Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Законодателство => Темата е започната от: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 07:59:59

Заглавие: Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 07:59:59
Здравейте! Караме на двойки, сега заради отпуските ми се наложи да карам с друг колега на друг камион. Тахографите са дигитални, колегата сменяше картите на водач 1 и водач 2 на символ "друга работа". До сега със предишния ми колега на другият камион винаги ги сменяхме на символ "легло" И в двата случая сме приключвали работните дни на "легло"
Има ли проблем, да си дам ли 28 дни почивка?
Другото което ме интересува е про какви условия двойката може да направи 10-ка шофиране.
Мерси!
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: LKW - Събота, 02 Август, 2014, 09:06:09
Карай си спокойно.За 10ка на двойка единствения проблем който може да има е с ромънците (20 евро).
Заглавие: Re:
Публикувано от: Mystang - Събота, 02 Август, 2014, 10:12:06
Праиш си 10 като при 1чката.нищо по различно.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 10:47:35
Много благодаря,  а какво е положението с въртенето на картите при символ друга работа а не легло?
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: SEMPER - Събота, 02 Август, 2014, 12:41:56
Според мен леглото е почивка, докато чукчето не е.

Но всеки проверяващ би трябвало да се усети че сте по скоро  идиоти, а не нарушители.
Докато единия кара, просто втория няма как да е фактически на друга работа.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 02 Август, 2014, 12:50:32
Цитат на: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 10:47:35
Много благодаря,  а какво е положението с въртенето на картите при символ друга работа а не легло?

    Интересни неща от ЕШК! Мисля си, че като вадиш картата, "въртиш я" , в никой случай не е почивка. Дори не виждам проблем да я извадиш за дневна, седмична почивка или отпуска на символ "чукове". Не разбрах каква бележка можеш да вземеш за 28 дена при цифров тахограф? Взима се за период където няма запис на картата! И записа е по-важен!
    Както нагоре ти е отговорено условието за 10 часа управление е, най-много две между седмични почивки.
   За Румъния не ми стана ясно, какъв проблем има с "двойките"?! Ако те спрат за проверка и знаеш, че има нещо. Предварително казваш, от както я вкара картата и се появи "грешка", само с глоба можеш да се оправиш. За шайбите не важи.


