Здравейте!! Интересуваме модела Vw Lt 2.5tdi 109к.с 2002г самосвал с двойна гума отзаде дали са надеждни скъпили са за подръжка има ли слаби места някой да има такава техника?
Във фирмата имаме крафтер с тоя мотор и е пълен боклук!!! Закупили сме го чисто нов и е обслужван редовно и с най-добрите консумативи ,но за сметка на това се счупи всичко което може да се счупи по един мотор ,после купихме нов ДВГ (понеже стария на 105 000км бръсна блока) и с новия пак ядове различни ,моят личен съвет е да бягаш далече от това 2.5тди.
Само дето Крафтър 2.5 - 109 коня и ЛТ 2.5 - 109 коня , моторите им нямат много общо ;). Да поясня, че и преди съм срещал доста спорове по темата:
Крафтър - 2.5тди серия BJ е ---> КОМЪН РЕЙЛ мотор , с по-ниска степен на сгъстяване от ЛТ версийте. Тоест е на около 16 и нещо, почти 17 ако не ме лъже паметта. Обем 2.459. BJK е 109 коня.
ЛТ - 2.5тди е ---> РОТОРНА ел.помпа, и с по-голяма компресия (степен на сгъстяване), като варира според версията. Специално 109 коня версията на ЛТ е : ANJ s 19.0/1 , както и AVN/AVR 17,5/1. Мисля, че имаха и минимална разлика в оборотите на постигане на максимална мощност. Обема им е 2.461! 109 коня се произвежда от 1999 до 2006, а 2.5-102 коня от 1996!
Единственото ИСТИНСКО, КАЧЕСТВЕНО и ЖЕЛЯЗНО LT за ВСИЧКИ ВРЕМЕНА се казва --> AHD , 2.5 (2.459куб. , същият обем като Крафтър 2,5 и с приликите дотам! ) - 102 коня. Знаете, този мАтор :D се използва още от Ауди 100 С4, първото А6 и т.н. Идиотоустойчив мотор и ПРАВИЛНО напаснат към кутия. Това е най-доброто произведение на немските чифутеско ;) . Ако някой ще си купува ЛТ, единственото което трябва да търси е точно този мотор. Може и sdi "чистия дизел", и той си е отличен.
Апропо, най-често е с така добре познатата серия помпи на Бош "VE/VP" . Малцина знаят, че след като купиха миноритарен дял ( а след това и мажоритарен, но след това) от японската фирма "Kiki" ( или по-добре позната като "Zexel" ) , немците буквално ИЗКОПИТАХА някой от техните продукти, и напрактика VE-тата на Бош са си чист Зексел, ОБАЧЕ , внимание - ПРЕРАБОТЕН, така че ДА СЕ ЧУПИ. Знаете , "чупи-купи" , тоест т.н. "програмируемо износване". Там немците смениха точно 2 чипа ( много дълга тема) , които съвсееееем "случайно", след точно определено време се чупят и ...... Трябва да отидете точно в сервиз Бош, оборудван с техника Бош, да си платите на Бош , за да ви сменят 2 "чипчета" Бош и да можете да си карате отново машината ( кола, бус и т.н.). Иначе ....финито. :D . На това му се вика "креативен бизнес нюх, мЕид Ин ДойчлЪнД" ;D. А старата генерация Зексели , "цепят мрака" и "давят рибата" без никакви грижи... ;) . Както и да е пак се отплеснах.
А иначе за Крафтър...... За мъртъвците .... или добро, или нищо. Визия, удобство, управление, комфорт и т.н. - еталон! Техника...... АБСОЛЮТЕН БОКЛУК. Дори и братчето им - Спринтера е мноооого по-добре от тях. Диаметрална разлика със старото добро, идиотоустойчиво ЛТ 2.5тди. Две различни планети просто.....
Последно, един съвет.... Ако искате ИСТИНСКИ бус, камионче и т.н. , тогава си купете --> ИВЕКО ДЕЙЛИ!!! Ако искате нещо още по-идиотоустойчиво от Дейли, но по-грозно и по-ниско имиджово, то тогава си вземете нещо от - Исузу, Тойота Дина ( защото то е Хино) и т.н. Но от Фолксваген, различен от старото добро ЛТ, при това 2.5 AHD 102 коня .... НИКОГА! ;)
Всичко написано от мен сега, се базира на личен опит и мнение, с които не обременявам никого, нито пък ги налагам. Просто споделям.... ;)
Хм с една дума да търся с 102к двигател то хубаво ама те са 3-4 броя самосвали. Ивекото е по добрия вариант от Vw Lt ??? На кое от двете са по евтини частите ?
Бера плодовете на едно VP44... ЩЕ кажа на всички първо се поинтересувайте каква горивна помпа има, и ако е споменатата..... бягайте далече.
Ремонтират се но имат навика да са своенравни като магарета. Hino има човек , който ги прави доста сполучливо.
loshdancho, скочил си направо в дълбокото :). Ама то и как не, точно VP44 е сигурно най-масовата помпа в света към момента. Точно тази немска схема за която обясних, лично на мен ми напомня изключително много това което "причиниха" на Тойота с лицензионните дюзи на Ланд Круизъра, еле пък че Тойота си притежава Дензо. Ама това е съвсем друга тема.
VP44 механично си е абсолютен ЧУК. И това се дължи на факта, че си е абсолютно японска разработка. Проблема идва точно от 1-2 чипчета, който са с програмируем ресурс, абсолюно умишлено сменени от Бош , което води до тези "скромни постъпления" за "бедните немци". Визирам не само самият ремонт, ами и абсолютната нужда от закупуване на машини и уреди съмщо на Бош за специализираните сервизи. Всяка от която на мнооого "скромна" цена. По принцип де.
И казвам по принцип, понеже още преди 5-6-7 години, и аз съм давал доста такива помпи ( сума ти и коли тогава и сега са с тях), за ремонт. Цената тогава беше фиксирана на 1000лв. Не че имаш избор де. Да не говорим, че 90% от актуалните тогава ( и сега де) дизели са с такава помпа, и както всички знаем, навън се продават когато този проблем "започне". Много често се случва .... веднъж пали, веднъж не. Докато не се ускори момента когато спира да пали. Собствениците използват този момент да продават. Идвам примерно аз, купувам, преглеждам колата..... може да е идеална и да си пали. Докарвам я до БГ, продавам я .... никакви проблеми. Няма и как аз да знам каквото и да било. И след 1-2-3 седмици , му почват, лека полека проблемите на човека.... следва скъп ремонт и т.н. После иди обяснявай, че нямаш сестра ::) . Или, че великият немски ум е решил така...... Примерно де :) . Нещастници.... Комерсиални нещастници.
