• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Правило за сменяне на шайбата

Започната от g_dandy, Сряда, 13 Юли, 2011, 20:24:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Jack77

Имам един въпрос грешно ли ако да речем карам 5 - 6 часа, след което направя 9 часа почивка, после сменям шайбата и продължавам. В смисъл имам си карано с къса и дълга почивка на една (първата) шайба, след този период я сменям и продължавам пак 4 часа и 30 мин къса почивка, още 1 час и 30 мин каране и съм се прибрал?

Jack77


Rammbon

35 часа карах с 1 шайба, бях забравил да я сменя. Днес я гледам цялата надраскана, че и на места застъпани чертите.  Не че ми трябва шайба там където карам, макар че минавам и по път за винетка, но само 40 км :))))))  ,  ама да не стои машинката празна.
Късмета е бил с мен .

Rammbon


Jack77


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Jack77 - Понеделник, 28 Май, 2012, 20:27:56
Имам един въпрос грешно ли ако да речем карам 5 - 6 часа, след което направя 9 часа почивка, после сменям шайбата и продължавам. В смисъл имам си карано с къса и дълга почивка на една (първата) шайба, след този период я сменям и продължавам пак 4 часа и 30 мин къса почивка, още 1 час и 30 мин каране и съм се прибрал?

     Някой беше казал, че шайбата е като диаграма. Има ли значение как ще я смениш (по-рано от 24 часа), само унгарците могат да ти измислят правила. Правиш я смяната както е удобно. Аз предпочитам като почна каране да сложа нова шайба. Не винаги идва, по този начин и я сменям (често застъпвам), както дойде. Ако я сменяш на 24 часа, не е желателно да има карано повече от 9 (или 10) часа, както при цифровия. Като я сменяш на по-малко време, това може да не се забележи.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: Jack77 - Понеделник, 28 Май, 2012, 20:27:56
Имам един въпрос грешно ли ако да речем карам 5 - 6 часа, след което направя 9 часа почивка, после сменям шайбата и продължавам. В смисъл имам си карано с къса и дълга почивка на една (първата) шайба, след този период я сменям и продължавам пак 4 часа и 30 мин къса почивка, още 1 час и 30 мин каране и съм се прибрал?

Щях да ти отговоря на драго сърце. Обаче в главата ми е някаква каша с тези шайби. Имам чувството, че трябва да изкараме по едно висше образование, за да се справим с регламентите. С карта ми е по-лесно някак. Стои си там в тахографа и не се занимавам с излишни главоболия.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

georgi87

Аз като съм карал камион със шайби винаги съм ги сменявал не по-рано от 15 минути преди да презастъпи случвало ми се е и да презастъпи почивка с почивка но не съм имал проблем за това.

Jack77

Питах и други колеги и те казват, че може да си се сменят така. Иначе шефче имам и карта, и съм на твойто мнение ама единия дръгел е с шайби, та се занимавам с глупости  ;D

Rammbon

Всеки ден с нова шайба, а старата изчезва в джоба, че някои джедай се качват в кабината и ровят . Кара се по 10-12 ч  , но и има много престои по 30-минути до 1 час. Все едно от днес съм на работа и съм бил в отпуск, знаете как става :) каза шефа или си у вас .

SEMPER

Цитат на: admin - Вторник, 29 Май, 2012, 02:07:22
С карта ми е по-лесно някак. Стои си там в тахографа и не се занимавам с излишни главоболия.

В тази връзка искам да питам, има ли някъде из наредби,закони, регламенти някакъв срок, от когато ще е задължително дъргелите да с с дигитални уреди, и тахографите с шайби ще минат в историята.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: SEMPER - Сряда, 30 Май, 2012, 09:36:40
В тази връзка искам да питам, има ли някъде из наредби,закони, регламенти някакъв срок, от когато ще е задължително дъргелите да с с дигитални уреди, и тахографите с шайби ще минат в историята.

     Сега, ако се повреди аналоговия тахограф. Не се ремонтира заменя се с дигитален. Дали нещо имаше и за около 2014 г, да се заменят изцяло. До тогава може и да го изменят.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Veco

Ако ги заменят с дигитали, трябва да се мислят нови шашми за по-дълго каране.

georgi87

Дано да не е скоро влизането в историята на тахографите с шайби.

Rammbon

Цитат на: georgi87 - Сряда, 30 Май, 2012, 10:10:36
Дано да не е скоро влизането в историята на тахографите с шайби.
И със шайба да си и с дигитал, пак ще се кара на поразия. Само някоя фирма ще се облажи от смяната им с електронните.  Нали има вратички за всичко :) ?

kkkvd

Е как ще се кара на поразия с дигитала? Освен да слагаш магнит или друга карта? Те даяджиите не са пасли трева, знаят какво да гледат като те спрат.
Относно правилото, шайбата отчита 24 часов период, но не е задължително да се сменя на 24 часа. Тоест може някоя шайба да е с 18 часа рисувано по нея, почваш новия ден, слагаш нова шайба, а паузата остава на старата шайба. Или при възможност вечер слагаш новата шайба, правиш си паузата и тръгваш да караш. Пак повтарям: Шайбата отчита 24 часов период, щото толкова ни е денонощието, нито 23, нито 25. Обаче на колко ще я смени шофьора - отговора е според ситуацията.
Или пък за седмични почивки нормална или кратка - това е повтаряно, но може и да си извадиш шайбата, не да ходиш през уикенда (както един колега) да сменява шайбите. А за  дните в които си почивал, дори и да ти е нормална почивка - представяш бележка. Там дето аз работя, бележки се дават, ако картата е била извадена за повече от 24 часа, което за мен е грешно, дори и 10 часа да ти липсват е проблем (щото може да си карал друго МПС попадащо в регулацията), ама та викат че е ОК...

Tihomir78

Когато бачках като чиновник смисъл петък запразнявам и понеделник пак на линия, шайбата от петък не е вадех и понеделник сутринта в 8:00 я сменях като съответно километражите се засичат. Нашите свежи даЙджии ми бяха обяснили че след като нямам достъп до камиона трябва или писмо за двата дена или да си пусна 2 шайби. Отперд всичко си се описва както си му е реда , начален и краен километраж съвпадат, а отзад на гърба си попълвам почивка. Оттогава почнах така да ги пиша и не съм имал проблем , ама колкото даЙджии толкова и тълкувания на регламента.

Tihomir78