• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

loshdancho

ЦитатПП.Бележка се пуска от часа във който ще тръгнеш  а не 1,,2,,100 часа преди това.
Наизустил си регламента като стихотворение, и без да се замислиш го цитираш първосигнално.
Точно заради тази ситуация(нямаш достъп до тахограф или друго записващо средство) примерно чакаш камиона да пристигне, а в ръка имаш напечатено удостоверение за дейности(бележка) има напечатана една табличка на гърба на шайбата, в която собственоръчно да запишеш времето от часа на бележката до момента на поставяне на шайбата в тахографа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 13 Юни, 2013, 23:48:30
Наизустил си регламента като стихотворение, и без да се замислиш го цитираш първосигнално.
Точно заради тази ситуация(нямаш достъп до тахограф или друго записващо средство) примерно чакаш камиона да пристигне, а в ръка имаш напечатено удостоверение за дейности(бележка) има напечатана една табличка на гърба на шайбата, в която собственоръчно да запишеш времето от часа на бележката до момента на поставяне на шайбата в тахографа.


А времевата разлика от часа на бележката и часа на поставяне на шайбата като какво се разглежда? И изобщо от кога започва работното време?

Boroman21


Haydutyn

#227
1.Ако камиона ми e c TUV, колко трябва да ми е максималната скорост?
2.Ако автобуса ми e c TUV, колко трябва да ми е максималната скорост? Защото в Германия, немците стъпваш по облаците!

германия

МИНКО ИЛЧЕВ

#228
Цитат на: Haydutyn - Петък, 14 Юни, 2013, 20:11:55
1.Ако камиона ми e c TUV, колко трябва да ми е максималната скорост?
2.Ако автобуса ми e c TUV, колко трябва да ми е максималната скорост? Защото в Германия, немците стъпваш по облаците!

германия

     Единствено да не ми се стори много смешен въпроса е, че преди години карах автобус с белгийска или латвийска регистрация. Те минаваха на TUV, в Германия и колегите ми казваха, че в такъв случай в Унгария, може да кара по магистралата със 100 км/ч, при разрешени 80 км/ч.
    Сега ми се струва много несериозно. А и тогава нямаше термин ЕШК!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

godji

Цитат на: Boroman21 - Петък, 14 Юни, 2013, 19:30:18
А времевата разлика от часа на бележката и часа на поставяне на шайбата като какво се разглежда? И изобщо от кога започва работното време?
На разположение !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Цитат на: Boroman21 - Петък, 14 Юни, 2013, 19:30:18
А времевата разлика от часа на бележката и часа на поставяне на шайбата като какво се разглежда? И изобщо от кога започва работното време?
Работното ти време започва веднага след часа деклариран в бележката, времето от бележката до поставянето на шайбата в тахографа се разглежда като "на разположение" ако чакаш на едно място и "друга работа" пътуваш за да получиш камиона на място различно от местодомуването му.


5. Водачът регистрира като друга работа всяко време, прекарано съгласно описаното в
член 4, буква д), както и всяко време1 използвано за управление на превозно средство,
използвано за търговски операции, които не попадат в обхвата на настоящия регламент,
и регистрира всички периоди на разположение, съгласно определението в член 15,
параграф 3, буква в) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, от неговата последна дневна или
седмична почивка. Тези записи се вписват ръчно на регистрационен лист, на
разпечатката или като се използват устройствата за ръчно въвеждане на данни на
записващото оборудване.
   


2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

LKW

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 14 Юни, 2013, 21:23:22
     Единствено да не ми се стори много смешен въпроса е, че преди години карах автобус с белгийска или латвийска регистрация. Те минаваха на TUV, в Германия и колегите ми казваха, че в такъв случай в Унгария, може да кара по магистралата със 100 км/ч, при разрешени 80 км/ч.
    Сега ми се струва много несериозно. А и тогава нямаше термин ЕШК!

