Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: juli76 - Петък, 19 Декември, 2014, 18:51:55

Заглавие: Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: juli76 - Петък, 19 Декември, 2014, 18:51:55
Здравейте, мога ли да тегля с товарен микробус до 3,5 тона  автоплатформа за една кола със "С" категория или се иска и "Е". Трябва ли да ползвам тахографа на буса или не ме задължават както е по принцип до 3,5 тона ? Става въпрос от Европа към България.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Mandor - Петък, 19 Декември, 2014, 19:40:54
За категорията- твърдо не. Трябва си "Е". Може и само В+Е.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: valldis12 - Петък, 19 Декември, 2014, 20:48:34
Тахографа също трябва да го ползваш щом закачиш платформа.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: IPlayNaked - Събота, 25 Април, 2015, 20:28:49
В+Е е с ремарке до 750 кг. Платформата с колата ще е над тези кг. предполагам, за това си трябва С+Е
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: SEMPER - Събота, 25 Април, 2015, 21:42:25
Цитат на: IPlayNaked - Събота, 25 Април, 2015, 20:28:49
В+Е е с ремарке до 750 кг. Платформата с колата ще е над тези кг. предполагам, за това си трябва С+Е

Пълни глупости
С ремарке до 750 е достатъчно само В

В конкретния случай необходимата категория е В+Е, става и по висока.

Тахографа и регламента са задължителни в този случай.

Това е само в случай ,  че искаш да си изряден. Ако не ти пука,може да караш както ти е кеф, много е вероятно да се прибереш без проблеми. Но ако те хваме мечката в гората ще е много болезнено.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: IPlayNaked - Събота, 25 Април, 2015, 22:17:59
явно четем между редовете. Mисля , че ясно съм се изразил. Прочети пак ...
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 25 Април, 2015, 23:55:08
Ми ако я дърпа пеша-на рамо?Требва ли Е ???
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: emilpopoff - Неделя, 26 Април, 2015, 15:06:00
  Колега мисля, че е писано по тази тема и преди но за мпс с обща маса до 3500 кг ти е достатъчна и само В-категория, ако ремаркето ти е с обща маса до 750 кг и масата на състава не надвишава 4250 кг.(3500 кг+750 кг) . Но щом ще има лек автомобил на платформата тогава общата маса на платформата автоматично минава над 750 кг т.е дори и ТАТА НАНО  да влачиш ще ти трябва Е-категория  :D :D :D .
А относно тахото, за да си изряден ще ти трябва особено в ЕВРОПА.

ПРАВОСПОСОБНОСТ НА ВОДАЧИТЕ НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., в сила от 19.01.2013 г.) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
1. категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "б" и "г" (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "л" (категория L6e);
2. категория А1:
а) мотоциклети с работен обем на двигателя не повече от 125 cm³, с максимална мощност не повече от 11 kW и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,1 kW/kg;
б) триколесни моторни превозни средства с мощност, която не превишава 15 kW;
3. категория А2 - мотоциклети с мощност, която не превишава 35 kW, и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,2 kW/kg, като удвоената реална мощност не е по-голяма от нетната мощност на двигателя;
4. категория А - мотоциклети и триколесни моторни превозни средства с мощност над 15 kW:
а) мотоциклети - двуколесни превозни средства без кош (категория L3e) или с кош (категория L4e), с двигател с работен обем над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени съответно в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "е" и "з";
б) триколесни моторни средства - превозни средства с три симетрично разположени колела (категория L5e), с двигател с работен обем на цилиндъра над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "к";
5. категория В1 - четириколесни превозни средства (без тези от категория L6e) с маса без товар не повече от 400 kg (категория L7e) (550 kg за превозните средства, предназначени за превоз на товари), в която маса не се включва масата на акумулаторните батерии на електрическите превозни средства и които имат максимална нетна мощност на двигателя не повече от 15 kW, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "м"; тези превозни средства трябва да отговарят на техническите изисквания, които се прилагат към триколесни моторни средства от категория L5e, освен ако в нормативен акт са предвидени отделни технически изисквания за тях;
6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 26 Април, 2015, 15:50:50
Ще влезете в ред, ама все още питате за не би щото ако...  сега и ако се научите и да ги укрепвате както трябва...
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 18:54:37
Цитат на: emilpopoff - Неделя, 26 Април, 2015, 15:06:00
 моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;[/b][/color]

Много интересна тема, въпреки, че е писано по нея.

По принцип, В категория си е мпс до 3,5т. бруто тегло (до 8+1места) + ремърке до 750кг! Ако ремъркето е ДО 750кг, никаква друга категория НЕ трябва!!! Апропо, каравана например също е ремърке, както всички знаем!

