Здравейте колеги значи предстои ми да започна работа като международен шофьор и бих желал да получа някои съвети относно особеностите на тази работа. Проблема е че ще тръгвам дирекно сам няма да е като в другите фирми на двойка. Шефа ми каза че преди тръгването ми по европа ще ми обясни всички документи свързани с превоза CMR договори и т.н. Основните неща като храна , дрехи , елементарни лекарства са ми ясни (или поне така си мисля). Относно GPS навигацията помага ли, лесно ли се откриват адресите, не ми е ясно след като приключа работния ден трябва ли да си вадя картата от тахографа или не. Има ли други колеги като мен да сте тръгвали веднага от самото начало сами и как сте се справили сложна ли е работата, има ли опасност да навъртя една камара грешки дето после ще ковства на фирмата. Ако наистина е рисковано да тръгвам сам по добре да търся в друга фирма на двойка.
Здравей колега,
първото и единствено нещо което трябва да се стремиш е ,да не се паникьосваш в дадена ситуация.
Паниката и притеснението води до повече грешки.Естествено ,че ще грешиш и ще имаш много трудности,но всички сме започнали от нулата,никой не се е родил научен и знаещ!
Тука ще получиш най-различни съвети ,препоръки и кое как да правиш.Истината е,че всичко което чуеш сега ,няма как да го запомниш.Всичко се учи с практика! Спокойствие му е майката.
Твоя шеф иска камиона му да тръгне, за да му носи пари,ОК.....,но това може да му донесе и големи неприятности.
Съвета който мога да ти дам като за начало,(не знам каква релация ще караш),карай с някой друг Бг камион,движи се в група с някой друг колега,питай за всичко което те интересува,спазвай законите на всяка една страна,не рискувай за сметка на фирмата,стриктно си спазвай часовете за каране и почивка(ако трябва си записвай,кога тръгваш/спираш/правиш малки паузи) и не забравяй,че не си сам на пътя!
Дестинациите са Германия и Франция. Първият ми курс ще е до Германия после незнам. Той ми каза че ще ми праща СМС на телефона с точните координати адреси до фирмата.
Здравей.Като човек който мина сравнително скоро този път (преди 3 години) ще ти напиша някой неща които са важни.Ако искаш ги следвай ако искаш недей.
Навигацията ти е важна част.Намира доста добре адресите в Германия и Франция няма да има проблем.Не се доверявай напълно на нея.Следвай си и знаците,гледай си магистралите,височина на мостовете и запомняй.
Не си взимай Гармин това че е маса пари не я прави надеждна.Китайка с Igo primo операционна система е ок.Спазвай си ограниченията и забраните.В Франция,а вече и в Германия в камиона не се прави седмична пауза.Като приключиш работния ден не се вади картата освен ако камиона не се кара от друг човек тогава си я взимаш.ако караш само ти камиона не си я вади,защото се хващат затова понякога.Не че е неправилно.
Ако тръгваш от Бг.Румъния е с винетка 7Е купува се от бензиностанциите.Унгария ако няма машинка е с тол колект взима се от границата Надлаг.Австрия е с машинка купува се от Шела на Никелсдорф ако няма в камиона.Германия е тол колект ако няма машинка се купува от машина на границата пак.
Не е сложно не е страшно.Спокойствие и организираност са ти нужни.Избягвай да спираш на гранични паркинги освен ако не ти се наложи,че има доста полицейско присъствие и може да решат да проверяват.Спазвай и регламента.Ако има нещо питай не се притеснявай.
Документите обикновено са CMR с подпис и печат.
Един екземпляр задължително за фирмата остава.Мой съвет снимай си тези документи,че в Бг фирмите обичат да правят шашми.Ако си хладилник снимай и палетните бележки,защото "изчезват".
В населени места в Германия има доста камери пази се от тях.Общо взето навсякъде в населени места е бъкано с камерки.В Германия тоалетните се плащат по 0.70Е като ти дават бон за 0.50Е който можеш да го размениш за храни и напитки в бензиностанцията.Боновете може да ги ползваш до година.
Колега, извини ме, ама не разбрах нещо. Ти си с нула стаж, нямаш един метър каране след курса и нямаш понятие от товарене и разтоварване? Ако е така, за Бога, не тръгвай никъде. Ако не е, напиши го, ще ти кажа и аз нещо полезно.
Ще ти е трудно, да знаеш. Нямам идея, какво ще ти каже шефа.......митници, рушвети, документи за митници / зависи от къде ще минаваш /, плащане по магистралите кеш ли ще е, с машинки ли/ внимавай къде се нареждаш /, паркинги, кои стават, кои не са за препоръчване..... Картата не се вади, записвай си дневното и седмичното работно време, че глобата е за теб. Ако има вариант да се качиш при някой е най-добре, нямаш си и на идея, колко подробности са. Най-хубавото е, че навсякъде е пълно със сънародници и ако имаш нужда от помощ ще получиш.