П.П. Забелязах и в България за не използване на колан и използване само на телефон, може да се проверява с бинокъл!
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 13:30:23
Много благодаря! Стана ми ясно. Почти всичките колеги, които познавам имат практиката когато се сменят, преди да сменят местата на дигиталните карти да преминат на "легло" и тогава да ги "завъртят". Според тях ако картите се сменят на "чукове" е проблем. Ако се приключи работния ден на "чукове" пак е проблем.
Аз се поразрових, четох каквото ми попадна и реших да се допитам до Вас.
Мерси!
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: Люси - Събота, 02 Август, 2014, 15:38:09
За Румъния много е важно ако знаеш че картата има проблем да кажеш защото сложи ли я в компютъра вече е свирено,миналата седмица ни направиха контрол на Карансебеш и не знаехме че сме се наклепали и това ни костваше 200 евро,185 глоба 5 евро превода на глобата в Western Union и 10 евро за такси,в Чехия нещата стават с 20 евро кафе ама на там вече е страшно!
Обаче хубавата част беше че след като са ни глобили румънците вече сме си изкупили греха и вече където и да ни спрат за това нарушение не може да ни глобят,иначе и аз много пъти съм въртял картите без да са на легло и никога при контрол не са ми казвали нищо!!!
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: rider777 - Събота, 02 Август, 2014, 16:27:13
Пич, ако можеш да си позволиш 28 дена почивка взимай жената и децата и беж за Турция,,,, егати какви изгодни оферти се намират из нета за без пари ама кой не е учил като мен ще трябва да бачка яко,,,,,,,, аре весел и успешен уикенд на всички и по-ведро,,, нещата тепърва ще стават по-зле и на кой не му изнася да се изнася !!!!!!!!!!!
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: stoil nedev - Събота, 02 Август, 2014, 20:09:49
Когато караш на двойка колега, 10 часа шофиране има право да прави само единият от екипажа.
Другия не трябва да кара повече от нормално приетия 9 часа работен ден.
Важно е да го знаеш.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: loshdancho - Събота, 02 Август, 2014, 20:17:02
Цитат на: stoil nedev - Събота, 02 Август, 2014, 20:09:49
Когато караш на двойка колега, 10 часа шофиране има право да прави само единият от екипажа.
Другия не трябва да кара повече от нормално приетия 9 часа работен ден.
Важно е да го знаеш.
Това пък къде го прочете?
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 21:07:15
Карали сме 10-ки, само че без първия или последния работен ден , въпреки че май няма такова условие. Колегата ми настояваше да се спазва това и в следващата работна седмица в един от работните дни иска да караме максимум по 8 часа. Но това си е от него. Заради него спирах при ДАИ-яджии, казаха ми, че може 10-ка, без значение в кой работен ден се пада и толкова, без компенсации от сорта на 8 часа в шофиране в ден от следващата седмица. Колегата си знае неговото, другите колеги и те си имат по някаква идея и се получава каша от тълкувания на закона.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: loshdancho - Събота, 02 Август, 2014, 21:35:39
Я да видим тука какво пише?!?! или аз не мога да чета... но поне познавам по снимки.
Заглавие: Re:
Публикувано от: Mystang - Събота, 02 Август, 2014, 22:08:09
Божкееееее......абе хора...можете ли да четете.Много хубаво е написано в регламента.Спрете да слушата някакви криво разбрали цивилизация та......Лошия много добре го е показал.....Явно треа като на децата в градината,само със снимков материал....
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: LKW - Събота, 02 Август, 2014, 22:49:58
Цитат на: Люси - Събота, 02 Август, 2014, 15:38:09
За Румъния много е важно ако знаеш че картата има проблем да кажеш защото сложи ли я в компютъра вече е свирено,миналата седмица ни направиха контрол на Карансебеш и не знаехме че сме се наклепали и това ни костваше 200 евро,185 глоба 5 евро превода на глобата в Western Union и 10 евро за такси,в Чехия нещата стават с 20 евро кафе ама на там вече е страшно!
Обаче хубавата част беше че след като са ни глобили румънците вече сме си изкупили греха и вече където и да ни спрат за това нарушение не може да ни глобят,иначе и аз много пъти съм въртял картите без да са на легло и никога при контрол не са ми казвали нищо!!!

Не верно.Последния път когато аререта са ми вкарвали картата в компютъра за контрол имаше две нарушения , 3 десетки и шейсе и нещо часа за една седмица.Всичко мина с 20 евро(случаят е на Карансебеш).Иначе и аз подавам двайсетака без да вадят картата.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Август, 2014, 12:39:22
Цитат на: motovalve - Събота, 02 Август, 2014, 13:30:23
... Почти всичките колеги, които познавам имат практиката когато се сменят, преди да сменят местата на дигиталните карти да преминат на "легло" и тогава да ги "завъртят". Според тях ако картите се сменят на "чукове" е проблем. Ако се приключи работния ден на "чукове" пак е проблем...

     Начало и край на държава, се приема за начало и край на работен ден. Как е точно никъде не съм чел, мисля е по важно, за начало дейност различна от почивка и край само почивка. Нямам предвид да си на чукове и да сложиш край държава (но едва ли, ако веднага се премине на почивка е от значение). За в случай, че не слагаш край на държавата, както и това (край държава) не означава винаги край на работен ден, пример: Въртене на карти или пътуване от работа до вкъщи, последното е дейност от работният ден (как ще сложиш край на държава от вкъщи?). Когато вкараш картата и е била извадена за часове до 72 часа например, въвеждаш ръчно дейност или бележка. Никъде не го приема по подразбиране последна дейност (например "чукове"). Но при размяна на водачите да е на "почивка" е най-малко неправилно, дори нарушение!



Цитат на: LKW - Събота, 02 Август, 2014, 22:49:58
Не верно. Последния път когато аререта са ми вкарвали картата в компютъра за контрол имаше две нарушения ,...

