Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32

Заглавие: "Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32
     Забелязал съм някои маневри от по-големите са особено дразнещи за тези с леки коли! Например: Завиване надясно, наляво когато се извършва от съседна лента. По Правилник, "голямото" е длъжно да пропусне по тази лента която "затваря", ама как? Правилника е приложим за слабо или средно интензивно движение. И "малкия" се "навира", защото е с предимство!

     Друго, престрояване наляво, когато е заета лентата, естествено е с предимство леката кола, която е там. Обаче, когато са в една и съща лента и голямото МПС, тръгне да се престроява (след сигнализация) и леката кола в ролята на "дребно и вредно", поради маневреността си иска да се набута първо. И започва с аргументите, ама аз съм в тази лента и ме засичаш. А при условие, че предното превозно средство е подало сигнал за престрояване, задния е длъжен да изчака. Това и не се осмисля, а и не им изнася!

     При включване в главен път и при наличие на 2-3 ленти, никакъв проблем да заеме съседната лява лента. Но не, дори и намалява да пречи

     Стандартна ситуация: Приближава се кръстовище с три ленти, средната е за направо и там е голямото МПС, лека кола е за надясно през трета лента към най-дясната. Обикновено само леки спирачки и е леко дразнещо. До завиване за десен завой от трета лента и съответно преди кръстовището, рязко намаляване до подходяща скорост за завоя. А голямото МПС, ако може. Той вече е отзад и е негов проблем, ако се удари!


     Никой не твърди, че само малките пречат, а при големите всичко е наред. Ето кои неща ме дразнят:  При движение с невисока скорост по двупосочен път, плътно в лявата част на лентата и дори застъпване на осевата линия. Което прави особено трудно изпреварването. Това го правят и много от леките коли, това също пречи, но не в такава степен.  Също има и по Закон изисквания, при движение в колона да се оставя достатъчно място между ,,големите" МПС-та, за да могат да бъдат изпреварвани и заемане място между тях! Някои от ,,големите" не ги интересува!

     Споделете какво ви дразни в противоположната ,,големина"?! Понякога има лесно решение, стига да има желание!

     Има много неясноти при движението на тролейбуси и градски автобуси. Питайте, стига да не е за разположението на мрежата, преди онова колело в Плевен!
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48
Сега се сещам за две неща, които ме дразнят у "големите":
- Изпреварват се двама "големи" по наклон на магистрала (Витиня примерно) и единият кара с 85 км/ч, а другият с 88 км/ч... Следва едно изпреварване от порядъка на 2-3-4-5 мин., а тези дето си пердашат с 130-140 да се оправят отзад...
- Карат 5-6 "големи" в колона с 1-2 метра разстояние между тях, и това на двупосочен път... Колко псувни отнесят турските "големи" в Сърбия между Калотина и Ниш само аз си знам  ;D
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: JoseCuervo - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 21:49:17
Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48
....- Карат 5-6 "големи" в колона с 1-2 метра разстояние между тях, и това на двупосочен път... Колко псувни отнесят турските "големи" в Сърбия между Калотина и Ниш само аз си знам  ;D
В Германия за каране без достатъчна дистанция, особено мпс с ремарке, прибират книжката за 6м. ако не ме лъже паметта.. Мен също много ме дразнят "турците" като се наредят 2-3 композиции без дистанция, пък ти се опитай да ги изпривариш ако ще и със самолет да си....
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 23:58:53
Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 08:14:48
Сега се сещам за две неща, които ме дразнят у "големите":
- Изпреварват се двама "големи" по наклон на магистрала (Витиня примерно) и единият кара с 85 км/ч, а другият с 88 км/ч... Следва едно изпреварване от порядъка на 2-3-4-5 мин.,...

     Направо си е проблем, в България не е толкова забележимо. Обаче по другите държави с голям поток на камиони и коли е доста сложно при само две ленти.
     Според мен не е нормално, при разлика в скоростите 1 км/ч и по-малко, да предприемеш изпреварване (по-скоро успоредно движение). Още по-странно е, че изпреварвания не отпусне газта само за секунди. Отпускане на газта има, но когато изпреварването е приключило.
     При подобно поведение, да се учудваме ли, че на много места е забранено изпреварването от камиони?!
     Словакия - по всички магистрали и градските - денонощно. Унгария - от 6.00 до 22.00 часа по магистралите и автомобилните пътища. Италия, Германия с масови часови и постоянни забрани!

     Обаче "малките", при забрана за изпреварване, се движат с 80-75-70 км/ч и надолу. Единствено увеличават при опити за изпреварване (заобикаляне). И какво да правят "големите", в тези случаи? В Унгария, можеш да минеш с 20-40 евро, ама в Италия с 2-3 месеца (парите не са най-важни в случая - да кажем 500 евро).
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Вторник, 22 Октомври, 2013, 08:27:41
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 21 Октомври, 2013, 23:58:53
          Обаче "малките", при забрана за изпреварване, се движат с 80-75-70 км/ч и надолу. Единствено увеличават при опити за изпреварване (заобикаляне). И какво да правят "големите", в тези случаи? В Унгария, можеш да минеш с 20-40 евро, ама в Италия с 2-3 месеца (парите не са най-важни в случая - да кажем 500 евро).
Kaто каза това се сетих за друго много дразнещо при "малките" в България.
Кара си нормално човека, но като види патрулка или му присветнат веднага намалява - при ограничение 90 кара с 70 или при ограничение 50-60 кара с 30... Все едно патрулката ще го изяде като мине покрай нея... Защо така се спичат хората не знам...
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: naum4o - Събота, 26 Октомври, 2013, 09:17:43
Аз пък се чудя кога най-сетне всеки на пътя ще разпознава сигналите на големите? Десен мигач - автомобилът отзад може да изпревари. Ляв мигач - не изпреварвай. За да се разбираме по-добре, трябва и големи и малки, да започнем да използваме мигачите.
А че турският тираджия е капут е факт. На Хемус на излизане от София на изкачването, изпреварвам го идиота, кабината ми е по средата му и тогава той бие ляв мигач и започва да навърта в моята лента. Свиркам му и когато се изравняваме го питам пиян ли си? Показва ми, че е пуснал мигач...Някои от тях са просто уникални.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 10:43:38
Цитат на: naum4o - Събота, 26 Октомври, 2013, 09:17:43
Аз пък се чудя кога най-сетне всеки на пътя ще разпознава сигналите на големите? Десен мигач - автомобилът отзад може да изпревари. Ляв мигач - не изпреварвай. За да се разбираме по-добре, трябва и големи и малки, да започнем да използваме мигачите.
А че турският тираджия е капут е факт. На Хемус на излизане от София на изкачването, изпреварвам го идиота, кабината ми е по средата му и тогава той бие ляв мигач и започва да навърта в моята лента. Свиркам му и когато се изравняваме го питам пиян ли си? Показва ми, че е пуснал мигач...Някои от тях са просто уникални.