"С" категория, логично се явява един вид "надграждаща" на В, и респективно също няма проблеми. Тоест С+Е също става ( логично), така както и В+Е за конкретният случай по ТАЗИ тема!

В+Е е за ремърке НАД 750кг., но и ДО ТЕХНИЧЕСКО ДОПУСТИМОТО от теглещото мпс, обозначено в талона му!!! Това е много важно уточнение! Защо го пиша ли? Защото има РЕДИЦА случай, когато бус например, тегли платформа, да кажем с кола ( или с каквото и да е , все е ремърке), когато хем "привидно" буса си е в нормите за килограми, хем платформата също.

Пример: бус с бруто тегло 3,5т, от което (примерно) 2,2т нетно ( РЕАЛНО нетно, че то това е друга "деликатна" тема) + товар ( кола качена , или какъвто и да е друг товар... прилежно закрепен!) с товар 1,3т = тотал 3,5т. Дотук добре.
Отзад е закачена платформа с кола, или просто ремърке с товар. Имаме В+Е ( или С+Е) категория, тоест можем да "закачим" отзад поне 3,5т нали така? И закачаме примерно, двойна платформа за две коли ( или друг товар) , която си е до 3,5т бруто тегло. Да кажем, че полезният товар е около 2,5т ( защото нето теглото на такава платформа е около 1 тон най-често) . Да кажем и че двете коли ( или друг тип товар) ни се вместват в тези 2,5т ( с коли ВИНАГИ е проблем, защото РЕДОВНО са по-тежки, но това е друга тема). Тогава ПРИВИДНО сме наред, защото, хем "отпред" сме на максимума 3,5т, хем "отзад" също имаме 3,5т бруто, примерно говоря. Това е и най-честият вариант при автовозчетата за 3 коли ( една отпред, 2 на платформа отзад).

В този вариант, ни е достатъчна само В+Е категория ( естествено става и с С+Е, логично). Така, ОБАЧЕ..... тук ВНИМАТЕЛНО ----> ВИНАГИ ГЛЕДАЙТЕ МАКСИМАЛНОТО ТЕГЛО НА СЪСТАВ ОТ ППС, ОБОЗНАЧЕНО В ТАЛОНА НА МПС-то С КОЕТО ТЕГЛИТЕ!!!    . Защо го пиша това ли? Еми, от опит, затова!!!

Много често, тези бусчета до 3,5т бруто тегло, да те МОГАТ да теглят ремърке с бруто тегло до 3,5т, АМА САМО КОГАТО БРУТОТО НА СЪСТАВА е примерно..... 6 тона!!! Примерно говоря. Или с други думи, ако ще теглите ремърке с 3,5т бруто тегло, примерно,  то тогава "отпред" НЕМОЖЕТЕ да бъдете "пълни" !!! Разбирате ме нали? Просто защото да, и на буса може 3,5т бруто технологичо, и ремъркето може да е 3,5т технологично, ОБАЧЕ и НЕ ако и ДВЕТЕ са 3,5т.
Просто повечето масови бусчета, НЯМАТ възможността за 3,5+3,5=7,0т!!! По отделно да, но общо НЕ!!! Най-често общото е около 6 тона. Тоест, ако отпред се "фул", отзад трябва да сте на около 2 тона "фулл"!!! Запомнете го това.

Единственото камионче което досега почти не съм срещал проблем от ТАКОВА естество, чисто технологично и надлежно обозначено в документите и табеките ( хубаво е да знаете как да ги "разчитате") , то това е Ивеко Дейли. Болшинството от Спринтери, ЛТ-та и всякакви такива вариации - НЕМОГАТ да теглят на пълният "фулл" 3,5+3,5=7,0Т СЪСТАВ!!!
Дано това е полезно на хората четящи тук!!!

Друг пример, произволно ми идва сега на ум. Крафтър 50, тоест 5 тона бруто. Документално, шаси-кабината е 2 тона нетто, и 3 тона полезен. Като сложим надстройка ( каквато и да е, за коли например, защото има и вариант за 2 коли на камиона) , "чат-пат" можем да го докараме до някакъв приличен тонаж полезен. Когато обаче закачим ремърке.... и то е на 3,5т бруто ..... и потеглим..... трябва да знаете, че този Крафтър --> НЯМА ТЕХНИЧЕСКИ ДОПУСТИМА ВЪЗМОЖНОСТ за 5+3,5=8,5т бруто на състава, а само около 7 тона на състав!!! Разбирате ме нали???  И е ясно какво следва от това!!!