     Нещо късмет! Не е бил свързан с централата, не залагай на това! Пратят ли се данните и двамата ще съжалявате. Първият че не е минал с много по-малко другият, че не са за него!
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: stoil nedev - Неделя, 03 Август, 2014, 14:53:26
Да , на двойка 10 часа може да кара само единият от екипажа.
При възможност ( понеже в момента нямам такава ) ще публикувам снимки на няколко диаграми.
Описанията не са на български но става ясно за начина на шофиране при двойка.
Не споря с никой но това което съм написал е точно така.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: Yordan - Неделя, 03 Август, 2014, 15:04:33
Ще взема пак да се обадя  :)
8 месеца бръмчах на двойка. Видях различен менер на смяна картите по всичките начини на чукчета на почивка и т.н. Една проверка имам за този период на Ирун Испания. Нямаше никакъв проблем.
Наскоро обаче чух от един колега че са му направили проблем, че сменял картите на почивка. Трябвало да го прави на квадратчето (мисля че му се казваше на разположение ). Глоба не е последвала само са му направили забележка.
За десетката. Малко е трудно да влезете в десетка и двамата при 21ч. работен ден, като се има на предвид спиранията за смяна на картите. Влизали сме в десетка каране но само единият. На другия ден другият. Но никога не сме нарушавали 21 часовият работен ден. Според колегите ( с повече опит ). По е важно да не нарушаваш 21 часа работа.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Август, 2014, 15:11:37
Цитат на: stoil nedev - Неделя, 03 Август, 2014, 14:53:26
Да , на двойка 10 часа може да кара само единият от екипажа.
При възможност ( понеже в момента нямам такава ) ще публикувам снимки на няколко диаграми.
Описанията не са на български но става ясно за начина на шофиране при двойка.
Не споря с никой но това което съм написал е точно така.

     Няма такива неща! Периода е 30 часа, от която почивката 9. Нищо друго, реално трудно може да се получат и за двамата 10-ки.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 03 Август, 2014, 15:50:56
Цитат на: stoil nedev - Неделя, 03 Август, 2014, 14:53:26
Да , на двойка 10 часа може да кара само единият от екипажа.
При възможност ( понеже в момента нямам такава ) ще публикувам снимки на няколко диаграми.
Описанията не са на български но става ясно за начина на шофиране при двойка.
Не споря с никой но това което съм написал е точно така.
Е тогава го докажи.
Щото умните хора пишат книжки, не са ЕШК. Та те ти малко цитати и снимки от този документ: trace_explanatory_text_bg
Заглавие: Re:
Публикувано от: Mystang - Неделя, 03 Август, 2014, 18:46:37
Не може и двамата да карате по 10 защото правите паузи по 45 минути като при 1 драйвер.когато сте двама паузите не са задължителни....не ме яжте......:-P
За да няма разни нападения към мен да кажа ,че съм на двойка вече 6та година.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 03 Август, 2014, 19:01:27
Малий ма те  45м. паузи и на двойка ли правят......
Все повече и повече почвам да се убеждавам, че повечето колеги карат по регламент от вицове.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: vasvvv - Неделя, 03 Август, 2014, 19:06:30
Добре де,
при двойка работният ден е 30 ч. вадиме 20ч.(двамата да карат по 10ч.).Остават 10ч.
1ч. (за по-лесно) махаме за паузите при втората смяна,въпреки, че не е нужно да се прави и остават точно 9ч.,колкото е минималната дневна почивка.Може и да бъркам не претендирам,просто така си го обяснявам аз.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 03 Август, 2014, 19:45:33
Цитат на: vasvvv - Неделя, 03 Август, 2014, 19:06:30
Добре де,
при двойка работният ден е 30 ч. вадиме 20ч.(двамата да карат по 10ч.).Остават 10ч.
1ч. (за по-лесно) махаме за паузите при втората смяна,въпреки, че не е нужно да се прави и остават точно 9ч.,колкото е минималната дневна почивка.Може и да бъркам не претендирам,просто така си го обяснявам аз.
Я ми покажи и докажи изискването за паузи при екипно каране.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: vasvvv - Неделя, 03 Август, 2014, 21:06:20
Ами единственото за което се сещам е,че на шайбата нямаш чертана пауза след 4.5ч. управление,а имаш "разположение".Друго не се сещам.В всички тълкования на регламента ,които аз съм виждал,пише,че първите 45 мин. от разположението на вторият водач могат да се считат за почивка ,ако неизвършва друга работа.затова съм писал,че не е задължително да се прави пауза.Иначе за сметките ми  двамата да карат 10ч.правилни ли са?
Заглавие: Re:
Публикувано от: Mystang - Неделя, 03 Август, 2014, 23:13:43
Карат по 10 и после 9 минимална пауза.Сега ще ми излезете и с това че след 10 трябва 11 пауза и ще падна от смях.Имате право на 2 *10 каране и 3*9 пауза за 6 работни дни.Не за 6 карания а 6 работни дни.И по рано да спрете от 10 тия час щом си минал 9 се брой за 10.Ако карате плътно няма да можете да стигнете до 21 часа работа.Ама едно задръстване или друг проблем на пътя и се закъснява.
Заглавие: Re:
Публикувано от: Yordan - Понеделник, 04 Август, 2014, 00:57:54
Цитат на: Mystang - Неделя, 03 Август, 2014, 18:46:37
Не може и двамата да карате по 10 защото правите паузи по 45 минути като при 1 драйвер.когато сте двама паузите не са задължителни....не ме яжте......:-P
За да няма разни нападения към мен да кажа ,че съм на двойка вече 6та година.
Позна баце от първио път.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 04 Август, 2014, 09:10:47
     На какво мнение е ЕШК-то за седмична почивка? За единично управление мнението на същият е след шесто каране, дори повечето български ДАИ-джии са на същото мнение.
     Аз все си мисля и при двата вида се спира след 6х24 или 144 часа най-късно от тръгването. Та как идва шесто каране при "двойка"?
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: Люси - Понеделник, 04 Август, 2014, 16:24:04
Ние когато караме по 10 часа ги караме смените на по 3,15-3,20,а тоя един час който е над 20 си отива за смените и за тоалетна...
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 04 Август, 2014, 21:56:28
Шестото каране не идва
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омаз
Публикувано от: driver1 - Вторник, 05 Август, 2014, 12:29:24
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 04 Август, 2014, 09:10:47
     На какво мнение е ЕШК-то за седмична почивка? За единично управление мнението на същият е след шесто каране, дори повечето български ДАИ-джии са на същото мнение.
     Аз все си мисля и при двата вида се спира след 6х24 или 144 часа най-късно от тръгването. Та как идва шесто каране при "двойка"?