     Сигурно пропускаш да ни уведомиш, че турския ти колега е застигал някакво препятствие и колегиалността ти е изисквала да не предприемаш изпреварване, та и той да не се налага да намалява?
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: naum4o - Събота, 26 Октомври, 2013, 11:15:22
Нямаше да пиша обиди по негов адрес, ако бе такава ситуацията. 5,30h сутринта, празна магистрала.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: kratun4o - Събота, 26 Октомври, 2013, 20:42:43
По принцип турските ни колеги много обичат да са байрактари,да водят колоната па ти върви ги изпреварвай,ша си изядът чалмите.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: kron - Неделя, 27 Октомври, 2013, 05:05:21
Здравейте колеги,та сега за това как ние големите  пречим на малките в България,ами аз съм на мнение че има доста голям процент малки особенно по междуселски пътища който ни пречат.Сега за магистралата какво толкова ще му стане на някой който лети с 130-140 като те види че изпреварваш от далече да намали все пак хората трябва да знаят че ние имаме ограничение на скоростта и няма как по някога да изпреварим за миг.За светлинните сигнали който е писал има хора които ги разпознават и се възползват и са ни благодарни че сме си направили труда.За турските колеги е не са на 100% така както са описани по горе но по принцип прието е да си имаме едно на ум за тях,но и от тях има стриктни и добри шофьори.Та какво ме дразни по пътищата из родината,ами дразни ме че се имаме за големи а нямаме елементарна култура на пътя,защо немеца не ти свири святка и прочие че си го забавил 1 минута до като си изпреварвал защото си дава ясна сметка че ти си голям.Защо англичанина не те псува свири и други действия че си се объркал и си спрял запушил си пътя да питаш да те опътят,защото хората имат култура примери има много колеги.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: naum4o - Неделя, 27 Октомври, 2013, 11:18:33
Далеч съм от мисълта да генерализирам и слагам етикети. Споменах само конкретен случай с конкретен шофьор.Всички сме наясно, че с повече оси мислиш за повече неща. Аз лично съм склонен да се доверявам на големите и дългите, защото ситуациите, в които аз съм попадал, са понякога детска радост в сравнение с техните.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Boroman21 - Неделя, 27 Октомври, 2013, 12:06:19
Не ми се пишеше точно в тая тема , ама като прочетох че немците били културни шофьори и за миг се изприщих по дупето ;D Примери бол , някой безопасни но дразнещи а има и такива граничещи с опит за самоубийство и масово убийство. И ся не почвайте ама това не са немци ами "селяни" или че пък са изключения. Напротив изключения са хората каращи нормално и безопасно с оглед на ситуацията.
А за изпреварването на магистрала и с половин километър да има по-бавен го изпреварвам веднага , независимо дали ще отнеме 2-3-10 минути.Това дали дразня някого зад мен си е негов проблем , аз гоня време а той не /леките коли/.По национал изпреварването в повечето случай е забранено и си го спазвам че си е чисто самоубийство понякога.
Така че малките /съботно-неделните шофьори/ трябва да се научат да ни уважават на пътя и да се пазят сами от нас , а ние съответно трябва не само да пазим нас а съответно и тях защото е очевидно че са по крехки от нас ;)
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Красимир Тодоров - Събота, 16 Ноември, 2013, 23:30:39
Карах зад една гондола и на нея имаше надпис на немски "Аз работя. Защо не разбирате?"
Много хитър надпис с голямо послание.
От тогава много мисля да си направя нещо такова и аз на ремаркето отзад, дано помогне.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Неделя, 17 Ноември, 2013, 11:40:44
Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 16 Ноември, 2013, 23:30:39
Карах зад една гондола и на нея имаше надпис на немски "Аз работя. Защо не разбирате?"
Много хитър надпис с голямо послание.
От тогава много мисля да си направя нещо такова и аз на ремаркето отзад, дано помогне.
Винаги ми е било чудно защо си мислите, че само вие работите, а останалите са туристи  ???
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45
Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 17 Ноември, 2013, 11:40:44
Винаги ми е било чудно защо си мислите, че само вие работите, а останалите са туристи  ???
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума ;D
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: naum4o - Понеделник, 02 Декември, 2013, 20:16:59
С изключение на случайните хора и с други професии, може би всички във форума работят на пътя и всекидневно се сблъскват с малките, досадни бръмчалки, управлявани от малки, неуравновесени психопати. Без значение кой кара 31 палета, а кой кара 20. Но на другия ден слизаме в ниското, запалваме втомобила и  се сблъскваме с големи идиоти, управляващи големи композиции и повярвали в мотото - Аз съм голям, следователно съм с предимство винаги и навсякъде и  другите са длъжни да се  пазят от мен... Мисълта ми е, че и двете страни имат забележки една към друга - кой повече, кой по-малко.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: znamc - Понеделник, 02 Декември, 2013, 21:40:10
Оня ден търсех един склад в Русе и ми се наложи да върна назад по улицата около 30м . Улицата малка ,тясна ,вътрешна в индустриална зона ей как един не спря бе, вече беше тъмно ,а те един отзад спря ,един ме задминава ,а една кака ми паркира до кабината... Е мама му стара и за В категория ,трябва да ги качват в прицеп само за да погледнат колко се вижда назад ,аман от кретени....
Лек път на всички
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Pando85 - Понеделник, 02 Декември, 2013, 22:58:48
Каква колегиалност да очакваме при положение, че те хората вече за 100 лв. стават любители шофьори. Те самите не умеят да карат, а камо ли да мислят как се кара по голямо ППС. Всичко е джигити на кубик и все по малко се срещат ето такиви колеги.

http://vbox7.com/play:43783fa528
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: M.Traykov - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Доста неща ме дразнят,но гледам да не им обръщам много внимание.
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.
Иначе лично аз давам път на всичко независимо колко голямо е.Е не съм Дева Мария,но се опитвам да съм колегиален.Не е приятно и като изпреварваш камион (най-често турски-съжелявам) той да дава газ и ти да натискаш дори до 100 и да не можеш да го изпревариш.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Embolado - Вторник, 03 Декември, 2013, 12:51:23
Цитат на: Drifter - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Доста неща ме дразнят,но гледам да не им обръщам много внимание.
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.
Иначе лично аз давам път на всичко независимо колко голямо е.Е не съм Дева Мария,но се опитвам да съм колегиален.Не е приятно и като изпреварваш камион (най-често турски-съжелявам) той да дава газ и ти да натискаш дори до 100 и да не можеш да го изпревариш.

