Здравейте колеги!
Питането ми е следното:
Не ме е срам когато не знам да питам,и да искам да се науча.
Случайно някой от вас знае ли някоя школа в София,където да имат учебен влекач с полуремърке?
Притеснението ми е,че аз съм учил на състав от ППС товарен автомобил с ремърке,и там нещата са ми горе долу ясни.Обаче при влекача с полуремъркето ми е притеснено как става прикачването и разкачването,захващане на въздух и т.н.
Иска ми се да взема някой и друг час.
Благодаря!
Колега немога да помогна с фирма, но ето 2 клипа, с които ще добиеш обща представа. Надямам се да съм помогнал, дори и малко. Другия вариант е да помолиш някой колега да ти покаже, не мисля, че някой би ти отказъл помощ. ;)
Здраво баце глеам за един час са те съсипали от отговори,тъй че щеш нещеш реших ти мъцнем.От как се помним до са прицеп учебен не съм виждал,мое и да има ,но най-вероятно си няма,поради факта и че колчетата на изпит пред ДАЙ няма да отговарят на такъв род техника.
Са не знам от кога на прицеп му викат съчленено ППС,оти я за съчленено отбирам друг род техника,но туй както и да е
Относно притесненията ти към въпросната техника можеш да споделиш тук каквото те вълнува и къде с думи къде с рисунки може пък и да ти сътворим някаква бегла представа къв .. те чака у въпросното ППС
П.П.(ДОБАВКА)Въздуха си е въздух не го мисли,само караваната де Илчев ше купува е по-спешъл от към въздуси ;)
Много мерси на Pando85 за клипчето. Бриги тормозиме как точно става заклчването на царският болт за седловото устройство на влекача. Нали знаеш като не си пипал нещо,и то ти се струва сложно,дори и да не е тъка. Относно въздуха ме тормози-начина на прикачване на меките връзки на влекача към полуремъркето,т.е начина на захващане сходен ли е като този при ремъркетата-от горе на долу заключваш.
Благодаря!
Цитат на: v1977 - Сряда, 13 Ноември, 2013, 20:44:11
Бриги тормозиме как точно става заклчването на царският болт за седловото устройство на влекача. Нали знаеш като не си пипал нещо,и то ти се струва сложно,дори и да не е тъка.
Автоматично баце е заключването,тоест да ти го онагледя ,когато разкачиш дръжката си седи на отключен механизъм и си фискаш в момента когато решиш да закачаш,просто връщаш назад и то си се заключва само (поглеждаш дръжката ,която служи за откачАне дали се прибрала и ако има някво подобие на контра я поглеждаш дали се смъкнала да блокира въпросната дръжка ,контрата е нищо повече от Г образно парче метал вързано с един болт за лафета ,гаранция сигурно го има по клипчета,че не съм ги гледал)
Цитат на: v1977 - Сряда, 13 Ноември, 2013, 20:44:11
Относно въздуха ме тормози-начина на прикачване на меките връзки на влекача към полуремъркето,т.е начина на захващане сходен ли е като този при ремъркетата-от горе на долу заключваш.
Благодаря!
Едни и същи са връзките както на ремаркето,така и на полуремаркето
Да допълна че има и такива връзки за въздух duomatic по добри са от лулите.
http://i361.photobucket.com/albums/oo54/lonewolf_010/work/030.jpg
http://i361.photobucket.com/albums/oo54/lonewolf_010/work/Kuva017Kopio.jpg
Цитат на: Илиян - Сряда, 13 Ноември, 2013, 21:18:25
Да допълна че има и такива връзки за въздух duomatic по добри са от лулите.
http://i361.photobucket.com/albums/oo54/lonewolf_010/work/030.jpg
http://i361.photobucket.com/albums/oo54/lonewolf_010/work/Kuva017Kopio.jpg
Правилно ,както и други чешити,но те са рядкост у наше село
Апропо те ти контри и дръжки на снимка(така е когато е заключен,тоест закачил си)
Калеги страшно съм ви благодарен за памоща която ми оказахте!
