Форум на българските шофьори

Леки автомобили => Други автомобили => Темата е започната от: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:56:28

Заглавие: Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:56:28
Съвсем скоро се сдобих с този съветски автомобил, произведен през далечната 1989 година. Мнозина от вас си спомнят с носталгия за автомобилите от това време...
Автомобилът е снабден с двигател от 1294 кубически сантиметра, мощност от 48 kW и e със стандартното оборудване за модификацията. Всякаква допълнителна информация от потребител на форума е добре дошла, за да може да бъде осъществена правилна експлоатация.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 10 Декември, 2012, 20:10:21
Значи требва си масълце,нещо от сорта на М8С или па М10Б,мое и некоя Пристица да се ливне като компромис и от там само газ,ма само газ.
Апропо арно е да се турне една дистрибутурна капачка у багажнико ей така да има.
И некоя свещица с високоволтово кабълче,чукче и наковалня и май те тва е.
АААААААААААА забравих,един вестник (сух) никога не е излишен да знааш.

Ако е бяла и номера завършва на ВК ,режи за скраб
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: imter - Понеделник, 10 Декември, 2012, 20:33:14
Колега със здраве да си го караш,явно си ценител на ретро возилата :).
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Люси - Понеделник, 10 Декември, 2012, 20:36:27
Преди 8-9 години карах една такава яка биячка ама я бях тунинговал страхотно,даже като ходих в кат да я регистрирам за смяна на цвета предния спойлер ми задра в канал та ме върнаха не искаха да ме пуснат,пусто ме е яд че не мога да намеря нито една нейна снимка!!! ::)
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:23:07
Подходящото двигателно масло не трябва ли да бъде с вискозитет "10w40" или "15w40", за да бъде напълно подходящо за температурния диапазон в нашия климатичен пояс?
Автомобил е с 4 предавки, което се явява проблем при продължителните пътувания. Всъщност първото ми пътуване с този автомобил е между град София и град Бургас през национален път "6" ("Подбалкански път"), като точен разход на гориво не е засечен.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Zepp44 - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:24:51
 Аз Май месец тази година се разделих с мойта 21011 беше 1976 г. Имах я 5-6 години и бях много доволен от нея, ако те интересува нещо конкретно питай.  ;)
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: caterpillar - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:26:05
Дано съм полезен ;)http://zamunda.net/details.php?id=155797&hit=1 (http://zamunda.net/details.php?id=155797&hit=1)
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Люси - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:28:38
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:23:07
Подходящото двигателно масло не трябва ли да бъде с вискозитет "10w40" или "15w40", за да бъде напълно подходящо за температурния диапазон в нашия климатичен пояс?
Автомобил е с 4 предавки, което се явява проблем при продължителните пътувания. Всъщност първото ми пътуване с този автомобил е между град София и град Бургас през национален път "6" ("Подбалкански път"), като точен разход на гориво не е засечен.
На руските машини им е най добре с минерално масло(15W40) с полусинтетика мотора почва да тече като лейка!!!
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Zepp44 - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:33:23
 Зависи колко е поддържана колата. На мойта си карах с полусинтетика нямах проблем в гаража под нея и капка нямаше .
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:45:07
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:23:07
Всъщност първото ми пътуване с този автомобил е между град София и град Бургас през национален път "6" ("Подбалкански път"), като точен разход на гориво не е засечен.
Не се коси не е ламя,фискай си я.
По спомен обаче не е и икономична мисля,че под 7/100 не пада.

Недостатък е ,че поплавъка в карбуратора понякога обича да потъва .

Съскай си я смело не и се плаши,ако почне да загрева и смени делкото или и фисни центровка и си шест.
Джелезо е таз техника.
Провери и носачите и шарнирите .
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: driver70 - Понеделник, 10 Декември, 2012, 21:51:17
Масло-Valvolin Maxlife,вярно малко скъпичко,но пък си заслужава.Трябва да имаш задължитено ,иглата на карбуратора под ръка,че често прави проблем.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Rammbon - Вторник, 11 Декември, 2012, 07:52:28
Най-важното е, че има яко парно като за Сибир :)
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: admin - Вторник, 11 Декември, 2012, 20:20:48
Като някогашен бивш горд собственик на ВАЗ 21013 ми се иска да изкажа мнение по темата, но се чудя откъде да започна.

