• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Цитат на: Mandor - Вторник, 26 Февруари, 2013, 14:25:48
Дали това е полезно? Или вече го има, а аз съм го пропуснал.

Това, който го е писале разбрал толкова: #@!7(#^*№§
Като 1 :ТОВА Е AETR , а не регламент EU/561
Като второ: По AETR няма ограничение на седмичното време за шофиране.
Като трето: по европейският регламент(561) третата снимка е за глоба.

Мисля че тези две грешки са достатъчни за да не се взима в предвид.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

grants

Тук на 3-та снимка или ще има 20-30лв   ;D или лека глобичка  :( :(
Не всичко е пари,но всичко е с пари

dimich87

Направете си труда да прочетете внимателно. В началото е директивата по AETR. Всичко по него регламент е вярно. От средата започва и 561. Там са дадени вече правилата които важат за нас.
И аз в началото се шашнах и си казах че тоя е много неграмотен, но като се загледах по-обстойно видях че всичко си е наред.

abator

Ако караш по регламент 561 автоматично спазваш изискванията на AETR. Обратното обаче не е вярно.

weselin_pz

Чл. 8. (1) Транспортните работници, които извършват транспортни дейности в автомобилния
транспорт, при никакви обстоятелства не могат да работят в продължение на повече от 6 последователни часа
без почивка, която е:
1. най-малко 30 минути, ако общият брой изработени часове е между 6 и 9 часа, и
2. най-малко 45 минути, ако общият брой изработени часове е повече от 9 часа.
(2) Почивките по време на работа могат да се разделят на периоди, всеки от които е с продължителност
най-малко 15 минути.
(3) Периодите на почивка по ал. 1 не се включват в работното време.
Чл. 9.
Колеги от тази наредба не ми е ясно след като съм направил почивка след шестия час от 45 минути колко часа  след почивката мога да работя.
Работя като шофьор дейноста ми е в управление и товаро-
растоварна дейност, като в повечето случай работя по 11 до 12 часа, незная по колко часа максимум мога да работя на ден и какви почивки да ползвам. И на седмица или две седмици колко часове мога да работя максимум.

матадора

Колега,при нас има върховенство на Регламент 561,наредбите са по-ниски по ранг,така че не се води по нея.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

Ивеко


   
ВЪПРОСИ :
1. Колко трябва да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

2. Колко пъти седмично може да се прави работно време 15 часа?

3. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?



ОТГОВОРИ :
   1. В Регламента няма посочено такова изискване.

   2. Понятието ,,работно време" в Регламент 561/2006 г. е в известна степен относително главно от гледна точка на контрола. Контрола по този Регламент се извършва от ДАИ, а ДАИ не извършва проверки на работното време в този смисъл в който то е определено в  чл.3, бук.а) от Директива 2002/15/ЕО.  ДАИ извършва преди всичко проверка на определени елементи (детайли) от обобщеното понятие ,,работно време". Те са дадени в чл.4 от Регламент 561/2006 г. Така наречената ,,друга работа" в която влизат всички дейности, които са определени като ,,работно време" в чл.3, бук.а) от Директива 2002/15/ЕО, с изключение на ,,управление", се контролира много рядко от ДАИ, най-често се проверяват управлението и почивките. А и освен това много рядко някой водач ще постави умишлено копчето на тахографа на положение ,,две кръстосани чукчета", които символизират ,,друга работа" за да могат проверяващите да проверят тази ,,друга работа" по шайбата. Най-често копчето на тахографа се държи на ,,легло" или ,,столче" както някои му казват за да изписва ,,почивка" при спрян автомобил.
Управлението влиза в работното време на водача, но не влиза в понятието ,,друга работа".