С ваша помощ леко поезлезнах от паниката която ме бе обзела :o.
Бриги много тенкс за нагледното седлово устройство. Илияне адмирации от моя страна за линка.
Бирата е от мен ;D.
Бе нема страшно.
Само гледаи като завиваш на десно борда от лево
Ок колега!
Благодаря за съвета!
Цитат на: v1977 - Сряда, 13 Ноември, 2013, 22:41:06
Ок колега!
Благодаря за съвета!
Искам да благодаря на колегите Бриги,Илиян и Pando85 за помоща която ми оказаха.Днес видях на живо как стават нещата.Момчета имате по още едно +че от мен.
А на колегата който ми е хакнал (-) искам да кажа,че не се боря за рейтинг,и че никой не се е родил научен.Още по малко не виждам нищо лошо в това,човек да пита за неща които не знае,вместо да се прави на велик и всезнаещ и до оплеска нещата.
Благодаря!
Цитат на: v1977 - Четвъртък, 14 Ноември, 2013, 11:09:54
Искам да благодаря на колегите Бриги,
Жалко че много рядко го виждаме в тази "светлина"! В много случаи по-скоро прилича на спам!
Цитат на: v1977 - Четвъртък, 14 Ноември, 2013, 11:09:54
А на колегата който ми е хакнал (-) искам да кажа,че не се боря за рейтинг,и че никой не се е родил научен.
Логика няма в това! Колегата driver1, всъщност е много прав затова.
Цитат на: v1977 - Четвъртък, 14 Ноември, 2013, 11:09:54
Още по малко не виждам нищо лошо в това,човек да пита за неща които не знае,вместо да се прави на велик и всезнаещ и до оплеска нещата.
Значи сме поне двама (и не много повече)! Аз съм от тези дето не знаят, правят грешки, че и имам "нахалството" да питам. И най-важното карал съм тролей. Макар, че след месец и половина ще станат 10 години откакто съм спрял. И разбира се през това време съм си "вирил" краката от дивана на табуретката.
П.П. Преди "съчленено превозно средство" се казваше на автобус или тролей, на който му е прикрепено ремарке и е неразделно.
Обаче, явно има промяна в названията. И ще ми е необходимо време да свикна, че съм карал състав от автобус и тролей. А сега карам съчленен камион.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 15 Ноември, 2013, 00:02:38
"съчленено превозно средство" се казваше на автобус или тролей, на който му е прикрепено ремарке и е неразделно.
По пътя на логиката има и "разчленено превозно средство" ;D . Това когато на съчленен автобус му отрежат ремаркето и го направят соло.
Едно време го правеха. А за сега, не зная.
Явно има промяна в наименованията в закона. Сега превозните средства ги водят по следният начин:
-МПС-лек автомобил
-съчленено ППС-влекач с полуремарке
-състав от ППС-товарен автомобил с прикачено ремарке
-автобусите с прикачени неразделно ремаркета пак ги водят съчленени
Колега и един съвет от мене,при откачане и закачане,винаги си подпирай ремаркето,или полуремаркето с клиновете-"кучките",нищо че повечето имат бутони за блокиране ;)
Много благодаря колега за ценния съвет,който ми даваш! Ще ми е необходим от другия месец ;D едно +че от мен колега :D
И още нещо,което колегите забравиха да кажат,а и на клипчето не го видях,винаги преди да закачиш лулите,плювай на гумичките-ще го видиш как се поставят с полузавъртане,като има слюнка по лесно приплъзват ;)
Мерси колега! Между другото това с плюнченето на гумичките,ни караше да го правим инструктура в школата.И на изпита понеже даяджията ни накара да разкачаме и закачаме му се догади от тази операция :D.А инструктора му вика така по-лесно влиза г-н изпитващ. :D :D :D
Цитат на: ivopifeca - Петък, 15 Ноември, 2013, 14:27:23
Колега и един съвет от мене,при откачане и закачане,винаги си подпирай ремаркето,или полуремаркето с клиновете-"кучките",нищо че повечето имат бутони за блокиране ;)
За ремаркето ме навиваш оти хуква да бега и без въздух,ма за полуремарке откак се повним тоз бутон дет го мъцаш ич не съм го и барал у живота си оти лично за мен е напълно излишен(некой ако ми даде поне една причина да съществува такъв бутон , ша го признаем)
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 15 Ноември, 2013, 00:02:38
П.П. Преди "съчленено превозно средство" се казваше на автобус или тролей, на който му е прикрепено ремарке и е неразделно.
