Тази тема е за дискусии относно контейнерни превози. Ще се радвам да споделите опита си в този вид транспорт.
Добра работа само две врати,няма колани, брезенти -добре се работеше преди кризата.
high cube-висок 2.90 метра при нормални ремаркета вероятност да станете извън габаритни на височина (повече от 4.00 метра) познават се по раираните жълто черни лепенки в горната част на контейнера не го подценявайте .
аз съм бутал 2 врати с такива контейнери за последно се заклещих на моста на сточна гара (височина 3.50 метра)
оставаха ми около 2-3метра да излеза :o леле късмет , че не го челосах в моста , а и не знам как го бях уцелил точно в средата пустия мост .
Разрешава се да се движи композиция от 44 тона тотал при условие ,че превозва 40футов контейнер и влекача е на 3 оси за ремаркето в този случай няма изискване ,да е на 3 оси може да е 2-осно и никой не може да го мери за осово натоварване защото контейнера зе взима запечатен и не може шофьора да присъства на товаренето и разпределя товара .
А аз пък много пъти съм се чудил какви са тези едни по-малки контейнери, а в същото време имат надписи за по 30 тона товар и нагоре?
Има разлика между метрични тона Metric Tons и Short Tons (US) или Long Tons (UK) а и европейските изисквания не важат извън Европа ,така че американци и китайци си ги товарят по 30 тона и от горе.
45 футов контейнер
и 20 футов конт.
Tank container
и много редките 30 футови
frigo контейнер , на който може да се закачи отпред на куки агрегат за 380 V
Цитат на: valentin - Четвъртък, 28 Юли, 2011, 19:28:59
Добра работа само две врати,няма колани, брезенти -добре се работеше преди кризата.
Баце ти къде си ги карал бре,че я мойте у Големо село дорде ги запреметам се качим 16 пъти горе ги откачам и закачам за крано,да ви имам двете врати,оно си жив алпинизъм ако кранисто го е шубе.
Цитат на: valentin - Четвъртък, 28 Юли, 2011, 19:28:59
Добра работа само две врати,няма колани, брезенти -добре се работеше преди кризата.
И аз не знам в коя фирма си возил контейнери, но какво ще кажеш за "Open Top" контейнер само две врати ли са? Май не са а?
Аз съм работил на контейнер, и не съм очарован. Само нощно каране и цял ден висене по митници, верно самото товарене и разтоварване на контейнера е за секунди (на пристанищни терминали). Но си е мъка по фирмите да се разтоварва защото товара по принцип е на кашони и се разтоварва на ръка.
MERSK - България на Сточна Гара 6-7 години.За това време не ми се е случвало да кача "open top" верно е най тежките контейнери се качваха на влака до 32-35,36 т.,На хладилните се качва дизелов агрегат който прозвежда ток 380v.
За тези,кото не знаят Open TOP означава ,че контейнера е с разглобяема покривна конструкция подобна на бордово ремарке.
В Белгия на едно пристанище гледах едни такива големи мотокари, които захващат цял контейнер и го качват на ремаркето.
Цитат на: admin - Петък, 29 Юли, 2011, 17:48:16
В Белгия на едно пристанище гледах едни такива големи мотокари, които захващат цял контейнер и го качват на ремаркето.
И в България ги имаме по пристанищата.
Цитат на: admin - Петък, 29 Юли, 2011, 17:48:16
В Белгия на едно пристанище гледах едни такива големи мотокари, които захващат цял контейнер и го качват на ремаркето.
Същия Калмар го има на Гара Яна,а на Ст.Гара е Фантуци до 45т.
Аз даже и снимка съм си направил. А ако не сте виждали локомотив с гуми, сега е момента. Да не се чудите, когато някой каже, че влакът е спукал гума. :)
Ма те много локомотиви бре . Този с брезента как не го е страх да се разхожда между тях -може някой да го настъпи.
Цитат на: loshdancho - Събота, 30 Юли, 2011, 08:29:22
Ма те много локомотиви бре . Този с брезента как не го е страх да се разхожда между тях -може някой да го настъпи.
Колега е бре ,трактористче пообъркал се е беха го пратили а метне две от мънинките контейнерчета и да ги завие с щорето а ги невали,ма се оказа,че рампата им малка на тез и не могат го товарат изотдзадзе и те го виси пичо и чеша бръмбаро как,че стане номеро.
