Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Mercedes-Benz => Темата е започната от: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 06:18:33

Заглавие: Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 06:18:33
Да попитам знаещите тракторджии : От къде и как мога да изкарам моментният разход на дисплея на таблото?
Карал съм доста трактори, ма нали съм си неграмотен не можах да намеря такава опция в менюто на компа. Не ми се вярва такава мастита фирма, която се грижи така добре за шофьорите да е пропуснала да постави тази опция.Все пак е "камион от ново измерение".
Другият ми въпрос е къде се намира манометъра за турбо режима на Актрос.  Гледам другите марки имат, не може и Мерцедес да няма. Нали е.... TRUCK OF THE YEAR.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 05 Декември, 2012, 08:31:35
М да,разхода на гориво и колко ветър дуа турбото са мноо ценни показатели без тех нема а мое един шофер да заспи вечер.

Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 20:14:58
Цитат на: Бриги Бичкията - Сряда, 05 Декември, 2012, 08:31:35
М да,разхода на гориво и колко ветър дуа турбото са мноо ценни показатели без тех нема а мое един шофер да заспи вечер.


Вече разбрах, защо не мога да спя..... липсват ми ценните показатели от новото измерение на Камиона на годината.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 05 Декември, 2012, 21:51:21
Цитат на: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 20:14:58
Вече разбрах, защо не мога да спя..... липсват ми ценните показатели от новото измерение на Камиона на годината.

А гледам дремеш си бре,че то май камиона на годината е Ивеко,ма знам ли и аз ,година напред назад не е нещо де да тревожи един шофер.

Дръгели едни са строени за такива като мен,други са строени за такива като теб.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Четвъртък, 06 Декември, 2012, 22:35:53
Цитат на: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 06:18:33
Да попитам знаещите тракторджии : От къде и как мога да изкарам моментният разход на дисплея на таблото?
Карал съм доста трактори, ма нали съм си неграмотен не можах да намеря такава опция в менюто на компа. Не ми се вярва такава мастита фирма, която се грижи така добре за шофьорите да е пропуснала да постави тази опция.Все пак е "камион от ново измерение".
Другият ми въпрос е къде се намира манометъра за турбо режима на Актрос.  Гледам другите марки имат, не може и Мерцедес да няма. Нали е.... TRUCK OF THE YEAR.
/
за кой Актрос става дума? за новия, МР3, МР2 и т.н.?
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 06 Декември, 2012, 22:55:09
За всички. Е в последния модел не съм се качвал и нямам впечатления.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Петък, 07 Декември, 2012, 04:40:05
Може ли да ме светнеш за какъв манометър на турбото пишеш? Какво прави този манометър? (освен, че измерва налягане:)) Защо трябва да го има на дисплея?
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 07:37:32
Заради това:http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2245.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2245.0)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 07 Декември, 2012, 08:46:22
Цитат на: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 07:37:32
Заради това:http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2245.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2245.0)
А аз се чудех що съм толкова икономичен шофер,а то било,че не ползвам такива данни  :D :D :D :D :D
Ползвайте ,ползвайте файда си е
:D :D :D :D
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 09:09:59
От кога стана икономичен?
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 17:58:59
Цитат на: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 06:18:33
Да попитам знаещите тракторджии : От къде и как мога да изкарам моментният разход на дисплея на таблото?
Карал съм доста трактори, ма нали съм си неграмотен не можах да намеря такава опция в менюто на компа. Не ми се вярва такава мастита фирма, която се грижи така добре за шофьорите да е пропуснала да постави тази опция.Все пак е "камион от ново измерение".
Другият ми въпрос е къде се намира манометъра за турбо режима на Актрос.  Гледам другите марки имат, не може и Мерцедес да няма. Нали е.... TRUCK OF THE YEAR.
Моментен разход има ! Само че не е даден като на другите камиони , за да не се стресира шофера като види моментен разход 200 и нещо на 100 . Показва с наличното гориво колко км можеш да изминеш ! Ако не те мързи можеш да си го сметнеш горе долу  :) Манометър за налягането в колектора според мен не му е и нужно , но пък има много готина глезотийка - от менюто на компа си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  :)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 07 Декември, 2012, 18:38:52
Цитат на: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 09:09:59
От кога стана икономичен?
Oт как почнах да гледам кво зяпаш по дръгело и да ти е важно за икономичността.
:D :D :D
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: LKW - Петък, 07 Декември, 2012, 19:31:08
Цитат на: loshdancho - Сряда, 05 Декември, 2012, 06:18:33
Да попитам знаещите тракторджии : От къде и как мога да изкарам моментният разход на дисплея на таблото?
Карал съм доста трактори, ма нали съм си неграмотен не можах да намеря такава опция в менюто на компа. Не ми се вярва такава мастита фирма, която се грижи така добре за шофьорите да е пропуснала да постави тази опция.Все пак е "камион от ново измерение".
Другият ми въпрос е къде се намира манометъра за турбо режима на Актрос.  Гледам другите марки имат, не може и Мерцедес да няма. Нали е.... TRUCK OF THE YEAR.