Освен това Илчев ,Съчленено МПС има един единствен ДКНомер и отпред и отзад е се един и същи оти си е винаги комплект сещаваш ли се ;)
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Ноември, 2013, 18:58:12
... тоз бутон дет го мъцаш ич не съм го и барал у живота си оти лично за мен е напълно излишен(некой ако ми даде поне една причина да съществува такъв бутон , ша го признаем)...
В някои фирми, при кандидатстване за работа, се провеждат изпити. Много е важно на този изпит да го барнеш този бутон. В противен случай се считай за скъсан. Те за това се ползва бутона. Ако не ми вярваш питай Минко.
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Ноември, 2013, 18:58:12
За ремаркето ме навиваш оти хуква да бега и без въздух,ма за полуремарке откак се повним тоз бутон дет го мъцаш ич не съм го и барал у живота си оти лично за мен е напълно излишен(некой ако ми даде поне една причина да съществува такъв бутон , ша го признаем)Освен това Илчев ,Съчленено МПС има един единствен ДКНомер и отпред и отзад е се един и същи оти си е винаги комплект сещаваш ли се ;)
В една фирма на полуремарке се оказа, че сите тресчотки беха охлабени,понеже често,през ден сменявахме ремаркета,на това ми направи впечатление,че тръгна без да съм му закачил маркучите,това докато опитвах напред- назад леко ,дали е заключило...
Цитат на: ivopifeca - Петък, 15 Ноември, 2013, 21:15:00
В една фирма на полуремарке се оказа, че сите тресчотки беха охлабени,понеже често,през ден сменявахме ремаркета,на това ми направи впечатление,че тръгна без да съм му закачил маркучите,това докато опитвах напред- назад леко ,дали е заключило...
Така става кат почнете с тия възглавници си играете.
Полуремаркето има и крака(лапи) и те се явяват нещо като спирачка въпреки,че се и попързалват.
Тогава повлачиха краката,брат,а аз по принцип не обичам да играем с възглавниците,как го оставим,така волим да си го земем,освен ако не е много товара отпред,а и кога се сменят ремаркета у фирмата ,не секи ще го остави,както ти :)
Цитат на: ivopifeca - Петък, 15 Ноември, 2013, 21:39:12
Тогава повлачиха краката,брат
Другио път по -нежно ;) не мое юнашката
Цитат на: ivopifeca - Петък, 15 Ноември, 2013, 21:39:12
а и кога се сменят ремаркета у фирмата ,не секи ще го остави,както ти :)
Некогиш кат беа само ресори и некой откачи пълно ремарке как го закачаха а?
Стига глезотии никви ядове няма да ръгнеш лафета на зор ,както и обратния вариант царският болт като е високо па има латерна,па тя кат не бачка има триста щуротии за решение на въпроса.
Абе сметам кога е тоста тежичко,по важи да се заиграеш с възглавниците...А и некога,кога са били на ресори,може би и ремаркетата не са се огъвали така,както тия сегашните...незнам,не съм карал влекач на ресор отзад.
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Ноември, 2013, 18:58:12
За ремаркето ме навиваш оти хуква да бега и без въздух,ма за полуремарке откак се повним тоз бутон дет го мъцаш ич не съм го и барал у живота си оти лично за мен е напълно излишен(некой ако ми даде поне една причина да съществува такъв бутон , ша го признаем)
Не разбрах ремаркето какво е по-различно от полуремаркето.