Успех :)
През Сърбия не вярвам да минава,но той ще каже.Предполагам има стаж,но не е в Европа.
Ами плащането по магистралите било с машинки така ми каза шефа. Аз имам съвсем малък стаж на соло камион който съм карал на близки разстояние наясно ми е работата с документите. Аз сега преди 1 месец изкарах C+E те първа ще се качвам на тир. Разбрах че за международния превоз документите били по-сложни, не съм излизал до сега навън това е лошото и знам че глобите са солени. А паркингите по магистралите безплатни ли са или се плаща?
Паркинги всякакви, би трябвало диспонента да те упътва и да ти казва/ дава точка на навигацията / къде да почиваш и други подробности, много е важно за начинаещ ! Шефа ти да те обучи, как, кога и какво да оглеждаш на композицията за проблеми и нелегални пътници/. Това се прави след всяка по-дълга почивка. ЗАБРАНИТЕ за пътуване на тежкотоварни превозни средства, много важно ! В Италия на един колега, като теб му бяха спряли камиона от движение за месец, та сканирахме изпращахме документи......ужас! Спедитора не му казал........
Паркингите са безплатни (Autohof в Германия се заплаща,но можеш да ядеш в ресторанта с билета).На магистралите в Германия,Австрия,Италия,Белгия,Франция,Холандия,Унгария,Скандинавието са безплатни. Лошо е,че нямаш карано с ремарке.Това трябва да ти стане приоритет.Карай по-внимателно,не предприемай изпреварвания в началото докато свикнеш.Изнасяй камиона повече и следи постоянно огледалата.
Откачане и закачане не е нещо сложно.За закачане захождаш и гледаш да си насредата на влекача,вдигаш задницата и закачаш.Пробваш напред назад дали се е закачило.Вдигаш задницата още нагоре.Закачаш кабелите,вдигаш краката и натискаш червения бутон да отблокираш ремаркето.Това е.
Откачане.Блокираш първо ремаркето с червения бутон дърпа се.Откачаш лафета (дърпаш лоста към теб).Преди да откачиш лафета може да пуснеш краката за твоя сигурност.Откачаш лафета.Вдигаш още нагоре ако е тежко вдигаш докрай.Сваляш краката да слязат до долу,откачаш кабелите и дърпаш влекача.
Не бързай никога и дърпай камиона внимателно.
Забраните можеш да проверяваш тук trafficban.com
Обикновено са събота и неделя,но има и изключения.
Цитат на: M.Traykov - Сряда, 12 Април, 2017, 17:24:07
Паркингите са безплатни.Лошо е,че нямаш карано с ремарке.Това трябва да ти стане приоритет.Карай по-внимателно,не предприемай изпреварвания в началото докато свикнеш.Изнасяй камиона повече и следи постоянно огледалата.
Откачане и закачане не е нещо сложно.За закачане захождаш и гледаш да си насредата на влекача,вдигаш задницата и закачаш.Пробваш напред назад дали се е закачило.Вдигаш задницата още нагоре.Закачаш кабелите,вдигаш краката и натискаш червения бутон да отблокираш ремаркето.Това е.
Откачане.Блокираш първо ремаркето с червения бутон дърпа се.Откачаш лафета (дърпаш лоста към теб).Преди да откачиш лафета може да пуснеш краката за твоя сигурност.Откачаш лафета.Вдигаш още нагоре ако е тежко вдигаш докрай.Сваляш краката да слязат до долу,откачаш кабелите и дърпаш влекача.
Не бързай никога и дърпай камиона внимателно.
Много е прав колегата, на паркинга много внимателно и бавно, няма място ! Ако трябва ще слезеш 100 пъти да погледнеш ! Ако тръгнеш да закачаш нещо или някой съседен камион, нищо не пипаш даваш назад без да въртиш геврека ! Винаги блокирай ремаркето и пробвай преди да тръгнеш дали си го закачил ! Това на курса не го казват.
Колегата briko ме подсети за паркингите и е прав.Особено в Германия страшно се пълнят.Не чакай последния момент за спиране.И също бъди внимателен,че има доста камиони които са спряни както им дойде.
По принцип ремаркетата блокират автоматично като извадиш червената лула (кабел),но ти си го блокирай от бутона по-сигурно е.Ако са стари ремаркетата е задължително.
На лично ще оставя моя телефон ако има нещо звънни не се притеснявай.Радвам се че има хора които не се плашат и скачат в дълбокото.
Лек път.
Да не е лошо да оставиш телефон :)
Кога ще тръгваш?
на 21 април
Питам защото и аз ще тръгвам към Белгия скоро,но не знам точната дата.Като разбера ще пиша може пък да се уредиш с пилотен камион хаха.
