• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

radko55555

Никога не отлагам за утре онова, което мога да свърша вдругиден...

radko55555

Никога не отлагам за утре онова, което мога да свърша вдругиден...

МИНКО ИЛЧЕВ

     Преди месец правя седмична почивка в Гърция. Свършва, слагам начало на държава, тръгвам в паркинга, но не ми отчита каране и само две минути на чукове. Правя 16 минути почивка имам каране към три часа още 31 минути и карам общо за деня 5 часа и 37 минути. След десетина дена ме спират за проверка в Румъния и тези 16 минути не ги признават, не можело. Моето мнение е, че програмата е така направена, че само след поне една минута каране се задейства разделянето на дневната почивка. Глобата е задължителна с рушвет не може и е 1 500 леи, около 350 €, ако се платят до 48 часа, иначе е четворна.
    След седмица бях в България и по Северната дъга на околовръстното в София, близо до магистрала Хемус имаше ДАИ. Попитах дали мога да проверят картата и го направиха. Всичко беше наред, обърнах специално внимание за датата с глобата (имам само протокол, контролна карта не е слагана) и всичко е наред!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Минко, ако не ти е отчело каране, значи проблема е при тебе. Друг е въпроса защо не ти е отчело каране, а др.работа, след като си се движил по паркинга. Можеш да караш 1 минута и с това си започнал четирите и половина часа. цепенето на паузата не е проблем, но само да ти е отчело поне минутка каране. А реално на чукове като си бил, каква пауза цепиш?
Ти реално имаш 5ч31м, с 31 минути пауза.




BISER1975

След управление 9 ч. и 25 м./ с пауза 50 м./ + 15 м. на разположение, каква дневна почивка мога да направя ? Интересува ме, възможно ли е 9 ч., или трябва по-голяма : 11 или 12 ч.? Разглеждах пак регламента 561, но конкретно не намерих нищо. Благодаря предварително.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: BISER1975 - Сряда, 28 Май, 2014, 23:56:47
След управление 9 ч. и 25 м./ с пауза 50 м./ + 15 м. на разположение, каква дневна почивка мога да направя ? Интересува ме, възможно ли е 9 ч., или трябва по-голяма : 11 или 12 ч.? Разглеждах пак регламента 561, но конкретно не намерих нищо. Благодаря предварително.


     Няма нищо конкретно защото времето на управление не е обвързано с времето на почивката. Не те разбрах как си направил повече от 9 часа каране с една почивка от 50 минути! Ако си преминал 13-ят час е за предпочитане да е 9 часа почивката (да не объркваш броя на трите допустими), по-важно да я броиш за такава.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

BISER1975

Първо благодаря за отговора, и съм допуснал грешка  - не 50 м. пауза, а 90 м. Не съм правил девятки тази седмица, направих 11 ч. пауза. Защото повечето колеги развиха някаква теория за 11 ч. Наистина не намерих конкретна информация в регламента, и поради това да не стане грешка, направих 11 ч. пауза.

kron

Нямаш никакви ядове след 10 часа каране да почиваш 9 часа,ако имам възможност правя 11 часа.По пътищата хора много,приказки много аз ти казвам от опит и така да споделя относно регламента най точна информация се получава от колегите от Ташев Транс.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: kron - Петък, 30 Май, 2014, 18:25:42
... относно регламента най точна информация се получава от колегите от Ташев Транс.

     Искаш да кажеш, че там има кой да им го разтълкува и са наясно?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

kron

Именно разяснено им е на колегите,извадени са запетайките от регламента и са изтълкувани по точния начин.Не казвам че нямам собствено мнение от прочита на регламента към което мнение се придържам в работата,но съм се на слушал на всякакви глупости от колеги и на много полезна информация от колегите от Ташев Транс които съвпадат с моя прочит на регламента.

BISER1975

KRON благодаря и на теб за отговора. Колкото до " ТАШЕВ ТРАНС " - вчера бях в " СТОМАНА " Перник, и няколко колеги потвърдиха твоите думи.

Красимир Тодоров

Ташевците верно много знаят, досега с кой съм дебатирал, винаги е много точно осведомен.

Я кажете сега може ли да ви глобят инспекторите за това, че на товарна рампа, докато те товарят отзад си пуснал тахото на пауза и си полегнал за час и половина?

Ако да, моля за някой член от регламента да се цитира, а не ешк

ivopifeca

Не могат...ако се докаже че при товаренето не си бил длъжен да присъстваш на тоя процес.Знаеш сметам как става,не задавай селски въпроси.

Красимир Тодоров

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 01 Юни, 2014, 15:58:56
не задавай селски въпроси.
Е вие гражданьете... мисля че не питам нещо лошо, още повече, че има реален случай

loshdancho

Не могат да те глабят само ако си писал в ЧМР-стоката е ватоварена от изпращача. В всички други случаи е задължително присъствието  на шофьора. Не ми де рови , но е заджително да присъщваш, да следиш и да указваш по ЧМР конвенция
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Случая е именно такъв, не те допускат до склада, даже си оставяш ключовете в офиса и чакаш в чакалнята, която е именно за почивка обзаведена, с фотьойлчета, микровълнова, кафемашини, маси. Колегата е отишъл да дремне в камиона, не му се седяло в шофьорската стая (както и аз правя най редовно), дошли от ВОСА-та, и го отцепили. Сега ти ми пишеш за ЧМР конвенция, но нашето работно време е по регламента. Тука е вътрешно и нема ЧМР. Кара си се с транспортен документ, следователно не се кара по конвенцията. Не могат да те глобяват по член от конвенцията, а по член от регламента.
Нема смисъл да ми давате линкове, аз го имам, чел съм го, но нямам спомен да има такъв член който да определя вместо мен кога да почивам. В крайна сметка като нямам какво да правя в ремаркето не мога ли да дремна и кой може да каже, че не мога всъщност.

Красимир Тодоров