Мислех да не ти отговарям но.....На тракторите незнам ,знам на Актросите(дано да се брой).На Актрос МР 1 показва само моментния разход на дисплея.С най-горното копче(от дясно на таблото ,до уредите).На Актрос МР2,3 копчетата са на волана(от ляво ,4 бр.).Стях се раководи менюто(2 са за отделните страници в менюто и 2 са за сменяне на папките във всяка отделна страница.Там са:
страница (Адблу , ниво акумулатори , въздух ,ниво масло)
страница (разход , работни часове , изминати километри(чисти на 11часа) ,време и пауза на каране)
страница ( радио или оделна песен) радиото може да се намаля с 2те десни копчета на волана
и други.
Разхода при МР 2,3 е от нулиране и от стартиране.Този от нулиране е по стабилен , а този от стартиране е по чуствителен (при изкачване ,спускане ,тонаж,постоянна скорост или постояно вариране)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 07 Декември, 2012, 19:39:32
LKW леко,че на Лошио,че му се завие свет да плюнчи пръсто и да прелиства.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: ahil_73 - Петък, 07 Декември, 2012, 20:03:13
Данчо , братче  ти въобще карал ли си актрос? щото като ти чета питанията...не се заяждам ама няма начин да си шофирал такава машина и да не знаеш кое от къде ..  менюто е много подробно и много точно го е описал колегата плюс за което..
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Петък, 07 Декември, 2012, 20:16:24
Някой, ако иска линк за инструкция за експлоатация да казва. В страницата на Мерцедес за бодибилдери ги, включително и за новия Актрос.

Продължавам да не схващам за какво ми е показание за налягане в турбото на таблото. А пък за тези, които са преценили, че е изключително важно шофьора да е информиран за налягането в турбото, представям си колко още неща ще накичат по таблото, просто за да го имат - таблото ще заприлича на китайски касетофон от 90-те години, а предполагам с течение на времето и ще започне да мига също толкова ефектно.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 07 Декември, 2012, 20:18:59
Ще мига ако има кой да му сменява крушките(диодите)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 21:06:38
Цитат на: ahil_73 - Петък, 07 Декември, 2012, 20:03:13
Данчо , братче  ти въобще карал ли си актрос? щото като ти чета питанията...не се заяждам ама няма начин да си шофирал такава машина и да не знаеш кое от къде ..  менюто е много подробно и много точно го е описал колегата плюс за което..
Не му задавай този въпрос ! За МР1 срещу него да бягаш не можеш да го стигнеш по знания :)



Цитат на: monterei - Петък, 07 Декември, 2012, 20:16:24
Някой, ако иска линк за инструкция за експлоатация да казва. В страницата на Мерцедес за бодибилдери ги, включително и за новия Актрос.

Продължавам да не схващам за какво ми е показание за налягане в турбото на таблото. А пък за тези, които са преценили, че е изключително важно шофьора да е информиран за налягането в турбото, представям си колко още неща ще накичат по таблото, просто за да го имат - таблото ще заприлича на китайски касетофон от 90-те години, а предполагам с течение на времето и ще започне да мига също толкова ефектно.
Всъщност е важно да виждаш колко надува турбината ! Аз по принцип карам на слух , но ако карам Волво целия индикатор е черен  (същевременно давам висок разход ) ! При Актрос и МАН  управлявам икономично без такава информация.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 21:15:30
Поредни публикации!!!
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Петък, 07 Декември, 2012, 21:58:15
Цитат на: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 21:15:30
Всъщност е важно да виждаш колко надува турбината ! Аз по принцип карам на слух , но ако карам Волво целия индикатор е черен  (същевременно давам висок разход ) ! При Актрос и МАН  управлявам икономично без такава информация .