Така, че имайте на предвид и брутната маса на СЪСТАВА ! Това искам да кажа.


А иначе.... една друга подробност. Извън темата, но .... Вариант при който сме с бусче малко, джип нормален, или "нещо" си отпред, което тежи да кажем 2 тона бруто. То тогава, МОЖЕМ да закачим платформа/ремърке с ДО 2.250кг БРУТО тегло и тогава каквато и да е "Е" категория --> НЕ ТРЯБВА, защото бруто теглото на СЪСТАВА ни е ДО 4250кг!!! Естествено, трябва и да се съобразим с това дали технически теглещото мпс може да тегли тези примерни 2.250кг в конкретният случай.
Защото има джипове например, който могат да теглят 1200кг официално, както и такива които могат 3500кг (че и до 12т, ако имат спирачки на въздух, но това е вече съвсем извън темата) .... така че и това трябва да се "сметне" преди да се закачи каквото и да било.

Разбира се, превишите ли с ДО 10% теглата, обикновенно не се заяждат. Но е хубаво да се знаят тези неща, понеже на пътя ми се е случвало през годините, теглейки какви ли не "комбинаций" , да се опитват да ме "пробват" всякакви знайни и незнайни "герой"-ченгета, ама досега нито веднъж не им се е получило  ;D.
Тоест, не само на това което аз съм карал, ами и в случайте, когато съм наемал шофьори, дори и БЕЗ "Е" категория, но карайки например як джип + ремърке ( с 8 метрова лодка например :-))) , или двуосна каравана)  , но килограмите и сметките ми са наред и просто нямат шанс, колкото и да се опитват да си "лалат" ..."оооо, проблем". Проблем, чушки проблем  ;D :D !

За тахографа е ясно на всички....


P.S. -  loshdancho, много точна добавка. Аз преди бях писал по темата за укрепването на коли на платформи или автовози. Уви, сума ти и народ хал хабер си няма кое-как и най-вече ЗАЩО трябва да се укрепва по точно определен доказано правилен начин..... !!!
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:01:58
Цитат на: IPlayNaked - Събота, 25 Април, 2015, 20:28:49
В+Е е с ремарке до 750 кг. Платформата с колата ще е над тези кг. предполагам, за това си трябва С+Е

И двете неща НЕ са верни!!! Или поне аз така разбирам от написаното.

В+Е е за ремърке НАД 750кг, НЕ до 750кг!!!

Ако платформата с колата е над 750кг ( логично), и/или просто говорим за случай когато "отпред" е до 3,5т, а "отзад" е над 750кг (и тотала на състава е над 4250кг.!!!) , то тогава човека го устройва В+Е. Да, С+Е също, но в ТОЗИ конкретен случай, безпроблемно му върши работа и В+Е!!! 
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: admin - Неделя, 26 Април, 2015, 19:14:49
Цитат на: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:01:58
И двете неща НЕ са верни!!! Или поне аз така разбирам от написаното.

В+Е е за ремърке НАД 750кг, НЕ до 750кг!!!

Ако платформата с колата е над 750кг ( логично), и/или просто говорим за случай когато "отпред" е до 3,5т, а "отзад" е над 750кг (и тотала на състава е над 4250кг.!!!) , то тогава човека го устройва В+Е. Да, С+Е също, но в ТОЗИ конкретен случай, безпроблемно му върши работа и В+Е!!! 

Обърни внимание, че става въпрос за ремарке с допустима МАКСИМАЛНА маса, надвишаваща 750 кг. В документите на ремаркето пише колко е тази максимална маса и следователно в документите на теглещото превозно средство пише колко е и неговата максимална маса.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:20:23

Админ, нищо неразбрах какво искаш да кажеш с това?  :-\

 
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: admin - Неделя, 26 Април, 2015, 19:25:05
Цитат на: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:20:23
Админ, нищо неразбрах какво искаш да кажеш с това?  :-\

 

То и аз не разбрах. :D
Искам да кажа, че ако закачиш ремарке към лек автомобил и на ремаркето качиш друг лек автомобил, за да не си в нарушение по отношение на ремаркето, колко трябва да бъде максимално допустимата маса на ремаркето и в съчетание с максимално допустимата маса на теглещото МПС няма ли да се надвиши изискването за 4250 кг?
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:57:54

  ;D

Така, вече мисля че те разбрах. Контекста ти е .... примерно за човек които е само с Б категория...... какво може и какво не, когато има ремърке, нали така?

