега?), но предназначението на ватманката е точно това - когато на хлъзгав път, най-вече в завой, ремаркето започне да те "изпреварва", задържайки само неговите оси и газ на влекача, изправяш композицията. Повярвай, правил съм го стотици пъти. Ако това е да се "слайдват осите", значи съм ги слайдвал. Ватманката е полезна и при тръгване от наклон, едно време нямаше специални бутони за тази цел. Та така...
Виж, престани да заблуждаваш хората, незнам какво целиш но ако наистина някой ти се "върже" на съветите много лошо може да пострада, ако бях модератор щях да те банна защото даваш съвети от които могат да пострадат много хора и материални щети също.
Какво целиш ?
Цитат на: American - Петък, 03 Май, 2013, 01:03:33
Виж, престани да заблуждаваш хората, незнам какво целиш но ако наистина някой ти се "върже" на съветите много лошо може да пострада, ако бях модератор щях да те банна защото даваш съвети от които могат да пострадат много хора и материални щети също.
Какво целиш ?
Хахахаха, ти как мислиш, какво ли целя, "американецо", забравил вече българския?
И ако се вгледаш - не давам съвети никому, а споделям личен опит и на още стотина колеги с които сме работили известен период с влекачи СКАНИЯ оборудвани с "ватманка".
Дали се сещаш как ще си го преместя в другия джоб, ако получа бан заради това, че не съм съгласен с надутото ти перчене. Сигурен съм, че и една верига не можеш да качиш...
Аре, бегай да "слайдваш" оси и да мериш "фитовете"! Ние в Европа ще си спираме с "ватманки" и ще мерим в метри.
Аз бих добавил следното:използването на спирачката на ремаркето е нож с две остриета особенно когато това се прави зимата и на хлъзгав път.....аз лично не бих го препоръчал,но има и майсторски изпълнения разбира се....
Но този който е добър водач се старае да ги избягва тези моменти поне до колкото е възможно.Бъдете по-толерантни,все пак форума е човек да научи нещо и не е нужно напрежение.
И мен ватманката ме е спасявала доста пъти на времето, за съжаление не ги монтират вече.
Знам как да я направя и монтирам( два крана и няколко метра шлаух) на всеки влекач, но не знам как ще се отрази това на електрониката.
А американеца въобще няма идея за каква спирачка става дума.... Там ръчната е разделена на два бутона - жълт и червен подобно на европейските ремаркета.... Нямат ръчка за паркинг и за ватманка използват единият или двата бутона.
Тука става дума за нещо съвсем друго, което е предвидено да действа и в движение. Тоест подава въздуха постепенно, а не от веднъж и така трябва да е регулирана, че да завлекат колелата , чак когато е задействана на 100%...
Ъндърстен, Май френд? ;) :)
Колега American и аз да кажа нещо по въпроса. Та значи, бил съм в камион Ивеко автовоз /старичко моделче/ което има ватманка. И съм свидетел че става това което пишат колегите. Сега ще опиша как и къде ми демострираха. Та значи става въпрос след границата /Чафасан/ Македония-Албания посока гр. Дурес /незнам дали знаеш за какви завои става на въпрос/.По-въпроса за хлъзгавия път.Беше дъждовно доста а наклона е 7% там. При спускане колегата дръна леко ватманката и подаде малко газ, и ремаркето се изправи като струна. ;) /става бъди сигорен/ но това незначи че трябва да се кара като пилот от Ф-1.Лек път на всички.
Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Май, 2013, 07:50:04
И мен ватманката ме е спасявала доста пъти на времето, за съжаление не ги монтират вече.
Знам как да я направя и монтирам( два крана и няколко метра шлаух) на всеки влекач, но не знам как ще се отрази това на електрониката.
А американеца въобще няма идея за каква спирачка става дума.... Там ръчната е разделена на два бутона - жълт и червен подобно на европейските ремаркета.... Нямат ръчка за паркинг и за ватманка използват единият или двата бутона.
Тука става дума за нещо съвсем друго, което е предвидено да действа и в движение. Тоест подава въздуха постепенно, а не от веднъж и така трябва да е регулирана, че да завлекат колелата , чак когато е задействана на 100%...
Ъндърстен, Май френд? ;) :)
Още в самото начало се опитах да му намекна деликатно, че вероятно не знае какво е това "ватманка".
Корекция на цитата!
Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Май, 2013, 07:50:04
А американеца въобще няма идея за каква спирачка става дума.... Там ръчната е разделена на два бутона - жълт и червен подобно на европейските ремаркета.... Нямат ръчка за паркинг и за ватманка използват единият или двата бутона.
Ъндърстен, Май френд? ;) :)
Професор най голям си Лошия, само недейте да заблуждавате новите, че с тази "ватманка" се ползва на хлъзгаво, ТОВА Е ОТВРАТИТЕЛНО
Затова и вече не ви се монтират, защото сте КАМИКАДЗЕТА.
Ето го един от камионите ми, и "ватманката".
О.К., а сега може ли една снимка на паркинг-спирачката? :)
Жълтия бутон е паркинг-спирачката а червения бутон пуска въздуха на червения маркуч.
Така и така пуснах снимка, ето още две :)
Страшно е ;D ;D ;D.
Младежи темата не беше ли за закачане и разкачане.А тая "ватманка" май няма нищо общо с това.А сега почнете да спорите за цилиндри ,екцентрици , трешчотки , АБС .
А към колегата от САЩ имам няколко въпроса и ако отговори и пак спори за ватманката вече и аз не знам.
