Има нещо , което не съм правил вече над 10 г. Не съм сменял пукната гума, нито на мое МПС , нито на товарен автомобил, защото винаги са били с чисто нови гуми или е късмет.
Интересувам се , как се сменя пукната гума на ремаркето примерно, ако е натоварено и моста е на по-ниско от крика ? Или пукната гума под кабината, която почти е опряла на пътя?
За ремаркето-ако е на първи,или втори мост-не последен,пусни въздуха от крана на ремаркето,така пукнатата гума остава във въздуха,можеш полека лека да стигнеш до гумаджииното,това разбира се ,ако не можеш по ред причини да си я подмениш сам... ;)
Цитат на: Rammbon - Събота, 05 Май, 2012, 18:27:16
Има нещо , което не съм правил вече над 10 г. Не съм сменял пукната гума, нито на мое МПС , нито на товарен автомобил, защото винаги са били с чисто нови гуми или е късмет.
Интересувам се , как се сменя пукната гума на ремаркето примерно, ако е натоварено и моста е на по-ниско от крика ? Или пукната гума под кабината, която почти е опряла на пътя?
Това е едно запомнящо се преживяване (особенно когато за един курс изплющят 3 бр гуми). Имал съм моменти и когато на една спукана гума , чупиш 2 ключа за гуми. Преживяването на емоцията е изключителна >:(Но така или иначе (поне из Европата) , да дойде сервиз е най добре. Иначе без подходящ крик ( има известни вариянти чрез които можеш да си помогнеш със въздушните възглавници) е почти невъзможно за подмяна на пострадалата гума. Карах едно Ивеко Еуростар преди доста години и имаше много интересен нисък крик , който се помпеше странично и беше висок 20-25 см . Вдигаше се на 4 части. такъв не бях виждал преди , а този си беше оригинален на Ивекото. Много удобен (карах хенгер дрехарка тогава) и ми се е налагало да го ползвам. Без него просто не вярвам че щях да се оправя на пътя!
Хубаво е, наред с крика и инструмента, да има и поне едно трупче с подходяща дебелина. Ако не ти стига височината за да сложиш крика, слагаш трупчето и се качваш върху него. Ако нямаш трупче търсиш подходящ камък. В краен случай мачкаш камите за подпиране и се качваш върху тях.
Да ама не винаги....
Аз по принцип ползвам два крика-единият с много малка височина, с него вдигам отначало, после с другия. За ремаркето - подлагам отдолу трупчета, скосени в единия край, качвам здравата гума на него, като предварително съм "придърпал" с колан моста със спукана гума. Така спуканата гума е във въздуха, и крикът влиза под моста. А съм гърмял една зад друга на втори и трети мост на ремаркето. Качих със страх предната на трупче/бях с 23 тона/, изолирах двете възглавници над спуканите гуми, с още по-голям страх напомпих предната възглавница, да вдигне ремаркето, и една по една ги смених. Еее, подпрях и шасито за всеки случай.
Да попитам, редукторен ключ, от къде може да се вземе и цена? Руски или български, китайски има много до към 70лв.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 05 Май, 2012, 20:31:19
Да попитам, редукторен ключ, от къде може да се вземе и цена? Руски или български, китайски има много до към 70лв.
Велико Търново над КАТ има склад на едро за инструменти.Цена на редуктора 76лв(руски).
А с какъв крик би трябвало и да е ефективно да се повдигне последния трети мост на полуремарке, натоварено с 38 т товар ?
С крик за 38 тона. :D :D :D
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 20:44:38
С крик за 38 тона. :D :D :D
И с 12 тонен крик става, че и с по-слаб/игнорирам майтапите на loshdancho /, товарът не лежи на една ос, още по-малко на едната половина от него. Макар че най-голямата тежест пада на последния мост. Но част от тежестта поемат останалите мостове.
Цитат на: milenj - Събота, 05 Май, 2012, 20:36:11
Велико Търново над КАТ има склад на едро за инструменти.Цена на редуктора 76лв(руски).
Благодаря!
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 20:44:38
С крик за 38 тона. :D :D :D
За слоновете имаше, разни такива. То и един така се чудел, като кара над 200 км/ч, му горяла повече масло. С тези 38 тона е добре само гума да прави.
Цитат на: mylord56 - Събота, 05 Май, 2012, 21:07:07
И с 12 тонен крик става, че и с по-слаб/игнорирам майтапите на loshdancho /, товарът не лежи на една ос, още по-малко на едната половина от него. Макар че най-голямата тежест пада на последния мост. Но част от тежестта поемат останалите мостове.
