• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

"Малки", "големи" и конфликтни маневри!

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 20 Октомври, 2013, 22:02:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gadinka

Ако: от детска възраст са ни възпитавали, че камионите са големи и опасни, но не са ни врагове. Че тях ги карат наши близки, познати- хора като нас самите, мисля че нещата биха изглеждали различно.  Знаейки, че тоя човек зад волана има право да кара 9 часа и трябва да стигне където са го пратили- ти му пречиш, само защото можеш. Ежечасно, ежеминутно някой ни вади нервите, само защото има нужда да се доказва. Ама всеки има праг на търпимост, затова се стига до щанги и ножове. Инженера друга песен ще запее, ако дойде от другата страна.

gadinka


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Изобщо нямате право да се изпреварвате взаимно по магистралата.

     Да, не само взаимно, но и някой който се движи с 50 км/ч. Например над 7,5 тона, в Словакия навсякъде по магистралите; Унгария автомобилни пътища и магистрали от 6,00-22,00; Германия предимно 6,00-19,00 и някои постоянни; Италия често забраната е над 12 тона.
     За България, не знам да има забрана! За да разбереш какво е, като видиш някой супер неадекватен, започни да караш зад него и не го изпреварвай по никакъв повод (все едно е влакче). И да пазиш дистанция!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Ай стига бе  :o За сефте чувам, че тръгналият да изпреварва от дясната лента е с предимство пред този от лявата...

     За едновременно престрояване вероятно, инак не. В северните страни, при подаване на мигач задния или изчаква или сменя лентата! Ние сме от южните страни!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Правилно, не съм аз човека - има си закон. Закон, който вие професионалните шофьори нарушавате най-много, а после ревете, че никой не се съобразява с вас...
Ако всички спазваха ЗДП нямаше да има конфликтни маневри...

     В първата публикация дадох пример: "Завива "голямото" от съседна лента (невъзможно е инак). Длъжен е да пропусне в "застъпващите" ленти. Да, но само при слабо интензивно движение е възможно това."
     Правилата които знаем не могат да се прилагат при интензивно движение!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
Аз проблем нямам да изпреваря "TIR" - отнема ми секунди. Проблем имам с 2 "TIR"-a, които се изпреварват (незаконно) по магистралата - едно че не е позволено, второ че им отнема 10 мин. като се движат с 2 км/ч разлика,

      Разбрахме че не е незаконно и забранено. От мен едва ли ще видиш такава маневра. Гледам да изчакам "малките". Съвсем друг е въпроса при силно интензивно движението (на магистралата). Или някой "малък" се движи със 100-110 км/ч и е далеч, необходимо е само за малко да отпусне газта. И започва да присветка и свири, само защото е келеш. Дори не е с предимство, след като е започнал "големия" достатъчно рано.

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 09 Декември, 2013, 15:52:02
трето че не им пука за идващите отзад значително по-бързо движещи се МеПеСе-та...

     В Германия, често на движещите се в лявата лента се налага да намаляват от 200 км/ч и повече. И не е само за камиони. И нямат претенции, нали?





П.П. Приятно е да наблюдаваш спор между интелигентни хора (Краси и може би Драго). Драго много го харесвах (не чак толкова колкото някой мъже се харесват). Дано може да ми отговори в "онази тема", въпросите са 20 и през ден на един да отговаряш, пак е нещо!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Цитат на: scaniavolvo - Понеделник, 09 Декември, 2013, 18:50:46
Драго защо си мислиш така,че камионите не могат да се изпреварват,могат разбира се стига да няма знак,който да го забранява.
Объркал съм се... Знам, че не могат да навлизат в най-лявата лента, но съм пропуснал факта, че това е валидно на магистрала с 3 ленти за движение, а то такива в БГ няма...
Е сега е момента да ме спукате от ебавки, че по-принцип рядко греша и следващата възможност може да е след месеци  ;D

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:49:53
    П.П. Приятно е да наблюдаваш спор между интелигентни хора (Краси и може би Драго).
Странни са ти разбиранията за интелигентен човек... Моите изключват хора, които си решават проблемите с щанги.

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Декември, 2013, 00:49:53
    П.П. ... Дано може да ми отговори в "онази тема", въпросите са 20 и през ден на един да отговаряш, пак е нещо!
Илчев спокойно, след 3-4 дни излизам в заслужен едномесечен отпуск и ще ти отговоря на въпросите. Поне на тези, на които мога.
Сега е предколедно, хората гледат да си похарчат парите и имам страшно много работа в офиса, а вкъщи е лудница откакто жена ми се върна от родилното...  ;D

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
Объркал съм се... Знам, че не могат да навлизат в най-лявата лента, но съм пропуснал факта, че това е валидно на магистрала с 3 ленти за движение, а то такива в БГ няма...
Е сега е момента да ме спукате от ебавки, че по-принцип рядко греша и следващата възможност може да е след месеци  ;D

     Аз пък често греша. Като се движа по южната дъга на околовръстното в София. Обикновено съм в трета лента и все си мисля, "при три и повече ленти е забранено на товарните автомобили да навлизат в най-лявата, освен при завиване". Това отнася ли се за мен?!



Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
...а вкъщи е лудница откакто жена ми се върна от родилното...  ;D

     Браво! Това е много по-важно, дано е донесла нещо!



Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 10 Декември, 2013, 08:20:31
Странни са ти разбиранията за интелигентен човек... Моите изключват хора, които си решават проблемите с щанги.

     Когато са много силни емоциите е нормално да се получава понякога. При други обстоятелства със сигурност ще си проличат много сходства.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Драго,
Айде да си стиснеме ръцете по няколко въпроса. Първо никой или поне аз нямам персонално срещу теб абсолютно нищо. Опитах се да ти обясня на теб, но и на многото четящи тук, че професионалните шофьори не случайно се наричат професионални. Ние знаем закона и правилника много по-добре дори от повечето полицаи. Имам две спечелени дела срещу актове. Не е кой знае какво, но е нещо. преди 2 седмици се налагаше 15 минути да обяснявам на едно ченге, че празен съм 14.5 тона и няма проблем да мина през знак 18 тона... много му беше трудно да разбере..
Управляваме с лекота ПС които са многократно по-сложни за управление от един лек автомобил. Караме в условия, в които вие просто си седите удома. Излизаме от ситуации, в които любител шофьора би изпаднал в нервна криза (един от нашите сгази 2-ма човека за 3 месеца и пак има психика да кара, добавям че няма вина макар за първия случай да беше в затвора 58 дни докато се реши..). Обикновено обираме негативите от работата на редица звена в транспорта от механик през спедитор до шеф на фирма и успяваме да уредим нещата. Никой не пита как.
Дадох пример с пикьорите, тях ги пазите, а нас ни бъзикате щото можете...
Що не спреш при тях и не им кажеш "Абе, кво сте заградили пътя и ни пречите да караме, аз бързам,а ви ми се пречкате с тия валяци тука...?
Ако не можеш или пък не искаш да разбереш това, здраве да е...

Сега погледнах какво си писал още! Да ви е живо и здраво!!!

Boroman21

Колеги искам да попитам как вие извършвате изпреварване /LKW->LKW/ или по точно дистанцията от предния при която почвате вече да се изнасяте? Въпроса ми е провокиран от един  лек спор с  ханс при което ме глоби за моя радост само с 95евро.

driver1

Цитат на: Boroman21 - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:52:41
Колеги искам да попитам как вие извършвате изпреварване /LKW->LKW/ или по точно дистанцията от предния при която почвате вече да се изнасяте? Въпроса ми е провокиран от един  лек спор с  ханс при което ме глоби за моя радост само с 95евро.

     Тук му е мястото да споделя какво правя аз, без претенцията, че е правилно.
     При относително малка разлика в скоростите се доближавам плътно зад изпреварваното превозно средство и известно време карам зад него за да преценя разликата и времето, което ще ми е нужно за да го изпреваря. В удобен момент, при липса на особено бързо движещи се автомобили излизам и започвам изпреварването. При малки разлики някои колеги отпускат за малко газта, други - не. В някои държави наредилите се отзад автомобили търпеливо чакат да завърша маневрата, в други - присветват с фарове и дори натискат клаксона изпреварвайки след това. Въпрос на темперамент.
    Все пак смятам, че и при малки разлики в скоростта, ако условията позволяват следва да се изпревари, защото карам винаги на макс и на темпомат и преценявам нужното ми време за да стигна от А до Б на базата на средната скорост, която постигам карайки с максималните възможности на камиона и маршрута.

drago_pavlov

Цитат на: Красимир Тодоров - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:19:56
Управляваме с лекота ПС които са многократно по-сложни за управление от един лек автомобил. Караме в условия, в които вие просто си седите удома. Излизаме от ситуации, в които любител шофьора би изпаднал в нервна криза (един от нашите сгази 2-ма човека за 3 месеца и пак има психика да кара, добавям че няма вина макар за първия случай да беше в затвора 58 дни докато се реши..). Обикновено обираме негативите от работата на редица звена в транспорта от механик през спедитор до шеф на фирма и успяваме да уредим нещата. Никой не пита как.
...
Ако не можеш или пък не искаш да разбереш това, здраве да е...
Аз прекрасно разбирам това, което се опитваш да кажеш. Не оспорвам уменията ви, съпоставени с тези на обикновен редови шофьор...
Аз просто искам да кажа, че това не ви дава право да правите каквото си искате на пътя.
А израза "Аз работя, ти си турист!" затвърждава мнението, че се чувствате като нещо повече от останалите.