Затова, карайте си старите роторни, или още по-добре редови помпи, най-добре на японски коли....... и няма да имате никога проблеми. Просто са направени от хора с друга идеология...... Но пък и да, не са толкова мУдИерНи ;D и най-вече имиджови..... Което е пак от значение в днешно време....
evgeni-88 , Ивеко Дейли --> ВИ-НА-ГИ е бил по-добрият вариант от ЛТ. Старото Ивеко е много малко пред ЛТ 2.5-102 и старият добър Спринтер ( когато той не е на над 600-700хил.км де :-) ) . Това, че може би си слушал "българският фолклор" за Ивеко ( визирам Дейли специално) , незначи че това е истина. Дейли си е Дейли и това е. Истинско ЖЕЛЯЗО. Не особено удобно и комфортно, но ...... безумно здраво и най, най-вече - ТОВА Е КАМИОН. С идеология на КАМИОН и много по-малко на бус. Въпреки, че си е с размери на бус де....
Това за цените...... Аз знам какво искаш да ти кажа , ама.... нищо няма да ти кажа ;D. И не заради друго, ами понеже .... такава сметка НЕМОЖЕ да се направи. Всичко зависи от КОНКРЕТНИЯТ екземпляр. Ако вземеш умряло Ивеко, неподдържано или "побългарявано" и т.н. ..... неочаквай нищо повече от постоянни проблеми. В този вариант не само ЛТ, ами сигурно и Крафтър би било по-добре. Същото важи и при обратният вариант с ЛТ например.
Апропо, тук километрите нямат нищо общо, запомни. Аз лично , най-добрите бусове като цяло, съм срещал, карал и продавал, когато са били на повече километри. И знаеш ли защо е така?
Много хора не си дават сметка за едно нещо.... Нека да сравним един бус ( или кола например) , на 120.000км наистина реални , 12-15 годишна. За тези години, експлоатацията на тази кола е била на 100% почти само в града. Каране тип - "спри-тръгни". Средна скорост 20-30км/ч. Друго МНОГО ВАЖНО уточнение..... "моточасове" работа..... --> МНОГО.
Така, вариант 2. Същият бус или кола, пак на същите години, ама на 350-400.000км и ДОБРЕ поддържан. Казвам добре и навреме, а не чак маниакално де. Същият този бус/кола, на тези километри, съм НАПЪЛНО УБЕДЕН, че 99,8% от клиентите, като го видят и до него е този на 120.000км, ще изберат по-новия. Да, ама НЕ!!! Този стария, за да ги има тези километри, то значи, абсолютно задължително е бил каран по магистрали. Просто иначе неможе да ги има тези километри навъртени. Просто давам пример де, разбирате ме. Отделно на това, чисто като "моточасове", той би имал ПО-МАЛКО от този "девствения" на 120.000км, защото и средната му скорост категорично и доказуемо ще е по-висока ;D ! Отделно е нямал режим на работа тип "спри-тръгни", "запали-изгаси" и т.н. Това е МНОООГО ВАЖНО уточнение на което много малко хора обръщат внимание!!! Също така е и бил каран в практически оптимална термична среда, на мотор и периферия. И т.н., и т.н. Все важни подробности.....
Именно поради ТЕЗИ причини, много често по-стар и/или на повече километри бус/камион/кола, АКО Е ДОКАЗУЕМО и/или ВИДНО, че е каран на дълги разстояния редовно, е --> ПО-ДОБРИЯТ ИЗБОР, от ....."девствена" ...."лейка" ;D ;) . Лошото е, че клиентите , от 25 години си живеят с комунистическото мислене, че една кола/бус , след 100.000км......"свършва", и каквото и да им обясняваш, следва репликата : "да , така е , ама дай да видим за цената сега..." ;D .
Както и да е, пак се отплеснах. Относно въпроса ти за цените н частите, пак се върни и прочети какво написах туко що. Няма лош бус/кола/камион. Има лошо или неправилно поддържан такъв. Затова е важно какъв екземпляр ( а и включително и като спецификация) ще избереш.
Друго, вече не сме 1986 година :D. Части има много. И евтини и скъпи. Изцяло от теб зависи какви ще си избереш. По принцип разликите в цените, доколкото ги има, не са структурно определящи при избора. Поне според мен. Много по-важно е даденият екземпляр в какво БАЗОВО състояние ще е . Защото това ти е базата, върху която....... ще купуваш ежеседмично части, или ще си караш безпроблемно нон-стоп камиончето..... ;) !!!
Успех..... въпреки всичко, трябва да имаш и късмет... ;) !
loshdancho - VP44 много лесно и евтино се чипосва ;).
Това LT точно с тази помпа ли е VP44 знаеш ли колега ? Ти направо ме разубеди за него!! Гледам ивекото и те са на тази цена !!! Едно скромно въпросче каква е разликата от ивеко дейли и само ивеко 35с11 ???? Кой двигател на дейлите е по надежден ???
Дано да не ставам много нахален с тези въпроси но неискам да инвестирам в нещо което няма да излезне сполучливо !!!
Евгени, това дали ще излезе сполучливо или не, зависи най-вече от това какъв екземпляр избереш. Това се опитах да ти кажа в предният ми коментар. ;)
По реда на номерата :-) . 1 - Кое LT дали е с VP? По принцип LT с VP има само един модел. Има и с VE, която си е на същата база. Включително и 102-та коня, но поради ред причини там не създава сериозни проблеми ( поне до достигане на границата от 500хил.км де :-) ). На повечето версий, както съм написал преди, са с РОТОРНА ел.помпа. Като само и единствено 2.8 ( 4 цилиндров е той) версия 158 коня е Комън Рейл, 125 и 130 са с VE пак. По спомен цитирам, но рядко бъркам такива неща ;).
А иначе, като цяло която и да е помпа на ЛТ идва момент в който да създаде проблем, но това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е след мнооого километри. Всъщност, реално 95% от ЛТ-тата глобално са на доста години и резонно са си на много километри. Ремонта преди беше задължително над 1000лв, ама ти говоря още като имах салон в БГ, което ще рече.....преди над 7 години. Сега предполагам, че цените на ремонта са диаметрално по-ниски от тогава.
