Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Ремаркета => Темата е започната от: LKW - Вторник, 22 Ноември, 2011, 00:22:34

Заглавие: Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Вторник, 22 Ноември, 2011, 00:22:34
Укрепването на товара е за някой проста и лесна работа но си има тънкости който много често могат да ти спестят доста евро от глоби(особено в Германия).С тази тема ще споделя нещата който аз знам за укрепването на товари , неща научени къде от практика ,къде от питане и гледане и къде от прочетени материали (лошо , че са все чуждестранни).В много от западно европейските страни се провеждат курсове точно по такива теми свързани с международния транспорт ,лошо е че  в България има само един ПУЦ и това е.И после гледаме умно.Надявам се темата да ви хареше и всички да споделим по нещо.

Колани за укрепване на товара (тираджиски колани)

Има няколко вида колани , едноконечни --това са колани които "нямат край" и нямат куки са тресчотка.Единия край е зашит към нея ,а другия край влиза в канала на затягащия  механизъм на тресчотката.Този тип колани най-често се използват за стягане на товара към пале или като допълнителни за стягане на товара на "пачка".Двуконечни--това са стандартните колани с два свободни края с пришити куки.Колани тип "примка",това са колани на който двата края са като примки.Те се използват за затягане на хоризонталните греди на ремаркето , най-често когато се използват групажни разделителни греди или се возят варели и бидони(за тях ще стане въпрос по надолу в темата).Всеки колан има определени технически параметри,те са написани на етикета ,който има всеки колан.Всеки етикет и колан  има различен цвят ,според цвета се определя от какъв материал е направен колана .На етикета пише кога е произведен колана(дата и година) ,дължина на колана и силите на опън(LC) и сила на натягане на тресчотката(STF).Тези сили са в нютони(N).От това каква е силата на опън на колана се определя за колко тона е колана.Товароносимостта и силите на опън и натягане зависят и от това как ще ще се използва колана , праволинейно или П-образно.Друго нещо което пише на етикета е и какъв тип са куките на колана(SHF),(HT).Има отворени куки има куки с предпазите против откачане.Различните видове куки се отбелязват с няколко букви(A,B,C,D).Вече и някой колани имат и тресчотки от по новия вид.Тези тресчотки имат специален механизъм ,който предотвратява претълкулване на товара при освобождаване на колана (особено при кръгли товари).Механизма освобождава колана постепенно.Има колани който са на два ката.Тези колани се използват за по тежки товари.
Друго важно нещо е според вида на товара и теглото му какви и колко колана да се сложат.Има няколко неща който трябва да се знаят ,колко е теглото на товара ,какъв е коефициента на триене между пода на ремаркето и палето или самия товар и колко е ъгъла който прави колана между товара и пода на ремаркето.Ако товара ни е примерно 4 тона и имаме колани 4-5 тонни(най-често ползваните колани).Колкото е по голям коефициента на триене толкова броя на коланите намалява(на това аз лично много не разчитам и обичам да има повечко колани).Коефициента на триене се увеличава с позтавяне на гумени подложки проти хлъзгане.Ъгъла който прави колана между товара и пода на ремаркето е добре да е по близо до 90градуса.Колкото е по малък този ъгъл то броя на коланите траябва да е по голям също така и трябва да се избират и колани с по голяма сила на натягане на тресчотката и сила на опън на колана.Силата на натягане на тресчотката (STF)е различна независимо ,че колана е за 5 тона.

Колан за 5тона (STF)350[daN]
Колан за 5тона(STF)450[daN]
Колан за 5тона(STF)500[daN]

Също така ако изберем колан от 5тона но с по голяма сила на натягане на тресчотката (примерно 450) може да намалим броя им ако преди това сме използва ли примерно колан с STF350 или 250.
Всичкото това нещо което описах по горе става най лесно със специални таблици предлага ни от водещите фирми за колани(примерно SpanSet).На самата таблица има прав ъгъл от 0 до 90 градуса (нещо наподобяващо на транспортир).Градусите са разделени на няколко цвята.Таблицата се слага директно на пода на ремаркето до предварително опънат колан.Според колко е ъгъла който прави колана и в кой цвят влиза се определя какъв колан ще е необходим посредством таблица.Важно е и да се знае коефициента на триене на товара защото в таблицата има и неговите стойности.

Подложки против плъзгане на товари

Подложките против плъзгане имат няколко разновидности според дебелината и плътноста им.Функцията им е да намалят коефициента на триене между товара ,палето и пода на ремъркето.Подложките или се изрязват от роло или има и такива с определени размери като парчета.Самата подложка се поставя там където товара ,палето контактува с пода на ремъркето.Най-често пърчетата подложка имат квадратна  или като лента форма.При подложките колко е по тежък товара и плътно стъпва на подложката толкова по добре.

Предпазни ъгли и предпазни шлаухи

Има няколко вида предпазни ъгли -ъгли с ъгъл по-голям от 90градуса ,тези угли се използват когато товара има ъгъл по от 90градуса.Другия вид ъгли са ъгли на който стените им имат леко предварение(малко по малко от 90 градуса).Това спомага след като ъгъла се стегне с колана стенитему прилепват по плътно към товара.Друг вид ъгъл е стандартен ъгъл с гърбица която спомага за по добро прилепяне към товара.Друг вид ъгъл е ъгъл с две гърбици на едната страна на ъгъла.Този при този вид ъгли напрежението от колана се предава повече на стените на  самия ъгъл и отслабва напрежението на ръба.Така се избягва деформации на товата.Тези ъгли имат предпазни стени които предпазват колана от изхлузване.Лошото на тези ъгли е ,че всеки ъгъл е за определена ширина на колана.
Палетни ъгли-палетните ъгли наподобяват "винкел".Имат различна дължина(80см.1,20м.2,40м).Тези ъгли могат и да се режат на по къси парчета.Има палетни ъгли които по страните си имат дупки за поставяне на гърбици за по плътно прилепяне на страните на ъгъла към товара.Палетните ъгли се използват за по меки и нежни товари с прави ъгли.Най-често товари от кашони на палети опаковани с опаковъчно фолио или товари в дървени сандъци.
Предпазните ъгли служат за   по-добро прилепяне на колана към товара ,за предотвратяване на претриване и износване  на колана в ръбовете на товара ,също чрез предпазните ъгли колана се натяга равномерно от двете страни на товара при П-образно стягане.Предпазните ъгли имат определени стойности на сила на натягане на тресчотката.

Предпазни шлаухи--има два вида шлаухи цели , те са по-меки за да се използват трябва колана да се вдене през шлауха.Тези шлаухи най-често се използват когато се налага стягането на бетони елементи(бетони пръстени) ,кангали от арматурно желязо или пачки метални профили.По-дългите модели цели меки шлаухи се използват при автовозаджийските колани когато се налага да се стягат гумите на колите.Другия вид шлаухи са разцепени те са и по-твърди.За да се монтират на колана само трябва да се разтворят и колана да влезе в тях.Тези шлаухи се използват при стягане на рола от ламарина също и ламарина на пачки.Те са по подходящи и когато товара има по-остри ръбове.Приложението на шлаухите е същото като това на предпазните ъгли.

