• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

admin

Цитат на: borgir1111 - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 07:35:00
А някой знае ли дали може да се изкара седмичната почивка на кораба?

А защо да не може? Гледат се часовете за почивка, а не къде е направена тя.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Драйвър, дай цитат от регламента, който постановява това да се почива по описаният от теб начин.
След 10 каране- 11 часа почивка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

Щом обсъждаме регламента, предлагам да се обсъди и този документ , тъй като е неразделна част от него.
Къде , кога и как се процедира.
Какво е важно да се знае, какво не трябва да се прави.
Какви са опасностите, и наказанията.
Прилагам документа за изтегляне под линията  pdf формат.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: borgir1111 - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 07:35:00
А някой знае ли дали може да се изкара седмичната почивка на кораба?

     Дай подробности, къде пътуваш с кораб, да умуваме. Принципно можеш да прекъснеш, нормалната дневна почивка (11 часа), на два пъти с обща продължителност не повече от 1 час. И в този случай се признава, като си сложиш и тахографа на ферибот и си пазиш билета. Например, от Свинеухче, Полша, до Швеция е около 8 часа. Чакал си 2 часа преди качването, на кораба имаш легло, слизаш и спираш за още 1 час и си готов. Ако кораба пътува повече от 24 часа или 45, не виждам проблем, да правиш и седмична почивка, нея не можеш да я прекъсваш.

     П.П. Колегата loshdancho, ми прави много добро впечатление, че чете. А, не се напряга да "чува".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

kanonir

На паркинг 'Мехадия " в Румъния се запознах с колега от В.Търново ,който не са му признали видинските ДАИ този документ ,,защото всички си ги вадели по Факс и биле фалшиви...???
Човекът е човек,когато е на път-жената е жена ,когато е по гръб!!!

loshdancho

Има си причина за това!
Не можеш да извадиш "бележка" на място различно от местодомуването на камиона.
За всяко друго място, се изисква   пътя до това място да е описан на гърба на шайбата и се смята за друга работа.
Тоест дори да пуснеш бележка от Видин, пътя до там трябва да е описан на шайба и се смята, че работният ти ден е започнал когато си тръгнал от фирмата за Видин.
Втората причина е , че ако не си бил отпуска е задължително да имаш 9часа почивка на шайбата преди да тръгнеш.
Ето ти цитат от регламента:

2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.

5. Водачът регистрира като друга работа всяко време, прекарано съгласно описаното в
член 4, буква д), както и всяко време1 използвано за управление на превозно средство,
използвано за търговски операции, които не попадат в обхвата на настоящия регламент,
и регистрира всички периоди на разположение, съгласно определението в член 15,
параграф 3, буква в) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, от неговата последна дневна или
седмична почивка. Тези записи се вписват ръчно на регистрационен лист, на
разпечатката или като се използват устройствата за ръчно въвеждане на данни на
записващото оборудване.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

stoil nedev

Цитат на: kanonir - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 10:09:45
На паркинг 'Мехадия " в Румъния се запознах с колега от В.Търново ,който не са му признали видинските ДАИ този документ ,,защото всички си ги вадели по Факс и биле фалшиви...???
А да не би това да не е 100% истина!!! Щом не са му я признали сигурно е била наистина фалшива, те да не пасат трева инспекторите ::)
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

МИНКО ИЛЧЕВ

     Тази вечер в Румъния, по радиостанцията колега се "похвали", че е глобен 170 евро за четири "деветки" (колега за четири деветки, от фирмата, беше глобен 350 евро, едната е 2 ч и 56 мин + 9 - за малко).
     Като четвъртата е почивка от поне 11 часа, обаче след 15 часов ден! Имало е някой, да му превежда. Казали са му, след 15 часа ден, да се брои за девет часа почивка!
     Твърдя го не за първи път, че след 15 часов ден работа колкото и повече от 9 часа да се прави почивка тя е 9 часа. И се позовавам на изискването в рамките на 24 часа, да се работи и да бъде "взета" почивката. Ако някой твърди, че 15+11 е 24, тогава. Да!

     Всички са съгласни, че при 3 часа престой може да се прави 15 часов работен ден. В Регламента, не го пише изрично, как тогава такова съгласие?!
     По мое мнение, петнадесет часа могат да се правят когато имаш право на намалена почивка (9 часа). Това е три пъти в седмицата, обаче независимо от продължителността на работния ден при намалена почивка го бройте за един от петнайсе часовите. Когато имаме 3 часа през работното време тогава е достатъчно да се направят още 9 часа и варианта се нарича разделяне на нормалната дневна почивка 3+9. Така че, може и всеки ден при 3+9 да се работи по 15 часа.
     Последния ден от седмицата, ако са използвани всички намалени почивки, петнайсе часов ден, по същата логика. Не може.


     Който иска да коментира. Моля, без такива сериозни аргументи, като: "Логично", "така знам", "така съм чул".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

kkkvd

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 12 Ноември, 2012, 10:20:46
Има си причина за това!
Не можеш да извадиш "бележка" на място различно от местодомуването на камиона.

За местодомуването - добре. А как стои въпроса за моето местодомуване. Пример. Летя със самолета и преди това с автобуса до летището общо 7 часа. Кацам, взимат ме с кола и сядам да карам камион с бележка. Това колко е правилно, при положение, че не съм почивал , а пътувал?

Roshko

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Понеделник, 24 Декември, 2012, 13:27:51
За местодомуването - добре. А как стои въпроса за моето местодомуване. Пример. Летя със самолета и преди това с автобуса до летището общо 7 часа. Кацам, взимат ме с кола и сядам да карам камион с бележка. Това колко е правилно, при положение, че не съм почивал , а пътувал?

Краси, по правило след като пристигнеш при камиона/квартирата,  трябва да минат поне 9 часа /намалена почивка/ преди да имаш право да започнеш нов работен ден.
Дано съм бил по-ясен от Милко, че за неговите коментари впрягам цялата си енергия, след което доста рядко придобивам желания резултат...

kkkvd

Да, исках да изтъкна че масово и тук не сме изправни.. веднъж имаш деветка, веднъж не...
Какво и да е, сега карам на бележки...

abator

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 24 Декември, 2012, 13:27:51
За местодомуването - добре. А как стои въпроса за моето местодомуване. Пример. Летя със самолета и преди това с автобуса до летището общо 7 часа. Кацам, взимат ме с кола и сядам да карам камион с бележка. Това колко е правилно, при положение, че не съм почивал , а пътувал?

Погледни темата Регламент 561 - изключения

матадора

С извинение към колегите,и по-специално към loshdancho...най-после намерих темата,в която да пусна линка с упътването по регламент 561 и AETR.Чрез търсачката на форума не успях.

http://driver-bg.eu/files/File.zip

В упътването има доста решени казуси,мисля че ще ви е от полза.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

loshdancho

Цитат на: матадора - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 12:00:10
С извинение към колегите,и по-специално към loshdancho...най-после намерих темата,в която да пусна линка с упътването по регламент 561 и AETR.Чрез търсачката на форума не успях.

http://driver-bg.eu/files/File.zip

Два пъти го теглих, и все ми дава грешка в Part4  при отваряне, дали причината ми се крие в моя телевизор.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

матадора

Може и да не е в твоят телевизор,защото парт4 би трябвало да е по-голям.Ако админа иска,мога да му го пратя отново,за да го архивира.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

матадора

Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!