:D
Колега, дано поне в гаража малко си покарал и потренирал маневри с композицията. Нещо много важно от мен - гледай всички знаци и табели, ама наистина всички. По пътя има кантари, внимавай да не пропуснеш някой, глобите са убийствени. Никога не слушай навигацията, ако те вкарва срещу забрана, завой с малък ъгъл или нещо подобно съмнително. Ако трябва, спри насред селото, иди пеш, увери се. И питай навсякъде, където отидеш. Дано знаеш няколко думи на чужд език, че иначе си е тегло. Питай, питай и пак питай, преди да направиш нещо, в което не си уверен. Успех и късмет, ще са ти нужни, ама много.
Ами колегата който каза по горния коментар наистина е много прав. Да не разчитам на навигацията 100% защото навигацията бърка някои адреси и не те завежда на точното място и затова може да ми се наложи да попитам хората. Знам горе долу английски и мисля че ще се оправя с езика
И още нещо щях да питам. Значи след като приключа работния ден от 9 часа после колко време имам право на сън, от някой чух че се прави 9 часа пауза незнам дали е вярно.
Цитат на: Rivest77 - Сряда, 12 Април, 2017, 19:05:40
И още нещо щях да питам. Значи след като приключа работния ден от 9 часа после колко време имам право на сън, от някой чух че се прави 9 часа пауза незнам дали е вярно.
Колега,психо изпит ,АДР и професионална компетентност карал ли си?
Как така си чул от някой ,че се прави 9 ч. пауза? Това са елементарни неща!
Потърси в интернет и прочети малко за тези неща!
Моя съвет е след този курс,(дано да мине ок),направи един на двойка.
Всичко съм изкарал без АДР. Ами попринцип ми е ясен графика за пътуване (4,5 часа каране 45минути пауза 4,5 часа каране). Само това пишеше в учебника че една седмица не трябва да се надвишава 56 часа.
Оу кантарите ги забравих важни са.
Работното ти време е 13ч от които можеш да караш 9ч (два пъти в седмицата можеш да караш 10ч)
Три пъти можеш да правиш работен ден 15ч като след него паузата ти е 9ч.
При 13ч работно време паузата ти трябва да бъде 11ч.
Само три пъти в седмицата можеш да правиш 9часови паузи.
Пример- пон-12ч работа/11ч пауза вто-14ч работа/9ч пауза сря-15ч работа/9ч пауза чет-10ч работа/11ч пауза пт-14ч работа/9ч пауза.
Прочети внимателно регламент 561.
Седмичните паузи са 45ч като веднъж в месеца можеш да я намалиш на 24ч,но после до 3 седмици трябва да компенсираш.
Прочети това http://safetruck.net-mex.hu/sites/default/files/8/8.1.1_driving_time_according_bul.pdf
Колега,не тръгвай.
Aко ще караш по девятката в Бавария - пиши ден два преди това с къв дъргел си, че да се пазя. :D
Добре си го замислил, спор няма :D
Късмета обича блъфьорите - стара покерджийска поговорка :D
Убеден ли си че ще можеш да наместиш камиона на някоя тясна рампа ?
И че ако случайно успееш да го вкараш в някоя теснотия някъде на задна ще можеш после да го изкараш от там. За камиона питам, да не си помислиш друго :D :D :D
:)Колега..... чух някой да казва "не тръгвай" прав е, ти не си наясно с регламента! Има ли кой да те навигира, докато пътуваш? Глобите са в хиляди евро!
Значи ситуацията не е смешна,макар да изглежда такава.
ОК стана ми ясно, ще карам Scania r560 страшен камион е, лошото е че ще съм на фриго ремарке и много ще ми пречи да спя :D
??? Не знам... за смях е ситуацията. Кума ми тръгна по подобен начин, НО имаше денонощна помощ от диспонент, как да се изразя ежеминутна! Ако нямаш такива в тази ситуация ще се прибереш с салдо - 10000е.
Цитат на: Rivest77 - Сряда, 12 Април, 2017, 21:55:59
ОК стана ми ясно, ще карам Scania r560 страшен камион е, лошото е че ще съм на фриго ремарке и много ще ми пречи да спя :D
Бъзикаш се, фриго без никакъв опит ;D поне за температурните режими на стоката казаха ли ти нещо?
Да шефа каза че ще ми обясни всичко.
Колега какъв товар ще превозваш знаеш ли?
Цитат на: Rivest77 - Сряда, 12 Април, 2017, 22:03:40
Да шефа каза че ще ми обясни всичко.
Набор 1977г. ли си? Успех !
Коктейнери със сладко.
Когато ти обясняват как се работи с фригото си записвай не е срамно и впоследствие ще разбереш че е много важно , при всяко спиране ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поглеждай дисплея на фригото ако забележиш нещо странно веднага уведоми работодателя си , попитай да ти обяснят как се вади термолента - важно е , и запомни следното- обичай песента на фригото тя носи спокойствие ,,, Повярвай в себе си и нека Бог те пази.
Да точно това си мислех да направя. Да си запиша в една тетрадка всичко което ми обясни за да няма после ядове.
