Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => MAN => Темата е започната от: Trucker_Boy - Четвъртък, 30 Август, 2012, 21:26:03

Заглавие: Нов MAN ?
Публикувано от: Trucker_Boy - Четвъртък, 30 Август, 2012, 21:26:03
 (http://www.picvalley.net/u/2949/944994555747663231134635113549X2jYsvlCcppMGxUnte.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2949/944994555747663231134635113549X2jYsvlCcppMGxUnte.JPG)

Дали това е новото семейство на MAN ?
Ако някой има повече информация нека пише.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: MagnuM - Петък, 31 Август, 2012, 00:06:30
Доколкото знам това си е стария MAN, само че защото MAN започват да правят и камиони с двигатели Euro6 са решили да сменят маската и фаровете друга разлика аз поне не откривам ;)


Дядо, син, внуче.... :D
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Trucker_Boy - Петък, 31 Август, 2012, 02:13:00
Цитат на: MagnuM - Петък, 31 Август, 2012, 00:06:30
Доколкото знам това си е стария MAN, само че защото MAN започват да правят и камиони с двигатели Euro6 са решили да сменят маската и фаровете друга разлика аз поне не откривам ;)


Благодаря за инфото ;)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: kron - Петък, 31 Август, 2012, 15:35:05
Ами според мен няма на къде повече да променят ;Dи това важи за всички марки,новото е в еко изискванията и разхода на гориво
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Trucker_Boy - Вторник, 04 Септември, 2012, 20:25:46
Още снимки :

(http://www.picvalley.net/u/1871/161695708610484131761346779487UEpL6RGAgGIGasf9Vvxu.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1871/161695708610484131761346779487UEpL6RGAgGIGasf9Vvxu.JPG)

(http://www.picvalley.net/u/2814/74986912920111692321346779482xo5MimhnUq3i6Ui7tg6U.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2814/74986912920111692321346779482xo5MimhnUq3i6Ui7tg6U.JPG)

(http://www.picvalley.net/u/1915/6450941589764916791346779492iNlr0E0BlUj3Y0n4H5xi.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1915/6450941589764916791346779492iNlr0E0BlUj3Y0n4H5xi.JPG)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Петък, 14 Септември, 2012, 03:14:26
Цитат на: kron - Петък, 31 Август, 2012, 15:35:05
Ами според мен няма на къде повече да променят ;Dи това важи за всички марки,новото е в еко изискванията и разхода на гориво

Новия Актрос - ново шаси, нова кабина, ново окачване, нов двигател
Новото FH - нова кабина (най-накрая колегите няма да си блъскат главите в шкафовете), мотор, шаси и пр. са стари.
Новата серия на МАН - лек фейслифт и адаптиран мотор за Евро 6.
Новия Екостралис - нов мотор и фейслифт на кабината.
Нов ДАФ - засега само нов мотор
Нова Скания - не съм чул за нищо ново. може би да станат евтини :)
Ново Рено - ще вкарат пак нещо от предните Волва:)

Следват нов Камаз, Форд Карго, и пр.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Петък, 14 Септември, 2012, 07:22:41
Цитат на: monterei - Петък, 14 Септември, 2012, 03:14:26
Новия Актрос - ново шаси, нова кабина, ново окачване, нов двигател
Новото FH - нова кабина (най-накрая колегите няма да си блъскат главите в шкафовете), мотор, шаси и пр. са стари.
Новата серия на МАН - лек фейслифт и адаптиран мотор за Евро 6.
Новия Екостралис - нов мотор и фейслифт на кабината.
Нов ДАФ - засега само нов мотор
Нова Скания - не съм чул за нищо ново. може би да станат евтини :)
Ново Рено - ще вкарат пак нещо от предните Волва:)

Следват нов Камаз, Форд Карго, и пр.