Също така, това което съм забелязал от практиката е, че т.н. "еко версий", или с други думи, тези под 100 коня ( има няколко такива на ЛТ) ...., говоря за TDI, а не SDI( SDI-то е абсолютен ЧУК :-) ) , се чупят много повече. Еле пък помпите им...
2- ти сериозно ли ме питаш каква е разликата между .... Ивеко Дейли и само Дейли??? ::) Кой модел визираш? Защото има и само Дейли, както и Турбо Дейли, както и ред други ...... Ти кой модел искаш? Този от 80-те, от 90-те , или от 1999 година нагоре? Или от 2006?
По времето на LT, Ивеко ТУРБО ДЕЙЛИ, беше вече към средата, че и към края на "кариерата" си ;). След 1999 година е вече следващият модел. За него ли ме питаш? Ако да, то това си е абсолютната класика. То не че и стария модел не е де.....
Новия, тоест след 99-та е много по-модерен. Ако ме питаш за него..... там вече няма 2.5, а е само 2.8 ( 4 цилиндъра) .... (( има и 2.3, ама него го ЗАБРАВИ)) ! 2.8 или известен още като "sofim"-ския мотор е ....за мен.... един от най-дообрите двигатели създавани от инженери въобще някога, някъде.....
Една подробност. Въпреки, че ИВЕКО е практически първият производител масово налагащ Комън Рейл-а като система, съществува и Дейли (след 1999г., модела имам предвид) което не е Комън Рейл , а си е с обикновенна роторна помпа. Също си е добро ;). 106 коня беше то.
3- кой двигател е по-надежден? По-надежден е по-добре поддържания ( 2.5 от старите или 2.8 който и да е...за 2.3 казах - бягай далеч). Според мен версията няма основно значение. Мнооого по-важното е да е запазен и да са полагани поне елементарни грижи по него. Това е.
Последно. Ще ти кажа какво правих навремето аз като си ги купувах за себе си ( а впоследствие, доста често, много бързо ги и продавах де..). Избирам , плащам, докарвам.... пълна диагностика, смяна на всичко що е филтър и всичко което "тече" :D ( включително спирачна течност, включително антифриз, че и течност за чистачки :D..... за масло на диф. и кутия не е нужно и да споменавам нали...... филтър дори и на хидравлика също....) , след това СВАЛЯМ помпа и дюзи и ги нося на стенд. Подчертавам - НИЩО ИМ Е НЯМАЛО, но просто профилактично. Навремето, предполагам и сега, няма да струва милиони. На мен ми взимаха ....около 500лв. Проверка, регулировка/центровка и т.н. В 90% от случайте, като ги сложа след това...... камиончето се променя много. Че и като шум дори. Върви повече, харчи по-малко и т.н. За мен това са просто принципни неща. Както и добрата нафта.
А ако направиш като мен и си направиш основен ремонт и на турбината ( аз го правих редовно, понеже карам доста силно, а отделно имах мнооооого близък познат изключителен специалист по турбини и ми излизаше смешни пари.... говоря основен ремонт с истински части..... а не чисто нова турбина...) ... то тогава работата става "бонбон" ;) .
И пак ти казвам ..... избери си запазен екземпляр и си го провери както трябва. След това обслужи и си го карай със здраве и желание. Сигурен съм, че ще ти се отплати ;) !!!
Цитат на: Hino - Неделя, 19 Април, 2015, 01:12:04
Новия, тоест след 99-та е много по-модерен. Ако ме питаш за него..... там вече няма 2.5, а е само 2.8 ( 4 цилиндъра) .... (( има и 2.3, ама него го ЗАБРАВИ)) ! 2.8 или известен още като "sofim"-ския мотор е ....за мен.... един от най-дообрите двигатели създавани от инженери въобще някога, някъде.....
Една подробност. Въпреки, че ИВЕКО е практически първият производител масово налагащ Комън Рейл-а като система, съществува и Дейли (след 1999г., модела имам предвид) което не е Комън Рейл , а си е с обикновенна роторна помпа. Също си е добро ;). 106 коня беше то.
Само да вметна към това което е написал колегата Hino, че и 2.5, 2.3 също са SOFIM. Всъщност 2.8 произхожда от доброто старо 2.5, 2.8 просто е леко "разтърган"(в основата е стария блок) и има леко видоизменяне в газоразпределението- разпределителен вал, изспусквателни клапани и леко в главата, даже на 2.5 и 2.8 атмосферките всмукателните клапани и водачи и т.н са еднакви. По принцип 2.8 е як мотор във всичките си версии- атмосферка, турбо дизел(и турбо дизели с ГНП с ектроника) и комънрел(има две основни версии 125-128 и 146 разликата е само в турбините и софтуера), ГНП-та леко текват, ама то си е нормално за Бошовите помпи, при комънрейла обичайно пак някоя дюза и може и за гарнитура регулатора на високо налягане на помпата за високо налягане, а може и леко да потече помпата, ама това си е в реда на нещата. Комънрейлите са с електроника Бош поколение EDC15, и като по остареят започват светомузиките :D ама и това се прави. А и м/у другото трябва да се съблюдава ангренажната група т.е само качествени ролки и ремък и пробега да е в норма иначе става весело, няма защита на клапаните т,е мели всичко наред.
Притежавам от доста години ЛТ с въпросния мотор AHD 2,5 102кс. като цяло съм много доволен здрав и надежден мотор при това е над 500х.км. и не гори масло все още има тяга а зимата пали на четвърт оборот. Проблем единствено има по някога с датчиците от което страда мощността на моменти. Слабо място е шпонката на коляновия вал към зъбното колело на ангренажния ремък. Хубаво е въпросното колело да се сменя поне през една смяна на ремъка и съответно да се стяга добре понеже се появяват луфтове което разбива шпонката на вала и от там може да се стигне да превъртане на зъбното колело и съответно ремонт на мотор. При смяна на ремъка се сменя и този задвижващ ГНП в задната част на разпределителния вал.Желателно е да се сменят и двете оптяжни ролки защото ми се е случвало да късам този ремък именно заради тях. Между другото това е един от най сполучливите ТДИ мотори на VW.И мисля в някой отношения е по добър от " 602.980 "мотора на Мерцедес. Бях чел някъде че е от немските дизелови мотори с най малко разстояние между цилиндрите каквото и да значи това. Вероятно има връзка не само с компактността а и с охлаждането. Въпреки това бих казал че двигателя при натоварвания над средните и най вече лятото грее. ГНП е здраво няма течове единствен проблем може да се появи с електронния блок тъй наречената глава и датчиците вътре които са мисля 4.Смисъл от ремонт няма по добре смяна на цялата помпа цена на употребявана 350лв.Не знам до колко двигателя е оразмерен със скоростите но те са слабо звено поне в моя случай ремонт смяна на лагери и след около 250х.км смяна на цялата кутия. Съединителя и демпферния маховик са здрави все пак мотора не е много мощен и това ги щади. Друго слабо място е предницата и по точно ресьора претоварва ли се редовно и кара ли се по лоши пътища се чупят като клечки за зъби. Като цяло ЛТ е сполучлив микробус и не особено претенциозен в поддръжката. При грамотно каране и адекватно обслужване не създава проблеми и служи дълго.
