Здравейте колеги,
Видях, че има такава тема на друг колега, но никой не му помогна, затова реших да започна нова (дано този път има успех).
Малко история - Започнахме да се занимаваме с транспортна дейност миналият Август. Купихме DAF Euro 5 от Германия. Започнахме работа в HCS, но не останахме много доволни. Сега работим към Freja, наистина навлата са ниски, но бяхме принудени да започнем там по ред причини. Вече работим 2 месеца към Freja, 0,85 Евро на км., между 10 и 11 хил. км на месец. Бива, по-добре е от HCS, поне за сега.
Забелязах, че в няколко публикации колегите не са доволни от цените на км., явно карат за повече.
Идеята на цялата тема е ако някой има информация за фирма, в която условията са по-добри, нека да я сподели. Не виждам смисъл да ги пазите в тайна :)
Благодаря предварително !
Здрасти, драсни на скайп ако искаш - nacionalsocialistic . Бих желал да те поразпитам някои неща.
По принцип цените за които сте се разбрали са търговска тайна. Твърде с лека ръка ги разпространяваш. Иначе наистина има(или имаше)спедиции които плащат(ха) повече.........Но с такова подбиване на цените и да ми твърдиш че 0,85 на километър е добре, ми се струва че нещо пропускаш в сметките си.
Само за инфо 2008 вземах от един германски спедитор с 14% повече от теб в момента. Но тогава шофьорите си караха камионите, а не се правеха на патрони(както ти в случая)
Както и да е, пожелавам ти успех в бизнеса, но не се надявай че някой ще ти даде хляб даром ;)
Всяка цена под 95 цента на км води до фалит ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, и това е при сегашните цени на горивата,,,, като скочат малко след някой месец трябва да гониш 1€ .
J_L навлата не са търговска тайна, поне докато няма договор определящ ги като такива така че не виждам проблем да се споделят. И 2008 хубава ама сага на колко % караш и за кой?
Yosifov това с твое иле тяхно ремарке е цена?
Аз сега карам за ЛКВ Валтер Германия-Швеция-Норвегия с мое ремарке на 0.9 е/км (1.05 е/км за Германия), ама това фериботите си е проблем много време се губи и като гледам едвам ще догоня 10000 км за месеца
Евала на 'ездача' ако се е договорил на 0.95 пък и както може да го кара с 17-20 л/100км това волво няма как да не му се връзва сметката :)
Цитат на: nevega - Събота, 25 Април, 2015, 11:44:13
J_L навлата не са търговска тайна, поне докато няма договор определящ ги като такива така че не виждам проблем да се споделят. И 2008 хубава ама сага на колко % караш и за кой?
След като работи за спедиция, трябва да е малоумник да няма договор. Две и осма беше хубава, две и девета пазара се срина. Възтанови се малко но след като наложиха санкции и по-точно след реципрочните от страна на Русия, пазара отново се пренасити от превозвачи. Което беше сигнал за големите спедиции да сринат навлата отново. Аз сега не возя на никой, просто приключих с приключението "собствен бизнес в България" Искам да си живея старините и да си се радвам на внуци.
Както и да е, 0,85 евро цента си го дърпа надолу и до година ще го унищожи. ама те това и искат спедициите,изсмукват ти кръвта докато я имаш, след което ти благодарят с усмивка на гроба ти. Просто ключа към самоубийството на всеки е работа към спедиция от рода на ЛКВ, Ди Ейч Ел, Ди Ес Ви и подобни. Възможност да се оцелее,поне според мен е трамповия пазар. Но там ти трябват други качества различни от шофьорлъка, а за жалост малко шофьори , а и превозвачи собственици на камиони ги имат.
Цитат на: nevega - Събота, 25 Април, 2015, 11:44:13
Yosifov това с твое иле тяхно ремарке е цена?
С тяхно ремарке :)
J_L Прав си, търговска тайна си е, явно и затова другите колеги не искат да споделят къде работят и за колко. Но не вярвам някой спедитор да тръгне да се рови точно тук, относно това дали спазвам търговската тайна ;)
Така де, не се смятам за патрон, работя с баща ми, аз съм още млад, той от дълги години се занимава с транспорт, но това е ария от друга опера :)
Когато човек има желанието да се развива в дадена насока, не виждам какво може да го "погребе", както ти се изрази, вариант винаги има. Иначе съм ти много благодарен за критиката, винаги е полезна. :)
Карам на 94 цента само с влекач и ремаркето е на ЛКВ Валтер , без наем както искат повечето отдели във Валтер,,,,,, всичко е въпрос на договорки,,,, винаги се опитват да те наведат максимално за да си им удобен и да не им се налага да си хабят вазелина ама ако устискаш при първоначалните преговори ще успееш да изплуваш. Тази история с фериботите я пробвах за 3 месеца и се оказа губеща,,, просто трябва да го проумееш навреме,,, аз се подлъгах по думите на един дето ми разправяше ,,, там равно = нисък разход ,,, 125€ месечна винетка = нищо пара в сравнение с френските магистрали ,,,, ама като направих Ноември месец 6405 км по километраж от които ми платиха 5800 и направо запалих гумите за към България ,,,,,,,,,, ако искаш да смениш офиса на Валтер и да се чувстваш що годе печеливш намери ме на скайпа ivaylo7771
Цитат на: D. Yosifov - Петък, 24 Април, 2015, 11:05:13
... Малко история - Започнахме да се занимаваме с транспортна дейност миналият Август. Купихме DAF Euro 5 от Германия. Започнахме работа в HCS, но не останахме много доволни. Сега работим към Freja, наистина навлата са ниски, но бяхме принудени да започнем там по ред причини. Вече работим 2 месеца към Freja, 0,85 Евро на км., между 10 и 11 хил. км на месец. Бива, по-добре е от HCS, поне за сега.