Това може и да е вярно ,но пробвай с тва крикче нямаш никъв шанс за успех.
Такъв товар се вдига по възможност с два крика иначе минимум 18т някъв западен или 25т китайски или български.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 21:11:05
Това може и да е вярно ,но пробвай с тва крикче нямаш никъв шанс за успех.
Такъв товар се вдига по възможност с два крика иначе минимум 18т някъв западен или 25т китайски или български.
Е аз с 10 тонен крик , как вдигам гондола с 35-38т.?
Цитат на: mylord56 - Събота, 05 Май, 2012, 21:07:07
И с 12 тонен крик става, че и с по-слаб/игнорирам майтапите на loshdancho /, товарът не лежи на една ос, още по-малко на едната половина от него. Макар че най-голямата тежест пада на последния мост. Но част от тежестта поемат останалите мостове.
Глупост!!
Всички оси поемат еднакво!
Лошото е , че се случва гумата да се пукне когато вали дъжд, на някой планински тесен път с много завои...
А как се повдига предния мост под кабината, ако е толкова ниско, че не можеш да се навреш под камиона?
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 21:13:33
Е аз с 10 тонен крик , как вдигам гондола с 35-38т.?
Глупост!!
Всички оси поемат еднакво!
Глупост, ама от твоя страна. Защото, най-малкото, има значение на влекача доколко са му напомпани възглавниците!!! Досега те мислех за капацитет. Вече се замислям.
За да тежи най-много, основата трябва да е опряла в шасито.
Като гръмнеш гума , възглавницата с показва почти цялата.
Когато вдигаш на крик само я прибираш обратно.
За човек гондоладжия , направил за 10 год. поне 100 гуми сигурно съм ги видял тези неща.
Ако клекне ремаркето, просто пускаш възглавниците на влекача.
Яд ме е , имах случай да се прибирам без гума- с 32 тона товар... трябваше да ви снимам как става.
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 21:13:33
Е аз с 10 тонен крик , как вдигам гондола с 35-38т.?
Ми просто не я вдигаш,но мъцни некоя магия може и да ти повярвам знае ли човек.
Е ето , че я вдигам...?
Как става???
Да не би да вдигам цялото ремарке...или само едната страна на оста?
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 21:54:11Е ето , че я вдигам...?
Как става???
Да не би да вдигам цялото ремарке...или само едната страна на оста?
:D :D :D Така ли ги вдигаш със сметки толкова оси по толкова ,такъв крик. :D :D :D :D Май мноо от вас не са пукали гуми с 38 т. ми се струва,които по твойта логика са към 42-43т да бъдем точни. ;) :D :D :D
Наете ли кво я си вземете 8 т крикче имате 5 оси по 8 т крикче прави 40т тотал.
Да аз съм от хората с мислене.
И много пъти ми помага.
Както случая.
Нали не мислиш , че ще говора така за лафа.
50 тонна композиция съм я качвал ос по ос на кантара.
Ремаркето е 30 тона три оси, влекача е 1-ва 8т втора 12т
О кей качвайте сваляйте и т.н. :D :D :D аз не говоря от името на науката и сметките ,а от опит не съм карал гондола ,но съм возил багери по 35т и знам с кво съм си вдигал осичката и с кво тц не става.Успех с гумите и най-вече с криковете.
Когато стигнеш до момента на вдигната композиция , да ти потъне крика в асфалта, и за късмет гумата да е над банкета...
Тогава с лопатка в ръка , да копаеш под оста, ела да свирнеш.
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 20:44:38
С крик за 38 тона. :D :D :D
Дане, ти цялата композиция да не вдигаш с този крик? По твоята логика криковете за леки коли трябва да ги правят да могат да вдигат поне по един тон.
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 22:15:49
Когато стигнеш до момента на вдигната композиция , да ти потъне крика в асфалта, и за късмет гумата да е над банкета...
Тогава с лопатка в ръка , да копаеш под оста, ела да свирнеш.
Който е от Варна може да спре малко преди разклона за Аерогарата посока Варна там има две дупки в асфалта ,познай от какво са ,а тва беше асфалтополагач тежащ само 24 т. ;) ;) ;) ;)
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 22:19:41
Който е от Варна може да спре малко преди разклона за Аерогарата посока Варна там има две дупки в асфалта ,познай от какво са ,а тва беше асфалтополагач тежащ само 24 т. ;) ;) ;) ;)
Толко си можеш.