Купи си атлас като влезеш в Германия , от бензиностанцията на Пасау че само навигация не става. Избягвай бели ,жълти и много набръчкани червени пътища по атласа. Движението от Унгария нагоре е много динамично , особено по немско. Тук автомобилите се движат с 180++ и много внимавай при изпреварване или престрояване . При ремонтите по аутобана(многоооо са , на 20-30км ремонт) хващай и двете ленти щом си нов с ремарке да не затиснеш някой нахален немски рацер .
Пази дистанция 50+ метра , аз карам на 70+ и до сега не съм имал проблеми с товара.
Като спреш на паркинг винаги спирай назад в клетката а не напред за да си опазиш огледалата. Обмисляй всяка маневра преди да я предприемеш и очите на 10. Сега в началото с домашните проблеми до вратата на кабината , като си зад волана не мисли за друго.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Хайде и аз да ти обясня нещо, че поне да не влезеш в затвора.
Когато караш градско, или национали и правиш десен завой - велосипедистите движещи се направо по велоалеята имат предимство.
И нямат инстинкт за самосъхранение, в някои случаи карат по бързо от теб.
Малко е трудно за оглеждане в тая посока, нито на огледало се вижда добре нито през стъклото на лявата врата, затова внимателно оглеждай велоалеите отрано, още преди да си подходил за завоя.
Купих си днеска навигация и я изпробвах в Асеновград, на някои адреси те завежда на точното мястото, на някои те обърква. Модела е GPS 5 Fly star с най-новите карти е. Ето сега се уверих че немога да и разчитам на 100%.
Ако темата не е шега, моя съвет е да не тръгваш никъде сам засега. Има безброй фирми където ще те качат на двойка. Гледам, че елементарни неща от регламента не са ти ясни, което ме кара да си мисля, че ти изобщо не си готов за работа.
Цитат на: hetfield - Четвъртък, 13 Април, 2017, 19:09:00
Ако темата не е шега, моя съвет е да не тръгваш никъде сам засега. Има безброй фирми където ще те качат на двойка. Гледам, че елементарни неща от регламента не са ти ясни, което ме кара да си мисля, че ти изобщо не си готов за работа.
Да,но пък е смел!
п.п ....колега ,ако тръгнеш все пак,записвай си интересните случки,после да има какво да разказваш ;)
Цитат на: Rivest77 - Четвъртък, 13 Април, 2017, 15:34:52
Купих си днеска навигация и я изпробвах в Асеновград, на някои адреси те завежда на точното мястото, на някои те обърква. Модела е GPS 5 Fly star с най-новите карти е. Ето сега се уверих че немога да и разчитам на 100%.
Никога не можеш да разчиташ напълно на която и да е навигация. Това е помощно устройство, което в даден момент може да те подведе. Именно поради това по-горе колеги ти написаха, че трябва много внимателно да гледаш маршрутите и пътните знаци.
Цитат на: hetfield - Четвъртък, 13 Април, 2017, 19:09:00
Ако темата не е шега, моя съвет е да не тръгваш никъде сам засега. Има безброй фирми където ще те качат на двойка. Гледам, че елементарни неща от регламента не са ти ясни, което ме кара да си мисля, че ти изобщо не си готов за работа.
Много пъти съм писал, че подобни самостоятелни начинания не водят до нищо добро и е силно препоръчително при наличие на толкова много непознати аспекти на работата да не се предприема нищо самостоятелно.
Абе що го плащите човека ??? Тръгвай смело пич, това е възможно най- тъпата професия, но не е за тъпанари, та ако имаш нещо под шапката точно след няколко дни ще си влязъл в час и след месец ще си караш смело и смахнато все едно цял живот само това си правил,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: Rivest77 - Сряда, 12 Април, 2017, 21:55:59
ОК стана ми ясно, ще карам Scania r560 страшен камион е, лошото е че ще съм на фриго ремарке и много ще ми пречи да спя :D
Чета и си мисля, че или някой си прави шега тук във форума или наистина някой ще се опита сам да покори Европа. Аз сам покорих Европа с хладилник, преди време, но да пишеш, че няма да можеш да спиш от него и да се хващаш да караш такова ремарке, това не го разбирам. Като го карах фригото, на всяко запалване на агрегата се събуждах и заспивах доволно, че работи. Има всякакви уроди по паркингите, като му застанеш до кабината и му бръмчиш, нищо чудно да ти го спре или да ти пререже кебел, маркуч, само и само да не му бучи. А ти после какво ще правиш, ако го усетиш след 8 часа сън и нещо вътре се е скапило вече? АКо ще товариш от някъде, предварително охлади ремаркето на поне минус 10 градуса.