Самоче бусчето което съм харесал е 109 к.с. 2002г
Едно време имах от старите ЛТ ,,, имал съм и бензиново от по-старите с кръглите фарове дето бяха ама харчеше яко а по-новото ми беше с 6 цилиндровия дизел 2,4 и харчеше по-малко от лека кола,,, пълно с боклуци и дърпащо двуосна платформа с качена кола на нея и разхода беше около 7 ,,, мисля, че тия бяха най-здравите ЛТ ,, с новите не съм си имал работа ама както Хино каза вече всичко се произвежда така, че да почне да се чупи планирано за да не стоят сервизите без работа. Са малко спам в темата ама Хино искам да те питам брат, че ти си като някаква техническа енциклопедия, моя син кара Мерцедес Е320 CDI 2000г и до вчера нямаше никакви ядове и изведнъж му се е счупило колелото на газоразпределителния вал. Казва ми, че е станало на ниски обороти ама като знам, че това му е седмата кола за последната година и всичките ги чипира и надува яко а и попаднах на клипчета дето са снимали негови приятели докато пали гумите точно на тази кола та предполагам, че това не е станало на ниски обороти ама мисълта ми е дали на този модел има защита на клапаните или всичко се е забило в буталата и дали има смисъл да се прави или да я разпродава на части. Сори за спама в темата.
Цитат на: evgeni-88 - Неделя, 19 Април, 2015, 09:50:36
Самоче бусчето което съм харесал е 109 к.с. 2002г
Всичко при този бус е еднакво като версията със 102кс. разликата е само в турбината при AHD мотора турбото е "ККК" на тези със 109кс. мисля е "Garrett". и вероятно леко пипнат софтуер. Слабо място на шаситата каквото мислиш да купуваш и ти са гредите претоварваш ли хамалската силно вероятно е да ги сцепиш това става най често в предната част от към кабината. Ивеко в това отношение са по добри защото са със самоносеща рама като на камион а не пресована ламарина.
juli76, мойте уважения, ама 102 и 109 НЕ СА абсолютно еднакви в никакви положения. Едни от нещата съм се постарал да ги обясня по-горе. Има и още, но е безпредметно да го говорим това, след като поради ред причини е ясно, че са различни!!! Да, от едно семейство са, тип да и т.н., но като цяло, това са РАЗЛИЧНИ мотори. AHD ( 102, тоест като твоето) си е най-доброто от LT и това е.
А за турбините.... има и 3К ( ККК) и Гарет и на двата, относително е и зависи от годината и от пазара. ;) . Иначе си много прав за окачването ( както и обслужването, той и emilpopoff го спомена, а аз забравих :( ) - LT е просто "средно ниво" ( както и Спринтера), което незначи че е зле, просто значи, че е измислено, разработено и направено, за да се СПАЗВА предварително обявеният тонаж. А и да се кара по поне малко нормални пътища. При всички положения НЕ Е "милионник" и не е най-голямото "магаре". Тук старият "брат ром" а.к.а. "Форд Транзит" ;D е по-добре! Да не говорим за Дейлито, което е направено с идеологията на КАМИОН.
Дейлито е освен с 300 пъти по-яка рама ( както точно си отбелязал) , така и в поне повечето случай, с ..... "20" ресьора отзад, и буквално може да му се качат 240-те урода от Парламента, водейки ги към Белене, без да му се отрази особено ;D. За разлика от ЛТ/Спринтер, където ще "клекнат" веднага. Просто приоритети. Както няколко пъти казах, едното си е чист камион ( Дейли), а другите ЛТ/Спринтер - бус. Здрав, ама бус. От което идва и факта, че са по комфортни например.
И друго....90% от Дейлитата са с двойна гума отзад. При ЛТ/Спринтер доста под 50% са така. Само хора карали АКТИВНО такъв тип бусчета, знаят за какво говоря. Двойната гума си е ....двойна гума и това е!!! Винаги, ама абсолютно винаги вариант двойна гума е за предпочитане ;) !
emilpopoff - да, точно така СОФИМ-ски са си, или т.н. "8140" , но просто не го отбелязах, че да не стане пак дълго. То не че нестана де ;D ... ! По-скоро го написах, като акцент, че не е например от така познатите по-стари серий 2.5, за който все още много хора смятат, че на Ситроен/Пежо и Ивеко са едни и същи мотори, а всички знаем, че кардинално НЕ са. Същото важи и за 2.2/2.3 по-новите, но това е друга тема... ;)
Btw , тези работи с текване на помпи и ред други неща на Дейли, честно казано, само в България съм ги чувал. Навън ..... нищо подобно! Незнам защо. Обяснявам си го с нафтата и/или с практически липсата на поддръжка. Единственото за което знам със сигурност като проблем е свързан с помпата за високо налягане след сериозен километраж. Това съм го срещал както в Бенелюкс, така и в Италия. Но и на двете места ремонта не е скъп ( поне за местните им стандарти де).
evgeni-88 - ако това избрано от теб 109к.с. ЛТ е добро, огледаш го детайлно и е в добро състояние и ако нямаш реална атернатива към момента с Ивеко, или 102к.с. ЛТ ( или защо не Спринтер , аз лично винаги бих избрал Спринтер, ама внимание - истински и добър екземпляр!!!) ... то тогава "скачай" и го взимай. Със сигурност е по-добре от "умрял", неподдържан и т.н. друг бус. Ако ще и Ивеко да е. А ако е в поне базово добро състояние, и цената е добра...... един съвет - направи тези неща който ти казах по-горе, не струват милиони предполагам, след това и си го обслужи качествено при истински сервиз ( че що схеми съм им гледал на "добрите" сервизи...) и си го карай с кеф. Тези неща който ти ги говоря аз, а и не само аз, важат когато имаш право на ИЗБОР. Тоест.... наредени са ти 5-6-7 буса който биха ти вършили работа на ТЕБ...... строени, изпрани, "вчесани" ;D и ти говорят "купи ме, купи ме..." ;D :D . Тогава да. Ама ако нямаш избор....споменаваш самосвал.... никога не са били много разпространени самосвалите, така че.... Отделно провери дали не е бивш "гейтак" ( тоест английски внос ). Отделно си имай на предвид базовите неща за който стана дума в тази дискусия. Ако ще е за здраво товарене, той човека горе хубаво ти каза как на ЛТ ( на Спринтер е същото) се чупят ресьори и т.н. В това отношение Дейлито си е мнооого по-добре, понеже си е базово по здраво ( не говоря смао технически, ами и като модел... тоест шаси, ходова част и т.н.) .
