Колеги , ще пътувам за UK/фирмата открива нова линия/ и бих искал тези дето са пътували да кажат кое как се прави че до сега не съм ходил.
Какви са процедурите по феритата и евротунела , имат ли англичаните пътни такси за камиони /винетки и т.н/ .
За паркингите разбрах че са малко и много скъпо платени ааа и че много се крадяло . Като карам у ляво за какво да се оглеждам .
С тия емигранти как се процедира ако видиш че се катерят по ремаркето , по клиповете из нета полицията повече си чеша орехите отколкото да ги разгонва. Заключвате ли вратите на ремаркето /брезентово/ с катинари или по друг начин се обезопасявате.
Евро върви ли навсякъде или да сменям/тегля тяхната си валута?
Не съм ходил от поне 3 г. и сигурно има и по актуално инфо но на първа ръка,,,каквото се сетя ! Опитай да си напазаруваш от вън там е по скъпо. Тунела на Дартфорт 5евро бележка не дават .За друго сменяваш. Такси ,винетки няма ,само (М 6 TOOL зона Бирмингам) мини по М6 или М5 . Купи си атлас ,че забрани за камиони почти няма и навигатора не се знае по каква пътека ще те поведе, иначе само пишеш пощенския код ,и те води до вратата (всеки код е отделен адрес не пишеш дори града) За кражби ,,,краде се не е си застрахован и на паркингите (20-25 евро да спиш ,не за охрана! 2ч.безплатни) Плащай ги защото ти слагат скоба и за да я свалят 200-300евро има табели на 100 езика и молби не помагат! Опитай да спиш в Белгия и да штурмуваш сутринта ,че катинари са само да видиш дали са се качили ,а ако не си сигурен искай контрол,Че глобата на Дувър е 2000паунда на калпак. Иначе колтура на движение е уникална ,няма друга такава държава,светне ли ти значи ако трябва ще спрена място да те пусне !Е за сега това ,после пак ;)
Благодаря колега а къде да искам проверка ако се съмнявам за гости в ремаркето?
Веднага щом влезеш в заграденото има има френски контрол ,ренгени,канали и т.н ако имаш съмнения там .След тях има и английски мобилни групи по колоните защото франсетата ако могат ще изпратят всички оттатък . На англ паспорт контрол може да попиташ за увеличително фолио за стъкло десна врата ,ако има дава гратиси върши работа когато те изпреварват .ЕШК че някои са взимали и лист че е проверен ???Аз не съм ;D
Цитат на: Boroman21 - Събота, 08 Август, 2015, 17:07:29
Благодаря колега а къде да искам проверка ако се съмнявам за гости в ремаркето?
Правят си ти проверка в халето и без да си поискал това. Иначе самото стигане до ферибота е много лесно, ако идваш от континента. Ако си за Дюнкер, караш по А16 във Франция и гледаш за табела изход 53. След което следваш табелите Car Ferry и пристигаш право на халето за проверка. Като излезеш от него, отиваш на паспортен контрол и ако междувременно от фирмата са ти извадили билет през интернет, даваш листче с референтен номер и си получаваш билета. На самия билет пише цифри, които трябва да следваш, за да пристигнеш на правилната лента, където паркираш и чакаш да ти дадат сигнал да се качваш на ферибота.
Не знам за къде в кралството си,но опитай да си направиш програма така че да не пристигнеш 2 дни преди букинга ! Обикновенно няма място да се чака, всичко е заградено и заключено. Всяко слизане ,двигателя се гаси и заключва че на колега си тръгна без него.
На така наречените "Services" внимавай да не просрочиш времето от 2 часа, защото има голяма вероятност да ти викнат полиция. Добър вариант за паркиране е да си намериш място в мястото за товарене или разтоварване. Въпреки, че много колеги казват, че е трудно, почти всеки път съм го правил и хората са били винаги много отзивчиви. Преминаването през тунел "Дартфорд" вечерно време след 22.00 е безплатно или поне така беше, когато пътувах. Преминаването през деня през тунела, както и през мост "Кралица Елизабет" се заплаща, но не издават касови бележки. Плащането поне по информацията, която имам, е че става само в брой и само в паунди, но може и да има промяна.