После плавно намаляш до 50км/ч и при евентуален негов опит да те изпревари отново даваш газ до 100км и така...

Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: ceko1969 - Вторник, 03 Декември, 2013, 18:25:41
Цитат на: Drifter - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.

Мене пък най ме е яд кога изпреварват колездач или пешеходец без мигач.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 08 Декември, 2013, 01:44:29
Цитат на: Drifter - Понеделник, 02 Декември, 2013, 23:19:51
Доста неща ме дразнят,но гледам да не им обръщам много внимание.
Но полудявам като се правят маневри без мигач ей направо откачам и получавам мини инфаркт.

     Смята се, че указването на посоката е било нужно само на курсът и изпита. Това че правиш внезапни и несигнализирани маневри е признак на "опитния" водач, а тези които използват мигач са новобранци.
     Аз лично използвам тези новобрански прийоми в гараж, по черни пътища и когато няма никой около мен.
     Двама от колегите на линиите 94 и 280 (където карах), които на практика въобще не го използваха обясненията на единия: Ако подаде мигач за престрояване идващата кола се "натиска", а така го "изненадва". Не може да се отрече, че има някаква логика. А и "малките" редовно ползват това и при погрешна преценка за успех, виновния е задния, защото "малкия" е къс и бързо сменя лентата и удара е отзад. Другия колега много се гордееше, че лостчето на мигачите му е като ново! Браво похвално!
     Някои от четящите, ако не използва мигачи, нека каже каква е неговата "Теория за изненада на противника"?


Цитат на: ceko1969 - Вторник, 03 Декември, 2013, 18:25:41
Мене пък най ме е яд кога изпреварват колоездач или пешеходец без мигач.

     Съвсем реално е, ако особено предния е "голям", нямаш видимост и рязко се отклони да заобиколи. При малка дистанция задния е напълно възможно да бъде изненадан и да "помете препятствието"!
     Затова предните, използвайте малкото лостче вляво, а задните разстояние  (дистанция) от предния.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Mandor - Неделя, 08 Декември, 2013, 08:27:36
Това с дистанцията е много хубаво, обаче винаги щом оставя повече от 2-3 метра до предния, защо се намира някой да се завре там?  ???  ???  ???
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: !.!.! - Неделя, 08 Декември, 2013, 11:13:40
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума ;D

Браво Краси , много точно го каза :)
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 11:53:49
Цитат на: !.!.! - Неделя, 08 Декември, 2013, 11:13:40
Браво Краси , много точно го каза :)
Много "точно" го каза, ама като го гледате от вашата камбанария...

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45
Драго, с удоволствие ще ти отговоря, понеже разбирам, че си инж. и  не си професионален шофьор.
След първото ми изречение не се ли подразбира защо така си мислим?
Именно защото сме ПРОФЕСИОНАЛНИ шофьори, а пътя е нашето работно място.
Аз ако ида в твоя офис и почна да ти се пречкам и задавам глупави въпроси спирайки дейността ти, на теб ще ти е приятно ли?
Сега на довода ти, че пътя е общ - аз ще ти отговоря, че общ или не, той е нашето работно място, а ние работим, за да сте добре всички вие останалите, ние не превозваме наша стока, като човек с инж. образование сигурно си учил един семестър икономика и би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика. Не вярвам да качиш 31 европалета пилешко с леката си кола?
И накрая, когато се редите на границата в лентата на камионите, а не на туристите, тогава ще твърдиш, че работиш на пътя...
Като минеш някъде където пикьорите ремонтират пътя (а те със сигурност работят там) не намаляваш ли скоростта, не ги ли пазиш... или тях може, а на нас профи шофьорите е въпрос на спорт да ни пречите???
Аз наистина не разбирам, как по дяволите не разбирате, че ние наистина работим на пътя, а вие просто го ползвате???
Впрочем, вервай ми, има и други инж. тука във форума ;D

Да видим дали правилно съм - работното ти място е на пътя и затова трябва да се съобразявам с теб когато съм там?
Еми много ти е крива логиката!
Има си закони и правила, с които трябва да се съобразявам, а не с хрумванията на някой понеже това му е работното място... Ако всеки си има собствени правила на работното си място ще стане много страшно...
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 11:53:49
Много "точно" го каза, ама като го гледате от вашата камбанария...

Да видим дали правилно съм - работното ти място е на пътя и затова трябва да се съобразявам с теб когато съм там?
Еми много ти е крива логиката!
Има си закони и правила, с които трябва да се съобразявам, а не с хрумванията на някой понеже това му е работното място... Ако всеки си има собствени правила на работното си място ще стане много страшно...

Драго, аз не мога и не те карам да се съобразяваш с мен. Просто като видиш левите ми мигачи да мигат на магистралата, да знаеш че тръгвам да изпреварвам, а ти ако искаш карай и натискай. Гледай само да те не закача  с триосието , че са ми големи гумите и нема да те усетя кога съм те сдъвкал. Как не се научихте, че на многолентов път дясната лента е с предимство, па баш ме боли с колко караш. Относно това, че тира карал със 100, ами не си ти човека който да ми каже с колко да карам, пък и вярвам, че леката ти количка може и с повече да се движи. Смешно ми става, като някой каже че не може да изпревари камион с колата си. Не говори пред професионални шофьори за правила за движение, със сигурност ги знаем много добре и си ги ползваме.
А на онзи дето щял да намаля на 50 и да ускорява. Съветвам те да не го правиш, един се пробва така да бъзика колега, ама пропусна, че имаме станции, да не се изненадаш, като видиш тир препречил пътя, требва да си 4х4 и през нивата, иначе незнам къде ще ходиш. А щангите дето вдигаме кабините са доста яки.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Драго, аз не мога и не те карам да се съобразяваш с мен. Просто като видиш левите ми мигачи да мигат на магистралата, да знаеш че тръгвам да изпреварвам, а ти ако искаш карай и натискай. Гледай само да те не закача  с триосието , че са ми големи гумите и нема да те усетя кога съм те сдъвкал.
Изобщо нямате право да се изпреварвате взаимно по магистралата.