И преди да си стиснем ръцете ще ти дам един пример. В родния ми град има завод. Този завод изнася повече от 80% от продукцията си в чужбина. Този завод има офис в София, където работя аз и още около 15 души. Офиса в София посреща чуждестранните клиенти, води търговските преговори и т.н. Но когато един клиент е дошъл да сключи договор за няколко милиона евро, той иска да отиде до завода, да види къде произвеждаме, как произвеждаме, готови продукти и т.н.... И затова ние непрекъснато сновем от София до провинциалното градче, с туристическите леки автомобили, возейки потенциални и настоящи клиенти. От тези туристически разходки, които са част от преговорите, зависят заплатите на няколко стотин души, работещи в завода. Всички тези хора имат семейства и разчитат на тези заплати, а тези заплати зависят от нас, туристите, които возим клиентите напред-назад, убеждавайки ги да сключат договора с нашия завод.
От тази гледна точка аз работя ли или съм турист?

A това:
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:21:45би трябвало да знаеш, че транспорта е основен отрасъл, без който НЯМА икономика.
ни връща към въпроса за кокошката и яйцето:
Ако туриста не сключи договор завода няма да произведе нищо. Ако завода не произведе нищо, нама да има какво да се транспортира.
От тая гледна точка кое е първо - икономиката или транспорта? Икономиката ли създава необходимост от транспорт или транспорта създава необходимост от икономика?
;D ;D ;D
Монетата винаги има две страни; нещата никога не са само черни или бели - винаги има нюанси.

Красимир Тодоров

Ти работиш в офис или завод, по пътя преминаваш за да си свършиш работа или да идеш на почивка. Ние на пътя работим и живеем. Нямаме завод или офис. Имаме камион, товар и път. А домът ни е удоволствие което рядко си позволяваме. Да си видим децата пък не говоря...
не мога да го обясня явно, карай...

Бриги Магнито

Цитат на: Boroman21 - Вторник, 10 Декември, 2013, 09:52:41
Колеги искам да попитам как вие извършвате изпреварване /LKW->LKW/ или по точно дистанцията от предния при която почвате вече да се изнасяте? Въпроса ми е провокиран от един  лек спор с  ханс при което ме глоби за моя радост само с 95евро.
Както искаш си се доближавай до този отпред,номера обаче е да ти цъка жмикавеца.
Ханс принципно държи на 50 м.  дистанция и до 25 м. при изпреварване,но видили те на 25 м. без да цъкаш жмикавец па ша те рендоше,тъй че имало да става


dimich87

Не знам дали е по темата. Карал съм малко товарни автомобили и не се хваля с голям опит там. Обаче съм карал бусчета с хора в САЩ и доста навъртени километри с лек автомобил и бус в БГ.
Преди 2 месеца в Русе си пътувам в града за да си върша работата по трилентова улица. На кръстовището ще завивам на дясно. В средната лента има автобус спрял на пешеходната пътека. Аз си влизам до него в свободната дясна лента и спирам за да изчакам пешеходците, а и да потегли автобуса, понеше нямам видимост към пешеходците. След кръстовището има спирка на автобуса и още като потегли започна да се свива към моята лента и ме омачка. Слезе и започнаха шофьора и кондукторката да ме обвиняват че аз съм бил виновен. Почнаха да си измислят че понеже съм с по-дълга кола за да взема завоя съм навлязал в тяхната лента и съм ги ударил. А автобуса даже нямаше пуснат десен мигач с намерение да спира на спирката след кръстовището. Обадих се в КАТ и почна да ми дадял 100-тина лв, то нямало щети за толкова. Бавел съм го там, провалял съм му следващите курсове, по автобуса имало повече щети и т.н. После кондукторката ми вика че трябвало да съм им платял за курсовете щото аз съм виновен. Полицая от КАТ дойде след час. Каза че автобуса е виновен, но се разправяха с него, дойде и собственика на автобуса и той се разправя с полицая. Просто не му даваха време да напише протокола и акта. Обади се да изпратят втори екип за да му помогне и тези се кротнаха. Връчи им акта и си заминаха. На мене за щетите ми дадоха 335лв, не съм толкова за щетите, но просто като виждат че са виновни да се кротнат. Може ситуацията да мине с двустранен протокол и без акт.