Админ. взимат евро ама връщат пенита затова 5 евро.Така е още след22ч ама това е24 бг ,и според мен не си заслужава .То на Волвич има тунел и ферибот гратис ,ама дай да не му пълниме от сега главата с глупости ;D Подсети ме нещо друго съществено че не се сещам ???,,,А на М25 на 103.3фм бичи страшно гръцко ;D
Цитат на: Boroman21 - Събота, 08 Август, 2015, 14:11:24
Какви са процедурите по феритата и евротунела , имат ли англичаните пътни такси за камиони /винетки и т.н/ .
Има винетки повече от година около 10 €. Взима се само през Интернет, ако няма промяна (дори не са чували повечето за тях). През Евротунела цялата процедура е час или съвсем малко отгоре (пътят е 45 минути). Качваш се през последните вагони и караш напред до последния свободен вагон. Слизаш и минава автобус да те закара до пътническите вагони. Ако си с хладилник се гаси.
С кораб е 3-5 часа и по-евтино, съответно по-вероятно за пътуване. Няма каюти, има бани, ако се доредиш.
Цитат на: Boroman21 - Събота, 08 Август, 2015, 14:11:24
Евро върви ли навсякъде или да сменям/тегля тяхната си валута?
Имат си тяхна валута.
Цитат на: admin - Събота, 08 Август, 2015, 21:50:38
"Кралица Елизабет" се заплаща, но не издават касови бележки. Плащането поне по информацията, която имам, е че става само в брой
Тези касиери там, вероятно са по-богати от нашите митничари ;D
Благодаря на всички за инфото , много е полезно. Снощи получих някакво бриф съобщение и видях че пише за пътна такса/винетка HGV LEVY 10GBP на ден за чужди камиони . Потърсих в нета и видях че може и онлайн с Шел карта , колегата Илчев е прав . Иначе линията е Гент -Lichfield/A38 ОКОЛО Бирмингам/ през DFDS Dunkerque-Dover .
Някакви по-спец изисквания за превоз на АДР , каква е максималната височина на камиона че в едната посока поне ще бъда 410см заради товара?
На касите ти искат ЧМР ,най вероятно да те качат горе. На кораба има wi-fi и доста българи които пътуват често (най пресно инфо в драйвър ресторанта. С 4.10 мисля че си ЙОК ПРОБЛЕМ навсякъде ,особенно като видиш техните 5метрови. Табелките за височина 90% са и в метри.Ще се изненадаш колко малко забрани има в тая държава :)
Dartford Crossing вече не се плаща кеш, а само по електронен път. По националите е пълно с джобове, дори и на бензиностанциите е безплатно паркирането. В 90% от бизнес парковете можеш да намериш място за паркиране. Като слезеш от М1 по М6 посока Бирмингам, слизаш на първия изход, на светофара ляво и на следващото кръгово пак държиш ляво и влизаш в индустриал с готино Алди, което бачка до 22ч местно време, само неделя е до 14ч и места за паркиране по улиците. След 18-19ч навсякъде, независимо дали се плаща или не, местата за паркиране прогресивно намаляват, а стъмни ли се си трябва страхотен късмет.
Готово , направих първия курс .
Пътувах с влака и нямаше ядове из острова като изключим задръстванията по Бирмингам (обиколих го 3 пъти ).
Благодаря ви колеги за ценната информация и съветите :)
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Цитат на: Boroman21 - Събота, 15 Август, 2015, 19:00:24
Готово , направих първия курс .
Пътувах с влака и нямаше ядове из острова като изключим задръстванията по Бирмингам (обиколих го 3 пъти ).
Благодаря ви колеги за ценната информация и съветите :)
Дай да "сверим часовниците", твоето ще е съвсем актуално. Голяма част от моята информация е от преди повече от 7 години.
Ми информацията се припокрива на 100% но ще го обобщя и аз .
Значи захождането за тунела става от А16 (42 изход ако не се лъжа) пише си евротунел/tunnel sur la manche . Следите си табелката за камиони в дясно минавате през паркинга (правят ремонт и има много дупки) и стигате на скенера там си минавате без да спирате с около 10км/ч и имате 2 избора след това :
Ако тръгнете на дясно директно отивате на check in за билет без проверка на камиона за чужди лица вътре (лично за мен е задължително да минете контрол).
Ако идете в ляво там има три ленти за по 3 камиона всяка , спирате където е свободно или в която лента ви опътят . Спирате вземате си ЧМРто и отивате в офиса от дясно на лентите да ви УДАРЯТ ПЕЧАТ ЧЕ СТЕ ПРЕМИНАЛИ КОНТРОЛ .