Аз ще добавя и това, че като влизаш в Румъния, да си сметнеш дали ще излезеш до края на денонощието , до 23:59 ч на датата , когато си си купил винетката - 11 евро- към 53 леи. Ако няма да ти стигне времето , да си вземеш 2 винетки и за следващия ден, че глобата е доста . После в Унгария, да питаш, някой да ти обясни как да си пуснеш точен маршрут на тикета, че глобата е 550Е за отклонение от маршрута, ако объркаш нещо по пътя и те хване камера- изгорял си 550 е- глобата идва след 2 месеца. И се пази от кражбите, заключвай се винаги в кабината, дърпай пердетета, ако ти чукат на вратата, отваряй само прозореца, не качвай стопаджии, не използвай мадами в Унгария по паркингите, че играят с ченгетата и ще плащаш солена глоба. Също не спирай по националите на караваните, пак рискуваш да те ти оберат кабината, докато си в караваната. Ако ще караш амо този камион, купи си ключалки за отвътре. Слагаш ги и не заключваш вратите, кикой неможе да отвори отвън, ако те напръскат с райския газ.
Ами повечето се оплакват от фригото че им пречи на съня, и за това и аз предположих че ще ми пречи. Баща ми работи в германия и при него имаше един бг шофьор беше спрял пред къщата му при негови познати съседи и вика че това фриго цяла нощ пречило на съседите да почиват и извикали полиция даже, и ония незнам какво са го направили.
И още много важно за теб, 1 ден преди да тръгнеш на път си направи медицинска застраховка поне за 10 000 евра, към 70 лв е за 90 дни. Покрива всичко , болест, злополука, превоз на тленни останки. И ако стане беля, да пишеш трудова злополука, така можеш да се осигуриш до старини, ако не дай си Боже , няма да можеш да се движиш вече примерно. Онази синята карта не важи навсякъде, отчасти за спешна помощ, добре е да я имаш, но да не забравиш медицинската застраховка. Аз ги правих в Лев инс.
Начинаещия колега е куражлия , ама пък собственика е меко казано безразсъден.... ;D
Напълно безрасъден бих казал,,,,,,, ама в този глад за шофери ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Аз направих само две седмици на двойка и после се качих сам. Но бях добре подготвен теоретично. Такива въпроси, колко да карам и колко да почивам не стояха пред мен. С маневрите нямах проблем в началото, просто ги правех малко по-бавно от нормалното.
Има неща които трябва да ти ги покаже някой. Зареждане на бензиностанция автомат, обезопасяване на товара и куп други неща които трябва да ги видиш и да ги пипнеш. Така, че поне 1-2-3 курса направи на двойка. Шефа не го слушай. За шефовете ние сме само един номер. СА 1234 ХА примерно. Когато му звъннеш по телефона, няма да му изписва Иван Петров. Ще му изписва СА 1234 ХА.
Зареждането по бензиностанциите знам че е с карта. А когато тегля от банковата ми карта пари в съответната страна която се намирам ще ми ги преведе ли в евро, защото аз нали трябва да си пазарувам, и ми казаха че на границата мога да обменям парите. Знам че и винетките се сменят на границите.
Някой си е направил фалшив профил и си прави гаргара с нас във форума. Дано да е така де, по-добрият вариант е...
Никой не си е правил фалшив профил, не ми се сърдете ама аз като никога до сега не съм излизал навън и незнам как са нещата и затова искам да получа полезни съвети. Защото в друг форум ми разказаха страшни неща че една моя грешка може да ковства на фирмата хиляди евро примерно ако закъснея за адрес забравя си някои документ, ако документите нямат печати не се приема стоката и тогава става много страшно. Аз от малък си мечтая тази професия и ето дойде времето да си сбъдна мечтата не си и предположих че ще ме карат веднага сам да тръгвам по европа. Други фирми неискаха да ме вземат затова че нямам стаж, това е единствената фирма която ми даде шанс. Нали трябва от някъде да започна как да го натрупам този стаж.
Не се плаши не е толкова страшно.И аз първия път като тръгнах си казах "мале това е много сложно" но в последствие за две седмици свикнах и си бачкам и досега без ядове.Проблеми и грешки ще има винаги не сме роботи,не сме безгрешни.
Фригото ще ти бъде по-лесно от страната,че няма да укрепваш товар повечето товари са палетизирани.Няма колани да мяташ.Както казаха и другите хубаво е да чуваш фригото иначе не е добре.
Отначало ще имаш малко проблеми с заспиването после се свиква.
Казах и преди няма да бързаш изобщо.Бавно и спокойно да не забравиш нещо.
Аз карах двойка,но учителя ми първия курс кара 4,30 мин след това се сменихме и той заспа.
Е това ми беше обучението и така всеки ден.Реално си бях сам.
Направи си банкова сметка в евро. Нали там ще ти влиза заплатата. Гледай да не теглиш в брой евра защото банката ти и тя взима 2 процента от теглената сума.
Ако ти е левова като теглиш ще теглиш съответната валута на страната от която теглиш,но има такса.В евро е добър вариант.