За тази цел си има трупчета.
На какво ремарке го теглеше това 35т.
Леле, леле...ега не гърмят ластиците...Братко понекога телефона и,,...,чекаме :)
На едно триосно червено на 100 метра от твоя гараж ,дърпа го един син МАН в момента ,аз го сецах с Дафинка с 350 кончета.На гърба на гаражи ти е след 18-19 :00 часа всеки ден предполагам е там или сутрин докъм 9:00.
Преди него на руско 25 т ремарке ,което тежеше празно 10 т.(дву осно)ако тва ти е идеята.
Маи не е за мене,или не разбирам за момента,ако мое да поясниш :)
ААА ресьорно...Така си кажи.
При него вдигаш и шасито "Минке" за това не става.
При ресьорното окачване , когато гръмнеш гума се изместват и кантарите , ляга цялото ремарке на една страна... трябва да повдигнеш почти половината товар, затова не става.
Правило ли ти е впечатление, когато вдигаш ремарке с възглавници в един момент -то почва да съска от крана за възглавниците... тоест- компенсира разстоянието и нивелира (до колкото може) .
Въздуха който го събираш със крика не се предава на другите възглавници, защото те са напомпани , а излиза в атмосферата.
Тия от АПИ са глупави та дават по един тон повече на пневматичното окачване...!
Защото товари по-малко пътя и разпределя по-добре тежестта.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 22:36:46
Маи не е за мене,или не разбирам за момента,ако мое да поясниш :)
Не баце за Лошио с трупчетата ,то няма място за крик отдолу той и трупчета нареди ,а кат се спраска трупчето па ква интересна става мани.
За теб баце ,че мъцнем са съм така телефона и чакане ни имам крик ни имам ключ за гуми ни па имам неква резервна гума,тъй че ко ти остава освен дрън и Ало шеф ... или Ало Хюстън имам лекинкан проблемец съвсем несъществен и се намирам ... ;)
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 22:39:09
ААА ресьорно...Така си кажи.
При него вдигаш и шасито "Минке" за това не става.
При ресьорното окачване , когато гръмнеш гума се изместват и кантарите , ляга цялото ремарке на една страна... трябва да повдигнеш почти половината товар, затова не става.
А при възглавници само оста ли надигаш баце,че ми стана интересно ?
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 22:43:21
Не баце за Лошио с трупчетата ,то няма място за крик отдолу той и трупчета нареди ,а кат се спраска трупчето па ква интересна става мани.
За теб баце ,че мъцнем са съм така телефона и чакане ни имам крик ни имам ключ за гуми ни па имам неква резервна гума,тъй че ко ти остава освен дрън и Ало шеф ... или Ало Хюстън имам лекинкан проблемец съвсем несъществен и се намирам ... ;)
А при възглавници само оста ли надигаш баце,че ми стана интересно ?
Или пък,ало не мога нещо гаиките...тука скачаме върху търбата с още двама тумбака и отново не моиии :)
Пу да не е уруки, вие па тая тема ли отворихте.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 22:48:09
Или пък,ало не мога нещо гаиките...тука скачаме върху търбата с още двама тумбака и отново не моиии :)
Скачането също е малък проблем,ми ако гумата отвита не може да излезе от главината пък къв цирк е трябва си чук и то
чук ;)
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 22:54:00
Скачането също е малък проблем,ми ако гумата отвита не може да излезе от главината пък къв цирк е трябва си чук и то чук ;)
Ами и ако някой болт е превъртял в главината( а не знаеш за това) , че ако са и два , малиии - Страшни истории Ви казавам ;D ;D ;D
Аре спрете се бре, нема ли други теми за вас. Гуми ли че ми сменяте сега. Аре не ми разваляйте рахатлъко днеска.
Цитат на: DeDo Vi - Събота, 05 Май, 2012, 22:59:05
Аре спрете се бре, нема ли други теми за вас. Гуми ли че ми сменяте сега. Аре не ми разваляйте рахатлъко днеска.
запирам се Деде
Цитат на: bad_kras - Събота, 05 Май, 2012, 22:57:15
Ами и ако някой болт е превъртял в главината( а не знаеш за това) , че ако са и два , малиии - Страшни истории Ви казавам ;D ;D ;D
Малииии трай ,то стига една гайчица да замаже резбата и става весело пък с превъртело болтче мани.