Модулна композиция, която сигурно не сте виждали .
За тези , които се занимават постоянно с контейнери сигурно няма нищо ново в това .
loshdancho,
Благодаря, за обясненията в темата. +1.
С влекач, съм работил в DSV. Имаше курс Бронби-DK - Оснабрюк-D, на който товариш контейнер на ремарке с щора. След това на рампата товарят контейнера, затварят го и донатоварват останалата половина на прицепа.
Следващия месец започвам работа в белгийска контейнеровозна фирма и това, което си писал, навярно ще ми е от помощ. Ако имаш материали или обяснения за закрепване на контейнера или някакви тънкости, пиши.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Много отдавна съм карал контейнери 98-2001. Тогава в бг нямаше такива модерни ремаркета с местещи се колесари.
За закрепването на конт. няма нищо сложно. Има си фитинги.
Представлява голям винт с клиновидна глава с 3 положения . Долно - когато фитинга е прибран в рамата(лапата) и не се показва(контейнера може свободно да легне отгоре ) обикновено средните се прибират когато се товари 40 футов конт.
Горно-когато извадиш посредством гайка с контра(намира се от долу в рамата). Вади се преди натоварване за да може контейнера да се центрова .
Законтрен- когато е поставен конт. отново развиваш гайката завърташ фитинга на 90 градуса и стягаш гайката.
Обикновено се отконтрят преди да влезеш при крана на пристанището ,защото като дойде крана няма да те чака а направо дига контейнара.
На някои ремаркета първите лапи се въртят осово ,за да може да се захване контейнера челно на предните отвори и така да падне още по ниско за не е извънгабаритен. Ако не се завъртят предните тогава се повдигат задните лапи , защото иначе идват ниско не могат да захванат фитингите. Това пък се прави с цел да си точен на рампите.
Обезателно трябва да се знае къде трябва да се разположи контейнер(а/и) защото после на товарния пункт има ще проблем. По някой път се товари 2-малки и единия задължително се качва с вратите на пред при товарене се паркира на 90 градуса или влекача се откача. Друг път го искат най-отзад за рампа.Варианти много с тез модерни ремаркета.
Задължително се гледа външния вид на контейнера при получаването му. и ако има деформации се казват о се описват веднага при спедицията. По пристанищата и корабите стават бели по някой път.В Гърция нямаше проблем ако е наранен на 2см. дълбочина и 2м.дължина.
При отваряне на вратите обикновенно има опасност да падне стоката и да те пребие, заради голямото лашкане по корабите и крановете.
За това се сещам сега след толкова време.
Дано да работиш в по читава фирма иначе висенето по фирми е голямо ,защото всичко в конт. се товари и разтоварва на ръка.
А ако работиш на депо и товариш кораби от там , те чака яко каране -кораба се товари за време.
И нещо друго приготви се да караш тежко до около 32-36 тона товар хладилни конт.
Какво представляват фитингите зная, но не знаех за работните им положения. Не знаех и за предварителната подготовка за товарене/разтоварване, не бях се досетил и за огледа. Чакането не е проблем, на твърдо съм.
Знаеш ли как работи телескопичния прицеп /механично или автоматично/ ?
Благодаря за отделеното време. Ако има проблем / и НЕТ/, ще пиша.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Разтяга се като се блокира с червения бутон(паркинг спирачката на ремаркето)
и се отконтри колесара (с ръчка или бутон някъде по шасито на ремаркето)
после даваш напред или на зад в зависимост от това какво искаш (шасито се движи а колесара седи на едно място)
после по обратния ред законтряш, отблокираш и си готов.
Най-задната част също е подвижна , но там се работи с пневматични телескопи.Има два бутона някъде отзад по шасито и контра(ръчка) . Отконтряш натискаш бутона мести се шасито и законтряш.
Цитат на: loshdancho - Петък, 23 Септември, 2011, 11:52:44
Разтяга се като се блокира с червения бутон(паркинг спирачката на ремаркето)
и се отконтри колесара (с ръчка или бутон някъде по шасито на ремаркето)
после даваш напред или на зад в зависимост от това какво искаш (шасито се движи а колесара седи на едно място)
после по обратния ред законтряш, отблокираш и си готов.