Като стана въпрос за картите. Аз винаги плащах в магазините с картата, на Лидъл, на Арал. на Алди, на Била, и други магазини във Франция ,дори и в Англия. Картата ми е Visa Electron, в левове. Имам лимит 250е на ден в ЕС. А ако теглиш пари, за да имаш в брой, прави го наведнъж поне по 100 е. Но е добре от България да си вземеш 300 е , за всеки случай. И никога не плащаш сметките на шефа си , от твоята карта, ще казваш, че нямаш пари.
А за часовете за каране, като направиш 3:30 ч и почваш да търсиш паркинг за пауза и "не пий вода от последния кладенец". По-добре ги карай по 3 часа и почивай, за да влезеш в ритъм и да не умаряш от карането.
Проблема при мен е че картата от банката ми все още не е готова, защото днеска подадох заявление за нея и сега ще ми стане след около 1 седмица а аз ще тръгвам тогава и като се върна след около 1-2месечен курс тогава ще мога да си я взема от банката а през тези 2 месеца ще ми дадат ли някаква служебна карта в която да тегля пари, защото аз като нямам банкова сметка няма как да ми превеждат заплатата.
Ти дам моята там да превеждат ;D
Сега по-сериозно ти ще си имаш сметка просто няма да имаш пластика и съответно няма да можеш да я ползваш.Демек може да ти превеждат в сметката,но не и да теглиш.
Как така няма да може да тегля, нали затова ми е тази карта за да ми превеждат заплатата.
Работата май е диагноза ...
Субекта май наистина е реален, и съвсем скоро пътищата в Европа ще станат малко по опасни ...
Не е смешно :( Докъде я докараха вече чорбаджиите ....
Цитат на: Rivest77 - Петък, 14 Април, 2017, 16:59:53
ковства на фирмата хиляди евро примерно ако закъснея за адрес забравя си някои документ
Момче младо, ако закъснееш за адрес ще спиш на адреса и на другия ден ще те разтоварят, недей да се паникьосваш защото ще направиш беля. Камиона е всичко друго но не и болид от F1.
За документите си прав, важни са, и затова си инсталирай CamScan на телефона, и веднага след като ти го подпишат снимай и пращай на фирмата.
Ако забравиш да го вземеш или друго, може да кажеш веднага на шефа ти да се обади и да иска да му го факс-ват.
Ако товариш и изгубиш документите също спираш на тракстопа искаш номера на факса и се обаждаш на шефа ти да ти ги факсва.
Намери си някой опитен шофер да си бъбрите по телефона и да ти дава съвети, че тука трудно.
Цитат на: Rivest77 - Петък, 14 Април, 2017, 23:29:50
Проблема при мен е че картата от банката ми все още не е готова, защото днеска подадох заявление за нея и сега ще ми стане след около 1 седмица а аз ще тръгвам тогава и като се върна след около 1-2месечен курс тогава ще мога да си я взема от банката а през тези 2 месеца ще ми дадат ли някаква служебна карта в която да тегля пари, защото аз като нямам банкова сметка няма как да ми превеждат заплатата.
Добре де приятелю. Не ми се сърди ама ти започваш от зад напред.
Искаш да работиш тая работа, намираш си работа, с регламента сте на вие, купуваш си нави, приготвил си багажа а чак вчера си правиш карта а изготвянето и не зависи от теб
Много си пренавит май. Умната я карай.
Може да помислиш и за здравно европейска карта. Служи да те прегледат недай си боже в някоя болница. Ама и тя става за 10 дни. В ДСК се прави.
Темата е доста посещавана,едни разобеждават колегата да не тръгва,други вече го и бъзикат,но всъщност колко човека от вас са започнали сами?
Аз съм започнал сам и се оправях.
Да ,правил съм и грешки,но не съм в затвора :)
Аз и сега продължавам сам да се уча в живота не чакам учители.
Така че,както писах и в първия си пост,давай смело .Само бъди спокоен,нещата се учат в движение,не сега и тук!
Никой не се е родил научен, но да не знаеш ЕЛЕМЕНТАРНИ неща и да тръгнеш сам като международен шофьор си е меко казано НЕСЕРИОЗНО. Със сигурност тук никой не иска да плаши колегата, но според мен трябва да направи някои и друг курс с опитен познат и да види от близък план как стоят нещата и дали ще се справи с предизвикателствата.
Не че е чудо голямо да се научи момчето, не е внимавал в час и иска информация.Философия няма в тая работа-при мен е едно при друг по-друг начин,затова оправи си застраховки и по-леко...А има ли възможност да се направи курса с колега запознат с работата е най добре.Успех,ако се плашиш отказвай се на време.
Динко, кви часове бе братче, самият той каза, че чел сам и видял само нещо си за 56 часа... Не е сериозно това, не е. Гледам, че си се постнал от Италия, я си представи, че го пратят там, какво ще стане според теб? Казва, че ще кара месец, два, няма да е единичен кръг.
Цитат на: Hristo Lishev - Събота, 15 Април, 2017, 17:29:16... Не е сериозно това, не е. Гледам, Италия, я си представи, че го пратят там, какво ще стане според теб? Казва, че ще кара месец, два, няма да е единичен кръг.
