• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

На коя предавка тръгвате?

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Неделя, 31 Май, 2015, 18:47:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Неделя, 01 Януари, 2023, 17:19:28
Честита Коледа и Новата година на всички четящи и пишещи колеги!

    ЧНГ и за много години на всички, дори и на форумните мангали (добре е, че почти не останаха). В затвора не се казвало за много години, има не малко които не искат за много. Одеве в новините го разбрах. Странно, че не съм го знаел навремето?!


Цитат на: цецодебел - Неделя, 01 Януари, 2023, 17:19:28
Минко, Минко.....Какъв си ми паткопастир, като си подкарал вместо патките, гъските. Такава некомпетентност от твоя страна е непростима  ;D ;D ;D

    Вариантите са два за отговор и двата са в моя полза. Преди съм обяснявал, че за по-лесно и в никакъв случай грешно е: птица която плува и почти винаги лети е патка. Например - гъски, юрдечки, лебеди,... Птици които не плуват са пилета - кокошки (и петли), врабчета, гълъби, щрауси,...

    Другият вариант с некомпетентност е пак добър, "великите шофьори" които ни правилата за движение (в България дори) не знаят, време управление и почивка, езици, вероятно и толкова карат. Но пък много често са карали бакалавър след средното 4 годишен (само за "С"). Така че алгоритъмът е прост: ЯКО, силна или нормална некомпетентност и шофьор, прави "ЯКО велик шофьор". Паткопастир и некомпетентност прави "велик паткопастир". Стажът ми пак по подобен алгоритъмът е започнал на 4-5 години (съзнателни спомени), когато много обичах да подкарвам патките в полет. Следователно стажът ми е над 45 години. Одеве открих старо видео където се боря с патки, значи стажът отива към 50 години. Малко приличам на маймунка, ама сега съм еволюирал и съм от дискриминирано малцинство - бял, мъж и харесвам жени.

https://www.facebook.com/reel/682696896678748?s=yWDuG2&fs=e


    Чудя се онзи горе с две и половина верни неща,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,. Ако има собствен ЗиЛ, дали ще тръгва на първа? Дали знае колко е "надълбоко"? От днес съм се замислял, ако се тръгва на първа за да не се износват триещите се повърхности на съединителя, какво правим, ако се износи аксиалният лагер? Обикновено сменяме всичко.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

от една година минах на 13 ка
отначало ми беше терсене, но после какво забелязвам:
ако е празено ремаркето "половинките" може да ги "прескачаш" или само 12та може да ползваш
колкото по тежко ремаркето стане, толкова по-надолу ти иска да слагаш "половинките"
много по-хубава е 13ката от 10, особенно за тежки товари
колкото повече свиквам с нея, по-голям кефа е
Eaton Fuller съединител се ползва само за потегляне, после просто се ръга, колкото повече свикваш толкова по мазно почват да влизат

smoking gun

American

smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Четвъртък, 05 Януари, 2023, 01:17:07
от една година минах на 13 ка
отначало ми беше терсене, но после какво забелязвам:
ако е празено ремаркето "половинките" може да ги "прескачаш" или само 12та може да ползваш
колкото по тежко ремаркето стане, толкова по-надолу ти иска да слагаш "половинките"
много по-хубава е 13ката от 10, особенно за тежки товари
колкото повече свиквам с нея, по-голям кефа е



    Американец, казваш, че е 13-ка, пише нещо 13 на картинката, ама не ги виждам? Виждам 8 с половинки, една ниска и 2 назад, значи 19 общо. Ясно не изреждаш всички 17 предни предавки поред. Ще ти кажа как би могло да е в България, освен тези които тръгват на втора или трета. Първа (бавна или бърза), следваща трета, после другият блок и пета, после шеста, дотук без да се щракат половинките. Тази схема моода се ползва, при максимално натоварване и празен. Следващата е седма бавна, седма бърза и така останалите два варианта (8-ма бавна и 8-ма бърза). При теб неутралната е между 1/5-та и 2/6-та, за 3-та и 4-та, но най-вече между 7-ма и 8-ма се налага да се натиска надясно и движение напред и назад. Това го имаше при по-старите кутии които смяната на блокове не е от копче, а с удар (шамар) надясно за "големия" блок. При "големия" блок, неутралната е между пета и шеста. Ти на коя тръгваш, натоварен и празен наравно например?



