Момци нещо ми задремахте та реших да ви събудим с едно въпросче по техническата част,където има много спецове .
Та въпроса ми е следния-КАКВА Е ПРИЧИНАТА ДА СЕ ОТКАЧИ РЕМАРКЕТО? от филмчето
По всяка вероятност не е било закачено. Иначе не виждам причина да се откачи толкова лесно.
Много неприятен инцидент,предполагам че лафета не се е заключил или царският болт се скъсал,което е малко вероятно :o.
Цитат на: imter - Вторник, 26 Април, 2011, 20:26:55
Много неприятен инцидент,предполагам че лафета не се е заключил или царският болт се скъсал,което е малко вероятно :o.
Съгласен съм баце,а въпросния болт се захваща мисла и с бем ли ги на брой болтчета дали па те нещо...?
Момци, като гледам водача е висококвалифициран за професията си! Не мисля, че е от некадърност, а по-скоро технически проблем. Ами ако се е счупила пружината на лафета и разхлабила ,,челюстите" или ,,кученцата" (заключващия елемент)? Инак ситуацията си е комична!
Боби вярно пишех съгласен съм,но забравих да уточна с какво ,далеч съм от мисълта,че не е заключил лафета или там как му викате все пак това пълно ремаркенце е стигнало до точно този завой определенно според мен е техническа причината,но се чудя каква и за тва си питах,но това с челюстите ми се струва малко вероятно не знам ,но ми се струва че не може да се разкачи зарад тях,да заблъска иди дойди ма да се разкачи ?!? па бем ли го де мое и да мое.Как и да е ,че си остане загадка за мен
Загадка или не,важното е че е без кой знае какви щети ;).
В Падборг един поляк не го беше закачил, а си е мислил че го е закачил де на едно чисто ново Волво 700 коня съсипа от зад всичко.
Цитат на: Joro - Петък, 06 Май, 2011, 09:25:38
В Падборг един поляк не го беше закачил, а си е мислил че го е закачил де на едно чисто ново Волво 700 коня съсипа от зад всичко.
Баце и поляка ли го беше дърпал 9незакачено,пълно) преди да се разкачи?(като колегата от клипчето)
Беше празно мисля, тръгна напред, започна да завива и изпадна.
Редактиран правопис.
На баща ми, когато работеше в Дискорида, му се откачи ремаркето в Румъния както си кара ...
Цитат на: TheTishoo - Сряда, 11 Май, 2011, 14:05:20
На баща ми когато работеше в Дискордиа му се откачи ремаркето в Румъния както си кара ...
Какви са били последствията от това разкачане? Струва ми се, че би трябвало да има някаква причина, за да се разкачи ремаркето. Едва ли изправен лафет би позволил да се разкачи.
Ами последствията са били счупени калници, скъсани маркучи, все дребни работи, но важното е, че краката на ремаркето не са се изкривили ... Каза, че изминал над 300 км откакто бил тръгнал, аз мисля, че за 300 километра няма как да не се откачи. И точно там из тия баири се откачило ... Не знам някакъв дефект ли е дал, ама нито един българин не е спрял да му помогне ;)
Причина за редакция: Правопис! (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81)
Цитат на: TheTishoo - Сряда, 11 Май, 2011, 22:30:42
Ами последствията са били счупени калници, скъсани маркучи, все дребни работи, но важното е, че краката на ремаркето не са се изкривили ... Каза, че изминал над 300 км откакто бил тръгнал, аз мисля, че за 300 километра няма как да не се откачи. И точно там из тия баири се откачило ... Не знам някакъв дефект ли е дал, ама нито един българин не е спрял да му помогне ;)
Причина за редакция: Правопис! (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81)
Пич, това си е наша БГ черта, не бой се! После кво ше се разправят по сандъците на моабета,а?
Значи, не съм пропускал нашенец да не спра и да го поздравя, чесно! Инак съм се нагледал на кви ли не мутри (тъпи, много тъпи, ама наистина много тъпи)! Бара ти се у спор, не разбира кво говори, а камо ли да те разбере, и после си им черен :D
Те такъв си го предупреждавам, и с ,,ляв мегач" подминавам.