Здравей колега,
Като решихте да се занимавате с бизнес (транспортна дейност), направихте ли си бизнес план? Какви приходи сте заложили в този план, ако го има? Колко цента на километър сте заложили, за да си върнете инвестициите за 3-4 год. и да сте на печалба?
А от старите хора в транспорта съм чувал правилото, че първо се намира работа (за влекач), а после се купува влекача.
Цитат на: D. Yosifov - Петък, 24 Април, 2015, 11:05:13
Идеята на цялата тема е ако някой има информация за фирма, в която условията са по-добри, нека да я сподели. Не виждам смисъл да ги пазите в тайна :)
Ако смяташ, че няма тайни в бизнеса, сподели докато работехте за HCS и Freja, колко ви е печалбата след приспадане на всички разходи? В разходи влиза и заплатата на водача.
Цитат на: m@n - Събота, 25 Април, 2015, 15:19:03
Здравей колега,
Като решихте да се занимавате с бизнес (транспортна дейност), направихте ли си бизнес план? Какви приходи сте заложили в този план, ако го има? Колко цента на километър сте заложили, за да си върнете инвестициите за 3-4 год. и да сте на печалба?
А от старите хора в транспорта съм чувал правилото, че първо се намира работа (за влекач), а после се купува влекача.
Ако смяташ, че няма тайни в бизнеса, сподели докато работехте за HCS и Freja, колко ви е печалбата след приспадане на всички разходи? В разходи влиза и заплатата на водача.
Здравей M@n,
Да, всичко описано по-горе е направено, не исках да навлизам в подробности (мисля, че се подразбира).
Относно това колко е печалбата в HCS и Freja:
В HCS парите бяха малко, дори и с по-високи цени на км. от тези на Freja, поради простата причина, че там не правихме километри (имало е седмици с 2-3 работни дни!), а и фериботите се използваха доста, което също в ущърб на превозвача. Разликата в километрите беше доста голяма ( при един от курсовете ни бяха "ударили" с около 280 км !), при пътните такси също, откъдето се трупат и големи загуби.
Във Freja нещата според мен са по-добре - камиона не остава без работа, правят се около 11-12 хил. километра (не на километраж, а това което плащат Freja), разликите в километрите (реално изминати километри и това, което Freja плаща) е бих казал минимална, при пътните такси е същото. И дори при това сравнително ниско навло, остава печалба.
П.С.: Все още се чудя на акъла на някой колеги да пазят в тайна това, къде работят и колко печелят. Няма значение. Те повечето българи са такива :)
Благодаря на колегите, които се включиха в дискусията.
Цитат на: rider777 - Събота, 25 Април, 2015, 15:07:16
Карам на 94 цента само с влекач и ремаркето е на ЛКВ Валтер , без наем както искат повечето отдели във Валтер,,,,,, всичко е въпрос на договорки,,,, винаги се опитват да те наведат максимално за да си им удобен и да не им се налага да си хабят вазелина ама ако устискаш при първоначалните преговори ще успееш да изплуваш. Тази история с фериботите я пробвах за 3 месеца и се оказа губеща,,, просто трябва да го проумееш навреме,,, аз се подлъгах по думите на един дето ми разправяше ,,, там равно = нисък разход ,,, 125€ месечна винетка = нищо пара в сравнение с френските магистрали ,,,, ама като направих Ноември месец 6405 км по километраж от които ми платиха 5800 и направо запалих гумите за към България ,,,,,,,,,, ако искаш да смениш офиса на Валтер и да се чувстваш що годе печеливш намери ме на скайпа ivaylo7771
УЖАС...браво че си оцелял все пак ;) :D
Оцеляването е бавен и труден процес,,,,,,,,,,,,, Бог да ни помага, че ,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: D. Yosifov - Събота, 25 Април, 2015, 21:01:51
Здравей M@n,
Да, всичко описано по-горе е направено, не исках да навлизам в подробности (мисля, че се подразбира).
Относно това колко е печалбата в HCS и Freja:
В HCS парите бяха малко, ...
Не ми отговори на въпросите (с числа) - колко цента на километър приход сте заложили в бизнес плана и колко евро на месец ви е сега печалбата след като си приспаднете лизинга и всички разходи, включително и заплата на водача. Зададох ти тези въпроси знаейки, че няма да ми отговориш и с това да ти докажа, че има тайни в бизнеса, което не трябва да ни учудва.
Иначе в случая слабо ме интересува твоята печалба. Аз съм шофьор и не съм от конкуренцията. Не ставам за бизнесмен :)
Цитат на: D. Yosifov - Събота, 25 Април, 2015, 21:01:51
П.С.: Все още се чудя на акъла на някой колеги да пазят в тайна това, къде работят и колко печелят. Няма значение. Те повечето българи са такива :)
Не само българите са такива. В много от белите държави ще те изгледат странно, ако питаш някой колко взима. Борбата е безмилостно жестока. ;)
ами то 0.85 с тяхно ремарке не е по-ниско навло от 0.9 колкото е в HCS (поне на мен това ми офертираха HCS). Наема на ремакето е 550 евро.
А Freja по какви дестинации карата и какви са товарите?
Иво ще те потърся по скайпа, ще се радвам да чуя съвети и предложения
Където чуеш за наем на ремарке бягай далече !!!!!!!!
Пичове, за пръв път някой да пита скромно и възпитано и вие го изядохте с парцалите! Ква е тая мачовщина от селски тип?
Колега, послушай Иво, предложението му е най-добро до момента, но не се учудвай, че никой не ти казва реалните навла.