"Отпред" ако имаме кола (бус/джип и т.н.) първото е най-важно нещо е , да проверим колко може да тегли по документи. Логично, колите могат много, много по-малко отколкото бусовете. Джиповете, особено ако са от рода на Ниссан Патрол например, могат МНОГО, тоест 3,5т бруто. Но и да не са, почти всички (истински джипове де, не "паркетни" измислици) джипове, могат да си теглят 2 тона ПОНЕ!
След това, никак не по маловажно е, да проверим колко е максимума при СЪСТАВ!!! Тука много хора бъркат, както и съм обяснил по-горе.

Така ето един пример, с чиято методолоия, всеки би трябвало сам да си изчисли "кое-как". Според мен де.

Караме бус Спринтер или джип някакъв. Примерно. Тяхното бруто тегло (нето + товар ...апропо хората и багажа СЪЩО са товар!!) е 2.500кг. Или примерно.... 2000кг нето тегло + 500кг - хора, багаж или ....палети с товар, без значение! Бруто сме 2500кг.

  Отзад закачаме платформа ( или товарно ремърке...някакво). Нетното тегло на платформата примерно е 600кг., а "качваме" кола (или какъвто и да е товар) с тегло 1400кг. Брутото ни на ремъркето е 600+1400=2000кг. Естествено, самото ремърке трябва да има документално полезен товар разрешен, тези 1400кг, или повече. Логично.

В този произволен случай.... отпред сме 2000кг нетто + 500 товар = 2500кг ( документално трябва да имаме 500кг право на товар, нали ! ) . Отзад сме - 600кг. нетто + 1400кг. товар, също разрешен документално, = 2000кг бруто. Или състав --> 2500+2000=4500кг. И при положение, че теглещото мпс, ИМА право да тегли ПОНЕ 2000кг бруто!!!

При тези 4500кг СЪСТАВ, сме ПОД 4750кг. така че "Е" категория от каквото и да е естество НЕ ни трябва!!!

Разбира се, ТРЯБВА чисто документално, в този конкретен случай, да спазваме както полезният си товар който Е разрешен, и "отпред" и "отзад", ТАКА И на състава ( внимателно.... максимума на състава го гледаме от документите или табелката на теглещото мпс!!!) .

Спазим ли ВСИЧКО по този конкретно измислен пример..... няма никакви проблеми!!
Аааа да, разбира се и точно укрепен/и товар/и !

Има наистина много вариации на тази тема. Просто ако хората разберат ПРАВИЛНО какво Е позволено, и какво НЕ Е , то могат сами да си "сметнат" всичко без проблем!!!
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: emilpopoff - Неделя, 26 Април, 2015, 20:04:37
[quote author=Hino link=topic=4974.msg70727#msg70727 date=1430063677

Много често, тези бусчета до 3,5т бруто тегло, да те МОГАТ да теглят ремърке с бруто тегло до 3,5т, АМА САМО КОГАТО БРУТОТО НА СЪСТАВА е примерно..... 6 тона!!! Примерно говоря. Или с други думи, ако ще теглите ремърке с 3,5т бруто тегло, примерно,  то тогава "отпред" НЕМОЖЕТЕ да бъдете "пълни" !!! Разбирате ме нали? Просто защото да, и на буса може 3,5т бруто технологичо, и ремъркето може да е 3,5т технологично, ОБАЧЕ и НЕ ако и ДВЕТЕ са 3,5т.
Просто повечето масови бусчета, НЯМАТ възможността за 3,5+3,5=7,0т!!! По отделно да, но общо НЕ!!! Най-често общото е около 6 тона. Тоест, ако отпред се "фул", отзад трябва да сте на около 2 тона "фулл"!!! Запомнете го това.

Единственото камионче което досега почти не съм срещал проблем от ТАКОВА естество, чисто технологично и надлежно обозначено в документите и табеките ( хубаво е да знаете как да ги "разчитате") , то това е Ивеко Дейли. Болшинството от Спринтери, ЛТ-та и всякакви такива вариации - НЕМОГАТ да теглят на пълният "фулл" 3,5+3,5=7,0Т СЪСТАВ!!!
Дано това е полезно на хората четящи тук!!!