Уплътняващи въздушни възглавници

Възглавниците представляват нещо като надуваеми дюшеци само че са от много по твърд материал.Има няколко вида възглавници -за леки товари за средно тежки и за тежки товари.Възглавниците имат едно приложение ,да укрепят и уплътнят товара когато това не може да стане с колани.Самата възглавница се поставя между палетите с товара или между палета с товара и прените на ремаркето или контейнера след което възглавницата се надува с компресор с въздух докато уплътни товара.След като товара се достави възглавницата се изпуска посредством вентил или се прави лека дупка.Тези възглавници се използват най-често при хладилници,контейнери.



Линейни метални шпригли , хоризонтални групажни прегради , вертикални телескопични прегради

Линейните метални шпригли се монтират в каналите на хоризонталните прегради на ремаркето ,замествайки дървените дъски.Тези шпригли представляват метални профили с два държача, по един на страна.Шприглите имат отвори за поставяне на групажните прегради.Металните шпригли се използват при превоз на варели ,бидони и групажни товари.Варелите и особено бидоните са малко особен товар от към укрепване и ако недай си боже стане някоя беля и варелите или бидоните се освободят в ремаркето металните шпригли ги държат в ремаркето , ако шприглата е дървена тя се чупи и всичко пада на пътя.Особено са задължителни при ремаркета "щора".

Хоризонтални групажни прегради ,те представляват метални профили с два държача ,по един на страна и на всяка страна имат по едно ухо.Преградата се монтира като всеки държач влезе в отвора на металните шпригли от ляво и дясно перпендикулярно на ремаркето.Самата групажна преграда се стяга с два колана ,единия край на колана се закача за ухото на преградата а другия край за текелажното ухо(закрепващо ухо) на ремаркето.Другия колан се слага на другото ухо на преградата и текелажа.Коланите трябва да са Х-образни.Най-близките вертикални греди на ремаркето до групажната преграда се стягат с колан с примки от двете си страни или Х-образно с обикновени колани за текелажите.Групажните прегради служат за предотвратяване на прекатурване на товара при положение ,че не е запълнен обема на ремаркето ,при превоз на групажни товари когато имаме няколко адреса , при укрепване на товар от варели или бидони.Групажни прегради се използват и при превоза на товари в хладилни ремаркета.При хладилника в стените му има отвори за монтаж на преградите.

Вертикални телескопични прегради , те най-често се използват при контейнерите.Представляват телескопични тръби с две лапи в двата края , задвижват се или с газов амортисьор или с заден механизъм.Принципът им на действие е следния: част от контейнера е пълен ,телескопичните прегради се поставят до последните палета и се разтягат така ,че лапите на преградата да опрат в пода и тавана на контейнера.Така палетата с товара опират в преградите.


Колеги силни се надявам темата да ви хареса и вие да се включите.Понеже трудно ми е да качвам снимки давам линк ето на този сайт който сега намерих в гугала.Там има снимки на повечето описани от мен неща.    

http://www.piubultec.bg/

Причина за редакция: Коригиран линк!






Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 22 Ноември, 2011, 11:15:15
        Браво, за старанието. Нещо ми се струва, си объркал порядъка на силата, за коланите. Най-слабите колани, са 2'000 daN (чете се, дека Нютони. А Нютон е учен и е с главна буква.). Дека Нютон, е мярка за сила, представката "дека", означава по 10 (като, един декар=10ара). Силата и масата, са различни величини, но за да получим пресечна точка, тяло с маса 2 тона, 2'000 килограма или тегло (силата с която го, привлича Земята) 20'000 Нютона или 2'000 декаНютона. Така че, известното (не съвсем правилно), колан 2'000 daN е 2 тона, 5'000 daN е 5 тона, 8'000 daN е 8 тона, не знам да има за по голяма сила, мисля там са веригите. На курса за квалификация, показваха някакви филмчета за колани. Не бях се замислял преди, но целта на колана е да го притиска в пода, а не да го държи когато тръгне. Казано по научно, увеличава нормалния натиск, към пода. Всяко тяло, с масата си, се притиска към пода (ако е хоризонтално е на 100%, така, ако се наклони може да стане почти 0) и тази сила по коефицента на триене, е силата необходима да го задвижи (ние се стремим, да не се задвижи). Така, ако едно пале е 2 тона, то се притиска в пода с 2'000 daN. И ако сложим колан 3'000 daN, ако закачването е на 90 градуса и двата края на колана създават сила 2х3'000 daN. Нормалния натиск става 8'000 daN или четири пъти е по-трудно да се задвижи, ако сложим подложка увеличаваща коефицента на триене, може силата да се увеличи още няколко пъти. И пак браво, за старанието, някой методи не бях изобщо чувал.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: admin - Вторник, 22 Ноември, 2011, 11:22:11
Поздравления и от мен за положения труд. Хубаво е, когато човек влага такова старание в работата си.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Вторник, 22 Ноември, 2011, 18:21:05
Колега МИНКО ИЛЧЕВ не съм се обърка сигурно ти нещо не си ме разбрал.Тези няколко стоиности който аз съм дал за 5тонни колани са ,сала на надягане на тресчодката(пише се на етикета STF), това което ти казваш е силата която носи на опън самия колан(пише се на етикета LC).И двете са в [daN] , има колани примерно:

5тона LC 2.500/ STF 350
5тона LC 2.500/ STF 450
5тона LC 2.500/ STF 500

Има колани които са за 10 ,20 , 25 тона някой от тях са на два ката.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 22 Ноември, 2011, 19:49:43
Цитат на: LKW - Вторник, 22 Ноември, 2011, 18:21:05
Колега МИНКО ИЛЧЕВ не съм се обърка сигурно ти нещо не си ме разбрал.Тези няколко стоиности който аз съм дал за 5тонни колани са ,сала на надягане на тресчодката(пише се на етикета STF), това което ти казваш е силата която носи на опън самия колан(пише се на етикета LC).И двете са в [daN] , има колани примерно:

5тона LC 2.500/ STF 350
5тона LC 2.500/ STF 450
5тона LC 2.500/ STF 500

Има колани които са за 10 ,20 , 25 тона някой от тях са на два ката.

        Така е, вероятно не съм разбрал. Дано съм бил полезен. Определено, много малко се знае, за укрепването на товара.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Вторник, 22 Ноември, 2011, 20:52:15
Точно това е най лошото ,че много малко се знае в България за укрепване на товари.Няма  книги или материали по темата.Незнам защо някое издателство не хване да издаде някоя книга по темата макар и тя да е превод от някоя чуждестранна.Друго което може да се направи е някоя от  големите фирми (като Балкан Стар , Volvo България ,Евро камион MAN ) да хванат да направят курсове точно по тия теми свързани с международния транспорт , нещо подобно на това което преди време се беше провело в София или пък сега на скоро и от  Volvo (имам предвид за курса за икономично каране).Подобни курсове са честа практика в много от западно Европейските страни.

П.П: Колеги сега чак си прочетох темата хубаво ,извинявам се че има малко правописни грешки но вчера я писаш на бързо ,а и нета беше мани мани.В часта от темата "Подложки против плъзгане" и по точно във второто изречение "Функцията им е да намаляват" Вярното е "Функцията им е да увеличават".Правилната дума не е намаляват ,а е увеличават.Извинявам се за грешката.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Trucker_Boy - Вторник, 22 Ноември, 2011, 20:53:42
+1 за полезно-интересната тема
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 22 Ноември, 2011, 21:21:17
Първо мерси за информацията много е ценна.
После браво за старанието + 1 (бира) за всичи писали по темата.
В момента пиша с тел. и ми е трудно.   
Имам много въпроси и мнения  но нямам възможност.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 23 Ноември, 2011, 18:54:50
Бацета темичката и данните арни,ма моя милост си връзва тук таме с коланче и не търси натиск ,а просто да понакрепва туй онуй.
Има случай се возат нещица високи,обемисти и т.н. ,но материало им лабав и налегнете ли тресчотчицата по юнашки по-добре не го връзвайте.
Та мислим учените са си учени те Нютони,таблици туй-онуй ма малко у реалността еле па моята не е баш така.

