http://inews.bg/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B5-%D1%81-%D0%B2%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7-%D1%86%D1%8F%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0_l.a_c.327_i.203900.html
Източник: http://inews.bg/
Като четох коментарите към статията се изненадах колко ограничени хора има като мислят че това ще им реши проблема. ??? ??? ???
Цитат на: Tihomir78 - Петък, 20 Юли, 2012, 22:30:24
Като четох коментарите към статията се изненадах колко ограничени хора има като мислят че това ще им реши проблема. ??? ??? ???
Баце аз пък се чуда колко трябва да съм кьорав та да не видя кола посред бял ден ,пък била и тя сива.
Също си се чуда за ква безопасност води това ,като фарове видяни в огледало посред бял ден създават илюзия за по-висока скорост отколкото е в реалност.
Не на последно място си се чуда ако след някой завой има ПТП как ще ме предупреди колегата с който се разминавам,че съм се позасилил юнашки и отивам да ги довърша :D :D :D :D
Най-вероятно ще ми светка къси -дълги посред бял ден :D :D :D :D :D :D
Гаранция има доста неща за оправяне из закона за движение по пътищата,но щом са решили ,че фаровете през деня са приоритетна тема е излишно да се дава каквото и да е мнение.Депутати си знаят бизнеса с такива закони определено думата ПТП ще остане в историята . :D :D :D :D :D :D :D
Мъцнете на бацко само кога да светнем та да ме видите.
Колеги незнам за Вас но Аз от 3-4 години карам винаги на фарове независимо от сезона.От лични наблюдения мога да кажа че в редките случай когато забравя да пусна фаровете винаги ще се намери някой "състезател" който да предприеме рисково изпреварване на насрещния камион или лека кола.Когато Съм на фарове дори баровците с джипове изчакват разминаване и тогава изпреварват колкото и място да имат за маневрата.За Мен лично фаровете Ми носят спокойствие на пътя и по-приятно пътуване.
Едно ПТП с причина на настъпването му ,,Не виждане на сивият автомобил ,мейби" ;) :D :D :D :D
Дивият си е див.
Малоумният си е малоумен.
Кьоравият си е кьорав.
Фаровете са за да светят,а през деня е светло...............
Както мъцнах
свиркайте кога да Ви светнем белким ме видитеП.П.Некой ,че ме светне ли членчето с тегленето на ППС как ще се измени частта със запалени светлини или си отпада по дефолт и вече никво сецане само пътни помощи разни :D :D :D :D :D
Както каза Бригадира има толкова много за преправяне в закона та че едва ли с тея фарове ще се оправим ама щом така са решили управниците ще горим крушки по дупките ;D.С две думи ставаме все по големи европейците от европейците ;D ;D ;D
Тц прави сте ,шест бяха със светлини,но седмият не беше и не го видяха :'(
Баце оти се нервиш като че ти мине. Абе стига се пали залудо бре, какво ти дреме, дали че караш на запалени или загасени фарове, важното е кифлата дека кара срещу тебе да успее да те види и да се разминете безаварийно ;D ;D ;D ;D.
Язека си маам гащи на запалени фрове целогодишно, от доста годинки и не съм имал ядове ни с алтернатор ни с акумулатори. Сериозно ти думам, от доста години си карам и камиона, и леката кола на фарове целогодишно и не ми пречи, баш ме брига за закона, просто, станало ми е навик. В пловината свет се кара на запалени фарове ЦЕЛОГОДИШНО. Да изброявам ли държавите а? Ако искате ще ги изброя само в Европа да видите че половината Европа кара на фарове. Е, И К'Во ОТ ТОВА???
Цитат на: DeDo Vi - Неделя, 22 Юли, 2012, 00:06:42
Баце оти се нервиш като че ти мине. Абе стига се пали залудо бре, какво ти дреме, дали че караш на запалени или загасени фарове, важното е кифлата дека кара срещу тебе да успее да те види и да се разминете безаварийно ;D ;D ;D ;D.