Чл. 4. от Регл.561/2006 г. 
За целите на настоящия регламент се прилагат следните определения :               
  г) ,,почивка по време на работа" означава всеки период от време, през който водачът не може да кормува или да извършва друга работа и който се използва изключително за възстановяване;
  д) ,,друга работа" означава всички дейности, които са определени като работно време в чл.3, бук. а) от Директива 2002/15/ЕО, с изключение на ,,управление", включително всяка работа за същия или друг работодател в транспортния сектор или извън него;
  е) ,,почивка" означава всеки непрекъснат период, през който водачът може свободно да разполага със своето време;
  ж) ,,дневна почивка" означава дневен период от време, през което водачът може свободно да разполага със своето време и който включва ,,нормална дневна почивка" и ,,намалена дневна почивка" :
        •   ,, нормална дневна почивка " означава всеки период на почивка с продължителност от поне 11 часа. Алтернативно тази редовна дневна почивка може да бъде взета на два пъти, като първият период трябва да бъде непрекъснат период с продължителност от поне 3 часа, а вторият — непрекъснат период с продължителност от поне 9 часа,
        •   ,, намалена дневна почивка " означава всеки период с продължителност от поне 9 часа, но по-къс от 11 часа;
  з) " седмична почивка " означава седмичен период от време, през който водачът може свободно да разполага със своето време и който включва ,,нормална седмична почивка" и ,,намалена седмична почивка" :
        •   ,,нормална седмична почивка " означава всеки период с продължителност от  поне 45 часа ,
        •   ,,намалена седмична почивка " означава всеки период, който е по-къс от 45 часа, който може, при спазване на условията, предвидени в чл.8, параграф 6, да бъде съкратен до минимум 24 последователни часа ;
  и) ,,седмица" означава периодът, включващ времето от 00:00 часа в понеделник до 24:00  часа  в неделя ;
  й) ,,време на управление " означава продължителността на записаната дейност на управление :
        •   автоматично или полуавтоматично със записващо оборудване, съгласно определеното в приложения І и ІБ към Регл. (ЕИО) № 3821/85, или
        •   ръчно, съгласно изискванията на чл.16, пар. 2 от Регл. (ЕИО) № 3821/85;
  к) ,,дневно време на управление" означава общата продължителност на времето на управление между края на една дневна почивка и началото на следващата дневна почивка или между дневна почивка и седмична почивка;

Чл. 6, параграф 1 от Регл.561/2006 г.  
,,Дневното време за управление не следва да надхвърля 9 часа. Независимо от това дневното време за управление може да бъде удължено до максимум 10 часа не повече от два пъти седмично."

Понятието ,,работно време" е основно в Наредбата за транспортните работници. Контрол по тази наредба извършва Инспекцията по труда.Трябва да се има предвид, че Регламент 561/2006 г. и Наредбата за транспортните работници не са добре съгласувани. Може да си спазил Регламента, но в същото време да си нарушил Наредбата. Например съгласно Регламента седмичното време на управление може да бъде 56 часа, а съгласно Наредбата седмичното ,,работно време" не може да надхвърля 48 часа.


   3. Отговора на втория въпрос до някъде отговаря и на третия. Зависи кой ще те проверява – ДАИ или Инспекцията по труда. Ако ще те проверяват от ДАИ гледай да нямаш повече от 10 часа управление (това е разрешено само два пъти в седмицата) и спазвай съответно седмичните и дневните почивки.

 

vasvvv

Здравейте,би ли било нарушение следното:
Слагам шайбата в 17:00ч. Тръгвам в 06:00ч. сутринта.Карам до Русе ,където камиона не го пипам 9(11) часа и след което започва нов работен период и тръгвам.Това което се чудя е след като сменя шайбата в 17:00ч няма да има 9(11) часа почивка.11 часа ще станат да кажем  в 22ч и почивката ще бъде разделена на две шайби.Реално за 24 часа ще имам 5часа управлвние останалото почивка и според мен няма проблем,но заради тази разделена дневна почивка дали няма да правят проблем.Дано да се разбира какво искам да кажа. :)

SOLAR

Цитат на: vasvvv - Сряда, 12 Юни, 2013, 08:48:08
Здравейте,би ли било нарушение следното:
Слагам шайбата в 17:00ч. Тръгвам в 06:00ч. сутринта.Карам до Русе ,където камиона не го пипам 9(11) часа и след което започва нов работен период и тръгвам.Това което се чудя е след като сменя шайбата в 17:00ч няма да има 9(11) часа почивка.11 часа ще станат да кажем  в 22ч и почивката ще бъде разделена на две шайби.Реално за 24 часа ще имам 5часа управлвние останалото почивка и според мен няма проблем,но заради тази разделена дневна почивка дали няма да правят проблем.Дано да се разбира какво искам да кажа. :)

Като спреш за почивка сложи нова шайбата. Смяната, може да се изтълкува и като прекъсване на почивката, така тя е на един диск. От 17 до 22 ч. на другия ден са повече от 24 ч., което е нарушение.

