(http://www.picvalley.net/u/2965/168033666214747553841310075054Sf5cfjrEurdxe4uY5G2U.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2965/168033666214747553841310075054Sf5cfjrEurdxe4uY5G2U.JPG)
Стационарните системи за контрол на климата у нас доставя базираната в Ямбол фирма Ванина Експорт АД. Представляваните и предлаганите от дружеството на нашия пазар стационарни системи за охлаждане на кабината са от позната в Европа марка Viesa®. Това е първата система за контрол на климата, която работи при изключен двигател и се захранва с ток от акумулатора.
Интегрираните в системата сензори, анализират и регулират потока на въздуха и неговата температура спрямо условията на околната среда и температурата в кабината. Така отпада нуждата от постоянно регулиране и пренастройване на инсталацията, която сама поддържа зададената температура.
С помощта на охладителите температурата в камината може да бъде понижена с от 8° C до 20° C. Охладителят е снабден със собствена помпа, която има ниска консумация на ток от акумулатора и работи с обикновена вода. Електрониката на системата следи постоянно заряда на акумулатора и ако той стане прекалено нисък, инсталацията се самоизключва. Така се избягва опасността батерията да се разреди прекомерно.
Viesa® разполагат с индикатори за намаляващо количество на вода в резервоара и за заряда на акумулатора на камиона, таймер за включване и изключване, функция автоматично спиране след 9 чђса непрестанна работа.
Към системите има специални инсталационни комплекти според модела на камиона и мястото на люка на кабината.
С безшумната си и ефективна работа иновативната система спомага за комфорт и пълноценната почивка на водача. Тя е проектирана да работи безотказно и в най-големите горещини.
От миналата година Ванина Експорт АД предлага на пазара и системи с автономен компресор, които работят с фреон.
В много от страните в Южна Европа – Франция, Испания и Италия, почивките на тежкотоварните автомобили не се признават, ако в кабината няма монтирана стационарна охладителна система.Източник: www.kamioni.bg
ЦитатВ много от страните в Южна Европа – Франция, Испания и Италия, почивките на тежкотоварните автомобили не се признават, ако в кабината няма монтирана стационарна охладителна система.
То каква почивка е, все едно си в сауна. В друга тема http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=630.msg6032#msg6032 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=630.msg6032#msg6032), бях изразил мнение, че е задължително оборудване в съвременния камион. Говорех с колега, шефа му, щял да слага на всички камиони, около 1'000 лв.
...аз съм "ЗА" да стане задължително изискване!!!Много пъти когато имам час за разтоварване ми се налага да карам през ноща - съответно да почивам през деня..и ако е лятото,сещате се че почивка е = кошмар,следователно тръгваш не отпочинал.Сега работя във холанска фирма,всичките камиони имат охладители и трябва да ви кажа че е нещо много хубаво,въпреки че охладител не означава климатик,ти подържа хладина която ти позволява да се наспиш добре..;)
Цитат на: chefolini - Понеделник, 24 Юни, 2013, 08:51:21
въпреки че охладител не означава климатик,ти подържа хладина която ти позволява да се наспиш добре..;)
:-\ ,че ти е ладно само ако отвънка не е повече от 20 градуса :D :D :D :D
Чеп за зеле не стаа от тез щуротии,летоска е дваж по-добре на Трънски климатик вместо с тез охладители.
Ъф корс по-арно от дебела сенчица си нема,ма туй веке е лукс
Люс каза, че имало сега някакви нови дето акумулират енергия докато работи двигателя и после само отдават почти без консумация на електричество ама били скъпи все още, иначе е много хитро и на мен ми е мерак за таквоз ама ако забогатея някой ден тогава ще го мисля.
Цитат на: rider777 - Понеделник, 24 Юни, 2013, 13:19:39
Люс каза, че имало сега някакви нови дето акумулират енергия докато работи двигателя и после само отдават почти без консумация на електричество ама били скъпи все още, иначе е много хитро и на мен ми е мерак за таквоз ама ако забогатея някой ден тогава ще го мисля.
Крайно време е да започнат да използват слънчевите лъчи за охлаждане например чрез фотоволтаик на покрива на кабината.
Цитат на: rider777 - Понеделник, 24 Юни, 2013, 13:19:39
Люс каза, че имало сега някакви нови дето акумулират енергия докато работи двигателя и после само отдават почти без консумация на електричество ама били скъпи все още, иначе е много хитро и на мен ми е мерак за таквоз ама ако забогатея някой ден тогава ще го мисля.
Да виждал съм го при Мерцедес.
Вградено е заводски..., някаква каша, която акумулира(зарежда) докато камиона работи, а после е в състояние да отдава в продължение на 8-9часа.