Какво ще стане ако качиш много тежак товар на осите на полуремарке , а напред към петите и деференцияла е празно и влезнеш с по голяма скорост в завой , и защо?
Какво ще стане ако на натоварено полуремарке не му работят спирачките , а спира само с влекача при завой.
Какво трябва да стане ако полуремарке тръгне да "изпреварва влекача", къде спирачните усилия трябва да са по големи и къде трябва да ги няма и защо.
"Ватманката" има общо със закачането на ремаркето. Вкарваш частично лафета под полуремаркето, свързваш лулите и токовите кабели докато е все още широко между кабината и борда и после изтегляйки "ватманката" назад и надолу лашкаш влекача назад и лафета се заключва без опасност да повлече ремаркето назад.
Да правси ,същото става и с бутона за отблокирване и влокирване на спирачките на ремаркето.Аз никога (почти) не закачам кабелите преди царския болт да се е заключил в лафера.Въпрос на навици.
Цитат на: American - Събота, 04 Май, 2013, 01:47:27Професор най голям си Лошия, само недейте да заблуждавате новите, че с тази "ватманка" се ползва на хлъзгаво, ТОВА Е ОТВРАТИТЕЛНО
Затова и вече не ви се монтират, защото сте КАМИКАДЗЕТА.
Ето го един от камионите ми, и "ватманката".
Никой не заблуждавам, а ти толкова си можеш и знаеш!
Пък и не си пробвал даже.... но си сигурен... е, аз съм я пробвал и мога да ти кажа от опит: Работи и на хлъзгаво, когато започне да те изпреварва ремаркето...Тъй нареченият на американски Джак kнайф.
Ето ти малко учебно помагало, пък ти кажи как така са му блокирали колелата на ремаркето?
Еееех, American boy, то не е достатъчно да запретнеш крачолите и да пречополиш Атлантика. Требе си и опит. Чети бързо мненията тук, преди да си забравил съвсем българския. А вече има и нагледни материали...
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Май, 2012, 17:55:34
На второ четене баце пак моийта натурка ,ма тоз път с питане,та имаш закачено полуремарке и си съскаш по дарогите бацин ,та задните калници опират ли у полуремаркето?
Лафета, докато се плъзга по плочата на полуремаркето добре, калниците не опират. А, когато почне да се измъква лафета и не са пуснати възглавниците! Какво става с калниците?!
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Май, 2012, 17:55:34
Аз мислим не,тъй че по същата логика ако не буташ възглавниците,а си пуснеш краката на нормално положение няма кво и къде да опре ,а и по тоз начин ти отпада и дърпането с метър или там колко си с цел да видиш дали ще ти потънат лапичките .Дърпайки напред ако потънат влекача сам ще си спре(тва ако не си светнал ,ко ти мъцам)
Не ми харесва този начин за установяване, твърдостта на терена. Дърпането напред, се прави и за удобство. Не между всички полуремаркета и кабина, можеш да се завреш!
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Май, 2012, 17:55:34
...,РЕМАРКЕТО се подпира,защото на болшинството спирачната система освобождава като изчезне въздуха.
И ремаркета и полуремаркета някога имаха и ръчна механична спирачка(са я кръстих)туй е онуй ръчка де мое се върти като на латерната ма у умален вариант,но са скивам не им ръгат вече таквиз екстри.
Нямат сегашните такава спирачка, защото имат блокиращи цилиндри на спирачната система. По подразбиране, са със задействана спирачка (блокаж). Когато има въздух, тогава може тръгне.
Когато все още има въздух и разкачени лули, ако бутнеш черния бутон, тогава се разблокира и може да тръгне!
П.П. Ако пишеше малко по-разбираемо, отдавна да сме се разбрали!!! Чак се разбрах какво си писал - може би!
Не се надявам някой да е ползвал много каравана, възможно е от едната тенекиена къщурка през повечето време, през отпуската да нямаш желание за друга подобна. Но ако някой е наясно как се закача и разкача каравана?
Туристическо ремарке - ако е празно прекарваш наблизо или направо закарваш ремаркето и слагаш на теглича. Караваните най-леките са от 600 килограма и стигат до 2 тона (обичайно). Пак става, но с поне двама трима човека.
И като я разкача, как да я заключа, за да ме "чака" после?
На някой случвало ли се е, да разкачи ремаркето и като се върне да го няма? Струва ми се много "елегантно" да те "облекчат" от товара!
Караваните (както и по големите ремаркета) имат маневрено колело с него лесно се закача и разкача, добре е терена да е равен, а на асфалт е най добре. Против кражби се продават едни заключващи кутии които се поставят върху лапата за теглича, иначе на един градски му дигнаха платформата и още не е намерил като гледам...
Здравейте . Искам да кандидатствам за работа в Ким йохансон , владея добре английски език , имам и всички документи и искам да работя в чужбина.Проблема е че нямам никакъв опит , работя друго в момента.Готов съм да заплатя няколко дневно обучение относно как се закача и откача ремаркето и да получа информация за други основни неща които трябва да знам за да си изкарам изпита.Най-добре от човек който се занимава с тази дейност - сайта е подходящо място да го намеря надявам се.За контакти мейл tamana78@gmail.com Поздрави на всички и успех в работата.
За няколко дни??? Много си самоуверен! Ако е само за закачането и откачането - да, но за основните работи - забрави!Има колеги и с години практика, които изпитват трудности. А и докато не усетиш трафика, няма как да разбереш за какво става въпрос!