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

vasvvv

Тоест ако тръгна от София в 5:00ч. и  пристигна в Русе например в 10:00ч. вадя шайбата и слагам нова.При това положение дали няма ли да е проблем ,че съм извадил шайбата толова рано?Цялата тази работа е защото като ми пуснат "удостоверение за дейности" трябва така да се съобразя до колко часа са ме  пуснали почивка ,че да сложа шайбата навреме,а всичко се случва може да се успя например,но явно не си струва гимнастиките и ще трябва да съобразя тръгването ми с удостоверението

LKW

Варианта е да не слагаш шайба в 17 часа ,а да сложиш направо в 5 когато ще тръгнеш от София за Русе.Пускат ти белешка от кога последно си работил до 5 часа.Така карането ти и паузата ще е на една шайба.Другия вариант е като спреш в Русе слагаш нова шайба да прави пауза.Принципно е хубаво паузите от 9 или 11 часа да са на една шаиба ,също е хубаво по време на "работната седмица" шайбата да стой в тахографа поне 21 -22 часа.Като спреш в Русе ти  ще си направил 17 часа чертано на шайбата и като ч извадиш никой няма да ти направи проблем.Ако имаш възможност първия вариант е най добрия.
Във "белите " страни никой няма да ти направи проблем ,че дневната ти почивка е на две шайби.Но има три страни (България , Румъния ,Унгария) където контролите държат много на регламента и малко си го извъртат както на тях им е удобно.Но все пак всично се върти около 20-30лева или 10-20 евро ;D
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

bigdedi

Солар,разкажи ти как правеше 45 часа пауза на чукчета  ;D

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: bigdedi - Четвъртък, 13 Юни, 2013, 19:02:31
Солар,разкажи ти как правеше 45 часа пауза на чукчета  ;D

    Дали ще ти интересно да разкажа за мен? Правих някъде във Франция 45 минути на "чукове" после се коригирах. Като свикнах да работя на цифров тахограф, ми се наложи преди година и нещо да карам с аналогов. Карах близо шест месеца. Рядко имах нормална шайба, особено в началото на този период за две седмици имах пет "застъпени" шайби. На Гюргево ме проверяваха, за седем шайби и три бяха такива - нищо. Тръгнах за Германия и сверих часовника (от старите под скоростомера), че беше ходил на сервиз. На третата смяна, забелязах, че има 12 часа разлика. На прибиране при влизане в Унгария, за 150 метра двама ми гледаха шайбите - добре е братко. Част от това което знам!

     За теб се радвам, че си безгрешен, ще те следваме като пример!!!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

Цитат на: vasvvv - Сряда, 12 Юни, 2013, 08:48:08
Здравейте,би ли било нарушение следното:
Слагам шайбата в 17:00ч. Тръгвам в 06:00ч. сутринта.Карам до Русе ,където камиона не го пипам 9(11) часа и след което започва нов работен период и тръгвам.Това което се чудя е след като сменя шайбата в 17:00ч няма да има 9(11) часа почивка.11 часа ще станат да кажем  в 22ч и почивката ще бъде разделена на две шайби.Реално за 24 часа ще имам 5часа управлвние останалото почивка и според мен няма проблем,но заради тази разделена дневна почивка дали няма да правят проблем.Дано да се разбира какво искам да кажа. :)


В 17часа си слагаш шайба  и си пускаш пауза , така ти се вижда какво си правил преди да тръгнеш(демек си почивал а не скачаш като пеперуда от цвят на цвят ;D) Вече като тръгнеш да въртиш геврека след минимум 9 часа пауза или  повече слагаш ново шайбе и си тръгваш с него.Така хем ще имаш шайба с паузата от предишният ден хем и на новата ще имащ карането + паузата.

ПП.Бележка се пуска от часа във който ще тръгнеш  а не 1,,2,,100 часа преди това.

Boroman21