Но и пак стигаме до въпроса за избора.... Имаш ли реален избор пред себе си - можеш да избираш. Ако не....... ;) .
Иво, ще ти отговоря на лични ;) .
Колега кажи на ивекото кой мотор е по добър колко коня то е ясно че ще бъде до 3500кг ама кой мотор колко кончета да е ????
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31425634525825254&slink=9f1rxp това сега дейли ли е или не ? Не пише че е дейли.. каква е разликата от дейлито ?
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31426336925220211&slink=9f1rxp на това пише че е дейли но дали е така ? как се различават или те са едно и също просто неса написали дейли ?
Викаш че тези който са самосвали са самоделка ли ?
Момче.... ти ме застреля направо ::) :o :-X !!!
Аз ли не пиша "четливо", аз ли не се изразявам добре..... какво става ...незнам :). Надявам се тематиката да е полезна поне за тези който ще четат това след време.
Евгени.... какво пише ( или какво меню са си измислили от мобиле.бг) --> НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ!!! Новият модел ( нов, нов.... за българският пазар нов де) , е СЛЕД 1999 година и е точно този от снимките ти. При него, а и при стария, обозначението в цифри е ... първите две общ тонаж ( сега да не ме питаш какво е общ тонаж?) , вторите две мощност! По принцип ако трябва да ти отговоря още по-точно и конкретно..... само Дейли е модела/те ПРЕДИ този от снимките ти и е БЕЗ турбо, а ТурбоДейли е с турбина... Но едва ли питаш за този подел, понеже е по стар. Масово в БГ от него са си Турбо дейли 2.5 и 2.8.
Под "гейтаци" :D, визирам бусове докарани от Англия и сменен волан. Няма общо с друго. Просто там са доста по-евтини и редовно се вкарваха всякакви версии от всякакви марки оттам и тук им се обръщаха дирекцийте. Това имам предвид...."гейтак" = "обратен" ;)!
Кой мотор е по-добър за Дейли ти обясних поне 2 пъти. По точно не кой мотор, а коя версия... Значение почти няма ---> по запазения! И пак обясних вариантите по-горе. То не че избора е огромен де..... 2.8 е мотора и това е (106 коня роторна ел.помпа, 125 и 146 комън-рейл.... след 2006г. не говорим...) . От 2.3 ( много по-рядък е) , бягаш категорично. Това е!
P.S. - Ебаси.... аз преди сума ти и години, тези Дейлита, че и ЛТ и СПринтери, го продавах за 10-12.000лв бордоваците. Сега ако пак са толкова.... .. простооо... !!!
Цитат на: Hino - Неделя, 19 Април, 2015, 14:51:19
emilpopoff - да, точно така СОФИМ-ски са си, или т.н. "8140" , но просто не го отбелязах, че да не стане пак дълго. То не че нестана де ;D ... ! По-скоро го написах, като акцент, че не е например от така познатите по-стари серий 2.5, за който все още много хора смятат, че на Ситроен/Пежо и Ивеко са едни и същи мотори, а всички знаем, че кардинално НЕ са. Същото важи и за 2.2/2.3 по-новите, но това е друга тема... ;)
Btw , тези работи с текване на помпи и ред други неща на Дейли, честно казано, само в България съм ги чувал. Навън ..... нищо подобно! Незнам защо. Обяснявам си го с нафтата и/или с практически липсата на поддръжка. Единственото за което знам със сигурност като проблем е свързан с помпата за високо налягане след сериозен километраж. Това съм го срещал както в Бенелюкс, така и в Италия. Но и на двете места ремонта не е скъп ( поне за местните им стандарти де).
Колега Hino, ще започна отзад напред, за съжаление на вън(западна Европа освен по екскурзиий не съм бил т.е не съм работил там) и нямам инафо да ли там(у Европата :D ) текват помпите, но тук в БГ текът на общо основание и Дейли, Пежо Боксер/Ситроен Джъмпер/Фиат Дукато, за Рено Маскот нямам данни защото никога не съм бил под такова животно- само за около месец карах такъв звер преди години, а иначе прежди изброените и съм бил зад волана като шофьор/ диструбутор и т.н и т.н ;D и после съм бил отдругата страна зад гайковръта ;D . На комънрейлите се скапва и регулатора за високо налягане на помпата, ама там си правим малко по българяване :D ;) Защото преди не се предлагаше(нито от Бош нито от ФИАТ/ПЕЖО/СИТРОЕН и можеби и Ивеко) само регулатор и вървеше с цялата помпа, а понякога и цялата помпа заминава, както и дюзи.
Ами относно 2.5 наистина много хора не знаят, че това са два различни мотора 2.5 DJ5(PSA) и 2.5 SOFIM мотора(писал съм и преди в Бусовия раздел няма пак да описвам разликите, пък аз и ти си ги знаем ;) :D) но хората нямат вина затова, че ги бъркат просто ПСА и Фиат са ,,виновни" защото има ДЖЪМПЕРИ и Боксери и с 2.5 DJ5 и 2.5 SOFIM и ако не си професионално свързан с това надали ще разбереш, че французи и италианци са си омешили капите ;D
А относно по-новите 2.2(ПСА, то не е и е даже ПСА, ами си е едно друго животно :D , ама айде холан стига спам) и 2.3 (Ивеко) пак съм писал в Бусовия раздел ;) .
А между другото не знам през коя година за пръв път монтират на Дейли 2.8 комънрейл, защото виждам, че си написал 2006 г. но иначе съм виждал и докосвал ;D Джъмпер 1/Боксер1/ Дукато2, които са били от последните единички респективно Дукато 2-ки които са 2001 г.
