Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Законодателство => Темата е започната от: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11

Заглавие: Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11
Здравейте на всички БГ шофьори.


Искам да попитам компетентните в тази област колеги ако може и имат желание да споделят мнение по въпоса.

Имам Мерцедес  Спринтер  до 3,5т. който излиза оригинално без тахограф. Понякога закачам платформа която е с обща маса 2т. т.е композицията става 5.5т. Платформата и буса са регистрирани на физическо лице и товарите които возят (леки коли) също имат договори в които са на същото лице.Пътува се до Австрия и Германия.

Ще бъда много благодарен за отговор.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: SEMPER - Петък, 18 Януари, 2013, 11:31:46
Ако въпроса ти е дали трябва да слагаш тахограф - мисля че да

Поне за Германия трябва, а не мисля че в останалите държави от EU ще е по различно.

Може да е за смях, но аз съм карал тук  с дигитално тахо Нисан Навара композиция с едно душманско ремарке.

Другото,което трябва да те притеснява са кантарите

Ако Спринтера е втора серия,мисля че няма автомобил който може да му се качи, ако е тройка - евентуално някаква малолитражка може да понесе, но пак има шанс да си претоварен на втора ос.

Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Петък, 18 Януари, 2013, 11:41:47
След като общото тегло надвишава 3.5 тона, тахографът е задължителен.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 14:14:41
Спринтера е 311
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Петък, 18 Януари, 2013, 14:55:15
Цитат на: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 14:14:41
Спринтера е 311

В талона ясно и точно е отбелязано максималното тегло на всяко превозно средство.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: SEMPER - Петък, 18 Януари, 2013, 15:45:40
На 311 и едно куче да вържеш на теглича и прехвърляш 3,5т

По спомен третата серия на мерцедесите е с общ тонаж съвсем близко до 3,5
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: vasvvv - Петък, 18 Януари, 2013, 16:36:34
Имаме спринтер 2008г. 315 цди.В големия талон пише 3500 ,а в състав 5500.Преди няколко седмици и аз се чудех за същото като колегата и проверих.Абсолютно е задължително да е оборудван с тахограф и скоростограничител.Въпросът е ,че на мен рядко би ми се налагало да закачам ремърке и какво правим когато съм без?????
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 18 Януари, 2013, 17:36:48
Цитат на: vasvvv - Петък, 18 Януари, 2013, 16:36:34
Имаме спринтер 2008г. 315 цди.В големия талон пише 3500 ,а в състав 5500.Преди няколко седмици и аз се чудех за същото като колегата и проверих.Абсолютно е задължително да е оборудван с тахограф и скоростограничител.Въпросът е ,че на мен рядко би ми се налагало да закачам ремърке и какво правим когато съм без?????

     Тогава превключваш на "извън" (OUT - начало).
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 18:57:42
Я дай повече информация за тези бусови тахографи, че ми стана интересно.
Къде и как се превключва на OUT и ако картата е в него какво става, или ако има шайба в него...
  После ако натовариш трябва ли да пишеш ръчно шайба или докато е стояла си е писала друга работа...

Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 18 Януари, 2013, 23:04:50
Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 18:57:42
Я дай повече информация за тези бусови тахографи, че ми стана интересно.
Къде и как се превключва на OUT и ако картата е в него какво става, или ако има шайба в него...
  После ако натовариш трябва ли да пишеш ръчно шайба или докато е стояла си е писала друга работа...



     Кой питаш? И други публикации днес се чудя кого имаш в предвид!

     Това е във "въвеждане на автомобил" първото "OUT - начало". Начало извън обхвата на Регламента. И после "край" - като е в обхвата отново. Това може да се постави и като е на сервиз и фактурата, за доказване.
     За картата мисля, че може да е извадена и съответно за периода бележка, а като е вътре имаш регистрирана дейност. А именно: "Управление извън регламент 561".