П.П.Не одим по немско,тъй че ич не ми е кво сакат.Но връзвам у нашенско и мъчим го некво.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Сряда, 23 Ноември, 2011, 20:37:18
Бригадире веднага ти давам отговор за по меки , високи или такива товари които поради това ,че не са толкова плътни коланите немогат да ги хванат плътно.
Има специални покривала с уши в краищата.Самия товар се покрива с тези покривала а коланите минават през ушите им.Така самото покривало придържа товара към пода на ремаркето а самите колани изпъват покривалата също така самия товар се стяга през средата като се разделя на няколко части.Такива товари най-често са хартиени багове пълни с насипен материал.
Бидоните са също кофти товар за укрепване защото бидоните най-често са на палета увити с фолио и захванати към палето с пласмасови ленти.Колкото и добре да се стегнат с колани самите бидони поддават затова при бидони се ползват метални шпригли и групажни прегради.Ако бидоните заемат целия обем на ремъркето(имам предвид пода му) или част от него ,бидоните се разделят на няколко части с групажните прегради.Това се прави защото ако стане нещо и се налага екстремно спиране бидоните тръгват напред.Ако всичките са заедно задните редове бидони бутат по предните (от енерцията при спиране) и става мазало.Като бидоните се разделят на части натиска е много по-малък защото се спират в групажната преграда.
А и за по-нежни и леки товари има и по-малки колани.
Ето няколко клипчета за нещата които обясних.






Утре още по темата.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: driver1 - Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 02:25:43
   Ще ви споделя за един начин за укрепване изискван в заводите на "Арсилор-Митал". Става дума за бобини от ламарина поставени върху дървена подложка с отвора нагоре, високи около 1.30м. и тежащи около 8-12т. всяка.
   Използват се 3 колана. Бобината се поставя така в ремаркето, че средата и да е точно срещу халките (или отворите) за коланите.
   Първият колан се прекарва от едната халка до другата страна отгоре на бобината и леко се опъва с тресчотката, без да се пренатяга.
   Следващия колан се закачва на съседната халка, прекарва се отстрани на бобината върху вече поставения колан (на около 0.50м. под горния ръб на бобината) и се закача на халката от същата страна от която е и другия край на този колан.
   По същия начин се постъпва и с третия колан, но се закачва на халките от другата страна на ремаркето.
   Когато цялата система е готова се натягат здраво вторият и третият колан. Това предизвиква натягането и на първия. Предимството на тази система е, че накъдето и да се подхлъзне товарът, това довежда до автоматично донатягане на системата, а и е невъзможно изхлузването от товара поради цилиндричната му форма. Разбира се, нужни са и гумени подложки под дървената скара.
   Дано съм обяснил разбираемо този начин и да съм полезен на колегите, които не са го знаели. Мога да кажа, че съм направил десетки курсове така и товарът никога не е мръднал и на сантиметър. Успех!
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 19:03:37
Ако сте возили ламинирани плоскости знаете каква гадост е този товар. Та въпроса ми е как да се укрепят при условие ,че те нямат сцепление между самите плоскости. Варианта с гумени подложки не върши работа.
групажната  дъска спира само малка част от тях  а се товарят  4 пачки на по 3м..
Вторият въпрос е как да се укрепят малки 5-10 литрови пластмасови баки пълни с течност (примерно боя) и омотани в фолио .Трудността идва от това,че  баките се смачкват на най-долния ред. Палето е много тежко натоварено 1000кг.
другата особеност е ,че баките се хлъзгат на палето  и изпадат от него.
Ето за какво става дума  с ламината:
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 20:49:48
 За плоскостите от ламинат ,преди да се натоварят на ремаркето слагаш гредички на които самите плоскости да легнат и на самите гредички слагаш ленти от подложките.Ленти между пода и гредичките и между гредичките и първите плоскости.След това ги стягаш с колани самите плоскости (стандартно стягане с няколко колана както си показал на картинката).След като си стегнал  пачки с плоскости с колани разделяш пачките с групажни прегради (две или три прегради на страна щом са по високи ), след това с колани стягаш групажните прегради на Х-обрезно.Единия край на колана за ухото на преградата ,а други край за ухото на ремаркето от другата страна.Следващия колан го закачаш на гругите уши на преградата и на ремаркето.Същото правиш и с следващата групажна преграда ,която идва малко над първата.Така ако плоскостите тръгнат напред се спират в коланите или преградите.
За баките с боя ,щом всички баки на палето са умотани с фолио значи няма как да изпадат.Стягаш ги с колани и палетни ъгли (от по-дългите) колкото коланите да ги придържат без много стягане ,че да не се спукат баките.Над баките може да се постави дървени плоскости преди да се стегнат с коланите.Плоскостите ще държат баките да не мърдат , а и натоварването от коланите ще се разпредели по на равно.Такива малки пласмасови баки наистина са много кофти товари. 
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 21:04:33
 За ламината Мерси!. Хитро  даже ми мина мисълта да го стегна с колани като пакет-  целия ламинат на кръст като поставя коланите предварително. За баките обаче варианта е неприложим. Толкова са фини и меки че с ръка да ги натиснеш се огъват  а и самата течност ги люлее и размества .Два курса имам с боя и при втория се наложи да спирам рязко ... Добре ,че клиента ми е приятел... целия камион на ръка пререждане имаше около 20 бр смачкани и 5-6 спукани за късмет без теч.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: admin - Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 21:14:56
Колеги, а палета с картофи в чували как връзвате? Всеки път измислях нови начини и резултат никакъв. Даже веднъж и глоба отнесох заради свличане на чувалите.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 24 Ноември, 2011, 21:50:42
Отстрани съм виждал колеги с направени решетки (вертикални  тръби завързани за  дъските и законтрени в тавана и  капака) .   както е казал LKW на последните палета стегнати в пакет  може да пoставиш групажна дъска с колани на X
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 27 Ноември, 2011, 14:00:02
Момци я не шпрехам езици мноо ,ма у клипчето човеко с OSB плоскостите и подложки турнал и колани метнал и май па изгърме,тез швабите ич нешо ме не кефат.


И друго да мъцнем ,човеко със съсипаната джантица е швед па си маа смело и безотговорно,мисълта ми е не се ли превземат малко швабите с контролеца,абсолютно перфектен водач бем ли го да има ,ма знам ли,мое па и да има.

За сверка:
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Неделя, 04 Декември, 2011, 20:39:15
Колеги здравейте ,много много не ми останава време да пиша.

Има един друг тип групажни прегради които не  се монтират по височината на ремаркето , а за пода му.Преградата има две планки в краищата ,тези планки се монтират в дупките на пода отстрани на ремаркето.По цялата дължина на преградата има отвори за закачане на коланите.Тези прегради най-често се монтират когато се налага укрепване на товара с колани отпред и отзад.