[/quote]
Hino, не само Дейлито го предлага този вариант(може би защото от 7-8 год не практикуваш професията си, поне така разбрах от други твои постве  ;)) Има версии на Ситроен Джъмпер/Пежо Боксер III-ки/ Фиат Дукато(т.е предпоследната генерация която излезе през 2006 г) те се различават от "нормалните" си събратя по 16-цоловите колелета+ по големите 300 мм спирачни дискове+ по-големите двубутални спирачни апарати BREMBO, широките пластмасови странични лайстни с габаритно осветление, водят се до 3500 кг бруто(да се НЕ бъркат с 4 тонната версия на Джъмпер/Боксер/Дукато-те са със заводски тахота и ограничители те също  визуално изглеждат като тях) има ги много в БГ, но много от хората, които ги карат реално знаят, че са такава версия- не си гледат внимателно Големия Талон раздел F3  ;D .
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 20:25:05

emilpopoff ,  не не , не си ме разбрал. Аз НЕ казвам, че само Дейли-то "го може"  :D. И че едва ли не само то е безпроблемно от тази гледна точка. И че едва ли не няма други бусчета които легално нямат проблеми от такова естество. Не, просто казвам, че Ивеко Дейли, в 95% от случайте, оригинално не го бърка максималният "състав". Докато масово конкурентите му, имат този проблем.
Това определено НЕЗНАЧИ, че няма други бусчета, които да могат легално да си дърпат 3,5т, и да нямат проблем "в състав". Не...

Съжалявам ако съм се изразил неправилно  ;) !
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: naum4o - Неделя, 26 Април, 2015, 22:24:20
Цитат на: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:57:54
 ;D
"Отпред" ако имаме кола (бус/джип и т.н.) първото е най-важно нещо е , да проверим колко може да тегли по документи. Логично, колите могат много, много по-малко отколкото бусовете. Джиповете, особено ако са от рода на Ниссан Патрол например, могат МНОГО, тоест 3,5т бруто. Но и да не са, почти всички (истински джипове де, не "паркетни" измислици) джипове, могат да си теглят 2 тона ПОНЕ!
След това, никак не по маловажно е, да проверим колко е максимума при СЪСТАВ!!! Тука много хора бъркат, както и съм обяснил по-горе.

Така ето един пример, с чиято методолоия, всеки би трябвало сам да си изчисли "кое-как". Според мен де.

Караме бус Спринтер или джип някакъв. Примерно. Тяхното бруто тегло (нето + товар ...апропо хората и багажа СЪЩО са товар!!) е 2.500кг. Или примерно.... 2000кг нето тегло + 500кг - хора, багаж или ....палети с товар, без значение! Бруто сме 2500кг.

 Отзад закачаме платформа ( или товарно ремърке...някакво). Нетното тегло на платформата примерно е 600кг., а "качваме" кола (или какъвто и да е товар) с тегло 1400кг. Брутото ни на ремъркето е 600+1400=2000кг. Естествено, самото ремърке трябва да има документално полезен товар разрешен, тези 1400кг, или повече. Логично.

В този произволен случай.... отпред сме 2000кг нетто + 500 товар = 2500кг ( документално трябва да имаме 500кг право на товар, нали ! ) . Отзад сме - 600кг. нетто + 1400кг. товар, също разрешен документално, = 2000кг бруто. Или състав --> 2500+2000=4500кг. И при положение, че теглещото мпс, ИМА право да тегли ПОНЕ 2000кг бруто!!!

При тези 4500кг СЪСТАВ, сме ПОД 4750кг. така че "Е" категория от каквото и да е естество НЕ ни трябва!!!
Много добре и внятно си го обяснил. Но ме обърка последното изречение в поста, подчертал съм го в зелено. При 4500кг. състав вече ще трябва Е категория, независимо от възможностите на теглещото и тегленото, нали така? По тази логика мога да задърпам с хамър 5 тонна машина и при това положение и хамърът и ремаркето ще имат документи, че могат да дърпат/носят 5 тона полезен товар, но няма да ми трябва Е категория, щом те го могат? Дотук съм знаел, че законът е категоричен, че общата маса на състава не може да превишава 4250кг? Поне аз така съм го разбрал.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: admin - Неделя, 26 Април, 2015, 22:33:24
Цитат на: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 19:57:54
 При тези 4500кг СЪСТАВ, сме ПОД 4750кг. така че "Е" категория от каквото и да е естество НЕ ни трябва!!!

В грешка си, става дума за 4250 кг. Което е сборът от 3500 кг максимална маса на теглещото и 750 кг на ремаркето, като изключението е, че ремаркето с товар може да е по-тежко от 750 кг, но тогава теглещото МПС не трябва да е 3500 кг.
Предлагам ако някой разполага с талон на такава платформа, нека да даде информация какво пише в талона като максимално допустима маса.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 22:37:41
 Оффф, да, да , да . Браво naum4o, че си забелязал... То така става, като се гледа мач и се пише  ;D.

Моля за извинение. Правилното си е 4250 ( 3500+750), а НЕ това което съм написал 4750!!!
Респективно, така целият ми пример отива на "кино", защото принципно 4500кг е НАД разрешение 4250кг и идва НЕ правилен!!! От друга страна си има толеранс 10%, но това сега няма значение.

