• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Prima 91

Започната от Rammbon, Вторник, 08 Юни, 2021, 11:33:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Търсих в търсачката и не я намерих тази фирма. Затова директно тук ще я вкарам.
Първо ще пиша за условията на работа. Реклами много в офиса им, едни вежливи и мили, че чак да ти е драго, но до тук. Който работил в тази фирма, за 2 години си купувал апартамент. Добре, апартамаент , но в някое малко градче. От 12 месеца 3 се почиват, 9 се работят х 1950 е , колко пари се събират, за 2 години какъв апартамент? Обещават 2000 е, реално са 1950е. На двойките 1800 е, реално са 1750. 70 е одържат за здравна застраховка за 1 г, един хвърчащ лист, без подписи и печат на ЗК. Валидна ли е, нокой не знае, само от ЗК потвърждават , че я има , но какво покрива и колко, никой не казва. Карат се национали, по Немско, френско, испанско, полско, чешко, унгарско. И то национа , които те ти кажа, с по 2 цифри, по 3 цифри по 4 цифри, като D 2745, примерно. Караш срещу забранителни знаци, на 3.5т, 7.5 т, 19 т, 22т. Почти винаги се претоварва от Испания с поне 2 тона. Обещават нови камиони, получаваш 6 или 7 годишен. Имат поунови на 3-4 г, няколко бангии , дават ги само на стари шофьори. На двойките дават средно високи камиони, а сами карат с най-голямата кабина. Диспонентите, някои стават, само 3 , някои за нищо не стават. Не може да те пращат в Испания, да караш като луд до края на часовете си, да стигнеш и да разтовариш и като пристигнеш , те хората да работят до 16 ч, а на теб ти смятат часовете, че трябва да си там в 20 ч, а си стигнал в 19:30ч.  Или друг случай, пращат те на адрес по кординати, пристигаш на адреса, но товара не е за там, а за друго място, не е за склад , а за завода на склада и диспонента да не знае къде е завода и тръгва посреднощ, да търси в мапса, къде е завода. Още случай, трябва да си купуваш машинка за Чекия и Полша, винаги като влизаш и я връщаш като излизаш. Дават ти грешки координати, за мястото на купуване, толкова грешни с по 1-2 км разлика , и то напред в държавата, трябва да се връщаш пак по АМ или друг път, да те улови някоя камера. Добре че има много абита и руснаци по пътищата, че казват къде, българин не помага.
А, стоките, в офиса ти казват , че няма групажи. Свят да ти се завие от групажи. По, 3,по 6, по 12 групажа на камион. И нищо не плащат за групажите. Още не си разтоварил и ти пращат час за товарене на 600км. И вечно си в издънка, не можеш да смогнеш на часа им на товарене, все ги дават така, че не смятат паузата. За закъснение на адрес , ГЛОБА 100 е, за каране по друг път, не по техните, ГЛОБА 100 + таксите за пътя.
Като товари, карат всичко от което можеш да се сетиш, от отпадъци на байли, авточасти, железа, хартии рулони, мебели, плоскости разни, всичко.
Паузите, се правят с ваденен на картите за 24 и 45. Който го хванат гори сам. Имат база в Германия на Шпайер. Там в базата не се правят паузи, а наоколо, кой където може да спре под жаркото слънца на 40 градуса. Автохофи не се плащат, само ако е много скъпа стоката, но това е много рядко. Време за баня и пералня, само по време на паузите. За магазин 30 минути.

Rammbon


Zepp44

 Мисля че имаше тема за фирмата някъде, но не е проблем и тука да споделя моите впечатления. Работех там преди около година и половина, относно парите всичко което сме се разбрали преди започването ми е било изплатено. Имат някаква странна система на твърдо заплащане + км ако имаш месечно над колко хиляди вече забравих точно числото, защото за единички е едно за двойки друго. Така правят адресите, че първия месец имаш повечко км съответно вземаш малко над това твърдото заплащане, но през следващите няколко такова нещо няма километрите са малко и си стоиш на твърдото, питал съм защо всеки път това се получава естествено отговора беше, че такова нещо няма, ама като съм питал и други колеги и те се били по същия начин, та с един вид да ти позамажат очите. Диспонентите редовно се сменят, повечето са някакви девойки на по 20 и няколко г. дето хабер си нямат от тази работа и съответно от там идват всичките проблеми с грешни адреси и другите неща дето изброява колегата. Бил съм при диспонент дето наистина е в час и такива проблеми като адреси, магазини, бани никога не съм имал, но такива във фирмата се броят на пръстите на едната ми ръка. За забраните дето те карат да минаваш от там казват, че ако има глоба те я поемат, дали е така не знам не ми се е случвало. За нарушаване на часовете също не са ме карали да правя, а карта също никога не съм вадил като правя седмична пауза. В началото съм бъркал пътя заради тея национали един, два пъти, но не са ми правили проблем. За групажите е така, но лично аз в най-лошия случай повече от 4-5 адреса не съм имал. Хубавото там е, че всяка седмица превеждат аванс тогава беше до 600лв сега не знам колко е, а останалата сума като се прибереш на отчета още същия ден. Според мене за хора, които тепърва започват този занаят фирмата става да поработиш известно време докато се научиш и после да търсиш нещо по-добро, аз там с пари никога не съм имал проблеми освен някоя друга снимка ако имам съм си я плащал няма как. И пак да кажа, че това са впечатленията ми от преди година и половина сега сигурно ще има някои промени нямам представа.