Но какво се получава после... трябва пак да палиш за да заредиш кашата и да ползваш охладителя.
От колеги знам Лош,че когато работи климатика на камиона и след като угасиш мотора тази екстра която съм виждал само при Мерцедес в продължение на 4 часа духа хладно което пак е много добре.Иначе истината си е стационарен климатик не охладител не че не върши работа ама няма ли лед файда никва,а както е казал Бригадира при 32-33градуса си иска дебела сянка ;D
(http://vanina-export.com/uploads/media//viesa.jpg)
Представям на вашето внимание кратка информация за този модел:
Viesa Intelligent 12® - автономен охладител за влекачи и камиони. Аеродинамичен и компактен дизайн. Най-ефективният автономен охладител. Работи само с вода и захранване от акумулатор. Понижава температурата на въздуха от 8° C до 20° C градуса, в зависимост от условията на околната среда. Колкото по-горещо е отвън, толкова по-хладно е в кабината. Системата анализира температурата на околната среда и регулира автоматично скоростта на вентилацията. Като резултат, водачът не се налага да се събужда за да настройва температурата в кабината при почивка.
Интелигентно оборудване:
лесна активация на всички функции от кабината
индикатор за смяна на нов филтър
индикатор за активация на автоматичен режим
индикатор за намаляващо количество на вода в резервоара, посредством звуков сигнал
индикатор за заряда на акумулатора на камиона
прогресивно и автоматично спиране на охладителя при нисък заряд на акумулатора предизвестено със звуков сигнал
таймер за включване и изключване
автоматично спиране след 9 часа непрестанна работа
гарантиран воден цикъл без разливане на вода
специални инсталационни комплекти според индивидуалния модел на камиона и мястото на люка
за подробности тук :
http://www.vanina-export.com/bg/page/11#
контакти
Калоян Иванов
0887607521
Нещо цените ми се струват прекалено дебели ,,,,,,,,,,,,,,, В Испания ги гледах най-скъпите модели на Хункера са 600-700€ и се чудех кой ли ще си слага там климатици, ама като гледам в България как си върви търговията,,,,,,,,,,,,,,
Как върви търговията в България ?
Ами гледам дебелите цени тук и реших, че върви търговията,,,,,,,,,,,,
В една брошура на Турбо Тръкс ги гледах към 3000 лв...
Май само цените са им Турбо...
Цитат на: rider777 - Понеделник, 29 Юли, 2013, 09:40:44
Нещо цените ми се струват прекалено дебели ,,,,,,,,,,,,,,, В Испания ги гледах най-скъпите модели на Хункера са 600-700€ и се чудех кой ли ще си слага там климатици, ама като гледам в България как си върви търговията,,,,,,,,,,,,,,
Ти откакто стана чорбаджия все всичко ти е скъпо на тебе! Нямаш пари за два акумулатора и дрън дрън дрън.......... ведна друга тема беше ревал ??? та относно климатика или охладителя или т.н., не знам какви са тия цени !? Няма и не може да има такива смешни цени НЯМА!!!
За сравнение: Преди 3-4 дни ходих с мой познат в сервиз да питаме какво би струвало да си сложи на 19 год. "Нисан" климатик.
Оказа се че за климатик втора употреба зареден и готов с поставянето и труда цената е доста дебела. Понеже трябвало да се поставя и компресор ( също втора ръка ) цената хвръкна доста над 1000 лв. Т.е. човека се отказа моментално поради факта че никога не може да вземе тази сума за цялата кола :) :) :) камо ли климатик да и поръчва ;D ;D ;D Та 600-700 евро могат да струват някакви смешни компресорчета или компоненти от такава техника.
Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 30 Юли, 2013, 15:54:03
В една брошура на Турбо Тръкс ги гледах към 3000 лв...
Май само цените са им Турбо...
В допълнение да ти кажа че не виждам нищо ненормално в такава цена!?! След като всяка допълнителна екстра в един автомобил му качва цената средно с над 1000 - 1500 евро то аз не виждам нищо абсолютно НИЩО нереалистично в тази сума . Тя си е повече от нормална.
Ходи на Трък шопа на Ла Хункера точно срещу българския магазин и виж цените !!!
Цитат на: stoil nedev - Вторник, 30 Юли, 2013, 21:12:48
Ти откакто стана чорбаджия все всичко ти е скъпо на тебе! Нямаш пари за два акумулатора и дрън дрън дрън.......... ведна друга тема беше ревал ??? та относно климатика или охладителя или т.н., не знам какви са тия цени !? Няма и не може да има такива смешни цени НЯМА!!!
За сравнение: Преди 3-4 дни ходих с мой познат в сервиз да питаме какво би струвало да си сложи на 19 год. "Нисан" климатик.