Колега, как си представяш, че от няколко реда писани съвети ще усвоиш занаята, или поне ще успееш да си вземеш изпита? При това, тук можеш да прочетеш и твърде противоречиви изказвания, които да те озадачат и объркат. А практиката? Къде? Или смяташ, че като назубриш няколко правила и си готов? С паркиранията на рампи как ще се справиш? А с усещането за габаритите на композицията? Тези неща не се учат от учебник, а на пътя. Как мислиш - ако прочетеш достатъчно медицинска литература, дали ще се справиш със сърдечна операция?
Много пъти се е писало тук - едно е мерака, друго е моженето. А моженето се добива с практиката. Но практиката трябва да е постепенна - от по-малък камион, към по-голям, до най-големите. И с много, много километри...А не - "Работя друго, но реших да стана международен шофьор...".
Съгласен съм с изложените по-горе мнения , но това е положението Минке , както се казва. Трябва да се обучавам бързо , няма друга възможност.Ясно е , че трябва каране и практика , очевидно не съм я добил пи шофьорския курс , който беше пълна подигравка - 4 астрономически часа обучение и изпит ! Когато отдидох за първото кормуване , два часа полигон и половин час градско и , беше събота и неделя , питам инструктора другата седмица пак така ли ще караме - , а той , каква друга седмица ти в петък си на изпит !!! така , с още малко кормуване на полигона(1час и половина) взех изпита от първия път и "обучаващата фирма" остана доволна че не са си хабили горивото ... сега като ги чуя да се пънат по телевизията , че трябвали повече часове за обучение ... ме надува яко смях като си спомня моя случай.Положението със Категория Ц беше същото.Така че вече съм свикнал да се оправям сам и то бързо .
Не ми се започва работа в български фирми , за Ким чета различни неща , но поне плащат редовно поне това всички го подчертават .
Ако има желаещ за някой лев набързо да ми покаже основните неща да пише на мейла .ясно е че няма да е достатъчно , но това е ...
Свикнал си да се оправяш "и то - бързо", но в България. Навън тоя номер не минава. Те пък са свикнали да забелязват, и то - бързо, кой няма никакъв опит на пътя и да го шкартират, "и то - бързо". Шанса ти клони към нула. Ким Йохансен не са много читава фирма, но не са и ПИМК, не са обучителна школа. Искат да седнеш на волана "и да се оправяш сам, и то - бързо", а както няколко пъти подчертах това само с четене няма как да стане. Ще завърша в твоя стил - ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО!
Като се върнеш от теста, ако искаш, сподели тук перипетиите си, ако не си срамежлив...Успех! :-)
Защо подценявате колегата. Аз до миналия месец не бях се качвал на прицеп, но в един ден на шофьора му се счупи лафета и замина да го прави, понеже ние с лафети не сме се занимавали. Искаха да се товари ремаркето, а имаме едина каска със специално управление и почети никой не и разбира. Качих се, запалих камиона, закачих ремаркето и го дръпнах на рампата, като колегата само ми махаше на едното огледало дали минава камиона от другата страна. Трудно ми беше да паркирам на рампата, понеже има място за една дължина на камиона и се прави френски гараж, но от втория път го нацелих. Нямам категория за ремарке, но лека кола съм карал доста с ремарке.
Цитат на: dimich87 - Сряда, 17 Септември, 2014, 18:25:32
Защо подценявате колегата. Аз до миналия месец не бях се качвал на прицеп, но в един ден на шофьора му се счупи лафета и замина да го прави, понеже ние с лафети не сме се занимавали. Искаха да се товари ремаркето, а имаме едина каска със специално управление и почети никой не и разбира. Качих се, запалих камиона, закачих ремаркето и го дръпнах на рампата, като колегата само ми махаше на едното огледало дали минава камиона от другата страна. Трудно ми беше да паркирам на рампата, понеже има място за една дължина на камиона и се прави френски гараж, но от втория път го нацелих. Нямам категория за ремарке, но лека кола съм карал доста с ремарке.
Е, щом си паркирал, и то - още от втория път, убеди ме, явно проблем няма...
Има много неща, които научих от шофьорите. Камионите са ни горе-долу добри, но ремаркетата са доста стари. На полуремаркетата петите много трудно се вдигат и смъкват. Един ден при разкачане предложих на шофьора да ги подпре с две трупчета и дойдоха идеално. С възглавниците се спуска ремаркето и се разкача. Понеже трупчетата си ги ползваме в гаража и няма как да му ги дам. От тогава подлага камите легнали. Казал и на другите шофьори за това и трите ремаркета така се разкачат. При закачането гледам единия шофьор заключва лафета, пробва да дръпне леко напреде ремаркето и тогава слиза да закача въздух и да освобождава петите (така и разбра че лафета не е заключил, защото се скъсала вътре пружинката). Другите двама преди да закачат лафета си закачат лулите и кабелите, че било трудно да се врат зад кабината. Обаче ако не закачи този лафет при потегляне ремаркето ще се окаже долу.
Цитат на: dimich87 - Сряда, 17 Септември, 2014, 20:13:25
Има много неща, които научих от шофьорите. Камионите са ни горе-долу добри, но ремаркетата са доста стари. На полуремаркетата петите много трудно се вдигат и смъкват. Един ден при разкачане предложих на шофьора да ги подпре с две трупчета и дойдоха идеално. С възглавниците се спуска ремаркето и се разкача. Понеже трупчетата си ги ползваме в гаража и няма как да му ги дам. От тогава подлага камите легнали. Казал и на другите шофьори за това и трите ремаркета така се разкачат. При закачането гледам единия шофьор заключва лафета, пробва да дръпне леко напреде ремаркето и тогава слиза да закача въздух и да освобождава петите (така и разбра че лафета не е заключил, защото се скъсала вътре пружинката). Другите двама преди да закачат лафета си закачат лулите и кабелите, че било трудно да се врат зад кабината. Обаче ако не закачи този лафет при потегляне ремаркето ще се окаже долу.