Не не не, Емо, аз под Дейли 2006г., нямах предвид че едва ли не за първи път тогава слагат Комън Рейл. Напротив, писал съм, че още в началото на новия ( след 1999г) модел са с Комън Рейл. Това за 2006г., го писах в контекста, че след тази година вече е новия модел, а с това и вече 3-литровият мотор... ;)
И да, на френските пръчки :D, 2.0/2.2 и т.н., ... то там си е цяла сага..... френско-английска (най,най-общо наречена серия Puma") , водеща началото си от края на 90-те и общото ( разбирай - свиване на разходи-увеличаване на печалби-поголовно чупене) разработване и изкарване на серий от мотори, включващи 1.4/1.6/2.0/2.2/2.7 и т.н., като малките най-често са разработени от франсетата, а по-големите от англичаните, респектично се правят във Франция и Англия ( в Дагенхам ако не ме лъже паметта).
Общо взето.... другото им име е ..."бягай далеч" ;D. Еталон са за "качество", спор няма :D. Разбра ме. Нищо общо с чисто италианските мотори, че дори и немските бих казал...
P.S. - Защо ли от Бош не са предлагали само регулатора на помпата за високо?? ::) ::) ::) . Чудя се и нещо "немога" да разбера. Тези "добри хорица".....дето са в "услуга" на потребителите ..... ;D :D ;) !
Само да вметна че италианските двигатели (софим) ги слагаха и на бусовете Рено. През годините съм ползвал и Ивеко и Рено с двигатели от 2,4-5 атмосферен ,до 2,8 турбо и мога да кажа че са много корави и непретенциозни , а 2,8 д.т. е най икономичен.
Конкретно по темата препоръчвам Ивекото ,като машина стояща най близко до Камион... ;D
Успех в избора.
Благодаря за отговорите!!! Май май ще се спра на модел на ивеко утре мисля да отида да видя това бусче http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31417161955709466&slink=9fbnay !
Ще се откава от лт-то !! щом ивекото издържа повече на товарене!!!
ivan*borisov , съвършенно вярно. Използват ги от Рено, включително и на Маскотите. Лично аз няма да забравя една серия от 3 броя, която бях "набарал" преди години..... Маскоти, ама 6 тонни... карани ДЕНОНОЩНО като тирове :-). Бяха на по 800-900.000км. "НикакаЯ прАблем".... Железни... Няколко години след като ги продадох, още ги виждах да си карат, а собственика им в БГ беше пре доволен от тях....
Евгени, правилен избор. Само дето този продавач е хубаво да си изясни индексите като офертира, че е малко смешно да незнае, че означение "S" е за единични гуми, а "С" си е за двойни ( а неговия е с двойни).
Конкретният модел, най-вероятно, ако е 11-ка, е 106 коня старата роторна ел.помпа. Тоест НЕ Комън-Рейл. Което ако е запазен и добър е ОТЛИЧЕН вариант!!! Старата генерация ;) . Нетипично къса база е обаче този конкретният... А иначе си е с класическите МНОГО ресьори отзад, което е супер ;) !
УспеХ!
Цитат на: ivan*borisov - Понеделник, 20 Април, 2015, 12:38:40
Само да вметна че италианските двигатели (софим) ги слагаха и на бусовете Рено. През годините съм ползвал и Ивеко и Рено с двигатели от 2,4-5 атмосферен ,до 2,8 турбо и мога да кажа че са много корави и непретенциозни , а 2,8 д.т. е най икономичен.
Конкретно по темата препоръчвам Ивекото ,като машина стояща най близко до Камион... ;D
Успех в избора.
С италянците шега не бива :)
Понеже тая тема ми е интерес ще споделя нещо,тук с по-голямо внимание е ТУРБО ДЕЙЛИ по стар но не знаещо умора камионче.От две-три години италианските комунални служби се ориентираха към ISUZO,обикаляйки да си търсим добиче за мен попадам на една друга японка ДИНА на ТОЙОТА,ИВЕКО е добра за нас а за двигателите на SOFIM-Foggia какво да кажа карах такъв мотор за РИМ трябваше да лети за ЯПОНИЯ префетура Кавазаки там правят FUSO-на MITSUBISHI,та мотора си е чук трябва някой да му разбира,за мен в милата ни родина просто няма много майстори на тая марка и оттам по-лесно да кажеш,че не става,успех на колегата с покупката и пълен контрол на кво се сетиш за да работи безпроблемно.
динко,
Аз не случайно си казах мнението за тези модели, и не само защото съм болен фен на всичко що е японско, ами и понеже от опита си до момента съм си изкарал такива изводи.
ИсузУ е изключително силна и "странна" японска фирма. Доскоро беше производител номер едно В СВЕТА на дизелови двигатели ( от всякакво естество). Имат уникална фирмена политика, заслужаваща уважение ( за мен), но това е мнооого дълга и отделна тема.
За Дина ( името идва от Динамик) на Тойота също казах. Това си е 200% Хино с емблема Тойота. Просто Хино е собственост на Тойота, а на тази база ( до 3,5т), лиценза на Хино/Тойота е купен от сума ти и фирми...
И двете ( че и на Митсубиши СТАРИТЕ, повтарям СТАРИТЕ Кантери) са ...абсолютни ЖЕЛЕЗА!!! Ама само който е карал и имал, го знае това...
Лошото е, че в 95% от случайте, и Тойота Дина, и Исузу серийте им ( апропо, имат и в съседна "рязанландия :D), и Митсубиши Кантер....предназначени за ЕС, се произвеждат НЕ в Япония, а в ...Португалия. Уж достатъчно добро качество гарантират португалците, ама..... не е Япония. В Португалия имат заводи тези марки в различни градове...
Динко, Софимските Ивеко мотори се слагат .... сега внимателно ---> на Фюзо-Митсубиши Кантер!!! Това САМО на новия/последният модел!!! И за това съм спорил с мнооого хора, защото и старите им мотори на Фюзо ( Фюзо е практически товарното подразделение на Митсубиши) , бяха 2.8 и по-новите 3.0 и се "бият" като идентичен обем с тези на Ивеко и много хора се бъркат.
А истината е, че САМО 3 литровият мотор на НОВИЯ модел на Кантера, си е 100% F1C = Ивеко!!! В достата му мощностни версии, ама си е чисто Ивеко и НЕ японски мотор. Вече по-големият си е японец, ама 3-литровият е Ивеко!!!