Този червения бутон, мисля на някой места за товарене се искаше да е задействан. А може и ключа на камиона, да го приберат. Поне неволно не можеш да направиш някоя простотия!
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Ноември, 2013, 18:58:12
Освен това Илчев ,Съчленено МПС има един единствен ДКНомер и отпред и отзад е се един и същи оти си е винаги комплект сещаваш ли се ;)
Обикновено не мога да разбера написаното, сега и мисълта не разбирам (ако има?!)!
Колко било елементарно да се определи какъв тип е ППС-то. Ако имаш кола или бус със закачена каравана. Теглещото е с едни номера, караваната с друг - състав от ППС! Обаче същата марка модел теглещо, с английска регистрация! Караваната е там е със същият ДКН като колата. Тогава имаме еднакви номера - съчленено превозно средство! Много хитро не бих се сетил!
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 15 Ноември, 2013, 18:58:12
Освен това Илчев ,Съчленено МПС има един единствен ДКНомер и отпред и отзад е се един и същи оти си е винаги комплект сещаваш ли се ;)
В Холандия като регистрираш лек автомобил ти дават 3 номера. 2 за колата и третия за ремарке, ако ти потрябва. Купувал съм няколко коли от там и всички си имаха в багажника трети номер.
При ремаркето,като откачиш въздусите-блокира,след време,като остане без въздух отпуска...затова и преди на много места искаха,да има ръчна спирачка с въженце...говоря за ремарке със завиваща предна ос,с барабанни спирачки-остане ли без въздух,за разлика от полуремаркето-тръгва!
Много съм благодарен на всички отзовали се колеги по темата. Искам да питам защо преди да разкачиш влекача от полуремаркето винаги трябва да вдигам влекача до край,поне така ми казаха да го правя като закон при разкачане. Та нали сега се уча и искам да заучавам нещата правилно и безопасно!
Благодаря!
Цитат на: v1977 - Събота, 16 Ноември, 2013, 11:28:15
Много съм благодарен на всички отзовали се колеги по темата. Искам да питам защо преди да разкачиш влекача от полуремаркето винаги трябва да вдигам влекача до край,поне така ми казаха да го правя като закон при разкачане. Та нали сега се уча и искам да заучавам нещата правилно и безопасно!
Благодаря!
Предполагам,защото,ако е натоварено с тежък товар,при изтегляне влекача напред,ремаркето се огъва,и после при прекарване,за да го закачиш,да имаш мегдан да пуснеш влекача надолу за да влезе лафета по лесно без да опира...
Оххххххх Илчев имаш късмет ,че съм търпелив и ще гледам максимално ясно ти изясня картинката,силно се надявам да сгрееш,че честно да ти кажа няма да имам нерви ,та:
Относно ДК номера-Илчев ти като караше тролей числата и буквите отпред и отзад еднакви ли бяха,предполагам са били еднакви.
А погледни автобус може и Румънски с ремаркенце ,там автобуса има едни номера ,а ремаркето други.
Сцряваш ли тънкия момент с разликите,преди кога е един номер беше съчленено ППС са се оказва,че и двата чешита се водят съчленени ,което е доста необосновано,но шом казват кой съм аз да противорича.
Относно разлика между полуремарке и ремарке няма ти разяснявам особеностите май не са ти ясни спирачните им системи и коя кога и защо блокира,апропо още помня темата с лулите и нямам думи,та кротни се баце,когато се допреш до двата рода техника ще си говорим.