Най-честият проблем при укрепването на високи товари е прехвърлянето на коланите през товара.Има ремаркета които имат приспособления за прикрепяне на коланите към тавана на ремаркето.
Най обикновения механизъм е този с два П-образни профила разположени по цялата дължина от двете страни на тавана на ремаркето.Другия механизъм е с подвижни и не подвижни конектори или ролетки.Ролетките са с жило , а конекторите с ластичен механизъм.Подвижните конектори имат и ремъци за да се придвижват.



Освен камионите и ремаркетата също се развиват.В следващите няколко клипчета се вижда това.
Ето как щора с тава за превоз на контейнери.



Ето как щора става за превоз на стъкло с подвижна пирамида.


Ето ремаркета с подвижен под за по лесно товарене и разтоварване.



Ето и ремаркета с релси и водачи на пода за товари.


И за по-тежки товари.


Ето и ремаркета за по-специфични товари.


Ето и как се постига точноста на прикарване на ремаркето към бокса за разтоварване , а и пази ремаркето от прекатурване ако е без влекач.


И подвижни крака за контейнери.


И ремаркета които сами се товарят и разтоварват.


Ето и как се товарят контейнери.

http://www.youtube.com/watch?v=Y5lhHsBNpdM&list=WLBFB561A8FAB3C2C2&index=63&feature=plpp_video

Ето и един пиниз  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=uizPcaeemuo&list=WLBFB561A8FAB3C2C2&index=44&feature=plpp_video

Ето и новите щори в брезент тип "цип".


Утре пак.
Приятно гледане.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Дамян Йончев - Неделя, 04 Декември, 2011, 22:49:00
Ехх това ремарке тип "цип" колко лесно се оправя :) като видях на татко как трудно се разкачат и закачат въжетата направо пръстите ми се обелиха :) +1 от мене.

Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Понеделник, 05 Декември, 2011, 19:09:02
С днешните клипчета ще наблегна към поведението на товарите и колко полезни са подложките.

Приятно гледане!





Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Trucker_Boy - Понеделник, 05 Декември, 2011, 21:56:28
Много полезни клипове , веднага + за тях и за публикацията на клиповете. ;)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Неделя, 25 Декември, 2011, 18:40:38
Почти всички товари трябва да се укрепят , но преди да дойде този момент товара трябва да бъде натоварен.За да бъдат натоварени при много от товарите трябва да се използват допълнителни средства.С този пост ще се опитам да ви запозная с тези средства и характеристиките им.

Евро палети
http://qdeca.snimka.bg/travel/taxograf.639428.25921559
Всеки е виждал евро палета затова няма да обеснявам какво е.Евро палетите се различават от обикновенните палети по няколко неща.Всяка евро палета има няколко надписа ,EUR-евро палета,EPAL-организация за контрол на евро палетите.Тези два надписа са разположени в двата края(петите) на палета.На средната пета има надпис с код на производителя дата и година на производство , знак на държавата производител.Всяка евро палета е с шкартирани угли.Стандартните размери на една евро палета са - 1200/800/150(144).Има и нестандартни евро палети-EUR-2 , EUR-3 , EUR-6.Теглото което може да носи една евро палета (на документи :)) е 1тон.Много важно е когато ни товарят да следим дали всяка една палета е здрава.Товар на счупена палета неможе да бъде укрепен с колани стапилно.

Палет контейнери
Това са контейнери монтирани върху палет чрез метална рамка.В горния край имат отвор за пълнене а долу има отвор с цетка и канелка (кран) за източване.Използват се за течни товари.
http://qdeca.snimka.bg/travel/taxograf.639428.25921928 виждат се на снимката от дясно.

Палет сандъци и пласмасово палети

(http://qdeca.snimka.bg/travel/taxograf.639428.25922235)

Метални бокс палети

Начини на укрепване на товара в самия бокс.



Биг багове
Най-общо казано това са големи чували за насипни товари.Баговете имат два отвора , един за пълнене и един за изпразване.Също така имат и 4 уши в горния край за товарене.Този тип багове по принцип се използват за насипни товари с по-голяма плътност.
http://qdeca.snimka.bg/travel/taxograf.639428.25922384
http://qdeca.snimka.bg/travel/taxograf.639428.25922381

Хартиени биг багове
Това са багове с хартиена опаковка в която има чувал (баг).Самата опаковка се сглобява на няколко части.Тези багове са за товари при които продукта е с по малка плътност , те за по високи и събират повече продукт.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Неделя, 08 Януари, 2012, 18:19:12
Скрап и вторични суровини.Приятно гледане.





Как действа механизъма на тези ремаркета.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 17 Януари, 2012, 00:52:57
Един въпрос с понижена трудност- как се укрепва насипен товар?
Гондоладжии и табанджии да замълчат и не издават.  ;)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Вторник, 17 Януари, 2012, 20:05:26
Никак!
Затова насипните товари се возят в "легени".Легена си има капак ,капака си има заключвалка(механична или хидравлична) или допълнителен малък хидравличен капак.Ако легена е със странично разтоварване си има и капаци на страниците на легена.Легена си има брезент отгоре.Единственото нещо което може да се направи е ако се вози боклук преди брезента за се хвърли една мрежа товара да не леки по време на транспорта.
Сега има гондоли на които брезента им се стяга с колани.Има гондоли които имат синджири и метални профили в горния край на легена , опънати от едини до другия край на горните краища на страните на легена.Това го имат най-често по голямите и високи гондоли които се използват за преоз на жито.Прави се защото насипния товар се намества постояно от друскането и тези синджири предпазват страните на легена от разтваране.Има чалъми за товарене на гондолите , като: когато се товари "на тръба" се дава напред назад за да се разпредели товара равномерно от тръбата , когато се товари жито от комбаин на по голями гондоли ,самия леген на гондолата се товари първо в двата краища (отпред и отзад) до едно положение и след това се разпределя насипването на товара в легена на гондолата равномерно от трабите (забравих им името) за товарене на комбаините.

Да добавя ,че забравих това със синджирите се правеше и при старите камиони (Шкоди Газки Зилове) на които легена или бордовата каросерия е с наставяни капаци (да може да товари повече) , със същата цел като при гондолите.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 21:24:03
Преди време имаше питане в една друга тема за укрепване на big bag .
Ето и моя начин:
  Срещуположно закачане за ушите на чувала. Тоест двата колана дърпат един срещу друг.

Два колана на един биг бек- коланът  се закача отляво и минава през десните уши на чувала и отново се връща отляво, коланът отдясно  се закача за левите уши на чувала и отново се връща отдясно.
(http://media.snimka.bg/9946/026147114-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9946/026147112-big.jpg?r=0)


Два колана два биг бега- коланът  се закача отляво и минава върху левия чувал , закача се за външните уши на десния.  Десния колан  минава върху  десния чувал и се закача за външните уши на левия чувал.
(http://media.snimka.bg/9946/026147115-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9946/026147117-big.jpg?r=0)


Два колана  черти биг бега- Левият колан се закача за куката и  и минава  върху предния  ляв чувал после се прекарва през ушите на  предния десен и задния десен чувал и след което се прекарва  върху задния ляв чувал (малко объркано стана  но дано по снимката се орентирате)
(http://media.snimka.bg/9946/026147118-big.jpg?r=0)
 


Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:17:51
Въпросати от по горния твой пост май трябваше да е.Как се укрепва Биг багове ,а не как се укрепва насипен товар.Защото аз под съотношението насипен товар  гондоладжии  табанджии разбирам земна маса(земя), скална маса(чукан камък) , фракции(много ситен чукан камък с различен размер на камъчетата), пясък ,баластра ,шлак,речен камък(филц) ,жито , царевица (ронена).Биг баговете са носители на насипен товар ,различни химикали на прах ,гранулирани насипно товари, ПВЦ на стърготини, и други.Така аз поне мисля.