1. Двигателите на тези автомобили имат пословичен апетит към моторното масло и обичат да си "похапват". Уж това се лекува с "френски" и "немски" гумички на клапаните, но все не се получава желаният ефект.
2. Често срещани повреди са бързо износване на съединителя и предните спирачни дискове. Освен това слабо място на спирачната система са предните спирачни маркучи. Често пъти са напукани и негодни за употреба.
3. Водната помпа също създава неприятности, особено ако автомобила се експлоатира с вода, вместо антифриз.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: ИванТ - Вторник, 11 Декември, 2012, 20:36:04
Третата точка се отнася генерално за всички автомобили, освен това предишният собственик предвидливо е завещал резервна водна помпа в багажното отделение.
Днес закупих странични огледала (нови), всяко по 10.00 лева!
Благодаря на Бриги Бичкията за споделената информация, но не разбрах с какво вестникът ще помогне?!
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: admin - Вторник, 11 Декември, 2012, 21:44:05
Бих искал да добавя и малко размисли относно ходовата част на автомобила. Значи слабо място са тампоните на стабилизиращата щанга и втулките на носачите. Особено внимание трябва да се обърне на втулките на горните носачи, защото ако ръждясат в болта за закрепване, същият се вади само с рязане с флекс. По същият начин с флекс понякога се разглобяват и елементите на изпускателната уредба и най-вече средното към задното "гърне". Би било добре да обърнеш внимание и на "висящият" лагер, както и на гуменото каре в задната част на скоростите. При смяната на това каре по никакъв начин не трябва да се маха ламаринката, която го обхваща. Тя се маха едва след монтиране на болтовете.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Бриги Магнито - Вторник, 11 Декември, 2012, 21:55:44
Цитат на: ИванТ - Вторник, 11 Декември, 2012, 20:36:04

Благодаря на Бриги Бичкията за споделената информация, но не разбрах с какво вестникът ще помогне?!
Някой ден когато вали и бегачката умре на някой светофар ще разбереш за какво е вестника. ;)

Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: admin - Вторник, 11 Декември, 2012, 22:18:04
Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 11 Декември, 2012, 21:55:44
Някой ден когато вали и бегачката умре на някой светофар ще разбереш за какво е вестника. ;)



Аз не мога да се сетя за какво ще му послужи, ако вали дъжд. Виж, ако грее слънце, може да си направи шапка от вестник. Или пък ако термостата се е развалил, може да го подмушне между радиатора и решетката.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 12 Декември, 2012, 07:47:44
Слабо място е дистрибуторната капачка при резки смени на времето се образува конденз и искрата подавана от палеца не отива към съответната свещ в резултат на което колата не пали или гасне,а дистрибуторна капачка се бърше само с едно и то е вестник.
С парцал или друго остава тънък филм водица и нищо не праиш,но с вестник стават чудеса,затова е хубаво да имаш сух вестник под ръка.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 12 Декември, 2012, 10:40:22
Ванка, най слабото място на тази кола е защитата от корозия. Не че другите жигули не гният, но специално този модел направо се разпада все едно са го яли молци. Предните калници гният много характерно и бързо по горния ръб, подкалниците също бързо заминават.

Като цяло за поддръжка модела е лесен,евтин и непретенциозен, като всеки друг ВАЗ.

Основните неща ги споменаха -дистрибуторната капачка лесно се пука, понякога почти невидимо и оставаш без ход, при мокро време също лесно гасне ( не чак колкото москвич  ;D ) Спирачните цилиндърчета имат склонност към задържане, и това съчетано с кофти измисленото захващане на задните амортисьори ( една от малкото промени на руснаците спрямо оригиналния модел на Фиат е точно това)
прави карането на мокро, сняг и лед доста екстремно.

Карбуратора лесно се задръства,независимо какви филтри на горивото има накачени, но лесно се чисти.