Това стана, понеже нали Даймлер-Бенз, купиха мажоритарният пакет акции в Митсубиши, и респективно взеха контрола и върху Фюзо, и се започна с типичният немски "рационализъм". Взеха наготово друг мотор ( от Ивеко), спазариха се за добра цена, не известирайки абсолютно нищо и налагайки чужд ( отличен, ама чужд) мотор и така..... печалбите нагоре. Те дори и като ги питат журналистите по темата, и официално пресаташетата на Даймлер отказват да коментират темаща ИЗОБЩО!!! ;D ;)
Както и да е.... жалко че не съм вносител на някоя японска марка ( най-вече Хино), че да наложа в България ... чистият японски дух в товарните машини :D!
Цитат на: Hino - Понеделник, 20 Април, 2015, 11:14:43
Не не не, Емо, аз под Дейли 2006г., нямах предвид че едва ли не за първи път тогава слагат Комън Рейл. Напротив, писал съм, че още в началото на новия ( след 1999г) модел са с Комън Рейл. Това за 2006г., го писах в контекста, че след тази година вече е новия модел, а с това и вече 3-литровият мотор... ;)
И да, на френските пръчки :D, 2.0/2.2 и т.н., ... то там си е цяла сага..... френско-английска (най,най-общо наречена серия Puma") , водеща началото си от края на 90-те и общото ( разбирай - свиване на разходи-увеличаване на печалби-поголовно чупене) разработване и изкарване на серий от мотори, включващи 1.4/1.6/2.0/2.2/2.7 и т.н., като малките най-често са разработени от франсетата, а по-големите от англичаните, респектично се правят във Франция и Англия ( в Дагенхам ако не ме лъже паметта).
Общо взето.... другото им име е ..."бягай далеч" ;D. Еталон са за "качество", спор няма :D. Разбра ме. Нищо общо с чисто италианските мотори, че дори и немските бих казал...
P.S. - Защо ли от Бош не са предлагали само регулатора на помпата за високо?? ::) ::) ::) . Чудя се и нещо "немога" да разбера. Тези "добри хорица".....дето са в "услуга" на потребителите ..... ;D :D ;) !
Hino, темата за отношенията ПСА/ФОРД е много дълга и не може да се изчерпи с 2-3 изречение, както ти си симпатизираш на японското автомобилостроене, така пък аз(макар, че съм по умерен в симпатиите си) се кефя на френските мотори(и на италианските). Някой ден трябва да пусна такава тема но по-обстойна мотор, по- мотор т.е -1.4, 1.6 и т. и т.н, че чак до големите дръгели 2.7/3.0 би-турбо. Само да вметна, че серия ПУМА включва само 2.2, този мотор е коренно различен от френския 2.2 DW12(в версия с една или две турбини) . В 2.2 ПУМА няма дори и едно френско болтче(на всякъде има надписи "ФОРД'' )- видял съм десетски такива разглобени и събрани мотори, даже и днес имаше такъв ,,мъртвец на масата за аутопсии" с биела излезнала навън да види как е слънчевата светлина ;D . Само ще кажа, че основния проблем на първите ПУМИ т.е краткия живот (м/у100 000-150 000 км) беше в горивната с-тема, тя е японска- DENSO, дюзите по пикваха и правиха в буталата дупки с диаметър колкото монета от 20 стотинки, имаше проблем и със софтуера на DENSO, който също спомагаше за проблемите, но то бе при първите версии м/у 2006-2008-9 г(моторите масово се сменяха по-гаранция, не говорим за некачествено БГ гориво, а за решение на западняците, ако имаше и нотка на съмнение, че проблема е БГ горивото, франсетата нямаше да дадат и стотинка ;D ;D ;D ), мотора си има и други болешки но за тях евентуално в отделната тема ;) .
А относно 3.0 литровото Ивеко е як мотор и върви като самолет, макар, че си е малко сложен и "наврян" мотор, макарче и той си има дребни болешки и италиански недомислици, които ако не се отстранят на време могат да ти докарат много и скъпи ядове.
emilpopoff,
Да, съгласен съм напълно с теб. Само искам да те попитам нещо.... Знаеш ли истината, ама ОБЕКТИВНАТА истина, относно прословутите дюзи Дензо. Включително и тези, така известни като проблематични на Ланд Круизъра?
Просто ми е интересно, понеже 99,9% от хората нямат никаква представа какво точно се случи преди години, какъв договор се подписа, и какво последва от това ;) !
Поздрави
;)
Цитат на: Hino - Сряда, 22 Април, 2015, 23:14:04
emilpopoff,
Да, съгласен съм напълно с теб. Само искам да те попитам нещо.... Знаеш ли истината, ама ОБЕКТИВНАТА истина, относно прословутите дюзи Дензо. Включително и тези, така известни като проблематични на Ланд Круизъра?
Просто ми е интересно, понеже 99,9% от хората нямат никаква представа какво точно се случи преди години, какъв договор се подписа, и какво последва от това ;) !
Поздрави
;)
Не Hino, не знам каква е истината , единственото странно нещо за мен бе , че горивната с-тема се води в сервизните програми(Пежо, Ситроен и Фиат(има и Дукатота с 2.2 ПУМА) Denso Europe, "Europe"-то бе странното за мен. А иначе другото нещо което знам, е че много хора в БГ научиха на западно ниво още на 1-вата година как се ремонтира този мотор ;D ;D ;D , което нямаше да стане ако го нямаше този бъг ;) . Вярно, е че и част тези хора още ги болят кръстовете като се сетят за онези времена :D :D :D, голямо сваляне и качване падна. ;)
Между другото на ПУМИТЕ умираха и регулаторите на помпите и датчиците за свръх налягане на рампата(рейла), и двете се сменят заедно , независимо, че само единият от двата елемента е дефектирал(има си техническа обосновка на французите "защо така трябвало" но не ми се разводнява темата :D ако има интерес ще пиша в другата тема ;D ;D ;D )
А новите ПУМИ Евро 5 са с горивна с-тема CONTINENTAL(всъщност това си е Сименс, но Континентал ги погълна и сложи техните лога в/у Сименса), за сега вече 3 год. не съм видял проблеми по горивната системата, пък и от други колеги също не съм чул, но никога не е късно разбира се :D
Между другото като казваш за Тойота се сетих за колата на един познат Авенсис с 2.2 D4D също правеше проблеми по горивната с-тема, която беше Дензо, имаше и един друг Авенсис пак със същия мотор и пак проблем но само с дюзите и 4-те, но като нямам наблюдение в/у тази марка си помислих, че е изолиран случай и се дължи на бг горивото и двете коли бяха закупени фабрично нови от БГ.