     С шайба нямам идея как става, ама там можеш ли да сложиш на "ферибот/влак"? Различно е!
     А, за каква "друга работа" имаш в предвид? След закачане на ремаркето, да. Когато си "извън обхват" и ДАИ, не би следвало да могат да те проверяват. И това е "управление извън обхват на регламент 561", а не "друга работа".
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 23:21:35
Става дума  като го превключиш на OUT къде на шайбата се отбелязва.
Тоест като после ме проверяват примерни и тази шайба как да я оправдая.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 18 Януари, 2013, 23:47:27
Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 23:21:35
Става дума  като го превключиш на OUT къде на шайбата се отбелязва.
Тоест като после ме проверяват примерни и тази шайба как да я оправдая.

     На шайба май няма! Дигиталния тахограф е проблем да се кара без карта, освен когато е "извън" - вероятно за това има това положение. С аналогов, не е проблем, да се кара без шайба. 
     Не се сещам друг начин, освен с бележка. С такова МПС, е много вероятно да си и собственик и няма да е трудно. А и, разликата в километража е лесно обяснима, предполагам!
     Имаше тема, колко почти е невъзможно в България, да имаш малък камион над 3,5 тона, като частно лице. Само с фирма и много други неща.

     Тази композиция е от категория "В+Е"? А, има изисквания, ако композицията е над 3,5 тона да е оборудван с тахограф!

     Камионите от близкото минало и които в момента се движат, като: ГАЗ, ЗИЛ, КРАЗ и т.н. Сложени ли са тахографи?
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: dealmaker - Събота, 19 Януари, 2013, 22:48:35
Говорил съм с колеги които карат редовно коли от Германия и Австрия и казват че когато колите и буса и платформата на на името на човека който кара са били са лична употреба т.е няма търговска цел до 6 тона не се изисквало да има тахограф.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: dimich87 - Събота, 19 Януари, 2013, 22:58:31
Цитат на: dealmaker - Събота, 19 Януари, 2013, 22:48:35Говорил съм с колеги които карат редовно коли от Германия и Австрия и казват че когато колите и буса и платформата на на името на човека който кара са били са лична употреба т.е няма търговска цел до 6 тона не се изисквало да има тахограф.
В закона има нещо написано за товарни автомобили с максимално допустима маса 6 тона и полезен товар до 3,5т.
Камионите от близкото минало като газките са с максимално допустима маса 6,8 тона и полезен товар 3,5 тона. Иска се за тях тахограф. Другите руски камиони са с доста по-голяма маса.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 19 Януари, 2013, 23:45:51
Цитат на: dealmaker - Събота, 19 Януари, 2013, 22:48:35
Говорил съм с колеги които карат редовно коли от Германия и Австрия и казват че когато колите и буса и платформата на на името на човека който кара са били са лична употреба т.е няма търговска цел до 6 тона не се изисквало да има тахограф.


     Ако цитирам:


ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
"з)  превозни средства или комбинации от превозни средства с максимално допустима
маса, непревишаваща 7,5 тона, използвани за превоз на стоки с нетърговска цел; "

     Там някъде, автомобили придружаващи спортни състезания, кемпери и други подобни. Те изглежда попадат в изключенията. Ако за буса закачиш, платформа и качиш няколко ATV-та, може и да отивате по горите да се возите. Платформа за коли, не ми прилича, за "лична употреба".
     Все пак, ако познаваш хората, вероятно е така!
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: ceko1969 - Петък, 25 Януари, 2013, 22:15:16
Днеска специално ходих и питах в ДАИ Видин  - до 7.5 тона бруто на състава от теглещо и теглено МПС не трябва тахограф, това важело за БГ и конкретно за моя случай - с бус и единична платформа превозвам кошери на около стотина километра + чат-пат някой закъсал колега и къде какво изпадне нещо по дълго и не може да се събере в буса.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: velizar - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 10:09:01
Цитат на: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11
Здравейте на всички БГ шофьори.


Искам да попитам компетентните в тази област колеги ако може и имат желание да споделят мнение по въпоса.

Имам Мерцедес  Спринтер  до 3,5т. който излиза оригинално без тахограф. Понякога закачам платформа която е с обща маса 2т. т.е композицията става 5.5т. Платформата и буса са регистрирани на физическо лице и товарите които возят (леки коли) също имат договори в които са на същото лице.Пътува се до Австрия и Германия.