Ваденето на селеновите втулки наистина е приключение  ;D

А, и последно - ако се прави ремонт на двигателя, както и да се прави, с каквито и части да се прави, ресурса на мотора след ремонт е много малък.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: admin - Сряда, 12 Декември, 2012, 12:19:14
Често пъти дефектират каретата на кардана. Разбира си лесно по металическия звук, който издават при малко по-рязко потегляне. Хубаво е да си сложиш гресьорки на шарнирите и накрайниците. При редовно смазване ще им осигуриш доста дълъг живот. А при смяна на шарнири в никакъв случай не подменяй болтовете за закрепване, дори и да ти се струват ръждясали. Те са от малко по-специална стомана.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: stoil nedev - Сряда, 12 Декември, 2012, 19:20:45
Честита да ти е ладюхата ;) гордей се с нея дори само и заради това, което го може само един истински "съветски" автомобил:

Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 12 Декември, 2012, 19:52:04
Ако искаш да върви повече , се сменят горивните жигльори. На 1 камера с 126 , на втора с 200. Ако искаш да намалиш разхода и да падне под 6л бензин, същите жигльори стават , на 1-а 105 на 2-ра 126.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: ИванТ - Сряда, 12 Декември, 2012, 20:48:41
Благодаря за съветите! Много ми допадат цените на резервните части и консумативи, след закупуването на въздушен филтър Filtron срещу сумата от 2.70 лева от "Косер" АД.
Rammbon, мисля че тази манипулация вече е правена, защото автомобилът изразходи доста скромно количество гориво.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 09 Юли, 2016, 16:13:06
Ба минало бая време.
Да питам бръмчим ли още с бегачката?
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: ИванТ - Събота, 09 Юли, 2016, 19:07:40
Подготвил съм я за предаване в пункт за изкупуване на метали.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: American - Събота, 09 Юли, 2016, 19:43:45
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:56:28
Съвсем скоро се сдобих

Идвам Август да ди покажа как се прави центровка на запалване:
чукче-наковалня
вакумен регулатор
центробежен регулатор

релето за зареждането на батерията:
регулирам

Карбуратора:
смес на празен ход
ускорителна помпа
смукач

на сън да ме бутнеш, правя  :D
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: цецодебел - Събота, 09 Юли, 2016, 19:50:19
Цитат на: ИванТ - Събота, 09 Юли, 2016, 19:07:40
Подготвил съм я за предаване в пункт за изкупуване на метали.
Недей бе :'(След 10 години ще я шитнеш на цената на нова!!!
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: American - Събота, 09 Юли, 2016, 19:52:15
Цитат на: ИванТ - Събота, 09 Юли, 2016, 19:07:40
Подготвил съм я за предаване в пункт за изкупуване на метали.
Не си ли любопитен да ни зарадваш с някое видео как се кара на две гуми или нещо от сорта ? краш тестове  ;D
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: цецодебел - Събота, 09 Юли, 2016, 20:07:23
Глей кво става!!!
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11430986577240920&slink=el0a43
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Hino - Събота, 09 Юли, 2016, 20:54:26

ИванТ, честито. Лично аз, много уважавам хората които си купуват такъв тип стари автомобили и си ги карат.
Пожелавам ти, да си я направиш годна за рали изпълнения във вид --> VFTS  ;)



... ако те интересуват конкретни цени на елементите и частите, питай. Мога да ти кажа повечето неща. Само че, сумата става 5 цифрена с първа цифра поне 3  ;D . Колкото и нереално да звучи... !
В Унгария, точно този модел е издигнат в култ (мога да постна и няколко онборда , впечатляващи ;) ). На всяко едно състезание има ПОНЕ, ама поне по 20 такива Лади. Шоуто е неописуемо :-)). А иначе, вътре в колата си е , истинско приключение, казвам го от собствен опит  ;) .

Поздрави  ;)
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 09 Юли, 2016, 21:00:57
Баце,не я бастисвай.
В момента съм социално слаб инак щех да се пазарим да я взимам.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: admin - Събота, 09 Юли, 2016, 22:10:46
Навремето карбураторите на тези Лади ги правех като нови. Два литра коресилин, престояване на частите в него поне 24 часа и продухване с компресор. След това регулиране, подмяна на мембрани, гарнитури и прочистване на запушени отвори.
Заглавие: Re:Сдобих се с ВАЗ 2105.
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 09 Юли, 2016, 22:21:36
Ако е здраво купето=ламарините е грехота да се бракува ???