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Как не се научихте, че на многолентов път дясната лента е с предимство, па баш ме боли с колко караш.
Ай стига бе  :o За сефте чувам, че тръгналият да изпреварва от дясната лента е с предимство пред този от лявата...

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Относно това, че тира карал със 100, ами не си ти човека който да ми каже с колко да карам, пък и вярвам, че леката ти количка може и с повече да се движи.
Правилно, не съм аз човека - има си закон. Закон, който вие професионалните шофьори нарушавате най-много, а после ревете, че никой не се съобразява с вас...
Ако всички спазваха ЗДП нямаше да има конфликтни маневри...

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Смешно ми става, като някой каже че не може да изпревари камион с колата си.
Аз проблем нямам да изпреваря "TIR" - отнема ми секунди. Проблем имам с 2 "TIR"-a, които се изпреварват (незаконно) по магистралата - едно че не е позволено, второ че им отнема 10 мин. като се движат с 2 км/ч разлика, трето че не им пука за идващите отзад значително по-бързо движещи се МеПеСе-та...

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
Не говори пред професионални шофьори за правила за движение, със сигурност ги знаем много добре и си ги ползваме.
Май имаш пропуски около правилата за изпреварване и движение по магистрала.

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:21:46
А на онзи дето щял да намаля на 50 и да ускорява. Съветвам те да не го правиш, един се пробва така да бъзика колега, ама пропусна, че имаме станции, да не се изненадаш, като видиш тир препречил пътя, требва да си 4х4 и през нивата, иначе незнам къде ще ходиш. А щангите дето вдигаме кабините са доста яки.
Хаха, много сте ербап всичките с тия щанги... А те куршуми спират ли???
Че май ножовете не:
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=3993.0
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: scaniavolvo - Понеделник, 09 Декември, 2013, 18:50:46
Драго защо си мислиш така,че камионите не могат да се изпреварват,могат разбира се стига да няма знак,който да го забранява.А до щангата-всичко спира по-добре не пробвай!
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: ceko1969 - Понеделник, 09 Декември, 2013, 19:09:19
Парен каша духа, от как изпатих миналата година при един инцидент (за щастие ми се размина само с леки материални щети) много внимавам с "големите" (особено дали ме виждат), че като стане белята кел файда кой крив кой прав ::)
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 09 Декември, 2013, 20:51:17
Изобщо не смятам да ти обяснявам здп и правилника за неговото прилагане, относно другото, вервай ако щеш, бързо ще омекнеш. незнам какъв ти е опита в стрелба по хора, но моя със щангата е реален. и изобщо не се стига до бой, такива отворковци първото което правят е да се извиняват.
относно кой прав кой крив, правилния подход е с добро към професионалния шофьор, повечето от нас са толерантни и помагат. тръгнеш ли с  рогата... незнам, нема да е добре.
пак ви повтарям на няколкото любители шофьори, не ни пречете да работим и да си храним семействата, съобразявайте се, че с това се издържаме. Пречите ли - на собствена отговорност.

Цитат на: ceko1969 - Понеделник, 09 Декември, 2013, 19:09:19
Парен каша духа, от как изпатих миналата година при един инцидент (за щастие ми се размина само с леки материални щети) много внимавам с "големите" (особено дали ме виждат), че като стане белята кел файда кой крив кой прав ::)
Братле, никой не те е закачил нарочно. Просто има мъртви полета в огледалата и в закона пише, че не се преминава от дясната страна на състав от ппс. това не е случайно. свиркай си, желязо се прави, добре че нищо ти нема.

Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: gadinka - Понеделник, 09 Декември, 2013, 20:54:51
Ако: от детска възраст са ни възпитавали, че камионите са големи и опасни, но не са ни врагове. Че тях ги карат наши близки, познати- хора като нас самите, мисля че нещата биха изглеждали различно.  Знаейки, че тоя човек зад волана има право да кара 9 часа и трябва да стигне където са го пратили- ти му пречиш, само защото можеш. Ежечасно, ежеминутно някой ни вади нервите, само защото има нужда да се доказва. Ама всеки има праг на търпимост, затова се стига до щанги и ножове. Инженера друга песен ще запее, ако дойде от другата страна.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:49:53
Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Изобщо нямате право да се изпреварвате взаимно по магистралата.

     Да, не само взаимно, но и някой който се движи с 50 км/ч. Например над 7,5 тона, в Словакия навсякъде по магистралите; Унгария автомобилни пътища и магистрали от 6,00-22,00; Германия предимно 6,00-19,00 и някои постоянни; Италия често забраната е над 12 тона.
     За България, не знам да има забрана! За да разбереш какво е, като видиш някой супер неадекватен, започни да караш зад него и не го изпреварвай по никакъв повод (все едно е влакче). И да пазиш дистанция!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Ай стига бе  :o За сефте чувам, че тръгналият да изпреварва от дясната лента е с предимство пред този от лявата...

     За едновременно престрояване вероятно, инак не. В северните страни, при подаване на мигач задния или изчаква или сменя лентата! Ние сме от южните страни!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Правилно, не съм аз човека - има си закон. Закон, който вие професионалните шофьори нарушавате най-много, а после ревете, че никой не се съобразява с вас...
Ако всички спазваха ЗДП нямаше да има конфликтни маневри...