Аз питах един преди време и той откровено ме излъга, а фирмата му се разраства всяка година.. е нема как да стане на 75 цента. Така че ако някъде ти кажат ниска цена, за да се запазят от поредната конкуренция, мисля, че именно там трябва да проучиш. Давам ти пример : Salvat logicstica
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 26 Април, 2015, 12:06:35
Пичове, за пръв път някой да пита скромно и възпитано и вие го изядохте с парцалите! Ква е тая мачовщина от селски тип?
Аз не виждам някой да го е нападнал. Най-културно му обясних, че едва ли тук ще му помогне някой. И твоите думи го доказват. Вместо ти да му дадеш инфо за фирма, ти влизаш и раздаваш квалификации. Много културно....
m@n аз си направих бизнес план заложих 1.10 евро/км, разходи включително заплата на шофьор-а 0.85 евро/км и скромна печалбичка от 0.25 евро/км при средем месечен пробег 10 000км и разход на камиона 32 л/100км (ех как ми се иска да мога да го сваля на 27-28 като rider-a ама или Ман-а не е вярната машина или трябва да си търся шофьор като него). Как ти се струва бива ли го плана?
То план хубаво ама никой не ще да дава 1.10 - е какво правим сега :) как разбираш ли ми помага плана?
Както и да е това което съм написал тук е реторично - а обобщението е в една мъдра поговорка "Докато умните се наумуват, лудите се налудуват".
Невега, и аз преди време правех един бизнес план. Съвсем реален, не хипотетичен. Бях заложил нови Волва по 79К всяко, по 11К км-единични и 19К двойките и цена на км 0,96 евро(на такава цена за соло работех по него време). Трябваше да се закупят първоначално 21 коли 14 единички и 7 двойки. Калкулираната заплата на шофьор беше 1500 евро/месец(при 1200-1300 по него време предлагана в БГ) и ЧМР застраховката беше в немска застрахователна компания за 1 милион стойност покритие. Общата предвиждана месечна печалба бе от рода на 50К на месец. Сега помисли и ми кажи виждаш ли важните разлики в гореизложеното и плана на Йосифови.
Аз виждам поне три проблемни детайла в техния план:
- стар автомобил
- ниска цена на километър
- неправилно калкулирани разходи(съмнявам се че отделят амортизационен фонд който да им подсигури след две години подмяната на колата с нова.
А иначе има къде и как да се постигне цена от евро и десет цента, но това струва пари. Иначе всеки си избира, и лутането и мъдруването и връзките в спедиторските среди и имиджа и реномето. Просто ми звучи налудничаво ако трябва да препоръчам някого хей така щото ми е симпатичен съфорумец.
И към Краси. Не мисля че го нападам, просто начина ми на изразяване е такъв, малко безапелационен............но това е само на пръв поглед, внимателно четене му е майката и вникване в прочетеното ;)
Цитат на: m@n - Неделя, 26 Април, 2015, 14:47:10
Аз не виждам някой да го е нападнал. Най-културно му обясних, че едва ли тук ще му помогне някой. И твоите думи го доказват. Вместо ти да му дадеш инфо за фирма, ти влизаш и раздаваш квалификации. Много културно....
Пич, прочети ми постинга, ама докрая и тогава виж дали не съм му дал име на фирма.
Имаше един Коритаров, той беше топ журналист за цели 3 дена. И той като тебе "Кажи за баничката", "Ама ти не ми каза за баничката!"
Та и ти, кажи колко пари си заложил. Човека пита за некви фирми, явно че не му стигат стотинките дето му ги дават, ама и ти! Кажи та кажи! Колко си заложил! Ми 2 евро е заложил, аз да ти кажа.. ама никой не дава.. и сега борбата е да се намери некой да дава повечко..
Дадох му фирма да проучи, по една обратна логика - като ти кажат малко, внимавай и проучвай.
А кой го е обидил - ми и ти включително, никак не е културно да натякваш, че си питал, понеже си знаел, че той не знае...
В тая тема Иво даде фирма и цена, аз дадох фирма. Ти и още един, се сцепихте да се правите на специалисти. Дай и ти някое име на спедиция и публично ще ти се извиня и ще те поздравя. А не аз едно време през нам си коя година... написа ли бизнес план.. Като че вие сте му дали пари да си купи камиона, па сега ви прецакал, като няма работа
ЕЙ, провери в SALVAT LOGISTICA, офиса в Ирун, търси Оскар, ако още е там. Ето пак казвам! :)
Повече от това... здраве. Като карахме товари на ЛКВ преди 3 години, на мен не ми харесваха цените.
И още нещо. На такива колеги, дето си карат камионите трябва да се помага. Утре некой от вас може да кара тоя камион, колегата да се развие, да вземе още един.
Па не се знае, може и некой от нас да тръгне по пътя му, да си вземе сам камион.
Сигурно аз съм този още един дето не казва. Не четеш внимателно, казах....трампови пазар. Иначе плана го правих след като ми се предложи да закупим съвместно камиони от DHL Европа, просто трябваше да заменим камионите които бях наел да работят за тях под мое ръководство със собствени(джойнт венчър) От тогава обаче изтече много вода, хората с които работех се издигнаха в ерархията. Диспонентите също, така че и да му дам евентуално номера и и-мейли, което няма как да направя, написах защо,просто не го познавам и не знам как работи за да гарантирам за него, няма да му е от помощ.
Изграждането на имидж в DHL на мен ми струваше работа на две коли на двойна езда релация България-Испания и Португалия на кръг за една година. Така че всичко струва, зависи дали си готов да платиш за него.
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 26 Април, 2015, 22:41:36
Пич, прочети ми постинга, ама докрая и тогава виж дали не съм му дал име на фирма.
Много добре ти прочетох постинга. Даваш му някаква фирма, където май взимали 0.75 ама май лъжат... ама я си провери най-добре... Страшна информация му даваш няма що.