Колега,Димич,има тема за червена и жълта шлауфка,там сме казвали,че кабелите може да ги закачиш предварително,заедно с командната шлауфка,и да си оставиш,само пълнещата откачена ;)
:'( :D
Време за писане на темата......може би около 20 минути.
Време за научаване откачане и закачане на ремарке 5 минути.
Кви глупости четъ колко било сложна тая работа.
Това ако ви чете некой съветите ще си помисли, че управлявате совалки, а не влекач с ремарке.
Обучението за откачане и закачане на ремарке трае точно 5 минути при всеки един инструктор,имаш да направиш 5 неща в последователен ред
Отиваш на некой полигон за Е категория,казваш на инструктора какво искаш да те научи и си готов,без да слушаш колко е трудно и как требва да си много умен и много красив за да караш един прост камион.
Цитат на: славее - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 08:06:00
:'( :D
Време за писане на темата......може би около 20 минути.
Време за научаване откачане и закачане на ремарке 5 минути.
Кви глупости четъ колко било сложна тая работа.
Това ако ви чете некой съветите ще си помисли, че управлявате совалки, а не влекач с ремарке.
Обучението за откачане и закачане на ремарке трае точно 5 минути при всеки един инструктор,имаш да направиш 5 неща в последователен ред
Отиваш на некой полигон за Е категория,казваш на инструктора какво искаш да те научи и си готов,без да слушаш колко е трудно и как требва да си много умен и много красив за да караш един прост камион.
Да ти кажа честно, все още не съм виждал учебен камион в конфигурация влекач с полуремарке. Може и да има някъде, но например в Благоевград всички са хенгери. Следователно този вариант инструктор да те научи тук отпада.
В действителност принципно си прав, теоретично не е някаква философия. На практика обаче има доста случаи на паднали ремаркета и си мисля, че нещата с простите камиони не са чак толкова прости.
Цитат на: славее - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 08:06:00
:'( :D
Време за писане на темата......може би около 20 минути.
Време за научаване откачане и закачане на ремарке 5 минути.
Кви глупости четъ колко било сложна тая работа.
Това ако ви чете некой съветите ще си помисли, че управлявате совалки, а не влекач с ремарке.
Обучението за откачане и закачане на ремарке трае точно 5 минути при всеки един инструктор,имаш да направиш 5 неща в последователен ред
Отиваш на некой полигон за Е категория,казваш на инструктора какво искаш да те научи и си готов,без да слушаш колко е трудно и как требва да си много умен и много красив за да караш един прост камион.
На Славе-то ще му кажа, че отива в някакви крайности, което ме кара да мисля, че е прочел само заглавието на темата.
Естествено, че откачване и закачване на ремарке са няколко стъпки в последователност и не е никаква философия, никой тук не внушава, че ще скачваме совалка с межд. космическа станция. Тук ставаше дума по-скоро за нагласата на колегата, че като получи няколко писмени съвета и ги прочете, ще е достатъчно подготвен за да си вземе изпита в Ким Йохансен и ще започне за пръв път работа като межд. шофьор безопасно и безаварийно. Няма да пиша отново защо мисля така.
Така, че не профанизирайте темата, нещата са по-сложни, отколкото изглеждат.
Днеска ми се наложи същата Каска да я закачам и да местя ремарке. Обаче ремаркето спряно и откачено на ниско. Лафета се заби леко задния край, но ме достраша да напъна, че да не падне от петите, както споменах по-горе петите ги подпират. Утре има едина смяна на гуми да правя в едно село и си мисля да се измъкна лекинко, а който иска да си закача ремаркето и да си го мести. Само че не виждам шофьор който да го дръпне до рампата за товарене.
Все спорите коя шлауфка е първа а до тук не прочетох нито една дума за правилно обезопасяване на ремаркето при разкачане? !
Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 18:43:50
Все спорите коя шлауфка е първа а до тук не прочетох нито една дума за правилно обезопасяване на ремаркето при разкачане? !
Откачаш и тръгваш, Ако не си откачил, ти е време, щото в тоя занаят нормални не останаха.
Цитат на: dimich87 - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 18:42:27
Днеска ми се наложи същата Каска да я закачам и да местя ремарке. Обаче ремаркето спряно и откачено на ниско. Лафета се заби леко задния край, но ме достраша да напъна, че да не падне от петите, както споменах по-горе петите ги подпират. Утре има едина смяна на гуми да правя в едно село и си мисля да се измъкна лекинко, а който иска да си закача ремаркето и да си го мести. Само че не виждам шофьор който да го дръпне до рампата за товарене.
Абе ,колега Димич,как си го обясняваш ,че това ремарке е откачено ,и не е възможно да се закачи ???Вземи да мисллиш мкалко повече ;)
Ремаркето е откачено на най-ниско положение на влекач за мега. Наличния влекач е висок. Закачането стана след като с мотокар надигнах ремаркето и бутнах лафета под ремаркето. Без повдигане с мотокар беше невъзможно да се закачи. Утре ще ходя на работа за да го местя от рампата, да го откача, че вечерта като дойде влекача на ремаркето да заминава на път. Почнах да го играя маневрист вече във фирмата.
Не е нищо сложно композирането, но трябва мислене.
Ми ако нямаше мотокар ???Пак ли нямаше да стане :)
Е сега, ще ползва влекача за да повдигне ремаркето и да навие краката или подложи още трупчета в неговия случай.