     В първата публикация дадох пример: "Завива "голямото" от съседна лента (невъзможно е инак). Длъжен е да пропусне в "застъпващите" ленти. Да, но само при слабо интензивно движение е възможно това."
     Правилата които знаем не могат да се прилагат при интензивно движение!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Аз проблем нямам да изпреваря "TIR" - отнема ми секунди. Проблем имам с 2 "TIR"-a, които се изпреварват (незаконно) по магистралата - едно че не е позволено, второ че им отнема 10 мин. като се движат с 2 км/ч разлика,

      Разбрахме че не е незаконно и забранено. От мен едва ли ще видиш такава маневра. Гледам да изчакам "малките". Съвсем друг е въпроса при силно интензивно движението (на магистралата). Или някой "малък" се движи със 100-110 км/ч и е далеч, необходимо е само за малко да отпусне газта. И започва да присветка и свири, само защото е келеш. Дори не е с предимство, след като е започнал "големия" достатъчно рано.

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
трето че не им пука за идващите отзад значително по-бързо движещи се МеПеСе-та...

     В Германия, често на движещите се в лявата лента се налага да намаляват от 200 км/ч и повече. И не е само за камиони. И нямат претенции, нали?





П.П. Приятно е да наблюдаваш спор между интелигентни хора (Краси и може би Драго). Драго много го харесвах (не чак толкова колкото някой мъже се харесват). Дано може да ми отговори в "онази тема", въпросите са 20 и през ден на един да отговаряш, пак е нещо!
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
Цитат на: scaniavolvo - Понеделник, 09 Декември, 2013, 18:50:46
Драго защо си мислиш така,че камионите не могат да се изпреварват,могат разбира се стига да няма знак,който да го забранява.
Объркал съм се... Знам, че не могат да навлизат в най-лявата лента, но съм пропуснал факта, че това е валидно на магистрала с 3 ленти за движение, а то такива в БГ няма...
Е сега е момента да ме спукате от ебавки, че по-принцип рядко греша и следващата възможност може да е след месеци  ;D

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:49:53
    П.П. Приятно е да наблюдаваш спор между интелигентни хора (Краси и може би Драго).
Странни са ти разбиранията за интелигентен човек... Моите изключват хора, които си решават проблемите с щанги.

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:49:53
    П.П. ... Дано може да ми отговори в "онази тема", въпросите са 20 и през ден на един да отговаряш, пак е нещо!
Илчев спокойно, след 3-4 дни излизам в заслужен едномесечен отпуск и ще ти отговоря на въпросите. Поне на тези, на които мога.
Сега е предколедно, хората гледат да си похарчат парите и имам страшно много работа в офиса, а вкъщи е лудница откакто жена ми се върна от родилното...  ;D
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:46:13
Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
Объркал съм се... Знам, че не могат да навлизат в най-лявата лента, но съм пропуснал факта, че това е валидно на магистрала с 3 ленти за движение, а то такива в БГ няма...
Е сега е момента да ме спукате от ебавки, че по-принцип рядко греша и следващата възможност може да е след месеци  ;D

     Аз пък често греша. Като се движа по южната дъга на околовръстното в София. Обикновено съм в трета лента и все си мисля, "при три и повече ленти е забранено на товарните автомобили да навлизат в най-лявата, освен при завиване". Това отнася ли се за мен?!



Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
...а вкъщи е лудница откакто жена ми се върна от родилното...  ;D

     Браво! Това е много по-важно, дано е донесла нещо!



Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
Странни са ти разбиранията за интелигентен човек... Моите изключват хора, които си решават проблемите с щанги.

     Когато са много силни емоциите е нормално да се получава понякога. При други обстоятелства със сигурност ще си проличат много сходства.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Красимир Тодоров - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:19:56
Драго,
Айде да си стиснеме ръцете по няколко въпроса. Първо никой или поне аз нямам персонално срещу теб абсолютно нищо. Опитах се да ти обясня на теб, но и на многото четящи тук, че професионалните шофьори не случайно се наричат професионални. Ние знаем закона и правилника много по-добре дори от повечето полицаи. Имам две спечелени дела срещу актове. Не е кой знае какво, но е нещо. преди 2 седмици се налагаше 15 минути да обяснявам на едно ченге, че празен съм 14.5 тона и няма проблем да мина през знак 18 тона... много му беше трудно да разбере..
Управляваме с лекота ПС които са многократно по-сложни за управление от един лек автомобил. Караме в условия, в които вие просто си седите удома. Излизаме от ситуации, в които любител шофьора би изпаднал в нервна криза (един от нашите сгази 2-ма човека за 3 месеца и пак има психика да кара, добавям че няма вина макар за първия случай да беше в затвора 58 дни докато се реши..). Обикновено обираме негативите от работата на редица звена в транспорта от механик през спедитор до шеф на фирма и успяваме да уредим нещата. Никой не пита как.
Дадох пример с пикьорите, тях ги пазите, а нас ни бъзикате щото можете...
Що не спреш при тях и не им кажеш "Абе, кво сте заградили пътя и ни пречите да караме, аз бързам,а ви ми се пречкате с тия валяци тука...?
Ако не можеш или пък не искаш да разбереш това, здраве да е...

Сега погледнах какво си писал още! Да ви е живо и здраво!!!
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Boroman21 - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:52:41
Колеги искам да попитам как вие извършвате изпреварване /LKW->LKW/ или по точно дистанцията от предния при която почвате вече да се изнасяте? Въпроса ми е провокиран от един  лек спор с  ханс при което ме глоби за моя радост само с 95евро.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: driver1 - Вторник, 10 Декември, 2013, 10:05:55
Цитат на: Boroman21 - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:52:41
Колеги искам да попитам как вие извършвате изпреварване /LKW->LKW/ или по точно дистанцията от предния при която почвате вече да се изнасяте? Въпроса ми е провокиран от един  лек спор с  ханс при което ме глоби за моя радост само с 95евро.