Данчо не го приемай като заяждане просто има хора от форума ни които държат на точноста.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:31:00
Ша ма прощавате ма не съм забелязал, че си ми отговорил. Лошо за мен.
А насипен товар се  укрепва като го покриеш за да не се разпилява от вятъра. ха-ха. Колко акта има за това нема да ви казвам.
Е на са скъпи  но количествените   натрупвания се обръщат в качествени промени в кат.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: Boroman21 - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 23:35:01
За триене.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Петък, 20 Януари, 2012, 19:16:19
Boroman21 кое е за триене?Или по точно какво означава това?




Ето няколко интересни клипчета.





Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 20 Януари, 2012, 19:50:15
Много връзване му одарихте тука бре,запрете се у БГ само по 5 колана влачим. :D ;) Готов си,айде. ;)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Петък, 20 Януари, 2012, 21:53:16
Пускам две клипчета на курс по убучение на укрепване на товари.Самия курс е на няколко части(няколко клипчета са) на който му е интересно нека ги види и останалите в You Tube.

Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 21 Януари, 2012, 09:39:34
За да не бездействате,бихте ли ми казали,колко колана са нужни за укрепването на товара от снимките?
(http://img35.imageshack.us/img35/3087/20122011130.jpg)
(http://img38.imageshack.us/img38/792/20122011131.jpg)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 22:04:16
Ето няколко клипчета , че форума ни заприлича на всичко само не и на форум на българския шофьор(В тази тема се пише само неща свързани с укрепването на товари , ако на някой му дойде музата има раздел "Празни приказки").
Сега по темата ,първото клипче е за укрепване на арматурни заготовки върху ремарке пригодено за тази цел + тест.


Поведение на контейнери спорет начина им на укрепване.


Укрепване на кангали от арматурно желязо.




Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 22:31:13
Цитат на: Бригадира - Събота, 21 Януари, 2012, 09:39:34
За да не бездействате,бихте ли ми казали,колко колана са нужни за укрепването на товара от снимките?
(http://img35.imageshack.us/img35/3087/20122011130.jpg)
(http://img38.imageshack.us/img38/792/20122011131.jpg)
Е сега и колани ли трябва да  му се слагат.... 
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Don_Bazilio - Петък, 10 Февруари, 2012, 01:06:57
Да, трябва! Първия и последния наразстояние до 0,7м. от предния и задния край, а останалите през 1 м. Ако в Германия те барнат, че не си го направил така, глобата е по 70 евро на непоставен колан. Ако искаш слагай, ако щеш - недей...   ;)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: kkkvd - Вторник, 20 Март, 2012, 11:00:38
Браво за темата!!!
Сега да питам нещо което не видях, а е спорно. С каква сила трябва да се затягат тресчотките? Да се използва ли лост или само на ръка?
Аз съм 100 киа, друг колега е 65 килца, ВАГ-аджията, който проверява е 140 кила як германец. На кой коланите са хлабави? ;D
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: admin - Вторник, 20 Март, 2012, 11:20:45
Цитат на: kkkvd - Вторник, 20 Март, 2012, 11:00:38
Браво за темата!!!
Сега да питам нещо което не видях, а е спорно. С каква сила трябва да се затягат тресчотките? Да се използва ли лост или само на ръка?
Аз съм 100 киа, друг колега е 65 килца, ВАГ-аджията, който проверява е 140 кила як германец. На кой коланите са хлабави? ;D

Чак с лост ми се струва пресилено. Стягаш на ръка колкото можеш. То зависи и от товара все пак. Има товари, които не подлежат на затягане с колан. Ама ходи му го обясни на BAG-аджията.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: driver1 - Вторник, 20 Март, 2012, 13:40:23
Цитат на: admin - Вторник, 20 Март, 2012, 11:20:45
Чак с лост ми се струва пресилено. Стягаш на ръка колкото можеш. То зависи и от товара все пак. Има товари, които не подлежат на затягане с колан. Ама ходи му го обясни на BAG-аджията.

   Искам да ми обясни някой от BAG как се пристягат чували с коркови тапи с прибл. размер 150Х100см. подредени хоризонтално до тавана? Който е возил такава стока ще знае за какво става дума и в какво състояние пристига стоката на адреса. :)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: admin - Вторник, 20 Март, 2012, 14:21:41
Цитат на: driver1 - Вторник, 20 Март, 2012, 13:40:23
  Искам да ми обясни някой от BAG как се пристягат чували с коркови тапи с прибл. размер 150Х100см. подредени хоризонтално до тавана? Който е возил такава стока ще знае за какво става дума и в какво състояние пристига стоката на адреса. :)

А аз искам да ми обясни някой от BAG как се връзват палета с картофи?
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: kkkvd - Вторник, 20 Март, 2012, 16:03:53
Значи аз си стягам на ръка, съдейки по дизайна на тресчотките. Някой път обаче се престаравам и ако има подръка нещо по дълго си помагам, но рядко. Има колеги, обаче, които твърдят, че не се ли стегне с лост, не е стегнато..
Относно картофите - те вече задължително се возят на температурен режим (както и почти всичко що е храна)
По-миналия месец на един в Пловдив му закарах лук от Полша, остави дето беше замръзнал, ами и задните палета се бяха омешали. Мрънка малко, ама да си е поръчал фриго... а не да пестят от всичко. А във фриго да заповяда да върже картофите който иска
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: driver1 - Вторник, 20 Март, 2012, 16:31:35
   Возил съм многократно картофи във фриго-ремарке от Испания за Германия. Опаковани бяха в багове по 1.5т. и ги укрепвах само отзад с двете телескопични тръбни бари (хоризонталните) и беше напълно достатъчно, не мърдаха, независимо, че всеки баг беше върху палет и имаше страничен луфт между тях.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: kkkvd - Вторник, 20 Март, 2012, 16:47:08
Разбира се, къде ще мръднат във фургон - то стигне ли тогава да мръдне товара, по-добре да не си в кабината
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 20 Март, 2012, 16:47:53
Цитат на: kkkvd - Вторник, 20 Март, 2012, 16:03:53
Значи аз си стягам на ръка, съдейки по дизайна на тресчотките. Някой път обаче се престаравам и ако има подръка нещо по дълго си помагам, но рядко. Има колеги, обаче, които твърдят, че не се ли стегне с лост, не е стегнато..
Относно картофите - те вече задължително се возят на температурен режим (както и почти всичко що е храна)
По-миналия месец на един в Пловдив му закарах лук от Полша, остави дето беше замръзнал, ами и задните палета се бяха омешали. Мрънка малко, ама да си е поръчал фриго... а не да пестят от всичко. А във фриго да заповяда да върже картофите който иска

    Карах картофи от Франция, януари с брезент. Отдолу сложиха два пласта картон, отстрани и отгоре, двупластов найлон, между пластовете слама. Картофите бяха в гаци и наредени на палета. Трудни са за вързване. Тресчотките предпочитам да стягам с лост (дървена палка), стига да позволява товара. Например хартия на ролони (бобини). Определено е по-добре с хладилник.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: admin - Неделя, 15 Април, 2012, 18:30:35
Ето как може да разтоварите за секунди при положение, че стоката е вързана.  ::)

Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 24 Май, 2012, 00:29:53
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408080_365256226817725_296685050341510_1376213_867033151_n.jpg)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 24 Май, 2012, 00:36:15
Нормално Лошио ,дръгело е от тия крехките сещаш ли се за кои ти мъцам,за ония дет ги карали много. :D :D :D :D
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 26 Декември, 2012, 14:36:25
Оо, някой не е чел темата...
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 28 Декември, 2012, 18:50:01
Цитат на: loshdancho - Сряда, 26 Декември, 2012, 14:36:25
Оо, някой не е чел темата...
Голема мизерия...гледам,поставяни са некви колани,скъсали ли са се,сигурно ???
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 02:30:47
Публикувам снимка, която нагледно показва новите начини схеми и изисквания за укрепване на товара, влизащи в сила от 01.01.2013год. в зоната на EU за нередностите ще се съставят безкомпромисни наказания и виновните ще понесат своята отговорност.