Оказа се че за климатик втора употреба зареден и готов с поставянето и труда цената е доста дебела. Понеже трябвало да се поставя и компресор ( също втора ръка ) цената хвръкна доста над 1000 лв. Т.е. човека се отказа моментално поради факта че никога не може да вземе тази сума за цялата кола :) :) :) камо ли климатик да и поръчва ;D ;D ;D Та 600-700 евро могат да струват някакви смешни компресорчета или компоненти от такава техника.В допълнение да ти кажа че не виждам нищо ненормално в такава цена!?! След като всяка допълнителна екстра в един автомобил му качва цената средно с над 1000 - 1500 евро то аз не виждам нищо абсолютно НИЩО нереалистично в тази сума . Тя си е повече от нормална.
А разлика от климатик до охладител дали има?!?! Защото даваш пример с лека кола и то за климатик!
А тук се говори за охладители... с вода!
Цитат на: rider777 - Вторник, 30 Юли, 2013, 21:29:49
Ходи на Трък шопа на Ла Хункера точно срещу българския магазин и виж цените !!!
Правилно , но няма как да стане.
Цитат на: loshdancho - Вторник, 30 Юли, 2013, 21:33:02
А разлика от климатик до охладител дали има?!?! Защото даваш пример с лека кола и то за климатик!
А тук се говори за охладители... с вода!
Вярно има, обаче давам примера като за сравнение между нещо ново и старо , лек автомобил и камионче ;)
Ето друго сравнение: Кафемашина и микровълнова плюс ....( още нещо дребно беше) напомпват цената на нав влекач с около 7-8000 крони шведски. Обаче не се сещам на какво камионче беше "Волво" или "Скания". Гледах го това в едно списание в Шарлотенберг.Та охладителя ако е нов е нормално да е с такава цена в която е включена и печалбата на определената група вносители и дистрибутори ;) Като сметнем и пароците за монтаж...... и нещата си идват на мястото. Кое е чудно ..... А и всеки може да се разрови и да си направи справка за всяко камионче с монтирана такава джуджавка върху покрива на кабината как се оскъпява като ново в базовия модел. Мисля че разликата не е значителна!
Да,хубава екстра си е автономниа климатик на камиона.Във момента съм на Лисбоа,и във 18.30 ми показа 50градуса.Отвън духа един топъл вятър и направо ти сваля кожата.Колкото до цените,прав е колегата за това че варират от 680евра нагоре./за охладители със вода/.За компресорните цените започват от 1350евро нагоре. През зимните месеци има промоций,и тогава може да се намери за около1250евра,Цената е без ддс/не се заплаща/ за камиони които не са със Испанска регистрациа.Колкото до рекламата която са си пуснали от тази фирма,мога от опит да им кажа ,че нее точно това което са описали.Но всеизвесно е че 80процента от рекламата е лъжа.По добре да бяха написали цените със монтажа за моделите които предлагат.Ще си позволя само да кажа че цената се формира според зора,момента и клиента. :)
Съжалявам че продължавам темата но забравих да опровергая въпросната фирма че без автономен климатик или охладител не се признава пауза.Има предложение във Европеиската комисия по транспорт за това.Но на този етап няма решение.Във интерес на истината аз също желая да се приеме този закон.
Поредни публикации! Един час имаш активен бутон "Промени".
Цитат на: orakul1 - Вторник, 30 Юли, 2013, 23:47:21
... че без автономен климатик или охладител не се признава пауза.Има предложение във Европеиската комисия по транспорт за това.Но на този етап няма решение.Във интерес на истината аз също желая да се приеме този закон.
И аз съм много ЗА. За минути се прави проблем. А че, часове те пече и въобще не може да е осъществена почивка не се сещат!
Тези охладители са по-добър вариант, за камиони без климатици. Така с "един куршум два заека". Естествено сериозни охладители, които да заместят климатика в движение.
При положение, че домашен климатик има за 400-500 лева който е бая по-мощен не виждам логика за тая кутийка на тавана на будката да искат една торба пари ,,,,,,, Тия охладители с водата нямам идея колко са ефективни, но предполагам, че работят като хладилните чанти дето свалят с 20 от околната температура,,, голяма далавера е като навън е 50 градуса вътре да е 30,,,,, ако е климатик си е друго. 2006 година ми се наложи да чакам на рампата цял ден за товар в Севиля, навън температурата гонеше 50 градуса и цял ден не съм гасил двигателя заради климатика,,, на долното легло беше рахат ама като се изправиш в будката и до тавана не се дишаше от жега,,,,, Ако има фирма дето не гони печалби от 200-300% и с монтажа на климатик (не охладител) ми излезе някакви разумни пари нека ми пише и ще си сложа такъв !
