• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Покупка на камион от ЕС

Започната от combatbunny, Неделя, 12 Април, 2015, 12:16:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Hino


Този камион за лично употреба ли ще го използваш в БГ или за бизнес? Ако нямаш фирма в БГ, респективно няма как да го използваш и за бизнес.

Може да го купиш от Германия ( или откъде и да е) , само че трябва да го платиш бруто, което ...сещаш се колко по-неизгодно ще ти е.

По принцип неможеш да извършваш търговска дейност без да имаш фирма и респективно камиона ти да е регистриран на фирма. Тоест, като го купиш, ще е с транзитен номер. Така дори и да си го купил на фирма ПАК НЕМОЖЕШ да извършваш търговска дейност. Официално поне де. Спрат ли те, ще е проблем. В повечето случай се минава с пари, но все пак да си знаеш.

Най-масовият вариант е ... да го купиш на себе си и да сложиш нещо вътре ( 2 коли например) които пак да са на твое име. Така никой нищо неможе да ти каже. Или да го купиш на фирма и това което е вътре ( да кажем пак две коли примерно) да е на същата фирма ( после ще ги препродадеш с фактура от тази фирма) . Но да купиш камион отвън и да превозиш товар взет от някоя спедиция с ТОЗИ камион.... е просто абсурд. Поради ред причини. То става де, ама ако те спрат за проверки ще е голям секс. Имаш ли късмет обаче може и да се прибереш. Според мен прекалено голям риск. А и няма да имаш нито ЧМР застраховка, нито нищо.....!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

raptor

Ще натоваря една кола на мое име както казваш нищо друго понеже знам че над 3.5 t искат лиценз това незнам проблем ли е да се прибера по късно в БГ може да си направя фирма ,за ддс видях че слагат 19% ама сега нямам фирма пък гледах в мобиле има някои цени без бруто или викаш няма как трябва да се плати

raptor


znamc

Здравейте колеги ,да попитам ,в понеделник ще пътувам за да закупя камион от Германия за фирмата в която работя. Прочетох темата и преди 5г. съм докарвал камион ,но сега дилемата е друга...
В тази фирма работя на 2ч. по допълнителен ТД ,не като шофьор! Имам всички необходими (валидни) шофьорски документи ,НО нямам 28 шайби (нямам нито една де) ,нито пък редовни документи за 28дни назад ,които да са обвързани с въпросната фирма! Шефа ми направи пълномощно да закупя и докарам камион с дата 12.04.2019г. Познавайки какви боклуци са маджарите ,очаквам хуй! На дигиталната ми карта имам карано и почивки (всичко е спазвано) до 09.04.2019г от другата фирма в която работя.
Та дали ще ми искат ТД или пълномощното е достатъчно (както каза HINO) НЕ СЪМ ДЛЪЖЕН ДА СЪМ РАБОТНИК ,товар няма да имам ,само камиончето трябва да докарам. За да се прибера по-бързо ще отида с колега шофьор (при него всичко е наред има ТД за шофьор във фирмата и има шайби и АЕТР) в документите към цоловите (червена лента) номера може ли да ни запишат и двамата за да приберем камиона по-бързо? Като цяло ,ако нещо пропускам ще се радвам на компетентен съвет.
Благодаря!

m_a_rtins

 Колега , при проверка от контролни органи си задължен да представиш договор за работа освен в случай че камиона не е лично за теб , работодателите във България какво правят - сключват ти договор който ти дават и ти си мислиш че всичко е ок , но уви - защо ,пропускат да регистрират този договор във НАП и реално този договор не съществува . Договор категория (международен шофьор ) се сключва за минимум един месец и реално работодателят трябва да заплати 560 лева на работника по банков път или фиш за упомената сума . Т.е ако ти отидеш до Германия и курса трае 10 дни работодателят трябва и е длъжен да ти заплати цял работен месец 560 лева . Друга тема е че повечето от колегите не ги интересуват такива подробности а реално 12 по 560 са си цифра . Един договор регистриран във НАП се проверява много лесно с ПИК номер .      п.с  Повечето господа тук във форума са с по два , три камиона и затова истината не бива да се знае . Sorry

znamc

А хората които това работят (докарват товарни МПС) към всяка фирма ли им правят ТД?

Hristo Lishev

Колега, аз съм чувАл, че за тази цел се ползват специални съчленени МПС, дето на галено им викаме "тежковози". За професия докарвач на камиони за фирми не знам, а май не е и законно, си мисля. Това "помагане в карането" може да излезе през носа и на теб, и на работодателя ти.

Tarykata

Ето сайта на Българско Речно Плаванеhttp://www.brp.bg/en/services.html-нищо не пречи питай за цената от Пасау към Видин например с ферибот.

Koci

Цитат на: znamc - Петък, 12 Април, 2019, 14:45:35
Здравейте колеги ,да попитам ,в понеделник ще пътувам за да закупя камион от Германия за фирмата в която работя. Прочетох темата и преди 5г. съм докарвал камион ,но сега дилемата е друга...
В тази фирма работя на 2ч. по допълнителен ТД ,не като шофьор! Имам всички необходими (валидни) шофьорски документи ,НО нямам 28 шайби (нямам нито една де) ,нито пък редовни документи за 28дни назад ,които да са обвързани с въпросната фирма! Шефа ми направи пълномощно да закупя и докарам камион с дата 12.04.2019г. Познавайки какви боклуци са маджарите ,очаквам хуй! На дигиталната ми карта имам карано и почивки (всичко е спазвано) до 09.04.2019г от другата фирма в която работя.
Та дали ще ми искат ТД или пълномощното е достатъчно (както каза HINO) НЕ СЪМ ДЛЪЖЕН ДА СЪМ РАБОТНИК ,товар няма да имам ,само камиончето трябва да докарам. За да се прибера по-бързо ще отида с колега шофьор (при него всичко е наред има ТД за шофьор във фирмата и има шайби и АЕТР) в документите към цоловите (червена лента) номера може ли да ни запишат и двамата за да приберем камиона по-бързо? Като цяло ,ако нещо пропускам ще се радвам на компетентен съвет.
Благодаря!

Обикновено най-големият проблем в този случай е че с транзитни номера са и с товар. И често и това се решава с 50 евро, а твоят случай не е такъв. А и сигурно вече си свършил работата.

znamc

Да пребрах се ,всичко беше наред. Особеното е типичното за Надлаг "традиция" = 10€

znamc