                                                                                            Поздрави: ВЛАСТИТЕ В ГЕРМАНИЯ
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: SEMPER - Петък, 04 Януари, 2013, 04:04:49
 ;D ;D ;D Данчо, според мен този просто превозва колани  ;D ;D ;D

Само дето малко нестандартно ги е натоварил  ;)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 04:28:01
При толкова много бройки е нормално да се изиска вписване в ЧМР-то
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 04:57:31
Докато търсех от къде се е появила снимката попаднах на германски сайт със видовете и начините за опаковане и укрепване на товари.
Който иска да се ограмоти малко с нагледни снимки, схеми и таблици ще му е от полза.
http://www.tis-gdv.de/tis_e/inhalt.html (http://www.tis-gdv.de/tis_e/inhalt.html) -английски вариант
http://www.tis-gdv.de/tis/inhalt.html (http://www.tis-gdv.de/tis/inhalt.html)  -немски вариант


Естествено има и куриозни снимки на инциденти ;) http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm (http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 06:15:55
Цитат на: loshdancho - Петък, 04 Януари, 2013, 02:30:47
Публикувам снимка, която нагледно показва новите начини схеми и изисквания за укрепване на товара, влизащи в сила от 01.01.2013год. в зоната на EU за нередностите ще се съставят безкомпромисни наказания и виновните ще понесат своята отговорност.
майтапа си е майтап ама н за нас етоизточника на снимката и показва колко колана трябва да се сложат на този товар ако се укрепва с колани а не с вериги..
                                                                                           Поздрави: ВЛАСТИТЕ В ГЕРМАНИЯ

Майтапа си е майтап, ама  за нас. Ето източника на снимката и показва колко колана трябва да се сложат на този товар ако се укрепва с колани, а не с вериги.. http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/2009/2009_01.htm
Чичо Гугъл какво ми преведе:

Ако нашите нормални за безопасно закрепване на привържениците погледнете тази снимка, те може да се очаква натоварване осигуряване журналист да пробие в спонтанни и продължителни ръкопляскания в огромния брой на използваните колани. И е вярно, че превозното средство и големи части на цялата компания в момента са добре зареден с колани. Това натоварване на I-греди (приемем, че теглото е 24 тона, тъй като не са били информирани за точното тегло) какво е "защитена" със само шест тай-надолу стоманените въжета (шест оранжеви колани на преден план).
(http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/2009/2009_01_01.jpg)

Фигура 1 [Клаус Brändle]


По време на рутинна проверка камион, длъжностните лица абсолютно правилно определи, че товарът Малтус недостатъчно обезпечени. Дали това се дължи на длъжностни лица или на водача, който настоя да остане верен на принципа за използване на тай-надолу стоманените въжета не е бил регистриран. Но остава фактът, че вратовръзка спадове са били използвани. Въпреки това, преди този паметник на тай-надолу въжето бе реализиран, няколко изчисления са били извършени. И тези изчисления показват, че доколкото товара трябва да бъдат осигурени с помощта на принципа на тай-надолу стоманените въжета, общо 135 колани, биха били необходими.

Най-късно от времето, резултатите от изчисленията са на разположение, всички от участниците е трябвало да направи следния извод:

Вържете-надолу стоманените въжета, които просто не са подходящ метод за осигуряване на тежки разгледани натоварвания.

Що се отнася до този автор разбира ситуация, търсенето на превозни средства, тъй като това са идеални за закрепване на товара, но не всички места за закрепване на натоварването на ръба профил е разрешено да се използва за закрепване на товара в Sametime. Вместо това, само определен брой на линеен метър, не може да се използва. Ако дългосрочен лост тресчотка обтегачи, които изглежда са били използвани тук са напълно обтегнати, като и двете са в състояние да генерира предварително опъване сила от 500 на опъване страна. С 96 колани (не повече натоварване места за закрепване, са на разположение), това дава общо 49,000 Дан на опъване страна. Ако приемем, че K стойност на 1,5, предварително опъване сили на 24,500 Дан тихо, генерирани на дясната страна на превозното средство. Това означава, че превозното средство ще бъде предмет на допълнително 73,500 Дан в допълнение към теглото на товара. Ако приемем, че ние всъщност се занимава само с 24,000 сила Дан теглото на товара, деликатен ремарке момента се подлагат на 97,500 Дан в този момент. Човек има право да се запитаме дали тя е в състояние да издържат на това!

И това не е всичко: Това не е само на товарната площ в средата, които е подложено на сили. Външните ръбове на рамата на превозното средство се извади нагоре силно с резултат,, че товарната площ на ремаркето вероятно прилича на вана, отколкото наистина плоска повърхност.

Защото всички те са спретнато подравнени, особено ясно се вижда, че всички обтегачи са били прикрепени на ляво на превозното средство. Това означава, че предварително опъване сили са разпределени крайно неравномерно и ако са подложени на натоварване, несъмнено ще са склонни да се промъкнат до правото да получи до зло (както ние ясно видяхме в Снимка на месеца от ноември 2008 г.).

(http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/2009/2009_01_02.jpg)
Фигура 2 [Клаус Brändle]


Вижда от задната част, целият паметник на обезопасяване на товари става напълно абсурдно. I-греди са подредени в пакети, но не на връзки и различия между отделните пакети в товарното може ясно да се види. Тай-надолу привързващите обаче, винаги генерира по диагонал, сочеща навътре сили, които действат на върха, външните ръбове на товара. Веднага след като превозното средство започне да се движи, значителните предварително напрягане на силите на не по-малко от 73,500 Дан иска Уверете се, че товарът ще се затвори, но, защото, както вече казахме, предварително опъване сили не са разпределени хомогенно, натоварване ще приплъзване надясно.

Ако се вгледате в квадрат подложки дървен материал, който може да се види от гърба, можете да получите впечатление на степента, до която е почти невероятни страдания при предварително напрягане сили. Дори и с превозно средство в застой, теглото на товара и масивни предварително опъване сили са причинили стомана, за да се намали в гората. Колко дълго може да продължи да държи подложки над втората купчина от I-греди от ляво на товарната площ със сигурност трябва да бъде само въпрос на време.