Новото FH е  с напълно ново окачване, скорости ,двигател.Има брошурки и реклама може да прочетеш.
А и МАН няма да се сетят най-накрая да затворят тези безумни отвори отдолу на бронята с капаци-степенки.
Изглежда сякаш е свалено нещо от там....
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: iv4o82 - Сряда, 19 Септември, 2012, 19:13:53
Цитат на: loshdancho - Петък, 14 Септември, 2012, 07:22:41
Новото FH е  с напълно ново окачване, скорости ,двигател.Има брошурки и реклама може да прочетеш.
А и МАН няма да се сетят най-накрая да затворят тези безумни отвори отдолу на бронята с капаци-степенки.
Изглежда сякаш е свалено нещо от там....

Камиончето си е много добре дори и с тези отвори!много ми е интересно дали от МАН ще направят нова кабина! :)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: kron - Четвъртък, 20 Септември, 2012, 07:23:47
Според мен няма да има нова кабина скоро,напоследък променят интериора но като цяло и така си е добре.За тези отвори не знам така оголен радиатора не е много добре за нашата част на Европа че някой по голям камък да не направи нещо кое по оная другата Европа не се случва ;D
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Slav_305 - Четвъртък, 20 Септември, 2012, 18:09:42
Баце, нали знаеш, че по принцип камиона е мислен за "другата Европа" не за нашата.  ;D
Иначе, като гледам, за сега си е добре кабината и нема нужда да стигат до крайности в дизайна. Общо взето, нема МАН, дето да не ме кефи как изглежда. :)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: kron - Петък, 21 Септември, 2012, 01:09:32
Те да кажа всички марки камиони са мислени за оная част на Европа,както се забелязва и най железния камион Мерцедес стана много пластмасов и не знам колко ще държат но не е наша грижа колкото толкова ;D.Иначе за МАН относно кабина мисля че е добре вътре е удобен,има фаца,мотора му е добър макар че съвременните камиони от мотори не страдат ;)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Събота, 22 Септември, 2012, 09:49:12
Цитат на: loshdancho - Петък, 14 Септември, 2012, 07:22:41
Новото FH е  с напълно ново окачване, скорости ,двигател.Има брошурки и реклама може да прочетеш.
А и МАН няма да се сетят най-накрая да затворят тези безумни отвори отдолу на бронята с капаци-степенки.
Изглежда сякаш е свалено нещо от там....

Новото окачване - предния мост да, но е ... опция.
Скоростите - нищо ново под слънцето. На Кантера го има от една година, а на VW поне от 3-4.
Двигател - стар мотор, модифициран за Евро 6.
Чета внимателно :)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: !na - Събота, 22 Септември, 2012, 11:29:51
Цитат на: monterei - Събота, 22 Септември, 2012, 09:49:12
Чета внимателно :)

Определено не четеш внимателно, но за сметка на това се изказваш категорично.
Нищо лично, просто впечатление.  ;)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Събота, 22 Септември, 2012, 16:39:49
Цитат на: !na - Събота, 22 Септември, 2012, 11:29:51
Определено не четеш внимателно, но за сметка на това се изказваш категорично.
Нищо лично, просто впечатление.  ;)

кое не съм прочел внимателно? ???
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 22 Септември, 2012, 18:50:28
Много е красив Мана,на мене много ми харесва,карал съм 3-ка,4-ка,ТГА,тоя последния има хубава визия-евала,но само иош мало му требе да е као ВОЛВО ;)или Дафче,откъм кабинка и креватче,тва си е само мое мнение ;)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 23 Септември, 2012, 08:11:10
Цитат на: monterei - Събота, 22 Септември, 2012, 09:49:12
Новото окачване - предния мост да, но е ... опция.
Скоростите - нищо ново под слънцето. На Кантера го има от една година, а на VW поне от 3-4.
Двигател - стар мотор, модифициран за Евро 6.
Чета внимателно :)
А Bugatti Veyron от кога го предлага двойният съединител ако знаеш......
Двигателя е същия ... пак на VOLVO.
Мани мани ще ме спукате от смях.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:05:34
Цитат на: loshdancho - Неделя, 23 Септември, 2012, 08:11:10
А Bugatti Veyron от кога го предлага двойният съединител ако знаеш......
Двигателя е същия ... пак на VOLVO.
Мани мани ще ме спукате от смях.
не знам за Бугати, но ще съм ти благодарен да ме светнеш на кое казваш ново в мотора на Волво? Най-вероятно имаме различни разбирания за това какво е ново и кое не. За мен, нов камион е новия Актрос, където мотора е различен от този в стария, както и цялата гама модели камиони на Мерцедес. Такова обновление няма в нито една фирма от големите 7. обратния пример - старият Актрос - V-образния им двигател е по-дърт от мен. Разликата между Евро 3 и Евро 5 в конструкцията е минимална и за мен това не е нов двигател, а модифициран стар.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: !na - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:17:55
Цитат на: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:05:34
не знам за Бугати, но ще съм ти благодарен да ме светнеш на кое казваш ново в мотора на Волво?

