Тол система в Беларус, Русия и Казахстан ще се въведе. За повече информация http://www.beltoll.by/
Всички ППС-тата над 3.5 тона общо тегло влизащи в тези три държави ще заплащат Тол-такси,но регистрираните в Беларус, Русия и Казахстан ППС-та са освободени от тях.
Toll - Системa в Казахстан Астана-Боровое.
Реализация Астана-Алматы, Астана-Павлодар.
B проект Астана-Усть-Каменогорск, Алматы-Хоргос, Алматы-Капчагай.
Цитат на: Monster - Неделя, 16 Юни, 2013, 15:46:58Toll - Системa в Казахстан Астана-Боровое.
Реализация Астана-Алматы, Астана-Павлодар.
B проект Астана-Усть-Каменогорск, Алматы-Хоргос, Алматы-Капчагай.
Реализация до 2020 года(Астана – Караганда – Балхаш – Алматы),(Астана – Павлодар – Семей – Калбатау – Усть-Каменогорск) и (Астана – Аркалык – Торгай – Ыргыз – Шалкар – Бейнеу – Актау).
Всичко над 12тона в Русия ще плаща 3 рубли и 70 копейки на километър
http://mentik.ru/news/item/541-proezd-po-federalnim-trassam-dlya-gruzovikov.html (http://mentik.ru/news/item/541-proezd-po-federalnim-trassam-dlya-gruzovikov.html)
Леката кола за 220км плати такса 200 тенги - стойността на един хляб в България. ;)
Тариката - аз пък чета, че до 3.5 тона ще бъдат освободени, а по-тежките ще плащат(става въпрос за регистрираните в Митническия съюз).
Согласно Указу Президента Республики Беларусь от 27.09.2012 №426 от оплаты проезда по платным дорогам Республики Беларусь, входящим в систему BelToll, освобождаются пользователи транспортных средств:
транспортные средства, зарегистрированные на территории государств – членов Таможенного союза, с технически допустимой общей массой не более 3,5 тонн, и буксируемые ими прицепы;
Тази седмица мой приятел руснак идва с малко камионче от Армения за БГ, ще се видим и ще го питам точно колко и дали плаща ТОЛ в Беларус.
Апропо, от 01.01.2015г. арменците и киргизите също влязоха в Евразийския съюз и на влизане ги оформят за 10-на минути. Говори се, че до края на годината узбеките и таджиките също ще влязат.
Таксата от 3,70 рубли на км. ще влезе в сила до края на годината, но само в Русия и само по федералните пътища за над 12т.
Наумчо преди да правиш генерални заключения погледни датата на създаването на темата, тоест тогава нещата са били по един начин сега може да са по друг.
Преди за МПС-тата до 6 тона регистрирани в Евразийския съюз имаше доста големи облегчения. Като цяло то това е смисъла да членуваш в някакъв саюз-да ползваш привилетий.
Относно минаването за 10-ина минути много зависи от КПП-то. Питай някой който е минавал през Троицк/до Челябинск/през лятото. Той ще ти каже, че отнема 16 часа през деня и 6 часа през ноща и какъв е огромен потока. Освен това казахите и руснаците бутат рушвети за да предредят колоната,а ти си кибичиш на опашката. Дори да минеш бързо за Казахстан ти трябва застраховка/сключва се само през деня/но тя е в Тенге, тоест трябва през деня да отворят банката за да обмениш рублите. Горивото е само в тенге и често в град Кустанай и региона има не достиг и на дизел и на бензин/тук е евтино и всички тук зареждат/пак чакаш на опашката. Преминаването през зимата има друг проблем през Астрахан или Оренбург пътищата бързо стават непроходими при силен снеговалеж и може да си останеш там с дни. Друг проблем е летния дизел,който го продават през зимата-замръзва на минус 14 градуса.
Ясно, разбрах те. Чепът на някои места е доста по-голям. И наистина не съм погледнал откога е темата.
Без генерални изводи. Разпитах арменците как е, хвалят се, че за 10м. ги оправят на влизане в Русия.
Живи и здрави да сме, на другото алал му вера.
Принципно трябваше да ходя до Казахстан/Алма-Ата/за първи път в живота ми,обаче работата се разсъхна. Отиване на 1,6евро с уловка 5 дни кибичиш на пазара/борсата/по договор-ползват те като склад,а хладилния агрегат си бръмчи и троши пара. Обратен товар няма и да намериш той е за 20-30 американски цента. Началството вика няма да ходиш на 5 дневна екскурзия!