ЦитатА при възглавници само оста ли надигаш баце,че ми стана интересно ?
Само оста дигаш баце.
Ако си професионалист.
Има едни кранчета за възглавниците...с тях е тънкостта когато си много натоварен, и с 10тонен крик си правиш гумите.
Ако гаики са развити с резервата бухаш у гърмелата,ако мое,ако не...окапеш
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 23:04:12
Само оста дигаш баце.
Ако си професионалист.
Има едни кранчета за възглавниците...с тях е тънкостта когато си много натоварен, и с 10тонен крик си правиш гумите.
:D Ок при мен има само един кран и как и да го въртиш надигаш една ос и оше 2/3 ос и оше 1/3 ос и то стана няма да ти редим,но кой си има кранчета некви жив и здрав да си врътка и да си вдига.
Карайте автокран там крик Ви не трябва ,там па има едни ръчки. ;) И такова съм карал та да ви шепнем.
За теб специално ще поясня-Ако трябва повдигаш влекача, ако трябва пускаш влекача.
По същият начин , си помагаш с ремаркето.
Едно младо пишлеме даже си направи гумата на диференциала(празен ) с трупче под вътрешната - без да ползва крик!
Сега,оставете си телефоните на мое лично,карам с регенерати,вие че ми требете у жегите :)
Аз ги правя за време гумите.
Даже ги сменявам от джанта на джанта по пътя... мани, мани не е за описване гондоладжийството.
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 23:16:51
Аз ги правя за време гумите.
Даже ги сменявам от джанта на джанта по пътя... мани, мани не е за описване гондоладжийството.
Дане, докато не начертаеш диаграма и формула нема да ти верваме.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 23:15:01
Сега,оставете си телефоните на мое лично,карам с регенерати,вие че ми требете у жегите :)
Според теб аз с кво карам. :D :D :D
Споки от жега гума не трещи не е видинка все пак ,трещи от нагряване,но то не е от жегите те само допринасят за веселбата.
Само да почнем,вие ще ми сте нужни ;DАбе ега да не гърмиме :P
Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 23:21:22
Само да почнем,вие ще ми сте нужни ;DАбе ега да не гърмиме :P
Мълчи бре, не викай дявола. Аз те проклинам ГУМА НИКОГИШ ДА НЕ ПУКНЕШ.
Не го слушай оня Данчо с диаграмите.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 23:21:22
Само да почнем,вие ще ми сте нужни ;DАбе ега да не гърмиме :P
;) Аз пък си пожелавам двенки от каруцата де си ги мислим още утре ако могът да думнат.
Винаги, ама винаги слагайте нещо мазно по резбата , когато сменявате гума може масло, безсолна мас, грес(мит е ,че ще запече) за да се отвият после.
Винаги чистете ръждата по вътрешният ръб ба джантата(там където влиза на главината) за да може и другият път да я свалите.
Дори е хубаво да намажете там с малко грес да няма нова ръжда.
Винаги проверявайте след 50-100км. колко са стегнати гайките.
Ако не сте почистили ръждата има вероятност да не легне добре и да се охлаби след време- особено при дъжд(отмива се ръждата).
Евала за съвета,но колко ли ,че го спазиме,особено кога сме окапали...
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 23:27:49
Винаги, ама винаги слагайте нещо мазно по резбата , когато сменявате гума може масло, безсолна мас, грес(мит е ,че ще запече) за да се отвият после.
Винаги чистете ръждата по вътрешният ръб ба джантата(там където влиза на главината) за да може и другият път да я свалите.
Дори е хубаво да намажете дам с малко грес да няма нова ръжда.
Винаги проверявайте след 50-100км. колко а стегнати гайките.
Ако не сте почистили ръждата има вероятност да не легне добре и да се охлаби след време- особено при дъжд(отмива се ръждата).
Дане предпочитам да дам 10-20 лева на гумаджията и той да я върши тая работа. Но когато няма гумаджия наблизо е добре да се знае това което пишеш.
И аз предпочитам на гумаджия ...
И те едни гумаджии - като гипиташ за нещо мазно :
-За какво ти е?
Чудя се гумаджия ли е или хамалин.
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 23:36:38
И аз предпочитам на гумаджия ...
И те едни гумаджии - като гипиташ за нещо мазно :
-За какво ти е?
Чудя се гумаджия ли е или хамалин.