Така че как може натоварване изпитва, тъй като това бъде зареден разумно икономически, бързо и ефективно?
Да започнем с това, всички дървени подложки слой трябва да бъде подходящо силна и трябва да има формат на борда, защото, както толкова често посочи, квадратни напречни сечения да допринесе за натоварването на свиване.
Триенето между тях е винаги ценен съучастник в осигуряване на товара. И така за повишаване на триене материали са на дневен ред в този случай. Те трябва да бъдат поставени над и под дървената подложка и че е жизнено важно да се уверите, че само тежкотоварни FE гама се използват материали, които са в състояние да издържат на натоварванията придружител.
Ако вилица лифт се използва за зареждане на пропуски в товара трябва да се избягва на всяка цена. Ако се използва кран за товарене, налага Малтус различия между отделните пакети в стаковете, че е възможно да вмъкнете вертикална квадрат подложки дървен материал по време на натоварването и да товарят пакетите срещу тази подложка. Това го прави възможно да се постигне перфектно стегнато.

Осигуряване на страната

Без значение колко трудно се опитате, долните четири пакета винаги ще бъде отразена от челната тройка. Това означава, че натоварването линия въжето, осигуряване метод, ще трябва да се справят с индивидуалните пакети отделно. Ако приемем, че долните четири пакета с общо тегло от 14 тона и че FE материали са били използвани най-малко по I-греди, дъното пакети следва да са в състояние да бъде добре закрепена към страната се използват две кръгови привързващите всеки. Тези контур стоманените въжета е най-добре да се изпълняват, ако коланите са изложени преди втория слой на стоманени малки опаковки е заредена. Стоманените въжета могат да бъдат обтегнати, когато зареждането е приключило. Вторият слой от по-малки опаковки може да бъде добре закрепена към страната с четири кръгови стоманените въжета.

Наблюдателни читатели може би сте забелязали, че това е възможно само да поставите FE материал под гредата, а не между самите греди и че добър коефициент на триене не може да се използва последователно Ето защо за всички греди. Това е вярно! И все пак I-греди са подредени и свързан по такъв начин, че е ефективно формира блок. Това е възможно само за лъчи да търка срещу греди във външните области. Прекият метод на закрепване (отстрани), обаче, това пречи.

Осигуряване в посоката на движение

Тъй като множество колани ни попречи да види товара ясно, ние трябва да приемем, че товарът се състои от I-греди, които заемат цялата дължина на ремаркето. Ние не са били информирани Дали товарът е бил натоварен като стегнато в сравнение с края стена. Нито знаем какво натоварване края стена може да издържи. За да се позволи марж за безопасност, ще приемем, че крайната стена е с максимален капацитет на натоварване от 5 тона за обезопасяване.

Нека първо да погледнем в долния слой на товар с тегло от 14 тона. В посока на движението, ние трябва да се вземе предвид, че само най-долния слой, т.е. 4 I-греди (около 3,5 тона) са в контакт с материала FE. Предполагаме, коефициент на триене μ на 0.5 за материала FE. Това означава, че по-нататъшното 1,050 Дан все още се нуждае, за да бъде гарантирана. 10,5 тона в началото на тази имат максимален коефициент на триене μ на 0,3 на ръждясали греди. За да се даде възможност за допустима грешка, ние сме фактор μ от само 0.25. Нашите изчисления, защото ние не разполагат с никакви надеждни стойности за триене Това означава, че по-нататъшното 5,775 Дан осигуряване сила тихо, необходима за този раздел. Това прави общо на 6,825 Дан, който ще надвишава капацитета на края стена.

Следното решение е възможно двата средни пакети биха могли да бъдат натоварени директно в сравнение с края стена като стегнато, използване на подходящи механизми за разпределение на натоварването. А разликата в натоварването на около. 5 cm се оставя пред двете външни опаковки. Формата на греди означава, че е възможно да се премине контур стоманените въжета под формата на примки около главата завършва на външните пакети. Метод на натоварване и формата на гредите означава, че тези директни Стоманените въжета могат да бъдат реализирани от едната страна само той, те не трябва да бъдат приети диагонално през целия си стак на натоварване. Значително улеснява закрепване. Да се ​​осигури натоварване пакети на втория слой, или е необходимо да се изгради бариера на дървен материал, който след това се обезопасени с ухо стоманените въжета или общо от шест контур стоманените въжета са необходими, за да се осигури натоварване на фронта.

Внимание

Ако I-греди са били вложени и натоварени на края, всяка I-лъч би имал контакт с материала FE и това щеше да е далеч по-прости въпроса за осигуряване на товара на фронта. За съжаление, материалът не винаги позволява вложени натоварване.

Осигуряване на задната

Ако всички I-греди са били в контакт с материала FE, използването на 4:57 тай-надолу привързващите би гарантира минимално ниво на осигуряване, и бихме могли да кажем, че товарът е бил обезпечен адекватно. Този автор е, обаче, не доволни Само адекватно закрепване на товара и би предпочел "добър" на товара. И затова бих препоръчал в този момент четири контур фиксиране на дъното и шест, тъй като ние използвахме по-горе за най-добрите пакети. А същото важи и отново тук: I-лъчи са много по-лесно да се осигури като блок помощта на ремъци, вериги или въжета, ако те са на края. В този случай, рискът от подхлъзване означава, че всеки комин на I-греди трябва да бъдат осигурени повече или по-малко индивидуално.

Сега някои експерти бих искала да отбележа, че най-малко на дъното вътрешността на I-лъчи, вече не е необходимо да бъдат осигурени с ухо стоманените въжета, защото най-добрите пакети упражнява сила на долните и защото те са завързани директно теглото си ефективно действа като тай-надолу въжето. И наистина, те правят по-долния слой на тежък товар и е вероятно, че изследваните експерти би било правилно (не би било необходимо да се извърши изчисленията слой по слой през целия товар). Факт е обаче, че вторият пакет от ляво няма да бъдат засегнати, както и изключително сложно изчисление щеше да спаси само три контур стоманените въжета, които биха могли да бъдат въведени в въпрос на минути Предвид подходяща подготовка.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Mandor - Петък, 04 Януари, 2013, 12:36:02
Въпреки коланите, имам усещането че оградените профили могат да паднат назад при по-рязко тръгвани, или да влезнат в кабината при спиране.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Красимир Тодоров - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 17:28:13
Това някаква шега ли е? Айде да ми кажете къде да събера 130 колана и колко тежат?
Значи ако някой поиска да му метна толкоз колани, директно се врътвам и отивам на паркинга. Да ги кара кой ще...
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 17:37:46
     Да попитам! Когато ремаркето е с капаци и няма куки вътре или не са на подходящо място. Тогава коланите се закачат отвън и минават през капаците (покрай пантите). В този случай се протриват, между капака и шасито. Как може да се закачат по-добре и да се избегне протриването?

     На новите ремаркета, с капаци и щора (турците много ги ползват). Има само 13 куки за колани или има и с много други отвори за закачане?
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: ivopifeca - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 19:14:42
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 17:37:46
     Да попитам! Когато ремаркето е с капаци и няма куки вътре или не са на подходящо място. Тогава коланите се закачат отвън и минават през капаците (покрай пантите). В този случай се протриват, между капака и шасито. Как може да се закачат по-добре и да се избегне протриването?