Zepp44


МИНКО ИЛЧЕВ

     Има такива тема в раздел Разни:
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1878.msg22071#msg22071

     Струва ми се когато някой попита за "читава" фирма, тя се споменава доста често, дори когато не е уточнено регион Варна.

     Както не вярвам когато някой обяви фирма, че не ставала и дори не се аргументира с половин изречения. Точно вярвам когато се изложат подробности! Най-малко при конкретния случай вероятно е било точно така.

     Тази ли фирма смята Мюлюз - Баден Баден, 55 евро за 200 километра в Германия?


Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

martin stanev

Цитат на: Rammbon - Вторник, 08 Юни, 2021, 11:33:33

Обещават нови камиони, получаваш 6 или 7 годишен. Имат поунови на 3-4 г, няколко бангии , дават ги само на стари шофьори. На двойките дават средно високи камиони, а сами карат с най-голямата кабина


Като им гледам рекламите във фейса по шофьорските групи, на сминките едни лъскави бяли Дафове многобройни редици неможеш ги преброя. Преди 2,3 месеца не помня Примата или Юроспийд една от двете фирми беше, публикува обява във фейса със снимка с многобройни редици Дафове на Гиртека.......голям смях беше ;D ;D ;D

Rammbon

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 09 Юни, 2021, 09:25:42
     

     Тази ли фирма смята Мюлюз - Баден Баден, 55 евро за 200 километра в Германия?

Абсолютно същата ! Казват ти , карай от където искаш, после в офиса, тук си карал, там си карал, ама така ми казаха, а те може да са казали, но се плаща и се одържа. Обявяват , че имат над 160 камиона, в гаража им се събират не повече от 15 и още 20 да са някъде по пътищата, може и 160 да са, но рядко се засичат 2 камиона. Кара се с регенерат гуми по влекачите, зарежда се нафта, колкото да не огасне камиона някъде, тук зареди 80л, там зареди 90л , после напълни еди къде си. Наливаш нафта по 1.22е в Германия за 80 л, после те пращат да фулираш на 1.38е, те да си берат гайлето, ама и ти казват, ти не видяли цената, що не заредиповече . Асистенция няма, сам се оправяш. Резевните гуми изтъркани, други нямат, което остане отива за резерва. Ремаркета регенерат, има и някой нови гуми, но са рядкост. Сменяш ремаркета, товариш едни, оставаш го и вземаш друго. Може да те накарат и камион да смениш, вземаш друг.
Единстеното хубаво нещо , са ремаркета на по 2-3 г Шмитц. И авансите им по 600 лв всяка седмица са ги измислили, за да има какво да вземеш накрая, да не те орежат за това и онова. Е има и вътрешни хора, няма да споменавам кои са и защо са текива. Има голямо текучество, кой изкара 2, 3  месеца и сменя фирмата. За начинаещ шофьор, дават 900 е, да го обучава някой .

Salvatore

Напълно вярно е казаното по-горе. В добавка камионите в голяма част са над 800 хиляди километра и на повечето ретардерите и мот. спирачки са скопени, ако подочуят, че напускаш те режат 400 Евро с уговорката, че ако се върнеш ще ти ги възстановят, регламента не се спазва до 105 часа Желязко плаща ако те хванат, каране само по национал където няма се качваш по магистралите, зареждане по 50-100 литра гориво по кучешки бензиностанции обиколки за да се спестят някакви центове от гориво, за линиите в Англия спиране само в индустриални зони без баня и тоалетна,ако спреш на платено си е за твоя сметка, платено само ако товара е скъп и това не е винаги, горивото се мери с тел ;D ;D новите заплати 2100 Евро за линии в Европа 2200 за Англия. Не знам за другите но с мен не си спазиха уговорката и съм 800 Евра назад казаха, че ще възстановят ако се върна да работя за тях за да "Случвали Нещата" няма как да се случват не търпя някои да ме изнудва за пари. Единствено съжалявам, че не им зарязах камиона на някой паркинг. Има още много да се каже но това според мен е достатъчно. Случайно попаднах на темата за това се и регистрирах да изкажа мнение за тази фирма   