Моля, нека всеки се съобрази с грешката ми! Надявам се да сте ме разбрали какво ТОЧНО исках да кажа и по точно как се ФОРМУЛИРАТ нещата.

Бруто при състав --> 4250кг!!! Допустимо е 10% толеранс, ама.....
Или с други думи.... гледате си какво ДОКУМЕНТАЛНО МОЖЕ да носи и да тегли мпс-то, също така съотношение нетто/бруто на ремъркето..... смятате си тотала и гледате дали се вмества в бруто за "състав", и тогава може и въобще без "Е" категория.

Грацие Наумчо, за навременното уточнение  ;) !!!
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: naum4o - Неделя, 26 Април, 2015, 22:54:44
Нищо, тук по-важното е толерансът. И наште да бият.  :D 10% над записаното в талоните. Всеки да си гледа и да смята, и да няма бели.  :)
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: admin - Неделя, 26 Април, 2015, 23:15:26
Цитат на: naum4o - Неделя, 26 Април, 2015, 22:54:44
Нищо, тук по-важното е толерансът. И наште да бият.  :D 10% над записаното в талоните. Всеки да си гледа и да смята, и да няма бели.  :)


Този толеранс на какво основание се появява? Да не би да има някаква връзка с коефициентите във футболната среща?  ??? ??? ???
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Неделя, 26 Април, 2015, 23:27:25

Хех, админ, е как??  ;D . ВИНАГИ има едни 10% толеранс, до който толеранс по принцип не се заяждат. Тоест.... имаш полезен товар 1500кг , примерно..... 10% са ти 150кг, тоест 1500+150=1650 ( три пъти го смятам това, че да не объркам пак  ;D ;D :D ) . До 1650кг ако си, не се заяждат, нищо че превишаваш. Над това обаче "кастрят" здраво. По принцип де....
Не че са длъжни, ама си е като правило. 10% можеш да надвишиш, не е проблем..!

  ;)
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: admin - Неделя, 26 Април, 2015, 23:33:26
Хубаво, щом казваш... Аз съм гледал клип, в който чичо Ханс премери с кантарчето една туристическа каравана и накара водача да източи водата от караваната, както и да премести малко багаж от караваната в колата. След което пак я премери и на изпроводяк му написа глоба 80 евро.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Понеделник, 27 Април, 2015, 00:18:19

Админ, може! Ако е бил с тотал НАД включително тези 10% може. Както и друго. Знаете ли защо всъщност е този толеранс? По принцип е ---> АКО НЯМАШ ДРУГО превишение и/или проблем.... тоест ако си САМО с това нарушение, е допустимо да не те глобят въобще. Имаш ли обаче И ДРУГО, КАКВОТО И ДА Е провинение, включително например и превишена скорост.... примерно говоря.... то тогава започва "секса" и тези 10% не играят. В такъв вариант те се ДОБАВЯТ към наличните провинения и става..."весело"!  ;)

Същото е както например.... в Холандия знаете ли колко е разрешената максимална скорост когато теглиш --> КАКВОТО И ДА Е? Тоест имаш ли закачено "нещо си", каквото и да е то? Също така е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ какво ще е теглщоТО мпс!!! Знаете ли? Не, не е 90, нито 80, а --> 70!!! Словом - седемдесет километра в час!!!
Аз доста се "пулих" като ми го обясняваха навремето и се правих на много "важен", спорейки..... да ама не. Лично ми го обясниха на ДВА ПЪТИ тамошни ченгета това при пътна проверка!!! И защо го правят ли? По принцип, дори и с 90 да си караш ( камо ли с 80-85км/ч) , не те пипат. Ако обаче нарушиш КАКВОТО И ДА Е ДРУГО нещо.... те спират и ти ДОБАВЯТ и тези над 70км/ч с колкото си карал, и вече понасяш санкция за СБОРА от нещата!!!

И друго. Админ, много, много добре че ме подсети! Нека хората да го прочетат и знаят -----> ВИНАГИ ГЛЕДАЙТЕ МАКСИМАЛНО ДОПУСТИМОТО ТЕГЛО НА ОС!!! Всичко това което съм написал важи ПАРАЛЕЛНО и с натоварнанията на ос. С други думи, имате ли превишение "НА ОС" , която и да е тя.... пак могат да Ви санкционират, без значение, че всичко друго Ви е наред примерно!!!

Затова може би админ, тази каравана са я накарали да си премести товар. Защото може натоварването на теглича да е било над нормите. Това се спазва МНОГО СТРИКТНО навсякъде, понеже е много важна "точка"!!!