Най-задната част също е подвижна , но там се работи с пневматични телескопи.Има два бутона някъде отзад по шасито и контра(ръчка) . Отконтряш натискаш бутона мести се шасито и законтряш.
Благодаря за урока. (http://s4.rimg.info/a20bd3bf5d8d82facb4847590afe1f38.gif) (http://smajliki.ru/smilie-391714023.html)
ЛЕКИ ПЪТИщА !
За нищо . Нали затова е този Форум да си помагаме. Даже на моменти си мисля ,че съм досаден.
Цитат на: loshdancho - Петък, 23 Септември, 2011, 16:46:37
За нищо . Нали затова е този Форум да си помагаме. Даже на моменти си мисля ,че съм досаден.
Едва ли има пост от форума непрочетен от мен, но не съм видял нещо да си спамнал. Значи, не си досаден. Така, че пиши смело.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Аз и такива не съм виждал.
С това като минаваш по кръстовищата и трябва да спускат бариери ;D
Нещо много интересно в Германия :
И заминават за кораба.Тоя на пантерата е майстор само как прибутва трупите с щипката.
Цитат на: LKW - Неделя, 08 Януари, 2012, 00:22:06
И заминават за кораба.Тоя на пантерата е майстор само как прибутва трупите с щипката.
Е има ли смисъл да се товарят в контейнер дърва от Германия за Китай ?
Може да не е за Китай.Може да са някакъв по рядък вид.Другия варянт е да ги карат на по голямо разтояние и контейнера да е за предпочитане ,незнам.Това ми дойде на ума.
Цитат на: LKW - Неделя, 08 Януари, 2012, 00:30:23
Може да не е за Китай.Може да са някакъв по рядък вид.Другия варянт е да ги карат на по голямо разтояние и контейнера да е за предпочитане ,незнам.Това ми дойде на ума.
Смятам,че са за Китай защото на контейнера пише China Shipping.
Хубаво го натовариха целият с дърва, обаче после как ще ги разтоварят ? ;D
Абсолютно не е задължително да е за Китай. С морските спедиции нещата са много сложни. По номера може да се определи от специалисти в каква зона се транспортира контейнера. Подобно е на рег. номера на колите.
http://translate.google.bg/translate?hl=bg&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_6346&ei=W2cJT__vOpHBswb03OWBDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum= (http://translate.google.bg/translate?hl=bg&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_6346&ei=W2cJT__vOpHBswb03OWBDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=)
Ето малко снимки и инфо за тия страшни разгкобяеми контейнеровози .
Таз седмица бях по мамалигарско и си говорих (силна дума за жестикулиране и писане на цифри по калта :D :D) с едни колеги на такива ремаркета.
Та това чудо тежи20тона празно а теглото на пълната композиция стига до към 60 тона
При пълно натоварване - се търкалят и колелата на първото ремарке, те са и завиващи!!! Тоест композицията става 7-оси
има отделни пултове за управление на възглавници и бугета на всяко от ремаркетата.
(http://media.snimka.bg/9946/026147110-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9946/026147105-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9946/026147103-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9946/026147100-big.jpg?r=2)
(http://media.snimka.bg/9946/026147108-big.jpg?r=0)
Рампиране на преден контейнер.
;)
Такъв контейнер като каченият НА VOLVO-то не бях виждал. :'( ::)
Контейнеровоз или гондола?
На времето имаше подобни рмаркета в Дап-7 но за 20 футови конт.
В по-новите времена даже имаше опити да се вози кафе в чували с подобно ремарке.
Таткото на всички бигбегове.
Шамар с контейнер.
Китай(http://s41.radikal.ru/i094/0810/c2/c29786e07916.jpg)(http://s39.radikal.ru/i085/0810/29/518b067b7f6c.jpg)(http://i022.radikal.ru/0810/94/023640286522.jpg)
Europa(http://forum.trucksfoto.pl/index.php?action=dlattach;topic=20.0;attach=6938;image)(http://forum.trucksfoto.pl/index.php?action=dlattach;topic=20.0;attach=6936;image)
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Февруари, 2014, 22:03:46
Фитинги....
Контейнерът се плъзна, а не преобърна. Правилното положение на фитинга при поставяне на контейнер е като на последната картина. Явно не е бил вдигнат в работно положение.
Дали?
фитингите са вдигнати е ама контейнера не е вързан.