Ще бъда много благодарен за отговор.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 83 от 2005 г., в сила от 18.10.2005 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Лиценз на Общността не се изисква за извършване на международни превози на товари с моторни превозни средства с товароносимост до 3,5 т или допустима максимална маса до 6 т и за извършване на превози за собствена сметка.

Аз така карам, без лиценз с бус и платформа за общо 3 коли. Цялата ЕС и Англия.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 01:33:45
Колеги, изчетох темата, но остава въпросът, аз съм лицензирана пътна помощ, карам ИВЕКО ТУРБО ДЕЙЛИ 35-12, ако закача една платформа, трябва ли да слагам тахограф и как ще си изкарам дигитална карта с категория B+E?
Лек и безавариен път на всички!
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Декември, 2013, 09:41:30
Цитат на: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 01:33:45
Колеги, изчетох темата, но остава въпросът, аз съм лицензирана пътна помощ, карам ИВЕКО ТУРБО ДЕЙЛИ 35-12, ако закача една платформа, трябва ли да слагам тахограф и как ще си изкарам дигитална карта с категория B+E?
Лек и безавариен път на всички!

В Регламент 561 ясно и точно е записано, че всичко над 3.5 тона е с тахограф. Разбира се, има и изключения и те са посочени също ясно и точно в член 13.
С категория В+Е няма как да дърпаш с този бус платформа и на нея да има автомобил. Ако платформата е до 750 кг общо тегло, тогава може. Не виждам обаче как ще стане.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 11:59:11
При категория В+Е категорията се запазва и не си в нарушение когато теглещото превозно средство е от категория "В", а тегленото ППС е над 750кг. допустима максимална маса, но общата максимална маса на композицията не трябва да надвишава 7.5т.
А при С1+Е общата е 12т.
За тахограф не съм сигурен.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Декември, 2013, 14:07:04
Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 11:59:11При категория В+Е категорията се запазва и не си в нарушение когато теглещото превозно средство е от категория "В", а тегленото ППС е над 750кг. допустима максимална маса, но общата максимална маса на композицията не трябва да надвишава 7.5т.
А при С1+Е общата е 12т.
За тахограф не съм сигурен.

Написал си доста неверни неща.
Значи да уточним, с категория В можеш да управляваш МПС с общо тегло до 3500 кг и ремарке с общо тегло до 750 кг, като сборът на двете не трябва да надвишава 4250 кг.
С категория В+Е теглещото МПС отново е до 3500 кг, но ремаркето също е до 3500 кг. Остава в сила условието общото тегло на състава да е до 4250 кг.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 18:21:11
Извадка от поправките в ЗДП от 2012г.

В ,,чистата" категория В са моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 кг или пък е над 750 кг, но при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 кг;

В категория ВЕ са съставите от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 кг.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: Mandor - Неделя, 01 Декември, 2013, 20:46:34
Нещо не е така. Защото излиза че 2 тона ремарке, закачено за 3 тонен бус, до 8+1 места е много.Същото ремарке, закачено за малко фиатче, което няма и тон, е само за кат "В".
Това кои спирачки са оразмерени повече, и кой има сила да тегли ремаркето е друга тема.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Декември, 2013, 20:50:08
Цитат на: Mandor - Неделя, 01 Декември, 2013, 20:46:34
Нещо не е така. Защото излиза че 2 тона ремарке, закачено за 3 тонен бус, до 8+1 места е много.Същото ремарке, закачено за малко фиатче, което няма и тон, е само за кат "В".
Това кои спирачки са оразмерени повече, и кой има сила да тегли ремаркето е друга тема.

Идеята на категория В+Е е да можеш да теглиш ремарке с общо тегло над 750 кг.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:03:26
Това ограничение до 4250 кг  от къде го четете???
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:06:28
Цитат на: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:03:26
Това ограничение до 4250 кг  от къде го четете???


     Категория В са моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 кг или пък е над 750 кг, но при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 кг (може теглещо 2 500 кг и ремарке 1 750 кг и е за категория В);

В категория ВЕ са съставите от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 кг.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:06:48
Цитат на: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:03:26
Това ограничение до 4250 кг  от къде го четете???

Закон за движение по пътищата

Чл. 150а.