Цитат на: American - Четвъртък, 05 Януари, 2023, 01:17:07
Eaton Fuller съединител се ползва само за потегляне, после просто се ръга, колкото повече свикваш толкова по мазно почват да влизат

    Не разбрах, не натискаш педала на съединителя или има копче за комфортна смяна?
    Ето това е начинът да се пази лагерът и триещите се повърхности.



    И какво се получава, по двата американски континента ползват ръчни скорости?! Е, те по ли са шофьори от тези с автоматичната смяна на предавките? От поне 20 години има масово такива камиони и в българските фирми. А от преди десетина и да искаш, почти няма къде да намериш. А дали не върви идея, че за ръчни скорости се изисква по-голямо майсторство? Това ще е много депресиращо за "великите шофьори". Ще ви "светна", обявяваме, че тези които могат и/или карат с ръчни скорости за некадърници. Имате опит в такива извъртания, ще се справите.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Задните две не се броят

LO първа
1 втора
2 трета
3 четвърта
4 пета
(range selector от LO на HI)
5L шеста
(split selector от L на H)
5H седма
(split selector от H на L)
6L осма
(split selector от L на H)
6H девета
(split selector от H на L)
7L десета
(split selector от L на H)
7H единайста
(split selector от H на L)
8L дванайста
(split selector от L на H)
8H тринайста

Съединител само от спряло положение го натискаш за да вкараш лоста в някоя предавка, отпускаш го потегляш и повече не го натискаш. Отаначало ти хъркат но бързо се свиква.

камиона ми е Volvo 2016 с двигател Cummins 15 литра и въпросната ръчна скоростна
smoking gun

цецодебел

Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Задните две не се броят

LO първа
1 втора
2 трета
3 четвърта
4 пета
(range selector от LO на HI)
5L шеста
(split selector от L на H)

5H седма
(split selector от H на L)
6L осма
(split selector от L на H)
6H девета
(split selector от H на L)
7L десета
(split selector от L на H)
7H единайста
(split selector от H на L)
8L дванайста
(split selector от L на H)
8H тринайста

Съединител само от спряло положение го натискаш за да вкараш лоста в някоя предавка, отпускаш го потегляш и повече не го натискаш. Отаначало ти хъркат но бързо се свиква.

камиона ми е Volvo 2016 с двигател Cummins 15 литра и въпросната ръчна скоростна
Малййййй. Вие в кой век сте? В Европа трудно може да намериш вече камион с ръчка.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Задните две не се броят

    Усетих се, че задните никога не се броят. Ама със и без не ми излизаше броят.


Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Задните две не се броят

LO първа
1 втора
2 трета
3 четвърта
4 пета
(range selector от LO на HI)

    Не бях забелязал, че от 1-ва до 4-та, няма половинки. Наистина рядко може да има нужда от толкова и дори почти винаги целите се прескачат. Ниска, 4 на "бавен" и 8 на "бърз" блок.



Цитат на: American - Петък, 13 Януари, 2023, 08:57:56
Съединител само от спряло положение го натискаш за да вкараш лоста в някоя предавка, отпускаш го потегляш и повече не го натискаш. Отаначало ти хъркат но бързо се свиква.

    Не разбрах, свикваш с "хъркането" или да ги синхронизираш? Чудя се още нещо, обикновено ръчните скорости са осигурени от самоизключване и съответно не може да се изключи без натиснат педал на съединител. Също се чудя как сменяш половинките без да ползваш съединител?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Много лесно се вади от скорост точно в момента когато двг нито бута нито спира, прилагаш усилие на лоста и олабваш газта и в момента когато двг не бута лоста се вади, после леко падат оборотите и влиза по-горна.