На мен ми е по-лесно с оборотомера. МР3 с малко желание дава яка икономия. Опиташ ли се да настъпваш, обаче, и да гониш Волвото, не е много готино за отчета  ;)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 23:09:38
Цитат на: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 17:58:59
Моментен разход има ! Само че не е даден като на другите камиони , за да не се стресира шофера като види моментен разход 200 и нещо на 100 . Показва с наличното гориво колко км можеш да изминеш ! Ако не те мързи можеш да си го сметнеш горе долу  :) Манометър за налягането в колектора според мен не му е и нужно , но пък има много готина глезотийка - от менюто на комп
Цитат на: LKW - Петък, 07 Декември, 2012, 19:31:08
Мислех да не ти отговарям но.....На тракторите незнам ,знам на Актросите(дано да се брой).На Актрос МР 1 показва само моментния разход на дисплея.С най-горното копче(от дясно на таблото ,до уредите).На Актрос МР2,3 копчетата са на волана(от ляво ,4 бр.).Стях се раководи менюто(2 са за отделните страници в менюто и 2 са за сменяне на папките във всяка отделна страница.Там са:
страница (Адблу , ниво акумулатори , въздух ,ниво масло)
страница (разход , работни часове , изминати километри(чисти на 11часа) ,време и пауза на каране)
страница ( радио или оделна песен) радиото може да се намаля с 2те десни копчета на волана
и други.
Разхода при МР 2,3 е от нулиране и от стартиране.Този от нулиране е по стабилен , а този от стартиране е по чуствителен (при изкачване ,спускане ,тонаж,постоянна скорост или постояно вариране)
а си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  :)
А сега да видим, кой бърка моментен разход L/100km със среден  разход  L/100km.
От всички Мерцедеси само MP1 EURO3 има моментен разход и то без първите серии(в тях няма модула в компа за измерване на моментен разход), след тях има само  дневен MP2MP,3(от палене) или от зареждане(нулиране). Оставащото гориво и прогнозата за оставащите километри с наличното гориво не е моментен разход.
А за налягането на турбото има датчик и показания от него , но са видими само на MP1 само през меню диагностика MR подменю измервани стойности.  Обаче не помня коя страница беше.....На следващите серии не можеш да влезеш в меню диагностика  по време на движение.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Петък, 07 Декември, 2012, 23:33:12
Цитат на: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 23:09:38
а си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  :)

А сега да видим, кой бърка моментен разход L/100km със среден  разход  L/100km.
От всички Мерцедеси само MP1 EURO3 има моментен разход и то без първите серии(в тях няма модула в компа за измерване на моментен разход), след тях има само  дневен MP2MP,3(от палене) или от зареждане(нулиране). Оставащото гориво и прогнозата за оставащите километри с наличното гориво не е моментен разход.
А за налягането на турбото има датчик и показания от него , но са видими само на MP1 само през меню диагностика MR подменю измервани стойности.  Обаче не помня коя страница беше.....На следващите серии не можеш да влезеш в меню диагностика  по време на движение.


не знаех за МР1-чката, за другото си мнооогооо точен.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 00:30:01
А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 08 Декември, 2012, 03:48:17
Цитат на: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 00:30:01
А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?


Ама гараранция 50% не знаят защо е зелено , жълто или бенбено ;D
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Събота, 08 Декември, 2012, 11:59:48
Цитат на: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 00:30:01
А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?