Поразпитах там един познат за релацията-той ми разправя могат да ти се случат много по-лоши неща:
-да си изгубиш миграционката - няма излизяне от Казахстан. Само за нея ти трябват 10 минути попълване!
-лятото може да попаднеш в пустинна бурия и после цялата композиция е за боя!
-полицайте са по-алчни от зъл недоспал сръбски митничар нощна смяна и словенска полицайка в цикъл взети заедно!
-ако един от документите е нещо съмнителен смесен патрул/нещо като Краун Ейджънс с Ленд Ровър при нас/те ескортират до наказателен паркинг до изясняване на случая или до издаване на редовни документи.
-ако един от документите е нередовен смесения патрул те ескортират до склад под митнически контрол/разтоварване,престой на стоката в склада,натоварване на казахстански камион и откарване до крайна точка по договора за сметка на превозвача/Не е ЕШК нещо подобно се е случило с камион на фирма Брекет. Смесения патрул рушвети не взима и глобите не ти мърдат,не се опитвай да бягаш за да не отидеш в затвора. Всички останали много обичат парите.
Нагъл казахски рекетьор с пагони:
Аз се чудя защо иранците карат с по 2 брезента един върху друг-то било заради пясъчната буря. Дори и двата да са продупчени боли ги фара и никой нищо не може да им каже.
То в Азия има много нововъведения като: един Камаз с две ремаркета, транспортиране на ябълки в насипен вид със самосвал/сигурно са за оцет/, така че композицията да я ползват за склад по техните разбирания е нещо нормално.
Не дай си боже да ти се наложи личен багаж на бивш военен да транспортираш в Азия-смятат го за военно оборудване. От град Аралск и цялата западна част на Казахстан там буквално никой не говори руски и нема оправия. То затова колегата е изгорал. С камиона влизаш в града - забранено и глоба. Трябва да намериш кварталния да ти утвърди и подпечата списъка с вещите иначе товара ти го задържат на митницата. В Астана и Алма-Ата е забранено влизането на над 3.5 тона общо тегло и местни камиони до 6 тона са регистрирани като 3.5. На входовете на Алма-Ата освен полиция се правят проверки с газанализатори и димомери, пак те очаква глоба. Въобще много обичат парите!
По темата то и преди и сега в Русия си имаше платени пътища. Например: от Москва покрай черноморското крайбрежие до Абхазия има няколко платени участъка. Също някой постоянни, понтонни и временни мостове.
Сори за размера!(http://s9.postimg.org/cx4nlmz97/image.jpg?noCache=1436777111)(http://s3.postimg.org/n6z7s8cpr/image.jpg?noCache=1436777160)
(http://s9.postimg.org/nnvjgony7/image.jpg)(http://s17.postimg.org/ahdje0aj3/image.jpg)
Цитат на: Haydutyn - Понеделник, 13 Юли, 2015, 11:46:16
Сори за размера!(http://s9.postimg.org/cx4nlmz97/image.jpg?noCache=1436777111)(http://s3.postimg.org/n6z7s8cpr/image.jpg?noCache=1436777160)
Камазите в България са с ДВГ Камаз 740 , а тези с ЯМЗ 236 или 238. Дори да нямат Турбокомпресор на първия основен ремонт се слага заедно с нова глава. Ремаркетата са нещо като нашите Елена.
по долу
По спомени от 1987 г. "Магистралата" Алма ата до Киргизия - до Фрунзе (така се казаваше столицата на Киргизия сега Бишкек) беше перфектна. Широк дву лентов път. Просто идеален. И сега може да се видят пътищата там в Гоогле мапс. Никак не са лоши. Тяхната А2 магистрала.
Това е граничния пункт Казахстан-Киргизия. Едно време беше Геортгиевка сега Кордай.
https://www.google.bg/maps/place/%D0%90%D0%BB%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8,+%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%85%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD/@43.0255627,74.7067085,535m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x38836e7d16c5cbab:0x3d44668fad986d76
Аааа и в Казахстан пишат на Кирилица.