Братушките казват, че между старите и новите полуремаркета има малка разлика и са приложили следната схема:
(http://www.picvalley.net/u/2727/189963808583003854313093813933OjmEvkaYiBndZuqG24M.JPG)
Причини много. Но пилотната кола го чака и се ключва на главния път което ще рече че ремаркето е закачено някъде съвсем наблизо. Видимо е че има наклон и то лек от който идва камиончето.Много пъти лафетите клеясват и не заключват нормално. Ако при закачането е имало наклон (макар и лек) и не е проверил както трябва, резултата е налице. Квалификацията на водача не я оспорвам а по скоро си мисля за грешка,но той завалията беше толкова шашнат че дори и не погледна към лафета. Разбира се че причините могат да бъдат и други но ми е трудно да повярвам че ще скъса царски болт,или пък счупена пружина, но и тия варианти не са изключени.
Баце ,да ти кажа нави ме,но ремаркенцето има нещо си качено там колко и да е наклонец се ми се струва,че щеше се разкачи още преди това,па знам ли,как и да е загадка си е за мен и така ще си остане.
СЛАБА КВАЛИФИКАЦИЯ! Ремарке не може да се откачи по друга причина , дори да е скъсана пружината на лафета.
След като закачиш трябва да слезеш и да сложиш обезопасителната скоба на лафета!!! АКО не е закачен просто не можеш да я сложиш . Лафета е ДВОЙНО подсигурен против самоотключване! НА МЕН ми е падало ремарке с 32 тона и вобще не ми беше приятно , обаче вината си беше само моя . Има златно правило ,което го прилагам но в последствие - след закачане , преди да сложа маркучите и вдигна краката винаги проверявам ( като потегля леко ремаркето трябва да ме държи)
Е и аз да се включа малко има и друга причина която е много вероятна.
Царският болт се износва(в следствие не добре регулирани челюсти) след като се износи се завърта на 90 градуса ако е бил износен и не е завъртян и челюстите са хлабави се получава адско лашкане и впоследствие може да се откачи,поне аз така си мисля.
Цитат на: antoniyu - Вторник, 05 Юли, 2011, 01:40:54
Е и аз да се включа малко има и друга причина която е много вероятна.
Царският болт се износва(в следствие не добре регулирани челюсти) след като се износи се завърта на 90 градуса ако е бил износен и не е завъртян и челюстите са хлабави се получава адско лашкане и впоследствие може да се откачи,поне аз така си мисля.
Баце не е ли наобратно,челюстите да се тръкнат ,а не болта.Инак треска тоест клати,но да се разкачи забрави никъв шанс.
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Вторник, 05 Юли, 2011, 07:27:34
Цитат на: antoniyu - Вторник, 05 Юли, 2011, 01:40:54
Е и аз да се включа малко има и друга причина която е много вероятна.
Царският болт се износва(в следствие не добре регулирани челюсти) след като се износи се завърта на 90 градуса ако е бил износен и не е завъртян и челюстите са хлабави се получава адско лашкане и впоследствие може да се откачи,поне аз така си мисля.
Баце не е ли наобратно,челюстите да се тръкнат ,а не болта.Инак треска тоест клати,но да се разкачи забрави никъв шанс.
И болта се износва.Когато челюстите се износят се регулира,но ако не се регулира на време се износва и болта.На един шмиц се беше получила елипса и от сервиза казаха да се завърти на 90 градуса и да се видят челюстите.Не ми се е разкачал камиона но така лашкаше,че едвам се прибрах от Стара Загора до Пловдив,а на другият влекач не лашкаше толкова поне според колегата.Болта го измерих лично с микромер за по-сигурно и имаше доста голяма разлика макар,че и с шублер се видя.
Днес сутринта си закачих ремаркето закачих кабелите вдигнах краката и тръгвам и преди да успея да спра ремаркето падна.Та значи на този там не му се е заключил лафета както се случи и на мен но моето беше от разсеяност и бързане просто не погледнах дали е заключен лафета.Той е имал наклон затова не се е откачило ремаркето веднага друга причина според мен няма.
Цитат на: jonsan69 - Сряда, 06 Юли, 2011, 19:41:53
Днес сутринта си закачих ремаркето закачих кабелите вдигнах краката и тръгвам и преди да успея да спра ремаркето падна.Та значи на този там не му се е заключил лафета както се случи и на мен но моето беше от разсеяност и бързане просто не погледнах дали е заключен лафета.Той е имал наклон затова не се е откачило ремаркето веднага друга причина според мен няма.
А може да е било натоварено и от тежестта да не е паднало веднага. А при теб имаше ли някакви поражения?