Информация разбирам да му кажеш - Колега аз имам влекач и взимам X,XX евро във фирма "Х", заповядай при нас. Всичко друго са празни приказки, да не кажа глупости. (и обидни квалификации)
Ако беше толкова просто, всички щяхме да караме собствени камиони. Да ама не...
m@n, с уговорката че съм много далече от дискутираната тема , но лично аз не бих препоръчал непознат там където работя, сещам се веднага за поне две причини , ако тръгна да мисля, сигурно ще се сетя и за повече.
Ей айде стига кавги де :)
Никой не иска да на препоръчвате където и да де, просто който иска да сподели да сподели къде и на какви навла кара. Ние си казахме.
J_L ами щом е бил реалистичен явно плана ти е работел (то това значи реалистичен) и си изкарал доста пари за една година - честито. Мен лично ми прозвуча малко в минало не свършено време ("трябваше да се купят...") но се надявам всичко да е минало по плана.
За мен плана ня Юосифов си е много реалистичен - много ясно, че няма да си бухнат с камион за 79хил евра щото точно тогава нямаше да има начин да карат на 0.85. Навярно и ти не си направил твоя бизнес план още първата година в която си започнал с транспортна дейност. Та така сме и ние тези които прохождаме. Най-вероятно не правим всичко по най-добрия начин, не караме на най-високите навла, но пък сме толкова гъвкави, че все ще оцелеем. А на m@n искам да кажа, че ако малко мислите ще разберете че от споделянето на информация всички печелят - понеже там където има прозрачност на цените дъмпинг-а е невъзможен щото аз като разбера че ЛКВ дават на някой 0.94 евро по друг начин ще преговарям с тях а ЛКВ ако могат мен да прекарат да не ми дават тази цена утре и на колегата няма да я дадат то затова спедициите искат цените да са търговска тайна.
Оставащите чисти пари от всеки курс и всяка релация са различни, вчера докато говорехме на скайпа ми се скапа нета ама предполагам, че със Славе сте продължили диалога та може да си разбрал, че ЛКВ на него му даваше 1,05€ на км за Германия и пак чистите му пари остават по-малко,,,, сега кара на 0,85 и ако не го лъже тая циганка с километрите ще му остават повече чисти отколкото при 1,05 нали се сещаш само трябва да се продължи по този начин.
Nevega за мен реалистичен план е този който е направен на база конкретно състояние на пазара към момента на правенето му и в него са заложени всички съставни за един бизнес план като се отчете най-лошия възможен вариант, а не оптимистични мечти.
Плана беше изработен, но в последния момент DHL стопира преговорите. Просто ситуацията 2009 наложи да се вземат протекциони мерки от страна на водещите в ЕС. И така евтините(източно европейски превозвачи) останахме извън схемата. Румънците спечелиха тогава защото вече бяха закупили заедно коли които работеха към вторате полоивина на 2008...........но това е друга история
Да се върнем към бизнес плана. Дали ще се прави 2009 или 2015 няма разлика. Вида на параметрите в него е един и същ, различават се само стойностите. Хитринката е в детайлите и познаването им.
Ето например ти казваш че не е възможно да се закупи нов камион за 79 хиляди. До миналата година това беше така. Обаче от средата на 2014 вече и в Б-я започнаха да се предлагат т.н. оперативни лизинги където заплащаш начална стойност, месечни вноски и на края на периода(години или км) колата се изкупува от дилъра на фиксирана стойност. Този механизъм на финансиране е отдавна известен в Европа, но го пуснаха чак 2014 в Б-я. Може много да се спекулира относно причината за появяването му.
Сега си пресметни кой риск е по-голям
-да купиш нов камион на който обслужването е гаранционно, разхода е малък, пътните такси особенно екологичните са малки, имаш възможност да следиш всички параметри плюс маниера на управление на водача си дистанционно, намаляш кражбите на гориво на минимума
или
-да си купиш камион втора ръка....... Няма да изброявам недостатъците щото ти ги знаеш, а мен в момента ме мързи да пиша
Другото важно условие е, че бидейки български превозвач, попадаш в графа евтини източно европейски превозвачи(разбирай Румънски и Български) Та бидейки в тази графа на теб ти се дават най-лошите товари и релации и ти се заплаща най-ниската цена. Тази цена която при нормално изградена фирмена структура би те банкрутирала до година максимум две. Лошото е че тези спедитори, не предвиждат тарикатлъка ни. вместо да се борим за по-високи разбирай еднакви за всички превозвачи навла, ние започваме с хитринките. Само че хитринките са до време след което оставаш я без шофьори, я без лиценз.
Другото е измамата с километрите. Предоверяването на спедитора и приемането на посжочените от него километри в заявката без проверка води до ускоряване на фалита.
При първоначалния договор се уточнете по коя програма ще се изчисляват километрите. Обикновенно всички се съгласяват на Map & Guide.
Ако имате различнио цени в различните държави също е хубаво да си ги калкулиорате с помоща на същата програма
Още би трябвало на всеки километраж за курс да имате 2.5% толеранс в километрите който да ви се признава като загуби
Само да ви предупредя за важноста на горното. Една фирма която консултирах втората половина на 2014 един австрийски спедитор я бе завлякъл с 42К евро за 14 коли за 8 месеца. Преди да започна одита им, изп.директор ми твърдеше колко точни и коректни са австрийците, пък как така се случило че дърпат назад, не мой си обясни............е накрая си обясни. Подценяването на дребните неща може да е фатално и да срине цялата картинка.
Толкова за сега
Манчо, дал съм фирма, дал съм име за контакт. Да взема и да се обадя и да уговоря цена, а?
А защо тази спедиция? Ами много просто, щото на 75 цента няма как да е, според мен е 85 цента, мисля че няма наем ремаркета. Транспортната фирма се развива, и дава добри пари на шофьорите. Извод?