Ще ти отговоря на въпроса с въпрос - защо нещо, което е доказано работещо добре да се захвърля и да се прави изцяло наново?

Относно критериите какво означава нов камион, може би си прав, но при положение, че един камион има нова кабина, промени в шасито и окачването (независимо опции или стандарт - все пак правото на избор е над всичко), нова силова линия, в т.ч. ново поколение скоростна кутия и т.н., значи е нов.

И друго, тук говорим за камиони, а не по принцип ППС. В този смисъл е незряло да сравняваш технологии, съществуващи при леките автомобили с едва прохождащи сходни в товарните, не мислиш ли?

П.С. Извинения на всички, че дискусията е встрани от темата.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: kron - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:21:40
Прав е колегата Монтерей,изцяло обновен е Мерцедес изцяло нова кабина изцяло нов мотор,докато при другите марки се промени отделен елемент от стария модел ;D
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 23 Септември, 2012, 12:09:09
Цитат на: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:05:34
не знам за Бугати, но ще съм ти благодарен да ме светнеш на кое казваш ново в мотора на Волво? Най-вероятно имаме различни разбирания за това какво е ново и кое не. За мен, нов камион е новия Актрос, където мотора е различен от този в стария, както и цялата гама модели камиони на Мерцедес. Такова обновление няма в нито една фирма от големите 7. обратния пример - старият Актрос - V-образния им двигател е по-дърт от мен. Разликата между Евро 3 и Евро 5 в конструкцията е минимална и за мен това не е нов двигател, а модифициран стар.
Я тогава ми кажи какъв е мотора на AXSOR-1843,1844. щОТО ВСЕ СИ МИСЛЯ, ЧЕ НЯМА V-6.
А ако под мотор разбираш само броя на цилиндри и дали е V-образен ми става ясно колко въобще разбираш.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 22:54:50
Цитат на: loshdancho - Неделя, 23 Септември, 2012, 12:09:09
Я тогава ми кажи какъв е мотора на AXSOR-1843,1844. щОТО ВСЕ СИ МИСЛЯ, ЧЕ НЯМА V-6.
А ако под мотор разбираш само броя на цилиндри и дали е V-образен ми става ясно колко въобще разбираш.


Интересен модел е Аксор 1844. Не съм чувал за такъв, следователно нямам идея с какъв мотор е. :'( Аксор 1843 е с редови шестак, който се влага и в доста автобуси. Съвсем ясно изразих мнение кое е ново и кое е старо модифицирано. Не съм го писал, за да се заяждам!
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 22:59:32
Цитат на: !na - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:17:55
Ще ти отговоря на въпроса с въпрос - защо нещо, което е доказано работещо добре да се захвърля и да се прави изцяло наново?

Относно критериите какво означава нов камион, може би си прав, но при положение, че един камион има нова кабина, промени в шасито и окачването (независимо опции или стандарт - все пак правото на избор е над всичко), нова силова линия, в т.ч. ново поколение скоростна кутия и т.н., значи е нов.

И друго, тук говорим за камиони, а не по принцип ППС. В този смисъл е незряло да сравняваш технологии, съществуващи при леките автомобили с едва прохождащи сходни в товарните, не мислиш ли?