Язека си маам гащи на запалени фрове целогодишно, от доста годинки и не съм имал ядове ни с алтернатор ни с акумулатори. Сериозно ти думам, от доста години си карам и камиона, и леката кола на фарове целогодишно и не ми пречи, баш ме брига за закона, просто, станало ми е навик. В пловината свет се кара на запалени фарове ЦЕЛОГОДИШНО. Да изброявам ли държавите а? Ако искате ще ги изброя само в Европа да видите че половината Европа кара на фарове. Е, И К'Во ОТ ТОВА???
Дедо, едно е ти сам да си решиш дали и кога да караш с включени фарове, а съвсем друго е някакви милиционери да те тормозят и да те глобяват дори.
То хубаво,ама да го направят както в Испания:
задължен си да носиш резервни крушки.И ако полицай те спре за изгоряла крушка ти помага да я смениш.Глобява те само ако нямаш резервен комплект.А тук познайте какво ще стане.
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1101.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1101.0)
Те и в България помагат :(
Аз съм "за" фаровете, действително има коли, които се сливат с пътя, или моторист, който лети с 300 ако е със включена светлина е по голяма вероятността да го видиш. Да, пак ще има инциденти, но ще се намали броят им. Дори и в слънчев летен ако автомобила зад мен е с включени светлини и си лети мога да го видя от доста по голямо разстояние от колкото ако е без и съответно да предприема изпреварване, без да го карам да намали от 180 - 200 на 90 за секунди. По мое мнение фаровете помагат.
Баце доколко имам некъв бегъл спомен,по закон мотористите и са требва си джиткат с фарове (естественно мое и се лъжем) и я ме светни ква е идеята,дайте да светнем да те летим с 200км/ч ли ?
Ако идеята на фаровете е тази определено съм за,много ще е от полза.
Два пъти съм бил в кола блъсната отзаде заради включени светлини в слънчев ден. Виновен си е този отзад, но шофьорите си казах че не са видяли на време стоповете, по простата причина че се сливат с габаритите. А на мене ми се размина пролетта на косъм от подобен инцидент.
Дневните светлини са добре да са включени само отпреде, без да има габарити отзад. Но това го няма при никой автомобил. Баща ми има ладичка и направих на нея отделно копче от което да си пали само фаровете отпред, без да има габарити отзаде. До сега не са му правили проблем че кара така.
Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Юли, 2012, 14:31:25
Два пъти съм бил в кола блъсната отзаде заради включени светлини в слънчев ден. Виновен си е този отзад, но шофьорите си казах че не са видяли на време стоповете, по простата причина че се сливат с габаритите. А на мене ми се размина пролетта на косъм от подобен инцидент.
Дневните светлини са добре да са включени само отпреде, без да има габарити отзад. Но това го няма при никой автомобил. Баща ми има ладичка и направих на нея отделно копче от което да си пали само фаровете отпред, без да има габарити отзаде. До сега не са му правили проблем че кара така.
Е, как така са се блъснали отзад? Та нали колите имат и трети стоп на нивото на очите. Според мен, тия дето са се блъснали отзад просто са зяпали другаде.
Не всички коли имат трети стоп. В тези двете дето бях нямаха, а аз също щях да се блъсна в кола която няма трети стоп. А камиони, бусове и автобуси има много без трети стоп. Баща ми преди 2 години един влезе при дифиренциала по този начин.
Имах взиман-даване точно на камион с оригинални дневни фарове, конструктора е решил точно по същият начин.... само фарове без други светлини,няма габарити, при(запалването на двигателя) пускането на фаровете при тази модификация не се намалява светлината на дисплея през деня, но в тунел не виждаш дисплея и уредите,вечер когато си пуснеш фаровете си имаш и габарити и осветление на дисплея, през деня не можеш да включиш дълги, а само да присветнеш.
Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Юли, 2012, 16:12:10
Не всички коли имат трети стоп. В тези двете дето бях нямаха, а аз също щях да се блъсна в кола която няма трети стоп. А камиони, бусове и автобуси има много без трети стоп. Баща ми преди 2 години един влезе при дифиренциала по този начин.