J_L не мом да съм по съгласен с тебе. От политика обаче нищо не отбираш :)
Благодаря на всички, които се включиха в дискусията. Никои не ме обидил по никакъв начин (поне аз не съм го възприел така) - точно обратното, критиката е доста полезна.
Виждам, че J_L наистина разбира от транспортна дейност, ще се радвам някой път да се срещнем на живо и да поговорим. От нещата, които си написал повечето съм ги съобразил когато започвахме към Freja.
Относно това кой дава информация за фирми и кой не - личен избор на всеки. Благодаря на Красимир Тодоров и на другите, които предложиха някаква информация.
Аз съм все още млад, имам доста да се уча, така че ви благодаря, че се включвате в дискусията. Наистина ми помагате. :) Ако мога и аз да съм ви полезен с някаква информация - само кажете.
Към колегата, на когото са му предложили работа в HCS - лично моят съвет е да не приемаш работата. Както написах в предния ми пост километрите, които се правят са ниски, има голяма разлика между реално изминатите километри и тези които ти плащат, доста се използват фериботи. Лично мен не ме устройваше тази спедиция, но крайното решение е твое :)
Ако позволите, само едно лично мнение...
Според мен, единственатите ДВЕ причини да съществува варианта с "наемането на източноевропейски шофьори/собственици( тоест българи и румънци) са --> неутрализиране и КОНТРОЛ на най, най-тежката им конкуренция ( на "богопомазаните" евроГейци) и ПАРИ.
Под неутрализиране и контрол имам предвид, че така, като работите за ТЯХ, тогава ТЕ Ви командват и "дирижират", а Вие нямате абсолютно никаква възможност да се докоснете до реалният пазар на товарите. Респективно да сте им конкуренция.
Под "пари", имам предвид, че Вие им работите "на готово". Вие си имате камион, имате знанията, при това в една изключително НЕжелана професия в чужбина. Те не дават ЕДНА СТОТИНКА за всичко това, като същевременно, често ИЗИСКВАТ да сте едва ли не по-добри и прецизни от най-добрият шофьор....
Отделно на това, идвайки им "на ръце", те Ви дават навла които са наистина ниски ( а някой смешни). Какво имам предвид? Те взимат товар на 1,1-1,2Е/км. На вас ви плащат 0,9-1,0Е. Е? Не остават ли 20 цента ЧИСТИ за тях? От какво? От това, че са .....европейци!!! Да ти е.а и "европейските ценности" и "свободният пазар". Свободен , чушки свободен....
20 цента на км., са 2000Е на 10000км, или чат пат на месец! Словом --> ДВЕ ХИЛЯДИ ЕВРО за тях от ЕДИН от Вас (ами от 10, ами от 100??? ), затова, че Ви дават работа ( за което трябва да им целувате краката буквално), и затова че практически по този начин си неутрализират единствената РЕАЛНА конкуренция по перо "цена"!
.......... !!!
Hino, мисля че е грешен подхода ти към пазара. От към навла пазара е свободен, спедитора предлага цена и ти си в правото си да я приемеш или отхвърлиш. Друг е въпроса относно това дали го намираш за справедливо или не. Методиката на изчисление на спедитора и превозвача е различна и мисля че е неправилно превозвачите да броят парите на спедиторите. Относно изискванията които се налагат над превозвачите, аз съм за тях и дори мисля че ИСО сертифицирането на превозвачите трябва да е норма. Все пак бидейки превозвач си в сферата на услугите, а те трябва да са на ниво. Проблема идва от делението на по европейци и по-малко европейци. Ясно е кои са по-малко и при кои шикалкавенето и изтъкване на причина от рода на при вас заплатите са по-малки и затова ние ще ви платим по-малко минават. Липсата на достойнство у нашите превозвачи също влияе не малко за лошите навла. На масата всички са смелчаци и изгризват гръцмуля на всички спедитори, но в действителност стоят мирно и клепат на парцали, а вечер отново гризат грацмули............Също много голям проблем е езиковата бариера и то от към юредически термини, а иначе всички са перфектно говорящи по няколо езика.......минимум
Иначе за командването и дерижирането от тяхна страна си прав, но това е пак избор на превозвача, все пак винаги има и ще има трампови пазар.уморих се да го казвам...трампови та трампови, но за мен това е бъдещето и оцеляването, а не големите спедиции.
J_L прав си, истината е в трамповия пазар, но как превозвач с 1-2-3 камиона би се справил там? Ще се наложи да кара за по 1,05 Евро, което като махнеш всичките такси идва пак към 0,9 - 0,85. Ако не съм прав поправи ме :)
J_L , въпрос на лично мнение. Аз уважавам и ценя всяко чуждо мнение, независимо дали го споделям или не.
По тази тема, както и по която и да е друга тема, всеки има право на собствено мнение. Какво е то, си е негова работа и се базира на много различни неща. Нормално. Затова и хората сме различни ;) .
Поздрави !
Йосифов,кои такси визираш? Хино, прав си, всеки трябва да уважава мнението на другите, дали е съгласен или не с тяхното мнение си е личен негов избор. Кой беше казал(ако не се лъжа Волтер) Не съм съгласен с нито една ваша дума, но бих умрял за правото ви да я кажете............Аз бих допълнил че всеки гледа от свойта си камбанария и си шета на акъла. ;) Поздрави и на теб, друже и успех :)
Точно така J_L ;). Въпрос на лично мнение, а то за всеки е различно поради ред причини. Но свободата на изразяване и правото на мнение е - задължително.
;)
J_L Визирам пътните такси, защото в спедицията към, която работим в момента тя ги поема :)
Добре, друго какво поема? Колко километра от всяка заявка и опрощавате, ако въобще има такова искане към вас?