Цитат на: Boroman21 - Събота, 20 Септември, 2014, 23:36:58
Е сега, ще ползва влекача за да повдигне ремаркето и да навие краката или подложи още трупчета в неговия случай.
На бавната предавка на манивелата за краката толкова ли не успя да повдигнеш с няколко сантиметра за да подпъхнеш влекача? Вдигал съм много пъти така напълно натоварени хладилни ремаркета.
Краката на въпросното ремарке не помръдват. Влекача няма как да се ползва за повдигане, понеже лафета му е почти до края. Този влекач е за да влачи ремарке за коне. Само че вече не е за дълъг път и замина другия влекач с конете. На другия влекач ми се разказа играта с местене на лафета. За около месец 7 пъти го местя и сега ако се усети шофьора ще е за пореден път.
Eй това е принципа когато нямаш мотокар , кран или друго.
Само че на нашия влекач лафета е изместен максимално назад. Остават около 10 см от шасито, но са с много голям налкон назаде и е много вероятно да изплъзне, понеже и паркинга на ремаркето не държи. При откачане на ремаркето не знаех че ще се наложи местене на рампа и за това не го вдигахме. На петите днеска подпрях с две джанти и ми дойдоха на височината. То и самия камион не мога да кажа че става, ама какво да се прави, мъчим се с него.
Цитат на: dimich87 - Неделя, 21 Септември, 2014, 18:01:45
Само че на нашия влекач лафета е изместен максимално назад. Остават около 10 см от шасито, но са с много голям налкон назаде и е много вероятно да изплъзне, понеже и паркинга на ремаркето не държи. При откачане на ремаркето не знаех че ще се наложи местене на рампа и за това не го вдигахме. На петите днеска подпрях с две джанти и ми дойдоха на височината. То и самия камион не мога да кажа че става, ама какво да се прави, мъчим се с него.
Колега, прочетох те някъде да казваш май, че шофьорите във фирмата ви не ставали много-много? Ама от всичко споделено дотук оставам с впечатление, че става дума за фирма сякаш извадена от филма "Гробищен свят"?
А и виждам, че всеки прави това, което не му е работа - ти се чудиш, че шофьорите не разбирали достатъчно от електроинсталациите на композицията, а пък ремаркето няма паркинг-спирачка, което е в твоята сфера, но ти пък маневрираш ремаркета... Да не говорим, че освен паркинг-спирачка, това ремарке вероятно изобщо не спира добре, нали? Ремаркето било разкачено от нисък влекач на най-ниското му положение (???), но пък после трябвало да се прикачи от нормален влекач, но на него пък лафета му не бил на мястото си, а краката на ремаркето не помръдвали с манивелата! Пълна лудница!
Не мога да кажа че камионите ни са върха на техниката. Това със спирачките го установих при разкачането на нормалната композиция. От шофьора не съм чул да е споменавал за проблеми със спирачките. Отделно че камионите не се спират и искат само да пътуват. Този днешния се прибра в четвърък и в петък разхвърля вътрешно групажите. Вчера е товарил и утре рано сутринта тръгва отново. Имаме 10 камиона 2 буса 5 леки коли. Само двама механика сме и разполагаме с един канал. Нямаме много добри условия за работа и обслужване на накладки на ремарке (барабанни) е около 2 дена. Дисковите накладки ги правим около час на ос.
Когато е откачено едно ремарке задължително се обезопасява с клинове и няма мърдане. Те , още наречени кучки се слагат на средния или първия мост .
Цитат на: dimich87 - Сряда, 17 Септември, 2014, 20:13:25
Има много неща, които научих от шофьорите. Камионите са ни горе-долу добри, но ремаркетата са доста стари. На полуремаркетата петите много трудно се вдигат и смъкват. Един ден при разкачане предложих на шофьора да ги подпре с две трупчета и дойдоха идеално. С възглавниците се спуска ремаркето и се разкача. Понеже трупчетата си ги ползваме в гаража и няма как да му ги дам. От тогава подлага камите легнали. Казал и на другите шофьори за това и трите ремаркета така се разкачат. При закачането гледам единия шофьор заключва лафета, пробва да дръпне леко напреде ремаркето и тогава слиза да закача въздух и да освобождава петите (така и разбра че лафета не е заключил, защото се скъсала вътре пружинката). Другите двама преди да закачат лафета си закачат лулите и кабелите, че било трудно да се врат зад кабината. Обаче ако не закачи този лафет при потегляне ремаркето ще се окаже долу.
Димич, тебе съм те запомнил с една тема, в която колега счупил лафет. Да не е същия лафет като на тоя дето го описваш сега? Излиза, че май проблема не е в шофьорите ви. И това дето го пишеш за краката на ремаркетата, че ги подпирате с трупчета. Никога не го казвай на друго място, че ще ти се смеят. Или ще те изгонят от работа. Като не ви работят краката сменете ги, продават се по магазините.
Колегата дето ще ходи в Ким. Ако не си се прецакал да отидеш - иди в МГ Транспортес. Имат обяви в джобса. Мисля, че ще ти хареса повече отколкото при Ким - и като пари и като работа
Колега не се учудвай все пак това е България,на 1000 ремаркета ще се намери едно да му сменят един или два крика ;D ;D ;D масово се практикува варианта с трупчетата даже и забелязвам колеги без грам притеснение си разнасят трупчетата из Европата ;D ;D ;D
В България не се практикува постоянно смяна на ремаркета. Там една композиция много рядко се разкачва.
В тоя смисъл краката не се използват толкова много и донякъде разбирам причината да са занемарени.