     Тук му е мястото да споделя какво правя аз, без претенцията, че е правилно.
     При относително малка разлика в скоростите се доближавам плътно зад изпреварваното превозно средство и известно време карам зад него за да преценя разликата и времето, което ще ми е нужно за да го изпреваря. В удобен момент, при липса на особено бързо движещи се автомобили излизам и започвам изпреварването. При малки разлики някои колеги отпускат за малко газта, други - не. В някои държави наредилите се отзад автомобили търпеливо чакат да завърша маневрата, в други - присветват с фарове и дори натискат клаксона изпреварвайки след това. Въпрос на темперамент.
    Все пак смятам, че и при малки разлики в скоростта, ако условията позволяват следва да се изпревари, защото карам винаги на макс и на темпомат и преценявам нужното ми време за да стигна от А до Б на базата на средната скорост, която постигам карайки с максималните възможности на камиона и маршрута.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 11:20:35
Цитат на: Красимир Тодоров - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:19:56
Управляваме с лекота ПС които са многократно по-сложни за управление от един лек автомобил. Караме в условия, в които вие просто си седите удома. Излизаме от ситуации, в които любител шофьора би изпаднал в нервна криза (един от нашите сгази 2-ма човека за 3 месеца и пак има психика да кара, добавям че няма вина макар за първия случай да беше в затвора 58 дни докато се реши..). Обикновено обираме негативите от работата на редица звена в транспорта от механик през спедитор до шеф на фирма и успяваме да уредим нещата. Никой не пита как.
...
Ако не можеш или пък не искаш да разбереш това, здраве да е...
Аз прекрасно разбирам това, което се опитваш да кажеш. Не оспорвам уменията ви, съпоставени с тези на обикновен редови шофьор...
Аз просто искам да кажа, че това не ви дава право да правите каквото си искате на пътя.
А израза "Аз работя, ти си турист!" затвърждава мнението, че се чувствате като нещо повече от останалите.

И преди да си стиснем ръцете ще ти дам един пример. В родния ми град има завод. Този завод изнася повече от 80% от продукцията си в чужбина. Този завод има офис в София, където работя аз и още около 15 души. Офиса в София посреща чуждестранните клиенти, води търговските преговори и т.н. Но когато един клиент е дошъл да сключи договор за няколко милиона евро, той иска да отиде до завода, да види къде произвеждаме, как произвеждаме, готови продукти и т.н.... И затова ние непрекъснато сновем от София до провинциалното градче, с туристическите леки автомобили, возейки потенциални и настоящи клиенти. От тези туристически разходки, които са част от преговорите, зависят заплатите на няколко стотин души, работещи в завода. Всички тези хора имат семейства и разчитат на тези заплати, а тези заплати зависят от нас, туристите, които возим клиентите напред-назад, убеждавайки ги да сключат договора с нашия завод.
От тази гледна точка аз работя ли или съм турист?

A това:
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика.
ни връща към въпроса за кокошката и яйцето:
Ако туриста не сключи договор завода няма да произведе нищо. Ако завода не произведе нищо, нама да има какво да се транспортира.
От тая гледна точка кое е първо - икономиката или транспорта? Икономиката ли създава необходимост от транспорт или транспорта създава необходимост от икономика?
;D ;D ;D
Монетата винаги има две страни; нещата никога не са само черни или бели - винаги има нюанси.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Красимир Тодоров - Вторник, 10 Декември, 2013, 12:02:28
Ти работиш в офис или завод, по пътя преминаваш за да си свършиш работа или да идеш на почивка. Ние на пътя работим и живеем. Нямаме завод или офис. Имаме камион, товар и път. А домът ни е удоволствие което рядко си позволяваме. Да си видим децата пък не говоря...
не мога да го обясня явно, карай...
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Бриги Магнито - Вторник, 10 Декември, 2013, 18:05:43
Цитат на: Boroman21 - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:52:41
Колеги искам да попитам как вие извършвате изпреварване /LKW->LKW/ или по точно дистанцията от предния при която почвате вече да се изнасяте? Въпроса ми е провокиран от един  лек спор с  ханс при което ме глоби за моя радост само с 95евро.
Както искаш си се доближавай до този отпред,номера обаче е да ти цъка жмикавеца.
Ханс принципно държи на 50 м.  дистанция и до 25 м. при изпреварване,но видили те на 25 м. без да цъкаш жмикавец па ша те рендоше,тъй че имало да става
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:42:32
Не знам дали е по темата. Карал съм малко товарни автомобили и не се хваля с голям опит там. Обаче съм карал бусчета с хора в САЩ и доста навъртени километри с лек автомобил и бус в БГ.
Преди 2 месеца в Русе си пътувам в града за да си върша работата по трилентова улица. На кръстовището ще завивам на дясно. В средната лента има автобус спрял на пешеходната пътека. Аз си влизам до него в свободната дясна лента и спирам за да изчакам пешеходците, а и да потегли автобуса, понеше нямам видимост към пешеходците. След кръстовището има спирка на автобуса и още като потегли започна да се свива към моята лента и ме омачка. Слезе и започнаха шофьора и кондукторката да ме обвиняват че аз съм бил виновен. Почнаха да си измислят че понеже съм с по-дълга кола за да взема завоя съм навлязал в тяхната лента и съм ги ударил. А автобуса даже нямаше пуснат десен мигач с намерение да спира на спирката след кръстовището. Обадих се в КАТ и почна да ми дадял 100-тина лв, то нямало щети за толкова. Бавел съм го там, провалял съм му следващите курсове, по автобуса имало повече щети и т.н. После кондукторката ми вика че трябвало да съм им платял за курсовете щото аз съм виновен. Полицая от КАТ дойде след час. Каза че автобуса е виновен, но се разправяха с него, дойде и собственика на автобуса и той се разправя с полицая. Просто не му даваха време да напише протокола и акта. Обади се да изпратят втори екип за да му помогне и тези се кротнаха. Връчи им акта и си заминаха. На мене за щетите ми дадоха 335лв, не съм толкова за щетите, но просто като виждат че са виновни да се кротнат. Може ситуацията да мине с двустранен протокол и без акт.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: driver1 - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:53:52
     Колега, случая е от ясен, по-ясен. Попаднал си в някаква "мъртва зона" на автобуса, а шофьора му е бил немарлив за да провери дали няма някой там. Още повече, че както казваш не е имало никакъв десен мигач, който да ти подскаже какво ще последва. Иначе завоя от средната лента на по-голямо габаритни ППС-та не е нарушение, но е изцяло на отговорност на водача.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: naum4o - Вторник, 10 Декември, 2013, 21:51:43
Опитът идва с годините. Няма спор, че дори и любителите след 15-20 години на пътя разбират, че в определени завои, на някои им се налага да влизат от средна лента. Въртим, сучем и най-накрая стигаме до един извод - не изпозваме оптимално сигнализацията. За себе си ще кажа, че ми се случва да икономисам мигач. Затова казвам, че и двете страни са прави-кой повече, кой по-малко.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 22:39:09
Случаи много, но всеки има вина. На въпросната улица много често се спира в дясната лента, макар че е забранена. Автобусите си карат в средната лента и след кръстовището се престрояват за спирката. Имаме едно голямо кръгово в центъра с 3 платна на вливащите се и 2 вътре в кръговото. Автобусите и тролейбусите винаги се вливат от крайна дясна лента и често стават катастрофи, понеже избутват средните. Много ясно са си разграфени лентите, поне след като ги маркират че се изтрива маркировката, та тези от дясно след като вязат си излизат на следващия изход. Понеже няма колони в нея лента тарикатите и автобусите си влизат от там.
Има едно заблуждаване в отчитащите уреди на скоростта в леките автомобили, което е предпоставка за конфликтни ситуации. Решавам примерно да си спазвам ограничението от 90км/ч, но дефакто се движа с 80-85км/ч. Така на един скоростта е една, а на другия е друга, но и двамата си мислят че карат с една и съща скорост.
При товарните автомобили отчитането на скоростта е почети точно. Така става и заблудата че като се кара зад камион примерно по магистралата, камионите си спазват ограничението от 100км/ч, но в лекия автомобил отчита 110км/ч. Така пращаните видеа в медиите и интернет пространството са некоректни.
Друга е темата че камион с ремарке извън населено място имат ограничение от 70, но никога не се спазва.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 22:57:33
Цитат на: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:42:32
След кръстовището има спирка на автобуса и още като потегли започна да се свива към моята лента и ме омачка.
... А автобуса даже нямаше пуснат десен мигач с намерение да спира на спирката след кръстовището.
Цитат на: driver1 - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:53:52
     Колега, случая е от ясен, по-ясен. Попаднал си в някаква "мъртва зона" на автобуса,