6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;
7. категория ВЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 kg;

Регламент 561

1. Настоящият регламент се прилага към автомобилен превоз:
а) на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното
средство, включително всяко ремарке или полуремарке, над-
хвърля 3,5 тона, или

б) на пътници с превозни средства, които са конструирани или
трайно адаптирани за превоз на повече от девет лица,
включително водача, и са предназначени за тази цел.

Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато
маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не
надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените
сили, службите за гражданска защита, противопожарните
служби и силите, отговарящи за поддържането на обществе-
ния ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи,
възложени на тези служби
, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, изпол-
звани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел,
използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински
цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи
дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на
техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или
възстановени превозни средства, които не са въведени в екс-
плоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с
максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, изпол-
звани за превоз на стоки с нетърговска цел;

и) търговски превозни средства, които имат исторически статус
съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се
управляват и които се използват за превоз на пътници или
стоки с нетърговска цел.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:33:08
Цитат на: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 01:33:45
Колеги, изчетох темата, но остава въпросът, аз съм лицензирана пътна помощ, карам ИВЕКО ТУРБО ДЕЙЛИ 35-12, ако закача една платформа, трябва ли да слагам тахограф и как ще си изкарам дигитална карта с категория B+E?
Лек и безавариен път на всички!

Последно това бусче + плаформа може ли да се кара с В+Е и без тахограф???
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:22:52
Цитат на: admin - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:06:48
Закон за движение по пътищата

Чл. 150а.

6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;
7. категория ВЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 kg;

Регламент 561

1. Настоящият регламент се прилага към автомобилен превоз:
а) на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното
средство, включително всяко ремарке или полуремарке, над-
хвърля 3,5 тона, или

б) на пътници с превозни средства, които са конструирани или
трайно адаптирани за превоз на повече от девет лица,
включително водача, и са предназначени за тази цел.

Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато
маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не
надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените
сили, службите за гражданска защита, противопожарните
служби и силите, отговарящи за поддържането на обществе-
ния ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи,
възложени на тези служби
, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, изпол-
звани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел,
използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински
цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи
дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на
техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или
възстановени превозни средства, които не са въведени в екс-
плоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с
максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, изпол-
звани за превоз на стоки с нетърговска цел;

и) търговски превозни средства, които имат исторически статус
съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се
управляват и които се използват за превоз на пътници или
стоки с нетърговска цел.

Е добре де 4250кг.е 3500+750=4250. То тогава не би ли следвал "В"+"Е" да е 3500+3500=7000кг?
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:41:05
Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:22:52
Е добре де 4250кг.е 3500+750=4250. То тогава не би ли следвал "В"+"Е" да е 3500+3500=7000кг?