Цитат на: orakul1 - Вторник, 30 Юли, 2013, 23:47:21
.Колкото до рекламата която са си пуснали от тази фирма,мога от опит да им кажа ,че нее точно това което са описали.Но всеизвесно е че 80процента от рекламата е лъжа.По добре да бяха написали цените със монтажа за моделите които предлагат.Ще си позволя само да кажа че цената се формира според зора,момента и клиента. :)
За нашата фирма ли става въпрос колега ?
Кое е лъжа в рекламата ? Аргументирайте се !
Цените са крайни, с включен ДДС и МОНТАЖ на място в нашата база !!!
Какъв ''зор'', какъв ''момент'' - кой ви го каза това ??????
Темата беше "лукс или необходимост?"
Та значи това си е необходимост и нищо друго!!!
Но докато не се приеме твърд и суров закон да не се признава почивка при липсата на това съоръжение или още по-добре ,да не може камиона да работи ако няма такова нещо то аз съм убеден че фирмите от БГ произход не биха монтирали охладители върху автомобилите си.
Или в най-добрият случай биха го направили приблизително 1% от тях.
Смятам че в държавите Гърция, Италия, Португалия,Испания и Франция това трябва да е задължително .
Подкрепям приемането на крути мерки и закони за задължителното въвеждане на стационарни охладители като неразделна част от кабината на камиона в изброените от мен по-горе региони!!!
Че е необходимост две мнения няма ама да си е климатик не охладител,,,, миналото лято правя пауза на Сестри Леванте посока Дженова и до мен имаше един поляк дето имаше охладител на капандурата на будката и като го питах защо не го пуска ми каза, че за няколко часа скапвал акумулаторите ,,,,,, то ква ли е далаверата ако смуче яко ток ,,,, най-добре за събота и неделя под някоя дебела сенчица както беше казал Бриги май в тази тема или друга за тези охладители,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Сряда, 31 Юли, 2013, 16:07:07
Че е необходимост две мнения няма ама да си е климатик не охладител,,,, миналото лято правя пауза на Сестри Леванте посока Дженова и до мен имаше един поляк дето имаше охладител на капандурата на будката и като го питах защо не го пуска ми каза, че за няколко часа скапвал акумулаторите ,,,,,, то ква ли е далаверата ако смуче яко ток ,,,, най-добре за събота и неделя под някоя дебела сенчица както беше казал Бриги май в тази тема или друга за тези охладители,,,,,,,,,,,
Позволи ми колега да не се съглася. Моят е включен денонощно, когато почивам и няма проблем. Явно акумулаторите са му били скапани на тоя поляк. Друг е въпроса, че моят е стар модел, но пак върши работа.
Колега/но не съм сигурен дали си такъв/,щом не си разбрал какво съм искал да кажа за това как се формира цената,значи че и за търговец не ставаш.Никой колега няма да си купи от вас при тези цени за компресорен климатик-/охладител/.Може да се излъже някой които върти из страната.Останалите ще си ги купят от друга страна,където правилата са ясни особено за гаранцията,без да търсят под вола теле,за да не я уважат.Колкото до лъжата тя е написана най отдолу на вашата реклама,и едва ли не без вашата фирма транспорта ще спре.Друг е въпроса дали тук и е мястото на рекламата.
Това не е прахосмукачка!(http://imageshack.com/a/img824/1571/ncdv.jpg)(http://imageshack.com/a/img543/5618/aqv3.jpg)
Това на снимката си е точно климатик,,, не е охладител с вода ,,, е такова нещо ако ако някоя фирмичка в България започне да ги продава на цена около 1000 лева с монтажа и осигурен сервиз ще има много клиенти,,, аз лично веднага ще си сложа.
Браво позна го по черната перка.Снимките са от пролетта ,тъкмо немеца продаваше камиона на някакви руснаци.Цената на климатика/този вид-нов в Германия/е от1600 до 1900 евро в зависимост от мошността.
Цитат на: Тариката - Понеделник, 25 Ноември, 2013, 11:20:27
Браво позна го по черната перка.Снимките са от пролетта ,тъкмо немеца продаваше камиона на някакви руснаци.Цената на климатика/този вид-нов в Германия/е от1600 до 1900 евро в зависимост от мошността.
Който има поне елементарна представа от хладилна техника и климатици веднага ще познае и различи климатика от охладителя на вода. В случая не перката на кондензатора го отличава, а тръбите за хладилния агент, както и наличието на изпарител във вътрешното тяло, каквото липсва при водния охладител. А и той се монтира обикновено директно на люка, но няма вътрешно тяло.