driver1

     Колега, случая е от ясен, по-ясен. Попаднал си в някаква "мъртва зона" на автобуса, а шофьора му е бил немарлив за да провери дали няма някой там. Още повече, че както казваш не е имало никакъв десен мигач, който да ти подскаже какво ще последва. Иначе завоя от средната лента на по-голямо габаритни ППС-та не е нарушение, но е изцяло на отговорност на водача.

naum4o

Опитът идва с годините. Няма спор, че дори и любителите след 15-20 години на пътя разбират, че в определени завои, на някои им се налага да влизат от средна лента. Въртим, сучем и най-накрая стигаме до един извод - не изпозваме оптимално сигнализацията. За себе си ще кажа, че ми се случва да икономисам мигач. Затова казвам, че и двете страни са прави-кой повече, кой по-малко.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

dimich87

Случаи много, но всеки има вина. На въпросната улица много често се спира в дясната лента, макар че е забранена. Автобусите си карат в средната лента и след кръстовището се престрояват за спирката. Имаме едно голямо кръгово в центъра с 3 платна на вливащите се и 2 вътре в кръговото. Автобусите и тролейбусите винаги се вливат от крайна дясна лента и често стават катастрофи, понеже избутват средните. Много ясно са си разграфени лентите, поне след като ги маркират че се изтрива маркировката, та тези от дясно след като вязат си излизат на следващия изход. Понеже няма колони в нея лента тарикатите и автобусите си влизат от там.
Има едно заблуждаване в отчитащите уреди на скоростта в леките автомобили, което е предпоставка за конфликтни ситуации. Решавам примерно да си спазвам ограничението от 90км/ч, но дефакто се движа с 80-85км/ч. Така на един скоростта е една, а на другия е друга, но и двамата си мислят че карат с една и съща скорост.
При товарните автомобили отчитането на скоростта е почети точно. Така става и заблудата че като се кара зад камион примерно по магистралата, камионите си спазват ограничението от 100км/ч, но в лекия автомобил отчита 110км/ч. Така пращаните видеа в медиите и интернет пространството са некоректни.
Друга е темата че камион с ремарке извън населено място имат ограничение от 70, но никога не се спазва.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:42:32
След кръстовището има спирка на автобуса и още като потегли започна да се свива към моята лента и ме омачка.
... А автобуса даже нямаше пуснат десен мигач с намерение да спира на спирката след кръстовището.
Цитат на: driver1 - Вторник, 10 Декември, 2013, 19:53:52
     Колега, случая е от ясен, по-ясен. Попаднал си в някаква "мъртва зона" на автобуса,

     В Плевен, ако знаете с какви служебни огледала карат. Ще ги заобикаляте от десетки метри. "Голям" без огледала въобще не може да се движи безопасно. Може това да е причината.



Цитат на: naum4o - Вторник, 10 Декември, 2013, 21:51:43
...най-накрая стигаме до един извод - не използваме оптимално сигнализацията. За себе си ще кажа, че ми се случва да икономисам мигач.

     Един да си признае! Останах с впечатление, всички ги ползват. За мен е неразбираемо. И да им се струва глупаво на другите, почти не се случва да пропусна. И за "голям" е съвсем задължително, няма как да обхване целия периметър и дори да няма никой, съвсем е възможно да не го виждаш.



Цитат на: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 22:39:09
Има едно заблуждаване в отчитащите уреди на скоростта в леките автомобили, което е предпоставка за конфликтни ситуации. Решавам примерно да си спазвам ограничението от 90км/ч, но дефакто се движа с 80-85км/ч.

     Още по интересно е, при ограниченията колата да е точно на него (реално 7-8 надолу) или за всеки случай още 10-15 км/ч отдолу. И в населено място на "чист" път и патрулен автомобил, да преминават по 30 км/ч.




Цитат на: dimich87 - Вторник, 10 Декември, 2013, 22:39:09
... Така става и заблудата че като се кара зад камион примерно по магистралата, камионите си спазват ограничението от 100км/ч, но в лекия автомобил отчита 110км/ч.
Друга е темата че камион с ремарке извън населено място имат ограничение от 70, но никога не се спазва.

     Действително в България е май най-голямата разрешена скорост 100 км/ч, за всички с изключение категория "В" и АДР.
     Тези с цифрови тахографи избягват да поддържат над 90 км/ч инак е задължително да са ограничени най-много на 90 км/ч.
     По национала е съвсем разумна скорост 70 км/ч за натоварен камион. Рядко се спазва, а и за "малките" е неприятно, ако застигат непрекъснато толкова бавнодвижещи се.
     Най-интересното е, че колоните не се създават толкова от бавнодвижещи се (или спазващи ограничението), по-скоро от тези зад тях. Става практически невъзможно да изпревариш начело камион и (най-често колежки) с две, три коли отзад.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!