     В Плевен, ако знаете с какви служебни огледала карат. Ще ги заобикаляте от десетки метри. "Голям" без огледала въобще не може да се движи безопасно. Може това да е причината.



Цитат на: naum4o - Вторник, 10 Декември, 2013, 21:51:43
...най-накрая стигаме до един извод - не използваме оптимално сигнализацията. За себе си ще кажа, че ми се случва да икономисам мигач.

     Един да си признае! Останах с впечатление, всички ги ползват. За мен е неразбираемо. И да им се струва глупаво на другите, почти не се случва да пропусна. И за "голям" е съвсем задължително, няма как да обхване целия периметър и дори да няма никой, съвсем е възможно да не го виждаш.



Цитат на: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 22:39:09
Има едно заблуждаване в отчитащите уреди на скоростта в леките автомобили, което е предпоставка за конфликтни ситуации. Решавам примерно да си спазвам ограничението от 90км/ч, но дефакто се движа с 80-85км/ч.

     Още по интересно е, при ограниченията колата да е точно на него (реално 7-8 надолу) или за всеки случай още 10-15 км/ч отдолу. И в населено място на "чист" път и патрулен автомобил, да преминават по 30 км/ч.




Цитат на: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 22:39:09
... Така става и заблудата че като се кара зад камион примерно по магистралата, камионите си спазват ограничението от 100км/ч, но в лекия автомобил отчита 110км/ч.
Друга е темата че камион с ремарке извън населено място имат ограничение от 70, но никога не се спазва.

     Действително в България е май най-голямата разрешена скорост 100 км/ч, за всички с изключение категория "В" и АДР.
     Тези с цифрови тахографи избягват да поддържат над 90 км/ч инак е задължително да са ограничени най-много на 90 км/ч.
     По национала е съвсем разумна скорост 70 км/ч за натоварен камион. Рядко се спазва, а и за "малките" е неприятно, ако застигат непрекъснато толкова бавнодвижещи се.
     Най-интересното е, че колоните не се създават толкова от бавнодвижещи се (или спазващи ограничението), по-скоро от тези зад тях. Става практически невъзможно да изпревариш начело камион и (най-често колежки) с две, три коли отзад.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 23:13:26
...
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: !.!.! - Сряда, 11 Декември, 2013, 07:04:15
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 23:13:26
...

Илчев сам нарушаваш правилата които предлагаше преди време !!!!!

Нищо лично
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: naum4o - Сряда, 11 Декември, 2013, 07:57:27
Шапка им свалям на тези, които карат извънгабаритни композиции. Реактори и друго оборудване за Нефтохим, Химко, Вецове и подобни. Какви нерви трябва да имаш, за да караш с 5-10км/h? В този смисъл любителите нямат никакава представа големите за колко неща едновременно мислят на пътя. Малките трябва да ги е страх от големите и да се пазят. Или поне да се запитат-той защо така прави? Не може ли като мен-оп и готово?- ;)
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: dimich87 - Сряда, 11 Декември, 2013, 20:12:22
Ами много хора не се замислят защо се кара бавно. Пътя към виличката ми на село е с много спускания и изкачвания. При едното спускане се влиза в доста уживено село и се минава през центъра му. С камиона съм карал преди години материали. Горе в равното връщам газта и пада на 30 скоростта ми. След това от спускането се ускорява до 70-80 ако не се ползват спирачки. Ако се влезе с по-голяма скорост и долу е по-висока скоростта. Един път с камиона бях и ме изпреварва нервак, а е забранено и се влусна с насрещно движещия са, като се прибра в лентата, а аз спрях едвам на 10-тина сантиметра от него. Аз не бях ударен, но си загубих времето с чакане на КАТ.
С колата като пътувам от горе си намалям до 40-50 и гледам да се пускам надолу с толкова, че в населеното място е доста оживено както споменах. Случвало ми се е като намаля от горе и ме застигни камион да ми свири и святка. Не ми е ясно за къде бърза и ако му се наложи да спира, как ще спре?
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: RayH - Сряда, 11 Декември, 2013, 20:29:51
Истината е че като се качиш на камион ти се променя мирогледа
Преди 2 месеца по изключително тъп начин скъсаха на изпит С+Е мой познат заради ПТП по време на изпит изпита се прекратява
На ляв завой някакъв специалист решил че ще завие от средна лента с кола толкова бързо крал че изтървал и завоя качил се на тротоара ма поднесъл и се праснал в ремаркето  ::)


п.п Удара е в заден десен стоп на ремаркето с левия заден калник на специалиста има и камера освен за ПТП въпросния е влязъл и на червено но моя познат си плати за 2ро явяване  ???
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 11 Декември, 2013, 21:38:09
За няколко години само два пъти съм виждал камион с полуремарке и автовоз в най лява лента на аутобани с 3 и 4 ленти. Явно водачите са имали особено мнение за организацията на движение между големите и малките.