ПС Нагоре през селото е пътя за Алма Ата - до там е 220 км от тази граница
На входовете/изходите на южната/старата столица те спира полиция след това за 30 секунди те замерват на димомер/газанализатор и следва глоба(http://s21.postimg.org/dbx6blm0n/aa1.jpg)втората снимка е миграционката за която стана въпрас.(http://s.drom.ru/4/pubs/4483/29868/1556515.jpg)
Нищо чудно за това замерване. Когато бях там това - Алама ати си беше прекрасен красив град. От страни на улиците имаше канали (рекички) по които течеше чиста вода и охлаждаше въздуха. Навярно и сега е така. Има много зеленина в града. От центъра на града . Хотел Казахстан тръгва въжена линия - лифт до планината и пързалката Медео.
А тогава ни учеха, че нямало друга столица, като София да има толкова близко планина.
ТАм видях за първи път в живота си автобусна линия с дестинация 1600 км. Пътят Алама ата - Фрунзе - Бишкек 220 - 250 кмбеше, като във филма Лудия МАкс. Прав хубав път, а от двете страни изгоряла жълта трева все едно пустиня.
Ааа бензина А76 - 0.04 рубли (4 копейки литъра!!!)
В Крим преди, може би сега също я има тролейбусна линия няколко стотин километра.
КПП-тата в Азия като цяло не всички са международни, целогодишни и целогодишни едновремено.
3df имаш ли снимков материал? Разкажи колко време си бил там какво си правил и т.н.
Сложна работа е това - Азия. За стигнеш Бишкек най-бързо, ти трябва азербайджанска двуразова виза, която ти издават в Грузия, на основата на която ти издават Туркменска. После бичиш при Узбеките за виза и чак тогава взимаш и Киргизка. А през Русия е поне с 1500км повече. Въобще Мажджаре с гроздаре.
Преди 3-4 години бях преводач на една казахска делегация от спортисти - каратисти и боксьори. Много пара имат казахите, много ресурси и са много по-добре от нас. Изкупиха за роднините в Казахстан всички дрънкулки от търговците пред Александър Невски. Въобще не се пазарят, направо в долари плащат. С удоволствие бих поживял в Алмати или в Астана, от руснаците чувам, че към белите отношението е много добро и са добре приети навсякъде.
И на мен ми е интересна темата, колега 3df разкажи още подробности по престоя ти там, моля.
Много е за писане попилях се там за има няма две години. Новосибирск Иркутск Алма Ата, Медео Планините там Георгиевка Фрунзе. НАй ме е яд, че не повторих а трябваше да дръпна до Владивосток. ПО късно бях на юг от Владивосток. При братята Севоро и южно корейци. Измих си краката в Тихи океан. Не че Сев Корейците му викат Източно корейско море. А какви плажове там в Корея де малейй - с километри и празни , празни без един чиляк.
Та трябваше да скоча до Владивосток защото Самолетния билет ми струваше към 400 лева от които Букурещ Москва Букурещ 210 лв.
С останалите 190 - 200 лв пътувах Москва Новосибирск Алма Ата Фрунзе, Уфа Москва. А само разстоянието Москва Новосибирск е два пъти по голямо от това до Букурещ. Всички пътувания бяха с фиксирани дати. Новосибирск Иркутск с Влак.
Та на кратко
Москва Домодедово (вътрешното летище за цялата страна) има няма 70 - 80 км от Москва. Те разстоянията за нищо ги нямат.
В Георгиевка ще ходим на гости. Ама излизаме от селото и викам ама на там е Алама Ата на 250 км?
Аааа -рядом Викат - Рядом.
Рядом, Рядом на 80 км!!! в едно селце. МА как рядом бе тва си е далече.... ДАлече е някъде над 1000 км викат.
Георгиевка е на 20 -30 км от Фрунзе. Алма Ата на 250 , но ние се отчитаме в Джамбул щото сме в джамбулска област да ама той е на 500 км.??? Ами, какво вечерта на влака . Сутринта там вършим си работата и вечерта обратно.
Аа гот беше по летищата . НАй празното летище беше в Бишкек - Фрунзе. Иначе Домодедово Новосибирск Алма ата бяха,като Централна гара софия пред празник. Те самолетите им бяха невероятно евтини ползваха ги като градски транспорт. Не че влаковете им не бяха пълни и претъпкани. Ааа двуетажни вагони с легла като в нашите казарми. на два етажа да съберат повече хора ако има нужда.
ТАкива видях в Новосибирск. Ааа всички разписания бяха по Московско време . Пише влака тръгва в 20.30 а ти си смяташ каква е разликата в часове и отиваш в 17.00 щото в 17.30 влака тутутуут тръгва. е има и местен часовник , но всеки си смята.