     На новите ремаркета, с капаци и щора (турците много ги ползват). Има само 13 куки за колани или има и с много други отвори за закачане?
Колана се слага при отворен капак така че да мине под него,стяга се и след това капака се затваря,така не минава през капака,нека някой ако има снимков матерял да приложи,за да е по ясно.Поне аз така го правя,а през капаците, май няма толко файда ;)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: матадора - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 19:20:29
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 19:14:42
Колана се слага при отворен капак така че да мине под него,стяга се и след това капака се затваря,така не минава през капака,нека някой ако има снимков матерял да приложи,за да е по ясно.Поне аз така го правя,а през капаците, май няма толко файда ;)
Това означава,че тресчотките ги закачаш на носещите греди на полуремаркето,нали?А как постъпваш,когато коланите ти се падат над гумите?
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Неделя, 13 Януари, 2013, 22:24:39
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 17:37:46
     Да попитам! Когато ремаркето е с капаци и няма куки вътре или не са на подходящо място. Тогава коланите се закачат отвън и минават през капаците (покрай пантите). В този случай се протриват, между капака и шасито. Как може да се закачат по-добре и да се избегне протриването?

     На новите ремаркета, с капаци и щора (турците много ги ползват). Има само 13 куки за колани или има и с много други отвори за закачане?

Нищо им няма на коланите.Принципно долу над куката , между колана и шасито се слага малко парче дървено трупче.Така куката се държи по ъгъл и не може да отплесне.Иначе ако ръба на шасито е чак толкова остър се слага парче гума.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: ivopifeca - Неделя, 13 Януари, 2013, 22:54:20
Цитат на: матадора - Четвъртък, 10 Януари, 2013, 19:20:29
Това означава,че тресчотките ги закачаш на носещите греди на полуремаркето,нали?А как постъпваш,когато коланите ти се падат над гумите?
Не просто се закачат не за шасито,а непосредствено за платформата,поне аз така съм правил.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 13 Януари, 2013, 23:37:14
Цитат на: LKW - Неделя, 13 Януари, 2013, 22:24:39
Нищо им няма на коланите.Принципно долу над куката , между колана и шасито се слага малко парче дървено трупче.Така куката се държи по ъгъл и не може да отплесне.Иначе ако ръба на шасито е чак толкова остър се слага парче гума.


     Преди години товарих железа от Швеция. И имаше много скъсани куки (в случая може да се варира напред или назад, не е проблем, че не са на точното място). Товара е нисък и единственото по-лошо е 90 градусов ъгъл. И така си спомням, бяха се протрили леко. Ако е висок товара ще се получи "S" - образно. Последните години, съм карал само щора без капаци и там няма такива проблеми. Сега карам и с капаци, за сега не ми се е налагало да ги слагам така.

     Как е решено при новите ремаркета щора с капаци? Специално и теб те питам, предполагам имаш наблюдения!
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: LKW - Понеделник, 14 Януари, 2013, 00:27:26
При новите ремаркета щора-капак има повече на брой уши(текелажи) през около 50см разположени като на старите ремаркета.Има ремаркета който имат два канала отляво и отдясно по цялата дължина на пода до капаците ,ушите се скриват в тях има и без канали и всяко ухо си има дупка.Просто при новите ремаркета има повече уши.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: popi6ka - Понеделник, 14 Януари, 2013, 21:08:48
Разкажете нещо и за укрепване при автовоз
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: admin - Вторник, 15 Януари, 2013, 08:47:33
Цитат на: popi6ka - Понеделник, 14 Януари, 2013, 21:08:48
Разкажете нещо и за укрепване при автовоз

Има цяла тема с много описания и снимки относно превоз на автомобили. Потърси във форума и ще я откриеш.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Mandor - Вторник, 15 Януари, 2013, 19:47:43
Тази тема (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=812.0) например е точно за автовози.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: bojo - Сряда, 16 Януари, 2013, 08:05:48
Цитат на: LKW - Понеделник, 14 Януари, 2013, 00:27:26
При новите ремаркета щора-капак има повече на брой уши(текелажи) през около 50см разположени като на старите ремаркета.Има ремаркета който имат два канала отляво и отдясно по цялата дължина на пода до капаците ,ушите се скриват в тях има и без канали и всяко ухо си има дупка.Просто при новите ремаркета има повече уши.

Само да имаш мерак да връзваш. 8)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Гумено пате - Понеделник, 06 Януари, 2014, 14:26:43
Благодаря и аз на колегите за полезната тема. Аз ей това намерих в нета, много полезни схеми за обезопасяване има.

(http://ec.europa.eu/transport/road_safety/images/cargo_securing.jpg)
Ето и връзка към документа:
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/cargo_securing_guidelines_en.pdf (http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/cargo_securing_guidelines_en.pdf)
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: emil.milkov - Четвъртък, 27 Февруари, 2014, 19:30:22
Здравейте, интересуват ме тези противоплъзгащи подложки. Глетам тука се продават на парчета 25/30 см. В нета по клипове са на ленти. Дайте някакво разяснение  какви изискват в чужбина и от къде могат да се  купят.
Благодаря предварително
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 27 Февруари, 2014, 21:32:11
Цитат на: emil.milkov - Четвъртък, 27 Февруари, 2014, 19:30:22
Здравейте, интересуват ме тези противоплъзгащи подложки. Глетам тука се продават на парчета 25/30 см. В нета по клипове са на ленти. Дайте някакво разяснение  какви изискват в чужбина и от къде могат да се  купят.
Благодаря предварително

    Където се изискват и има нужда на мен са ми давали безплатно. Например хартия на рулони, ъгли и колани се плащат. Ако са по-стабилни подложките, ще можеш да ги ползваш многократно.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: emil.milkov - Сряда, 05 Март, 2014, 11:43:54
Някой друг може ли да разясни за тези подложки?
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: admin - Сряда, 05 Март, 2014, 11:48:32
Цитат на: emil.milkov - Сряда, 05 Март, 2014, 11:43:54
Някой друг може ли да разясни за тези подложки?

Аз съм товарил хартия на рулони и под тях слагаха сини на цвят подложки с приблизителен размер 1 метър на 20 сантиметра и дебелина около 4-5 милиметра.
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: emil.milkov - Сряда, 05 Март, 2014, 12:24:49
А имате ли идея от къде мога да закупя въпросните ленти? И по колко се изискват да се подлагат?
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособления
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 10 Март, 2014, 03:14:48
Какво има да се разяснява. Обикновено са черни.
Откъде се купуват обаче, не знам...
Заглавие: Re:Укрепване на товара-начини и приспособле&#
Публикувано от: admin - Понеделник, 10 Март, 2014, 06:57:14
Цитат на: emil.milkov - Сряда, 05 Март, 2014, 12:24:49
А имате ли идея от къде мога да закупя въпросните ленти? И по колко се изискват да се подлагат?

Например от тук - http://bulsof.com/products/rubber/industry/anti-slip.html или от тук - http://www.tallpack.bg/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D1%8A%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5/regupol

Струват ми се обаче някак много специални. Тези, които ми даваха на мен за хартията бяха едни съвсем обикновени сини на цвят подложки, които се изхвърлят след транспортиране на стоката.
Заглавие: Re:
Публикувано от: Boroman21 - Понеделник, 10 Март, 2014, 09:44:11
Слагат се успоредно на палето под 3-те му крака. Колкото по-тежко, толкова по-дебела подложка. Аз го преценявам някъде 8 мм на тон пале. Сините са от пяна и на ролка хартия от 2300кг слагам 4 мм по предписания на товарача. Винаги широчината на подложката трябва да е по-широка от тази на палето иначе багите се сърдят.

От мобилния