половинката от L на H само щрапаш ключето и отпускаш газта, оборотите падат и сами влизат в H след което пак стъпваш на газта

ще трябва да направя видео

относно в кой век живееме, отговора е следния. автоматиците се предпочитат от шофьорите които камиона не е техен
ръчната се предпочита от шофьорите които си купуват камионите за тях, защото няма електроника и съответните проблеми
smoking gun

цецодебел

Цитат на: American - Вторник, 17 Януари, 2023, 07:41:24
относно в кой век живееме, отговора е следния. автоматиците се предпочитат от шофьорите които камиона не е техен
ръчната се предпочита от шофьорите които си купуват камионите за тях,
И аз предпочитам ръчна, но само в някои случаи, а Фулар съм карал на Ивеко още 2003-2004 и не съм очарован. Има ли колега, който да е имал проблеми с автоматиката на съвременните скорости?
Цитатзащото няма електроника и съответните проблеми
Айде сега! Те по тия жици, масло тече ;D

ЦитатThe Output Shaft Speed Sensor measures the rotational speed of the output shaft taken from the Output Shaft Tone Wheel. The Transmission Electronic Control Unit (TECU) compares these speeds to calculate the gear ratios of the main case, auxiliary case and overall transmission.
https://www.eaton.com/us/en-us/support/warranty-returns/eaton-commercial-vehicle-warranty/warranty-information/guidelines/rwrg0076.html
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

American

Имал съм следния случай, не беше проблем с трансмисията ами с двигателя
карам си през ноща и пред мен спрял трафика на магистралата и аз спирам също
минава време и както си работи на място двигателя гасне и неще да запали
трафика тръгна и аз останах сам на тъмната магистрала в дясната лента  :o

вкарах 3та и с въртене на стартер се придвижих на аварайната лента

можеш ли това с автоматика да го направиш ?
smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Сряда, 08 Февруари, 2023, 03:07:45
вкарах 3та и с въртене на стартер се придвижих на аварайната лента

    На европейските камиони само на първа може да завърти стартера и евентуално запали. Това е за такива аварийни ситуации.


Цитат на: American - Сряда, 08 Февруари, 2023, 03:07:45
можеш ли това с автоматика да го направиш ?

    В този случай всички ще съжаляват, че са с такава трансмисия. Някои от старите кутии с хидротрансформатор можеха поне да палят на скорост. За лека кола Мерцедес дават при 30 км/ч се от N на D и завърта двигателя. Автобуси същата марка можеха да палят така. Явно помпата е вързана към изходящият вал.
    Автоматикът при част от хората е едно голямо удобство, в случай че могат да работят с ръчна смяна на предавките. В останалите случаи, ако няма автоматик - няма сделка. Когато скоростните кутии бяха тежки с трудна смяна колко жени имаше на камиони? Въобще и от другите нямаше много желаещи. При автобусите беше подобно, да кажем един гараж с 200 шофьора евентуално една жена. Затова при тролеите нямаха такива спънки. Явно, при жените наличието или не, както и големината на скоростният лост има значение. В обратна зависимост - по-малък или въобще да няма - по-добре!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Примера който съм давал винаги е невъзможността да "залюлееш" камиона с автоматика. Например, когато спреш на заснежено и топлите гуми си направят "ванички". На сутринта с автоматика тръгване няма  ;D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Неделя, 12 Февруари, 2023, 13:49:11
Примера който съм давал винаги е невъзможността да "залюлееш" камиона с автоматика. Например, когато спреш на заснежено и топлите гуми си направят "ванички". На сутринта с автоматика тръгване няма  ;D

    Има някои автоматици които имат бутон "свободно люлеене". Може би това помага. Каква част от шофьорите биха карали камион с ръчни скорости? Дори и да тръгват и на 5-та, не на първа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 13 Февруари, 2023, 20:55:17
    Има някои автоматици които имат бутон "свободно люлеене". Може би това помага.
Не знам. До сега поне аз не съм попадал на такова.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 13 Февруари, 2023, 20:55:17
    Каква част от шофьорите биха карали камион с ръчни скорости? Дори и да тръгват и на 5-та, не на първа.
Еми няма такъв който да тръгва на първа, обикновено се тръгва на трета, а че автоматиката е удобство, спор няма. Аз за това и писах "някои случаи"
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

ivopifeca

Фулер кутии имаше на Ивеко,и на ДАФ ,поне такива съм карал.

ivopifeca