Няма да коментирам причината краката да се прецакват, тя е във шофьорите. Мога да разбера и шефчето дето не ремонтира едни лапи, които се движат трудно, ако не се ползват толкова.
Но да не се движат изобщо и не се ремонтират?!?! Това не мога да го разбера. Трупчета...
Това ако го види полицая в нормална западна държава, директно ще спре ремаркето от движение.
Тук дори ако не обезопасиш лафета със закопчалка гориш с 3 точки на книжката. Ако не си вдигнал краката докрай е по 60 паунда на всеки оборот. (ЕШК разбира се, но може и да е така)
Ето мойте 3 стъпки за откачване и закачване. Понеже го правя по минимум 2 пъти на ден, претендирам да са правилни :)
Разкачване:
1. Композицията нивелирана. Дърпаш паркинг на ремаркето (червено копче). Пускаш краката. Откачваш лафета.
2. Изтегляш се само 1 м. напред за да имаш място, откачваш въздуха и тока.
3. Пускаш диференциала докрай, измъкваш се и нивелираш.
Закачване:
1. С нивелиран влекач подхождаш до около метър преди да закачиш лафета В идеалния случай може и да е с пуснат диференциал при подхождането, ама не е зор. Вдигаш диференциала до край! Краката се отлепват от земята!
2. Закачваш въздуха и тока. Вдигаш краката. Паркинга не го изключваш още!
3. Щракваш лафета и тестваш напред. Не е нужно да се престараваш с тестването. Нивелираш, освобождаваш паркинга на ремаркето.
Винаги отключвай лафета при нивелирана композиция! Никога не закачвай лафет и не тествай заключването при пуснати крака! Еба%%$ им майката.
Абсолютно винаги преди да започнеш дръпни паркинга на ремаркето! Иначе следващия след теб има да споменава родата ти..
Ако имаш проблем с повдигането, значи нямаш достатъчно въздух. Подай газ до макс 1500 оборота, или просто изчакай.
И на последно място тая операция я правете винаги при пълна концентрация. Не че е нещо сложно, но е важно да не изпуснете ремарке, скъсате кабели и т.нат. Последствията са неприятни.
Аз всеки път си правя самопроверка: Крака, лафет, номер, кабели. Краката са най-важни! Никога не бързай.
Ако си мислите обаче, че не съм късал кабели... жестоко се лъжете :) таман 2 пъти абс кабел
Умора, разсеяност и готово...
за да не забравя и късам кабели аз не блокирам ремаркето и не изтеглям напред влекача, а просто първо разкачам кабелите (след като съм отключил лафета!), ремаркето самоблокира и сваляйки диференциала излизам напред. Но съм улеснен от фигурата си, та не ми е проблем влизането между кабината и борда. С хладилните ремаркета работата е друга заради агрегата и тогава твоят метод е почти неизбежен.
Не съм сигурен дали моят начин е абсолютно правилен, но не ме е подвел никога досега.
Е да, така е. Това описание е за фриго. Със щора директно закачвам, място има достатъчно.
Понякога като откачиш въздуха паркинга не сработва, рядко има такива ремаркета, ама се случва.
Аз също така мога и на фриго да му разкача кабелите без да разкачвам, ама много се цапам
Проверка на. заключването на лафета се прави при пуснати крака . До този извод стигнах след няколко неприятни случки.
Също може да добавя че, композиция не се разкачва когато е нивелирана а когато е максимално повдигнат задният мост на влекача . Това също съм го разбрал след като не можах да подпъхна влекача под едно пълно Berger Light ремарке.
Boromaп, не е съвсем така, но въпрос на предпочитание. При напреднало износване на заключващия механизъм на лафета (а понякога и при нов), ако първо повдигнеш със задните възглавници, после не можеш да отключиш лафета, ако не си го направил предварително.
Изобщо не е така.. такива дето са ми задигнали ремаркето при разкачване, много ги сърби гъзеца после :)
Може да се тества и при пуснати крака, но задължително трябва да са повдигнати от земята, например с диференциала. Впрочем проверяваш заключването? 3-та, съединител, газ газ газ и пускаш рязко съединителя? Не е нужно просто :)
Базикам се, не ми се връзвай, но съм виждал колеги докато не превъртят 5-6 пъти гуми, не го броят за заключено.
Не си ме разбрал , исках да напиша че се повдига максимално ремаркето след като първо се отключи лафета . Ако не е идеално нивелирана композицията трудно или дори невъзможно се отключва лафета.
Ето го всъщност реда на откачане на полуремарке/натоварено/:
1/ Избираме хубаво място , така че композицията да седи изпъната и права. Винаги оглеждайте настилката под ремаркето , не откачайте на кална и мека повърхност . Това че не потъват гумите не е знак че повърхността е здрава/ повърхността та гумите и тази на контактната площ на краката е различна/ . Ако все пак трябва да се разкачи на меко е допустимо да се подложи плоскост/стоманена плоча например/ увеличаваща до толкава повърхността на лапите че да се избегне затъване.
Та избрали сме място , сигурни сме че основата е стабилна и следва да слезем и да дръпнем паркинг спирачката на ремаркето също така и да го подсигурим с клинове/кучки/.
2/Отключваме лафета
3/ Максимално повдигане на задния мост на влекача. Защо!?
Ами ако приемем че товара е повечето съсредоточен пред краката на полуремаркето се получава провисване и от там проблеми с измъкване или промъкване на влекача под ремаркето.
4/Пускане на краката да опрат в земята
5/Изпускаме налягането от възглавниците на задният мост така че да отлепи плочата на лафета от контактната площ на ремаркето.