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Salvatore - Събота, 03 Юли, 2021, 13:13:41
Напълно вярно е казаното по-горе. В добавка камионите в голяма част са над 800 хиляди километра и на повечето ретардерите и мот. спирачки са скопени, ако подочуят, че напускаш те режат 400 Евро с уговорката, че ако се върнеш ще ти ги възстановят, регламента не се спазва до 105 часа Желязко плаща ако те хванат, каране само по национал където няма се качваш по магистралите, зареждане по 50-100 литра гориво по кучешки бензиностанции обиколки за да се спестят някакви центове от гориво, за линиите в Англия спиране само в индустриални зони без баня и тоалетна,ако спреш на платено си е за твоя сметка, платено само ако товара е скъп и това не е винаги, горивото се мери с тел ;D ;D новите заплати 2100 Евро за линии в Европа 2200 за Англия. Не знам за другите но с мен не си спазиха уговорката и съм 800 Евра назад казаха, че ще възстановят ако се върна да работя за тях за да "Случвали Нещата" няма как да се случват не търпя някои да ме изнудва за пари. Единствено съжалявам, че не им зарязах камиона на някой паркинг. Има още много да се каже но това според мен е достатъчно. Случайно попаднах на темата за това се и регистрирах да изкажа мнение за тази фирма    

    Отново приветствам така написано мнение. Дори бих заложил, че е близо до 100 % истина, макар че практиката ме е научила да нямам много доверие на каквото и да е. Ама не че нямам доверие, ама направо истината задължително е съвсем друга за такива които пуснали тема благородно да ни "предпазят", а ми е трудно да определя, че са написали половин изречение. Имам конкретно предвид от последните 10 дни. "Сразяващи фрази" като: "бягайте" или "не плащат" - изобщо не ми приличат на част от смислено изречение.
    Видно е с тези три публикации (от Радостин по-горе и още един) - МОЖЕ. Може да се опише как е било при тях. Не само няколко или много далеч от едно цяло изречение. Не вярвам, че тези които използват "сразяващи фрази" които в редки случаи могат да се сметне за половин изречение да разберат. Но там нещата задължително са много, много по-различни!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Salvatore

Прав сте. За едни баницата е сладка за други е солена. Истината има много лица за мен е една за работодателя друга за вас трета. Всеки има право да я изрази, да сондира мнения тук в форума из другите форуми, социални мрежи и т.н. и да прецени за себе си какво решение да вземе.
Лично аз си зададох следните въпроси след работата при тях и след като си отговорих на някои от тях на други не успях прецених, че мен не ме устройва

-Нарушава ли се регламент регламент 561 в въпросната фирма и ако не защо не е отбелязано в обявите им?
-Колко часа е работният ден?
-Вярно ли е, че гн. Панков плаща до 105 часа при позволени 90 за две седмица?
-Вярно ли е, че се карат национали при някои от които против забрана за каране (D673)там как се процедира при спиране от полиция или при станал инцидент?
- Вярно ли е, че се кара по време на забрани?
- Заплаща ли се нощният труд?
-Какви осигуровки се плащат?
-Как се процедира при авария спукана гума или друг проблем?
-Как се сдава/приема камиона ?
-Колко е средната възраст и на колко км е авто паркът?
-В Германия и Белгия има ли маршрути или се кара по навигация?
-Как протича и се заплаща обучението на нови шофьори?
-При инцидент камионът застрахован ли е и ако да удържате ли пари за щети по влекача и ремаркето и ако да защо?
- Кога се ползват платени паркинги?
-Защо при проблем камионът се кара до последно преди да се вкара за ремонт?
-Вярно ли е, че композициите се карат с гуми регенерат?
-Вярно ли е,че транспортът от и до България се извършва с бус с които се превозват въпросните гуми и се кара от шофьорите които отиват за смяна без да им се плаща въпросното шофиране?
-Вярно ли е,че командировъчните започват да текът от момента на качване в камионът което е в разрез с БГ законодателството?
-Вярно ли е, че камионите се претоварват и как процедирате при тези случаи а височината?
-Вярно ли е, че картите се вадят при 24 и 45 часовите почивки и ако да защо?
-Защо навигацията в камиона е за кола
-Защо не се предоставя служебен телефон с камера и Интернет а се изисква от шофьорът да ползва своят личен телефон за да върши вашите изисквания за който в последствие не се заплаща
-Защо няма лице 24/7 с което може да се свържеш при създала се ситуация
-Защо шофьорите са пращани по индустриални зони без никакви условия(баня, тоалетна)
Тези въпроси са важни за мен, за други колеги може да не са. Така, че всеки си преценява какво го устройва.

Salvatore