П.С. Извинения на всички, че дискусията е встрани от темата.


Леле. Тука стана като Левски - ЦСКА.

Логиката ти е железна:)


Цитат на: kron - Неделя, 23 Септември, 2012, 10:21:40
Прав е колегата Монтерей,изцяло обновен е Мерцедес изцяло нова кабина изцяло нов мотор,докато при другите марки се промени отделен елемент от стария модел ;D

Благодарско. Има хора дето разбират какво искам да кажа.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 23:02:25
     Поредни публикации!!!
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: !na - Неделя, 23 Септември, 2012, 23:16:37
Цитат на: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 22:59:32
Леле. Тука стана като Левски - ЦСКА.

Логиката ти е железна:)

Не разбирам какво имаш предвид.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 24 Септември, 2012, 13:07:32
Цитат на: monterei - Неделя, 23 Септември, 2012, 22:54:50
Интересен модел е Аксор 1844. Не съм чувал за такъв, следователно нямам идея с какъв мотор е. :'( Аксор 1843 е с редови шестак, който се влага и в доста автобуси. Съвсем ясно изразих мнение кое е ново и кое е старо модифицирано. Не съм го писал, за да се заяждам!
Абе разбираш ги Мерцедесите... щом ми видя грешката, трябваше да е написано 1840.
Но не ти е станало ясно, че не Мерцедес е фирмата, която вкарва новите неща в бранша.
Уж нов модел, а вече е морално остарял... Няма си независимо окачване, двоен амбреаж в комплект с нови скорости, а и рекламираното ekorolling(не съм сигурен за правописа) е отдавна познато в VOLVO.
От IVECO също  също имат нововъведение-EURO6  без EGR, което обезсмисля 8год. труд по новият АКТРОС.
Та какво става с изцяло новият модел?
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Вторник, 25 Септември, 2012, 23:29:10
ок. за Ивеко съм съгласен, че е яко решението за мотора.
Екоролинг - не разбирам какво имаш предвид.

Тъпото при камионите е, че всяка дреболия се обявява за революция.

А за Актроса - сори, ама е най-новаторския камион от 2000г. насам. Предполагам, че Скания скоро ще изкарат най-малкото нова кабина, пък може и някоя техническа щуротия да са измъдрили. може пък и да ми грабнат вниманието. За Волво - пак сори, но не ме радва. Старата кабина ми харесва повече.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 26 Септември, 2012, 07:31:45
Това окачване се предлага от MAN  от поне 2004 год.  а MERCEDES  го обявяват за ново...


Ето ти и ekoroll (движение по инерция) Ина може да ти каже от  коя година се предлага в I-SHIFT, с друго име разбира се , но функцията е една и съща.


Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: !na - Сряда, 26 Септември, 2012, 12:29:59
Цитат на: loshdancho - Сряда, 26 Септември, 2012, 07:31:45
Ина може да ти каже от  коя година се предлага в I-SHIFT, с друго име разбира се , но функцията е една и съща.

2006
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Сряда, 26 Септември, 2012, 22:03:21
Цитат на: loshdancho - Сряда, 26 Септември, 2012, 07:31:45
Това окачване се предлага от MAN  от поне 2004 год.  а MERCEDES  го обявяват за ново...


Ето ти и ekoroll (движение по инерция) Ина може да ти каже от  коя година се предлага в I-SHIFT, с друго име разбира се , но функцията е една и съща.




Абсолютно си прав за:
1. окачването на МАН-а.
2. I-Shift също си така.