Във това време френски ченгета обикалят с кучета и душат , след като приключи проверката 3-4 минутки качвате се и продължавате към следващите будки check in .
Будките на check in са автоматични няма персонал , има един екран на който вие трябва само да натиснете дали сте адр и колко души сте в кабината другото се прави автоматично (ако имате предварителна резервация де). Натискате зеления бутон долу в дяснп VALIDATE и ви се принтира билетчето и газ към следващата будка в която са френските митничари (там нямаше никои а на пътя само една бариера със светофар която се вдига автоматично.
След 20тина метра са британските митничари , дава се само паспорт и ти казват към кое хале в ляво да се ориентираш за контрол . Като влезете в халето спирате и отново ви обикалят 2-3 пъти с кучета , това е целият контрол . Като излезете от халето вече се отправяте към лентите за изчакване на самото качване ,о там се ориентирате по зелената стрелка към съответната лента (там се бутате) и изчаквате да почнат да ви товарят.
Когато вече сте на влака винаги се движете с един вагон дистанция от предния камион и спирайте точно на обозначените места за да не стъпите на два вагона едновременно . Когато спрете вземате си документите личните и спирате фригото ако сте такова , слизате на перона да чакате автобусчето дето ще ви закара до пътническия вагон. Като се качвате във автобусчето шофьора държи една табелка с номер , запомнете го защото после трябва да се качите в същия номер автобус за да ви върне при вашия автомобил. Автобусчето спира при всяка кабина така че се пригответе за слизане като наближи вашия камион.
Слизането е лесно , спазвате дистанция един вагон и излизате почти на магистралата като отново следите знаците за посоката към изхода.
Пп. За Кралството се купува винетка , дневна е (10паунда на ден) и за сега знам че може само онлайн дебитна карта и карти за гориво. Проверена е само шел картата тъй като други нямам. Винетката се казва LEVY и трябва да я имате преди да влезете на територията на UK .
Dartford crossing (намира се на М25 околовръсното на Лондон)се плаща само онлайн. Може и вие да си направите регистрация и да си го платите онлайн с Шел карта или дебитна карта но е желателно фирмата да си направи регистрация и да си впише камионите дето ходят по англия защото така се получава голяма отстъпка. Иначе самото преминаване е лесно , не се спира никъде а си има камери дето ти засичат номера и чакат да платиш максимално до полунощ на следващия ден.
От 22ч. до 5ч преминаването е безплатно.
Това е дет се сещам , ако има още нещо питайте.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Цитат на: Boroman21 - Неделя, 16 Август, 2015, 15:29:10
Ми информацията се припокрива на 100% но ще го обобщя и аз .
Значи захождането за тунела става от А16 (42 изход ако не се лъжа) пише си евротунел/tunnel sur la manche . Следите си табелката за камиони в дясно минавате през паркинга (правят ремонт и има много дупки) и стигате на скенера там си минавате без да спирате с около 10км/ч и имате 2 избора след това :
Ако тръгнете на дясно директно отивате на check in за билет без проверка на камиона за чужди лица вътре (лично за мен е задължително да минете контрол).
Ако идете в ляво там има три ленти за по 3 камиона всяка , спирате където е свободно или в която лента ви опътят . Спирате вземате си ЧМРто и отивате в офиса от дясно на лентите да ви УДАРЯТ ПЕЧАТ ЧЕ СТЕ ПРЕМИНАЛИ КОНТРОЛ .
Във това време френски ченгета обикалят с кучета и душат , след като приключи проверката 3-4 минутки качвате се и продължавате към следващите будки check in .
Будките на check in са автоматични няма персонал , има един екран на който вие трябва само да натиснете дали сте адр и колко души сте в кабината другото се прави автоматично (ако имате предварителна резервация де). Натискате зеления бутон долу в дяснп VALIDATE и ви се принтира билетчето и газ към следващата будка в която са френските митничари (там нямаше никои а на пътя само една бариера със светофар която се вдига автоматично.
След 20тина метра са британските митничари , дава се само паспорт и ти казват към кое хале в ляво да се ориентираш за контрол . Като влезете в халето спирате и отново ви обикалят 2-3 пъти с кучета , това е целият контрол . Като излезете от халето вече се отправяте към лентите за изчакване на самото качване ,о там се ориентирате по зелената стрелка към съответната лента (там се бутате) и изчаквате да почнат да ви товарят.