Това важи и за самолетите. Та го разбрах в Новосибирск. ТАм спах в една кислородна станция на Транспортната болница (по късно може да пусна някои снимки) от гуглето. А до тая болница имаше някакъв изчислителен център. Та ме води приятелят ми до него да видя жена му и колежките и (малее не ми се говори по тънката част , какъв живот беше малееййй) Та виждам ги говорим си и опаа кво да видя Едни големи машини сандъци познати и на тях пише ИЗОТ!!!
Наша изчислителна техника чак там в Новосибирск.
ТА вика ми приятеля иди на гарата и виж разписанието ако не вярваш за часа. Отидох и видях . Ама видях и друго НА разписанието на влаковете времето за пътуване се дава в сутки = демек денонощия!!! 3 суток, 4 суток Москва Пекин май беше 11 или 12 суток!! Луда работа. Преищя ми се да си взема един билет Новосибирск Пекин и обратно. Само на отиване да гледам от дясно на връщане да гледам от ляво . Това ми стигаше.
Та хубавото на автогарите беше, че за нас чужденците да търсим стаята на Интурист (открехна ме един приятел, който не е вече жив - бог да го прости) Та вика Намираш стаята и звъниш или чукаш. Като ти отворят само слагаш паспорта си пред лицето на готината рускиня - и си ТИ с главни букви ТИ.
На Домодедово ,като качиха всички дойде двойния Икариус само за двама души и ни настаниха в самолета (2 ра класа нормална, но ни настаниха) В Новосибирск пак така. Народ ама народ все едно сте на кино и някои вика - Земетресение... Така е на летището в Новосибирск. Казах на приятеля за Интурист. ТА той дойде да ме изпрати. Та добре, че дойде да купи от стаята бонбони и шоколад за хлапето.
Тогава в Новосибирск беше бедно магазините празни. Ресторантите .. не можеш да влезнеш без предварителна заявка.
Плодове сокове храни бяха с 3 цени в зависимост от региона.
Ако някакъв сок се произвежда в Казахстан се продава на една цена . Новосибирск е 2 зона - там цената е друга. има и 3 зона още по на север. Обикновено още по на север е по евтино и се дотираше от държавата за да останат хората на север да живеят. Парното почти безплатно Бензина А76 - 4 копейки.
Моите хора живееха в кислородната станция дето подава кислород на болницата. До станцията една голяма цистерна за кислород ама до преди 1 - 2 години не е работила. И са работили 6човека на 3 смени по 2 ма да сменят бутилки от камион , като им ги докарат. Моят приятел завършил физика - оправи системата и вече работят 2 ма души . Намалили персонала от 6 на 4 на книга - вдигнали си заплатите , дават и на шефа на болницата и всички доволни. Сложили един голям манометър а на 2.2 атмосфери един датчик . Ако падне стрелката до 2,2 атм. вкл. датчика. а той един училищен звънец
да вдига аларма. (слава богу не са имали проблеми само веднъж)
А те през това време подвързват книги на библиотеки за допълнителни средства.
ТА в Новосибирск по магазините бедно. Видях институтите атомни, физика, химия и тн Там е съсретедотчена научната мисъл на Русия. ТА спомням си ядох веднъж салата от настъргани моркови полети с мед. Тука не бих хапнал такова ама там ми хареса.
Бях и на Обское море. Река об минава през Новосибирск. Ами нещо като Дунав. И аз виках от Дунава по широко нема. Ама има.
ТА на юг от Новосибирск се намира язовир на река ОБ . Та там дето бях до хоризонта се вижда само вода. Като море. Те за това му викат Обское море.
Брезови гори с километри. Дива природа необятна.
ТА ми дойде времето да слезна в Алама ата. Слезнах топло горещо. Ама като тръгнеш по улиците прохлада . дървета канали със студена вода. Отидох на пазара. А там всичко, което се ражда в България от рана пролет до късна есен го имаше през юли. Цели телета одрани окачени на едни куки а месаря вика бабке от кое да ти дам. Тя сочи , а тоюй реже. Контраста е голям в Новосибирск празно , а в Алмаата исобилие. Влизам в един магазин. Наредени в средата хладилни ракли
, а в раклите .....о боже не може да бъде.......Пепси Кола......фулл пълно . Малее.... пепси кола в Алма ата на онова време ....малеееее....
Пускам радиото . Руски, Казашки, Китайски, Корейски и ......Немски радиистанции. МА викам кво става немски....тук....Казахстан....Азия....немски....