но пък да добавя още нещичко за новия Актрос (само не ме карай да ровя из нета, че от 3 седмици се бъхтя за тия раздатъчни кутии:)).
1. Окачването на задния мост е подобен със същата идея като при МАН. Има е 4 балона, както е не само в МАН-а, а и в първия Актрос и още куп други марки. И двата моста също са променени.
2. Volvo е първата марка, която да налага автоматизираната кутия, а Мерцедес е първата, която го прави стандарт. Поне до старите модели на Волво и Актрос двете кутии са абсолютно сравними, като при отделните функции, ту едната е по-бърза, ту другата. Мерцедес МР3 има е две функции повече в сравнение с ФХ, едната от които беше някаква тъпотия. Power shift на Мерцедес го има отдавна, но не мога да кажа екорол функцията откога е. (Пак ще падне ровене:(). Все пак да не забравяме, че това е несинхронизирана 12 степенна кутия, която пък е измислена през миналия век, но е и въпрос на технология самото и приложението.
3. Във връзка с точка 1, има промяна в шасито на Актроса - няма нищо общо със стария. (някой да е чул през последните 10 години някой да е сменял шаси?) Отиваш до Балкан Стар и гледаш. Двата камиона са един до друг, а ако хванеш и някой по-оправен там (ако намериш:)) се качваш и караш.
Има много яки работи в немския Trucker, ама можеш да го купиш на бензиностанциите в немско. Тука - "Камиони" - ако щеш. Всяка втора страница реклама.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 26 Септември, 2012, 22:40:07
За мен от Мерцедес са е опитали да вложат всичко(или повечето) от измисленото до сега, все пак са го мисли ли 8 год. и е нормално да подобрят някой стари неща, но се оказва, че са измисли ли топлата вода... не те  вкарват нивите неща в бранша,а  да ги обявяват за "ново измерение".....и това ме дразни,и когато почнат с маркетинга после.
Примери колкото искаш... Като се почне от EPS-  с новото име POWERSHIFT,  та се мине през BLUTEC , SEFTYTRUCK  и т.н.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: monterei - Сряда, 26 Септември, 2012, 23:27:58
Прав си.
мен ме дразни целия I-свят. Малко, че тия с телефоните бръмчат непрекъснато, ама някой шведски маркетолог не можа да измисли нещо друго по-интересно. ЕПЦ-то, обаче не е пауършифт. Абе всъщност, както и да е. Сега ще чакаме и фолксваген да изкара камион, да обедини МАН и Скания, или прочее щуротия - например на стане СКАМАН, МАНСКА. После Волре(но) или Револвер - Рено:Волво:версия ;D
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 07:59:59
Абре я глъмавия да пиПам нечо мое ли,EPS доколкото ми е известно е съкращание на Electronic Power Shift,та как да му викат освен powershift  ,че ми кае те ли?

:D :D :D :D
Инак ми аресвате ,мъцайте за технологиите кой кога какво?

Арно е да не мъцате само за сегашнио момент ми и за миналите времена.

Аз ,че Ви ударим едно рамо с една топла вода наречена turbo

та те Ви малко фирмета кой кога го е внедрил :
Saurer 1938г.
Scania 1951 г.
Меrcedes Benz 1953 г.
Volvo 1954 г.
DAF 1959 г.

Само да мъцнем,че турбото е измисленно доста преди това,тъй че кой кога ръга нещо за сефте у неговия дръгел как да го представи освен нововъведение.

:D :D :D :D
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 19:23:52
Я дай по модели, щото прословутия 1632, 2236  е без турбина. А ти ми кажи до коя година се произвежда.
Щъркелите също.
Да не се окаже, че става въпрос за  нещо друго, а не камион.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 21:50:44
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 19:23:52
Я дай по модели, щото прословутия 1632, 2236  е без турбина. А ти ми кажи до коя година се произвежда.
Щъркелите също.
Да не се окаже, че става въпрос за  нещо друго, а не камион.

:D :D :D :D та повним ли кой модел беше,ма те четни линка отдолу не съм го писал аз:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine (http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine)

Не е лошо да се обърне Фнимание ко се случва през 73-та  ;)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 23:15:21
1953: Turbo diesel truck for Mercedes in small series.
Мисля, че не е нужен превод в ефир...