Но и да не е заради това..... което и да е ченге ( еле пък БАГ) , ИМА ПРАВО да ви санкционира, дори и 1кг. да сте превишили и само това да Ви е проблема. Принципно имат право. Ако не Ви харесва - оплачете се, съдете го. А дори и да не е имал право да Ви налага санкция, а Вие сте си абсолютно сигурни в ситуацията..... един съвет --> оплачете се и ги съдете!!!

Аз съм имал такъв случай. Да не изпадам в подробности, но съдих холандски ченгета за случай, когато бях АБСОЛЮТНО убеден в правата си. Бучах като луд, наравих ги "криви макарони" , за което ми наложиха глоба + сваляне на номерата!!! Да, ама не познаха човека. След 3 дни, пристигнах с адвокат ( холандец) ..... респективно те се НАСРАХА БУКВАЛНО, почнаха извиненията ( защото аз се оплаках, че мръсните чифути използваха квалификацията: " we know you, you`re bulgarians, you`re as monkey" , при което айде да не споменавам какво последва от моя страна към тях  ;D ) ..... а самият холандски адвокат беше пределно амбициран да спечели едно такова дело ТОЧНО врещу такива ченгета ( пътни полицай говоря....магистрални по точно)! И на финала постигнахме "извънсъдебно споразумение" , изразяващо се в 4200Е компенсация за мен лично, извинение от двамата чифути пред мен и в присъствието на шефа им, а хонорара на адвоката ми, така и не разбрах какъв е, понеже го платиха те  ;D ;) !

Така че..... ако сте сигурни в правата си - стреляйте здраво. Просто те с нас трябва да се научат, че НЯМА да се подиграват!!! А и неможете да си представите, колко безценно чувство е , да им видите НАСРАНИТЕ физиономий на финала  ;D :D ;D !!!
Те такива индивиди това очакват. Да си мълчим. Включително и когато сме прави, разчитайки или на неинформираността ни, или на нежеланието ни да влизаме " в боя".

Да, ама не  ;) !
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: SEMPER - Понеделник, 27 Април, 2015, 00:39:05
Админ,това е напълно възможно да се случи, но е много малко вероятно.  Ако обаче случи да те нагази мечката - толерантността от нейна страна е 0,00%  
Все пак шансът да се случи е минимален,но щом се е случило - гориш.

Хино, недей лежа на това ухо че за едно нарушение не глобяват. Глобяват и пушек се вдига.
Мен са ме глобявали на аутобан при временна забрана за изпреварване от камиони, защото изпреварих ... снегорина.  С бус с ремарке бях. И си ми написаха като пичове 80 евра, изобщо не ми се трогнаха че било снегорин. каза ми -Снегорин е, ама е камион и има знак. Пункт !

Толеранса е за друго,не за бройка нарушения, или за проценти. Толеранса касае единствено нормалната грешка,която може даде уреда с който се прави измерването. Примерно - радарите които правят снимки - при превишение от 3 километра в час над ограничението - не ти пращат глоба,защото толкова са преценили че може да сбърка радара. За кантарите не знам какъв толеранс са отпуснали и дали има изобщо, но е абсурд да е 10%, защото не ползват тези де мерят зърно по нашенските ТКЗС-та  ;D



Контролът за претоварване на бусове със и без ремаркета изобщо не е сред приоритетите . За толкова години тук  - нито съм виждал, нито съм чувал някой с бус да са го качвали на кантар.
Разбира се ако буса се влачи по корем и е очизваждащо претоварен, зелените човечета ще намерят начин да го претеглят.

Приоритетно се проверява какво пише в папирите - дали влекача има право да тегли конкретното ремарке.  Това тук си е често срещано нарушение.
В случай на нужда тук хората често си закачат на колите  по големи ремаркета от позволеното.
Естествено когато става дума да се пренесе нещо обемно и габаритно на няколко километра.
Нямам навик да правя снимки докато карам, иначе щях да мога да ви покажа много интересни картинки - например как с Поло се тегли 5 метра ремарке с предна завиваща ос и още две оси отзад.

Аз също съм нарушавал на работа, като съм теглил с малък джип голямо ремарке. Знам че нарушавам, но няма какво да кажа, при условие че всички в фирмата го правят, и още повече че глобите се плащат от фирмата.


Нашенските джамбази също изобщо не си слагат на сърце да спазват претоварването  ;D ;D
Теглят платформи с всичко де има теглич. Най фрапиращото което съм засичал на една граница е нашенец с Форд 3,5 тона, пригоден за автовоз за две коли една над друга (само като качи две коли е претоварен) тегли дълга платформа  за две коли, на която са качени още две платформи. В кабината са трима, планът е да се върнат с 8 коли, 2 на буса, две на голямата платформа, другите двама карат по една кола (купена с тюф и теглич  ;D ) и теглят другите две платформи с по още една кола.