Да викат има много немци изселени от войната и корейци след корейската война.
Та за Георгиевка . Фрунзе Джамбул и Байконур друг път . А за Байконур това си е отделен град стигнах и до космодрума ама не до там дето изстрелват ракетите - него го видях от далече . Ходих до сградите и хангарите дето ги сглобяват.
Да не повярва човек , че от тази пустош човек се отправя към космоса.
Снимки не качвам щото има Гугъл Ърт там има достатъчно снимки и то съвременни от по ново време.
Пак ми се ходи там. В Америка и Европа знам, какво ще видя , но Русия - Казахстан са необятни дива природа не освоена и не замърсена.
Между другото Казахстан по територия е колкото даже по голям от Европа.
За сега толкова.
Руската Федерация въведе система за плащане по пътищата http://platon.ru/ru/ (http://platon.ru/ru/).
Цитат на: Monster - Събота, 05 Декември, 2015, 14:16:30
Руската Федерация въведе система за плащане по пътищата http://platon.ru/ru/ (http://platon.ru/ru/).
Итука машинка, в един момент цялото предна стъкло ще стане с машинки от 12 тона общо тегло. 1,5293 руб./км до 29 февруари 2016 . От 1 март 2016 года до 31 декември 2018 года 3,06 руб./км. От 2019 - 3,73 руб./км.
За да не правя нова тема... откога влизат електронните товарителници за Русия и дали са задължителни за чуждите/неруски композиций?
Цитат на: Monster - Понеделник, 04 Февруари, 2019, 14:04:14За да не правя нова тема... откога влизат електронните товарителници за Русия и дали са задължителни за чуждите/неруски композиций?
От август или от декември година ще са задължителни за камиони с руска регистрация-обсъжда се дали за каботажа или за международните превози.
За камионите с неруска регистрация електронните товорителници не са задължителни. В момента има по избор дали да е електронна и в зависимост от начина на обмитяването. Все още няма 100% яснота по въпроса.
В РФ отмениха лицензирането в транспортния бранш без значение дали става въпрос за локомотив, кораб или камион. Камиона си е твой - физическо лице и си работиш така!. Ако си подиспълнител на някого с негова карта за гориво работиш и не плащаш два пъти ДДС. Нямаш разходи за счетоводител ползваш фирмения. Като си сключил договор с тях те те осигуряват. Ако си със самосвал даже нямаш разходи за диспечер/диспонент, спедитор/. При бордова, хладилна и т.н. композиция плащанията са с ДДС, особенно след Електронната товарителница сектора ще излезе на светло. Единствения минус, ако си самонает, е че работата е непостоянна.
В България има мнение, че Евразийския Съюз са изостанали. Да не се окаже обратното.
В Казахстан първи въведоха първи турникетите в училиката. С карта се влиза, с карта плащаш в лафката-така родителите следят какво ядат децата. Видеокамерите в училищата са вързани с интернет и родителите могат видят децата в реално време.
На Бакад-околовръсното на Алма-Ата първи въведоха димомер/газанализатор.
Тия евробюрократи грам акъл нямат! Населението на Китай е 1,5млрд.,населението на Русия е 148млн. Е какъв проблема Китай да изхрани Русия??? Даже няма нужда Брикс да помага! Благодарение на контра-санкцийте казахите смениха подвижния състав от стари камиони на последния или предпоследния модел. Още преди да се създаде Евразийския Съюз са създадени смесени Казахо-Киргиски фирми за да се ползват киргиските разрешителни за Китай и Германия.
Отделно завода за локомотиви слагат старите, но и новите серий двигатели. Локовотивите обслужват "Новия път на коприната" така стават жива реклама на завода и продажбите растат.
Защо да не си създадът собствена марка луксозен автомобил? Порше ще помогнат с разработката. Не е ли хитро? Лимузината на Путин освен къса и дълга база ще има микробус, джип та даже и хеликоптер Аурус.
Цитат на: Haydutyn - Петък, 22 Март, 2019, 16:41:26
Защо да не си създадът собствена марка луксозен автомобил? Порше ще помогнат с разработката. Не е ли хитро? Лимузината на Путин освен къса и дълга база ще има микробус, джип та даже и хеликоптер Аурус.
Това е да си баровец да си направиш собствена марка хеликоптери!!! КЛАС-както викат руснаците.
Цитат на: Monster - Четвъртък, 28 Март, 2019, 15:12:27Това е да си баровец да си направиш собствена марка хеликоптери!!! КЛАС-както викат руснаците.