1942 Tatra started production of Tatra 111 with air-colled V12 diesel ingine.
1943-'46: The Common-rail (CRD) system was invented (and patented by) Clessie Cummins
Много ме изненада

Ето ти превод в ефир:
Представи турбо версия на техния MK26 камион ПобедаIn 1951 MAN, въпреки че никога не е бил пуснат в масово производство. [11] Серийното производство на турбо дизелови камиони, започнало през 1954 г., когато и двете MAN 750TL1 и Volvo Титан Turbo бяха въведени на пазарите



The first turbocharged diesel truck was produced by Schweizer Maschinenfabrik Saurer (Swiss Machine Works Saurer) in 1938
Това е първото турбо, друг е въпроса колко е било успешно и дали се е наложило, Същото се получава с турбокомалнинг на SCANIA  Първо е вграждано с самолети от II-та световна.Може след години да се наложи  с подобрена версия от друга фирма
Но за  такова развитие няма да има   принос на  SCANIA...
Така, че за мен опита на SAURER си остава само опит без реални последици.
A prez 1951год. SCANIA-VABIS  представя двигател с турбо, който реално започва да се предлага от 1954год.
http://www.hansreckweg.dk/truckerlinks/engelsk/scania.htm (http://www.hansreckweg.dk/truckerlinks/engelsk/scania.htm)

Къде е MERCEDES  камиони през това време, в кой модел двигател(ОМХХХ)  се предлага турбо вариант за 1-ви път.


Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 28 Септември, 2012, 09:07:51
 :D :D :D Уоу впечатли ме особенно с няколко фрагмента ,значи смоул серииес не означава бусче,а просто буквано означава в малки серии,това е така може би ,защото им е слаб инженерният състав или може би ,защото не са били сигурни да го слагат,това съмнение се поражда от факта,че по ония времена,а и много след това на мода е била дълговечността на мотора.
С първото турбо на Заурер ,трябва да се разбира,че се води като първото турбо монтирано в камион,но не че тогава е сътворенно турбото или както по-надолу в речта ти пише интеркулера,по спомен ,мисля,че в сайта който ти постнах за година на техното създаване се приемаше или 1903 или 1905 г. ,но тъй като ги разбираш нещата да те светна ,това не е така  ;) турбото е създадено 1898 г.  ;)


Всеки производител на дръгели сам решава какво да ръга в собственият си модел,но абсолютно всички производители следят кое от многото се представя или приема добре от пазара и съответно гледа тези топли води да присъстват в неговото творение.

Всичко това е Уично мнение  оf course.

A господин ЛошДанчо да го светна ,че двигателите ОМ  са много по назад във времето и предшествениците им носят имена като L,LK ,O  и т.н. естественно така съм чувал.

Накарах ви да погледнете 73 г точно заради интеркулера ,Лошио е прав може и преди това тук таме някой да го е монтирал,но масово се започва след 73 -75 година ,а това е с близо 70-80 години след като е измислен въпросният интеркулер по принцип от инженерче в света.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 15:27:45
 Господин малки серии да не се прави на разбирач на wikipedia, а да каже на кой мотор , и коя година започват масовото производство на турбо моторите в МЕРЦЕДЕС.
Щото за първи  модел ми се върти в главата 85 год с двигателя V8-330HP ХХ33, чак след това излизат V8-350HP,V8- 440HP(435), V8-480HP(485)  прословутият двигател 442.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 23:42:02
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 15:27:45
Господин малки серии да не се прави на разбирач на wikipedia
Е то е ясно ,че има по-големи разбирачи я умеем само по телефона  :D :D :D :D
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 15:27:45
  а да каже на кой мотор , и коя година започват масовото производство на турбо моторите в МЕРЦЕДЕС.
Щото за първи  модел ми се върти в главата 85 год с двигателя V8-330HP ХХ33, чак след това излизат V8-350HP,V8- 440HP(435), V8-480HP(485)  прословутият двигател 442.
Търсим им телефона,че питам и ,че ти обадим,друго кво ти се върти да видим мое ли го попритегнем или пък напрао да го заварим.
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 05 Октомври, 2012, 21:53:35
OM 352  ;),но преди него има и други ,за малки камиончета е обаче  ;)
интересното е че е маде ин 53г.,но ако ти се рови търси си и OM 312  ;),ако и той е с турбо значи уикито е излъгало.Ако ти се рови търси и мотор с обозначение TLF 15/36 TA  ;) Апропо скивай и ко става с OM352 през 1964 г.  ;)

Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Петък, 05 Октомври, 2012, 22:31:49
Technische Daten:
MOTOR:
Typ: OM 352 AV mit Abgasturbolader von Eberspächer,   Baumuster: 353.913-10-011646
Arbeitsverfahren: Viertakt-Diesel
Zylinderanordnung: 6 Zylinder, stehend in Reihe
Bohrung: 97 mm        Hub: 128 mm        Gesamt-Hubraum: 5675 cm³
Verdichtungsverhältnis: ca. 16,2
Kompressionsdruck (bei warmem Motor): mindestens 19,6 bar
Nutzleistung: 124 kw (168 PS) bei 2800/min        Max. Drehmoment: 490 Nm bei 1600/min
Nenndrehzahl: 2800/min        Leerlaufdrehzahl: 600/min
Einspritzfolge: 1-5-3-6-2-4
Abspritzdruck der Einspritzdüsen:
neue Düsen: 196 + 10 bar
gelaufene Düsen: mindestens 177 bar
Förderbeginn (Grundeinstellung): 23° v.o.T.
Ventilanordnung: hängend, je Zylinder 1 Einlaß- und 1 Auslaßventil
Schmiersystem: Druckumlaufschmierung
Ölpumpe: Zahnradpumpe
Ölkühlung: Wärmetauscher
Ölfilter: Kombinierter Haupt-Nebenstromfilter
Öldruck: bei max. Motordrehzahl: mindestens 2,5 bar
Öldruck: Leerlauf: mindestens 0,5 bar


Не става много ясно от укито кога е точната дата на първият  турбо мотор.
Бил измислен по вемето на II-световна(серия 300), пък после през 1964 се появява негов наследник(ом 352),и чак накрая се казва:
OM 352A вариант, снабден с турбокомпресор, или OM 352LA, който е снабден с интеркулер и турбокомпресор. (Списък на двигатели на Mercedes-Benz,) А кога е това не се казва.
А ето в какво се монтира,
(http://truck-photos.net.s3.amazonaws.com/2170.jpg)


Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 05 Октомври, 2012, 22:53:42
Монтира се и в : ;)
Поразрови повечко  ;)
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: loshdancho - Петък, 05 Октомври, 2012, 23:15:59
Съжалявам, но отново не ми е ясно за годината... не и ли извадиш инфо за година на производство и модел  не  можеш да ме убедиш,  Има толкова много вариации в Мерцедес, че ум да ти зйде.
От личен опит мога да ти кажа, че в един блок има много видове мотори според частите вътре  в тях, примерно лагри  за турбо мотор и за без турбо, бутала с бронзови втулки и без тях за мотори без турбо( или за по слабите примерно до 350к.с), разпределителни валове  няколко вида, турбини поне три вида, всмукателни колектори 2-3 вида топлообменници 2 вида  и каквото се сетиш още.
За това  нямам доверие на укито, не казва точната година, а накрая споменава  по между другото , че имало и мотори с турбо и интерколер... да де ама  е използван прототипа на мотор без турбо, в коя година става промяната?
Заглавие: Re:Нов MAN ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 06 Октомври, 2012, 17:12:34
Цитат на: loshdancho - Петък, 05 Октомври, 2012, 23:15:59
Съжалявам, но отново не ми е ясно за годината... не и ли извадиш инфо за година на производство и модел  не  можеш да ме убедиш,
Нещо си се объркал ми се струва аз не убеждавам никой в нищо само когато съм писал нещо наизуст и некой се запъне над мойто писание гледам да позамажем работа .
Убеждават немските инженери и уично мен са ме убедили отдавна в некой неща. ;)
Темата е МАН а най-вече ти включи Мерцедеси,Волва и прочее ,та я по превърнахме в тема достойна за раздел Мерцедес,не мислиш ли,защото аз тук за МАН  в близките 5-6 поста и  дума не видях.