Дишай дълбоко Дане. Все пак е гумаджия, не е шофьор, няма от къде да знае как се сменя гума на сред път. Дреме му на цървула, сутрин идва на бачкане и вечер се прибира вкъщи. Не лежи посред нощите под камиона да сменя гума у калта.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 22:19:41
Който е от Варна може да спре малко преди разклона за Аерогарата посока Варна там има две дупки в асфалта ,познай от какво са ,а тва беше асфалтополагач тежащ само 24 т. ;) ;) ;) ;)
Ето кой ни развалил "магистралата" :D Някой път, като минавам от там, ако не забравя, ще се оглеждам за тия дупки. ;D
Данчо е стриктен,евала,дано и ние сме и да помниме,какво трябва,като ни се наложи в тази ситуация.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 23:24:15
;) Аз пък си пожелавам двенки от каруцата де си ги мислим още утре ако могът да думнат.
Бриги, да не са за смяна тези двенките? :D :D :D
Цитат на: admin - Неделя, 06 Май, 2012, 01:53:45
Бриги, да не са за смяна тези двенките? :D :D :D
М да ,а и не са ми симпатични нещо.
В такъв случай предпочитам да им помогна малко когато и където реша, че иначе ще гръмнат точно където не трябва.
Време е за смяна ... или ще я потъркаляме още до чиста джанта :) )))
Докато не гръмне и другата.;)
Кво и е на гумата,още мое да изкара...
Затова е хубаво да имаш по един редукторен ключ в кабината. Утре ако не забравя ще го снимам за тези който не знаят какво е ( предполагам, че има такива, а ако няма се извинявам ;-))
Тя другата е пътник ако се търкаля така. Особенно и ако е натоварен камиона. При празна композиция сигурно ще изкара много, докато стигне до гумаджията. Редукторния ключ си е благинка, но с него се късат и болтове. Същата работа върши обикновен ключ с дълга тръба около 2м
Късаш болтове/шпилките ако тръгнеш да стягаш с него, то затова на кутията си пише, че не трябва да се стяга с него ;)
Цитат на: MagnuM - Вторник, 10 Юли, 2012, 23:15:07
Късаш болтове/шпилките ако тръгнеш да стягаш с него, то затова на кутията си пише, че не трябва да се стяга с него ;)
Но , за развиване няма равен :) Относно ключа и тръбата- трябва да са издръжливи на натиск , а не да се огъват на осморки ;)
Цитат на: !.!.! - Вторник, 10 Юли, 2012, 23:29:33
Но , за развиване няма равен :) Относно ключа и тръбата- трябва да са издръжливи на натиск , а не да се огъват на осморки ;)
Имаше преди време един феномен в нашия ДАП - титаниеви тръби - тънкостенни към 1мм стена, по леки и от алуминий, а перфектно развиваха гумите без да поддадат .
Някой от шофьорите беше карал такива тръби за строежа на някаква атомна централа у френско, и успял да си задели няколко бройки ;D ;D ;D
Цитат на: MagnuM - Вторник, 10 Юли, 2012, 23:15:07
Късаш болтове/шпилките ако тръгнеш да стягаш с него, то затова на кутията си пише, че не трябва да се стяга с него ;)
То един комшия кара скрападжииски камион. С такъв ключ гумаджията му стягал болтовите. Прибира се със спукана гума. Няма ключ за болтовете. Дадох му ключ, щанга и тръба. Тръгна да развива и скъса три болта. На следващия ден смени скъсаните болтове и го гледам си взел редукторен ключ. Стяга с него и хоп пак скъса болт. Камиона го кара поне от 7-8години. До тази случка миналата година, каза че сам не е сменял гума. Казах му давай с обикновен ключа само и няма да се късат.
За стягане само с обикновен по добре и малко като покараш пак пристягаш и това е повече няма мърдане. И си сигурен че после и сам можеш да си ги развиеш. Но редукторен ключ си е голямо улеснение, не че първия път като го ползвах не ми се разглоби в ръцете ама побългарихме го малко и си върши работата. Иначе бях писал някъде за развиване на гайки от трима души, много тръби и чук. ;D
От къде мога да си закупя нов редукторен ключ ?
Аз съм копувал такива ключове от интернет от www.zimber-tools.com или от Ботевград там след пистата май беше :D
Надявам се да съм помогнал!
Има го и във sfk 90 кинта на Ботевград беше 120.
Предполагам че в всеки магазин за авточасти за товарни автомобили или поне могат да ти доставят ако нямат в наличност.