.
Заглавие: Re:
Публикувано от: Mystang - Вторник, 05 Август, 2014, 22:50:09
Нали това казвам.6 ден след голямата пауза а не 6то каране.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: mal4o57 - Понеделник, 24 Ноември, 2014, 10:52:25
И аз да попитам нещо.Трябва ли да  се приключва работния ден преди почивка при положение,че на следващия ден си продължаваш работата  или се оставя на легло?
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: RayH - Понеделник, 24 Ноември, 2014, 18:17:04
Цитат на: mal4o57 - Понеделник, 24 Ноември, 2014, 10:52:25
И аз да попитам нещо.Трябва ли да  се приключва работния ден преди почивка при положение,че на следващия ден си продължаваш работата  или се оставя на легло?

Нищо не разбрах ?
Хем почивка хем продължаваш работен ден ? За 2 ка работен ден 21 часа 1 ка 15 часа и в 2 та случая минимум 9 часа пауза  ???
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: mal4o57 - Вторник, 25 Ноември, 2014, 09:11:28
 След всеки работен ден независимо,че си на дълъг курс да си приключваш картата.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: driver1 - Вторник, 25 Ноември, 2014, 10:42:38
Цитат на: mal4o57 - Вторник, 25 Ноември, 2014, 09:11:28
След всеки работен ден независимо,че си на дълъг курс да си приключваш картата.


     Какво значи "да си приключваш"?
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: RayH - Четвъртък, 27 Ноември, 2014, 11:41:42
Всеки работен ден даваш начало и край държава . Поне така правя аз и за 1 година и 4 контроли не съм имал проблем . ;)
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: driver1 - Четвъртък, 27 Ноември, 2014, 12:21:33
Цитат на: RayH - Четвъртък, 27 Ноември, 2014, 11:41:42
Всеки работен ден даваш начало и край държава . Поне така правя аз и за 1 година и 4 контроли не съм имал проблем . ;)

   Ахаа, ясно! Ами то това си е задължително по Регламента.
Заглавие: Re:Моля за разяснение, с колегата май си "омазахме" картите
Публикувано от: mal4o57 - Петък, 28 Ноември, 2014, 09:15:18
Благодаря.