!!! Не спускайте до край или не нивелирайте влекача защото често се получава царският болт да закача по ключалката на лафета и да я повреди.
6/Издърпайте влекача на около метър /вече можете да нивелирате влекача/ и започнете да откачате електрическите и въздушни магистрали . При електрическите кабели няма огромно значение реда на откачане и закачане но при въздуха има. Откача се първо червена и след това жълта , закача се първо жълта и после червена .
!!!Винаги правете тези действия при дръпната паркинг спирачка
!!!При откачане на жълт маркуч често се получава един лек "скок" на ремаркето/породено от частичното автоматично повдигане на окачването с няколко сантиметра при ремаркето . Това е факт забелязан при по новички Шмитц ремаркета/ при което е възможно ако имате закачени някакви аксесоари по борда на ремаркето като стълби , пожарогасители и т.н. да ви ударят и наранят зле. Това е много опасно особено ако откачате/закачате без да сте оставили място между борда и кабината.
Закачане:
1/Нагласяте влекача идеално спрямо ремаркето като още не се подпъхвате под него. Следва оглед на ремаркето за дръпнат паркинг/червен бутон/ и поставени клинове.Отчитаме височината на най-ниската предна част на ремаркето при борда дали не е по ниска от височината на гумите . Поглеждаме дали ръчката на лафета не се е върнала в заключено състояние и се подпъхваме под ремаркето но без да закачаме.
2/Закачаме електрическите магистрали , въздушни такива/жълта първо и после червена/ .
3/ Повдигаме задният мост така че плочата на лафета да опре в ремаркето и ако може да повдигне даже за повече сцепление .
4/Тук вече осъществяваме самото физическо закачане като то трябва да става плавно без резки и бързи движения и най-вече без удари
!!! Слушайте за щракащ звук идващ зад кабината , това обикновено подсказва за заключването на лафета
5/Проверка на заключването се прави на ниска предавка/само напред/ и при пуснати крака. Защо !?
Защото ако заключването е неуспешно и сте вдигнали краката при пробата ще изпуснете ремаркето долу . При нормално пробване на закачането допълнителното натоварване над краката е минимално , самите лапи на краката са конструирани да се тества закачането по този начин.
6/Вдигнете краката до край и подсигурете тяхната манивела за предвидените за това места. Нивелирайте композицията.
7/Освободете първо паркинг спирачката на ремаркето преди да махнете обезопасяващите клинове. Защо!?
Честа грешка е след пробата дали е закачил лафета в бързината не се дърпа паркинга/в кабината/ и така след освобождаване на червения бутон /ремаркето/ композицията тръгва по посока наклона ако има такъв.
8/Добре огледайте ремаркето преди път за стърчащи дъски , не добре укрепени аксесоари по него , гуми и други носещи непосредствена опасност за другите участници в движението и пешеходци.
Имам една дребна забележка. Краката са стоманени. Когато подложим стоманена плоча или камък, е възможно да се подхлъзнат. По-добре е да се подложи нещо дървено.
Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 01:14:31
Димич, тебе съм те запомнил с една тема, в която колега счупил лафет. Да не е същия лафет като на тоя дето го описваш сега? Излиза, че май проблема не е в шофьорите ви. И това дето го пишеш за краката на ремаркетата, че ги подпирате с трупчета. Никога не го казвай на друго място, че ще ти се смеят. Или ще те изгонят от работа. Като не ви работят краката сменете ги, продават се по магазините.
Колегата дето ще ходи в Ким. Ако не си се прецакал да отидеш - иди в МГ Транспортес. Имат обяви в джобса. Мисля, че ще ти хареса повече отколкото при Ким - и като пари и като работа
Аз Димича съм го запомнил като един недооценен виртооз в маневрирането на полуремаркета,чудно как Министерство на транспорта не се е самозерирало още и не му е издало необходимата тапия,да да му олекне и на него.Или пък както спомена някой пише тук глупости за да олиже гъзъ на шефа си,истината е някъде там
Цитат на: ceko1969 - Събота, 16 Ноември, 2013, 14:45:04
Караваните (както и по големите ремаркета) имат маневрено колело с него лесно се закача и разкача, добре е терена да е равен, а на асфалт е най добре. Против кражби се продават едни заключващи кутии които се поставят върху лапата за теглича, иначе на един градски му дигнаха платформата и още не е намерил като гледам...
Понеже преди време един млад пенсионер питаше нещо за закачане на ремаркета. Ама какво точно ме питаше така и не разбрах. Мога да му препоръчам такива ремаркета да закача, вероятно е забогатял достатъчно.
Както се вижда най-важното е ДИСТАНЦИОННОТО!
https://www.facebook.com/Ixplorstore/videos/312727822661828/
Дали откакто е започнато обсъждането нещо се е променило? Вече семейството е все по-упадъчно (за модерните с неясен пол), майка и баща са родител едно и две. Може би за промити и болни мозъци е точно така, освен ако не искаме да оцелеем. Дори се радвам, че такива не се размножават много.
Като се замисля, само един правилен вариант на закачане и разкачане на ремарке/полуремарке няма. Има няколко безопасни начини, важно е да имаме идея за техниката на безопасност - това не е социалистическо упадъчно правило. Не е лошо да се прегледат правилата наново, но ще е друг път.