Емо ( ако позволиш така), сега ще напиша нещо, което съзнавам, че 95% от хората четящи тук, нито ще го повярват, нито ще му обърнат внимание, но както и да е.
Правилно си забелязал това Юръп като приставка към Дензо. Та, какво имам предвид?
Нито една от тези въпросните проблемни дюзи, че и системи Комън Рейл ---> НЕ Е ЯПОНСКО Дензо!!! Повратям - НЕ Е истинско Дензо!!!
Дензо получиха "one time offer" навремето с възможност да стъпят здраво на европейският пазар. И тази "оферта" бе не от кой да е, ами от ... БОШ! Да, точно така. Бош им казаха така: "идвате в Европа, осигуряваме ви договори за първоначално вграждане на редица производители, правите буквално стотици милиони оборот, стъпвате на пазара, работим заедно, ОБАЧЕ...детайлите ви ще са наши"!!!
И така и стана. Елементите на ВЪПРОСНИТЕ ( защото те далеч не са всички от продуктовата гама на Дензо), дюзи, че и системи, са си ЧИСТ БОШ (разработка на Бош говоря)!!! И не, това НЕ Е "конспирейшън" ;D, а реалност.
Така хубаво ги "извъртяха" , че свят им се зави на японците. И отделно, чисто финансово, взаимоотношенията бяха изцяло в полза на Дензо. Поне привидно.
ОБАЧЕ, "креативните немци", много добре си оплетоха кошницата. Защото всички тези елементи, бяха с ---> програмируем ресурс!!! И това не е шега , а реалност, видима от всички! И така хубаво "биха" по имиджа на Дензо, че .....
Истинското Дензо, това което е 100% японска разработка, си е желязно! Където и да е слагано, проблеми практически липсват. Това Дензо което обаче се слага МАСОВО в Европа, си е чист немски Бош и резултата е налице....
Знам че болшинството от хората няма да повярват (никак и не ме и вълнува дори това..), но аз лично съм си говорил с различни хора по темата, и това се знае много добре от точно определени хора в Европа ;).
Просто немската политика отново "изби рибата". На всички фронтове при това. Практически "подчиниха" най-големият си конкурент, направиха мнооого пари, "наместиха" си имиджа и "оправиха" този на конкурента си , .... и т.н.!!!
Това е истината, пък които иска да вярва ;) ! Но и имайте на предвид, че тук говорим за решения на много високо ниво, и "схеми" обуславящи бъдещето на цял един сектор в глобален мащаб....
Както и да е..... ;) !
Цитат на: Hino - Четвъртък, 23 Април, 2015, 00:12:40
Емо ( ако позволиш така), сега ще напиша нещо, което съзнавам, че 95% от хората четящи тук, нито ще го повярват, нито ще му обърнат внимание, но както и да е.
Правилно си забелязал това Юръп като приставка към Дензо. Та, какво имам предвид?
Нито една от тези въпросните проблемни дюзи, че и системи Комън Рейл ---> НЕ Е ЯПОНСКО Дензо!!! Повратям - НЕ Е истинско Дензо!!!
Дензо получиха "one time offer" навремето с възможност да стъпят здраво на европейският пазар. И тази "оферта" бе не от кой да е, ами от ... БОШ! Да, точно така. Бош им казаха така: "идвате в Европа, осигуряваме ви договори за първоначално вграждане на редица производители, правите буквално стотици милиони оборот, стъпвате на пазара, работим заедно, ОБАЧЕ...детайлите ви ще са наши"!!!
И така и стана. Елементите на ВЪПРОСНИТЕ ( защото те далеч не са всички от продуктовата гама на Дензо), дюзи, че и системи, са си ЧИСТ БОШ (разработка на Бош говоря)!!! И не, това НЕ Е "конспирейшън" ;D, а реалност.
Така хубаво ги "извъртяха" , че свят им се зави на японците. И отделно, чисто финансово, взаимоотношенията бяха изцяло в полза на Дензо. Поне привидно.
ОБАЧЕ, "креативните немци", много добре си оплетоха кошницата. Защото всички тези елементи, бяха с ---> програмируем ресурс!!! И това не е шега , а реалност, видима от всички! И така хубаво "биха" по имиджа на Дензо, че .....
Истинското Дензо, това което е 100% японска разработка, си е желязно! Където и да е слагано, проблеми практически липсват. Това Дензо което обаче се слага МАСОВО в Европа, си е чист немски Бош и резултата е налице....
Знам че болшинството от хората няма да повярват (никак и не ме и вълнува дори това..), но аз лично съм си говорил с различни хора по темата, и това се знае много добре от точно определени хора в Европа ;).
Просто немската политика отново "изби рибата". На всички фронтове при това. Практически "подчиниха" най-големият си конкурент, направиха мнооого пари, "наместиха" си имиджа и "оправиха" този на конкурента си , .... и т.н.!!!
Това е истината, пък които иска да вярва ;) ! Но и имайте на предвид, че тук говорим за решения на много високо ниво, и "схеми" обуславящи бъдещето на цял един сектор в глобален мащаб....
Както и да е..... ;) !
Ами напълно е възможно това, не е теория на конспирацията, а е просто бизнес план ;) . Ами в момента при леките автомобили Бош е без конкуренция, Сименс вече не съществува, Континентал ги погълна, но се говори, че Континентал е фиктивният собственик на Сименс, а
РЕАЛНИЯТ Е БОШ. Пък като се сетя за регулаторите на помпите, си викам, ми уж японски пък излязоха пак пикливи като бошовите регулатори ;D ;D ;D
А иначе визуално Бош и Дензо въобще не си приличат нито като дюзи, нито като помпи, на мен лично Дензо Европа повече ми прилича на вече бившия Сименс
emilpopoff, радвам се че си ме разбрал кристално ясно какво искам да кажа ;) !
Здравейте, иззвинявам се, че не питам по темата за Lt, но видях' че колегата Hino писа за Iveco въпроса ми е към него да каже мнение за качествата и здравината на модела Daily след 2006 за мотора 3.0 ( незнам разликата между hpi и hpt) мислянче са по 145к.с. и двата.