Карам в зелената зона на оборотите. Светне ли, обаче, моментално превключвам , че иде ламята спаска   ;)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 17:13:18
Цитат на: monterei - Събота, 08 Декември, 2012, 11:59:48
Карам в зелената зона на оборотите. Светне ли, обаче, моментално превключвам , че иде ламята спаска   ;)
Абсолютно не го приемам за отговор! И оставам с впечатлението, че всички Трактористи са наистина такива.
Системата е много интелигентна и е направена за улеснение на шофьора... стига да знае кое и кога да гледа.
Ето ви малко снимчици, дано  някой се  опита поне да ги разчете и обясни кое, кога, къде и защо святка в зелено.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: godji - Събота, 08 Декември, 2012, 18:41:53
Не си спомням  истинското име на системата дадено от Мерцедес , но по принцип когато светнат диодите е време да се превключи предавка - по-голяма или по-малка ! Ако диодите светнат преди стрелката на оборотомера се качва предавка ( двигателя е разтоварен и се форсира излишно )  , ако светнат след стрелката се сваля предавка ( прекалено е натоварен и е крайно време да се свали предавка - е това е трактористите :)  ) При скоростни кутий като моята ( с автоматично упр-е ) тази система не работи на автоматичен режим , а само на ръчен !
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 19:29:16
Мда точно така, с малка но важна подробност :
Зелените чертички святкат под стрелката когато е достигнат оптимален режим за мотора според натоварването.
 И над стрелката когато не може да се постигне оптимално натоварване.
ЦитатАко диодите светнат преди стрелката на оборотомера се качва предавка ( двигателя е разтоварен и се форсира излишно
)
Но в определени случай това си е и икономичен режим, тоест мотора е достигнал момент в който е оптимално натоварен, но релефа и ограниченията не ни позволяват да набираме още и да сменим по-голяма предавка. Продължаваме да си караме на същата предавка и да си пеем. Точно това е на втората снимка 1100 об/мин-1 максимално К.Д.П. най-малък разход и си караме с 50 км/ч. градско.
В баир се получава същото, но при по-високи обороти(което не е икономично, но оптимално според Мерцедес). Първата снимка.
Когато обаче го изпуснеш и си на 1100об/мин-1 и подадеш рязко газ и камиона не може да поеме, тоест не му стига сила да набере се получава точно обратното диодите святкат  точно на мястото, което трябва да заеме оборотомера. Третата снимка.

 Така ми беше обяснено в Балкан Стар- диодите светят под стрелката когато е достигнат оптимален режим за мотора според натоварването и над стрелката когато не може да се достигне оптимален режим според натоварването.
А информацията за натоварването идва от оборотите на двигателя, педала за газта и налягането във всмукателния колектор(турбо режим).
Значи ако камиона е в турбо режим и не може да набира  светят диодите над стрелката.
Ако камиона излезе от турбо режим( подали сме малко газ) но все още поддържа скоростта или набира светят под стрелката.
За това и не му е нужно да има  манометър за турбината.
ЦитатПри скоростни кутий като моята ( с автоматично упр-е ) тази система не работи на автоматичен режим , а само на ръчен !
Няма и да свети защото камиона сам си избира предавка и това  не е информация която те интересува  когато си в автоматичен режим. Просто камиона е винаги на най- подходящата според компютъра прердавка.
По същата причина не светят под стрелката и на директна.... няма по оптимална за движението от нея, а и няма на коя по-голяма да превключиш. 
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: godji - Събота, 08 Декември, 2012, 19:50:32
Не каза взех ли си изпита :) или да ти снимам диплома издадена от Балкан стар  ;)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 20:38:28
Разбираш от Трактори и отсрами цялото АПК.
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: godji - Събота, 08 Декември, 2012, 20:50:14
Цитат на: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 20:38:28
Разбираш от Трактори и отсрами цялото АПК.
8) все едно Бриги го написа това :)
Заглавие: Re:Въпрос за Мерцедес.
Публикувано от: monterei - Неделя, 09 Декември, 2012, 00:59:14
Една извадка от инструкцията за експлоатация на МР2:

Екометър
(Автомобили без автоматизирана скоростна кутия)

Екометър показва работния диапазон на мотора с ниска консумация на гориво и е активен при движение със скорост над 20км/ч.

Когато се движите с по-голяма или по-ниска скорост, екометъра се включва (зелените диоди) ако съотвтената скорост не е съобразена с работата на мотора.

Екометъра не се включва, когато двигателя работа с ниска консумация на гориво;

и т.н.

http://www4.mercedes-benz.com/e/trucks/actros/betriebsanleitung/vertiefen/N13672.html#N1368A

При МР3 е подобно - само, че при ръчен режим на управление на скоростите (ако има изобщо такъв ???)

При Новия - другата седмица ще пробвам :)