Мой познат беше в Беларус и има много неща които можем да научим от тях.
МТЗ и днес е в топ 10 на най-големите тракторни заводи в света. Най-евтиния трактор е с размерите на АТВ и струва 2000долара.
Белореските чорапи струват 3лв. но издържат поне 4 години.
Часовниците Лъч и до днес съществуват като ги продават на космически цени.
Цитат на: Monster - Четвъртък, 28 Март, 2019, 15:12:27Това е да си баровец да си направиш собствена марка хеликоптери!!! КЛАС-както викат руснаците.
За хеликоптера още няма цена, но за късата база стартира от 18 млн. рубли.http://careta.info/tag/kortezh/ (http://careta.info/tag/kortezh/)
Цитат на: Haydutyn - Вторник, 02 Юли, 2019, 10:46:23Мой познат беше в Беларус и има много неща които можем да научим от тях.
МТЗ и днес е в топ 10 на най-големите тракторни заводи в света. Най-евтиния трактор е с размерите на АТВ и струва 2000долара.
Белореските чорапи струват 3лв. но издържат поне 4 години.
Часовниците Лъч и до днес съществуват като ги продават на космически цени.
Белоруските чорапи нямат тайна просто памука идва от Туркменистан-най -качествения в света. При дънките Зара е същата история.Но Туркменистан е най-затворената държава в света. Също, ако си завършил техен университет трябва да практикуваш 5г., а в Беларус 2или3г. Хората имат индустрия защото нямат българска приватизация.
Цитат на: Monster - Събота, 17 Август, 2019, 15:47:39Белоруските чорапи нямат тайна просто памука идва от Туркменистан-най -качествения в света. При дънките Зара е същата история.Но Туркменистан е най-затворената държава в света. Също, ако си завършил техен университет трябва да практикуваш 5г., а в Беларус 2или3г. Хората имат индустрия защото нямат българска приватизация.
Туркменистан са като КНДР живеят по "Чучхе"или самостоятелно развитие на държавата и просто не издават визи. Или ако издават то тя е транзитна 5дневна струва 56$. Посолство на Туркменистан има в Москва, но там също ти трябва руска виза.
Както на всяко азиатско КПП по суша пътниците+личния багаж са отделно, шофьорите+личното или служебното МПС отделно.
На митницата разрешение за влизане в Туркменистан 15$.
Такса за МПС тръгва от 18$ за мотоциклет-някакъв коефициент по 5дни.
Застраховка за 5дни на мотоциклет 15$.
Такса, че ще ползвате евтино гориво 5дни за мотоциклет от 48$. Ако си спомняте големите тенекий за сирене от преди 30год. в това се налива гориво. Нормални бензиностанций липсват
Такса за изготвяне на "маршрутен лист" в маршрутния отдел през всяко вътрешно КПП на полицията или ПИГГ-прилича на нашите будки за весници трябва да имате печат иначе арест, глоба, депортация и конфискация. Има и платени мостове, на които също поставят печати като платиш поне 12$.
5$ оформяне на бумаги и 1$ дарение за съюза на пенсионираните митничари.
Да не кажете, че има корупция издават квитанция за всеки разход.
Общата сума за 5 осна композиция е около 1000$. По лесно и бързо се минава, ако се присъедините към конвой. Туркменистан е огромна държава, няма как да спазвате РТО или режим на труда и отдиха или Регламент 561, което е същото. 2 дни достигане до адреса, трети ден разтоварване и още 2 дни обратно.
Забранено е да се внася сателитен телефон, gps, допълнителни карти с памет и т.н. Снимките на фотоапарат и телефон се проверяват на влизане и излизане.
Големия проблем е разликата между официялния курс в банката и този на черния пазар разликата е 7 пъти.
То в България разликата между най-ниската и най-високата пенсия е пак толкова, за разлика от Казахстан където е 5-10%.
Почти същото е с заплатите на медицинския персонал в страната, а ако е извън страната става сложно за смятане.
Цитат на: Haydutyn - Петък, 22 Март, 2019, 16:41:26Защо да не си създадът собствена марка луксозен автомобил? Порше ще помогнат с разработката. Не е ли хитро? Лимузината на Путин освен къса и дълга база ще има микробус, джип та даже и хеликоптер Аурус.
(https://i.ibb.co/12fTC8s/aurus.jpg) Аурус Сенат 600- нов износ Белгия