Виж ся - ФОРД-модел Т пък въобще не е имал стопове. Означава ли това, че ако настигнеш такъв трябва да се бухнеш в него като последния аджамия? Просто виждайки МПСто пред себе си трябва правилно да прецениш какво да очакваш от него, съобразно марката и модела и да прецениш дистанцията.
Цитат на: driver1 - Неделя, 22 Юли, 2012, 16:30:48
Виж ся - ФОРД-модел Т пък въобще не е имал стопове. Означава ли това, че ако настигнеш такъв трябва да се бухнеш в него като последния аджамия? Просто виждайки МПСто пред себе си трябва правилно да прецениш какво да очакваш от него, съобразно марката и модела и да прецениш дистанцията.
E не така де Драйвер ;)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/1925.ford.model.t.arp.750pix.jpg/220px-1925.ford.model.t.arp.750pix.jpg)
Основната цел на този перкопиран от чужди законодателства закон е повече приходи в хазната /или в нечии джобове/ от глоби за невключени светлини през деня. Поредната лъжа на властта,че и дреме за безопасността на електората,подобна на много други - като цигари,здравеопазване и т.н. Нормално ли е да произвеждаш цигари,а да забраняваш употребата им и да опасваш кутиите с надписи колко били опасни? Нормално ли е да овориш за мир,а да бълваш свръхмодерни оръжия,които са в състояние да затрият Земята за секунди? Нормално ли е да говориш за здравето на хората,а да правиш цените на лекарствата и на медицинските услуги достъпни само за богоизбраните? И още доста такива въпроси си задавам!
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Юли, 2012, 17:22:20
E не така де Драйвер ;)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/1925.ford.model.t.arp.750pix.jpg/220px-1925.ford.model.t.arp.750pix.jpg)
Не се напиняй - това е направено за да може тази (вероятно реплика?) да се движи на самоход по пътищата.
Освен това, поразгледай малко снимките в Гугъл откъдето си копнал и тази и ще се убедиш, че твоята е от доста по-късен модел на Форд.
Цитат на: driver1 - Неделя, 22 Юли, 2012, 17:41:11
Не се напиняй - това е направено за да може тази (вероятно реплика?) да се движи на самоход по пътищата.
Бе язека да пробам,мое пък и да е ориджинъл. ;)
Иначе ми аресва тва де си писал на превод означава он не видел колата че ше удари па стопове дири.
Къв беше лафо на Сърбино за мигач као мъдо
Не съм съгласен с вас че със стопове и без стопове трябва да може да се спре. Реакцията при виждане на стоповете е доста по-бърза от колкото да се усети че автомобила отпред спира. Ако някой го може, значи е телепат и знае какво ще направи шофьора отпреде.
Аз преди месец с колело се блъснах в кола, която ме изпревари и веднага след това подаде мигач, и спря. Реаквията на спирачките ми беше мигновенна след като видях мигача за спиране, но и спирането на автомоби беше леко по диагонал и затваряйки ме. Аз се оттървах невредим, ама новото пежо 407 беше одрано по целия десен заден калник. Идиота почна да се кара с мене.
Баце чуй са да ти шепнем нещо пък ти се съгласявай или не .
Значи един след друг се движат два камиона примерно подържайки абсолютно еднаква скорост дотук нищо страшно,но идва баир и поради да кажем малка мощност или пък повече товар предният ще намали своята скорост повече от задният ,а и това ще се случи и по-бързо от задният в този случай няма стопове .
Това е един пример има и друг,тук из форума има споменати или зачекнати тъй наречените забавители на скоростта като моторни спирачки,интардери,ретардери,телми и прочее към тях ако прибавим и спирачният ефект от мотора(двигателя) подсилен или намален от трансмисията се появява друг вариант за промяна на скоростта на движение не съпроводен в повечето случай от светване на стопове.
Връщането на крака от газта е също фактор за промяна на скоростта особено в изкачване.
Да факт е стоповете дават предупреждение,че скоростта се променя към забавяне,но не може да разчиташ на стоповете само.