Когато вече сте на влака винаги се движете с един вагон дистанция от предния камион и спирайте точно на обозначените места за да не стъпите на два вагона едновременно . Когато спрете вземате си документите личните и спирате фригото ако сте такова , слизате на перона да чакате автобусчето дето ще ви закара до пътническия вагон. Като се качвате във автобусчето шофьора държи една табелка с номер , запомнете го защото после трябва да се качите в същия номер автобус за да ви върне при вашия автомобил. Автобусчето спира при всяка кабина така че се пригответе за слизане като наближи вашия камион.
Слизането е лесно , спазвате дистанция един вагон и излизате почти на магистралата като отново следите знаците за посоката към изхода.
Пп. За Кралството се купува винетка , дневна е (10паунда на ден) и за сега знам че може само онлайн дебитна карта и карти за гориво. Проверена е само шел картата тъй като други нямам. Винетката се казва LEVY и трябва да я имате преди да влезете на територията на UK .
Dartford crossing (намира се на М25 околовръсното на Лондон)се плаща само онлайн. Може и вие да си направите регистрация и да си го платите онлайн с Шел карта или дебитна карта но е желателно фирмата да си направи регистрация и да си впише камионите дето ходят по англия защото така се получава голяма отстъпка. Иначе самото преминаване е лесно , не се спира никъде а си има камери дето ти засичат номера и чакат да платиш максимално до полунощ на следващия ден.
От 22ч. до 5ч преминаването е безплатно.
Това е дет се сещам , ако има още нещо питайте.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Това е дет се сещаш или само това знаеш за Англия? Англия не е само влака , М25 , Дартфорд.И понеже искаш да те питаме нещо.
1 Кажи ни сигурно безплатно място са спане около Дартфорд (предполагам че по нагоре не си се качвал).
2 Има едни жълто черни синволи по табелите им , какво им е предназначението.
3 Що така на някой места има жълта двойна или единична или червена линия до тротоара.
Цитат на: LKW - Неделя, 16 Август, 2015, 18:56:32
3 Що така на някой места има жълта двойна или единична или червена линия до тротоара.
1. Единична непрекъсната жълта линия - Разрешено е спирането, забранено е паркирането.
2. Единична прекъсната жълта линия - Разрешено е спирането и паркирането.
Цитат на: admin - Неделя, 16 Август, 2015, 20:27:41
1. Единична непрекъсната жълта линия - Разрешено е спирането, забранено е паркирането.
2. Единична прекъсната жълта линия - Разрешено е спирането и паркирането.
Не винаги е така.Има места където на жълти не прекъснати линии може да се паркира.Като единствено е забранено от паркирането сутрин от 07:30-09:30 и след обяд от 15:30-17:30.
Цитат на: LKW - Неделя, 16 Август, 2015, 20:39:48
Не винаги е така.Има места където на жълти не прекъснати линии може да се паркира.Като единствено е забранено от паркирането сутрин от 07:30-09:30 и след обяд от 15:30-17:30.
Възможно е и така да стоят нещата. Все пак съм бил само няколко пъти там и споделям това, което съм научил. Ако обаче става дума за подобни часови пояси, не е ли редно да бъдат обозначени с някакви табели?
Цитат на: admin - Неделя, 16 Август, 2015, 20:45:27
Възможно е и така да стоят нещата. Все пак съм бил само няколко пъти там и споделям това, което съм научил. Ако обаче става дума за подобни часови пояси, не е ли редно да бъдат обозначени с някакви табели?
Има табели так където има часови пояс.Както има такива знаци с часове и за влизане или завой (ляв или десен) на камиони по някой от улиците в центъра на Лондон ( много от тях са в зоната с повишен трафик където се заплаща допълнително на час или за целия ден).
Само това знам , все пак ми е първо ходене и съм още зелен. Иначе ходих до Селби , всъщност доста обиколих за 3дни. Това за жълтите и червените линии го видях но разбрах че на две червени не се спира или паркира а на жълта може.
А тея по табелите жълто-черните символи нещо като червените точки по немските табели ли са?
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Жълтите квадрати са за отклонен/обходен маршрут. Червените със стрелките насочват към най-близката гара. Червините с "Н" към най-близката болница. ;)