• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Дигитална карта

Започната от admin, Сряда, 24 Ноември, 2010, 09:00:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

imter


imter


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: imter - Понеделник, 19 Октомври, 2020, 08:04:34
Здравейте колега спорен ден и лека седмица ,искам да ви питам може ли дигитална карта да се подмени предварително, а именно моята изтича на 28.12 ,а понеже сега имам време,мога ли сега да  си подам документите вместо декември месец?


      Може да се подмени с нова не по-рано от 3 месеца преди датата на валидност (при теб са по-малко от три и става). При подмяна повече от 3 месеца преди изтичане новата е със стария срок на валидност. Безсмислено е, освен при повреда.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#377
     Интересно с каква "най-малка" категория може да се извади и карта за тахограф? Най-малка е относително и спорно, защото за най-висша категория от контролните органи десетилетия се приема тази за автобус. Сега пък тази за тролейбус се изписва така: "D и код 103." Значи тя е по-висша и от тази за автобус и всички останали. Сигурно е, че тези с "милиони километри" във фантазиите си, биха заспорили ожесточено - затова е спорно, макар и безспорно. Да речем, че тези които могат да се карат курсове с най-малки изисквания са: "В", "В1", "АМ", "А1" и "Ткт". Дори категории: "А2", "А" и "ВЕ" имат не малко изисквания.
     Реално към момента тези с "ВЕ" могат да управляват МПС с изисквания за тахограф при закачено ремарке. Но пък от 1 юли 2026 година ще се изисква за превозни средства над 2,5 тона (вероятно търговски).

     Но и в момента може да се извади карта за тахограф с категория "В"!!!

     Точно тези в момента не им е необходима, ама знам ли за други?! Интересно ми е дали с "АМ", "В1" или "А1" може да се извади карта за тахограф?


     Забележка: категории - "АМ", "А1", "А2" и "А" са за онези които много се кефите като се чуе, че са загинали в катастрофа. Като загиналите може да са със или без тези категории. Сега е още по-лесно може да се кефите на загинали руснаци или украинци, обикновено най-малко виновни.


     Нещо с тези карти не ми е ясно, имало фирми в които се карало с две карти, а и шофьори които независимо дали са в такива фирми карали така? Чудя се и започнах да броя за гориво поне една, често две, три и повече, служебна дебитна и лична такава, както за квалификация на водача (компетентност), за АДР (незадължителна, но възможна) и ЛК. Разбира се има някои с няколко кредитни и тази за тахограф (на малко да я забравя). Някак си минимално е двете дебитни, поне една за гориво и една за тахограф. Дори и моята мисъл си загубих, но поне 5-6 е минимално, 8-10 съвсем нормално (без да броим кредитни при "големите играчи"). Пак да ги изредя: ЛК, компетентност, АДР, дебитна, тахограф (5 плюс още дебитни и кредитни най-вече) и служебни - две и повече гориво, дебитна и т.н.
     Въпросът ми е, тези които карат с една карта с коя от тези всичките ползвате? С една? Лична карта, компетентност и аналогов тахограф с шайба са поне две карти! Май са доста извън правилата тези с една карта?! Освен че картите имат за цел да ни контролират (при тази за тахограф е безспорно) и това е май единственият минус. Всичко друго е удобно, фактури, ДДС... Тези с една карта всичко ли плащате в брой? В брой е превод на "кеш", учудихте ли се, че има такава дума на български? А дума окей няма в българския (изненада), но ако искаме да сме евроатлантически с "цивилизационен" избор и да няма България скоро, тогава ЯКО я има.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     При внасяне на пари в съответните банки, става мигновен превод и картата може да стане от понеделник за петък. Принципно всякакви карти пристигат сряда и петък. За фирма Демакс в ОББ и за ИААА в УниКредит Булбанк. И по 4,50 лв такса за всяка банка.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!