Лично професерско мнение,не те обвързвам с него просто го излагам.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 21 Юли, 2012, 13:51:41
Едно ПТП с причина на настъпването му ,,Не виждане на сивият автомобил ,мейби" ;) :D :D :D :D
Дивият си е див.
Малоумният си е малоумен.
Кьоравият си е кьорав.
Фаровете са за да светят,а през деня е светло...............
Както мъцнах свиркайте кога да Ви светнем белким ме видите
П.П.Некой ,че ме светне ли членчето с тегленето на ППС как ще се измени частта със запалени светлини или си отпада по дефолт и вече никво сецане само пътни помощи разни :D :D :D :D :D
Е като беше на фарове него ли избухаха челно?
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Юли, 2012, 20:38:43
Баце чуй са да ти шепнем нещо пък ти се съгласявай или не .
Значи един след друг се движат два камиона примерно подържайки абсолютно еднаква скорост дотук нищо страшно,но идва баир и поради да кажем малка мощност или пък повече товар предният ще намали своята скорост повече от задният ,а и това ще се случи и по-бързо от задният в този случай няма стопове .
Това е един пример има и друг,тук из форума има споменати или зачекнати тъй наречените забавители на скоростта като моторни спирачки,интардери,ретардери,телми и прочее към тях ако прибавим и спирачният ефект от мотора(двигателя) подсилен или намален от трансмисията се появява друг вариант за промяна на скоростта на движение не съпроводен в повечето случай от светване на стопове.
Връщането на крака от газта е също фактор за промяна на скоростта особено в изкачване.
Да факт е стоповете дават предупреждение,че скоростта се променя към забавяне,но не може да разчиташ на стоповете само.
Лично професерско мнение,не те обвързвам с него просто го излагам.
Всичко което описваш е ясно като бял ден, но тези забавители на скоростта и ефекта от върната газ не са рязка промяна на скоростта.
Я си представи пешеходец излязал да пресича, има няма 15-20 метра трябва да се спре. Без да забележиш светлините на стоповете, няма как да спре следващото МПС. В подобни ситуации може да не участва човек на платното и пак да се наложи рязко спиране. Аз точно зад МПС спиращо поради дълбока дупка на пътя, съответно насрещно движение и невъзможност да се заобиколи. Не може в такава ситуация да се реагира мигновенно и буквално спрях на 20-тина см. Скоростта ми на движение беше около 90км/ч. Веднъж се возих и изкочи куче на платното, шофьора спря рязко за да не удие кучето, но зад нас човека не е забелязал стоповете и се нацепи в нас. Баща ми с камион пътува и животни излизат на платното след завой. Спира пак рязко и резолтата е кола под диференциала. Оправданието на шофьора е че не се забелязват стопове.
П.П. Верижните катастрофи се получават от забавянето на спирането във всяко следващо МПС, докато последния не бутне предния и започват да се бутат напреде всички.
Тц не ме навиваш баце с пешеходеца дори и при рязко спиране нормалният шофьор ще разбере и без стопове че трябва да намаа спирачките,но тук идва момента наречен време за реакция,който е и причината за описаните от теб верижни спирания.
За да не се получава това се прилага най-елементарната мярка,нарича се спазване на дистанция,но ..........
Спирането баце е тема на друга тема тук лафат за фарове. ;)
И аз за фаровете говоря, че при постоянно включени фарове, светят габаритните светлини отзаде и в ясен слънчев ден при описаните ситуации не се разбира от МПС-тата зад него.
А за теглене на повредено МПС, как ще се сигнализира?
Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Юли, 2012, 21:47:06
И аз за фаровете говоря, че при постоянно включени фарове, светят габаритните светлини отзаде и в ясен слънчев ден при описаните ситуации не се разбира от МПС-тата зад него.
А за теглене на повредено МПС, как ще се сигнализира?
Признавам добри въпроси и добро сещане за габаритните светлини,силно се надявам взети под въпрос от изготвителите на този закон,но за съжаление по съм склонен да вярвам на мнението изложено по-нагоре,че въпросната законова промяна е просто прекопирана от нейде си и май ,май не е вложена много мисъл,а от това обикновено патят или загиват хора.
