• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Маневриране на хенгер с ремарке

Започната от imter, Понеделник, 14 Февруари, 2011, 19:26:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

#75
Баце кат стара маневра ,че ти мъцнем .
-първо нещо не си разбрал или аз така писал си ,че кат искаш на ляво въртиш лев ,обаче тва ремарке както го описваш е тандем или ремарке с блокиран преден мост ,тоест при него е наобратно въртиш лев отива надясно
- второ ,между двата гаража разстоянието,трябва да е цяла дължина и още 1/3 от дължината,тоест по-дълго е разстоянието от композицията
- трето и най-важно
тръгваш назад към задният гараж още от самото начало  с лек лев или десен(зависи са как са гаражите)лекия лев или десен ги задържаш за около метър -два и изправяш волана,малко преди да излезе влекача от гаража въртиш обратен на първият (ако е бил лев въртиш десен и ако е бил десен въртиш ляв) целиш се в конуса който е срещуположен в момента в който го видиш трябва пак да въртиш същият волан като предходната маневра и срещуположен ,когато ремаркето скрие срещуположния конус въртиш този волан  с който си започнал в началото в момента в който изправиш композицията би трябвало да държиш само прав докато се намъкне цялото,но тва е на теория баце в реалният живот маневра на теория не се получава.
Според мен не закъсняваш с волана,а много въртиш ,пробвай с по-малко завиване да го счупиш(дори и с леко завиване композицията се ,,чупи,,и последвалото изправяне на волана не я изправя до момента в който не я изправиш ти,тоест тя завива дори когато държиш прав волан)   ;)


П.П. Нищо не ми разбра надявам се,че е само щуротии.


Бриги Магнито

#75


Mandor

Аз като се явявах за "Е" бяха 1 дължина на композицията за предния гараж, две дължини за маневра и още две за задния гараж. Иначе Бриги го е обяснил как става, с малко практика ще го научиш.
Мен ме късаха точно там, но това е друга тема  ;D
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Volvo FH16 700

И тук както при прицепите ако искаш да пречупиш камиона наляво трябва първо да тръгнеш назад с десен,и съответно ако искаш да пречупиш надясно първо въртиш ляв,както описаха колегите преди мен.

pumix

И инструктора ти нещо не е в час май.Караш ремарке тип люлка,а той ти обяснява за обикновеното ремарке със завиващ преден мост.Аз така разбрах.Бриги ти го е написал как става.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Volvo FH16 700

Цитат на: pumix - Петък, 18 Май, 2012, 10:45:36
И инструктора ти нещо не е в час май.Караш ремарке тип люлка,а той ти обяснява за обикновеното ремарке със завиващ преден мост.Аз така разбрах.Бриги ти го е написал как става.
И аз това щях да кажа-че инструктора ти май не е карал такова нещо щом ти обяснява по обратния начин,а тръгнал тебе да обучава

dimitar83

Благодаря на всички, които се опитаха да ми помогнат.При първа възможност прочетеното на теория трябва да го приложа на практика.Така като чета и черпя от вашият житейски опит, предполагам ще се съгласите с мен, че и състав от лек автомобил и едноосно ремарке се кормува  по същият начин.Понеже мога да намеря такова ремарке и се питам дали не мога да потренирам с него, като за начало, то така или иначе не ми остават много часове, така че нямам кой знае какъв избор.

Mandor

Може, кара се по същия начин. Само огледалата са по-малки  ;)
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

dimich87

Лела кола с ремарке се кара по същия начин, но според мене е доста по трудно от колкото камиона. Леката кола е доста по-чувствитена от колкото камиона и много повече трябва да се коригира с волана.
Ако се научиш с кола и ремарке назад, мисля че и с камиона няма да имаш проблем.

loshdancho

За мен истината за всяка една маневра е , че трябва да я видиш преди да я започнеш.
Ако се двоумиш, по-добре слез и огледай и реши- кое от къде ще мине кога колко трябва да скършиш и кога да изправиш.
Да си набележиш мислени ориентири и разстояния. После си геврекчия и нещата се получават.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

SEMPER

Цитат на: loshdancho - Неделя, 20 Май, 2012, 19:47:13

Да си набележиш мислени ориентири и разстояния. После си геврекчия и нещата се получават.