Не е смешно.Това е самата истина.Не само белгийски , латвийски или унгарски ,всичко минаваше на TUV в Германия.Българските също, иначе 80км в Германия.Нещо подобно като Ел.сертификата за Австрия.Нямаш ли го стрижеш Австрия са през деня.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

admin

Възможно ли е 24 или 45 часова почивка да бъде прекъсната за качване на ферибот?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Понеделник, 17 Юни, 2013, 17:12:25
Възможно ли е 24 или 45 часова почивка да бъде прекъсната за качване на ферибот?

     Написано е: "Може да бъде прекъсвана нормална дневна почивка". Т. е. 11 часа и може би варианта "3+9". До скоро мислех, че не е проблем да се изкара седмична почивка на кораб/влак, без прекъсване. С колега обсъждахме наскоро този въпрос. И смята, че не може. Тъй като е казано, че може да бъде взета алтернативно в неподвижно превозно средство (много често). И водача да може свободно да си разполага със свободното време.

     Излиза че, на прашен паркинг на пек, почиваш добре. А на, кораб с  легло, баня и често ядене без пари, не е седмична почивка.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Казусът е следния. Не съм карал известно време превозно средство, попадащо в разпоредбите на Регламент 561, например 2 месеца. Започвам курс и питането ми е колко часа трябва да е първата дневна почивка - 9 или 11 часа? Следващият ми въпрос е дали ако тази почивка може да е 9 часа, имам право да я прекъсна поради слизане от ферибот?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

1. Не по малко от 9 часа.
2. Не можеш да прекъсваш намалена почивка /9ч./
имаш право на две прекъсвани с обща продължителност 1 час. Сумата от паузата преди, по време и след пътуването не трябва да бъде по-малко от 11 часа.

DeDo Vi

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 17 Юни, 2013, 18:01:26Излиза че, на прашен паркинг на пек, почиваш добре. А на, кораб с  легло, баня и често ядене без пари, не е седмична почивка.
Минко, каква седмична почивка на кораб бре. :) Я ме светни от къде до къде пътува тоя кораб цели 45 часа. Защото седмичната почивка трябва да е 45ч. или един път в месеца 24ч.
Защото единствения кораб на който съм се возил над 24ч. е на СОМАТ кораба СРЕДЕЦ за Грузия но този кораб отдавна го нарязаха за скрап. Та би ли ми казал къде в Европа има такава фериботна линия над 24ч. да пътува кораба??

admin

Цитат на: DeDo Vi - Неделя, 23 Юни, 2013, 18:21:54
Минко, каква седмична почивка на кораб бре. :) Я ме светни от къде до къде пътува тоя кораб цели 45 часа. Защото седмичната почивка трябва да е 45ч. или един път в месеца 24ч.
Защото единствения кораб на който съм се возил над 24ч. е на СОМАТ кораба СРЕДЕЦ за Грузия но този кораб отдавна го нарязаха за скрап. Та би ли ми казал къде в Европа има такава фериботна линия над 24ч. да пътува кораба??

Питаш Минко, отговарям ти аз. Анкона - Патра е над 24 часа. Понякога към 27 часа може да отиде времетраенето на курса. А пък Венеция - Патра е близо 36 часа.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

DeDo Vi

Цитат на: admin - Неделя, 23 Юни, 2013, 19:13:02
Питаш Минко, отговарям ти аз. Анкона - Патра е над 24 часа. Понякога към 27 часа може да отиде времетраенето на курса. А пък Венеция - Патра е близо 36 часа.
Да бе верно, понеже отдавна не съм пътувал по релацията Гърция-Италия-Гърция, та съм забравил колко време пътуваше. Мерси че ми припомни. И въпреки това пак не е 45ч. та ако ти се падне да пътуваш в началото и в края на седмицата на тези кораби пак ше се умажеш със седмичните паузи. Една 24ч. да, ама две. Тц.

admin

Дедо, питанката ми беше дали мога да си прекъсна почивката заради качване или слизане на и от ферибот, но приемам мнението на Рошко за вярно.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!