Що , кво и е на Италията , готини аутостради , просторни индустриалета , широооки товарни рампи.... ;D
Значи прочетох регламента добре и пишеше че една седмица не трябва да превишава 56 часа а другата 34 часа и така 2 последователни седмици трябва да са 90 часа, и последните две седмици по 45 часа и така общо две седмици не трябва да превишават 90 часа. Седмичната пауза е 45 часа. Какво значи това, че една седмица мога да карам 56 часа а другата седмица трябва да карам по малко 34 часа, две седмици не трябва да надвишават 90 часа така ли е.
Защо спряхте да пишете бе :D
Цитат на: Rivest77 - Неделя, 16 Април, 2017, 23:25:46
Значи прочетох регламента добре и пишеше че една седмица не трябва да превишава 56 часа а другата 34 часа и така 2 последователни седмици трябва да са 90 часа, и последните две седмици по 45 часа и така общо две седмици не трябва да превишават 90 часа. Седмичната пауза е 45 часа. Какво значи това, че една седмица мога да карам 56 часа а другата седмица трябва да карам по малко 34 часа, две седмици не трябва да надвишават 90 часа така ли е.
Така е.Това е направено за белите хора.Ако е някаде далече от дома си,ще кара и събота целият ден.Но другата седмица когато се прибере в къщи,ще спре в петък.
Много хубаво е направено но не за нас.
Айде помагайте защото утре ми е последен ден и в събота тръгвам живот и здраве :)
Колега,доста колеги те посъветваха.Прочети цялата тема наново и си запиши всеки един от съветите-всички са правилни.Най-важното-пази себе си,останалите колеги,машината и товара.Винаги имай някакви пари в брой,гледай да спираш на читави паркинги,заключвай се докато спиш.Винаги преди да тръгнеш,даже и след 45 мин. слизай и оглеждай композицията,гледай си пломбите.Направи си застраховка,гледай документите ти да са винаги редовни,спазвай регламента-по-горе единия колега те посъветва как е добре да се кара-на 3 часа спирай,че да не оцапаш картата ако трябва в началото си записвай кога си тръгнал,спрял,колко си почивал.Купи си атлас ще ти е от помощ.И друго важно-дакато не посвикнеш за никъде не бързай,попълвай си правилно документите,оправяй си товара,оглеждай си машината,шефа ти му е повече от ясно,че в началото ще ти е по мъчно.И гледай да си осигуриш телефон на който 24/7 ще има кой да ти отговаря дали за да решите проблем или да си кажете някой виц.От мен успех и лек път.
Еми попътен вятър ти пожелавам.Имаш ми телефона ако има нещо звънкай без значение от часа.
Аз ще тръгвам вторник ще се разминем.
Лек път и здрави гуми.
Да ти предложа и аз нещо . Уточнете точния маршрут между начална и крайна точка . Предлагам да си запишеш основните градове , през които преминаваш или покрай които преминаваш . Така ще можеш да се ориентираш до къде си стигнал и какво ти предстои . Преди влизане във всяка държава спазвай съветите на колегите за предварителна подготовка( такси , винетки и тн).Не се срамувай да питаш . Желая ти успех и умната .
M.Traykov звънял ли ти е колегата за съвети?
Все си мисля ,че някой си правеше майтап с нас.
Ако е така,лошо.Защото следващия потърсил помощ,сигурно ще удари на камък.Като приказката за лъжливото овчарче.
Здравейте колеги шефа ми се съгласи да ме качи с някой на двойка, днеска се върнах 15 дни бях с по опитен колега навлезох бързо в нещата, ама ми се видя малко сложно с преминаването на границите за Швейцария и Австрия, обикаляш на много различни спедиции насам натам за печат за тикет :D
Поне си бил с някой да ти показва.Първото ми ходене в Швейцария беше с телефона на ухото и бях доста притеснен.Сега и със затворени очи става.Късмет в занаята и лек път
Здравейте колеги и така днес се върнах от Германия този път бях сам. Не е толкова страшно справих се добре по адресите обаче направих една голяма беля в Словакия не бях проверил машинката дали има пари в нея и се притеснявам сега да не са ме снимали камерите колко ли ще е глобата?
Пич, бързо си навлязъл в нещата и не е толкова страшно по твой думи. Но си забравил да провериш или заредиш с кинти машинката за Словакия. Ако беше в мойта фирма или в държавата в, която бачкам аз за теб това щеше да е начало и край. Никой не се родил научен. Всеки един ден всеки един от нас учи по нещо ново, Но мой съвет е да понамалиш малко самочувствието щото нямаш покритие за момента. А сега да видим кой и как ще ме заплюе....
Цитат на: Rivest77 - Вторник, 06 Юни, 2017, 12:39:21
Здравейте колеги и така днес се върнах от Германия този път бях сам. Не е толкова страшно справих се добре по адресите обаче направих една голяма беля в Словакия не бях проверил машинката дали има пари в нея и се притеснявам сега да не са ме снимали камерите колко ли ще е глобата?