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Юли, 2012, 21:55:45
Признавам добри въпроси и добро сещане за габаритните светлини,силно се надявам взети под въпрос от изготвителите на този закон,но за съжаление по съм склонен да вярвам на мнението изложено по-нагоре,че въпросната законова промяна е просто прекопирана от нейде си и май ,май не е вложена много мисъл,а от това обикновено патят или загиват хора.
Баце, добре я развихте темата, ама я се замислете малко, дали ни трябва закон за да караме на запалени фарове целогодишно. Като караш из България не ти ли прави впечатление, че доста голяма част от колите се движат на фарове и през лятото? Загледай се. Явно на много българи им е станало навик вече. Няма да споменавам други държави където се кара на фарове от доста години вече и този модел на поведение по пътищата дава положителен ефект. ЯВНО.
Лично аз си карам на фарове и даже и не се замислям, включвам ги автоматично и подсъзнателно, и хич не ми дреме за тоя зад мен дали ми е видел стоповете. Никога не се е удрял някой в мен.
Имам спомени,че във Франция не се използват фарове през деня /ако не се лъжа/,а тяхното движение по пътищата едва ли има нещо общо с нашето. Дали те още не са се усетили,че фаровете са задължителни,ако искат да запазят повече човешки животи?! Или,в сила при такива измислени държави,като нашата,е приказката за какво пречи на кривата ракета или на други криви неща!
Цитат на: DeDo Vi - Неделя, 22 Юли, 2012, 22:34:50
Баце, добре я развихте темата, ама я се замислете малко, дали ни трябва закон за да караме на запалени фарове целогодишно. Като караш из България не ти ли прави впечатление, че доста голяма част от колите се движат на фарове и през лятото? Загледай се. Явно на много българи им е станало навик вече. Няма да споменавам други държави където се кара на фарове от доста години вече и този модел на поведение по пътищата дава положителен ефект. ЯВНО.
Лично аз си карам на фарове и даже и не се замислям, включвам ги автоматично и подсъзнателно, и хич не ми дреме за тоя зад мен дали ми е видел стоповете. Никога не се е удрял някой в мен.
То има много коли на които фабрично след запалване се включват дневни светлини, има и такива който са си сложили подобни модулчета. При тях няма как да се изключат.
Аз нямам модулче и лятото не ги включвам. Минавам пробег от по 200-300м с колата, но по 100тина пъти през деня. От толкова много отваряне и затваряне на шофьорската врата съм сменил 2 пъти машинките за отваряне и 2 пъти щипката на колана. Сега щипката на колана пак започна да заяжда и е на път да се сменя отново. Ако трябва сега лятото и фаровете да щракам постоянно и там ще е необходима подобна интервенция. Започнах обаче да се оглеждам за модулче за автоматичното им включване и изключване.
Не е проблем да се спазва закона, но в дадена ситуация са излишни мерки за сигурнот.
Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Юли, 2012, 20:05:38
Не съм съгласен с вас че със стопове и без стопове трябва да може да се спре. Реакцията при виждане на стоповете е доста по-бърза от колкото да се усети че автомобила отпред спира. Ако някой го може, значи е телепат и знае какво ще направи шофьора отпреде.
Аз преди месец с колело се блъснах в кола, която ме изпревари и веднага след това подаде мигач, и спря. Реаквията на спирачките ми беше мигновенна след като видях мигача за спиране, но и спирането на автомоби беше леко по диагонал и затваряйки ме. Аз се оттървах невредим, ама новото пежо 407 беше одрано по целия десен заден калник. Идиота почна да се кара с мене.
Колега никой не казва че трябва да караме без стопове. Те хората и затова вече слагат трети стоп за да се вижда по отдалече и по добре. Но има една думичка казва се "дистанция". Гледам в БГ масово се кара при неспазване на дистанция и оттам е проблема. Лично мен много пъти ме е спасявала по-голямата дистанция, като в този случай и аз мога да спра по-плавно за да не ме нацелят отзаде.