Питам го - бе ти нямаш нищо редовно в тази схема той ми отговаря - така е, ама иначе не ми се вързва сметката  ;D ;D   А сметката е с едно бусче и много мъка да прекара коли , колкото за един автовоз. И го питам - добре де нямаш ли проблеми с тази схема - имам, обаче много рядко. - И какво правиш тогава, ми плащам глоби, разтоварвам колите от едната платформа, карам напред, малко напред разтоварвам някъде буса , после се връщам с гол бус и си я товаря вече "редовно" и после пак всичките коли горе и газ.  - А като те глобят - къде ти излиза сметката - сметката вика тогава отива по дяволите, обаче слава богу рядко се случва ...  ;D ;D ;D

П.С. - за ограничението при теглене тук е 80, като на камион си е. Обаче има "модерни" ремаркета, с които е разрешено 100км. На самото ремарке е отбелязано с каква скорост може да се тегли.
Старото ми ремарке беше до 80км, преди година купиха ново, което може да се тегли с 100.
Аз не виждам никаква разлика в двете, абсолютно идентични ми се струват , но явно има някаква.
Заглавие: Re:Бус + автоплатформа ?
Публикувано от: Hino - Понеделник, 27 Април, 2015, 01:06:12
 SEMPER , сигурно си прав. Все пак, немските еврей, като ги удари "хормонЯ"  ;D , могат и резервни крушки да ти искат, знам ли  ;D. Важното е, че това е по-скоро изключение от правилото. Което не променя факта, че се случва де!

Между другото, толеранса на радарите за превишена скорост в Холандия, ако става дума за над 100км/ч е точно 8% !!! НЕ ме питайте откъде знам, че още ме боли   ::) :D !

По темата за безкрайните вариации на тема "внос на коли НА ХОД", с/без бус/че ... мога не книга, ами роман да напиша. Никога обаче не съм си позволявал да правя такива "изпълнения" като описаните от теб за този с Транзита. Факт, че е смешно... Факт и че много често , една огромна част от тези хора не спазват почти нищо. За съжаление е така...

Аз лично, този "мач" съм го играл по друг начин. Шофьори, двама, тръгват от БГ и карат на двойка. Спи се НА ХОТЕЛ ( естествено не "Риц"  ;D) . Аз отивам със самолетЯ  :D . Купувам каквото преценя, ОБАЧЕ да съм готов когато те дойдат. Спим вечерта и на следващата сутрин газ здраво наобратно.

При идването си, те са с ТРИ платформи. Две двойни сгъваеми + една нормална единична. Така те идват с пътни такси за 2 моста бусче  ;) ( там където ги има въобще) !!!
При прибирането, едната сгъваема се закача на бусчето с което идва. Самото бусче почти винаги е било за 2 коли, естествено не 3,5т бруто. Така с него + едната платформа се докарват 4 броя коли. Внимателно се смятат теглата за да паснат!

За мен или вторият шофьор купувам задължително, поне един "бордовак" на когото качвах в коша една кола и закачах другата двойна платформа. Така с него докарвах пак 4 мпс-та тотал  ;).

И остава един шофьор + една единична платформа. На нея се слага "нещо тежко" ( любими ми бяха Патролите на Ниссан със свършил съединител ..... десетки такива съм докарал - много добри пари се правеХА от тях...). Отпред "тегли" друго "нещо си" в добро състояние. Много често пак бордовак с кола в коша му. Тогава се прибрат 3 броя така.

Сами сметнете колко общо "неща" се докарват така. Да, изисква се много добра организация, но това беше ( сега незнам вече) ЕДИНСТВЕНИЯТ вариант да се докара такава бройка "стока", на почти 2500км. разстояние, с максимално малки разходи, категорично по-ниски от тези на автовоз!

Но тази тема е прекалено дълга.... Съществуват още мноооого други варианти, спор няма... Ама такива цигански номера.... да тръгнеш знаейки, че си ТОТАЛНО неизряден ..... просто...."мерси боку, ниенте ми амор"  ;D !

P.S. -  Описаното от мен НЕ важи за курсовете до Италия, а за Западна Европа. За Италия задължително с автовоз голям. Най-изгодно там е така!
P.S. 2 -  SEMPER, надявам се да сложиш в скоро време и нужната добавка - fidelis, ако си спомням правилно  ;D ;) ! Предполагам ме разбра ! :-))