Споко, щом не са те спрели на момента - няма страшно. Сега предполагам машинката е на минус. Просто при следващо влизане в Словакия ще я заредиш. Има и глоба, но тя е символична - 5 евро.
Цитат на: Nachinaesht - Вторник, 06 Юни, 2017, 19:31:46
Споко, щом не са те спрели на момента - няма страшно. Сега предполагам машинката е на минус. Просто при следващо влизане в Словакия ще я заредиш. Има и глоба, но тя е символична - 5 евро.
5 евро не е глоба. Това е такса за разблокиране на машинката. Когато машинката свети червено (без пари) сметката ти минава на минус и в системата им оставаш със сметка примерно минус 100 евро. Следващия път като отидеш да я заредиш, ако искаш да сложиш 100 евро, ще ти вземат 205 евро.
Проблема в SK е ако те спре полицая и види, че си на червено. Тогава има глоба.
А значи да не се притеснявам не е нещо фатално. Казаха ми че ако писука по 2 пъти значи парите намалят. Ако писка само 1 път значи има пари.
Цитат на: Rivest77 - Четвъртък, 08 Юни, 2017, 15:00:09
А значи да не се притеснявам не е нещо фатално. Казаха ми че ако писука по 2 пъти значи парите намалят. Ако писка само 1 път значи има пари.
Ако зеления светодиод свети постянно имаш повече от 15€. Ако зеленото започне да мига - имаш по-малко от 15€. Ако светне червено, минаваш на минус. Може да заредиш на някоя бензиностанция Slovnaft с карта shell, но не всички зареждат. Гледай отпред да има логото Myto.
Тарифата е около 0,20€ на километър. Така че си правиш сметката колко километра ще минеш и колко евро да сложиш.
Здравейте колеги вече свикнах с работата днеска се върнах от път взех си доста добра заплатка :) Сега след 20 дни почивка следва да тръгвам пак. Сега този път съм решил да си взема 2 бутилки уиски а знам че на границата е забранено да изнасяш алкохол и малко се притеснявам ако видят че имам алкохол дали ще се заядат.
С риск да разводня темата и да бъда оплют ще споделя и моето скромно мнение. Първо за колегите които са по-напред. В какви фирми бачкате, че сте станали счетоводители и знаете кво свети, кво писука и по колко и за колко.
А нашият нов колега ще кажа следното.
С добра заплатка няма човек, които да си купи уиски от Бг, Хонкуера,Люксембург или на Капитана. Като начало забрави за тия изпълнения щото явно още не знаеш кво е огряничепропаднеш напр. С добра заплатка купуваш от Карфур Paddy за 25€, или от Endeka за 24 и т.нат. това са кокошкарски истории. За Ирак няма да пътуваш!!!. Просто работи, и помни но не колко писука машинката в Словакия или Чехия, а какви са процедурите в различните фирми. Къпи се, бръсни се, подстригвай се, мий си зъбите, мий си очите като станеш, носи жилетка, не носи анцузи... дори и скъсани и мърляви нека са работни панталони и ли дънки..Поздравявай във фирмите на съответният език, не повишавай тон, усмихвай докато го псуваш. Сутрин си проверявай гумите и капачките, следи как ти пада въздуха, чисти си кабината.... и много други неща които лека полека ще дойдат. Според мен от начина по които се изразяваш до момента нямаш реална представа за работата, не си и случил на професионалист с които да стартираш. Колко писука машнката е просто смешно. Почнеш ли във фирма където се цедат парите до цент... бегай щото това са твойте пари. Учи и езици и бъди приятески настроен спрьмо колегите независимо, че 65% от българите до 3мин. след началото на разговора питат какви пари взимаш, но не питат каква ти е работата за тези пари. И като начало... опитай да избягваш големите фирми. Там само ще пропаднеш
Цитат на: krasisof - Понеделник, 07 Август, 2017, 23:04:32
С риск да разводня темата и да бъда оплют ще споделя и моето скромно мнение. Първо за колегите които са по-напред. В какви фирми бачкате, че сте станали счетоводители и знаете кво свети, кво писука и по колко и за колко.
Ако не знаеш кое за какво свети и писука, по-добре смени професията, че глобите са големи.
Цитат на: hgv_driver - Вторник, 08 Август, 2017, 20:57:23
Ако не знаеш кое за какво свети и писука, по-добре смени професията, че глобите са големи.
Разбираш каква ми е идеята. Някъде по-средата е...
Само не ми е ясно ко у сяка тема пишете за тоя дрес код?
Дрехите не говорят за професионализъм , дали си с крокс или джапанки също.
Ако почнем да говорим за професионлизъм нали знаете че половината фирми в ЕУ требе да ги затворим.
Срамно е да не знаете да си въведете адреса в навито , да незнаете защо толл машинката ви пищи или свети не нормлно, паркиране , разпределение на товар и т.н.