Охххххххххх Пифец не лъготи младоците мноо те молим,надигането на лафета (посредством възглавници)служи за много неща и почти всичките са глупости,ето няколко
-когато е надигнато шанса болт (царски ) или калници(влекач) да се опират или закачат някъде отпада
- когато е пълно и надигнато лафета няма да изкриви или продъни ламарината на която се държи царският болт ,дебела е,но при голями тонажи стават бели
- когато е пълно и надигнато ,полуремаркето има по-малка склоност към прекантарване и шанса да полегне напред и мостовете да са му във въздуха е почти снижен до нула,макарче всичко си зависи от теглото на товара и разпределението му
- надигнато ремарке може да бъде закачено по-лесно от влекач с ресорно окачване за разлика от спуснато такова
- маневренната машина /влекач(където има) по-лесно закача и не губи време с вдигането на полуремаркето(става въпрос за секунди,но !!!?)
Гаранция има и други мотиви,но огъването на полуремаркето не е сред тях,бъди сигурен
Шмитц-произведен края на 90-те,натоварен с 24т.,лично съм го разкачал няколко пъти,когато съм имал повреда с влекача,за да дойде друг да го закачи...ако не го вдигнеш преди да откачиш,изкарването на влекача е доста грубо,бате...да не говориме,да го закачиш,пускаш влекача до долу и пак нема место да влезе,от краката напред се е изкривило-огънало като омаломощен к..А и да допълня товара е разпределен.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 16 Ноември, 2013, 15:29:15
Шмитц-произведен края на 90-те,натоварен с 24т.,лично съм го разкачал няколко пъти,когато съм имал повреда с влекача,за да дойде друг да го закачи...ако не го вдигнеш преди да откачиш,изкарването на влекача е доста грубо,бате...да не говориме,да го закачиш,пускаш влекача до долу и пак нема место да влезе,от краката напред се е изкривило-огънало като омаломощен к..А и да допълня товара е разпределен.
Извинявам се тогава баце,но с Шмитц на този етап в живота си нямам допирни точки.Добавяме и провисване на полуремарке към другите
Виж сега,тези неща съм ги правил по начина който описах,поне толко ми е дошло на акъл,ако има по лесни варианти разбира се,че съм отворен,да ги чуя,но аз освен с надигане за друго не се сещам при подобни "локумени" ремаркета.А когато е празен или лек,никога не вдигам или свалям,защото как го оставям така си го и взимам,без да го нацелвам,колко да го вдигна и т.н,да губим време от тези нагоре надоле.
Много мерси за отговорите и коментарите на колегите.
Отворен съм към всякакви съвети,тънкости и хитринки от по-опитните колеги в така или иначе трудната ни и отговорна професия.
Със сигурност в течение на работата,ще възникват още въпроси по отношение на професията...
Надявам се да не съм издразнил някой с мойте въпроси ;D
Лека и безавариина на всички колеги!
Цитат на: v1977 - Петък, 15 Ноември, 2013, 10:36:00
Явно има промяна в наименованията в закона. Сега превозните средства ги водят по следният начин:
-МПС-лек автомобил
-съчленено ППС-влекач с полуремарке
-състав от ППС-товарен автомобил с прикачено ремарке
-автобусите с прикачени неразделно ремаркета пак ги водят съчленени
А товарен автомобил не е ли пак МПС? А една Симсонка какво е? Ами един колесен трактор от Ткт, даже има регистрирани, те не са ли моторни ПС?
Апропо, знак забранено изпреварването на автомобили и мотоциклети с кош, спира ли ме да изпреварвам трактор с ремарке и регистрационен номер в Унгария? Айде ако нема номер си карам ( и с номер ги цепя, ама очаквам некой ден да спориме с унгарецо)
Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 16 Ноември, 2013, 21:21:57
А товарен автомобил не е ли пак МПС? А една Симсонка какво е? Ами един колесен трактор от Ткт, даже има регистрирани, те не са ли моторни ПС?
Апропо, знак забранено изпреварването на автомобили и мотоциклети с кош, спира ли ме да изпреварвам трактор с ремарке и регистрационен номер в Унгария? Айде ако нема номер си карам ( и с номер ги цепя, ама очаквам некой ден да спориме с унгарецо)
Дано постигнеш консенсус с унгарецо...мъжкарче си,евала.