Цитат на: mici bg - Четвъртък, 19 Юли, 2012, 16:36:51Има го и във sfk 90 кинта на Ботевград беше 120.
Значи съм с доста пари напред защото от ЗИМБЕР ми излезе 70 лв/ бр с доставка, тогава имаше някаква промоция, не знам дали и сега е актуална. ;)
Стягането не е проблем аз стягам с около 1,5-2 м. лост ,но винаги проверявам поне два пъти на 50-100 км. и после когато се сетя на другия ден примерно и не съм имал проблем.Преди 2-3 месеца имах една случка която струва 1500 евро на собствениците, на паркинг преди Париж видях че има болт в едната гума на ремаркето и спада /късмет/.Но късмета ми свърши дотука опитах се да развия гумата -не става само половината гайки се развиха .Взех от един поляк по горе споменатия уред -развих и останалите гайки -до тук всичко ок.Но резервата няма сваляне накрая се стигна до асистанс сдобих се с нова мишелинка за цифрата по горе нищо че бях на паркинг тарифата е същата като на магистралата.Много дълго стана ,но колеги проверявайте и резервните гуми -дали се свалят дали са здрави и т.н.
п.п. Резервата я сваляха след това 6 часа в един сервиз с оксижен колко е ф-рата от там не знам.
Какви са тия 120 кинта бре , аз съм го взел за 60лева и все още няма проблеми .Е материала дето е направено законтрващото ухо е много калпав и се счупи на 3тия болт но след като го заварих е бетон работата.
От старите шофьори още знам винаги на гайките слагай масалце не на резбата а на камбанката.На новите камиони гайките се стягат на 70килограма или само с оригиналните щанги и когато сложиш и масло и след 2 години да я сваляш е развиваш с лекота.Но както забелязвам практиката гумаджиите стягат колкото може с пистолета пак ходи развивай после,пак има и колеги които се оливат с тези тръби по 1,5-2метра не е нужно стегни с щангите после провери пак нека се развият да отидат в дерето ;D
Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 19 Юли, 2012, 20:28:41
Какви са тия 120 кинта бре , аз съм го взел за 60лева и все още няма проблеми .Е материала дето е направено законтрващото ухо е много калпав и се счупи на 3тия болт но след като го заварих е бетон работата.
Тези 60 лева, не са ли, съмнително малко? С пластмасови зъбни колела, би бил и 30, но за колко?
Цитат на: milenj - Събота, 05 Май, 2012, 20:36:11
Велико Търново над КАТ има склад на едро за инструменти.Цена на редуктора 76лв(руски).
Колега ми беше отговорил, за подобен въпрос, за такъв руски. Не съм си взимал, преди бях на асистенство, сега имам служебен.
Цитат на: kron - Четвъртък, 19 Юли, 2012, 21:34:18
От старите шофьори още знам винаги на гайките слагай масалце не на резбата а на камбанката.На новите камиони гайките се стягат на 70килограма или само с оригиналните щанги и когато сложиш и масло и след 2 години да я сваляш е развиваш с лекота.Но както забелязвам практиката гумаджиите стягат колкото може с пистолета пак ходи развивай после,пак има и колеги които се оливат с тези тръби по 1,5-2метра не е нужно стегни с щангите после провери пак нека се развият да отидат в дерето ;D
+1 точно така се прави,особено за единична гума даже не се налага да притягаш втори път. Ама аз ти бях казвал как ме прекараха с пистолета и после големия филм с големите тръби :D:D:D:D
Преди шефа искаше да ми продаде такъв редуктор за 45 кинта, ама не знам дали това не е била цената на едро. Така или иначе после си издействах един служебен ;)
Беспорен факт има си файда да имаш такъв ключ ;D ;)
Здравейте, аз си го купих от Илиенци за 50 лв.Досега 5 пъти съм го използвал и нямам проблеми.
Балончета ...
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 30 Юли, 2012, 05:13:12
Балончета ...
Красота, мен направо на друго ми приличат ;D ;D ;D
От какъв зор се е надула точно така?
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 30 Юли, 2012, 05:13:12
Балончета ...
Мда, на женски гърди приличат. Иначе язък за гумето види ми се да има бая грайфер. Доста пробег отиде зян май.
Цитат на: dimich87 - Вторник, 31 Юли, 2012, 13:35:14
От какъв зор се е надула точно така?
Много е просто. Стояла е на склад а след това и на слънце много време. И въпреки че е от най-добрата марка все пак е дала дефект. Предизвикан обаче!!!