Познайте с каква регистрация бяха камионите. Ако някой си  помисли че са били български - не се  е объркал.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: dimich87 - Неделя, 22 Декември, 2013, 19:19:01
В понеделник пътувах от Русе за София с личния си автомобил. След втория тунел посока София имаше знак че се преминава в насрещното. Имаше и колчета поставени и беше тъмно. Престроих се в най-лявата лента и намалих скорорстта. Зад мене се престрои и товарния автомобил, като започна да се приближава към мене, без да намалява. Изпривари ме от дясно и ме засече за да не се блъсне в колчетата. Оказа се че не се преминава в насрещното, а се ползва само най-лявата лента. Но поставения знак е объркващ.
Вчера се прибирах към Русе. В Златна панега влязох и си спазвам ограниченията. Зад мене се залепи отново товарен автомобил. Почна да ми присветва няколко пъти. Намалих още малко за да ме изпревари и пак ми присветва. Подадох десен мигач, но не посмя да ме изпреварва. В този момент вече видях спрелите полицаи. Подминах полицаите, а те спряха товарния автомобил. Може би защото са го видяли че доста нервно пресветва къси-дълги.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 22 Декември, 2013, 19:36:02
Цитат на: dimich87 - Сряда, 11 Декември, 2013, 20:12:22
С камиона съм карал преди години материали. Горе в равното връщам газта и пада на 30 скоростта ми. След това от спускането се ускорява до 70-80 ако не се ползват спирачки. Ако се влезе с по-голяма скорост и долу е по-висока скоростта.
Баце оно мое горе да си с 60 примерно и долу да си с 60 или 65 и без спирачки или поне така съм чувал
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: dimich87 - Неделя, 22 Декември, 2013, 21:04:15
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Декември, 2013, 19:36:02
Баце оно мое горе да си с 60 примерно и долу да си с 60 или 65 и без спирачки или поне така съм чувал
Точно там няма как да влезеш с 60 и да излезеш пак с толкова, освен ако не си на скорост с обороти на двигателя до пръсване. Ама тогава не знам какво може да стане от този дръгел. Виждал съм излязло бутало да види кой го кара.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 22 Декември, 2013, 21:26:06
Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Декември, 2013, 21:04:15
Точно там няма как да влезеш с 60 и да излезеш пак с толкова, освен ако не си на скорост с обороти на двигателя до пръсване. Ама тогава не знам какво може да стане от този дръгел. Виждал съм излязло бутало да види кой го кара.
Хммммммм почваш ме влюбваш у тва байрче,редкост са ,а са ми любими у коя околия е туй място ?
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: ceko1969 - Неделя, 22 Декември, 2013, 22:59:05
Бил съм и от двете страни на "барикадата" (и от бързащите и от създаващите препятствие по пътищата) и в двата случай не съм имал проблеми (слава Богу) нито с големи нито с малки. По принцип когато бързам (рядко ми се случва, но все пак ...) и застигнем по бавно движещо се МПС ако мога го изпреварвам, ако ли не почвам да му се показвам "настойчиво" в огледалата, но без да го притеснявам и в повечето случай човека ме пуска да мина (освен в редките случай когато водача е възрастен пенсионер или мангал без книжка). Веднъж возех една много дълга ламарина с платформата (с повече от 50 не можеше да се кара) никой не ме "натискаше" да ме изпревари, но и съм гледал на никой да не преча доколкото е възможно. Друг случай - разлепи ми се предния прозорец на колата и пак ми се наложи да карам много бавно, като ме настигнеше някой от далече му давах знак с "аварийните" и при първа възможност го пропусках. Спускам баир, отдолу ТИР изпреварва друг, очевидно няма как да се разминеме -  намалям, отбивам в дясно и почти спирам, ей шофьора (чужденец беше) щеше да падне от джама да ми маха.... Така че търпението и толерантността му е майката според мен  ???
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Pando85 - Неделя, 22 Декември, 2013, 23:07:26
Цитат на: ceko1969 - Неделя, 22 Декември, 2013, 22:59:05
Бил съм и от двете страни на "барикадата" (и от бързащите и от създаващите препятствие по пътищата) и в двата случай не съм имал проблеми (слава Богу) нито с големи нито с малки. По принцип когато бързам (рядко ми се случва, но все пак ...) и застигнем по бавно движещо се МПС ако мога го изпреварвам, ако ли не почвам да му се показвам "настойчиво" в огледалата, но без да го притеснявам и в повечето случай човека ме пуска да мина (освен в редките случай когато водача е възрастен пенсионер или мангал без книжка). Веднъж возех една много дълга ламарина с платформата (с повече от 50 не можеше да се кара) никой не ме "натискаше" да ме изпревари, но и съм гледал на никой да не преча доколкото е възможно. Друг случай - разлепи ми се предния прозорец на колата и пак ми се наложи да карам много бавно, като ме настигнеше някой от далече му давах знак с "аварийните" и при първа възможност го пропусках. Спускам баир, отдолу ТИР изпреварва друг, очевидно няма как да се разминеме -  намалям, отбивам в дясно и почти спирам, ей шофьора (чужденец беше) щеше да падне от джама да ми маха.... Така че търпението и толерантността му е майката според мен  ???

Там е работата, че са малко такиви като тебе колега, всичко живо вече талибани.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 15 Януари, 2014, 20:33:04
Стар дападжия паркира на Т-образно кръстовище, за да си изпие бирата в близкото заведение. Камиона е с номер А1400.
Заглавие: Re:"Малки", "големи" и конфликтни маневри!
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 15 Януари, 2014, 22:46:23
Цитат на: Rammbon - Сряда, 15 Януари, 2014, 20:33:04
Стар дападжия паркира на Т-образно кръстовище, за да си изпие бирата в близкото заведение. Камиона е с номер А1400.
Е сичко арно,ма не моем да уденем на кой пречи ,човечецо си е спрел мноо шукарлийски.Кат съм виждал млад и стар тираджия как па спират,моем да мъцнем у Дапо са шоферите