     Така де! Само не знам как ще си извади дигитална карта с ВЕ - категория! За случая над 3,5 тона, когато ще ползва тахограф.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:56:41
Май най добре е колегата с бусчето и платформата да се разходи до областният ДАЙ за справка по неговият казус Така ще си спести много ненужни глоби,нерви и главоболия.
Лично мое мнение.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 23:01:01
Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:56:41
Май най добре е колегата с бусчето и платформата да се разходи до областният ДАЙ за справка по неговият казус Така ще си спести много ненужни глоби,нерви и главоболия.
Лично мое мнение.
Това май трябва да направя! Когато имам резултат, ще го пусна тук, за да могат и други колеги да го видят, ако имат интерес!
Лек и безавариен път на всички колеги!
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 23:10:56
Като четем някой постове по горе, ми се струва че май само съм се набутал с 300 лева за В+Е категория, интересното в случая е, че при движение с бусче до 3.5 тона + платформа с една кола върху нея (2450 кг брутно тегло по голям талон) са ме спирали КАТ и не съм имал проблеми с категориите, а минавайки покрай органите на ДАИ явно не съм  представлявал интерес за тях -  просто ме гледаха с празен поглед минавайки покрай тях и никой не ме спирал, чак пък толкова да съм късметлия  ??? ??? ???
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 23:42:31
Така сетих се за един приател,който върти с бус и платформа из Европа.Не съм го чувал отдавна та реших хем да го чуя,хем да събера полезна информация за колегата.
Човека в момента е в Италия,и утре тръгва към БГ.Каза следното:
"Със кат.В+Е съм. Мога да карам МПС до 3.5т.+ремарке до 3.5т.Като композицията не трябва да надвишава 7т.бруто.Имам тахограф и го ползвам само когато съм с ремаркето,защото тогава надвишавам 3.5т. и регламеннта го изисква. Т.к. нямам спално помещение в буса,взимам бележки от паркинзи и мотели за доказателство при контроли че съм почивал".
Колега дано съм ти помогнал.Но въпреки това мисля че е добре да се разходиш до ДАЙ за да не те подведа с нещо,ако не съм разбрал както трябва.
Поздрави! Успех!
Леки пътища на всички колеги!
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 23:44:23
Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 23:42:31
Така сетих се за един приател,който върти с бус и платформа из Европа.Не съм го чувал отдавна та реших хем да го чуя,хем да събера полезна информация за колегата.
Човека в момента е в Италия,и утре тръгва към БГ.Каза следното:
"Със кат.В+Е съм. Мога да карам МПС до 3.5т.+ремарке до 3.5т.Като композицията не трябва да надвишава 7т.бруто.Имам тахограф и го ползвам само когато съм с ремаркето,защото тогава надвишавам 3.5т. и регламеннта го изисква. Т.к. нямам спално помещение в буса,взимам бележки от паркинзи и мотели за доказателство при контроли че съм почивал".
Колега дано съм ти помогнал.Но въпреки това мисля че е добре да се разходиш до ДАЙ за да не те подведа с нещо,ако не съм разбрал както трябва.
Поздрави! Успех!
Леки пътища на всички колеги!
Благодаря за информацията колега!
Леки и безаварийни на всички колеги!
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: admin - Понеделник, 02 Декември, 2013, 08:09:09
Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:22:52
Е добре де 4250кг.е 3500+750=4250. То тогава не би ли следвал "В"+"Е" да е 3500+3500=7000кг?

И ти не четеш внимателно какво се пише в темата. Да, може теглещото МПС да е до 3.5 тона и тегленото ремарке да е също до 3.5 тона. Което общо прави 7 тона. До тук си наред единствено с категория В+Е. От там нататък композицията трябва задължително да има ТАХОГРАФ, както и ЛИЦЕНЗ!

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:41:05
     Така де! Само не знам как ще си извади дигитална карта с ВЕ - категория! За случая над 3,5 тона, когато ще ползва тахограф.

И защо смяташ, че няма да си извади дигитална карта с категория В+Е? То е очевадно, че му трябва карта с тази категория. Преди 5 години като си вадих моята карта все още нямах С+Е, а само С. Питаха ме за какво ми е дигитална карта и отговорът ми беше, че ще докарвам нови влекачи от Германия.
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: noj - Неделя, 02 Февруари, 2014, 20:04:22
Здравейте колеги. Срам не срам ще питам.Трябва ли Е категория, ако пътувам за Холандия с Вояджър и закача ремарке да тегля лек автомобил?
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 02 Февруари, 2014, 20:56:20
Цитат на: noj - Неделя, 02 Февруари, 2014, 20:04:22
Здравейте колеги. Срам не срам ще питам.Трябва ли Е категория, ако пътувам за Холандия с Вояджър и закача ремарке да тегля лек автомобил?


     Категория "В" е до 3,5 тона или състав общо до 4,25 тона (ремарке и теглещото). Мисля за да се възползваш от последното, е необходимо да ти е вписано в големия талон в графа F.3. - допустима маса на състав от ППС-та. Много е възможно да ги надхвърлиш и тогава "В+Е".
Заглавие: Re:Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т
Публикувано от: mony124 - Петък, 25 Април, 2014, 12:43:58
РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета (текст от значение за ЕИП)


Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените сили, службите за гражданска защита, противопожарните служби и силите, отговарящи за поддържането на обществения ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи, възложени на тези служби, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, използвани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел, използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или възстановени превозни средства, които не са въведени в експлоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, използвани за превоз на стоки с нетърговска цел;
и) търговски превозни средства, които имат исторически статус съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се управляват и които се използват за превоз на пътници или стоки с нетърговска цел.