Горивото кой го плаща? Ведоствема бензиностанция ли ползвате? Връщате ли си акциза от горивата? С какви карти за гориво работите? Какъв процент ви взима агента по връщането на ДДС?...........леле, да не тръгнеш сега да отговаряш.......................просто изброявам част от въпросите които ми изникват в главата на първо четене.
Не очаквай от мен да ти дам решението, ти си този който трябва да си го намери и да си сметне задачката. Както казах всеки сам си шета на акъла. Визията за вашия бизнес си е ваша, така че вие най-добре ще си изградите легото.
Колеги малкия е винаги малък,с няколко камиона кой ще ти възложи сериозна работа какви пари можеш да искаш,тук собствениците на камиони се вързват към голяма фирма плащат си 5% и работят под нейно име.Кооперирайте се но е малко трудно,то и на народното събрание пише нещо подобно,успех в намирането на добра спедиция.
Цитат на: J_L - Понеделник, 27 Април, 2015, 11:19:15
Да се върнем към бизнес плана. Дали ще се прави 2009 или 2015 няма разлика. Вида на параметрите в него е един и същ, различават се само стойностите. Хитринката е в детайлите и познаването им.
Ето например ти казваш че не е възможно да се закупи нов камион за 79 хиляди. До миналата година това беше така. Обаче от средата на 2014 вече и в Б-я започнаха да се предлагат т.н. оперативни лизинги където заплащаш начална стойност, месечни вноски и на края на периода(години или км) колата се изкупува от дилъра на фиксирана стойност. Този механизъм на финансиране е отдавна известен в Европа, но го пуснаха чак 2014 в Б-я. Може много да се спекулира относно причината за появяването му.
Оперативен лизинг в България има доста преди средата 2014 -автопарка на повечето големи компании като Виваком, Загорка, Кока-Кола(БГ),М-тел и т.н е на оперативен лизинг -това е при леките и товарните мпс до 3.5 т. Относно тежкотоварните поне от началото на 2013 г. няма да цитирам имена на лизинги за да не им правя реклама.
Относно самата структура на оперативен лизинг колегата JL е направил един НЕсъществуващ микс м/у Финансов лизинг с опция за закупуване и Оперативен лизинг(двата вида лизинг са диаметрално противоположни и с различна цел) - болднал съм в зелено неговия цитат.
1-во При оперативния лизинг(това си е вид ДЪЛГОСРОЧЕН НАЕМ) нямаме "начална" стойност(по принцип е разпространено да се нарича Първоначална вноска, а юридически правилно т.е така е записано в договора за Финансов лизинг е Само участие на лизинго получателя) а имаме Депозит от Х- броя вноски, които се възстановяват в края на лизинговия договор т.е в края на НАЕМА.
2-ро При ОПЕРАТИВНИЯ ЛИЗИНГ НЯМА ПРИДОБИВАНЕ НА СОБСТВЕНОСТ В/У ЛИЗИНГОВИЯ ПРОДУКТ(камион, лек автомобил, бус и т.н и т.н) ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА т.е нали този финансов продукт си е ДЪЛГОСРОЧЕН НАЕМ т.е съответния дилър не изкупува НИЩО от клиента(лизинго получателя) ЗАЩОТО в договора за ОПЕРАТИВЕН ЛИЗИНГ (НАЕМ) няма и не може да има клауза за придобиване на собственост в/у лизинговия продукт(КАМИОН, СОВАЛКА и т.н и т.н) от страна на клиента. Т.Е няма какво да ти изкупуват след 36 месеца защото дефакто ти нямаш нищо СВОЕ. Клиентът се явава най-просто казано един наемател. Например все едно да си наемеш апартамент за срок от 36 месеца и накрая хазаина ти (наемателя ти) да ти предложи след 3-те години, да си изкупи обратно Своя апартамент !!!! Звучи странно нали ?
3.-то при ОПЕРАТИВНИЯ ЛИЗИНГ имаме фиксиране на годишен пробег(т.е примерно до 100 хил. км на година или примерно 150 хил на година) а не "или" астрономическото време или пробега км . т.е карал си 95 хил. км за 1 година(при 100 хил км за 1 година) твой проблем ,,кебапчето си е изядено па макар и не цялото", но никой не плаща 3/4 кебапче в кръчмата на ли така ;) ? Но ако минеш над годишния пробег тогава плащаш по предварително договорена тарифа примерно 10 евро цента на километър за всеки км над договорения годишен пробег.
4-то при Оперативния лизинг нямаме "фиксирана" стойност на закупуване, вече изясних ме, че нищо не се купува/изкупува, а имаме ОСТАТЪЧНА СТОЙНОСТ, която е Х % от стойността(цената като фабрично нов камион например) на определения лизингов продукт(камион, бус и др.) . Т.е ако камиона примерно струва 100 000 евро остатъчната ни стойност е 20 % от цената на примерния камион т.е 20 000 евро, а наема ни (оперативния лизинг) е в/у разликата т.е в/у 80 000-те евро. т.е месечната ни вноска(наемна вноска) примерно е 2350 евро за период от 36 месеца. Това е най-простия пример без включени технически обслужвания в наеманата месечна вноска, може да имаме "пълно сервизно обслужване" или частично или никакво.
Всички други видове договори за лизинг, в които имаме клауза за придобиване на собственост от страна на лизингополучателя(клиента) в/у лизинговия продукт(камион, лека кола и др) НЕ са оперативни лизингови договори, а финансови "лизинги" .
Извода е не съветвай другиму да се "обува" с камион за почти 160 000 лв без да знаеш как въобще да избереш точния финансов продукт(точния вид лизинг) .