Tова е истината за изпита - набележи си ориентири за конкретния камион на самия полигон и ги следвай
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Rammbon


Малко назад и помощни средства  :(
Ако е публикувано вече , го изтрийте!

ahil_73

Колега ако не ти е минал изпита внимателно чети какво ти дума бригадира и за ремаркето върти волана  малко че бързо се чупи и става мазало.Също така предварително недей да въртиш тост преди да потеглиш .Запомни-ляв гараж десен волан и обратното..говорим за паркиране по диагонал на изпита нали..А и още нещо -видиш ли ремаркето в огледалото да се подава 1 педя въртиш обратно за да изправиш иначе става на буквата г.Значи да преговорим -требва да влезеш назад у лево- тръгваш полека на обороти въртиш десен и караш по диагонал...покаже ли се жалона или 1 педя от ремаркето от лево въртиш обратен докато го видиш тоз жалон и после лесно изправяш и само помниш правилото за едната педя--от която страна се покаже ремаркето въртиш натам за да върви направо.Караш без газ , на обороти.Ако оклепаш нещо или се счупи много изправяш композицията имаш право на това и пак назад..никой не те гони.Успех :)

Rammbon

Вардаааа, идаааааам !
От днес с нов камион с ремарке , хенгер. Голям мерак ми е да се науча и на хенгера.Само такова нещо не бях карал :))))  Тръпката ще е и с движението назад по складовете. Утре съм в района на Пазарджик, точно и да пробвам новата магистрала от Петолъчката към Стара Загора.

ivopifeca

Гледай гумите на ремаркето,когато го караш назад,бордовете се гледат когато го караш само в права линия назад.Когато го връщаш и се налага да завие повече,гледаи само гумите на първата ос на ремаркето ;)И бързи корекции с волана,абе че го усетиш,успех :)Малко ти завиждам заради тази композиция,любима ми е за каране :)

Tihomir78

Цитат на: dimitar83 - Четвъртък, 17 Май, 2012, 16:06:47
Здравейте колеги!
Нов съм и ще ме извините, ако задавам "глупави" въпроси, но предпочитам вас да питам понеже се прдполага, че в този форум има какво да научиш, та минавам направо на въпроса.Значи записах се на шофьорски курс C+E, ама или инструктура ми не е добър, или аз не възприемам толкова бързо, колкото той иска от мен.Камионът е Ман,а ремуркето е с две централни оси една до друга по средата разположени.Онзи ден бях на полигона и от мен се искаше да го дам назад отварям едни скоби (ако някой е ходил скоро на изпит C+E, там искат от теб да дадеш товарният автомобил назад има поставени желони, които очертават периметъра на 2 гаража и от теб се иска да дадеш назад по един коридор колкото камиона широк, да го счупиш по диагонал и да влезеш в друг коридор без да настъпваш линиите и да удряш желоните.Първият път тръгваш от "левия гараж", чупиш го надясно влизаш в другия коридор караш малко по диагонал и го изправяш и прибираш камиона в десния гараж после
караш напред от началната точка и правиш същата маневра с ляв).Закъснявам с волана и не спазвам синхрона между ремаркето и камиона.Казаха ми, че този вид ремаркета се карат по-лесно т.к. при тях предния мост не завива, цялата работа е от теглича.Уж както инструктура ми каза като искаш да го дадеш наляво даваш ляв и обратното, е не мога до го карам като "струна" все обирам ту на ляво, ту на дясно, ако има някакъв чалъм помагайте.

Няма чалъм колега това е начина, аз като се учих ремаркето беше с 2 оси първата от които въртяща. Тренировки и това е все пак е направено за хора. Пък и инструктора трябва да ти е казал колко да го чупиш кога да завиваш и т.н. , но принципно не трябва много да го въртиш и имай предвид че ремаркето реагира с известно закъснение.

Tihomir78