Освен един скъсан маркуч нищо друго ремеркето беше празно.
Момци да приемем,че ремаркето е било пълно и лафета не е заключил,но тогава се получава,че пича не е проверил дали е заключено,а доколкото моя милост да ви светнем,ремаркенце току що закачено се проверява като го напънеш с влекача докато е блокирано или подпряно и се приема за заключено ,когато влекача се затормози и надигне муцуна,някой колеги съм ги виждал прилагат това действие няколко пъти.
Предполагам и в случая с jonsan69 ремаркето се е разкачило без да направи и 5 см движение,тоест той е тръгнал и то е паднало зад него без да помръдне.
Пак ви казвам не вярвам при наличие на наклон при пълно ремарке то да тръгне и да се разкачи след това,ма знам ли всичко е възможно.
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Неделя, 10 Юли, 2011, 07:40:39
Момци да приемем,че ремаркето е било пълно и лафета не е заключил,но тогава се получава,че пича не е проверил дали е заключено,а доколкото моя милост да ви светнем,ремаркенце току що закачено се проверява като го напънеш с влекача докато е блокирано или подпряно и се приема за заключено ,когато влекача се затормози и надигне муцуна,някой колеги съм ги виждал прилагат това действие няколко пъти.
Предполагам и в случая с jonsan69 ремаркето се е разкачило без да направи и 5 см движение,тоест той е тръгнал и то е паднало зад него без да помръдне.
Пак ви казвам не вярвам при наличие на наклон при пълно ремарке то да тръгне и да се разкачи след това,ма знам ли всичко е възможно.
Много правилно действаш от както на мен ми се разкачи ремаркето преди 10 12 год. и аз действам така.
Как стана при мен, след закачане не погледнах дали ръчката на лафета е пропаднала до край и осигурителната планка(скобата се слага ръчно при по старите лафети) е заключила.След като закачих ,продължих да карам на заден и когато потеглих на пред изминах около 20-30м. тръгнах да завивам( на завоя имаше огромна дупка ) и тогава какво да вида в огледалото -ремаркето си продължаваше да върви на пред !!!!! счупи калника стопа малкото габаритче на ремаркето и увисна на гумите. На лафета беше останало около 1-2 педи от предния десен ъгъл. За мой късмет някак си царският болт се бе проврял в пространството между калника и гумите.Тоа става с 32 тона товар . краката на ремаркето бяха точно над дупката и после 3 часа го мъчих да го хоризонтирам и закача под ъгъл в дупка (ако на някой му се е случвало да закача пълно ремарке под ъгъл знае каква мъка е ).
И при мен стана така през януари тази година. Колегата ме подведе, че ремаркето е закачено. Добре, че на огледалото видях накъде отиват нещата и спрях. Още малко оставаше да падне.
Преди се колебаех но сега след като няколко пъти гледах клипа съм убеден че е шофьорска грешка. Камиона е нов (последната маска на Актрос) което изключва възможността за клеясване.Освен това е от бяла държава което ще рече че преминава редовен технически преглед.
А да видим причината за това! На съжаление от хладилника нищо не става сигурно!
На никой не го пожелавам!
Че причината е ясна ремаркето е пълно отпред и при откачването просто се е прекантарило.Относно щети мисля не са чак толкоз сериозни едни лапи и е като ново.
:) Тва за дискусията да мъцна ,колко за лафа.
Забравяш,че стените на хладилника за от изолация и пластмаса всичко се пука и цепи при такъв удар,
заради тежината на агрегата отпред,
И на агрегата ще трябва здрав ремонт, отделно може да е изкривил или скъсал борда.
Е не съм Ванга са според мен нищо му няма,ма ако е дало фира живо и здраво да е.Съгласен съм и да е дало фира ич не ми е.
Баси пак Тракторс ,че земем си помислим,че фабрично ги разкачат...
Ето затова от време на време се сменя подковата , клина и царският болт и се гресира разбира се.
Ако се вгледате внимателно ще видите устройството на лафета . За да се разкачи има една причина само .....
Не се проверява преди да се тръгне дали е заключил лафета.
Тук се навих Дане,единственио шанс да се разкачи полуремарке е да се откъсне със се лафето я друго не нам нема вариант от разбит лафет да се разкачи по друг начин,а относно сага за откъснат царски болт съм чувал две ма нешо им немам вера. ;)