Браво Емил, демонстрираш добро познаване на финансовия инструмент лизинг. Не знам защо си си играл да я правиш тази демонстрация, но явно си имал нужда. Аз не виждам да става въпрос за финансиране на покупка на мпс. Писах за отношения купувач/дилър и възможноста дилъра да изкупи мпс-то на фиксирана стойност на края на определен период. Как това ще се финансира е отделна тема, За това има други опции много по-изгодни от лизинга който си посочил или банковите кредити. Чия е собственоста на мпс-то дали на банка, лизинг или превозвача бил той юредическо или физическо лице също не мисля че е предмет на обсъждане. Важното е актива да върши работата за която е предназначен и закупен/нает или както искаш го наречи.
Но, както казах имал си нужда да демонстрираш, демонстрирал си, Демонстрацията ти приета. Поне от мен ;)
Последният пост дали не се отнасяше за Емил Попов ??? Според мен лично не трябва да се взима на какъвто и да е лизинг, защото тогава работиш само за Банката,,, идеята да създадеш собствен бизнес е в това да работиш за себе си.
Цитат на: rider777 - Вторник, 28 Април, 2015, 10:54:35
Последният пост дали не се отнасяше за Емил Попов ??? Според мен лично не трябва да се взима на какъвто и да е лизинг, защото тогава работиш само за Банката,,, идеята да създадеш собствен бизнес е в това да работиш за себе си.
Извинявай, поправено е. :)
Цитат на: J_L - Вторник, 28 Април, 2015, 10:01:21
Браво Емил, демонстрираш добро познаване на финансовия инструмент лизинг. Не знам защо си си играл да я правиш тази демонстрация, но явно си имал нужда. Аз не виждам да става въпрос за финансиране на покупка на мпс. Писах за отношения купувач/дилър и възможноста дилъра да изкупи мпс-то на фиксирана стойност на края на определен период. Как това ще се финансира е отделна тема, За това има други опции много по-изгодни от лизинга който си посочил или банковите кредити. Чия е собственоста на мпс-то дали на банка, лизинг или превозвача бил той юредическо или физическо лице също не мисля че е предмет на обсъждане. Важното е актива да върши работата за която е предназначен и закупен/нает или както искаш го наречи.
Но, както казах имал си нужда да демонстрираш, демонстрирал си, Демонстрацията ти приета. Поне от мен ;)
Явно съм си играл безсмислено. Аз не съм имал за цел да промотирам Оперативния лизинг или да показвам каквото и да било, явно и след написаното по-горе от мен пак продължаваме със старата песен. Колега ти беше човека употребил в едно изречение Оперативен лизинг и обратно изкупуване, че и на "фиксирана стойност", което си е все едно дървено желязо.
Субектите клиент(лизингополучател), доставчик(дилър), нямат пряка връзка след доставката на мпс-то на клиента, ако има някакво договорно задължение за обратно изкупуване на предварително определена стойност е м/у лизинга и доставчика(дилъра- Скания БГ, Турботръкс или др.) .Клиента(лизингополучателя) няма никаква намеса и не може да има при обратното изкупуване, това е при Оперативен лизинг.Клиента е просто и единствено наемател, който след края на наема (оперативния лизинг) приключва с взаимоотношенията си с лизингодателя и/или с доставчика.
Интересна статия.
https://anonybulgaria.wordpress.com/2015/04/28/%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%8f-%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d0%bb%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d0%b2-%d0%b5%d0%b2%d1%80%d0%be%d0%b3%d0%b5%d0%b9%d1%81%d0%ba%d0%b8%d1%8f-%d1%82%d1%80/
Прочетох статията но не можах да схвана.
Нали всеки български превозвач който има лиценз за ЕС е един вид спедитор, независимо дали има 1, 5 или 100 камиона. Сори ако е глупав въпроса но защо трябва българския спедитор да работи за €0.90 за немски спедитор, който взима товари от интернет борсите за 1.10-1.20€. Не може ли българския спедитор да взима товари от интернет борсите за 1.10-1.20 ?
Много ми хареса статията. Авторът е уловил точните моменти и дефакто с всяка дума е прав. Направо не виждам къде не е.
Относно борсите - могат българските фирми да взимат товари от западните борси. Стига да спазват неколкостотинте изисквания при регистрация и да имат много ,,имиджови" пари за наливане. Обаче, товарите са предварително пресяти и се публикува предимно плявата. Хубав товар почти няма за българина. Просто хубавите товари се разпределят веднага, без да се публикуват. Средните по качество се дават на поляците и балтийците - неслучайно техният метър е почти двоен на българския навсякъде в ЕС, а немският спедитор обявява такива смешни цифри, че дори и за Бай Пешо със скъсания брезент, е пълно малоумие да кара на тези навла.
P.S. С цел не пиша цифри, много хора знаят обаче за какво иде реч.
Сега аз като прост шофер продължавам с тъпите въпроси.
Интернет борсата не е ли просто един сайт който свързва - търсещия транспорт и предлагащия транспорт. Търсещия транспорт си дава оферта която би трябвало да се появи онлайн. Спедиторите си избират. Искате да кажете че един администратор на сайта гледа и крие хубавите оферти и оставя лошите така ли? Ми да си регистрираме един сайт www.transport.eu примерно, в който да няма скрито покрито :) ще го направим на немски английски френски... регистрация на проверени фирми и т.н.
Цитат на: hgv_driver - Сряда, 29 Април, 2015, 19:24:36Интернет борсата не е ли просто един сайт който свързва - търсещия транспорт и предлагащия транспорт. Търсещия транспорт си дава оферта която би трябвало да се появи онлайн. Спедиторите си избират. Искате да кажете че един администратор на сайта гледа и крие хубавите оферти и оставя лошите така ли?
Не, "хубавите" товари се вземат преди да си е направил някой труда да ги публикува на сайт.