Знаем, че когато прикачното устройства е освободено да се премести напред влекачът - само за полуремарке ще пиша в случая. Дали не можем да дръпнем (преместим) назад полуремаркето? Сега е зима и понякога е заснежено и заледено. А полуремаркето (с три оси) може да е 6х6, наместо 4х2. Това е един от случаите, когато е хлъзгаво и не знаем дали заключващият механизъм задържа, или триенето между лафета и плочата (много не знаят, че освен при тефлон, лафетът се маже с грес). Още един случай, ама ще е накрая отдолу.
Техниката е следната, като се спазва техниката на безопасност. При задействана ръчна (паркинг) спирачка освен на двигателния мост (понякога и всички, обикновено Волво) на влекача, задържа и трите моста на полуремаркето и поне докато има въздух, после само блокиращите спирачни цилиндри - най-често втори и трети мост. Спускаме полуремаркето до долу. При Волво обикновено не се налага друго, а при останалите които имат ръчна на ремаркето (за кратко от вместо полуремарке), освобождаване за кратко спирачката на ремаркето. Това е като се натисне надолу ръчната и се изтегля още назад. При електрическите ръчни (Рено, Мерцедес...), подобно с изтегляне на палчето силно назад - някои изписват: проверка на стабилността на композицията. Следва задействане спирачката на ремаркето (издърпване на червен бутон), освобождаване на заключващия механизъм на прикачното устройства - дърпане на дръжката на лафета. При Волво е абсолютно задължително, при другите докато действа ръчната не е толкова проблем, но е желателно в този ред. Отиваме отзад при пулта на ремаркето, тук е задължително червеният бутон и/или ръчна на ремаркето. Започваме да повдигаме полуремаркето, поради конструкция сте забелязали, че при това действие полуремаркето се стреми да отиде назад, при освободен механизъм наистина се случва - 25-30 сантиметра се раздалечават или придвижва назад. Остава да се повдигне на "диференциала" да се пуснат краката и можем да освободим кабелите и въздуха, дори при ремарке с агрегат има достатъчно място.
Има случаи в които правим подобно действие и можем да си улесним живота. Ако сте от хората които редовно или понякога почиствате полуремаркето с вода. Например, когато ремарке (брезент, обикновено) се вози боклук от нашите "партньори" и "приятели", и си го горим "екологично". Ако следващото е нещо хранително е ЯКО желателно. Тези които са с врати само отзад, като фургони и хладилници, и е текло по пода или просто има кал от превозваната стока. Какво се прави: пускаме възглавниците на полуремаркето и вдигаме при "диференциала" - далеч не винаги е достатъчно. Освен това, започват да се огъват капаците на калниците (ако ги има) и дори се чупят. Колкото е по-напред лафетът спрямо задния мост на влекача, по-голям е ефектът. Ако искате да направите по-голям наклон от споменатия в началото, без да мачкате калниците, правите като в началото. Като имате предвид техника за безопасност, тук е по-опасно. От спуснато до долу, със задействан червен бутон, при повдигане възглавниците на ремарке се отделя от заключващия механизъм, в този случай може да се повдигне "диференциала" повече от на "ниво движение" за ремаркето и още повече от пуснато до долу - отваря се зад лафета повече просвет над калниците. Пускат се краката вече може да се нормализира шасито на влекача. Също така може да се навърти още на краката (няколко десетки пъти поне) на бавната предавка и дори да се подложи на краката под тях, за още по-голямо повдигне. Преди това е за предпочитане да се пуснат възглавниците на ремаркето и задействана спирачката на ремаркето (червен бутон). Сега има опастност - за да не се плъзгат краката, въпреки че имат възможност за надлъжна компенсация, за да не се случи това. Ако е различен влекач от Волво, освобождавате жълтата шлауфка, отивате при пулта на ремаркето, освобождаваме червения бутон. Има опастност да тръгне, когато не е достатъчно равно. Пуска се до долу, желателно е да не се отдалечавате (въпреки че в повечето случаи може да се застопори дръжката за вдигане/спускане), за да може да задействате червения бутон - техника на безопасност (и най-вече да не се ЗАБРАВИ). След измиване и изсъхване, може да започнем закачане отново само чрез полуремаркето, освобождаване на червения бутон вдигане до горе на полуремаркето, вдигане на "диференциала". Краката на ремаркето се вдигат или поне малко за по-голяма безопасност. Закача се жълтата шлауфка, по-удобно или възможно е, защото все още има място. Започва да се изпуска въздуха от ремаркето, след задължително дърпане на бутона (червен) за спирачка на ремаркето и дори може да се наблюдава закачването. Когато щракне дръжката и се заключи механизма вече е направено закачването (прикачването). Нормализира се ремаркето и се освобождават за момент спирачките му от ръчната. Тези които пробват заключването на прикачното устройство, като тръгват напред и назад, сега е моментът. И да попитам, ако е хлъзгаво как го правите - никак, нали? Дори на сухо не е най-добрия начин, заключването според лафета - паднал палец, прибрала се дръжка с маркер и заключващото лостче, при третия вид. А после за "всеки" случай и лашкане напред - назад.
Забележка: когато по някаква причина е махната и червената шлауфка, за разблокиране на спирачките освен връщане на червения бутон е нужно да натиснете и черния. При швейцарската система за въздух, задължително се разединяват и двете. Когато е закачен червеният шлауф (лула), той пружинира и не може да се натисне, само когато е премахнат. Обаче запасът от въздух бързо свършва, евентуално при движение надолу е приложимо.
Техниката на безопасност се прилага и при "големите" (велики на наш диалект на българския) шофьори, задължително се прилагат, а често и повече. Аналогично: малки деца - малки проблеми, големи деца - големи проблеми. Така е: малки шофьори - малки проблеми, "големи" шофьори - големи проблеми!