Просто си имат телефонните номера хората и си звънят:
( [кире]ало Джон, имаш ли го тази седмица товара от Германия за България, [джон] да, [кире] давай го насам че камиона чака празен )
Занимавам се с транспорт от 2008 г. 90% от товарите взимам директно от клиент/спедитор по телефона. Ако някой си мисли, че ще си купи камион, ще се регистрира в Спедитор.нет и ще започне да "бачка" за яко кинти е в огромна заблуда. В интернет борсите се качват основно "куци" товари и цените са смешни. Така е и с Тимоком. И там съм пробвал.
Цитат на: hgv_driver - Сряда, 29 Април, 2015, 19:24:36
Сега аз като прост шофер продължавам с тъпите въпроси.
Интернет борсата не е ли просто един сайт който свързва - търсещия транспорт и предлагащия транспорт. Търсещия транспорт си дава оферта която би трябвало да се появи онлайн. Спедиторите си избират. Искате да кажете че един администратор на сайта гледа и крие хубавите оферти и оставя лошите така ли? Ми да си регистрираме един сайт www.transport.eu примерно, в който да няма скрито покрито :) ще го направим на немски английски френски... регистрация на проверени фирми и т.н.
Интернет борсата е просто един сайт, който свързва търсещи и предлагащи товари. Не си мисли обаче, че всички товари минават през такива сайтове. Повечето големи западни спедиции работят от дълги години със своите клиенти и не виждам по какъв начин един новоизлюпен български превозвач ще успее да ги измести. Дори и да успее да го направи, представи си само пред какви трудности ще бъде изправен, ако съвсем случайно някой товародател реши да забави или забрави плащането. Голяма част от българските превозвачи работят за западни спедиции защото последните им осигуряват карти за зареждане на гориво и заплащане на пътни такси. С други думи, навеждат се сами, защото нямат друг избор.
Да кажат хората, които работят с въпросните логистики HCS, Freja, LKW Walter и т.н. - при вас има ли бавене на плащането, получавали ли сте също така сумите в 14 дневен срок срещу така популярното " 2% сконто " .. На мен ми се наложи да се преместя от отдел "спедиция" в отдел "автопарк", да бос съм с техническата спецификация на машините, но не съм бос в спедицията :) . За съжаление, мнението на Nachinaesht е в голяма част истина, въпреки, че мои познати, занимаващи се с покупко-продажба на товари от там си вадят хляба. Системата в спедитор.нет е съвсем същата и пирамидално построена :
1. Товародателят - фирма Х не ползва транспортни борси, но пък има връзки - спедитора Янко, който може и да е рода на някой от експедиторите...
2. Следва обаждане .. или пък мейл кореспонденция .. на практика жълти стотинки като стойност
3. След приемане на офертата, в главата на Янко започват да се вихрят цифри, проценти, комисионни... в един момент му става и п*шката, появява се чувство за власт, как всъщност той коли и той беси.. истинска финансово-спедиторска акула.
4. След като автоматично преизчислява навлото на товара / % комисионна / Янко се двууми - има избор - да пусне товара в спедитора или пък да звънне на шурата, казващ се Данко /примерно/, който вози с 7.5т. камионче, тъй като милия много бил закъсал със групажните товари.. Появява се чувство на чест и справедливост и Янко се свързва с Данко, като му предлага товар и цена, но докато си говорят, в главата на Янко се прокрадва и мисълта "..шура, шура ма оти ме не фане за к*ра..", като това намаля навлото с още няколко процента в полза на Янко ..
С този сценарии Янко се е наял за сметка на Данко .. Другият възможен вариянт е да играе на борсата .. Там всеки следващ "себеуважаващ" спедитор щави в своя полза, за сметка на превозвача... и накрая стигаме познатите цени в спедитор.нет от 300 лева за линеен метър в ЕС или пък 300 лева за 4 палета от Русе до Лондон.. Накрая превозвача ребри водача, като му вдига рамене и казва "..ми няя кинти уа.." ..
Друг важен момент /връщам се към началните редове/ е платежоспособността на клиентите.. дори ако връзката м/у спедитор, превозвач-спедитор /и всякакви комбинации/ и товародател е толкова топла и дори да кецкат една и съща съседка /примерно/, ако фирмата товародател не плати навреме на превозвача или на спедитора, който да плати на превозвача - вашите мъки започват в същия този момент.. нашата фирма има няколко дела към такива палави спедиции, чиито услуги сме ползвали за обратни товари .. ама .. кор .. кинти нема .. това не е основна дейност на фирмата, но е правено да изкараме за некой лев на хората отгоре.. Аз лично бих предпочел, ако имах влекачи с или без полуремаркета, да работят за такава спедиция, която да плаща на време, макар и по-ниска печалба.
Най-важното е човек да си направи сметката, да тегли чертата и да си каже - да аз ще работя за тези пари или не - аз няма да работя за такава сума и ще си търся по - добро ... в Майка Русия или Уганда /примерно/
Цитат на: combatbunny - Четвъртък, 30 Април, 2015, 18:56:11
Товародателят - фирма Х не ползва транспортни борси
За да ползва транспортни борси, товародателят трябва да назначи персонал "лелка" която да чака обаждания на телефона който е даден в сайта-борса.
Такааа.. това са разходи, и после тази лелка на какви цени ще ги продаде товарите ? Може да доведе товародателя до фалит.
Точка с леклата.
За целта товародателите сключват ЦЕЛОГОДИШНИ договори с някой който знае какво прави, и ще се подвизава в спедитора целогодишно, и ще има интерес $ да вдига телефона денонощно с цел да изкара нещо за труда си.
Не е задължително .. обикновено всяка поръчка за транспорт е неизменно съпътствана от определен/заложен бюджет за изпълнението и.. може да се извърши от всеки един служител на търговското дружество...
да, ако товарят веднъж годишно